Voisiko joku ystävällisesti auttaa! Etsin paikkaa josta ostaa Juhani Palmun taidetta, grafiikkaa, maalauksia tms. Asun pääkaupunkiseudulla enkä oikein tiedä mitään Palmun gallerioista täällä. Netti ei antanut paljon tietoa.
Pitäisi ostaa ystävälle 50v lahja ja Palmu on vaihtoehto.
Juhani Palmun maalauksia
21
2229
Vastaukset
- hmm.
Ainakin aikaisemmin Juhani Palmulla oli galleria Hämeenlinnan Aulangolla, golfkentän kyljessä. En tiedä, onko galleria vielä siellä, mutta asia selviäisi varmaan soittamalla Hotelli Aulankoon tai Hämeenlinnan matkailutoimistoon - Hämeenlinnaanhan on Helsingistä aika lyhyt matka moottoritietä...
- 123
Et näemmä kovin paljon arvosta ystävääsi.Onko jo ehkä entinen ystäväsi.Uskoisin, että kun hän saa Palmun lahjaksi, niin saattaa tapaamiset harveta,ainakin,jos on taiteen ystävä.
- hihhii
ja jos ostat signeeratun postikortin ja ystäväsi on jonkin sortin taiteen tuntija niin nolaat vain itsesi.
- Antero Kuokka
Palmun elämä on TAIDETTA, uskokaa se. Eikö sekin olisi taidetta jos , joku nimekäs/katu-uskottava taiteilija päättäisi tehdä teoksen eli muuttaa koko elämänsä palmun kaltaiseksi aivan tarkoituksella. Vittu siinä olisi perkele teoksien teos, jos vielä malttaisi olla mainostamatta mitä on tekemässä, kokeilisi tajuaako kukaan että nyt tehdään perkele taidetta saatana. Vittu ei se taide opiskelusta ole aina kiinni, kyllä siellä on suurin osa aivan tyhjää porukkaa jolla ei ole mitään sanottavaa. Samanlaista kuin vitun käsi-ja taideteollisuus messuilla ym. puupölkkytonttu myyntitapahtumissa. Mitäpä jos Palmun taide on katsojan pään sisällä? Vaikka perkele ei se Palmun kannattaja porukka sitä näe varmasti sellaisena kuin itse näen mutta vitunko väliä. Kaikki tässä maailmassa suurta taidetta. Minusta Hitlerin meiningit voidaan laskea yhdeksi maailman merkittävimmistä teoksista. On ainakin kohauttanut ja kunnolla, samoin on Palmu tehny taiteilijoille. Raukka taiteilijat on vaan niin huumoritonta kyrpäsakki suurin osa ettei mitään voisi tehdä erilailla kun koulussa opetettiin. Mutta samaa ärsyttävää asennetta löytyy karvalakkikansasta taiteilijoita kohtaan, joten tasoissa olette! Bush saattaa vaikuttaa urpolta mutta jos asian kääntää taiteeksi niin vittu on komeeta jälkee!!! Heittäytykää itse työhönne samalla uhrautumisella. Maine likoon niin syntyy ikimuistuista tulosta .... Perkele mitä vittua jaksaa aina kytätä niitä haaleita akvarelleja joitten nimi on " kuuntelen, tuuli kuiskii" HYI VITTU!!! mitä paskaa. Miettikääs voisko kaikki sittenkin olla toisin ja hieman mielenkiintosemmin. Palmu on tarpeellinen sillä taiteilijat voivat tuntea olevansa ainakin yhtä julkkista parempia jossakin. Myykää saatana ne taulun räpöstyksenne, loppuuko siinä vaiheessa muna? No kiikuttakaa sit edes paikallisen kirjaston eteiseen kuukauden tauluksi, siinä sitä meriittiä niihin CVeihin missä ootte maininnu kaikki missä taulu on roikkunu koulujen aulanäyttelyistä lähtien. JEEAAAHH
- JPQ
Taide on katsojan silmässä ja minä pidän palmun töistä jonkin verran.
a minusta oikean taiteilijan erottaa siitä että sillä jokin tekijä
josta sen voi tunnistaa. esim. minä en välitä siitä ettei jotain
värejä mukamas keskenään saisi sotkea jutuista eli lopputulos eikä
tarkka sekoitus tapa on tärkein.
- Taidekeräilijä
Kuule, voisitko mitenkään vielä harkita jonkun toisen taiteilijan teosta? Pääkaupunkiseudulta löytyisi paljon hyviä gallerioita, jotka auttavat mielellään taidehankinnoissa. Useimmat galleriat pääkaupunkiseudulla eivät ota Palmun töitä myyntikokoelmiinsa, siksi niitä on vaikeaa löytää. Jos kuitenkin haluat nimenomaan Palmun työn, parasta ottaa yhteyttä suoraan Palmuun.
- Taideopiskelija
Palmulla oli vielä muutama vuosi sitten oma galleria Helsingissä Annankadulla. Hänen töillään ei kuitenkaan enää liiemmin ole ollut kysyntää, joten Juhani Palmu muutti ex-galleriansa taidekehystämöksi. Kehystämö sijaitsee lähellä Annankadun ja Bulevardin kulmausta. Palmu itse liikuskelee aika ajoin niillä kulmilla, jossa häntä ei ole vaikeaa tavata. Itse olen nähnyt Palmun harva se päivä ex-alleriansa edustalla. Osta häneltä suoraan, varmaan myy mielellään. Jos välttämättä haluat ystävällesi juuri Palmun työn.
Pääkaupunkiseudulta voi olla hivenen vaikeaa löytää Palmun taidetta gallerioista. Siihen kylläkin on omat syynsä. Tutustumalla taidemaailmaan ja keskustelmalla galleristien kanssa saat tietää syyt siihen.- alkup.
Kiitos teille jotka vastasitte kysymykseen. Sehän se tarkoitus kuitenkin oli. En tiennyt että tämä palsta oli tarkoitettu toisten taidemieltymysten kritisointiin ja suorannaiseen mollaamiseen. No, enpähän eksy uudestaan tänne. On ikävää kun nämä keskustelupalstat täyttyvät aina jossain vaiheessa ihmisistä jotka eivät vain kestä toisten valintoja.
Ja tiedoksi teille jotka pissasivat housuunsa Palmun kuulessaan: ystäväni pyysi itse Palmua. On tämä maailma sitten pieni joillekin! - popo
alkup. kirjoitti:
Kiitos teille jotka vastasitte kysymykseen. Sehän se tarkoitus kuitenkin oli. En tiennyt että tämä palsta oli tarkoitettu toisten taidemieltymysten kritisointiin ja suorannaiseen mollaamiseen. No, enpähän eksy uudestaan tänne. On ikävää kun nämä keskustelupalstat täyttyvät aina jossain vaiheessa ihmisistä jotka eivät vain kestä toisten valintoja.
Ja tiedoksi teille jotka pissasivat housuunsa Palmun kuulessaan: ystäväni pyysi itse Palmua. On tämä maailma sitten pieni joillekin!älä turhaan pillastu,suomessahan on vain yksi voima mikä lisääntyy itsestään,se on kateus.olisi mukavaa nähdä sadan vuoden kuluttua,myydäänkö kyseistä taiteilijaa ollenkaan,tai pidetäänkö häntä aikansa huijarina vai mestarina.mielestäni juhani palmu on paikkansa lunastanut siinä,missä moni muukin taiteilija.onko kunnioitettavampaa ostaa esim.olavi martikaisen töherrys,joka on aikanaan vaihdettu silakkakilon hintaan,huutokaupasta,koska se on taidetta.vai palmun maisema isänmaasta,josta jo ostaessa on maksettu yrittäjälle,siis taiteilijalle,hinta jolla hän pystyy elämään.ottakaa toki sivellin käteen,ja alkakaa palmun kilpailijoiksi,voi olla kivinen tie tehdä tulosta.itse olen maksanut kiskurihinnan kyseisden taiteilijan työstä.minua kuitenkin huvittaa kun katselen työtä,että kukahan kusetti ja ketä.
- Suski
alkup. kirjoitti:
Ja tiedoksi teille jotka pissasivat housuunsa Palmun kuulessaan: ystäväni pyysi itse Palmua. On tämä maailma sitten pieni joillekin!>En tiennyt että tämä palsta oli tarkoitettu toisten taidemieltymysten kritisointiin ja suorannaiseen mollaamiseen.>
Kultaseni, tämä on keskustelupalsta, ei turisti-info.
>No, enpähän eksy uudestaan tänne.>
Goodbye. - Tietäjä 1
popo kirjoitti:
älä turhaan pillastu,suomessahan on vain yksi voima mikä lisääntyy itsestään,se on kateus.olisi mukavaa nähdä sadan vuoden kuluttua,myydäänkö kyseistä taiteilijaa ollenkaan,tai pidetäänkö häntä aikansa huijarina vai mestarina.mielestäni juhani palmu on paikkansa lunastanut siinä,missä moni muukin taiteilija.onko kunnioitettavampaa ostaa esim.olavi martikaisen töherrys,joka on aikanaan vaihdettu silakkakilon hintaan,huutokaupasta,koska se on taidetta.vai palmun maisema isänmaasta,josta jo ostaessa on maksettu yrittäjälle,siis taiteilijalle,hinta jolla hän pystyy elämään.ottakaa toki sivellin käteen,ja alkakaa palmun kilpailijoiksi,voi olla kivinen tie tehdä tulosta.itse olen maksanut kiskurihinnan kyseisden taiteilijan työstä.minua kuitenkin huvittaa kun katselen työtä,että kukahan kusetti ja ketä.
Huvittuneena olen seurannut keskustelua Palmun maalauksista. Kyllä jokainen,joka tuntee taidetta,on Palmun "taiteesta" samaa mieltä. Kysymys ei toki ole kateudesta, vaan siitä, että hänen maalauksensa ovat hyvin amatöörimäisiä. Palmun maalauksista puuttuu esimerkiksi hyvä tekniikka, josta tunnistaa jo hyvän maalarin. Palmu on kieltämättä hyvä markkinamies, mutta se ei tee taiteesta hyvää.
- toinen tietäjä
Tietäjä 1 kirjoitti:
Huvittuneena olen seurannut keskustelua Palmun maalauksista. Kyllä jokainen,joka tuntee taidetta,on Palmun "taiteesta" samaa mieltä. Kysymys ei toki ole kateudesta, vaan siitä, että hänen maalauksensa ovat hyvin amatöörimäisiä. Palmun maalauksista puuttuu esimerkiksi hyvä tekniikka, josta tunnistaa jo hyvän maalarin. Palmu on kieltämättä hyvä markkinamies, mutta se ei tee taiteesta hyvää.
> Kyllä jokainen,joka tuntee taidetta,on Palmun "taiteesta" samaa mieltä. Kysymys ei toki ole kateudesta, vaan siitä, että hänen maalauksensa ovat hyvin amatöörimäisiä.
Vai että jokainen, joka tuntee taidetta...
Minä taas olen kuullut sellaista kommenttia, ihan asiaan vihkiytyneiden taholta, että Palmu olisi maalarina kuitenkin sentään keskinkertainen. Ei huippu, mutta ihan hyvä kuitenkin. Eli ihan samaa tasoa kuin monet "oikeat taiteilijat", eli ns. apurahataiteilijat, virallisemmin matrikkelitaiteilijat. Kyllä huiput ovat sielläkin harvassa. Varmaan Palmu on ihan kelpo maalari siihen porukkaan verrattuna noin keskimäärin.
Töitä pitää pystyä arvioimaan objektiivisesti, vaikka ei itse taiteilijasta pitäisikään. - Tietäjä 1
toinen tietäjä kirjoitti:
> Kyllä jokainen,joka tuntee taidetta,on Palmun "taiteesta" samaa mieltä. Kysymys ei toki ole kateudesta, vaan siitä, että hänen maalauksensa ovat hyvin amatöörimäisiä.
Vai että jokainen, joka tuntee taidetta...
Minä taas olen kuullut sellaista kommenttia, ihan asiaan vihkiytyneiden taholta, että Palmu olisi maalarina kuitenkin sentään keskinkertainen. Ei huippu, mutta ihan hyvä kuitenkin. Eli ihan samaa tasoa kuin monet "oikeat taiteilijat", eli ns. apurahataiteilijat, virallisemmin matrikkelitaiteilijat. Kyllä huiput ovat sielläkin harvassa. Varmaan Palmu on ihan kelpo maalari siihen porukkaan verrattuna noin keskimäärin.
Töitä pitää pystyä arvioimaan objektiivisesti, vaikka ei itse taiteilijasta pitäisikään.Taiteessa on aina ne perusasiat, jotka tekevät siitä hyvän. Jos ei tajua maalauksen alkeita, ei kannata lähteä väittelyyn. Palmun maalauksista en halua enää lähteä kinastelemaan.
- Anonyymi
Tietäjä 1 kirjoitti:
Suomen paras
- nnt
jos vielä tuo palmu on ajankohtainen saan häneen
yhteyden puelimella ja hinta varmaan sopiva.- alkup
Kiitti vastauksesta, mutta synttärit oli jo:)
- Jussin ystävä
Hei
Olen tuntenut Jussin ja hänen edesmennen veljensä Janin jo 1980 luvulta lähtien ja itse kerään paljon taidetta (arvotaidetta ) lisäksi tunnen melkein kaikki suomalaiset vähänkin merkittävät taiteilijat (myös atskin käyneet) .
Hyvä taiteilija on aina katsojan silmässä ja sit on näitä huijareita ,eikä se ole oikeastaan koulutuksesta kiinni vaan se on lahja joka on vain aika harvoilla henkilöllä,toki koulutuksella on merkitys mutta ei aina ja tällainen vaikuttava,itsevarma suuri persoona aiheuttaa tunnetiloja,kateutta,kaikkea sitä mitä kritisoija itse ei ole ja se on aika surullista luettavaa. - Xenia Onatop
Itse meinasin pari vuotta sitten ostaa Palmua 30,000 eurolla sijoitusmielessä eli olisin säilyttänyt niitä vintissä. Eipä tullut ostettua. Nyt vähän huvittaa tuo ajatukseni.
- Taavi jyj
Ehdotettiinko sinulle tuonkaltaista sijoitusta? Todellakin olisi suuri riski ostaa sijoitusmielessä jostain nuoren lupaavan taiteilijan teoksia, kun suuri massa on Palmun kaltaisten substanssiköyhien kannalla. Muistuu mieleen, kun enonkin kodin seinällä oli Palmun kyhäelmä ladoista, ja eno esitteli sitä ylpeänä.
- Xenia Onatop
Taavi jyj kirjoitti:
Ehdotettiinko sinulle tuonkaltaista sijoitusta? Todellakin olisi suuri riski ostaa sijoitusmielessä jostain nuoren lupaavan taiteilijan teoksia, kun suuri massa on Palmun kaltaisten substanssiköyhien kannalla. Muistuu mieleen, kun enonkin kodin seinällä oli Palmun kyhäelmä ladoista, ja eno esitteli sitä ylpeänä.
Minulle nimenomaan suositeltiin sellaista taidetta, joka olisi tänään edullista. Itse olen lumoutunut juuri moderniin ja abstraktiin taiteeseen - olen aika lailla tiedesuuntautunut, johtuisikohan se tästä; olisi kiva, jos Victor Vasarelyn "Harlekiini" olisi seinällä - mutta en uskaltanut ottaa riskiä. Ilmoitinkin gallerioissa olevani taiteen kerääjä, mutta kutsuja laatunäyttelyihin ei ole kuulunut.
- Xenia Onatop
Xenia Onatop kirjoitti:
Minulle nimenomaan suositeltiin sellaista taidetta, joka olisi tänään edullista. Itse olen lumoutunut juuri moderniin ja abstraktiin taiteeseen - olen aika lailla tiedesuuntautunut, johtuisikohan se tästä; olisi kiva, jos Victor Vasarelyn "Harlekiini" olisi seinällä - mutta en uskaltanut ottaa riskiä. Ilmoitinkin gallerioissa olevani taiteen kerääjä, mutta kutsuja laatunäyttelyihin ei ole kuulunut.
Siis tämän teoksen kuva on "Topologia I"-kirjan alussa: se on homeoformismi R^2 -> R^2. Pitäisi maksaa ensiksi tyhmyysveroa ja voittaa Euro Jackpotissa. Sori, että tungen tänne muuta materiaalia, kun piti puhua Palmun tekotaiteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764