Mitä lupia?

Irlantiin

Hei! Pyrkimys olisi lähteä Irlantiin työharjoitteluun ammattikorkeakoulusta. Mitä pitäisi ottaa huomioon? Viisumiahan en Suomen kansalaisena tarvitse, vai? Passi vain mukaan. Luin jostain että työlupa tarvitaan, ja että sen voi saada maahan saavuttua viranomaisilta. Näinkö on? Voiko sen hankkia jo Suomessa? Mihin muuhun tulee varautua? Oleskelulupa? Työsuhde kestäisi 3kk.

5

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dublinista

      Heippa,

      et tarvii mitaan lupia. Toimii samalla tavalla kun hakisit toita Suomesta. Passi toimii henkkarina ja sepa siita. Jos haluut jotkut tyotodistukset ym. ottaa mukaan ni ota vaan, mutta oon nyt kahessa tyopaikassa ollu ja koskaan ei oo kysytty mitaan. Tee vaan CV ja se siita....

      • Minä joka kyselin

        Niinkö? Sehän on sitten hyvä juttu! Olen tuskaillut kun mistään ei oikein löydy tietoa, mutta miten voisikaan löytyä jos mitään lupia ei tarvita!=D Olen tehnyt CV:n ja lähettänyt sitä yrityksille. Nyt vain pitäisi jaksaa odottaa vastauksia... Suurkiitos vastauksestasi ja ihanaa aikaa Dublinissa!=) Täällä on ainakin yksi kateellinen!;)


      • Dublinista
        Minä joka kyselin kirjoitti:

        Niinkö? Sehän on sitten hyvä juttu! Olen tuskaillut kun mistään ei oikein löydy tietoa, mutta miten voisikaan löytyä jos mitään lupia ei tarvita!=D Olen tehnyt CV:n ja lähettänyt sitä yrityksille. Nyt vain pitäisi jaksaa odottaa vastauksia... Suurkiitos vastauksestasi ja ihanaa aikaa Dublinissa!=) Täällä on ainakin yksi kateellinen!;)

        Heippa!

        Mita tyota haet? Sun kannattais lahettaa CV suotaan naille tyonvalitystoimistoille koska yleensa tyopaikat saadaan sita kautta. En taida tietaa ketaan joka ei paikkaa ois saanu valitystoimiston kautta.

        Ja jos tyo kelpaa ns. callcenterissa niita taalla on pilvin pimein suomea puhuville. Ite vaihdoin tyopaikkaa nelja vuotta sitten mutta viela noi valitystoimistot soittelee etta ois paikkoja suomea puhuville.

        Ainakin toimis toi homma nopeemmin koska noi toimistot saa provikkaa sun palkaamisesta eli on vahan yritteelisempia : ).


      • Sama immeinen
        Dublinista kirjoitti:

        Heippa!

        Mita tyota haet? Sun kannattais lahettaa CV suotaan naille tyonvalitystoimistoille koska yleensa tyopaikat saadaan sita kautta. En taida tietaa ketaan joka ei paikkaa ois saanu valitystoimiston kautta.

        Ja jos tyo kelpaa ns. callcenterissa niita taalla on pilvin pimein suomea puhuville. Ite vaihdoin tyopaikkaa nelja vuotta sitten mutta viela noi valitystoimistot soittelee etta ois paikkoja suomea puhuville.

        Ainakin toimis toi homma nopeemmin koska noi toimistot saa provikkaa sun palkaamisesta eli on vahan yritteelisempia : ).

        Hei! Opiskelen kansainvälistä kauppaa. Että jotain pitäisi löytää siltä alalta (markkinointi, logistiikka, jne). Ja haluan Irlantiin, en minnekkään muualle. Miten näihin välitystoimistoihin saa yhteyden? Maksaako se, ja paljonko?


      • Dublinista
        Sama immeinen kirjoitti:

        Hei! Opiskelen kansainvälistä kauppaa. Että jotain pitäisi löytää siltä alalta (markkinointi, logistiikka, jne). Ja haluan Irlantiin, en minnekkään muualle. Miten näihin välitystoimistoihin saa yhteyden? Maksaako se, ja paljonko?

        Heippa,

        tyovoimatoimistojen kayttaminen sulle ei maksa mitaan. Ne saa komission jos yritys palkkaa sut (yritys ite maksaa toimistolle n. 5% sun vuosipalkasta).

        Voisit kattoo naita yleisia sivuja:

        www.irishjobs.ie
        www.jobs.ie
        www.recruitireland.com

        Niissa seka yritykset etta valitystoimistot mainostaa tyopaikkoja.

        Valitystoimistoja joita kaytin ite on:

        www.cpl.ie
        www.1-800people.com
        www.rescon.ie

        Noille voisit vaikka lahettaa vapaamuotosen e-mailin jossa selitat tilatees ja laita CV mukaan.
        Yleensa noi toimistot kutsuu kaymaan mut sun tilanne on toinen ja niin on tuhansien muitten eurooppalaisten jotka tulee tanne. Mulla oli kaks puhelinhaastattelua - yks suomeks ja yks englanniks.

        Huono puoli noissa toimistoissa on etta kun ne huomaa etta puhut suomea niin ne ettii sulle vain toita missa tarvitaan suomen kielta. Eli jos haluut toita jossa ei oo mitaan tekemista Suomen kanssa, tyonhaku on vaikeempaa koska ne haluis etta oot taalla valmis haastatteluihin (kuten muut kandidaatit on).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe