Yhden hengen huone

Yksinainen99

Miten voi mennä lisämaksu yhden hengen huoneesta kun hotellissa on sekä kahden että yhden hengen huoneita? Eihän silloin jää mitään tyhjää vuodetta mistä laskuttaa. Usein yhden hengen huoneet ovat tosi pieniä ja jopa ilman parveketta. Näin ainakin on AM Rodos Nafsika hotellissa, siis et menee lisämaksu.

9

1349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väärä.paikka

      Miten voit kuvitella, että tämän foorumin "asiantuntijat" tietäisivät vastauksen kysymykseesi? Kysy asiaa huoneet hinnoittelevilta hotelleilta, älä täältä.

    • IHG

      Mikä tää yhden hengen huone lisämaksu oikeen on kun itse en tuollaista tunnista. Mä varaan hotellin aina ite ja hinta sama onko huoneess 1 vai 2 tyyppiä. Huoneen hintaan yleensä kuuluu vielä ilmaset viinat iltaisin ja aamupala. Kuten nyt vaikka Crowne Plaza Hanoi.

      • KilimanjaroDar.es.Salaam

        " Huoneen hintaan yleensä kuuluu vielä ilmaset viinat iltaisin ja aamupala. Kuten nyt vaikka Crowne Plaza Hanoi."

        Juu, tai New World Manila.


    • JokoTajusit

      Siihen perushintaan jonka matkanjärjestäjät ilmoittaa hinnaksi kuuluu vain huoneenpuolikas. Ja kun kaksi maksaa maksavat koko huoneen yhdessä. Yhden hengen huoneessa maksajia on vain yksi joten tottakai se on kalliimpi vaikka kokonaisuutena se huone olisikin halvempi kuin kahden hengen huone.
      Otetaan yksinkertaistettu esimerkki ja sanotaan että lennot maksaa 200e/nuppi ja hotellissa 2hh maksaa 700e/viikko ja 1hh 500e viikko

      2 matkustaa = 200e 200e 700e eli matkan hinnaksi ilmoitetaan 550e
      Kun yksi matkustaa ei hän saa matkaa 550 eurolla vaan joutuu maksamaan lisää eli lisämaksun joka menee näin:
      200e 500e = 700e

      Kahdelle hengelle matkan hinta 550e ja yhdelle 700e eli yksin matkaava joutuu maksamaan lisämaksuun sen 550e perushinnan päälle.

    • Yksinainen99

      Oi anteeksi et kyselen tyhmiä. Luulin, et tää on keskustelupalsta jossa keskustellaan erilaisista matkailuasioista. Mut ei sit. Poistun takavasemmalle häpeämään tyhmyyttäni. Sorry et häiritsin teidän ydinfyysikon tärkeitä keskusteluja.

    • omatoimimatka

      Tämä lisämaksu on ollut iät ja ajat suomalaisten matkatoimistojen rahastusmuoto. Joillakin suomalaisilla matkatoimistoilla on joitakin hotelleja, joihin myydään yhden hengen huoneita määrättyyn ajankohtaan ilman lisämaksua. Kyllä ne huoneet ovat yleensä kahden hengen huoneita, hotellit haluavat huoneisiin aina kaksi henkilöä, koska silloin tulee enemmän rahaa. Varaa äkkilähtö, niin säästöllä voit maksaa kahden hengen huoneen yhdelle, ei tarvii majoittua mihinkään koppiin, josta näköalat takapihalle roskiksiin ensimmäisestä kerroksesta.
      Minä varaan nykysin Thaimaahan huoneen etukäteen sähköpostitse tuttuun majapaikkaan.

    • tarkkamatkaaja

      Varatkaa bookingin kautta huoneet, siellä on selkeästi mitä maksaa ja vaihtoehtoina,2 tai 3 asukasta. Ei tule muita kuluja vaikka menet yksinkin.

      Toisaalta saat vielä halvemmalla kun olet suoraan hotelliin yhteydessä,s-postilla. Kysyt mitä maksaa tiettynä ajankohta jne. Tulee nopeasti hyvä tarjous, itse laitan aina 5-10 hotelliin tarjouspyynnön ja sitten alan metsästään suoraa lentoa,halvimmalla.

      Lisäksi kysyn ettei ilmastointi maksa erikseen, huoneen näköalaa ja omia toivomuksia. Aina on tullut mieluisa hotelli,toivomusten mukaan ja hinta erittäin hyvä

    • meri_hellii

      No, kaikki ei ole noin fiksuja. Kun olen vanhempi ja vähemmän matkustanut naisihminen, varaan kyllä mieluummin matkatoimiston kautta. Liian vähän on noita lisämaksuttomia viikkoja yhdelle hengelle, paitsi Turkissa niitäkin riittäisi.
      Ei viimeksikään tainnut olla Rhodoksen kaupungissa yhtään tällaista missään hotellissa, mutta Ialyssoksessa oli.

      Täällä on kovin vähän kirjoituksia Korfusta, jossa oli lisämaksuttomalla viikolla toissa vuonna. Kivan perheen omistama pienehkä hotelli oli aivan rannassa; aamulla kun heräsin kuulin aaltojen loiskeen huoneeseen :) Merihullulle upea paikka. Ikävä kyllä, sekään hotelli ei ollut tänä vuonna enää näissä aina vaan vähenevissä Finnmatkojen kohteissa. Espanjaa katselin myös, ei ollut kuin ehkä pari hotellia.

      Finnmatkoilla on niin selkeästi infottu näistä hotelleista ja viikoista, muiden toimistojen sivuja olen toki selaillut, mutta minusta tiedot ovat sekavia ja vaativat kyllä soittamisen. Niin, ennenkuin alatte haukkumaan tyhmäksi :) olen vanhempi, vähän matkustanut täti, joka kuitenkin "uskaltaa" yksin reissata sen mitä reissaa.
      Lisäksi olen hiukan liikuntarajoitteinenkin, joten meren sijainti hotellin lähellä on tärkeä. Kun minulla ei - kaiken huipuksi - ole ajokorttiakaan!

      Vähän vaikuttaa, että näitä ilman lisähintaa -hotellien määrää vain vähennetään, ne ovat kuitenkin melko vähävaraiselle lähes edellytys, että voi matkustaa.

    • EiKovinVaikeaaOLe

      Otettiin bookingin kautta hotelli ja huoneessa ilmoitettiin, 3 henkilölle, no nyt pyytävät 70 ekua lisää.
      Olin yhteydessä hotelliin ja sanoivat kulun syntyvän sängyn tuomisesta huoneeseen. Miksi sitten ilmoittaa huonen sopivan 3 henk.?
      Meri_hellii, voit ottaa lennot finnmatkoilta ja hotellin bookingin kautta. Yleensä reissu ,viikko-2, 200-500 halvenpi.
      Samalla koneella matkustat ja voit ostaa bussikuljetuksen FM eli ainoa eroitus on, siirryt itse hotelliin ja säästät hieman.
      Saat valita hotellin ja sijainnin. Pyydä lapsiltasi/tutuiltasi apua. Olet tarpeeksi fiksu kun myönnät "avuttomuutesi" eli pärjäät kyllä. Hyvää lomaa sinulle ja rohkeasti vaan matkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2732
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      239
      2640
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2356
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      196
      1841
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe