Moni tieteenfilosofiaan tutustunut on varmasti törmännyt käsitteeseen kumulatiivisen tiedon teoriasta. Vaan mitä se tarkoittaa ufotutkimuksessa? Tämä asia tuntuu varsinkin palstan skeptikoille olevan hieman epäselvää joten avaan sen merkitystä tässä ketjussa.
Kumulatiivinen tarkoittaa jotain joka kertyy, kasautuu tai on yhteisesti vaikuttavaa. Ufotutkimuksessa yksi valopallohavainto ei vielä ole mitenkään merkittävä todiste vieraan sivilisaation vierailuista täällä, mutta kymmenen valopallohavaintoa jo kymmenen kertaa merkittävämpi. Kun otamme lukuun kaikki maailmassa tehdyt valopallohavainnot, niin voimme tieteenfilosofian tarjoamaan teoriaan tiedon luonteesta nojaten julistaa vieraiden sivilisaatioiden vierailut täydellä varmuudella toteen näytetyiksi.
Tuliko tämä kaikille selväksi? Jos ei tullut, niin voimme jatkaa keskustelua aiheesta tässä toivottavasti trollivapaassa ketjussa.
Kumulatiivisen tiedon teoria ufotutkimuksessa
8
160
Vastaukset
- filosofi_afEnehjelm
Kumulatiivisen tiedon teorian lisäksi ulkoavaruudellisten sivilisaatioiden vierailut
osoittaa todeksi Arthur Schopenhauerin lait.
Teoriaa vierailuista vastustettiin aikoinaan ankarasti, nyt se sivistyneen väestönosan taholta on itsestäänselvyytenä hyväksytty.
Kohta Pennistonin binäärikoodienkin merkitys ufotietouden merkittävänä selventäjänä
hyväksytään itsestäänselvyytenä, vaikka jotkut alhaisen sivistystason omaavat
koodeja vielä avoimesti pilkkaavatkin.Juuri näin. Jos rättivääpeli olisi Rendleshamin metsässä kosketellut ufon pintaa karheaa voisi meillä vielä olla epäilyksen häivähdys mielissämme, mutta everstiluutnantti Halt ja kersantti Penniston tekevät tapauksesta täysin pitävän.
- minäitsetaas
Kiva keskustella itseni kanssa niin saan silloin mieleisen vastauksen.
- Katsoin-horisonttiin
Vääpeli paljon on isompi satraappi kuin kersantti ja siksi kersanttiin nähden aina oikeassa, rätillä tai ilman. Everstiluutnanttien tunnettu syndrooma on taas se, että päivällä haluaisi olla eversti ja yöllä rouvan vieressä luutnantti. Tällaisen motiivikonfliktin riivaama mieli ei kykene mitenkään tuottamaan luotettavaa analyysiä.
Aina teitä maallikkoja saa olla oikomassa. Rasittavaa. Katsoin-horisonttiin kirjoitti:
Vääpeli paljon on isompi satraappi kuin kersantti ja siksi kersanttiin nähden aina oikeassa, rätillä tai ilman. Everstiluutnanttien tunnettu syndrooma on taas se, että päivällä haluaisi olla eversti ja yöllä rouvan vieressä luutnantti. Tällaisen motiivikonfliktin riivaama mieli ei kykene mitenkään tuottamaan luotettavaa analyysiä.
Aina teitä maallikkoja saa olla oikomassa. Rasittavaa.Rättivääpeleiden olematon kyky hahmottaa edes saappaan oikeaa kokoa ei minun silmissäni tee heistä hyviä ufohavaitsijoita. Myönnetään silti, että sanoissasi on kenties viisauden alku. ;)
VCO kirjoitti:
Rättivääpeleiden olematon kyky hahmottaa edes saappaan oikeaa kokoa ei minun silmissäni tee heistä hyviä ufohavaitsijoita. Myönnetään silti, että sanoissasi on kenties viisauden alku. ;)
Herran pelko on viisauden alku ja työn pelko on herran alku, sanoo vanha vidakon sananlasku
- haveAbalL
miten se meni: joukossa tyhmyys ja... ja sitä paitsi, ihmisten, sut lasketaan mukaan, muisti ja kokemusmuisti on jotain yhtä pitkä, ko polliittinen vastaava x10. Telee Maailmansodan aina jotain min tai ota vaikka max 50-60 vuotta. Natoon tai muuta vaikka Australliaan? Kummiskiin; oon nähny valopallon... vitun läheltä ja pallosalamankiin. Te ette oo.
- rööräri
unohti pointin: musta... mitä enemmän paskaa, sitä noppeemmin se valluu alas. Savvy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292075Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601346Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814