HONDA XR 125 L

enduro

Liekkö asiallinen enduro pariksi vuodeksi ,että saa autolisenssin? Mitä vikaa ja saako hieman vääntöä parannettua jollain tempulla ? lienee kuristettu jotakin kautta? Ei mihinkään kovaan käyttöön kuopille vaan semmoiseen liikkumiseen välillä kehnoilakin sorateillä , pääasiassa asfaltille. Hinta on 3990 eli asiallinen .
http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto.php?k_id=8&m_id=11

19

8677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kake

      Jos et ole ennen ajanu minkäänlaisella mp:llä, niin tuo voi olla hyvä aloittelupyörä. Tuossa voisi olla juuri se vika, että se on tehtaalla tehty noin mopoksi, eikä siitä kovin helpolla lisää potkua saa härnättyä. Jos edes ajattelet tuolla "kovaa käyttöä kuopilla", niin neuvon unohtamaan ne. Tuo on todellakin pääasiassa katumopo, ja sillä hyvä. Tuskin on todellakaan tykki, mutta varmaan ainakin kaupungissa kätevä paikasta A paikkaan B siirtymiseen. Jos haluat käydä montuilla päristelemässä, niin hanki mielummin vaikka joku Kawasaki KMX tai vastaava.

      • skootteri

        Jos haluat kisailla skoottereiden kanssa valinta on hyvä. Älä sentään osta tota uutena; menee kaikki rahat hukkaan...


      • Enduro
        skootteri kirjoitti:

        Jos haluat kisailla skoottereiden kanssa valinta on hyvä. Älä sentään osta tota uutena; menee kaikki rahat hukkaan...

        Ei kisailua , semmoinen ei kuulu meidän perheen harrastuksin. Enduro tulee pojalle ja jos näen ns reikäpäässä ajoa sopimattomassa paikassa niin otan pyörän pois piste nimimerkillä ep.

        Käytetty endurokin käy jos uutta vastaava.

        Tuosta hondasta vain hieman tietoa tahtoisin.


      • Enduro

        Kyllä se ihan keltanokalle tulee , enduro mopon jatkoksi. Ei kuoppa ajoon vaan just heilasteluun yms tarpeelliseen .


      • valinta
        Enduro kirjoitti:

        Kyllä se ihan keltanokalle tulee , enduro mopon jatkoksi. Ei kuoppa ajoon vaan just heilasteluun yms tarpeelliseen .

        Mun kaverilla on kyseinen pyörä. Se on erittäin varmatoiminen ja kaikin puolin huoleton peli. Hyvä valinta ja eikun huoletonta ajoa...!


      • Kiinalainen
        valinta kirjoitti:

        Mun kaverilla on kyseinen pyörä. Se on erittäin varmatoiminen ja kaikin puolin huoleton peli. Hyvä valinta ja eikun huoletonta ajoa...!

        1 te.


      • Kuopioo!
        Enduro kirjoitti:

        Kyllä se ihan keltanokalle tulee , enduro mopon jatkoksi. Ei kuoppa ajoon vaan just heilasteluun yms tarpeelliseen .

        Milläs perusteella (vain) se on '' ns. harjottelu pyörä'' kaikki 125 on niitä ''ns. harjottelu pyöriä'' ei kukaan mikää motoristi oo vaikka ajais 125cc ktm , husse , kawasaki, aprilia tai cbr (esim) ne on kaikki ns harjottelu pyöriä.


    • Tumppi-82

      Varmasti luotettava vehje.
      Mutta rekan ohitukset voi unohtaa heti ja samoin soratie sladittelut. Huiput jäävät siine 100km/h paikkeille. Koneessa on voimaa muistaakseni 13hv. ja noissa nelari piikeissä ei ole rajoituksia. Eli on todella vaikea saada kulkemaan paremmin.
      Tietusti jos mielenkiintoa on niin nokka-akselilla ja kannen koneistuksella voi saada pari hummaa.

      • -

        tossa on ainoastan 8KW ja kaverin xr kulkee 80:D:D:D:D:D


      • Kuopioo!

        Tumppi-82, todellaki on kierros rajotin honda xr, sillä itellähä on se ja ku laittaa kaasun pohjaan, nii ei se mitkää kuristukset ainakaa ota vastaan siellä.


    • Kuopioo!

      Honda xr voi virittää mm. nokka-akselia ja venttiilejä säätämällä, ja rajottimen voi ottaa pois, eli kyllä siitä saa vääntöö enemmän irti jos osaa virittää ^^ mut itellä on tää pyörä, ja hyvä (oikeastaan paljon parempi ) ajaa matkaa kuin jollain ktm tai temmillä.. ei kuluta bensaa paljoo, eikä tarttee huoltaa kokoajan. Ei oo (ilman virejä) mikään tykki, mutta kyllä sitä voi virittää.

      • Honra-

        Venttiilejä (välyksiä) säätämällä ei saa lisää tehoa, ellei niita ole alunperin säädetty päin persettä.
        Eli jos välys on reilusti liian suuri niin sen naputuksen kuulee jo kauas ja myös venttiilikoneisto kuluu. Jos välys on liian pieni niin varsinkin pakovena palaa herkästi. Eli kyllä ne ovat valmistajan toimesta ihan hyvissä säädöissä.
        Kierrosluvun-rajoitin on jokaisessa 4t-pyörässä. Jopa kisakireässä crossissa. Sen tehtävänä ei ole rajoittaa tehoa, vaan estää moottoria menemästä ylikierroksille, jolloin mm. venttiilikoneisto voi alkaa sakkaamaan. Tuloksena tästä on se että mäntää saattaa osua venoihin ja tuloksena on kallis remontti.

        Nokka-akselilla varmasti saa lisää huipputehoa ja koneen luonne muuttuu täysin.


    • xr omistaja

      Olisiko kellään tietoa mistä löytäsin xr:ään kahta numeroa pienemmän etuhammasrattaan, kun en löydä muita ko törkeän kalliita ketju/ratas paketteja?

    • kkkk3

      BTW kaikille että xr ssä ei ole nokka akselia, koska kone on työntö tanko moottori

      • sryrtu

        Ja mikähän työntötanko-koneessa niitä tankoja liikuttaa?
        Vastaus: nokka-akseli.
        Nokka ei tällöin ole kannessa vaan lohkossa.


    • kkkk3

      tiiän, tuli joku aivokatkos, ja tuolla rahalla saa jonku paremman nelarin, ei kannata xrää uutena ostaa

    • xrkuski

      tietäiskö kukaan mistä noihin sais 150-200 kuutioisia sylinterisarjoja vai saako mistää?? et onko kellää kokemusta isomman pytyn asentamisesta xr:ään?

      • hondamieshenkeeveree

        Honda valmistaa myös 1-pyttysiä XR koneita 200cc niitä voi tilata ainakin japanista hinta on sillon suolaset lähemmäs 3000e Löytyy googlettamalla englanniksi "original parts honda"


    • Hondamieshenkeeveree

      Itellä honda XR, kiinni on välitykset 15 / 54 jaksaa vääntää hyvin 100km/h rajotintavasten aina jos viittii huudattaa. Vapaavirtasuodatinta hain oikean kokosta että saisi lisää vetoja ja kun sellaista ei löytynyt päätin ite ommella pipecross tyyppisen sukan. vetoja tuli huomattavasti lisää liekö jokin kuristus alkuperäisissä (torvi)? Nelareista varmasti äkkiseltään paras ainakin verraten minarellin lisenssi koneisiin (husqvarna, yamaha, pilipali rieju ym. TEKNIIKKA SIIS!)

      Toinen asia johon kannattaa kiinnittää huomiota on äänen vaimennin joka tuntuu ahistavan jostakin loppupäästä. itse korjasin asian isommanpyörän vaimentimella.

      Nykytilanne suurinpirtein tuolla kokoonpanolla on että vetoja on aika lailla samat kuin vakio hussessa 125 sm 2t ;) Ja ulko näköä kohennettu crf katesarjalla.

      Kaveri joka hommasi myös samaisen pyörän sai mahtumaan honda crf 150 tekniikan katteet alustan kyseiseen xr:rään suht suoraan mutta pienillä muutoksilla. eli perjaatteessa siten samaa sarjaa kuin 80cc täysveri crossit =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      43
      3054
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1897
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1880
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      75
      1581
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1474
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1358
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      25
      1300
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1289
    9. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      104
      1086
    10. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1083
    Aihe