Rahtiranet antoivat hallitukselle periksi

tervetuloa.polakkiranet

Peräti 12 ajoneuvoa osallistuu mielenosoitukseen :-D Näinkö munattomaksi on AKT mennyt? Luulisi puheenjohtajaa hieman hävettävän.

"Me on hävitty tää peli".

Taitaa lisääntyä nettikoneessa kohta raskaankaluston tarjonta räjähdysmäisesti.

54

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munatonoletitte

      Ei kalliilla kalustolla viitti lähteä terveisiä ajelemaan. Parempi pitää vaan pyörät pyörimässä tuottavassa toiminnassa kun sitä meinaan on ihan liiankin kanssa.

      • aarn

        Liiankin kanssa, miten on se tuotto puoli, meneekö enemmän kun tulee ?


    • Oikeinnaurattaa

      Kyllä tuo taas näytti että suomessa on vain 12 kuskia jotka ovat sitä mieltä että jotakin tarttis tehdä. Muut ovat sitä mieltä että kaikki on HYVIN !!!
      Tervetuloa vaan puolalaiset ja muut halpa kuskit.

    • ABCDEjaADR

      Ei millään pahalla, mutta Tallinnasta kotiin tullessamme autolla odotimme laivaan pääsyä. Laivaan ajoi n. 15 rekkaa (puoliperävaunullisia), uusia vetureita, perävaunu tyhjänä, polttoainetankkeja n. 2000 litraa jokaisessa veturissa. Miksiköhän olisivat Suomeen tulleet, vai kusemaan suomilaisten rekkafirmojen päälle EU:n tukemana?

      Olen suomalainen. Valitettavasti.

      • puutaheinäätaas

        Asiantuntematon pelle iski jälleen palstalle. Jos polttoainetta on yli 800 litraa tarvitaan sen kuljettamiseen ADR luvat eikä niitä rekanvetureille ja kuskeille ole kellään varaa hankkia.


      • VAK

        Muuten uskotaan tarinasi mutta polttoainetta ei saa olla yli 999,99 litraa mukana jos ei ole auto katsastettu vaar. aineiden ajoon.


      • örtjhp5jui

        älähän jätkä valehtele. se vapaaraja on kyllä 1000. siis tasan tuhat eikä pikkusen alle. tosin tähän asiaan sillä ei ole mitään tekemistä kun auton polttoainesäiliö saa olla 1500 litraa ilman adr hyväksyntää.


      • älähänjätkänyt
        örtjhp5jui kirjoitti:

        älähän jätkä valehtele. se vapaaraja on kyllä 1000. siis tasan tuhat eikä pikkusen alle. tosin tähän asiaan sillä ei ole mitään tekemistä kun auton polttoainesäiliö saa olla 1500 litraa ilman adr hyväksyntää.

        Kyllä sillä vapaarajalla on merkitystä.

        Vaikka se Scanian myyntimies sulle kertookin että on mahdollista asentaa yhteistilavuudelta jopa 1500 litran polttoainesäiliöt, niin ei se kumoa sitä mitä on laissa sanottu vaarallisten aineiden kuljetuksesta.


      • eoåkbowrönho
        älähänjätkänyt kirjoitti:

        Kyllä sillä vapaarajalla on merkitystä.

        Vaikka se Scanian myyntimies sulle kertookin että on mahdollista asentaa yhteistilavuudelta jopa 1500 litran polttoainesäiliöt, niin ei se kumoa sitä mitä on laissa sanottu vaarallisten aineiden kuljetuksesta.

        Aivan. Mutta kun se ei ole vaarallisenaineen kuljetus, vaan säiliö on auton omaan käyttöön ja siitä säädetään ihan jossain muualla kuin vak-kuljetuksissa.


    • Kyllähän AKT:ssa on paljonkin tehty.

      - 2c palkankorotuksia

      - Jäsenmaksun korotuksia

      - Oikeusapua tapauksissa joissa voitto selvä

      - Vain hieman YTK:ta huonompi työttömyyskassa

      - Lomamökit

      Noh moni OIKEA kuski tietää että työ on muutakuin kuin ajamista, näin ollen ei niihin hommiin kuak tahansa sovi

      • NaamaPeruslukemilla

        Bussissa on täysin oikeassa.AKT:ssä on paljon tehty viimeisen 40 vuoden aikana. 1970-luvulla kuljettaja tienasi saman verran kuin siivoja tai sekatyömies. 1980-luvulla rautainen ja joitakin piirejä ärsyttänyt Risto Kuisma "lakkokeisari" neuvotteli
        kuljettajan palkat nousuun ja kehitys on jatkunut. Vieläkin on pitkämatka teollisuuden alojen palkkoihin,mutta suunta on oikea. Moni kuski tietää,että kuljettajan työ on muutakin kuin ajamista ja siksi niihin hommiin ei kuka tahansa sovi. Taas harvinaisen järkevä mielipide Bussissa tyypiltä. Tämä varmaan onkin syy siihen miksi hän ei löydä unelmien työpaikkaa Suomesta ,vaan pitää pelata työttömyysavustuksilla ja YTK:n tuen avulla vuodesta toiseen.Bussissa tyypin kirjoitukset ovat alkaneet selkeästi järkevöitymään ,koska hän huomaa kaikkia tällaisia asioita.Elämässä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Hyvä homma.


      • SeosuuskaupanHellu
        NaamaPeruslukemilla kirjoitti:

        Bussissa on täysin oikeassa.AKT:ssä on paljon tehty viimeisen 40 vuoden aikana. 1970-luvulla kuljettaja tienasi saman verran kuin siivoja tai sekatyömies. 1980-luvulla rautainen ja joitakin piirejä ärsyttänyt Risto Kuisma "lakkokeisari" neuvotteli
        kuljettajan palkat nousuun ja kehitys on jatkunut. Vieläkin on pitkämatka teollisuuden alojen palkkoihin,mutta suunta on oikea. Moni kuski tietää,että kuljettajan työ on muutakin kuin ajamista ja siksi niihin hommiin ei kuka tahansa sovi. Taas harvinaisen järkevä mielipide Bussissa tyypiltä. Tämä varmaan onkin syy siihen miksi hän ei löydä unelmien työpaikkaa Suomesta ,vaan pitää pelata työttömyysavustuksilla ja YTK:n tuen avulla vuodesta toiseen.Bussissa tyypin kirjoitukset ovat alkaneet selkeästi järkevöitymään ,koska hän huomaa kaikkia tällaisia asioita.Elämässä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Hyvä homma.

        Ei Bussissa voi mitään tietää 1970-1980 luvuista. Hän oli tuolloin kiimainen katse isänsä finnisessä naamassa kun samalla yritti polkea pappa-tunturia käyntiin Osuuskaupan nurkalla.


      • NaamaPeruslukemilla kirjoitti:

        Bussissa on täysin oikeassa.AKT:ssä on paljon tehty viimeisen 40 vuoden aikana. 1970-luvulla kuljettaja tienasi saman verran kuin siivoja tai sekatyömies. 1980-luvulla rautainen ja joitakin piirejä ärsyttänyt Risto Kuisma "lakkokeisari" neuvotteli
        kuljettajan palkat nousuun ja kehitys on jatkunut. Vieläkin on pitkämatka teollisuuden alojen palkkoihin,mutta suunta on oikea. Moni kuski tietää,että kuljettajan työ on muutakin kuin ajamista ja siksi niihin hommiin ei kuka tahansa sovi. Taas harvinaisen järkevä mielipide Bussissa tyypiltä. Tämä varmaan onkin syy siihen miksi hän ei löydä unelmien työpaikkaa Suomesta ,vaan pitää pelata työttömyysavustuksilla ja YTK:n tuen avulla vuodesta toiseen.Bussissa tyypin kirjoitukset ovat alkaneet selkeästi järkevöitymään ,koska hän huomaa kaikkia tällaisia asioita.Elämässä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Hyvä homma.

        Unelmien työ on löytynyt jo.... puolet palkasta maksaa firma ja puolet YTK ;) En valita


      • palkkako.ratkaisee
        NaamaPeruslukemilla kirjoitti:

        Bussissa on täysin oikeassa.AKT:ssä on paljon tehty viimeisen 40 vuoden aikana. 1970-luvulla kuljettaja tienasi saman verran kuin siivoja tai sekatyömies. 1980-luvulla rautainen ja joitakin piirejä ärsyttänyt Risto Kuisma "lakkokeisari" neuvotteli
        kuljettajan palkat nousuun ja kehitys on jatkunut. Vieläkin on pitkämatka teollisuuden alojen palkkoihin,mutta suunta on oikea. Moni kuski tietää,että kuljettajan työ on muutakin kuin ajamista ja siksi niihin hommiin ei kuka tahansa sovi. Taas harvinaisen järkevä mielipide Bussissa tyypiltä. Tämä varmaan onkin syy siihen miksi hän ei löydä unelmien työpaikkaa Suomesta ,vaan pitää pelata työttömyysavustuksilla ja YTK:n tuen avulla vuodesta toiseen.Bussissa tyypin kirjoitukset ovat alkaneet selkeästi järkevöitymään ,koska hän huomaa kaikkia tällaisia asioita.Elämässä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Hyvä homma.

        Onko rekkamiesten ammattitaito suorassa suhteessa palkan suuruuteen? Eli jos palkka on pieni, niin kuorma jätetään sitomatta, ja jos palkka on suuri, niin ajetaan max. 80km/h eikä rajoitinta vasten?


      • palkkako.ratkaisee kirjoitti:

        Onko rekkamiesten ammattitaito suorassa suhteessa palkan suuruuteen? Eli jos palkka on pieni, niin kuorma jätetään sitomatta, ja jos palkka on suuri, niin ajetaan max. 80km/h eikä rajoitinta vasten?

        Eiku juuri toiste päin! Jos on pieni palkka, niin pelataan aikaa, jos suuri voidaan vähän hoppuillakin :)


      • RalfGoDuuni
        Bussissa kirjoitti:

        Unelmien työ on löytynyt jo.... puolet palkasta maksaa firma ja puolet YTK ;) En valita

        Ei se Bussissa ole miksikään muuttunut.Yhtä puupää on ja lisäksi laiska...todella laiska.Kukaan kunnollinen suomalainen mies ei kehuskele sitä,että unelmatyö on sellainen jossa YTK maksaa puolet.Unelmatyö on sellainen jossa työtä tehdään
        kuten muutkin suomalaiset. Pekkaset,talvi-ja kesälomat pidetään kuten kuuluu muuten painetaan 8-10 tuntia 5 päivänä viikossa. Se onnea on niin kuin Meiju Suvas jo lauloi 1980-luvulla. Miten voi YTK:n tuet taas juosta???? Kuukausi sitten kirjoittelit,että kaikki hyvä loppuu aikanaan jopa YTK:n tuki.Peruspäiväraha iski ja veronmaksajat maksavat. Olet kyllä aika sankari.


      • RalfGoDuuni kirjoitti:

        Ei se Bussissa ole miksikään muuttunut.Yhtä puupää on ja lisäksi laiska...todella laiska.Kukaan kunnollinen suomalainen mies ei kehuskele sitä,että unelmatyö on sellainen jossa YTK maksaa puolet.Unelmatyö on sellainen jossa työtä tehdään
        kuten muutkin suomalaiset. Pekkaset,talvi-ja kesälomat pidetään kuten kuuluu muuten painetaan 8-10 tuntia 5 päivänä viikossa. Se onnea on niin kuin Meiju Suvas jo lauloi 1980-luvulla. Miten voi YTK:n tuet taas juosta???? Kuukausi sitten kirjoittelit,että kaikki hyvä loppuu aikanaan jopa YTK:n tuki.Peruspäiväraha iski ja veronmaksajat maksavat. Olet kyllä aika sankari.

        Unelmatyö on sellainen jossa:

        A: Lyhyt työmatka, esim 30 kilsan työmatka syö palkkaa todella paljon

        B: Mukava työaika (itselläni se että alkaa illalla ja loppuu aamulla)

        C: Järkevät työviikot, myönnetään yks päivä viikossa aika vähän, jaksaisin tehdä jopa 3-4 pitkää päivää viikkoon

        D: Palkka edes vähän kohdillaan, eli ikälisät ja yölisät

        E: Ei ole pakko pitää palkatonta taukoa työpäivän aikana

        F: Kalusto kunnossa, tai siis tehtävään soveltuvaa, ei liian iso tai liian pieni

        G: Mainitsemasi pekkaset ja lomakorvaukset saa pyydettäessä maksuun, vaikka joka tiliin!

        Nyt ollaan aika lähellä tota

        Ja kyllä! YTK:n päivät nollaanntui reilu kuuakaisui sitten, eli se 500 päivää alkoi alusta!

        "MAKSETTUJEN PÄIVIEN MÄÄRÄ
        PÄIVÄRAHAKERTYMÄT

        Päiväraha 11 / 500 Päivää
        Ansio-osan kesto 500 päivää "

        Noh tän siitä saa kun pelaa korttinsa oikein :)


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Unelmatyö on sellainen jossa:

        A: Lyhyt työmatka, esim 30 kilsan työmatka syö palkkaa todella paljon

        B: Mukava työaika (itselläni se että alkaa illalla ja loppuu aamulla)

        C: Järkevät työviikot, myönnetään yks päivä viikossa aika vähän, jaksaisin tehdä jopa 3-4 pitkää päivää viikkoon

        D: Palkka edes vähän kohdillaan, eli ikälisät ja yölisät

        E: Ei ole pakko pitää palkatonta taukoa työpäivän aikana

        F: Kalusto kunnossa, tai siis tehtävään soveltuvaa, ei liian iso tai liian pieni

        G: Mainitsemasi pekkaset ja lomakorvaukset saa pyydettäessä maksuun, vaikka joka tiliin!

        Nyt ollaan aika lähellä tota

        Ja kyllä! YTK:n päivät nollaanntui reilu kuuakaisui sitten, eli se 500 päivää alkoi alusta!

        "MAKSETTUJEN PÄIVIEN MÄÄRÄ
        PÄIVÄRAHAKERTYMÄT

        Päiväraha 11 / 500 Päivää
        Ansio-osan kesto 500 päivää "

        Noh tän siitä saa kun pelaa korttinsa oikein :)

        Käkriäinen tässä. Pienet on turkulaisen pikkupojan unelmat.Oikein listan laadit ja A:sta G:kirjaimeen asti. Ei se nyt mene,että kun YTK:n tuki lakkaa niin tilanne nollautuu ja tuki alkaa heti alusta. Jos viet autosi huoltoon niin huollontarveilmaisin
        alkaa huollon jälkeen alusta . Älä sotke kahta asiaa keskenään. Ei me muut kuskit olla sentään niin tyhmiä kuin luulet.Käkriäisen setä tässä täytti 50 v. Olin maininnut
        mainiolle työnantajalleni kahvikupin ääressä,että olisi se jotain nähdä elämänsä aikana tuo California,Hollywood,Filmistudiot ja nätit tytöt rantabulevardilla.Sellaista maisemaa jota TV sarjoissa näkee.No perkules hommasi matkat minulle ja vaimolleni. 2 viikkoa Californiassa ja siihen lomat elokuussa vielä päälle. Aika äijä on. Se on sellaista unelmien työntekoa totta tosiaan. Unelmatyöpaikka on sellainen jossa ainoa ohje on :"Tee niin kuin parhaaksi katsot"
        eli täysin vapaat kädet tehdä työt.Tämä ei tarkoita löysäilyä vaan hommat hoidetaan myös 100%.Silloin ei ole myöskään varaa mokailla.


      • Käkriäinen kirjoitti:

        Käkriäinen tässä. Pienet on turkulaisen pikkupojan unelmat.Oikein listan laadit ja A:sta G:kirjaimeen asti. Ei se nyt mene,että kun YTK:n tuki lakkaa niin tilanne nollautuu ja tuki alkaa heti alusta. Jos viet autosi huoltoon niin huollontarveilmaisin
        alkaa huollon jälkeen alusta . Älä sotke kahta asiaa keskenään. Ei me muut kuskit olla sentään niin tyhmiä kuin luulet.Käkriäisen setä tässä täytti 50 v. Olin maininnut
        mainiolle työnantajalleni kahvikupin ääressä,että olisi se jotain nähdä elämänsä aikana tuo California,Hollywood,Filmistudiot ja nätit tytöt rantabulevardilla.Sellaista maisemaa jota TV sarjoissa näkee.No perkules hommasi matkat minulle ja vaimolleni. 2 viikkoa Californiassa ja siihen lomat elokuussa vielä päälle. Aika äijä on. Se on sellaista unelmien työntekoa totta tosiaan. Unelmatyöpaikka on sellainen jossa ainoa ohje on :"Tee niin kuin parhaaksi katsot"
        eli täysin vapaat kädet tehdä työt.Tämä ei tarkoita löysäilyä vaan hommat hoidetaan myös 100%.Silloin ei ole myöskään varaa mokailla.

        Kun saan 26 viikkoa täyteen töitä, niin tukipäivät nollaantuu. Helppoa :)

        Jos en tekisi lainkaan töitä ja olisin vain YTK:n rahoilla, sittenhän ne loppuisikin aikoinaan...

        Mutta miksi tekisin niin, jos tienaan kuukaudessa vaikkapa tonnin, vähentää se tukai vain 350€

        Hyvä diili eikä ole keneltäkään pois


      • Voi raukka kun kun sua ahdistaa :D Miksi et ota jo lopareita? Ole vaikkapa pari kuuakutta YTK:n rahoilla ja aloita sitten etsimään MUKAVAA työtä.

        Vinkkinä YTK 50% työaika = tulot samat kuin sulla nyt :)


      • Totta, työtön oltu yli 4 vuotta. Tai siis pätkätöissä...

        Miksi tehdä kokoaikaista työtä kun tekemällä 50% saa 100% palkkaa ja tekemällä 30 % kuten nykyjään niin saa noin 90% palkkaa :D :D :D

        Kokeile säkin, vois helpottaa?

        PS. Onkos tällä viikolla taas tiedossa 6 päiväinen viikko? noh itselläkin kaksi vuoroa normaalin yhden sijaan

        Ehkä joskus säkin uskallat ottaa loparit ja alkaa etsimään kivaa työtä :D


      • NaamaPeruslukemilla
        Bussissa kirjoitti:

        Totta, työtön oltu yli 4 vuotta. Tai siis pätkätöissä...

        Miksi tehdä kokoaikaista työtä kun tekemällä 50% saa 100% palkkaa ja tekemällä 30 % kuten nykyjään niin saa noin 90% palkkaa :D :D :D

        Kokeile säkin, vois helpottaa?

        PS. Onkos tällä viikolla taas tiedossa 6 päiväinen viikko? noh itselläkin kaksi vuoroa normaalin yhden sijaan

        Ehkä joskus säkin uskallat ottaa loparit ja alkaa etsimään kivaa työtä :D

        Se on nyt vaan sellainen tosiasia(ihan yliopisto tutkimuksissa tutkittu) ,että
        säännöllinen työnteko on ihmisen mielenterveyden kannalta tärkeä asia.On se rakas kotiympäristö.Meluavat lapset,paljon huomiota vaativat vauvat tai sitten on
        sairaita tai vanhuksia joiden hyvinvoinnista pitää huolehtia.Esim. omat iäkkäät
        vanhemmat. Työ on tärkeä asia,koska se on täysin eri ympäristö jossa toimitaan.
        Pääsee irtautumaan ja ajattelemaan ihan muita asioita kuin vapaa-ajalla. Lisäksi
        onnistuminen työtehtävissä vahvistaa itsetuntoa ja kokee ,että on tärkeä osa
        yhteiskuntaa. Ne ihmiset jotka aidosti haluavat elää erinäisten tukien varassa ihan
        omasta tahdosta ovat marginaalinen ryhmä.Heillä on tosiaan pallo hukassa.
        Tuolla rapakon takana USA:ssa heidän elämä olisi todella vaikeaa.No ei tarvitse mennä kuin Viroon sama homma. Bussissa nyt ihan aikuisten oikeasti olet vielä nuori kolli ja tuntuu,että "anti mennä vaan" asenne päällä. 30 vuotta kun täytät ja
        kohdallesi tulee kaiken maailman vastoinkäymisiä ja pitää ottaa vastuuta omasta itsestä ja läheisistä ihmisistä niin eiköhän nuo mielipiteet muutu. Kommentoi..............


      • RadikaaliPappi
        NaamaPeruslukemilla kirjoitti:

        Se on nyt vaan sellainen tosiasia(ihan yliopisto tutkimuksissa tutkittu) ,että
        säännöllinen työnteko on ihmisen mielenterveyden kannalta tärkeä asia.On se rakas kotiympäristö.Meluavat lapset,paljon huomiota vaativat vauvat tai sitten on
        sairaita tai vanhuksia joiden hyvinvoinnista pitää huolehtia.Esim. omat iäkkäät
        vanhemmat. Työ on tärkeä asia,koska se on täysin eri ympäristö jossa toimitaan.
        Pääsee irtautumaan ja ajattelemaan ihan muita asioita kuin vapaa-ajalla. Lisäksi
        onnistuminen työtehtävissä vahvistaa itsetuntoa ja kokee ,että on tärkeä osa
        yhteiskuntaa. Ne ihmiset jotka aidosti haluavat elää erinäisten tukien varassa ihan
        omasta tahdosta ovat marginaalinen ryhmä.Heillä on tosiaan pallo hukassa.
        Tuolla rapakon takana USA:ssa heidän elämä olisi todella vaikeaa.No ei tarvitse mennä kuin Viroon sama homma. Bussissa nyt ihan aikuisten oikeasti olet vielä nuori kolli ja tuntuu,että "anti mennä vaan" asenne päällä. 30 vuotta kun täytät ja
        kohdallesi tulee kaiken maailman vastoinkäymisiä ja pitää ottaa vastuuta omasta itsestä ja läheisistä ihmisistä niin eiköhän nuo mielipiteet muutu. Kommentoi..............

