Kysy mitä vain hamstereista!

Hamsuhoitaja

Venäjänkääpiöhamsteri talvikoista tiedän eniten, mutta muihinkin hamsterilajeihin liittyviin kysymyksiin voin vastailla. :)

7

165

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsuhoitaja

Joku?

• Hamsuhoitaja

Eikö kukaan kysy

• Hamsufani

Ovatko hamsterit yksinäisiä vai pitäisikö heillä olla toinen hamsu seuranaan

• Hamsuhoitaja

Riippuu lajista. Syyrialaiset hamsterit asutetaan aina yksinään, sillä ne ovat erakkoja. Muut hamsterit voivat yksilöistä riippuen asua yhdessä. Jotkut lajit taas, kuten roborovskit, tarvitsevat lajitoverin.

• talvikon-omistaja

Moi! Minulla on n. vuoden ikäinen talvikko uros joka on kotiutunut hyvin ja tottunut hyvin ainakin minun käsittelyyn. Hamsteri ei ole aikaisemmin pudonnut kädestä, kunnes muutama päivä sitten ystäväni käsittelyssä tipahti häkin reunan kautta häkkiin.. Tipahdus näytti kuitenkin suht. pehmeältä.

Muutamia päiviä sitten sitten hamsu alkoi uikuttaa (_jatkuvaa ääntä_, unissaan ja hereillä, muistuttaa marsun ääntelyä).
      Aikaisemmin tätä on esiintynyt yksittäisiä kertoja muutama kuukausi sitten, se on ollut hetkellistä ja tapahtunut erittäin harvoin. Nyt kuitenkin ääntely on jatkuvaa, ja oikeastaan ääntelee enemmän kuin olisi hiljaa.

Hamsteri hakeutuu puumökin ja häkin seinän väliin ahtaaseen tilaan kyljelleen tai pystyyn nukkumaan ja välillä myös vain olemaan. Olen kuunnellut hamsun ääntelyä kädessäni muutamia kertoja, ja välillä se kuulostaa tavallaan rahisevalta (mietin, eihän ole hengen kulussa vikaa ja ääni siitä johtuvaa)? Olen tarkkaillut kävelyä, liikehdintä ihan normaalia eikä esimerkiksi kaatuile. Hamsterissa ei näy tai tunnu mitään fyysisiä muutoksia esimerkiksi mahan alueella, ihan normaali.

Edellä mainitut ''oireet'' eivät välttämättä liity hamsun putoamiseen, mutta mietin että mahtaisiko olla jotain yhteyttä. Onko esim mahdollista, että hamsu ulkoilman kuumuuden takia hakeutuu viileän häkin seinän väliin? Kiitos jos osaatte auttaa!

• rmuii

talvikon-omistaja: Soita eläinlääkärille, tuo rohina ja jatkuva uikuttelu eivät ole ollenkaan normaalia! Hamsterillasi saattaa olla kipuja, vaikka ei niitä näyttäisikään. Jos eläin vaikuttaa sairaalta, soittakaa el, älkää pohtiko asiaa vain netissä!

• Kysymys45678

Moi!

Mun talvikko hamsteri viihtyy sen pahvisessa mökissä. On ollut mulla nyt kolme päivää. Pitääkö se pahvimökki ottaa pois ja siivota papanat pois yms? Vai siis miten usein se pesämökki siistitään?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1570
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      103
      782
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      598
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe