Kiitos lomaosakkaalle

Vapaamatkustajat

Vietimme mukavan loman puolisoni kanssa Holiday Club kohteessa lahjakortilla. Siis sellaisella esittelystä saadulla. Nämä lahjakortit ja koko myyntisirkushan kustannetaan lopulta niiden rahoilla jotka ovat haksahtaneet ostamaan viikko-osakkeen. Vähän kävi jopa sääliksi viikko-osakasta joka on ostanut kalliin osakkeen, mutta joutuu silti maksamaan erikseen kylpylän ja kuntosalin käytöstä, sekä aamiaisesta, pyyhkeiden pesusta ja päivittäisestä siivouksesta, lahjakorttimatkustajina nautimme näistäkin mukavuuksista ilmaiseksi. Eli kiitos teille osakkaat ja Holiday Clubille terveiset että kyllä ehdottomasti taas tullaan esittelyyn kun kutsu käy.

8

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reppimä

      Sääli on niin katsojan silmissä. Minä lomaosakemyyjänä säälin näitä (teitä) "gift hunttereita", jotka tulette esittelyyn ilmaisen lahjan perässä. Muutaman kympin tai satasen takia tuotte koko perheenne kuuntelemaan infoa lomaosakkeista. Onhan silläkin menetetyllä ajalla jokin arvo, jos ette nyt ihan työttömiä ole? Teillä täytetään vain kohteen tyhjää kapasiteettia, kuten laivoille saa puoli-ilmaisia tarjouslipukkeita, jotta saadaan ravintoloihin yms. palveluihin maksavia asiakkaita. Vai ostatteko lomallanne ruokanne lidlistä ja syötte sitten 2vrk tässä "ilmaisessa" loma-asunnossa? Päinvastoin osakkeenomistajat katsovat teitä säälien, kun te olette näitä säälittäviä ilmaismajoittujia. Samanlaisia säälinreaktioita saan kun katson Hurstin ruokajono kuvia tai 3:n maiden köyhyyttä medioista. Monellekaan osakkeenomistajalle osakkeen hankintahinta ei ole ollut kallis, se voi vain sinulle tuntua siltä. Mukavaa on että kuitenkin viihdyitte kohteessa missä lie olittekin. Tervetuloa uudestaan. Esittelen systeemin mielelläni sinullekin, olitpa ollut esittelyissä kuinkamonta kertaa aiemminkin ja tiedän sinun olevan gifthuntteri, aina yhtä iloisena ja innokkaana. Se on työtäni.

    • Vapaamatkustajat

      Hmmm, sanoinko jossain että osake olisi minulle liian kallis? Syy etten ole ottanut sitä on heikko ROI. Olen laskenut asian auki monen myyjän kanssa, se lomailu ei, ainakaan minun suosimiin kohteisiin, ole halvempaa pisteillä, hyöty osakkeen omistuksesta verrattuna fiksuun omatoimilomailuun jää heikoksi.

    • Reppimä

      Näyttää ainaskin nämä HCR:n kohteet kiinnostavan ilmaiseksi, eli kohteet OK. Taitaa olla rahasta kiinni.

      • Vapaamatkustajat

        Hotellikohteena Ok ilmaiseksi jolloin kylpylä ja aamiainen sisältyy. Ne osakkuushommat ei kiinnosta, niihin ei sisälly mitään. Itse maksettu kylpylölomaolikin sitten viimeksi Baden-Badenissa.


    • reppimie

      Kuinka suppea on kirjoittajan ajatusmaailma ja tietämys markkinataloudesta. Markkinointi ja mainonta, mitä se on? HCR kustantaa halpoja lomia (ei ilmaisia kuten kirjoittaja väittää). Mikä olisi parempi vaihtoehto kertoa tuotteesta nimeltä lomaosake? Olisiko se TV mainonta, radiomainonta, lehtimainonta, internetmainota? Ostaako asiakas tuotetta näkemättä ja kokematta kohdetta ja fiilistä lomailla siellä? Koemajoittujat maksavat massamarkkinoinnista vain 30%, eli säästävät 70%. Ei lomaosakkeenomistajat maksa sinun lomaasi. Seuraavankerran kun keskustelun aloittaja ostaa auton, miettikööt paljoko maksaa markkinontikuluja (TV,lehdet yms) autostaan tai kun menee vain kauppaan ostaan jotain, niin maksaa hinnassa markkinointikuluja. Kaikissa tuotteissa ne on hinnassa sisällä. Tällaiset sinunlaisesi gifthunterit ja ilmaisen kahvin ja pullan pyytäjät on näitä ns. alpeilla matkustajia ja muita kaukomatkailijoita. Tuskin ovat ruotsia ja viroa kauempana käyneet, salli mun nauraa. Minulla on arvoa noin satanen hcr lahjakortilla, pistä osoitteesi niin laitan sen sulle postiin niin menee tarpeeseen.

      • Vapaamatkustajat

        Itse siis sain lahjakortin joka sisälsi 4hlö majoituksen kahdeksi yöksi. Kyseessä ei ollut koeloma ja esittelyssäkin kävin ajat sitten. Tämä meidän loma ei vain vertaudu siihen myytävään tuotteeseen mitenkään, osakkeet vastaavat läjinnä huoneistohotelleja kun tämä kylpylämajoitus oli noin 3 tähden tasoa jos sitä vertaa kansainvälisiin kohteisiin. Tiedän aika hyvin miten markkinointi toimii. Eräs välittäjä väitti että joka neljäs ottaa sen osakkeen (epäilen suuresti), tällöin se joka sen ottaa maksaa myyjän palkkion lisäksi kolmen kaltaiseni vapaamatkustajan viikonloppuvapaan. Toki kaikkiin tuotteisiin sisältyy se markkinointi. Sinänsä vähän vain keljutti osakkaan puolesta kun majoituin hänen piikkiinsä paremmin kuin hän itse ja halusin kiittää. Ei näitä ilmaisia majoituskortteja jaeltaisi jos kukaan ei osakkeita ostaisi, eli kyllä se on loppukädessä juuri osakas joka lomani maksoi, ei HCR. Kiitos lahjakortin tarjoamisesta, mutta en jaa osoitettani julkisesti. Ja joo, olen minä Alpeillakin käynyt, kun asuin niiden juurella eräässä vaiheessa elämääni :)


    • repm

      Kirjoittaja aloitti keskustelun virheellisellä väittämällä, sen näkee sokee reetakin kun lukee aloitustekstin ja ylläolevan. Ja markkinataloudesta taitaa tietää yhtä paljon kuin vasuri li andersson...joka 4:s ostaa, eli neljäs maksaa 3:n muun kulut. Vain tupla DI voi laskea tuolla tavalla tai sitten ihan tollo.

      • Vapaamatkustajat

        No miten sinä itse sen laskisit? Kuka ne kulut sitten maksaa? Siis tarkoitan mistä ne rahat lopulta tulee?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe