Kysy mitä vain hamstereista!

Hamsuhoitaja

Venäjänkääpiöhamsteri talvikoista tiedän eniten, mutta muihinkin hamsterilajeihin liittyviin kysymyksiin voin vastailla. :)

7

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsuhoitaja

      Joku?

    • Hamsuhoitaja

      Eikö kukaan kysy

    • Hamsufani

      Ovatko hamsterit yksinäisiä vai pitäisikö heillä olla toinen hamsu seuranaan

      • Hamsuhoitaja

        Riippuu lajista. Syyrialaiset hamsterit asutetaan aina yksinään, sillä ne ovat erakkoja. Muut hamsterit voivat yksilöistä riippuen asua yhdessä. Jotkut lajit taas, kuten roborovskit, tarvitsevat lajitoverin.


    • talvikon-omistaja

      Moi! Minulla on n. vuoden ikäinen talvikko uros joka on kotiutunut hyvin ja tottunut hyvin ainakin minun käsittelyyn. Hamsteri ei ole aikaisemmin pudonnut kädestä, kunnes muutama päivä sitten ystäväni käsittelyssä tipahti häkin reunan kautta häkkiin.. Tipahdus näytti kuitenkin suht. pehmeältä.

      Muutamia päiviä sitten sitten hamsu alkoi uikuttaa (_jatkuvaa ääntä_, unissaan ja hereillä, muistuttaa marsun ääntelyä).
      Aikaisemmin tätä on esiintynyt yksittäisiä kertoja muutama kuukausi sitten, se on ollut hetkellistä ja tapahtunut erittäin harvoin. Nyt kuitenkin ääntely on jatkuvaa, ja oikeastaan ääntelee enemmän kuin olisi hiljaa.

      Hamsteri hakeutuu puumökin ja häkin seinän väliin ahtaaseen tilaan kyljelleen tai pystyyn nukkumaan ja välillä myös vain olemaan. Olen kuunnellut hamsun ääntelyä kädessäni muutamia kertoja, ja välillä se kuulostaa tavallaan rahisevalta (mietin, eihän ole hengen kulussa vikaa ja ääni siitä johtuvaa)? Olen tarkkaillut kävelyä, liikehdintä ihan normaalia eikä esimerkiksi kaatuile. Hamsterissa ei näy tai tunnu mitään fyysisiä muutoksia esimerkiksi mahan alueella, ihan normaali.

      Edellä mainitut ''oireet'' eivät välttämättä liity hamsun putoamiseen, mutta mietin että mahtaisiko olla jotain yhteyttä. Onko esim mahdollista, että hamsu ulkoilman kuumuuden takia hakeutuu viileän häkin seinän väliin? Kiitos jos osaatte auttaa!

    • rmuii

      talvikon-omistaja: Soita eläinlääkärille, tuo rohina ja jatkuva uikuttelu eivät ole ollenkaan normaalia! Hamsterillasi saattaa olla kipuja, vaikka ei niitä näyttäisikään. Jos eläin vaikuttaa sairaalta, soittakaa el, älkää pohtiko asiaa vain netissä!

    • Kysymys45678

      Moi!

      Mun talvikko hamsteri viihtyy sen pahvisessa mökissä. On ollut mulla nyt kolme päivää. Pitääkö se pahvimökki ottaa pois ja siivota papanat pois yms? Vai siis miten usein se pesämökki siistitään?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe