Äidiksi teininä, nopea aikuistuminen.

Jasmin998

Voiko teidän mielestänne nuori äiti aikuistua tarpeeksi nopeasti pystyäkseen hoitaa lasta?
Olin 16 vuotias kun tulin raskaaksi ja 17 kun poikani syntyi. Välillä tuntuu siltä, että nuoruus on mennyt hukkaan ja minua "himottaa" lähteä esim. elokuvaan poikaystäväni kanssa mutta vauva vaikeuttaa asioita. Olen silti itseni mielestä aikuistunut tarpeeksi vastuuntuntoiseksi raskauteni aikana..
Mitä mieltä olette ylipäätään nuorista äideistä?
Meistä voit lukea lisää täälä, jos kiinnostaa:

http://tosielamankotileikit.blogspot.fi/

16

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yxpoitsu

      Toiset voivat, toiset eivät.

    • No taas saatiin maailmaan yksi epäonnistuja, josta ei koskaan tule mitään. Sinäkin menit pilaamaan oman- ja poikasi isän elämän, kun et abortoinut lastasi kun vielä voit. Oilisi ehkä kannattanut käyttää kumia.

      • Kauha-Guru_

        Sadistin puhetta mitä olisit itse sanonut jos sinut oltaisiin tapettu ennen syntymistä et mitään.Huomaa että lukiolaisilta puuttuu empatia kyky.


      • Kauha-Guru_ kirjoitti:

        Sadistin puhetta mitä olisit itse sanonut jos sinut oltaisiin tapettu ennen syntymistä et mitään.Huomaa että lukiolaisilta puuttuu empatia kyky.

        Abortti ei ole murha. Ja sanoisin mielummin, että minut on vapautettu empatian vangitsevista kahleista. Ole sinä siis altruistisena ali-ihmisenä hiljaa ja palvele ylempiarvoisia.


      • Kauha-Guru_

        Teoria taisi vahvistua lopullisesti.


      • Kauha-Guru_ kirjoitti:

        Teoria taisi vahvistua lopullisesti.

        Olen erityistapaus ja luokkalaiseni usien kauhistelevat näkemyksiäni. Elä siis ihmeessä yleistä.


      • Hömm

        Ootko narsisti?anyway 9 viikkosella alkiolla on jo pikkuiset sormen- ja varpaankynnetki, joten aika ajattelematonta sanoo et abortti ei ois murha.


      • Hömm kirjoitti:

        Ootko narsisti?anyway 9 viikkosella alkiolla on jo pikkuiset sormen- ja varpaankynnetki, joten aika ajattelematonta sanoo et abortti ei ois murha.

        Ei ole mitään väliä vaikka sikiöllä olisi sormet, sillä sikiö ei ole tietoinen olemassaolostaan. Sikiö ei ole edes kykenevä tuntemaan kipua ennen viikkoa 20. Lopeta siis moralisointi. Se ei ole tehnyt kenelleekkään koskaan mitään hyvää.


    • beyourselfnowandtomorrow

      Ensimmäiseksi vastaan lyhyesti kysymykseesi: minulla ei ole mielipidettä teiniäiteistä. Minun mielestäni olisi lapsellista antaa yksi mielipide kuvaamaan kaikkia teiniäitejä, joilla kaikilla on aivan erilainen tarina. No mutta, minä olen teiniäidin ja teini-isän kasvattama lapsi - tai siis minun äitini oli 16-vuotias saadessaan minut. Ikä ei määrittele sitä, tuleeko jostakusta hyvä vai huono vanhempi - en kiellä, etteikö ikä vaikuttaisi millään tavalla, mutta ei se suoraan kerro tavastasi olla äiti. Aivan varmasti tuollainen elämänmuutos kasvattaa ihmistä ja tulet kasvamaan vielä aivan hirveästi ajan edetessä. Pyri nyt vain olemaan niin hyvä äiti lapsellesi kuin voit, unohtamatta kuitenkaan itseäsi. Vaikka olet äiti, niin sinulla on silti oikeus omaan vapaa-aikaan ja itseesi.

    • Hei,
      lapsen saaminen nuorella iällä tuo mukanaan monia pulmia, mutta myös onnistumisia. Tärkeintä on, että haluat olla lapsellesi hyvä äiti. Toivon, että kerrot neuvolassa avoimesti arkesi asioista, jotta saat tarvittaessa tukea vanhemmuuteesi. Seuraa muista äideistä löydät MLL Perhekahviloista, avoimista leikkipuistoista ja myös Ensikodeista.
      Toivon teille perheenä menestyksellistä ja lapsilähtöistä arkea. Voimia äitiyteesi!

    • aikuistuminen

      olen ylipäätään nuorista äideistä sitä mieltä, että nuori voi olla parempi, yhtähyvä tai huonompi äiti kuin joku muu. Hyvä äitiys tulee ensisijassa asenteesta ja henkisestä kasvusta. Elokuvissa tms voit käydä vaikka joka päivä kunhan joku vastuullinen hoitaa lasta poissaollessasi.
      Sinun ikäisesi voi olla yhtä hyvä äiti kuin kuka tahansa

    • Pääsäntöisesti teiniäitien lapset eivät ole mitenkään tarkkaan harkittuja, ja äidit yleensä aika.. Tietynlaisia. Itse en vastusta teiniäitiyttä, mutta siihen liittyviä asianhaaroja ehkä..?

    • Jos oikeesti on tarpeeks kypsä, niin eihän siinä mitään.

    • niinonjoo

      Kun se yllätyksenä tulee niin yrittää sopeutua, elämä opettaa.

    • matti60v172

      jos lapsotehään liian nuorena niin elä menee sen jälkeen heti ei kanatte liian nuoerna tehä lapsia

    • Nhggt

      Mun puolesta ihmisen raskaus voi alkaa
      Vaikka 0 vuotiaana
      Ei mpt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2760
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      210
      1771
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1482
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1231
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      953
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      75
      851
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe