Lattianpesuväline

Tiiluri

Mikä on sinun paras vinkkisi lattianpesuvälineeksi, kun selkä ja polvet ei kestä kontaten pesua?
Itse olen käyttänyt Sinin-monitoimimoppia ja siinä tarralla kiinnityyvää mikrokuituliinaa, mutta se on surkea,kun se tarrakiinnitys ei vaan pysy.

Hyviä vinkkejä kaipailen

18

1849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minustahelpoin

      Tavallinen lankamoppi on silloin paras, kun ei selkä kestä.

    • lokijukk

      Olin juuri aikeissa ostaa Sinin-monitoimimopin mikrokuituliinalla. Kiitos tiedosta ettei se pysy.

      • Siiivotaan

        Kyllä pysyy! Ihan hyvä vehje.


    • N56v

      Lankamoppi on ihan kamala, sehän vaan siirtää likaa paikasta toiseen. Sinin monitoimimoppi on paras - kyllä se pysyy kiinni. Mulla on sellainen ollut jo iän kaiken käytössä.
      Anoppi aina konttasi, eikä sen mielestä muuta oikeaa tapaa ollutkaan, siivouksen jälkeen piti olla selkä kipeä. Mun siivooja -ystäväni sanoi, että jos siivotessa pitää kontata, on väärät välineet.

    • vesivahinkoja.lisää

      Lattioita ei missään tapauksessa saa pestä.
      Yleensä nihkeä pyyhintä on oikea tapa.

      • ihmettelenminä

        Tuota olen miettinyt, että kun nykyään ei saa edes vettä käyttää kunnolla lattianpesussa eli nihkeällä vaan pyyhitään. Eikö lattioihin tule likaa kuitenkin ihan samoin kuin ennenkin. Miten sen oikean lian saa pois, kun lattioita ei enää kärsi edes pestä.


    • ennen.ei.ollu.väliä

      Ei saa pestä siksi kun veden runsas käyttö aiheuttaa vesivahinkoja ja jopa homekasvustoa rakenteisiin.

      • sukatkiilattiaan

        Nykyaikaiset lattiat eivät siis likaannu niinkuin ennenvanhaan?


      • näinminä

        lattiankuivain ja mikrokuituinenlattiapyyhe. Siinä parhaat välineet lattianpyyhintään


    • tiluliijahöpöhöpö

      Mitähän Tiiluri miettii ja mitä hän on?
      Sänkyjen, suurten kaappien ja lipastojen kohdalla täytyy mennä polvilleen. Muutoin ei puhdasta saa. Pesuväline ei ratkaise. Polvillaan näkee lian ja voi poistaa sen.
      Jos seisaaltaan meinaa siivota, niin saa seisaaltaan siivottua. Älä katso sängyn tai lipaston alle.
      Taskumoppi on siivouksessa hyvä. Jos taskumoppi on tuntematon asia, niin googlaa se.
      Sini on mielestäni hyvä tuotesarja.
      Märkä pesuväline irroitta lian hyvin, mutta ei ime sitä itseensä. Toisin sanoen: märkä irroittaa ja jättää lian lillumaan paikalleen. Tuloksena likainen lattia.
      Sopivasti kostea ja nimenomaan sopivasti kostea pesuväline irroittaa lian hyvin ja imee sen itseensä.
      Kaikki lattiamateriaalit sietävät kosteutta hetkellisesti. Vesi ei tietenkään saa jäädä asumaan lattialle.
      Lankamopilla voi heittää vesilintua.

    • Hölötystä

      ""Lankamoppi on ihan kamala, sehän vaan siirtää likaa paikasta toiseen.""
      ""Märkä pesuväline irroitta lian hyvin, mutta ei ime sitä itseensä.""

      Kuinka voi lanka- tai narumopilla pestessä pesuvedestä tulla likaista niinkuin tulee ellei moppi tarraa myös likaan ja siirrä sitä pesuveteen? Edelläolevat ovat aivan älyttömiä väitteitä.

      • minäpesenmopilla

        Tuota minäkin ajattelin. Kyllä mopilla pestessä vesi tulee todellakin likaiseksi eli irrottaa likaa lattiasta.


    • eikonttaustavuosiin

      Lattian pesuun soveltuu nivelletty lattiakuivain mieluummin kumiosa terävä ja siihen lattiapyyhe joka on mikrotuote voi pestä 60 asteessa.Soveltuu kaikenlaiseen käyttöön.Saatavana siivousliikkeistä.Parketilla nihkeäpyyhintä ja muovilla märkäpyyhintä.Lattiakuivain soveltuu myös vedenkräilyyn ja sillä pääsee myös sängynalle ja nurkkiin.

    • Ok-sensi

      Tavallinen vaimoke on hyvä lattianpesuun. Pysyy oma selkä ja polvet kunnossa.

    • siivoamaan

      Levymoppi, kuivana tai kosteana. Huonekalut pyörillä. Miksi tunkea moppia siivouskomeroon, laitoin eteisen nurkkaan, ei häiritse.
      Lattiankuivain pesuun kaikkein paras. Karvamoppi pölyihin.

    • iiiiikkk

      Kun naru/lankamoppi kastellaan uudelleen ja vesi ämpärissä tulee likaiseksi/todellakin likaiseksi, niin suosittelen useammin siivousta/siivousvälineen vaihtoa.

      Normaaleilla siivousväleillä uudelleen kastellessa vesi vain hieman harmaantuu. Levy/taskumoppi puhdistaa oikeasti. Lika ei jää "lillumaan". Tämä koskee tietenkin vain oikeilla välineillä siivoavaa ja riittävää siivoustiheyttä.

      Tee yksinkertainen koe: pyyhi kuivalla, hieman kostealla ja täysin märällä talouspaperilla lattiaa. Veteen laitettuna jokainen samentaa vettä. Hankauskohtaa katsoessa täysin märällä pyyhityssä kohdassa on likaraitoja. Likaraidan näkee tietenkin vain lankamoppia käyttävä.
      Lanka/narumoppia ei saa sopivan kuivaksi. Hiertäminen "kuivainta"vasten ei oikeastaan vaikuta. Näkyy lopputuloksessa. Teräviin kulmiin lankamopilla ei pääse.
      Viikottainen siivous on suositeltavaa.

      Jos siivoaa polvilleen menemättä, niin sokkona siivoaa.
      Jo imurointi sokkona on tuomittavaa. Mitä imuri imee sisäänsä? Sängyn alla voi olla lääkkeitä, koruja tai vaikkapa käytettyjä ehkäisyvälineitä. Seteleitäkin on ollut joskus.
      Tottahan kaikki siivoojat imuroivat ennen moppausta.
      Polvivaivaisille suosittelen kotisiivoojan palkkaamista. Ei ole kallista kotitalousvähennyksen jälkeen. Polvivaivat voivat myös hellittää konttaamalla, onhan usein voimistelu helpottava asia.
      Sängyn alta täytyy siivota.

      Mopin kosteus vaikuttaa lian poistoon. Märkä ei ime itsensä mitään. Sopivasti kostea puhdistaa ja imee puhdistamansa.
      Asiasta on tehty tutkimuksia yliopistoissakin. Suosittelen kaikille tutustumista Puhtausala-lehteen. Sen saa jäsenetuna liittymällä Suomen siivoustekniseen yhdisyksen.
      Lehdestä saat uusinta tietoa siivousalasta. Jäsenenä SSTL:ään saat tuntuvia alennuksia siivoustuotteista ja muutamista muistakin asioista. Puhtausala-lehden arkistoissa pääset myös tutustumaan tuohon tutkimukseen mopin kosteuden vaikutuksesta puhdistustulokseen.

      Olen ammattisiivooja. Monessa paikassa olen huomannut siivouksen olevan suoraan sanottuna uskomusten varassa. Sitruunat ja etikat ovat käytössä ja television mainostamat ihmeaineet ovat pilanneet pesuhuoneiden kakelit ja vesikalusteet. Ihmeitä on vaikea tehdä asioiden parantamiseksi. Useimmiten suositukseni on ollut remontin tekeminen.

      Ei ole yhtä oikeaa tapaa siivouksen tekemiseen.
      Kotonaan voi tehdä haluamansa mukaan ja haluamillaan välineillä.
      Muille omia tapojaan ei pidä tyrkyttää.
      Porrassiivouskohteissani olen törmännyt asukkaisiin, joilla on mielipide siivouksesta ja neuvot siivouksen parantamisen. Ainoastaan heidän tapansa on ainoa oikea.
      Karmeaa kuunneltavaa, kun A-rapun rouva käskee pesemään täysin märällä käytävät. Ovat jäljiltäni kuivuneet kuulemma muutamassa sekunnissa tai eivät ole kostuneet lainkaan. Aikoo valittaa taloyhtiön hallitukselle jos en tee hänen mielensä mukaisesti.
      Ammattilainen tietää tekemisensä ja sen ,että märällä ei oteta joka päivä. Tarpeen mukaan vain, jos ollenkaan. Riippuu täysin siitä, miten näkee käytävän toimivan ja miten ennakoi/tietää käytävien pysyvän kunnossa.

      Siivouksessa me kaikki voimme olla asiantuntijoita ja olemmekin. Tyhmyys kuitenkin pyrkii ensimmäisenä esille monessa mielipiteessä. Minä tiedän kaikki ja muut eivät mitään.

      • gytl

        levykehysmopit,lanka ja kierremopeilla jää pois yksi pesutapahtuman osatekijä eli mekaaninentyö. Kun taas kovamuovisella lattialastalla ja liinalla puhdistettaessa mekaanisentyön voimakkuutta voi itse säädellä lattiapinnan likaisuuden mukaan. Pesutapahtuma sisältää neljä osatekijää jotka ovat mekaaninentyö, kemiaalinen vaikutus, lämpötila ja aika.


    • Mistä te normi huushollissa nykyään löydätte noin likaista. Kotona imuroin tarvittaessa. Lakaisen roskat keittiöstä ja eteisestä ehkä 2-3 kertaa viikossa tai yleensäkin tarpeen mukaan. Kostealla/nihkeällä pyyhin joskus ja yleensä vain keittiöstä, vessasta ja eteisestä. Puhdasta on. Kengät jätetään eteiseen. Lapsia tai koiria ei ole. Tahrakohdat esim. keittiön lattiasta hankaan levymopilla ja vähän autan jalalla painamalla mikrokuitumopin reunasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe