Terve!
Minun pitäisi muuttaa jpg tiedostoja vektorimuotoon painotaloa varten.
Opettelen tässä käyttämään Inkscapea, mikä vaikuttaa todella hyvältä
ohjelmalta ilmaisohjelmaksi.
Ko. ohjelmalla voi tehdä kaiken maailman koukeroita ja lonkeroita sinne tänne, mutta
en ole löytänyt siitä niin yksinkertaista työkalua, kuin useimmissa kuvankäsittelyohjelmissa, eli "crop". Kun siirrän esim. jonkun jpg kuvan Inkscapeen, niin miten saan leikattua sen kuvan valkoisesta taustasta omaksi tiedostokseen?
Painotalo edellyttää vieläpä 1:1 kuvia.
En löytänyt netistä ohjeita Inkscapen käyttöön, onko joku muu löytänyt.
Kiitos avusta jo etukäteen!
Apua Inkscapen käyttöön
Inkscape
1
183
Vastaukset
- Koodie
Ei JPEG-tiedostoja voi muuttaa vektorimuotoon automaattisesti Inkscapella. Vai riittääkö tässä tapauksessa, että lopullinen tiedosto on vektorimuotoinen? Itse JPEG-kuvahan on vain upotettu osaksi vektorikuvaa, mutta se on edelleen rasterikuva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751445
- 331365
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161361ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201309- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3161077- 781013