täytyy tarvittaessa olla varas
Jos haluu olla paras
13
3012
Vastaukset
- Muahahahahajaj
Fujitsulla töissä?
- pythoangelo
Huippu tekee, mestari varastaa.
- LeCopyright
Tumpelo jää kiinni.
- tuhma.varas
Tuo on totta. En olisi itse kehittynyt työssäni yhtä hyvin, ellen olisi warettanut töissä käytettäviä työkaluja ja opiskellut niiden käyttöä vapaa ajallani.
- asdfsda
Warettanut? GitHubistahan ne kaikki löytyvät, työkalut siis. Sinulta on jäänyt huomaamatta jotain tärkeää.
- SSDFsdf
warettanut :D
Ehkä joku 3d mallinnus on ainoa homma mitä varten tarvitsee "warettaa" softaa. Eikä oikeastaan tarvitse sitäkään varten kun Blender on olemassa. Sillä voi harjoitella menetelmät ja sen jälkeen se onkin sitten uusien sovellusten omaksumista. Vaikkapa lowpoly mallinnus tapahtuu samalla tavoin 3ds maxissa kuin Blenderissäkin vaikka käyttis onkin erilainen.
Koodaamista voi opetella ilmaiseksi kuka vain kenellä on varaa ostaa jonkinlainen tietokone. - ProDev
Blender 3D on varsin hyvä ilmaiseksi 3d-ohjelmaksi, mutta Blenderin käyttävyys ei ole tätä päivää ja aloittelija on suossa näppäinyhdistelmien kanssa.
Monessa paikassa on käytössä ZBrush (muistelen nähneeni SuperCellin videolla?). Kyseessä on suosittu 3d-mallinnussofta, josta saa ainoastaan 45 päivän trialin...
Jos softa on työkoneella ja/tai käytät softaa työksesi niin siitä on syytä maksaa (jos ei ole ilmainen). Tulee mieleen kuinka pari tunnettua DJ:tä jäi kiinni waretuksesta - Avicii ja M. Garrix. Tyypit eivät viitsineet maksaa satkun? lisenssiä, vaikka rahasta ei ole puutetta.
Vähän eri mieltä tuosta koodauksesta, on olemassa koodia ja koodia. Kunnollisen ylläpidettävän ja selkeän koodin tekoon kannattaa hankkia hyvät työvälineet. Esimerkiksi Visual Studiossa moni toiminto on maksun takana (semmoisia toimintoja, joita ei tarvita kotikäytössä, mutta "nice-to-have"-juttuja, kun tehdään asiakasprojekteja).
...
Zbrush esimerkkejä aloittelijoille;
http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?200729-Uncharted-4-A-Thief-s-End-Characters-Art-dump - ProDev
* Blenderin käytettävyys ...
- Silleenjoo
Hyvä koodi on kuin ruokaresepti, tulisi olla vapaassa jaossa ja kaikilla käytössä.
- metooplease
Kuten naisetkin
- Anonyymi
metooplease kirjoitti:
Kuten naisetkin
Ai jaa?
- kriittisestiajatteleva
Kai sitä voi erikoistua johonkin todella spesiaaliin. Vaikkapa moniin tiedeongelmiin voi löytää hieman paremman mallin jos riittävästi tutkii. Tai sitten paremmuuden voi määritellä jollakin oudolla kriteerillä, jolla juuri sinä olet paras. Mulla tulee aina mieleen, jos joku väittää olevansa paras, että mitä kriteeriä hän käyttää paremmuuden mittaamiseen.
- terveminäkuvaluvankanssa
Niin - riittää kun on parempi kuin muut - kuten nyt esimerkiksi minä
olen parempi kuin te kaikki muut. Minun omilla mittareillani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262886Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71288Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70911- 102892