Bodhi linux

JiiPee1

Bodhi linuxista kyselisin. Miten luotettavana ja turvallisena tuota pitäisit? Käyttökokemuksia olisi muutenkin kiva kuulla.

12

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvältä_vaikuttaa

      Hyvältä vaikuttaa Acer Aspire 3000 läppärissä tosin tässä ei ole alkuperäinen wlan enää joten siitä ei tiedä miten se originaali langaton tässä olisi toiminut

    • Affiliate-Julkaisia

      Joutuu kokeilemaan, ei ole aikaisempaa kokemusta ollenkaan.

    • Affiliate-Julkaisia

      No nyt on kokeiltu, eipä häikässy.

      - Oletus teema synkkä.
      - Suomen kieli, maa ja aika setukset hukassa. 15min etsiskely ei auttanut.
      - Veikkaan että et ole tyytyväinen.
      - Pisteitä ensivaikutelmasta 1 . . . 10 haarukalla, korkeintaan 3

      Kaikki kuitenkin toimi, mitä kokeilin

      No tulipahan taas yksi jakelu vähän tutummaksi.

      • kokeilijaX

        Bodhi linuxista ei ole suomenkielistä versiota. Näppäimistön saa kyllä toimimaan suomenkielisenäkin. (latin-1)
        Vakioliittymänä lienee on Enlightment josta voi tykätä ei sitten ei. Tuota käyttöliittymää ei olla suomennettu, en ainakaan ole sellaista löytänyt.

        Kokeiluun sopiva, mutta ei vielä valmis jatkuvaan työ/ammattikäyttöön. Tähän löytyy muita linuxjakeluja. Itse pitäisi miellyttävämpänä kokeiluna ZevenOS nimistä linuxjakelua. Kantsi kokeilla myös ElementaryOS linuxiakin.


      • ihateubuntu

      • yooopppsss---

        .

        "Jostain piti lisätä "language" härpäke ensin" moduuli joku

        Sitten tuli näkyviin kielivalinnat suomi vasta

        .


      • Ihan_kohtuullinen
        kokeilijaX kirjoitti:

        Bodhi linuxista ei ole suomenkielistä versiota. Näppäimistön saa kyllä toimimaan suomenkielisenäkin. (latin-1)
        Vakioliittymänä lienee on Enlightment josta voi tykätä ei sitten ei. Tuota käyttöliittymää ei olla suomennettu, en ainakaan ole sellaista löytänyt.

        Kokeiluun sopiva, mutta ei vielä valmis jatkuvaan työ/ammattikäyttöön. Tähän löytyy muita linuxjakeluja. Itse pitäisi miellyttävämpänä kokeiluna ZevenOS nimistä linuxjakelua. Kantsi kokeilla myös ElementaryOS linuxiakin.

        Ihan kohtuullinen joksikin samba- tai mediaserveriksi toisin kuin joku antixlinux josta puuttuu jotain osia joita ei saa jälkeenpäinkään asennetuksi


    • Affiliate-Julkaisia

      ZevenOS on latautumassa testiin. Palaan kohta taas yksi jakelu tutumpana.

    • Affiliate-Julkaisia

      ZevenOS on jakelu johon joku saattaa mieltyä ihan tosissaan, toimiva ja tilaa säästävä ikkunointi.

      - Geany IDE oletuksena, mutta vain puoliksi asennettuna.
      - Hämmentävä "Haiku" ikkunointi, vaihto "win98" teeman pako vaihto äkkinäiselle
      - Otsakepalkin tupla slikkaus toimii väärin päin (korjattavissa)
      Järjestelmän oletus fontti, helppo vaihtaa vaikka window 7 fonttiin
      Kieli, näppäimistö ja maa asetukset tuettu
      Mediat toimii (areena), (aapeli, vaatii sudottelua . . ., mutta onnistuu ja toimii)
      Kirjoittimet automaattisesti ok

      Erittäin vakavasti otettava Win7, Mintin, ja Ubuntun vaihtoehto. Näpertelyä riittää, mutta sehän on pelkkää huvia.

      Tähän jakeluun syvennyn asentamalla sen oikeasti pitempiaikaiseen testiin, live-asennus lupaa hyvää.

    • Uskokaapois

      Aito Ubuntu Parempi ja toimivampi!

      • Affiliate-Julkaisia

        Olet oikeassa, ZevenOS ei UNetbootin ohjelman avulla suostunut asentumaan, niin hylkäsin sen, ja vaihdoin Neptune jakeluun KDE työpöytämanagerilla.

        Tämä KDE työpöytömanageri ei vaan koskaan tule valmiiksi ja toimivaksi, vaikka muuten oliskin ihan hyvä. Kaksi kielisyys voimakkaasti mukana, ja toimimaton ohjelma asentaja.

        Loppu tulos oli ZevenOS ja Neptune eivät ole vaihtoehtoja jos tarjolla on Ubuntu, Zorin, Mint tai Debian.


      • markkinavoimaa
        Affiliate-Julkaisia kirjoitti:

        Olet oikeassa, ZevenOS ei UNetbootin ohjelman avulla suostunut asentumaan, niin hylkäsin sen, ja vaihdoin Neptune jakeluun KDE työpöytämanagerilla.

        Tämä KDE työpöytömanageri ei vaan koskaan tule valmiiksi ja toimivaksi, vaikka muuten oliskin ihan hyvä. Kaksi kielisyys voimakkaasti mukana, ja toimimaton ohjelma asentaja.

        Loppu tulos oli ZevenOS ja Neptune eivät ole vaihtoehtoja jos tarjolla on Ubuntu, Zorin, Mint tai Debian.

        Näinhän minä kirjoitin:
        "Tähän löytyy muita linuxjakeluja. Itse pitäisi miellyttävämpänä kokeiluna ZevenOS nimistä linuxjakelua."

        Huomasitko lainkaan sanaa "kokeiluna". En väittänyt ZevenOS:ia vielä sellaiseksi jakeluksi, että sitä käyttäisi päivittäisessä ammatti/työ käytössä.
        Kokeiluna se ainakin on kehityskelpoinen versio.

        PS. itse olen sitä mieltä, että se BeOS tapettiin liian aikaisin, sillä olisi ollut pitkä tulevaisuus. Nyt se jatkuu kyllä mm. Haikun nimellä, mutta se kehitysorganisaatio taitaa olla varsin pieni eli siltä puuttuu paljon resursseja.
        Tämä hidastaa kehitystyötä. Tietokonemaailmassa paras ei aina voita, se voittaa jolla on paljon varoja (paljon rahaa ja asianajajia kilpailijoiden murskaamiseen).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1782
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      549
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      461
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe