Tuli perintö ja siitä osan sijoitan eläkepäiviä varten. Mistä saisi puolueetonta sijoitusneuvontaa, pankista sitä ei saa. En mitään hirmutuottoja odota, parempaa kuitenkin kuin pankkitilin nollakorko. Joku 4-6% vuodessa riittää vallan mainiosti. Siis keskimäärin, eihän kukaan pysty tuollaista takaamaan vuodesta toiseen.
Mistä sijoitusneuvontaa?
9
434
Vastaukset
- Aape.Ronkka
Et saa mistään. Kohta tehdään samat kuin Kreikalle ja Kyprokselle eli pankkitilisi nollataan. Siitä on jo parikohan vuotta sitten tehty EUvostoliitossa päätös, että se on laillista ja mahdollista. Asia tulkitaan niin, että olet sijoittanut rahasi Pankkiin ja sitten kaikki ei mennytkään niin kuin kuvittelit ja Pankki teki jonkun konkan tai muun kuprun ja menetit vain rahasi. Voivoi, surku vain, mutta näin se menee.
Venäläiset tosin saivat rahansa Kyprokselta, kun ilmoittivat, että tuleeko ne rahat vai haetaanko ne.
Maata voisit aina ostaa. Sitä ei enää tehdä lisää. Tosin et sinä sitä omista vaikka kuvittelet niin. Sinä mkasat siitä vuokraa erilaisten verojen ja muitten maksujen nimikkeillä etkä saa tehdä sille mitä haluat. Sama se on kaikissa asunnoissa. Taannoin tehtiin oikein iso kupru, kun asunnot ja maat kaapattiin keinottelijoille ja niistä ruvettiin perimään vuokraa kiinteistöveron, jätemaksujen sun muitten tekaistujen nimikkeitten nimissä. Eikä kukaan edes epäillyt rikosta!
Seteleitäkään ei oikein kannata jemmata suurempia määriä. Ne uusitaan ajoittain (seuraavaksi viisikymppiset) ja vanhojen kelpoisuus loppuu. Ja suurimmat setelit on just poistettu käytöstä tekaistuin perustein.
Ja sitten kun se siru (joka on jo päätetty asia) tulee pakolliseksi, niin käteinen raha poistetaan käytöstä. Tätä jo vuosi-pari sitten ruåtsissa ehdotettiin. Ja nytkään ei läheskään kaikissa kaupoissa kelpaa käteinen.
Kulta olisi ollut kannattava sijoitus, mutta sen hinta on noussut viime vuosina hirmuista vauhtia ja nousee yhä. Maailman omistajat, Sorokset, Rockefellerit, Rotschildit sun muut muuttavat kohta arvonsa menettävät rahansa kultaan. Siksi sen hinta nousee pystyyn: http://www.tavex.fi/?main=133
En minä tiedä, mitä pitäisi tehdä. Sama se on minullakin vaikka en ole mitään perinyt enkä voittanut. Palkasta säästänyt vain ja sen tiedät, mitä siitä jää. Tosin olen niin vanha, etten kaikkea osaa tuhlata. Yhden omakotitalon hinnan annoin jo hyväntekeväisyyteen, mutta huijareille meni nekin rahat. Palakoot Helvetin tulessa ikuisesti huijaamiensa rahojen kanssa! Ei ole rehellisyyttä tässä maailmassa.- tuttujatunnelmia
Jos kulta nousee niin eikös sitä kannattaisi lähteä etsimään?
Ostaa vempaimia ja metallin paljastimia?
Jos ei onnista, niin olipa ainakin kiva harrastus. Raha kannattaa käyttää itseensäkin jonkin verran esim. vaikka juuri kullan etsimisen merkeissä.
En tiedä miten sitä etsitään ja mitä lupia tarvitaan. Näitä ihmisiä kuitenkin on enkä usko että ovat onnettomia. Rahattomia voivat olla.
Omista rahoista ei kannata kertoa muille vaikka etsisikin kultaa negatiivisilla tuloksilla. Mukavaa se on jos on silti rahaa jossakin.
- ota.vaarin
Tyhmä menettää rahansa, ryyppää rahasi niin tiedät mihin meni.
- Capitalisti
Puhdas juomavesi tulee arvokkaaksi, on sitä itseasiassa jo. Sijoita lähdevettä tuottavaan firmaan.
Ruokaa ja lääkkeitä ihmiset ja eläimet tarvitsevat aina, voit joko sijoittaa lääketehtaaseen tai kestävän kehityksen takaavaan alkuruokatuotantoon.
Esim. Kiinassa on pilvenpiirtäjien katoille rakennettu asukkaille kasvitarhoja, jotta nämä voisivat kasvattaa siellä omat vihanneksensa ja samalla auttaa ilmatilaa puhdistumaan sillä kasvit puhdistavat.
Se, mitä sinun täytyy tehdä, on "oppia lukemaan pörssiä" ja ottaa yhteyttä johonkuhun meklariin. Silloin saat lisätietoa. Pankit tietysti mieluimmin myyvät omia sijoituspalveluitaan, eli haluavat sinun sijoittavan heidän sijoittajaryhmäänsä, joka sitten sijoittaa asiakkaiden rahoja. Ei sekään nyt ihan hölmöä ole, jos haluat sijoittamisesi olevan itsellesi vaivatonta. Puolueetonta tuskin saat mistään. Luota omaan harkintaasi, tuossa edellä oli hyvä ohje: "opettele lukemaan pörssikursseja". Hanki hyvät oppaat ja perehdy. Sijoita metsään, kiinteistöihin suurissa kaupungeissa. Älä luota sokeasti pankkien ja pankkiirien neuvoihin. Sijoittaminen vaatii aina kulunsa, se on hyvä muistaa.
Onnea matkaan.- Ex.vuokrankiskuri
Minä sijoitin kiinteistöihin eikun asunto-osakkeisiin suurehkossa kaupungissa. Kaikki meni kohtuuhyvin niin kauan kuin vuokralaiset maksoivat vuokransa. Sain jopa 3 % korkoa sijoittamalleni pääomalle! Kun lopettivat vuokranmaksut, niin olihan työ saada pois! Monta tuhatta jäi vuokria saamatta.
Sitten möin kiinteistöt eikun asunto-osakkeet pois. Sain niistä hivenen enemmän kuin olin maksanut, mutta uusien hinnat oli nousseet tuplaksi inflaation takia. Verottaja katsoi minun voittaneen hinnaneron verran ja otti siitä kolmanneksen. Valtiohan tahallaan pyörittää inflaatiota keinottelutarkoituksessa. Tähän ne kolmen prosentin tuotot sitten menivätkin eikä piisanneetkaan.
Niin että tämä vain kommenttina sijoitusneuvoillesi, kiitos vain.
Tulipahan vähän kalliit oppirahat! Ex.vuokrankiskuri kirjoitti:
Minä sijoitin kiinteistöihin eikun asunto-osakkeisiin suurehkossa kaupungissa. Kaikki meni kohtuuhyvin niin kauan kuin vuokralaiset maksoivat vuokransa. Sain jopa 3 % korkoa sijoittamalleni pääomalle! Kun lopettivat vuokranmaksut, niin olihan työ saada pois! Monta tuhatta jäi vuokria saamatta.
Sitten möin kiinteistöt eikun asunto-osakkeet pois. Sain niistä hivenen enemmän kuin olin maksanut, mutta uusien hinnat oli nousseet tuplaksi inflaation takia. Verottaja katsoi minun voittaneen hinnaneron verran ja otti siitä kolmanneksen. Valtiohan tahallaan pyörittää inflaatiota keinottelutarkoituksessa. Tähän ne kolmen prosentin tuotot sitten menivätkin eikä piisanneetkaan.
Niin että tämä vain kommenttina sijoitusneuvoillesi, kiitos vain.
Tulipahan vähän kalliit oppirahat!Halusin kommentoida tähän kirjoitukseesi, mutta välikirjautuminen nappasi alemmaksi. Seuraava viesti on sinulle.
Valitan, turhaa kiittelet, toivottavasti luotit omaan harkintaasi. Sinulla käynyt huono tuuri vuokralaisten valinnassa. Suorititkohan senkin ihan itse. Senkin homman voi ulkoistaa ja siten pelata varman päälle ja tosin taas saa maksaa.
Olen kuullut positiivisia tarinoita hyvistä pitkäaikaisista vuokralaisista ja kohtuullisista vuokaisännistä.
En ole mikään neuvoja ja halusinkin korostaa, että jokainen tekee itse päätöksensä , niin kuin sinäkin, ja maksaa tappionsa tai nauttii voittonsa, niin kuin sinäkin. Mutta kiinteistö ja metsä ovat älyttömän mielenkiintoisia sijoituskohteita. usein tosin vaativat pikkasen isompaa rahaa ja tietoa jos niihin lähtee mukaan.
Oppirahatkin kuuluvat niihin kuluihin, joihin sijoittajan täytyy aina varautua.
Nythän pankit markkinoivat mahdollisuuksista kiinteistöjen osasijoituksista, S-pankin kanssa voi tehdä pienemmällä rahalla mutta osuuspankki pyytää selvästi isompaa rahaa osuudesta, vai miksi he niitä nimittävätkään, niissäkin kulut saattavat nousta varsin isoiksi ja tuotto jäädä pieneksi, loppujen lopuksi.
Varmaan sinäkin olet jo sijoittanut rahasi eteenpäin, etkä jättänyt sukanvarteen, sehän on kaikista huonoin vaihtoehto ja ainakin tylsin...- OsakkeetOsingot
Avaaja on jo oikeilla raiteilla terveen kriittisyytensä suhteen, ettei tule luottaa sokeasti niihin pankkien "sijoitusneuvojiin" joilla on oma tuottavuudne lehmä ojassa ja koettavat suunnata tuotteisiin joista saavat mahdollisimman hyvän tuoton itselleen monine kuluineen, raskaine kulurakenteineen ja palkkioineen.
Yksi perussääntö onkin olla invetoimatta sellaisene jonka toimintaperiaatetta / mekanismia ei itse (vielä) ymmärrä riittävän hyvin.
Aivan aluksi kannustaisin investoimaan hyvään sijoituskirjallisuuteen, jotta sitten voisi muokata sen oman näkökulman. kauppalehden 'aloittajan palstan' avauksessa on paljon hyödyllisiä linkkejä ja informaatiota.
Sijoituksissa vaikuttaa myös keskeikesesti aikajana jolle sijoituksen voi sitoa johonkin kohteeseen, eli tarvitseeko mahdollisesti rahaa muhin hankkeisiin jollakin tietyllä aikajanalla.
Yksi vaihtoehto on sijoittaa suoraan osakkeisiin, vakavaraisiin yrityksiin jotka maksavat osinkoa vuosittain, joskin sijoitushorisontin tulee olla melko pitkä.
Itse kuittaan ensikuun 5. päivä bruttosummana 'mukavasti' osinkoja (osinko 0,16 lisäosinko 0,10) Nokian osakkeesta ja osakkkeideni keskihintaan nähden noin 6-7%:n tuotolla. Osingon irtaantumisen jälkeinen normaali kurssinotkahdus alkoi jo melko nopeasti korjaantua, kunnes Brexit muutti kaikkien osakkeiden tasoja.
Tokihan nyt Brexitin seurauksen on epävarmuutta kunnes asiat alakavat tyyntyä, riskiä, mutta toisaalta myös hyviä tilaisuuksi pitkän tähtäimen salkkuun.
Sitten yksi (lisä-) vaihtoehto on sijoitta ideksirahastoinin (niissä on matalat kulut), jotka maksavat osingot takaisin.
Osinkoa maksamatonta kultaa taasen en edes pidä sijoituskohteena. Mielestäni siihen tulisi investoida vain vastavirtaan, eli silloin kun globaalissa taloudessa asiat ovat hyvin ja hintataso maltillisempi ja sitten myydä korkammasta syklistä juuri kun kaikki sitä talouskriisien aikaan 'turvasatamana' hamstraavat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829