Kysy mitä vain hamstereista!

Hamsuhoitaja

Venäjänkääpiöhamsteri talvikoista tiedän eniten, mutta muihinkin hamsterilajeihin liittyviin kysymyksiin voin vastailla. :)

7

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsuhoitaja

Joku?

• Hamsuhoitaja

Eikö kukaan kysy

• Hamsufani

Ovatko hamsterit yksinäisiä vai pitäisikö heillä olla toinen hamsu seuranaan

• Hamsuhoitaja

Riippuu lajista. Syyrialaiset hamsterit asutetaan aina yksinään, sillä ne ovat erakkoja. Muut hamsterit voivat yksilöistä riippuen asua yhdessä. Jotkut lajit taas, kuten roborovskit, tarvitsevat lajitoverin.

• talvikon-omistaja

Moi! Minulla on n. vuoden ikäinen talvikko uros joka on kotiutunut hyvin ja tottunut hyvin ainakin minun käsittelyyn. Hamsteri ei ole aikaisemmin pudonnut kädestä, kunnes muutama päivä sitten ystäväni käsittelyssä tipahti häkin reunan kautta häkkiin.. Tipahdus näytti kuitenkin suht. pehmeältä.

Muutamia päiviä sitten sitten hamsu alkoi uikuttaa (_jatkuvaa ääntä_, unissaan ja hereillä, muistuttaa marsun ääntelyä).
      Aikaisemmin tätä on esiintynyt yksittäisiä kertoja muutama kuukausi sitten, se on ollut hetkellistä ja tapahtunut erittäin harvoin. Nyt kuitenkin ääntely on jatkuvaa, ja oikeastaan ääntelee enemmän kuin olisi hiljaa.

Hamsteri hakeutuu puumökin ja häkin seinän väliin ahtaaseen tilaan kyljelleen tai pystyyn nukkumaan ja välillä myös vain olemaan. Olen kuunnellut hamsun ääntelyä kädessäni muutamia kertoja, ja välillä se kuulostaa tavallaan rahisevalta (mietin, eihän ole hengen kulussa vikaa ja ääni siitä johtuvaa)? Olen tarkkaillut kävelyä, liikehdintä ihan normaalia eikä esimerkiksi kaatuile. Hamsterissa ei näy tai tunnu mitään fyysisiä muutoksia esimerkiksi mahan alueella, ihan normaali.

Edellä mainitut ''oireet'' eivät välttämättä liity hamsun putoamiseen, mutta mietin että mahtaisiko olla jotain yhteyttä. Onko esim mahdollista, että hamsu ulkoilman kuumuuden takia hakeutuu viileän häkin seinän väliin? Kiitos jos osaatte auttaa!

• rmuii

talvikon-omistaja: Soita eläinlääkärille, tuo rohina ja jatkuva uikuttelu eivät ole ollenkaan normaalia! Hamsterillasi saattaa olla kipuja, vaikka ei niitä näyttäisikään. Jos eläin vaikuttaa sairaalta, soittakaa el, älkää pohtiko asiaa vain netissä!

• Kysymys45678

Moi!

Mun talvikko hamsteri viihtyy sen pahvisessa mökissä. On ollut mulla nyt kolme päivää. Pitääkö se pahvimökki ottaa pois ja siivota papanat pois yms? Vai siis miten usein se pesämökki siistitään?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      148
      6362
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      73
      5274
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3705
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3310
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      126
      2540
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2296
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2068
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1446
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      81
      1228
    Aihe