Mua vaan vituttaa kun tunnen olevani ruma ja muutenkin tosi oksettava ihminen, ja vaikka kaverit ja sukulaiset sanoo että olen kaunis ja joskus tuntemattomatkin sanoo kaupassa (olin tetissä) että olen nätti, niin ei se auta, peilissä näkyy vaan kammotus ja vituttaa koko ajan...
Voiko itsetuntoo kohottaa jotenkin?
4
189
Vastaukset
Hei
Esität hyvän ja tosi tärkeän kysymyksen: miten itsetuntoa voi kohottaa? Käypä katsomassa esim. www.nyyti.fi -sivuja. Sieltä löytyy ainakin kirjoituksia aiheesta. Nuo sivut ovat tarkoitetu nuorille ihmisille.
Kerrot, että sinua on sanottu nätiksi ym., mutta se ei tunnu auttavan. Se juuri onkin se ärsyttävä asia, että itsensä voi kokea niin erilaisena kuin mitä muut näkevät. Olisi tärkeää erottaa se mikä on totta ja mikä on huonoa itsetuntoa. Pitäisin todennäköisempänä sitä, että kaverisi ja muut ihmiset ovat enempi oikeassa. Sellaisena sinut nähdään, eli olet kaunis nuori ihminen.
Itsetunto eli omasta itsestään välittäminen on iso juttu eikä se kehkeydy yhdessä yössä tai paria itsetunnosta kertovaa kirjaa lukemalla. Uskoisin, että ikä kyllä tekee tehtävänsä kohdallasi. Nuoruusiässä itsensä näkee helposti aika kriittisessä valossa.
Vaikket sitä itse usko, olen varma, että olet hieno nuori ihminen. Sinua ei ole toista maan päällä!
Iloa kesään sinulle ja läheisillesi!
Pappi Elisabet- huoohh
Kiitos, jospa se ikä sitten tekee sen, kunhan mun naamasta ei vain tulisi entistä oudomman näköistä iän mukana.
Voi, kunpa hyväksyisit itsesi kaikkine ominaisuuksinesi. Et varmaankaan voi olla mikään absoluuttisen kamalan näköinen jos kerran sinua on sanottu sieväksi.
Ulkonäkö on toki tärkeä asia, mutta vielä tärkeämpää on muokata ja kasvattaa itsetuntoa joka ei perustu mihinkään ulkoiseen ominaisuuteen.
Pappi E
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa3238991Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat835548Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur3245032SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden703490Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä
Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä32942Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal572329Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä
Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,42302Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr72228- 1132186
TTP avajaiset
Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja402083