        Minulla on vahva epäillys ettei Bussissa kommentoi mitään. Kun puhutaan asiaa niin kirjoittelu loppuu kuin seinään. Minua kiinnostaa suunnattomasti millainen
        oli Bussissa kaverin lapsuus. Oliko se onnellinen.Olivatko vanhemmat sellaisia
        perusvanhempia jotka tekivät pitkää päivää jotta pojalla olisi hyvä unelmien tulevaisuus.Olen tätä pähkäillyt tässä jo pitempään kun olen lukenut näitä Bussissa ja hänen aiempiakin nimimerkkien kommentteja. Jotenkin taka-alalla paistaa sellainen periksi antamisen perustarina.Kaikki menee kuitenkin päin p.....
        surullisen kuuluisa perustarina ,että Bussissa on jätetty jo nuorena ihan omilleen.
        Vanhemmat eivät ole ohjailleet mitenkään asioissa jotka ovat tärkeitä ja arvostettuja täällä Suomessa valtaosalle kansalaisista.Jotta ymmärtäisit minua
        niin olen freelancer pappi ja teen myöskin ajohommia ihan harrastuksen vuoksi
        yhdistelmäajoneuvoilla Suomessa ja Euroopassa.Eli satunnaisia keikkoja papin työn ohessa.RAHTIMIEHET ANTOIVAT HALLITUKSELLE PERIKSI.Pappismiehet on kaikkien tukena! Vai mitä?


      • Totta! Vaikkapa olisi tilillä miljoona, silti tekisin 1-2 vuoroa viikossa töitä :) Tekee elämästä mukavemman...

        Etenkin nyt kun saa saman palkan kuin tekisi 5 päivää viikossa...

        Noh ehkä sinäkin joskus USKALLAT ottaa loparit ja olla hetken YTK:n asiakas ja etsiä sitten vaikkapa osa-aikaista työtä niin loppuu tuo kateus ja haukkuminen


      • MersullakukkiaSuomeen

        Tunnistan tuon "radikaali papin". Olen istunut iltaa Hollannissa Suomen merimieskirkon tiloissa hänen kanssaan hörppinyt kahvia ja jutustellut. Eipä noita
        kuski/pappeja Suomessa monta ole.Bussissa ei nyt käsittänyt pastorin puheita ollenkaan.Hän ei haukkunut eikä ollut kateellinen vaan oli utelias kuulemaan miten päädyit kuljetusalalla tähän poikkeukselliseen ratkaisuun tarkoitushakuisesti hyödyntämään YTK:n tukia vaikka Turun alueella on kokopäiväisiä työpaikkoja avoinna.Uskoisin,että kotikasvatuksella on kuitenkin iso merkitys mitenkä lapset suhtautuvat aikuisena juuri esim. työntekoon.Onko se arvokas asia vai välttämätön paha. Positiivisesti suhtautuvat ihmiset ovat
        hyvin todennäköisesti onnellisempia ja myös pärjäävät elämässä paremmin.
        Merimieskirkot tuolla keski-euroopassa on auki kaikille ei vain merimiehille. Joten ne on tärkeitä kohtaamispaikkoja myös kuskeille .Siellä tapaa mukavissa merkeissä oman alansa ammattilaisia.


      • EiMitäänSinulta
        Bussissa kirjoitti:

        Totta! Vaikkapa olisi tilillä miljoona, silti tekisin 1-2 vuoroa viikossa töitä :) Tekee elämästä mukavemman...

        Etenkin nyt kun saa saman palkan kuin tekisi 5 päivää viikossa...

        Noh ehkä sinäkin joskus USKALLAT ottaa loparit ja olla hetken YTK:n asiakas ja etsiä sitten vaikkapa osa-aikaista työtä niin loppuu tuo kateus ja haukkuminen

        Sinua ei haukuttu. Kirjoittaja pohti asiallisesti tilaasi. Et ymmärtänyt kirjoituksen sisältöä vaan höpötät taas omiasi. Asiallisuutta sinulta on turha odottaa tai yhtään älykästä kirjoitusta. Miksiköhän?


      • MersullakukkiaSuomeen kirjoitti:

        Tunnistan tuon "radikaali papin". Olen istunut iltaa Hollannissa Suomen merimieskirkon tiloissa hänen kanssaan hörppinyt kahvia ja jutustellut. Eipä noita
        kuski/pappeja Suomessa monta ole.Bussissa ei nyt käsittänyt pastorin puheita ollenkaan.Hän ei haukkunut eikä ollut kateellinen vaan oli utelias kuulemaan miten päädyit kuljetusalalla tähän poikkeukselliseen ratkaisuun tarkoitushakuisesti hyödyntämään YTK:n tukia vaikka Turun alueella on kokopäiväisiä työpaikkoja avoinna.Uskoisin,että kotikasvatuksella on kuitenkin iso merkitys mitenkä lapset suhtautuvat aikuisena juuri esim. työntekoon.Onko se arvokas asia vai välttämätön paha. Positiivisesti suhtautuvat ihmiset ovat
        hyvin todennäköisesti onnellisempia ja myös pärjäävät elämässä paremmin.
        Merimieskirkot tuolla keski-euroopassa on auki kaikille ei vain merimiehille. Joten ne on tärkeitä kohtaamispaikkoja myös kuskeille .Siellä tapaa mukavissa merkeissä oman alansa ammattilaisia.

        Totta kyllä kuskille työtä löytyy jos ei ole liian ronkeli

        Esim. päivätyötä 10h päivässä 5-6 päivää viikossa... paikkoja vaikka kuinka


      • TotuudenTrovi
        Bussissa kirjoitti:

        Totta kyllä kuskille työtä löytyy jos ei ole liian ronkeli

        Esim. päivätyötä 10h päivässä 5-6 päivää viikossa... paikkoja vaikka kuinka

        Ei sulle. Missään. Korttitomille ei ole töitä.


      • Löytyyhän töitä :) Jopa tommonen hiirulainen löytäisi paikan joka ei vituttaisi niin paljon! Se vaan edellyttää että uskallat eka ottaa loparit :)


      • kjlkjlkjlkjkljl
        Bussissa kirjoitti:

        Löytyyhän töitä :) Jopa tommonen hiirulainen löytäisi paikan joka ei vituttaisi niin paljon! Se vaan edellyttää että uskallat eka ottaa loparit :)

        Kukaan työnantaja ei palkkaa sinua jos tietää taustasi.


      • kjlkjlkjlkjkljl kirjoitti:

        Kukaan työnantaja ei palkkaa sinua jos tietää taustasi.

        Totta! Siksipä menneisyydestä ei paljoa hiiskuta vaan kerrotaan vaan ne muutama viimeisintä työpaikkaa jne jne :)


      • KiitosKommentista
        RadikaaliPappi kirjoitti:

        Minulla on vahva epäillys ettei Bussissa kommentoi mitään. Kun puhutaan asiaa niin kirjoittelu loppuu kuin seinään. Minua kiinnostaa suunnattomasti millainen
        oli Bussissa kaverin lapsuus. Oliko se onnellinen.Olivatko vanhemmat sellaisia
        perusvanhempia jotka tekivät pitkää päivää jotta pojalla olisi hyvä unelmien tulevaisuus.Olen tätä pähkäillyt tässä jo pitempään kun olen lukenut näitä Bussissa ja hänen aiempiakin nimimerkkien kommentteja. Jotenkin taka-alalla paistaa sellainen periksi antamisen perustarina.Kaikki menee kuitenkin päin p.....
        surullisen kuuluisa perustarina ,että Bussissa on jätetty jo nuorena ihan omilleen.
        Vanhemmat eivät ole ohjailleet mitenkään asioissa jotka ovat tärkeitä ja arvostettuja täällä Suomessa valtaosalle kansalaisista.Jotta ymmärtäisit minua
        niin olen freelancer pappi ja teen myöskin ajohommia ihan harrastuksen vuoksi
        yhdistelmäajoneuvoilla Suomessa ja Euroopassa.Eli satunnaisia keikkoja papin työn ohessa.RAHTIMIEHET ANTOIVAT HALLITUKSELLE PERIKSI.Pappismiehet on kaikkien tukena! Vai mitä?

        Hyvä kommentti. Kiitos.


      • MersullakukkiaSuomeen
        KiitosKommentista kirjoitti:

        Hyvä kommentti. Kiitos.

        Hyvää palautetta.Kiva lukea toden totta.Radikaalipappi ei ole mikään fiktiivinen
        hahmo vaan aito parrakas ihminen,symppis kaveri jonka aika moni kuljetusalan ammattilainen tuntee varsinkin juuri tuolla keskieuroopan keikoilta. Jos Suomen kirkolla olisi enemmän tällaisia kansanomaisia pappeja niin ei jäsenmäärä laskisi.
        Joskus kun ihmisen hurlumhei elämä menee liian pitkälle ja sen mukavuudella aletaan kehua muillekin niin on hyvä,että edes joku sanoo ,että oikeasti kyseisen ihmisen elämä on ajautumassa sivuraiteelle.Silloin asianomainen voisi itse miettiä mitä minä oikeasti haluan elämältä?? Se on hyvä joskus ihan vakavoitua ja pohtia vakavia asioitakin näillä palstoilla eikä vaan aina puhua sitä itteään eli pa..kaa..


    • 1900

      kyllä polttoainetta saa olla enemmän mutta siitä verotetaan kun tulet suomeen

      • ABCDEjaADR

        Imekää pian työttömien rekkapellejenne munaa. Niissä oli ainakin 1800 litran tankit, perävaunu tyhjä, matkalla Suomeen. Kai ne halvan naftan tankit oli tyhjiä, kun tulivat tänne? Ei millään pahalla, mutta itsekin Pietarista kotiin tulossa, ja tankkasin 1200 litraa ennen rajaa. Olenko homo tjsp?


      • EDCBAjaRDA
        ABCDEjaADR kirjoitti:

        Imekää pian työttömien rekkapellejenne munaa. Niissä oli ainakin 1800 litran tankit, perävaunu tyhjä, matkalla Suomeen. Kai ne halvan naftan tankit oli tyhjiä, kun tulivat tänne? Ei millään pahalla, mutta itsekin Pietarista kotiin tulossa, ja tankkasin 1200 litraa ennen rajaa. Olenko homo tjsp?

        Vai että Pietarista ... kuse tankkiis urpo


    • HäivyTaiK

      Pitäiskö kuskien ottaa tempaus että ajetaan maks 60km/h siihen asti kunnes saadaan palkka kuntoon ja loppu näille 2c korotuksille.

      Eli 60km/h kunnes minimipalkka 20€/h...

      Toki jos kuskin palkka olisi 20€/h vähintään, niin ostoskorin hinta saattaisi kaupassa nousta jopa noin 5c... koska kuljetuskulut tekevät niin ison osan hintaan

      • KUSKIElina

        Onko Bussissa,pankkiautomaatti,pakettiautomaatti ja taksi-Rane saanut samaltaTurkulaiselta pelleltä taas uuden nimimerkin Häivytalk. No jotta ,että...
        joopa joo...niinpä...niin.....2 centtiä on laadukas luku kun kukaan muu ei saa yhtään mitään. No myönnetäköön lopputili ilmoituksen saavat. Ole onnellinen Bussissa.
        Pilaat koko keskustelufoorumin!!!!!


      • Hawukka-ahonajattelija

        Johan sinä Bussissa uhosit ajavasi jäteautoa 10 eur/tunti. Eli jos saat työpaikan
        jäteautonkuljettajana niin ajat sitten 30 km/h. Osui ja upposi. Jäteauton keskinopeus on juuri tuo 30 km/h.Se on tutkittu juttu.Meillä kaikilla on unelmia.
        Bussissa miehen unelma on haistella 30 asteen kesähelteellä biojätettä ja kipata se kyytiin.yökkää eli oksennusta pukkaa kurkunpäähän,mutta ei matka jatkuu kohti kaatopaikkaa.Bussissa haluaa yökkäillä työssään. muut haluaa mukavia kokemuksia.Sellaisia nättejä tyttöjä kaupoissa jne..........................


    • NaamaPeruslukemilla

      Tervetuloa Polakkiranet nimimerkki kaatoi lokaa AKT:n päälle.Miksi ei enemmän ollut ajoneuvoja mielenilmauksessa???? Ei kai tämä mielenilmaus edes ole AKT:n eli työntekijöiden järjestön asia. Kuljettaja ajaa ja kuljetusyrittäjä maksaa palkan. Kyllähän oikea osoite on kuljetusalan työnantajajärjestö ja SKAL.Miksi he eivät saaneet
      mobilisoitua enemmän kuljetusyrittäjiä mieltään osoittamaan.Ei ole ollenkaan AKT:n asia olla "käkenä " näissä karkeloissa vaikka kyllä AKT:kin on tietysti hyvin huolestunut
      suomalaisen ammattiliikenteen pärjäämisestä EU kilpailussa.Tosiasia on se ettei Suomella ollut edes mahdollisuutta äänestää toisin koska EU:ssa on näin sovittu asia.

      • Eduskunnankyselytunti

        Näin on asia. Miksi osoittaa mieltä joka on jo EU:ssa siunattu . Suomi on jarruttanut
        lain hyväksymistä niin pitkään kun se on ollut mahdollista. Nyt se oli pakko hyväksyä. Minä kohdistaisin nyt katseet Suomen teollisuuteen,tukkukauppaan ja vientiyrityksiin. Heillähän se pallo on nyt käsissä käyttävätkö suomaista vai puolalaista rekkaa.Ei ne itä-euroopan rekat aja yhtään mitään jos suomalaiset yritykset eivät osta heiltä palveluja. Serkkuni asuu Ruotsissa ja ajaa rekkaa.Hän on kommentoinut asiaa siten,että hyvin monet yritykset päästä pihalleen ainoastaan ruotsalaisia kuljetusyrityksiä koska ovat huomanneet mitä nämä itä-autot aiheuttavat heidän bisneksilleen. Hyvin monissa ruotsalaisissa rekoissa
        on tarra :Tämä kuljetusyritys maksaa verot Ruotsiin. Nyt pitäisi kuljetusalan ihmiset nimenomaan työnantajapuoli ja SKAL pitää meteliä,että yritykset käyttäisivät suomalaista laatupalvelua kuljetuksissa. Kerrankin voi ottaa mallia Ruotsista.


      • kabotaasi
        Eduskunnankyselytunti kirjoitti:

        Näin on asia. Miksi osoittaa mieltä joka on jo EU:ssa siunattu . Suomi on jarruttanut
        lain hyväksymistä niin pitkään kun se on ollut mahdollista. Nyt se oli pakko hyväksyä. Minä kohdistaisin nyt katseet Suomen teollisuuteen,tukkukauppaan ja vientiyrityksiin. Heillähän se pallo on nyt käsissä käyttävätkö suomaista vai puolalaista rekkaa.Ei ne itä-euroopan rekat aja yhtään mitään jos suomalaiset yritykset eivät osta heiltä palveluja. Serkkuni asuu Ruotsissa ja ajaa rekkaa.Hän on kommentoinut asiaa siten,että hyvin monet yritykset päästä pihalleen ainoastaan ruotsalaisia kuljetusyrityksiä koska ovat huomanneet mitä nämä itä-autot aiheuttavat heidän bisneksilleen. Hyvin monissa ruotsalaisissa rekoissa
        on tarra :Tämä kuljetusyritys maksaa verot Ruotsiin. Nyt pitäisi kuljetusalan ihmiset nimenomaan työnantajapuoli ja SKAL pitää meteliä,että yritykset käyttäisivät suomalaista laatupalvelua kuljetuksissa. Kerrankin voi ottaa mallia Ruotsista.

        No ei se ihan noin mennyt. Edellisen hallituskauden aikana päätettiin että katsotaan ihan loppuun asti ja tarvittaessa vasta eu-tuomioistuimen ( vai mikä se on ) jälkeen myönnytään, kun ehtii ne kansalliset lait muuttaa sittenkin. Sitten tuli tämä yks helvetin berneri ja kurat housussa heti ilmottamaan että myönnytään vaan heti eikä edes yritetä saada tapeltua järkeä tuohon eu:n touhuun.

        Suhteellisen toivotonta taisteluahan se toki on, mutta eivät ne mitään ilmaisekskaan anna jos ei viimeiseen asti yritetä.


    • Eduskunnankyselytunti

      Ihmettelen miksi keskusta otti riveihinsä kyseisen Bernerin. Hänen paikkansa olisi ollut mielestäni johtaa Vallila-kangasfirmaa eli verhoja ja muuta taidekangas bisnestä.
      Hän ilmoitti jo etukäteen,että yksi kausi eduskunnassa riittää hänelle. No tosiasia
      on se ,että tässä asiassa taistelu olisi ollut taistelu "tuulimyllyjä"vastaan eli olisi joka tapauksessa hävitty.Arvostan mielipidettäsi nimimerkki kabotaasi.Onhan tämä taas sellainen surullinen myönnytys EU_alttarille. Ainoan toivon voimme jättää yrityksille
      etteivät ala hyödyntämään tätä ala-arvoista mahdollisuutta käyttää mm.puolalaisia
      firmoja kuljetuksissa.Sehän on meistä suomalaisista kiinni ajavatko suomalaiset vai ulkomaan elävät.Yritykset päättävät mitä kuljetuksia käyttävät. Ollaanko isäänmaallisia vai luopioita.

    • Lervonanoppi

      KA-lervolaiset kokoontuu Perseön SEOlla Päntälässä

      • lervotontulevaisuus

        Onko Raivokas risujen jemmaaja KA-lervolaisten Klubin jäsen. Siis kokoontuuko
        Pedersören Seolla kyseinen Klubi milloin päivä ja klo aika olisi kiva tietää.
        Raivokas Risujen jemmaaja löytyy Youtubesta. On se papparainen niin Lervo niin Lervo kun vain olla voi.Taitaa olla itse lervon faija. Ja vielä mersumiehiä


    • HanScania

      Kilometri taksalla ei tartte kaahata. Palkka määräytyy ajettujen kilometrien mukaan. Voi ajaa siis rajoitusten mukaan.

    • tilanteentasalla

      Jos eräät nuoremmat lukijat eivät tiedä,että skal on työnantajien etujärjestö.Sehän autoilijan etua pitäisi ajaa,mut munaton liitto.Jäsenmaksua peritään,lehti tulee ja tarroja.SKAL suomen kuormaautoliito.EK ehkä tahallaan estää kabotaasi kiellot,näin saadaan kikyä,kilpailukykyä ja vienti vetää.AKT vaan tuki marssia,ja hyvä niin.Se 2c korotus taas kirjoituksessa.Ei suomessa muutkaan alat enempää saaneet.Lukekaa lehtiä politiikaa tää enimmäkseen on.ps ei rattoa.

      • Duunari4polvessa

        Tilanteentasalla.Hyvä veli olen itsekin sortunut väittämään,että SKAL on kuljetusalan työnantajajärjestö.Paskaa satoi niskaani oikein urakalla.Minut haukuttiin lyttyyn oikein urakalla. SKAL on kuljetusalan etujärjestö joka tiedottaa
        kaikista lakimuutoksista ja pitää kuljetusyritykset ajantasalla.Myös sellaiset jotka ei kuulu kuljetusalantyönantajajärjestöön.Vastaava henkilöautoilijoiden järjestö on
        Autoliitto. Molemmat järjestöt ovat ihan yhtä saamattomia ajamaan autoilijoiden asiaa. AL jakaa vinkkejä keskieuroopan lomamatkoihin ja SKAL jakaa tarroja jotka voi liimata kuorma-auton hyttiin.Moni yrittäjä onkin niin v...tunut ettei enää maksa jäsenmaksuja. Niin kovalla jäsenmaksulla voi jättää oman lääninsä kylpyläreissut väliin. Mieluummin menee muijansa kanssa kahden. Toivon ettet saa samaa ripuliruiskua kuin minä tämän asian tiimoilta.Duunarikaan ei voi kaikkea tietää sentään.....


    • aarn

      Akt ei mitään tekemistä tämän asian kanssa, täällä idioottit kommentoi tietämättömyyttään. Rekka alalla on suurimmat paskahousut mitä työyhteisöistä löytyy, oli sitten kyseessä kuljetusyrittäjä tai kuljettaja. Mitään ei tapahdu, baareissa uhotaan, kun pitäisi toimia tai puhua, karkuun menneet kaikki, nähty ja koettu on tämä ammattikunta. Ihan pikku-kakara porukkaa !

      • Nössöjä suurin osa kuskeista! AKT neuvottelee 2c palkankorotuksia ja nostaa jäsenmaksuja! ainiin mutta onhan ne lomamökit ja... hmm...

        Samanlaisia nössöjä palstalla, kateutta muita kohtaan ja itse ei uskalleta lähteä menemään huonosta työpaikasta


      • Käkriäinen

        Jos nyt kertoilisit ihan rauhassa niistä asioista joista nuo Radikaalipappi,MersullaKukkiaSuomeen,Kiitoskommentista puhuivat.AKT on tehnyt aikoinaan todella paljon kuljettajien eteen. Miksi jaksat aina jauhaa samaa levyä 2 centtiä.Suurin osa liitoista on tehnyt 0 sopimuksia eli ei yhtään lisää palkkaa.Kerro nyt rehellinen mielipiteesi jos AKT:tä ei olisi ollut koskaan olemassa,mikä olisi palkkasi tänä päivänä.Niin on kiva elää siivellä siis muiden ihmisten siivellä.Se sinun palkkasi/YTK lisä olisi todella surkea ilman AKT:tä.
        Sen verran vakavaksi siis asialliseksi keskustelu on mennyt,että jopa minä Käkriäinen äkäinen 50-kymppinen toivon,että kommentoit Radikaalipapin mielipiteitä juuri sinusta. Olet sen velkaa hänelle,koska hän välittää sinusta aidosti.


    • ArvoLundberg

      Bussissa on jättänyt rakennuksen niin kuin Elviksen konserteissa oli tapana sanoa. Ymmärrän täysin jos 35 % kaikista kirjoituksista jotka koskevat kuljetusalaa on kyseisen hemmon kirjoittamia niin kyllähän siinä muut lukijat saavat tarpeekseen.
      En ymmärrä miksi hän ei kirjoita Twitteriin,Facebookin ja Instagramiin ja perusta omaa Blogia kun on niin paljon sanottavaa kuljetusalasta ja miten selvitä alalla mahdollisimman vähällä työnteolla ja saada samalla sama palkka kuin me muut.

    • IwonaFani

      Katsoin tuossa viikonlopun ratoksi Yuotubelta Trucking girl videon. Iwona on aivan hurmaavan ihana blondi ja tosi professional kuljetushommissa. Siellä oli video pläjäys Kuljetusliike H.Esserin varikolta. Tuliterää Mannia ja Mersua oli urheilukentän verran ja Iwona tyttönen tutki lapusta missä hänen autonsa on. Löytyi lopulta. Siinä mittasuhteita mitkä on paineet päästä myös Suomen markkinoille. Videon löydät Yuotubesta. Trunking girl: Witan wszystkichw Belgii ep 8.

      • Iwonafani

        Sorry ei mitään Trunking vaan Trucking Girl Witan wszystkichw belgii ep 8


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe