Ekat menkat

leonberginomistaja

Moi. Eli kertokaa teiän ekoista menkoista. Minkä ikäsenä alko? Missä tilanteessa alko? Oliko kipuja? Miten kerroit vanhemmillesi?

38

3995

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulutyttönen

      Mulla alko 13 vuotiaana koulussa. Juoksin vaa terkkarin vessaa ja laitoin sieltä siteen. Kotona vaa sanoin äitille et menkat alko ja se vaa onnitteli ja lähettiin ostaa mulle siteitä. Ja ei ollu kipuja, nykyään jonku verran

    • hauka.yuggis.tissu

      Minua kiinnostaa milloin tuli seitsemännet menkat.

    • ärsyttää15

      Mulla menkat alkoi 5 luokalla harkoissa ja Mulla Ei ollut siteitä mukana niin pistin sit wc-paperia kipuja oli ja sanoin vaan et menkat alkoi ja nykyään menkka kivut on aivan helvetin kovia.

    • Poikaaaaad

      Oon poika, 15-vuotias, ja mulla on alkanut menkat 13-vuotiaana. Mulla tulee terskasta verta aina kun pissaan.

      • hauskaaollaporvoosta

        Olen pahoillani, ne eivät ole menkat. Sinulla alkoi 13 vuotiaana jokin tulehdus joka nyt on ollut jo kaksi vuotta.


      • Anonyymi

        Tottaaaaa ei voi olla ..
        Koskamm...Pojilla ei oo menkkoja.
        Tai sit sua on huijattu pahan kerran sukupuoles kans..
        Mut nyt heti Meet kertoo vanhemmillesi koska tuo ei oo normaalii!!
        Käy lääkäris, kaikkee hyvää t.
        Oreo_on_PawSzz


    • beyourselfnowandtomorrow

      Hmm.. Olin 6lk kun kuukautiseni alkoivat, en jaksa laskea numeroikää mutta kiinnostunut voi lähteä laskemaan. Olin ystäväni ja hänen perheensä kanssa ulkomailla, asunto-autolla. Tänä päivänä kyseinen kokemus ei juurikaan herätä minkäänlaisia tunteita, mutta aikoinaan olin todella hämilläni ja nolostunut, ehkä jopa pelokas siitä tulevatko ne taas läpi lakanoihin. Ja en koskaan kertonut vanhemmilleni, äitini huomasi sen itse kun lakanani joskus tahriintuivat verestä. Ensimmäisellä kerralla ei ollut kipuja.

    • tamppoonipyllytin

      Mulla alko 5 vuotiaana. Meinasin kuolla kipuihin. Kerroin äitille että pillu vuotaa ja se käski mun tunkea tamppooni sinne. Tungin sen kuitenkin vahingossa väärään reikään ja jouduin tosi noloon tilanteeseen.

      • Anonyymi

        Sulla oli syöpä!


    • tamponipers

      minulla alko vuotaan perseestä verta kesken tunnin...

      • kekebfndö

        ai perseestä??? heti lääkäriin nuo ei ole menkat, menkat tulee pillusta


    • hihiiii

      Mulla alko ihan kotona, päivää ennen kun täytin 15. Ois mielellään saanu alkaa myöhemminkin. Ekalla kerralla oli kipuja, jouduin ottamaan lääkkeen ja nukuin niiden yli, mutta sen jälkeen ei oo ollu kipuja. Äiti huomas ihan ekoista alkkareista, kun olin jättänyt ne vähän outoon paikkaan.

      • hihiiiii

        unohdin laittaa, olin siis ysillä sillon


    • tietämättä

      Olin kaverilla kylässä ja siellä alkoivat. Tosin asian huomasin vasta kotona. Äiti oli alakerrassa, joten juoksin sinne ja kerroin että tällänen juttu. Kipuja siis ei ollut lainkaan, kun saavuin kotiin niin olin ihan äimänkäkenä kun vessaan menin. Nykypäivänä on taas ihan eri juttu, mielialat vaihtelevat, koskee, vuotokin on isompikokoista.

      • tietämättä

        Anteeksi, olin 11 vuotias kun alkoivat.


    • ööp

      olin 11, aamul heräsin ja kävin vessas ja siinähä sitte ihmettelin et mitä saatanaa :D ekoil kerroil ei ollu kipui mut nykyää iha kauheet

    • tyttö166666666

      Olin 5lk eli 12v. Alkoi ihan kotona, luojan kiitos! :D Menin vain normaalisti vessaan, ja sen jälkeen sanoin äitille että "mulla tais alkaa menkat". Meillä oli siteitä jo kotona (minulla on kaksi isosiskoa) joten siitä vaan opettelemaan niiden käyttöä. Jotenkin tuntui silloin nololta, kun tiesin että kellään kaverillani ei ollut vielä vuoto alkanut. Nykyään olen 16, ja menkat on ihan normaali keskustelunkin aihe kavereiden kanssa :) Kipuja ei ole ollut missään vaiheessa.

    • tyttönennnn

      Joskus 13-vuotiaana, seiskaluokalla alkoi. Olin juuri ollut kavereiden kanssa ulkona ja kotiin tulta, vessassa käydessä huomasin menkkojeni alkaneen. En ollut huomannut mitään eli ei mitään kipuja. Onnekseni ei kuitenkaan ollut läpi mennyt. Siinä vessanpöntöllä istuessa veret alushousuissani yllätyksekseni nähdessäni sanoin yllättyneenä jtn että mulla tais alkaa menkat. Isosiskoni olis silloin kotona niin hän kuuli ekana. Hän antoi mulle siteen ja kertoi sen käytöstä. Äitinikin tuli aika pian sen jälkeen kotiin ja siskoni sanoi äidilleni kuukautisteni alkaneen. Kaikki sujui hyvin ja kivuitta. Mulla menkat on aika kivuttomat, en nykyäänkään usein tajua niiden alkaneen, kiertoni on pitkä ja vuoto niukkaa eli helpolla pääsen. Menkat on ihan normi keskustelu aihe meillä kavereiden kesken ja tulee sitä joskus äitin tai sikson kanssa niistäpuhuttua. Ihan normaali asia missä ei ole mitään hävettävää. Eikä niitä kannata etukäteen pelätä

    • Anonyymi

      Olin 12 ja olin mökillä. Yhtenä päivänä alushousuihin oli tullu ruskeeta eritettä ihan vähän ja se lähti pois niistä paperilla. Aavistelin silloin mitä oli tulossa mutta en sanonu kellekkään mitään. Seuraavana päivänä sitten illalla huomasin pikkareiden olevan veressä. Istuin sitten siinä vessassa ja mietin et mitäs nyt. Vähän pelotti mut päätin silti kertoo äidille. Siinä hetkessä ku kävelin äidin eteen ja olin sillee ”mul tais kuukautiset alkaa” meinasin melkeen pyörtyy ku jännitin kertomista niin paljon, kun minä ja äitini emme nyt mitään super läheisiä ole. Se vaa onneks oli sillee onnee ja lähti hakeen suojii kaapista. No eipä meillä tietenkään siteitä ollu ja jouduin menee yön pelkällä pikkuhousunsuojalla. (Meni onneks hyvin) Seuraavana päivänä se sit haki mulle kaupast siteitä. Meil oli sinä päivänä sauna ja en ollu ihan varma miten se onnistuis. Onneks netin perusteella (en kehdannu kysyy äitilt) päätin vaa mennä ihan normisti saunaa ja se meni onneks hyvin, enkä saunas vuotanu yhtää. Kipui oli vähän varsinkin siilon kun söin mut liikunta onneks helpotti niitä.

    • Anonyymi

      Alko kun olin 12 vuotias olin mummolla yötä, kävin vaan normisti vessassa ja sit huomasin että jaaha nyt ne sit alko, osalla kavereista oli alkanu jo, osalla ei. Sit siinä vaan laitoin äidille viestii ku ei mummolas mitää siteitä ollu. Mummo on kyl jälkeenpäin sanonu että kyllä mulle ois voinu kertoo. Mut joo

    • Anonyymi

      Mulla alkoi 12v. Olin ollut kaverilla yökylässä, ja aamulla huomasin ruskean tahran pikkuhousuissa. Oletin, että olin kakannut housuun :D lähetin äitille hätäisenä viestiä ja hän sanoi että varmaan kuukautiset alkoi. Muistan että päivää ennen yökylään mulla oli vatsakipuja. Ekat menkat kesti mulla 30 päivää, oli kyllä aika niukat.

    • Anonyymi

      mä olin 12v, onneks kotona. Ne alko jouluaattona, mut en heti huomannu mitään ku mulla oli tummanpunaset pikkarit ja mustat housut. Ei sattunut vatsaan ekana päivänä, tokana päivänä alkoi kivut. Mä olin myös ihan sika kärttynen.

    • Anonyymi

      Tiiän oon myöhässä mut ehkä joku vastaa :DD

      mulla alko tänään kuukautiset, mut eilen oli jo pikkareissa vähän jotain rusehtavaa ja alavatsakipuja (ja myöhemmin hetken alaselkäkipuja). Käytiin saunassa äitin kanssa, ja kun olin suihkussa tuli yhtäkkiä tosi huono olo, menk hetkessä ohi ja mahakipu tuli takas. Sit ku iskä meni saunaan, ni sanoin äitille et on maha kipee ja se sano et ehkä kuukautiset, ja kerroin siitö ruskeesta mun pikkareissa. Sano sitte et kannattaa laittaa yöks side, ja mä laitoin.

      Aamulla mä sit heräsin ja menin vessaan, ja huomasin et siteessä on jtn ruskeeta, ja kun pyyhin ni paperissa oli punasta. Sanoin sit aamupalalla äitille, ja mul oli maha taas kipeenä joten piti ottaa särkylääke. Mä oon aina pelänny lääkkeitten ottamista ku pelkään et menee väärään kurkkuun, mut sain kuitenki otettuu. Koulussa sit kävin pari kertaa vessas ja tokalla vaihdoin siteen ku oli suht veressä. Mun vuoto on ollu nyt tähän asti välillä ruskeeta, välillä punasta ja kun käyn vessassa ja pyyhin, ni tulee punasta. Loppu koulupäivän aikana mul sit tuli taas maha kipeeks, mut en käyny terkkaril ku koulu oli loppumas. Kotona söin vhän suklaata, ja luulen et se autto, tai sit muuten vaa kivut helpotti :D.

      Tähän mennessä mun kivut on ollu sellaset, et välillä ne lähtee pois, ja välillä suht kovat, en tiiä muuttuuko ajan myötä. Mua pelottaa et tulevaisuudessa mul tulee isommat kivut, ku äitillä oli ilmeisesti tosi pahay kivut, mut en tiiä toimiiko se sillee.
      Pitää kyl huomenna käydä ostamassa siteitä, kun on vaa 2 niitä..

      Jos joku vielä tätä lukee, voitteko kertoo jotain vinkkejä miten helpottaa kipuja koulussa jos ei oo särkylääkettä? Tai kotona, nekin haluisin tietää :)

      Tulipa pitkä teksti :0 mutta toivottavasti joku vastaa lol <3

      • Anonyymi

        Ainiin unohin sanoo, mut alko 13 vuotiaana


      • Anonyymi

        onko sulla takataskussa siteitä vai onko joku "hätäpussi" mukana? mulla ei oo vieläalkanu mut mahakipuja on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko sulla takataskussa siteitä vai onko joku "hätäpussi" mukana? mulla ei oo vieläalkanu mut mahakipuja on!

        Suosittelen lämpimästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainiin unohin sanoo, mut alko 13 vuotiaana

        mulla oli aika samanlainen tarina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko sulla takataskussa siteitä vai onko joku "hätäpussi" mukana? mulla ei oo vieläalkanu mut mahakipuja on!

        Oon 11, ja huomenna alkaa koulu (oli siis joululoma) ja olisin toivonut et ne alkaa tänään tai eilen koska pelkään niitä ihan superisti on alkanut valkovuoto kauan sitten ja pelkään sitä jos se alkaa koulussa kun istun tuolilla ja tuoliin tulee tahrat mut kyl uskon et mun kaveri auttaa ollaan tehty niin et jos sil tuntuu et tulee veret niin ootan vessan ukko puolella ja nii MÄ VAAAN PELKÄÄN ET NE ALKAAAA.
        ja mulla on tälläkin hetkellä maha kipee voi kyl johtuu nälästä mut on ollu tänää huono olo ja niin. NYT AIHEESTA TOISEEN kannattaako olla enemmän kuin 4 sidettä ja Buranaa mukana vai enemmään

        TOVON ET JOKU VSTAA KOSKA Joo! :):) =)


    • Anonyymi

      Alkoi 12 vuotiaan kotona. Kerroin äitille vaan et nyt ne alko ja se vaan lähti ostaa suklaata ja kerto mistä löytyy siteet ja tamppoonit. Kipuja ollut siitä 12 vuotiaasta 15 vuotiaaseen paljon ja menkat kestänyt kauan about 5-8 päivää.

    • Anonyymi

      12-vuotiaana, kun olin yksin kotona. Muistan, että yöllä musta tuntui tosi oudolta, ja mietin, oliko mulla valkovuotoo tai ehkä vatsa kuralla, kun housut tuntuivat niin kosteilta. Kun aamulla menin vessaan, niin pikkarini näyttivät taistelutantereelta. Siinä sitten hetki mietittiin, että mitäs nyt. En tiennyt missä siteet olivat, joten tungin vain housut täyteen paperia. Vuotoni on suhteellisen niukkaa, mutta kivut ovat aika nihkeät. Vanhemmille kerroin tekstiviestillä.
      Hauskan tästä kaikesta tekee se, että sinä aamuna heräämiseni jälkeen kirjoitin päiväkirjaa ja mietin, että kunpa menkat jo alkaisivat, ei jaksa enää odottaa… varo mitä toivot! :)

    • Anonyymi

      Mulla alkoi 12-vuotiaana. Olin kotona äidin kanssa. Huomasin vessassa, että ne oli alkaneet. Sitten vaan sanoin äitille että "mulla alko ne nyt". Niin mun äiti ymmärsi siitä. Ekoissa oli kipuja muissa ei ole ollut.

    • Anonyymi

      Mulla alko kun olin 11v. Olin kotona kipeenä kun menkat alko. Olin jo hetken miettinyt siteiden ostamista mutta se nolotti sen verran etten ostanut ja olin myös odottanut ja toivonut että menkat alkais ja ne alko sitten itsenäisyyspäivänä. Olin mun huoneesta ja tullut just suihkusta ja laittanut pikkarit jalkaan kunnes tunsin että jotain tuli housuihin ja katoin niin se oli verta. Otin ne alkkarit pois ja laitoin uudet alkkarit joihin laitoin terkkarilta muutama kuukausi aijemmin saaneen ilmaisnäyte siteen. En uskaltanut kertoa äitille mutta seuraavilla menkoilla ostin siteitä ja kun ne loppu käytin vessapaperia muutaman kuukauden kunnes ostin lisää siteitä. Joku vajaa puol vuotta sen jälkeen äiti tajus ja otti asian puheeksi ja osti siteitä. Nyt oon 12v ja ostan itse siteet ja tamponit eikä nololta yhtään.

    • Anonyymi

      Nainen on saastainen vuodon aikaan. Sen todistaa meille Raamattu.

      • Anonyymi

        Siis mulla on tänään ja eilen tuntunu tosi märältä jalkovälissä mut mitään ei ol ollu. Mulla on ollu valkovuotoa reilu 1vuos ja rinna on kasvaneet AA koko . Oon siis 12 v mun siskolla alko 12 v ja äitillä 15 tai 16 v. Tiedän et kukaan ei voi ennustaa mun menkkojen allamista mut toivoisin että etes ikää osaisitte vähän ennustaa.


    • Anonyymi

      No siis mullahan alko 14vuotiaana ja ihan siis näin aamul et pikkareis oli ruskeeta ja sitte illal ku pyyhin nii näky pinkkiä. Tokana päivänä ei tainu olla kipuja ja sitte kolmas päivä oli kauhein. Kovat kivut ja mielitekoja kuten pitsa ja limu. Äitille kerroin siten et näytin sitä paperia joka oli pinkki.😅

    • Anonyymi

      Aa nii siis lisäks tämmöne tarina et tulin kipeeks menkkojen 5. päivänä ja sinä päivänä ei ollu menkkoi joten oletin et ne loppu. Sit seukki aamuna olin kuumeessa ja hourailin anyways menin vessaan ja kaikki äänet tuntu tosi kovilta ja sitte huomasin et mulla tuli menkat pikkareihin ku oletin menkkojen loppuneen nii sitte menin houraillen hakeen pyykkihuoneesta puhtaat pikkarit. Sitte takas vessaa laitoin siteen ja takas kuolemaan😁 En oo ikinä ollu nii kipeenö ja siihe lisäks menkat

    • Anonyymi

      Oon kyl vähän myöhä. Kerron nyt silti. Oli aamu ja päätin laittaa Wc paperi siteen. Koska tein välillä niin. Joo oon outo. Sit menin kouluun normaalisti

    • Anonyymi

      Oli aamu laitoin wc paperi siteen. Koska oon outo. Laitoin siis valkovuotoo varten. Menin kouluun ja tulin koulusta. Sitten kotona menin vessaan ja näin jotain ruskeeta siin mun "siteessä". Mut en ottanut sitä huomioon. Menin partioon illalla menin kotiin. Ja menin taas vessaan. Ja nyt näin paljon punaruskeaa kaaosta. Läpimärät pikkarit. Tajusin heti mistä on kyse. Ja aloin täristä ja tuli kylmä. Menin suihkuun vapisten ja itkien. Sitten taittelin niin hienon vessapaperi siteen. :D Heräsin kaksi kertaa yössä ja tuliha läpi. Menin niiden vessa paperien kanssa kouluun. Ja koulun jälkeen mä menin äitille (vanhemmat eronneet) ja odotin et äiti tulee kotiin. Sit ku se tuli niin aloin itkee :D ja äiti arvasi aikalailla heti että mulla on alkanu menkat. Sitten äiti hätyytti mut suihkuun ja näytti miten siteet toimii. Sitten se lähtikin ostaa siteitä. Ja osti myös shushia joka on mun lempi ruokaa. Sitten äiti anto siteitä,pikkuhousunsuojia ja särkylääkkeitä. Illalla kun siskoni tuli kotiini äiti oli jo kertonut sille. Ja löysinkin huoneestani täyden vesipullon ja suklaata. Aloin melkein itkee <3. Sitten siskoni sanoi että "sä voit kysyy mult mitä vaan" . Kivuista että ensimmäisenä aamuna kivut oli massiiviset :) ja jatkui suht kipeinä. Olin ja oon 10v. Ja parin viikon päästä tulee varmaa kolmannet menkat. Eli partio leirillä mut enköhän mä selvii :/ .


      Vinkki kaikille jotka tarvii siteitä. Mutta ei uskalla kysyy vaikka iskältä. Eti netistä kuva haluamastasi suojasta . Ja näytä tai lähetä kuva sun iskälle. Ja kysy et voitko sä ostaa näit mulle. Nii kyl se sit varmana ostaa sulle. Ja ei hätää kyl sä selviit. :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5678
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3485
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe