onko ongelmia ssd levyissä

mfkfkfk

Onko ollut ongelmia ssd levyissä?

15

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SamsungSSDonParas

      Ei oo ollu. Huhtikuussa ostin uuden koneen ja siinä Samsung 850 evo 250gb ssd ja en voi muuta sanoa että on kyllä nopea ja hinta/laatu suhde kohdallaan :)

      • 850EVO

        Ei oo mullakaan! Ei ihan vielä puoli vuotta. Samsung 850 EVO 500 Gb. Hyvin on toiminut ja oon tyytyväinen..


      • 850 Evo = TLC roskaa, eli ongelmia tulossa.

        Vastaanväittäjille voi sanoo et 840 Evossakaan pitäny mitään vikaa olla.


      • Oudoksuva

        Vastaavat ongelmat on jo aikoja sitten korjattu ja 850 EVO on tämän hetken yksi parhaimmista ja nopeimmista SSD-levyistä :)


      • ykjmghgyh
        Oudoksuva kirjoitti:

        Vastaavat ongelmat on jo aikoja sitten korjattu ja 850 EVO on tämän hetken yksi parhaimmista ja nopeimmista SSD-levyistä :)

        Näin on.

        Samsuns 850 Pro (MLC) keskimääräisesti vielä suorituskykyisempi kuin 850 EVO (TLC / MGX), tosin myös selkeästi kalliimpi.


    • khxssd

      Ei ole ollut ongelmaa Kingston Hyper X SSD levyn kanssa. Toimii niin kuin pitääkin.

      Tuli vanhaan, mutta hyvin toimivaan HP Compaq dc7900 CMT pöytäkoneeseen lisää potkua.

      Käyttöjärjestelmälevynä Debianille. 3TB WD Green hoitaa sitten multimedia puolen.

    • Riippuu valmistajasta ja mallista, kuten yleensäkin kaikessa tekniikassa.

      • Ehkä-tuuristakin-joskus

        Itse ostin halvimman 120GT minkä löysin eBaysta, ei ongelmia käyttöön otossa eikä käytössä.


    • AsusDeluxe

      Kokemusta on vain yhdestä: pari vuotta ollut käytössä Crucialin puoliterainen. Ei pienintäkään ongelmaa.

    • STPddxC

      Kunhan ne SSD:t ovat olleet suht' aktiivisessa päivittäisessä käytössä useamman vuoden tai vaikka 5-6 vuotta, niin vasta sitten voidaan analysoida niiden kestävyyttä suhteessa mekaanisiin.

      Mutta onhan niillä mm. se etu, etteivä taida juuri kuumeta ja sen ansiosta kannettavan muidenkin komponenntien lämmöt hieman matalempia ja tuuletin hurraa vähemmän. Liika kuumuus ei ole hyväksi elektroniikalle.

      • AsusDeluxe

        Ei tunnu nykyiset mekaanisetkaan levyt enää kestävän 5-6 vuotta. Niissä on suurta laatuvaihtelua, ssd:ssä luultavasti vähemmän.

        Läppäreissä ssd:lle propsit pienemmästä virrankulutuksesta, jolloin akku kestää pidempään. Toisena se, että se on kevyempi ja ehkä vähemmän altis tärinöille.

        Mulla kyllä pöytäkone, joten virrankulutus on toisarvoinen seikka. Nopeus ja hiljaisuus on tärkeämmät, ja niissähän ssd on ihan ehdoton.


      • djhdfjndf
        AsusDeluxe kirjoitti:

        Ei tunnu nykyiset mekaanisetkaan levyt enää kestävän 5-6 vuotta. Niissä on suurta laatuvaihtelua, ssd:ssä luultavasti vähemmän.

        Läppäreissä ssd:lle propsit pienemmästä virrankulutuksesta, jolloin akku kestää pidempään. Toisena se, että se on kevyempi ja ehkä vähemmän altis tärinöille.

        Mulla kyllä pöytäkone, joten virrankulutus on toisarvoinen seikka. Nopeus ja hiljaisuus on tärkeämmät, ja niissähän ssd on ihan ehdoton.

        "Nopeus ja hiljaisuus on tärkeämmät, ja niissähän ssd on ihan ehdoton."

        Minulle taas ensimmäisenä "laatu/luotettavuus" ja sitten perästä vasta muut kriteerit - Valmistaja / malli kohtaista.

        SSD:t on jo lastentautinsa sairastaneet, minulla myös muutaman vuoden vanhoja Intellin kovoja muutamissa koneissa edelleen käytössä ja niissäkään ei ole pienintäkään häikkää vielä ollut. Eikä mitään probleemia muidenkaan valmistajien uudemmilla SSD kovoilla. Kyseessä sitten tehdasviallisia tai halpis roskaa, jos näissä ongelmia laajemmin ilmenee - Omat HDD:t on jo romukopassa.


      • AsusDeluxe
        djhdfjndf kirjoitti:

        "Nopeus ja hiljaisuus on tärkeämmät, ja niissähän ssd on ihan ehdoton."

        Minulle taas ensimmäisenä "laatu/luotettavuus" ja sitten perästä vasta muut kriteerit - Valmistaja / malli kohtaista.

        SSD:t on jo lastentautinsa sairastaneet, minulla myös muutaman vuoden vanhoja Intellin kovoja muutamissa koneissa edelleen käytössä ja niissäkään ei ole pienintäkään häikkää vielä ollut. Eikä mitään probleemia muidenkaan valmistajien uudemmilla SSD kovoilla. Kyseessä sitten tehdasviallisia tai halpis roskaa, jos näissä ongelmia laajemmin ilmenee - Omat HDD:t on jo romukopassa.

        Niin tarkoitin tietysti vertailua ssd:n ja mekaanisen kiintolevyn välillä. Molemmilta vaadin laatua ja luotettavuutta tietenkin.

        Kun mietitään sitten hyviä ja huonoja puolia laadukkailta ja luotettavilta kiintiksiltä, niin mainitsemani tulevat ekana mieleen.


    • nmqwdjqwj

      On ollut ongelmia. Koneen mukana tullut ensiasennettu SSD levy sökö.
      Ei toiminut alkuunkaan ja vaikeuksia saada takuuseen.

    • Jalaa

      Kingstonin HyperX Savage 240 Gt:n malli laukesi 2 päivän käytön jälkeen. Asennukset oli vielä kesken, yhtäkkiä vaan jumahti kokonaan. Levy vaan takaisin kauppaan, ja uusi vastaava tilalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe