Tiedossa pidempi matka linja-autossa, useita tunteja siis. Mitä tekemistä voisin varata pojalleni, joka juuri lopetti alakoulun?
Itse olen lapsena mennyt joka kesä jatkuvasti autossa takapenkillä, samoin bussissa, ja kyllähän sitä joskus tylsistyi, mutta nykyajan lapset vinkuvat koko ajan jotain tekemistä. Poikani ei ole edes pahimmasta päästä.
Minä katselin aikoinaan ihan vaan maisemia. Katselin paperista karttaa, missä kohtaa ollaan menossa. Kuuntelimme autossa musiikkia kasettisoittimesta - okei, bussissa tämä ei mahdollista, tuskin kuski pitää keskusradiota tms. päällä ja hyvä niin. Lauloimme koko perhe automatkoilla.
Kuuntelin korvalappustereoita. Bongasin ja tilastoin minkävärisiä autoja tulee vastaan (!). Piirtelin. Lueskelin jotain. Poikani ei nykylasten takaan koskekaan kirjaan, sarjakuva voisi mennä, mutta pahoinvointia voi lukemisesta kyllä tulla. Yhdellä matkalla kokeilin ja otin mukaan vain pari poikien seikkailukirjaa, sellaista vanhanaikaista eikä liian paksua. Kyllä hän ne sitten luki! Se oli ihan hyvä kokemus.
Bussimatkalla voisi pelata laivanupotusta, kunhan muistelen ensin itse miten se menikään. Korttia, jos istuinten edessä on tarjottimet, mitä epäilen kyllä.
Mitäs muuta, ideoita? Älypuhelin pojalla on, mutta olen ajatellut pitää sen jemmassa ja säästää sen korkeintaan johonkin epätoivoiseen hetkeen matkan aikana.
Bussimatkalle tekemistä (12v poika)?
Terhi1974
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618150- 1334624
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353956- 213268
- 232832
- 292777
- 532517
- 252240
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3992184- 322119