Bodhi linux

JiiPee1

Bodhi linuxista kyselisin. Miten luotettavana ja turvallisena tuota pitäisit? Käyttökokemuksia olisi muutenkin kiva kuulla.

12

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvältä_vaikuttaa

      Hyvältä vaikuttaa Acer Aspire 3000 läppärissä tosin tässä ei ole alkuperäinen wlan enää joten siitä ei tiedä miten se originaali langaton tässä olisi toiminut

    • Affiliate-Julkaisia

      Joutuu kokeilemaan, ei ole aikaisempaa kokemusta ollenkaan.

    • Affiliate-Julkaisia

      No nyt on kokeiltu, eipä häikässy.

      - Oletus teema synkkä.
      - Suomen kieli, maa ja aika setukset hukassa. 15min etsiskely ei auttanut.
      - Veikkaan että et ole tyytyväinen.
      - Pisteitä ensivaikutelmasta 1 . . . 10 haarukalla, korkeintaan 3

      Kaikki kuitenkin toimi, mitä kokeilin

      No tulipahan taas yksi jakelu vähän tutummaksi.

      • kokeilijaX

        Bodhi linuxista ei ole suomenkielistä versiota. Näppäimistön saa kyllä toimimaan suomenkielisenäkin. (latin-1)
        Vakioliittymänä lienee on Enlightment josta voi tykätä ei sitten ei. Tuota käyttöliittymää ei olla suomennettu, en ainakaan ole sellaista löytänyt.

        Kokeiluun sopiva, mutta ei vielä valmis jatkuvaan työ/ammattikäyttöön. Tähän löytyy muita linuxjakeluja. Itse pitäisi miellyttävämpänä kokeiluna ZevenOS nimistä linuxjakelua. Kantsi kokeilla myös ElementaryOS linuxiakin.


      • ihateubuntu

      • yooopppsss---

        .

        "Jostain piti lisätä "language" härpäke ensin" moduuli joku

        Sitten tuli näkyviin kielivalinnat suomi vasta

        .


      • Ihan_kohtuullinen
        kokeilijaX kirjoitti:

        Bodhi linuxista ei ole suomenkielistä versiota. Näppäimistön saa kyllä toimimaan suomenkielisenäkin. (latin-1)
        Vakioliittymänä lienee on Enlightment josta voi tykätä ei sitten ei. Tuota käyttöliittymää ei olla suomennettu, en ainakaan ole sellaista löytänyt.

        Kokeiluun sopiva, mutta ei vielä valmis jatkuvaan työ/ammattikäyttöön. Tähän löytyy muita linuxjakeluja. Itse pitäisi miellyttävämpänä kokeiluna ZevenOS nimistä linuxjakelua. Kantsi kokeilla myös ElementaryOS linuxiakin.

        Ihan kohtuullinen joksikin samba- tai mediaserveriksi toisin kuin joku antixlinux josta puuttuu jotain osia joita ei saa jälkeenpäinkään asennetuksi


    • Affiliate-Julkaisia

      ZevenOS on latautumassa testiin. Palaan kohta taas yksi jakelu tutumpana.

    • Affiliate-Julkaisia

      ZevenOS on jakelu johon joku saattaa mieltyä ihan tosissaan, toimiva ja tilaa säästävä ikkunointi.

      - Geany IDE oletuksena, mutta vain puoliksi asennettuna.
      - Hämmentävä "Haiku" ikkunointi, vaihto "win98" teeman pako vaihto äkkinäiselle
      - Otsakepalkin tupla slikkaus toimii väärin päin (korjattavissa)
      Järjestelmän oletus fontti, helppo vaihtaa vaikka window 7 fonttiin
      Kieli, näppäimistö ja maa asetukset tuettu
      Mediat toimii (areena), (aapeli, vaatii sudottelua . . ., mutta onnistuu ja toimii)
      Kirjoittimet automaattisesti ok

      Erittäin vakavasti otettava Win7, Mintin, ja Ubuntun vaihtoehto. Näpertelyä riittää, mutta sehän on pelkkää huvia.

      Tähän jakeluun syvennyn asentamalla sen oikeasti pitempiaikaiseen testiin, live-asennus lupaa hyvää.

    • Uskokaapois

      Aito Ubuntu Parempi ja toimivampi!

      • Affiliate-Julkaisia

        Olet oikeassa, ZevenOS ei UNetbootin ohjelman avulla suostunut asentumaan, niin hylkäsin sen, ja vaihdoin Neptune jakeluun KDE työpöytämanagerilla.

        Tämä KDE työpöytömanageri ei vaan koskaan tule valmiiksi ja toimivaksi, vaikka muuten oliskin ihan hyvä. Kaksi kielisyys voimakkaasti mukana, ja toimimaton ohjelma asentaja.

        Loppu tulos oli ZevenOS ja Neptune eivät ole vaihtoehtoja jos tarjolla on Ubuntu, Zorin, Mint tai Debian.


      • markkinavoimaa
        Affiliate-Julkaisia kirjoitti:

        Olet oikeassa, ZevenOS ei UNetbootin ohjelman avulla suostunut asentumaan, niin hylkäsin sen, ja vaihdoin Neptune jakeluun KDE työpöytämanagerilla.

        Tämä KDE työpöytömanageri ei vaan koskaan tule valmiiksi ja toimivaksi, vaikka muuten oliskin ihan hyvä. Kaksi kielisyys voimakkaasti mukana, ja toimimaton ohjelma asentaja.

        Loppu tulos oli ZevenOS ja Neptune eivät ole vaihtoehtoja jos tarjolla on Ubuntu, Zorin, Mint tai Debian.

        Näinhän minä kirjoitin:
        "Tähän löytyy muita linuxjakeluja. Itse pitäisi miellyttävämpänä kokeiluna ZevenOS nimistä linuxjakelua."

        Huomasitko lainkaan sanaa "kokeiluna". En väittänyt ZevenOS:ia vielä sellaiseksi jakeluksi, että sitä käyttäisi päivittäisessä ammatti/työ käytössä.
        Kokeiluna se ainakin on kehityskelpoinen versio.

        PS. itse olen sitä mieltä, että se BeOS tapettiin liian aikaisin, sillä olisi ollut pitkä tulevaisuus. Nyt se jatkuu kyllä mm. Haikun nimellä, mutta se kehitysorganisaatio taitaa olla varsin pieni eli siltä puuttuu paljon resursseja.
        Tämä hidastaa kehitystyötä. Tietokonemaailmassa paras ei aina voita, se voittaa jolla on paljon varoja (paljon rahaa ja asianajajia kilpailijoiden murskaamiseen).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3578
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1672
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1327
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1208
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      855
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      821
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      820
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe