Minkälaista kaapelia?

tietämätön_tomppeli

11

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietämätön_tomppeli

      Ja tiedän, että on paska subbari, mutta sain niin halvalla että oli pakko ostaa :D

    • asdfasfdsafdsafdfds

      Periaate on se, että mitä paksumpi kaapeli, sen parempi. Ja mitä lyhyempi kaapeli, sen parempi. Liitinten ja liitosten tukevuus sekä hyvät kontaktit ovat tietenkin myös tärkeitä.

      Käytännössä tuolle vahvistimelle tulevien kaapeleiden paksuutta rajoittaa voimakkaasti tuo POWER-liitin, johon ei kovinkaan paksuja kaapeleita taida saada kiinni oikein millään. Kai sentään virta- ja muut kaapelit tulivat kaupassa mukaan?

      Paras vaihtoehto olisi asentaa autoon kunnolliset ja -blokit sekä niille paksut (esim. jotain 25mm2-50mm2) syöttöpiuhat akulta ja maadoituksesta. Sitten sähköt mahdollisimman lyhyillä piuhoilla niiltä vahvistimelle.

      Jos hiukan tingitään, niin joku 10mm2 tai tiukan paikan tullen jopa 6mm2 piuhakin toiminee siedettävästi, kunhan ne vain eivät ole hirmuisen pitkät ja liitokset ovat kunnossa.

      • tietämätön_tomppeli

        Kiitos vastauksesta!
        Mukana tuli liittimet joista lähtee 5cm johtoa eli kaapelita ei tullut mukana. Pitää itse ostaa ja kiinnittää sitten liittimien johtoihin


    • tietämätön_tomppeli

      Osaatko sanoa että minkälainen sulakkeen, joka kiinnitetään virtakaapeliin tulisi olla?

      • salödkjfaopöfue9wuif

        Sulake mahdollisimman lähelle akun napaa ja aluksi voisit kokeilla vaikkapa jollain 25A sulakkeella.

        Sulakkeen ajatuksena ja tarkoitus on se, että mahdollisessa oikosulkutapauksessa sulake on se, joka palaa poikki eikä koko johto tai pahimmassa tapauksessa koko auto.


      • tietämätön_tomppeli
        salödkjfaopöfue9wuif kirjoitti:

        Sulake mahdollisimman lähelle akun napaa ja aluksi voisit kokeilla vaikkapa jollain 25A sulakkeella.

        Sulakkeen ajatuksena ja tarkoitus on se, että mahdollisessa oikosulkutapauksessa sulake on se, joka palaa poikki eikä koko johto tai pahimmassa tapauksessa koko auto.

        Joo sulakkeen tarkootuksen tiedänkin. No minä ostan ensin sen 25A sulakkeen :) Kiitos vastauksesta!


    • Oikeesti_sälittävää

      Tiesittekö teinit, että tuo subbari puuhastelu on niin 90-lukua, ja mennen talven lumia?
      Sitten kiusataan nukkuvia ihmisiä sillä satasen autolla, josta ei kuulu kuin jump jump jump, ja kaikki auton muovi osat sanoo prrr prrr prrr. Voiko mikään olla niin säälittävämpää touhua, no on, mopoautojen duunaajat, mutta samat teinithän silloinkin on kyseessä.

      • tietämätön_tomppeli

        Vittuako täälä urputat?? Haluan vain paremman äänenlaadun siihen mun paskaan satasen autoon, ku siinä ei oo mitää hyviä kaiuttimia. Muutenki toi subbari ei oo mikää semmonen jolla pystyy "kiusaamaan nukkuvia ihmisiä" :D että etköhän ny vaa kateellinen 60v ykä pidä sen turpas kii :D


      • asdfasfsaddfsafasd

        Höpsistä!!

        Nykyään myydään ihan uusiin autoihin lisähinnasta subwoofer-järjestelmiä vaikka kuinka. Ja määrät lisääntyvät koko ajan.

        Taidat olla rankasti ajastasi jäljessä, teini? Vai eikö siellä perähikiällä myydä uusia autoja ollenkaan?


      • wejp2oep21peworkf

        Eipä alta 15 eurolla kummoisia piuhoja taida muualtakaan saada.

        Olettaen tietysti, että tavara oikeasti tulee ja on sitä, mitä on tilattu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1723
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1210
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      957
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      72
      854
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      135
      829
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      41
      796
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      778
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      700
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      309
      649
    Aihe