Kysy mitä vain hamstereista!

Hamsuhoitaja

Venäjänkääpiöhamsteri talvikoista tiedän eniten, mutta muihinkin hamsterilajeihin liittyviin kysymyksiin voin vastailla. :)

7

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsuhoitaja

Joku?

• Hamsuhoitaja

Eikö kukaan kysy

• Hamsufani

Ovatko hamsterit yksinäisiä vai pitäisikö heillä olla toinen hamsu seuranaan

• Hamsuhoitaja

Riippuu lajista. Syyrialaiset hamsterit asutetaan aina yksinään, sillä ne ovat erakkoja. Muut hamsterit voivat yksilöistä riippuen asua yhdessä. Jotkut lajit taas, kuten roborovskit, tarvitsevat lajitoverin.

• talvikon-omistaja

Moi! Minulla on n. vuoden ikäinen talvikko uros joka on kotiutunut hyvin ja tottunut hyvin ainakin minun käsittelyyn. Hamsteri ei ole aikaisemmin pudonnut kädestä, kunnes muutama päivä sitten ystäväni käsittelyssä tipahti häkin reunan kautta häkkiin.. Tipahdus näytti kuitenkin suht. pehmeältä.

Muutamia päiviä sitten sitten hamsu alkoi uikuttaa (_jatkuvaa ääntä_, unissaan ja hereillä, muistuttaa marsun ääntelyä).
      Aikaisemmin tätä on esiintynyt yksittäisiä kertoja muutama kuukausi sitten, se on ollut hetkellistä ja tapahtunut erittäin harvoin. Nyt kuitenkin ääntely on jatkuvaa, ja oikeastaan ääntelee enemmän kuin olisi hiljaa.

Hamsteri hakeutuu puumökin ja häkin seinän väliin ahtaaseen tilaan kyljelleen tai pystyyn nukkumaan ja välillä myös vain olemaan. Olen kuunnellut hamsun ääntelyä kädessäni muutamia kertoja, ja välillä se kuulostaa tavallaan rahisevalta (mietin, eihän ole hengen kulussa vikaa ja ääni siitä johtuvaa)? Olen tarkkaillut kävelyä, liikehdintä ihan normaalia eikä esimerkiksi kaatuile. Hamsterissa ei näy tai tunnu mitään fyysisiä muutoksia esimerkiksi mahan alueella, ihan normaali.

Edellä mainitut ''oireet'' eivät välttämättä liity hamsun putoamiseen, mutta mietin että mahtaisiko olla jotain yhteyttä. Onko esim mahdollista, että hamsu ulkoilman kuumuuden takia hakeutuu viileän häkin seinän väliin? Kiitos jos osaatte auttaa!

• rmuii

talvikon-omistaja: Soita eläinlääkärille, tuo rohina ja jatkuva uikuttelu eivät ole ollenkaan normaalia! Hamsterillasi saattaa olla kipuja, vaikka ei niitä näyttäisikään. Jos eläin vaikuttaa sairaalta, soittakaa el, älkää pohtiko asiaa vain netissä!

• Kysymys45678

Moi!

Mun talvikko hamsteri viihtyy sen pahvisessa mökissä. On ollut mulla nyt kolme päivää. Pitääkö se pahvimökki ottaa pois ja siivota papanat pois yms? Vai siis miten usein se pesämökki siistitään?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      66
      2265
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      230
      2162
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1468
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      21
      1232
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1200
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      113
      1120
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      885
    Aihe