Tiedossa pidempi matka linja-autossa, useita tunteja siis. Mitä tekemistä voisin varata pojalleni, joka juuri lopetti alakoulun?
Itse olen lapsena mennyt joka kesä jatkuvasti autossa takapenkillä, samoin bussissa, ja kyllähän sitä joskus tylsistyi, mutta nykyajan lapset vinkuvat koko ajan jotain tekemistä. Poikani ei ole edes pahimmasta päästä.
Minä katselin aikoinaan ihan vaan maisemia. Katselin paperista karttaa, missä kohtaa ollaan menossa. Kuuntelimme autossa musiikkia kasettisoittimesta - okei, bussissa tämä ei mahdollista, tuskin kuski pitää keskusradiota tms. päällä ja hyvä niin. Lauloimme koko perhe automatkoilla.
Kuuntelin korvalappustereoita. Bongasin ja tilastoin minkävärisiä autoja tulee vastaan (!). Piirtelin. Lueskelin jotain. Poikani ei nykylasten takaan koskekaan kirjaan, sarjakuva voisi mennä, mutta pahoinvointia voi lukemisesta kyllä tulla. Yhdellä matkalla kokeilin ja otin mukaan vain pari poikien seikkailukirjaa, sellaista vanhanaikaista eikä liian paksua. Kyllä hän ne sitten luki! Se oli ihan hyvä kokemus.
Bussimatkalla voisi pelata laivanupotusta, kunhan muistelen ensin itse miten se menikään. Korttia, jos istuinten edessä on tarjottimet, mitä epäilen kyllä.
Mitäs muuta, ideoita? Älypuhelin pojalla on, mutta olen ajatellut pitää sen jemmassa ja säästää sen korkeintaan johonkin epätoivoiseen hetkeen matkan aikana.
Bussimatkalle tekemistä (12v poika)?
Terhi1974
0
63
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306332Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144764Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413314IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623151Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3601770Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111598- 721418
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411328- 841244