Tiedossa pidempi matka linja-autossa, useita tunteja siis. Mitä tekemistä voisin varata pojalleni, joka juuri lopetti alakoulun?
Itse olen lapsena mennyt joka kesä jatkuvasti autossa takapenkillä, samoin bussissa, ja kyllähän sitä joskus tylsistyi, mutta nykyajan lapset vinkuvat koko ajan jotain tekemistä. Poikani ei ole edes pahimmasta päästä.
Minä katselin aikoinaan ihan vaan maisemia. Katselin paperista karttaa, missä kohtaa ollaan menossa. Kuuntelimme autossa musiikkia kasettisoittimesta - okei, bussissa tämä ei mahdollista, tuskin kuski pitää keskusradiota tms. päällä ja hyvä niin. Lauloimme koko perhe automatkoilla.
Kuuntelin korvalappustereoita. Bongasin ja tilastoin minkävärisiä autoja tulee vastaan (!). Piirtelin. Lueskelin jotain. Poikani ei nykylasten takaan koskekaan kirjaan, sarjakuva voisi mennä, mutta pahoinvointia voi lukemisesta kyllä tulla. Yhdellä matkalla kokeilin ja otin mukaan vain pari poikien seikkailukirjaa, sellaista vanhanaikaista eikä liian paksua. Kyllä hän ne sitten luki! Se oli ihan hyvä kokemus.
Bussimatkalla voisi pelata laivanupotusta, kunhan muistelen ensin itse miten se menikään. Korttia, jos istuinten edessä on tarjottimet, mitä epäilen kyllä.
Mitäs muuta, ideoita? Älypuhelin pojalla on, mutta olen ajatellut pitää sen jemmassa ja säästää sen korkeintaan johonkin epätoivoiseen hetkeen matkan aikana.
Bussimatkalle tekemistä (12v poika)?
Terhi1974
0
60
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162356
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135828- 45821
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673