Hintataso Rodoksella

Tietäävarautua

Edellisestä Rodoksen lomasta tulee 20 vuotta. Minkälainen on nykyinen hintataso ?
Lähinnä ilta ruokailu, viinipullo ruan yhteydessä jne. Kolmihenkinen perhe, nuorin 15-v. Syödäänkö normaalisti millä rahalla noin suunilleen ?

13

7366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trootos

      Hei, tietysti riippuu siitä mitä syö mutta ruuat on noin 8-25e per henkilö. Ja siis nyt kyseessä pääruoka. Riippuu myös paljon siitä syökö vanhassakaupungissa vai uudella puolella. Uudella puolella halvempaa. Talonviini maksaa paikasta riippuen 10-18e tietämillä pullo.

      Toivottavasti on apua edes vähän.

    • Rtynm

      Tämä hintapolitiikka kiinnostaa minuakin, muita kommentteja?

    • RodokseRotta

      Moi, olen syntynyt Rodoksen lähellä, Symin saarella. Minut tunnetaan Rodoksen Rottana, kun tulin nuorempana polttoaine-laivalla Rodoksen satamaan hiiripuvussa. Rodoksella omistan neljä ravintolaa, olen oikeustieteen tohtori. Lammen nokassa kasvanut keltanokka, ilman kellertäviä pisamia. Olen ottanut Rodoksella aurinkoa ja käytän aina suojakerrointa 50, niin naamaan kuin muuallekin. Kannattaa sivellä voiteet heti herättyä iholle, sitten hotlan tuuletin täbölle ja antaa kuivua. Myös aamupala buffarissa on mukava istua ja haistella nokalla tuoretta Kreikan meren Egeanian kahvia. Paistan leivät paahtimessa, nakkaan pari pekonin palaa leivän väliin. Leipä muuten Rodoksella tehdää usein nyhtövilja ohrasta, eli kerpperi-viljasta, mitä haetaan valkoiselta Lindokselta, pinottaren saarta vastapäätä. Kaukoputkella näkee.

      Itse hintatasoon.. Rodoksella limppari on noin 2,50 euroa raflassa, siihen päälle pihvi ja valkkari niin about 15-17,5e saa ainakin pulittaa per nokkapää. Ruoka on siis samanhintaista kuin Jumbossa, Itiksessä ja Jukujukumaassa. Kaupoissa sama hintataso kuin Suomen maassa. Alkoholi baareissa vähän halvempaa, happy hourilla voit napata oluen parilla eurolla. Kaupat Rodoksen kaupungissa on kalliita, jopa kalliimpia kuin täällä. Sielä on ihan aidot Lacosten, Niken ym putiikit. Feikkiä ei ole paljon ja ne mitä on - älä osta - laatu ei kestä mitään. Taksit on vähän halvempia, kannattaa kattoa että kuski iskee mittarin ON-tilaan tai sitten sopikaa etukäteen hinta. Rodoksella menee myös busseja paljon, todella toimiva, mutta kuuma paikallisliikenne. Jälkkärit on ehkä euron tai pari halvempia, mutta kyllä Banana Splitistä saa maksaa sen femman sielä. Ruoat on about samaa jokapaikassa, yksinkertaista ja Souvlakit pauhaa liitutauluissa. Kannattaa TripAdvisorista vähän metskailla hyviä mestoja, paljon perus kauraa nimittäin mistä ei jää mikään paras fiilis.

      Muuta?

      Rodoksella on jäätäviä korkeuseroja, vaarallisia huoltamattomia portaikkoja ilman turvakaiteita ym. Joten jos mukelot mukana niin extra-tarkkana. Itse meinannut nyrjäyttää jalan astumalla "tyhjään".

      t. Rotta Rodoksen, Koposen Jasso, Karamellist

    • Tietäävarautua

      Vastaan itse omaan kysymykseeni. Olimme siis Rodoksella puolivälissä heinäkuuta viikon. Kolmihenkinen perhe, iltaruoka, tytölle alkoholiton juoma ja meille pullo punaviiniä teki n. 70-75 €. Päivällä pieni purtava, hampurilaiset tai pastaruokaa ja juomat oluet, cocis teki n. 25-30€. Lisäksi haettiin kaupasta päivittäin jotakin juotavaa ja ehkä sipsiä tms. n.20-30€. Viikko noin tonni pelkkään ruokaan. Ihan suomen hintataso ja siis Rodoksen kaupungissa nimenomaan turistikortteleissa jossa vieri vieressä ravintoloita. Söimme joka päivä eri paikassa. Ruoka oli pääsääntöisesti tosi hyvää. Joskin vaihtelua mm. hampurilainen jossakin tehty vaivaa nähden, toisessa paikassa kaupan pakkaus lämmitetty mikrossa. Hyvä loma, Turkin tilanne ei näkynyt mitenkään, turvallista ja kaupunki täynnä nuoria ihmisiä :)

      • www2

        Rodos on mielestäni vaihtelevampi ruoan tason suhteen verrattuna muihin kreikan saariin joilla olen käynyt. Tämä johtuu varmaan ihan siitäkin että turistimäärät on niin suuria että asiakkaita riittää vaikka paikan taso vaihtelisikin. Panin merkille myös sen että jos jossain paikassa oli hyvää ruokaa niin se ei taannut sitä että se olisi ollut sitä myös seuraavalla kerralla. Hintataso on mielestäni kuitenkin edullinen verrattuna suomeen koska helsingissä ei nelihenkinen perhe syö miekkakalavartaita salaatteineen ja viineineen 65 eurolla, tämä siis tietty siinä tapauksessa että ruoka oli hyvää. Ravintola Tamamin edessä oli jono joka ilta mutta emme testanneet koska ei ole kiva syödä terassilla jonka edessä on ruokajono.


    • IloinenMatkailija

      Vuosi sitten olimme Rodoksella.
      En muista yksittäisten ruokien/juomien hintoja, enkä tiedä paljonko kokonaisuudessaan kului syömisiin/juomisiin.
      Yleensä käytiin pari kertaa päivässä syömässä, lisäksi kahvilla, kakulla, jätskillä, juomalla useammankin kerran päivässä, myös kaupassa ruokaostoksilla (juomaa, hedelmiä tms.).
      Ei oltu varsinaisesti porsastelemassa :D , mutta kun liikkuu paljon niin sitten sitä kaipaa juomaa, hedelmiä, jätskiä :)
      Meillä 'laskua' ei nosta alkoholijuomat, mutta limpparit kyllä ajaa saman asian.
      Hintatasosta ajattelimme: sama kuin Suomessakin.
      Tuo 75€ tuntuu varsin osuvalta kun sen jakaa kolmella ja kertoo kahdella :D , meitä siis oli reissussa kaksi, vaikka meillä ei siis sitä viiniä ollutkaan. Mutta tuo tonni kuulostaa paljolta, tuon jako/kertomisen jälkeenkin, olimme kaksi viikkoa. Mutta kyllä kait sitten olemme käyttäneet suunnilleen sen summan.
      Monenkaan mielestä se tuskin kuulostaa paljolta, mutta jos jonkun mielestä kuulostaa, niin varmasti paljon edullisemminkin siellä vatsansa pitää täynnä :) Vaikka ei asuisi huoneistohotellissa, niin luulenpa että kaupoista löytyy sellaisia tuotteita joilla voi hotellihuoneessa/piknikillä korvata jotain syömiskertoja edullisemmin.
      Jos perus-syömisten lisäksi käy mennen tullen 'drinksulla', niin kokonaiskulutus voi helposti nousta paljonkin, en tosin tiedä juomien hintatasosta. Jos viisikin vitosen juomaa joisi päivässä extrana, niin viikossa se tekisi kahdelta jo 350€. Voisin kuvitella, että viisi juomaa ei ole 'kuin nähdä' jos on sellainen tapa että 'drinksutellaan' pitkin päivää :) Itse valitsen näillä pysähdyksillä ennemmin limpparin tai 'fresh orangen' ei nekään maksuttomia ole :)
      Ruokaan ja juomaan joka tapauksessa kuluu rahaa, mutta omia valintoja kuinka paljon :)

      • 0088

        "Ruokaan ja juomaan joka tapauksessa kuluu rahaa, mutta omia valintoja kuinka paljon :) "

        Olet oikeassa. Rodoksella hotellimajoitus on halvempaa kuin vaikkapa Mallorcalla, mutta toisaalta ruokaan ja etenkin juomiin kuluu rahaa enemmän kuin siellä. Muistan hyvin äimistelleeni heti euron tulon jälkeen vuonna 2002 sitä, miten tuopillinen olutta maksoi neljä euroa eräässä Rodoksen kaupungin baarissa. Eikä oltu edes vanhassa kaupungissa!


    • aurinkoinenranta

      Rodoksella ruoka on pääsääntöisesti poikkeuksellisen hyvää hintaansa nähden ja olut kohtuu hintaista. Muutama euro sinne tänne ei merkkaa mulle mitään lomalla :)
      Loma siellä kohtapuoliin edessä Jeeeeeee

    • Halpaa

      kaupassa 7,5% siideri 1,60€ ....ihan tässä turistimarketissa...

    • näinonon

      Eli jos ottaa all. inc. ja maksaa majoituksineen, ruokineen ja juomineen 700e/hlö, niin loma tulee huomattavasti edullisemmaksi.

      • www2

        Nuo all.inc matkat on varmaan käteviä mutta onko kiva syödä samassa paikassa joka kerta?


      • näinonon
        www2 kirjoitti:

        Nuo all.inc matkat on varmaan käteviä mutta onko kiva syödä samassa paikassa joka kerta?

        En kyllä itsekään suosi niitä. Horizon sai mielen muuttumaan ylistävillä kommenteillaan. Siellä on niin monia vaihtoehtoja ja voi syödä myös ala carte ravintolassakin, että se on poikkeuksellista. Palveluun kuuluu ilmastointi, rantapyyhkeet, tallelokero, rantatuolit juomatkin rannalla. Pisti miettimään, kun saa samalla hinnalla kuin pelkän hotellihuoneen!!


    • nounounounou

      No ei todellakaan!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe