Mikä koirarotu minulle?

Rotuamiettimässä

Koiran hankinta ei ole minulle vielä ajankohtaista, mutta olen jo alkanut miettimään sopivaa rotua. Asun omakotitalossa pienessä kaupungissa. Ulkoilua tulisi noin 3h päivässä. Koiran pitäisi olla:
- pieni tai keskikokoinen
- turkin laadulla ei ole väliä, mutta ei mielellään kovin hankalahoitoista
- tulee yleensä toimeen lasten ja muiden koirien kanssa
- ei riistaviettiä
- saa haukkua, mutta liiallinen haukkuminen ei ole toivottua
- aktiivinen
- seurallinen, mutta osaa myös rauhoittua omiin oloihinsa.
- terve rotu

Tiedän, että kaikkia kriteereitä ei ole mahdollista täyttää.

Kiitos vastauksista!

11

131

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopsipopsi

Tuli ekana mieleen Mopsi :) sillä tosin ei toi viimeinen täyty, eli terve rotu, koska mopseilla on niitä perinteisiä ongelmia joita lyttykuonoilla yleensäkin. Mutta kunhan syynää tosi tarkkaan sukulinjat niin kyllä sieltäkin ihan hyviä koiria löytyy.

• thryjhwyj

Mopsi yksi sairaimmista roduista mitä löytyy. Älä ota.

• thryjhwyj kirjoitti:

Mopsi yksi sairaimmista roduista mitä löytyy. Älä ota.

Sitäpaitsi sen ulkonäkö ei muistuta koiraa

• Nomops

Yksi ehdoista oli terve rotu... ja mopsia ehdotetaan. Koirarodut.suntuubi.com kantsii kattoa. Sieltä löytyy puolueetonta faktatietoa.

• asdasdasddd

Villakoira, sopii aikalailla kaikkiin kriteereihisi.

• Rotuamiettimässä

Villakoiraa olenkin jo miettinyt muuten kuulostaa hyvältä, mutta se turkinhoito vähän arveluttaa.

• asdasdasddd

Ajat kerran-kaksi kertaa vuodessa lyhyeksi? Osta oma kone tai vie trimmaamoon.
        Ei sitä pakko ole sellaiseksi palloksi trimmata jossei tahdo. Senkun harjailee normaalisti, tai sitten ajelee lyhyeksi.

• Bortsuu

Borderterrieri. Täyttää muuten kriteerit, mutta riistaviestiä löytyy vielä aika paljon.

• kaikilla koirilla on riistavietti,esim kyseisellä Villakoiralla onnistuu Jäniksen jäljitys vallan mainiosti ja yli kaiken niitten liikunta into johtuu jonkun eläimen hajujen seuraamisesta.Siihen vaan annetaan"lupa"niin se metsästää vaikka tiettyä sientä kun saa hyväksynnän,samoin menetellään eläinten kanssa.

• Suositannäitä

Kleinspitz tai jackrussell. Terveys,hermot ja säänkestävyys speksit täyttyy. Pysyvät lähistöllä irti ollessaan.

• Anonyymi

Aivan täydellisesti sinulle käy tiibetinspanieli!<3 Siis aivan selvästi sinulle käy tiibetinspanieli, se oli helppoa. Se on pieni seurakoirarotu. Ei riista/saalisviettiä. Turkki helppohoitoinen, ei tarvitse trimmata ollenkaan. Harjaus pari kertaa viikossa. Sopii ensikoiraksi. Ei hauku, saattaa ilmoittaa jos on jotain "epäilyttävää". Tulee todella hyvin toimeen muiden koirien ja lasten kanssa. Tykkäävät pidemmistäkin lenkeistä, mutta tyytyvät joskus pienempiinkin. Ei ole hirveän miellyttämisen haluinen, mutta tykkää rapsutuksista. Toivottavasti otit tiibetinspanielin. Se on täydellinen koirarotu, maailman parhain. Ylittää söpöydellään kaikki muut rodut!<3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7155
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3998
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      52
      3473
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2766
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2187
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44