Biologinen isä paras isä?

Onnels

Lapseni on viisi vuotta vanha. Erosin hänen isästään neljä ja puoli vuotta sitten. Isä tapaa lastaan joka toinen viikonloppu pe-su. Miten teillä on järjestetty lapsen kaverisynttärit jotka osuu isän viikonlopulle? Meillä, surullista, isä ei suostu viemään lasta kutsuille. Parhaan kaverin synttäritkin meni ohi sen takia.

49

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivanaivan

      lapsen äitikään ei suostu lapsen yhteishuoltoon ja asumiseen vuoroviikoin omalla isällään tai 50/50
      laajoina tapaamisina saamatta sitä vastikkeetonta
      elatusta. Äiti ja "viranomaiset" eivät ymmärrä mikä
      on lapsen etu-, oikeudet-, paras ja suomen valtion
      perustuslaki..kyllä isä isä suostuu viemään lasta kutsuille kunhan äiti toteuttaa lapsen etua ja tasa-
      vertaisia oikeuksia, asumista molepaan vanhem-
      paansa. Parhaan kaverin synttäritkin meni ohi ÄIDIN
      oman tyhmyyden takia..

    • Onnels

      Kyllä nyt putosin kärryiltä. Miten mun älykkyys liittyy siihen ettei isä vie lastaan syntymäpäiville? Mun mielestä tässä korostuu isän tyhmyys. Tai ehkä olenkin niin torvi etten ymmärrä että kaikki riippuukin minusta.

      • aivanaivan

        Kyllä nyt olet pudonnut täysin kärryiltä. Miten sun älykkyys ei riitä siihen; että lapsella on ja kuuluu
        olla elämässään kaksi vanhempaa ja huoltajaa ja lapsen kuuluu asua tasavertaisesti molemman vanhemman huollossa ja hoidossa ilman vastikkee
        tonta elatusta. Ei kai isä vie lastaan syntymäpäiville
        ja tuhlaa kallisarvoista lapsi-isä aikaa, jota muuten-
        kin on aivan liian vähän; eri asia tietenkin mikäli lap-
        si saisi asua omalla isällään esim. vuoroviikoin tai muutoin 50%:sti. Mun mielestä tässä korostuu nyt äidin tyhmyys kun ei arvosta lapsen isää lapsen tasavertaisena vanhempana, huoltajana ja hoitajana. Aivan oikein ymmärsit; ehkä oletkin niin torvi, ettet ymmärrä että kaikki riippuukin täysin sinusta. Sovip- pa lapsen yhteishuollosta ja asumisesta isällä vuoro-viikoin ilman elatusta niin varmasti isäkin vie lasta syntymäpäiville ym. sinun ehdottamallasi tavalla.


    • Onnels

      Yhteishuollosta varmaan ollaan sovittukin kun on - valitettavasti- yhteishuoltajuus. Oletko varma, että isää kiinnostaa vuoroviikkoasuminen? En ole kuullut vihjaustakaan siihen suuntaan. Enkä ikipäivänä siihen suostuisi. Mitä kaikkea lapsi menettää ollessaan itserakkaan isän kanssa...

      • aivanaivan

        Yhteishuollosta ollaan sovittukin kun on- oikeutetusti- yhteishuoltajuus. Oletko aivan varma, ettei isää kiinnosta vuoroviikkoasuminen? Oletko kysynyt- ja ottanut asiasta selvää. Lain mukaan ns "lähivanhemman" tulee edes-auttaa lapsen tapaamisia vanhempaansa; myönteistä ja läheistä kanssakäymistä ns "etävanhempaan", jonka luo-na lapsi ei virallisesti asu. Et ole kuullut vihjaustakaan sii-hen suuntaan; koska estät tarkoitushakuisesti "viran-omaisten" kanssa tasavertaisen huoltajuuden ja lapsen asumisen, hoitamisen omalla isällään perusteettomalla menettelylläsi vastoin lapsen etua-, oikeuksia- ja parasta perättömin selvityksin, lausumin mitä oikeasti on tapah-tunut ja lapsesi oikeasti lausunut. Etkä ikipäivänä siihen suostuisi, koska et ymmärrä lapsen etua- ja parasta ja ajattelet häikäilemättömästi vain itseäsi ja kostamista lastenne kautta, joka ei ole hyväksi lapselle. Mitä kaikkea lapsi menettää ollessaan noin itserakkaan äidin kanssa...


    • Miem

      Sinäkö suunnittelet isä lapsi ajan ???? Ja kaukanako lapsen kaverit asuu ???? Esim. Minulla ja ex vaimolla ei ole yhteisiä tuttavia emmekä kyläile samoissa paikoissa !

    • sääli_lasta

      "Lapseni on viisi vuotta vanha. Erosin hänen isästään neljä ja puoli vuotta sitten."
      Nuo kaksi kertovat kaken.

      • 1säpappa

        Sitä sattuu. Mun lapseni on 12 vuotias ja erosin hänen äidistään 11½ vuotta sitten.
        Minkäs sille voi kun toinen rakastuu mammalomalla kun on aikaa kyläillä ja harrastella.


    • lapsellinenukkeli

      No aika typerä isä lapsellasi. Lashan tämä mies kiusaa ei ketään muuta. Tahallaan tuottaa pahaa mieltä lapselle.
      Minä ainakin vaatisin miestä ottamaan lapsi huomoon, eikä olemaan itsekäs.

      • lapsellinenakkeli

        No aika typerä äiti lapsellasi. Lastahan tämä nainen kiusaa ei ketään muuta. Tahallaan tuottaa pahaa mieltä lapselle. Minä ainakin vaatisin naista ja "viranomaista" ottamaan lapsi huomoon, eikä olemaan itsekäs.
        Opettele kirjoittamaan:)..


      • Miem

        Oikeesti ääliö äidiksi ! En ainaakaan minä hyväksy yhtään että ex suunnittelee minun isä lapsi aikaa.... ...en todellakaan kuljeta ladta hänen tuttujen luokse(lapsen synttäri kutsut on äidi tuttavien lasten kutsuja )


      • ettäniinpä

        Kyllä minun lasteni kaverit suurimmaksi osaksi ovat ihan vain heidän omia kavereita. Vain pienen osan vanhemmista tunnen. Lapset ovat tutustuneet tarhassa ja koulussa. Ei siihen ystävystymiseen vanhempia ole tarvittu. Siltikään minunkaan lasten isä ei lähes koskaan ole välittänyt kaverikemuista, saatika muista kyläilyistä kavereitten kanssa. Surullista lasten kannalta. Koskaan en ole isän ja lasten aikaa määrännyt mitä tekevät, mutta aina olen kysynyt ja ilmoittanut jos kaverit on luokseen kutsunut.

        Miksi sinä kuvittelet, että lapsilla olisi vain äidin kautta tulleita ystäviä? Kenties jos lapsi on kotihoidossa, niin näin voi olla. Mutta munkin lasten kemuilla kävi 23 lasta. Näistä tunnen 4 vanhemmat...


      • Miem
        ettäniinpä kirjoitti:

        Kyllä minun lasteni kaverit suurimmaksi osaksi ovat ihan vain heidän omia kavereita. Vain pienen osan vanhemmista tunnen. Lapset ovat tutustuneet tarhassa ja koulussa. Ei siihen ystävystymiseen vanhempia ole tarvittu. Siltikään minunkaan lasten isä ei lähes koskaan ole välittänyt kaverikemuista, saatika muista kyläilyistä kavereitten kanssa. Surullista lasten kannalta. Koskaan en ole isän ja lasten aikaa määrännyt mitä tekevät, mutta aina olen kysynyt ja ilmoittanut jos kaverit on luokseen kutsunut.

        Miksi sinä kuvittelet, että lapsilla olisi vain äidin kautta tulleita ystäviä? Kenties jos lapsi on kotihoidossa, niin näin voi olla. Mutta munkin lasten kemuilla kävi 23 lasta. Näistä tunnen 4 vanhemmat...

        Jep jep 5vuotiaalla oma kaveripiiri ... ...hitto 5 vuotias ei omin neuvoin sovi mitää synttöri juhlia tai muutakaan .. ..kyllä 5vuotiaan kaverit on vielä tuttava perheen lapsia vaikkakin tarhan kautta tuttavia ... ...ei mullä ei ole samoja tuttavia ex:n kanssa


      • unohditkomuuten
        ettäniinpä kirjoitti:

        Kyllä minun lasteni kaverit suurimmaksi osaksi ovat ihan vain heidän omia kavereita. Vain pienen osan vanhemmista tunnen. Lapset ovat tutustuneet tarhassa ja koulussa. Ei siihen ystävystymiseen vanhempia ole tarvittu. Siltikään minunkaan lasten isä ei lähes koskaan ole välittänyt kaverikemuista, saatika muista kyläilyistä kavereitten kanssa. Surullista lasten kannalta. Koskaan en ole isän ja lasten aikaa määrännyt mitä tekevät, mutta aina olen kysynyt ja ilmoittanut jos kaverit on luokseen kutsunut.

        Miksi sinä kuvittelet, että lapsilla olisi vain äidin kautta tulleita ystäviä? Kenties jos lapsi on kotihoidossa, niin näin voi olla. Mutta munkin lasten kemuilla kävi 23 lasta. Näistä tunnen 4 vanhemmat...

        ettet anna lapsenne asua oman isänsä kanssa..


      • edellinen
        Miem kirjoitti:

        Jep jep 5vuotiaalla oma kaveripiiri ... ...hitto 5 vuotias ei omin neuvoin sovi mitää synttöri juhlia tai muutakaan .. ..kyllä 5vuotiaan kaverit on vielä tuttava perheen lapsia vaikkakin tarhan kautta tuttavia ... ...ei mullä ei ole samoja tuttavia ex:n kanssa

        Nyt en tajua... Minun kuopus on 5v, enkä juurikaan tunne hänen ystävien vanhempia. Tarhakavereiden vanhempia olen juu tarhan pihassa joskus nähnyt, mutta en edes nimiä muista. Mutta hyvin tässä porukka kun lähellä asuu, niin kysyvät itse voisko joku alkaa... Tyttö hyppää potkulaudalle ja hakee kavereita leikkimään. Parille vanhemmalle mulla on numerot, jotta voi lapset sopia leikkitreffejä toistensa luona. (Puhelimeen tallennettu tyyliin "Kertun äiti", kun en vanhempien nimiäkään muista...) Yhdenkään tarhakaverin vanhemmat ei ole meillä koskaan käynyt, mutta lapsista täällä on käynyt yli 10. Sama homma toisin päin. Pihalla leikkivät yhdessä myös useimpina päivinä.

        Ymmärrän jos puhutaan 1-2v taaperosta, mutta kyllä 5vuotiaalle on normaalisti jo kehittynyt oma kaveripiiri.


      • Miem
        edellinen kirjoitti:

        Nyt en tajua... Minun kuopus on 5v, enkä juurikaan tunne hänen ystävien vanhempia. Tarhakavereiden vanhempia olen juu tarhan pihassa joskus nähnyt, mutta en edes nimiä muista. Mutta hyvin tässä porukka kun lähellä asuu, niin kysyvät itse voisko joku alkaa... Tyttö hyppää potkulaudalle ja hakee kavereita leikkimään. Parille vanhemmalle mulla on numerot, jotta voi lapset sopia leikkitreffejä toistensa luona. (Puhelimeen tallennettu tyyliin "Kertun äiti", kun en vanhempien nimiäkään muista...) Yhdenkään tarhakaverin vanhemmat ei ole meillä koskaan käynyt, mutta lapsista täällä on käynyt yli 10. Sama homma toisin päin. Pihalla leikkivät yhdessä myös useimpina päivinä.

        Ymmärrän jos puhutaan 1-2v taaperosta, mutta kyllä 5vuotiaalle on normaalisti jo kehittynyt oma kaveripiiri.

        5vuotias on vielä taapero joka viela sopii asiat aikuisten kanssa eikä mene minnekkään ilman aikuisia !
        Ja lähivanhemman elin/lähipiirissä tapahtumat hoitaa lähivanhempi!


      • edellinen

        😁😁 Ei 5v ole taapero. Opettele termit. 5v on leikki-ikäinen. Normaalilla suomalaisella asuinalueella sen ikäinen voi hyvin kulkea tuttuja lyhyitä reittejä kavereiden luokse tms. Toki lupaa kysytään, jos kotipihasta lähtee.

        Tunnen vain kaksi sen ikäistä, joilla ei ole vielä mitään oikeutta normaaliin itsenäisyyden asteittain lisäämiseen. Heidän vanhempansa ovat jokseenkin erikoisia... Nuo lapset eivät vielä edes saa voidella itse leipäänsä, tai pue itse ulkovaatteita.😁 Ei enää normaalia. Lapsi raukat.

        5-vuotiaalla on 1-2 vuotta koulun alkuun, riippuen mihin aikaan vuodesta on syntynyt. On todellakin jo aika opetella itsenäistä kavereiden hakua yms. Monella koululaisella on sitten tunteja päivässä yksin kotona, pitkiäkin koulumatkoja jne. Sellaiset asiat eivät saa tulla yhtäkkiä.


      • Miem
        edellinen kirjoitti:

        😁😁 Ei 5v ole taapero. Opettele termit. 5v on leikki-ikäinen. Normaalilla suomalaisella asuinalueella sen ikäinen voi hyvin kulkea tuttuja lyhyitä reittejä kavereiden luokse tms. Toki lupaa kysytään, jos kotipihasta lähtee.

        Tunnen vain kaksi sen ikäistä, joilla ei ole vielä mitään oikeutta normaaliin itsenäisyyden asteittain lisäämiseen. Heidän vanhempansa ovat jokseenkin erikoisia... Nuo lapset eivät vielä edes saa voidella itse leipäänsä, tai pue itse ulkovaatteita.😁 Ei enää normaalia. Lapsi raukat.

        5-vuotiaalla on 1-2 vuotta koulun alkuun, riippuen mihin aikaan vuodesta on syntynyt. On todellakin jo aika opetella itsenäistä kavereiden hakua yms. Monella koululaisella on sitten tunteja päivässä yksin kotona, pitkiäkin koulumatkoja jne. Sellaiset asiat eivät saa tulla yhtäkkiä.

        Kyllä 5vuotias on vielä taapero joka kulkee ja menee vanhempien mukana ja vanhemmat järjestää aktiviteetit !
        Ja mitä tulee koulun alkuun niin 12 vuotiaskin ... ...jopa rippikoululainen on vielä se joka kulkee kylillä vain luvan kanssa


      • Miem
        edellinen kirjoitti:

        😁😁 Ei 5v ole taapero. Opettele termit. 5v on leikki-ikäinen. Normaalilla suomalaisella asuinalueella sen ikäinen voi hyvin kulkea tuttuja lyhyitä reittejä kavereiden luokse tms. Toki lupaa kysytään, jos kotipihasta lähtee.

        Tunnen vain kaksi sen ikäistä, joilla ei ole vielä mitään oikeutta normaaliin itsenäisyyden asteittain lisäämiseen. Heidän vanhempansa ovat jokseenkin erikoisia... Nuo lapset eivät vielä edes saa voidella itse leipäänsä, tai pue itse ulkovaatteita.😁 Ei enää normaalia. Lapsi raukat.

        5-vuotiaalla on 1-2 vuotta koulun alkuun, riippuen mihin aikaan vuodesta on syntynyt. On todellakin jo aika opetella itsenäistä kavereiden hakua yms. Monella koululaisella on sitten tunteja päivässä yksin kotona, pitkiäkin koulumatkoja jne. Sellaiset asiat eivät saa tulla yhtäkkiä.

        Ja jos kirjoitat että 14 vuotiaat voi kukea kylillä ja niin tekevät myös niin kyllä sellasilla on epäkelvot vanhemmat


      • pojan_äiti
        Miem kirjoitti:

        Jep jep 5vuotiaalla oma kaveripiiri ... ...hitto 5 vuotias ei omin neuvoin sovi mitää synttöri juhlia tai muutakaan .. ..kyllä 5vuotiaan kaverit on vielä tuttava perheen lapsia vaikkakin tarhan kautta tuttavia ... ...ei mullä ei ole samoja tuttavia ex:n kanssa

        No meidän 4-vuotias on nyt ainakin päiväkodissa tutustunut yhteen poikaan, jonka vanhempia ei todellakaan olla tunnettu ennestään. Kerran ollaan nyt oltu kylässä ja toinen reissu suunnitteilla. Eikä vieläkään siis olla sydänystäviä tämän pojan vanhempien kanssa, mutta meitä ilahduttaa ja yhdistää se, että pojat on löytäneet toisensa ja tulee hyvin toimeen. Miks ei siis 5-vuotiaskin vois löytää päiväkodista kavereita?


      • fujkönb

        Hienoa kun poikasi on ystävystynyt, mutta miksi sinä änget kylään mukaan? Miksi poika ei voi käydä itse? Jos matka on haastava, niin toki voi viedä, mutta ei aikuisten kaverikylään mukaan kuulu mennä...


      • edellinen
        Miem kirjoitti:

        Ja jos kirjoitat että 14 vuotiaat voi kukea kylillä ja niin tekevät myös niin kyllä sellasilla on epäkelvot vanhemmat

        On eri asia kulkea kylillä teininä yötä myöten, kuin 5-vuotiaana leikkiä puistossa tai kotipihalla hippaa kaverin kanssa... Älä tekeydy niin tyhmäksi.😉 Ikävää jos lapsesi ei ole voinut rakentaa omaa kaveripiiriä. Onneksi omat lapseni ja naapureiden lapset ovat. 😊

        Ja synttäreiden suhteen kutsut useimmat välittää tarhan lokeroiden kautta. Niin myös me. Lapsi kertoi itse keitä haluaa kutsua, ja niihin lokeroihin kutsu. Osa käveli juhliin löheltä itse kun tiesivät talon, osan vanhemmat toi, joten ovella näin puolen minuutin ajan... Sen verran tunnetaan.😉


      • Miem
        pojan_äiti kirjoitti:

        No meidän 4-vuotias on nyt ainakin päiväkodissa tutustunut yhteen poikaan, jonka vanhempia ei todellakaan olla tunnettu ennestään. Kerran ollaan nyt oltu kylässä ja toinen reissu suunnitteilla. Eikä vieläkään siis olla sydänystäviä tämän pojan vanhempien kanssa, mutta meitä ilahduttaa ja yhdistää se, että pojat on löytäneet toisensa ja tulee hyvin toimeen. Miks ei siis 5-vuotiaskin vois löytää päiväkodista kavereita?

        No vie lapsi sinne kaverille mutta älä säätele etävanhemman tekemistä... ...varsinkaan jollei etä ole aktiivisessa(päivittäisessä) tekemisessä päiväkodin kanssa !!!


      • Miem
        edellinen kirjoitti:

        On eri asia kulkea kylillä teininä yötä myöten, kuin 5-vuotiaana leikkiä puistossa tai kotipihalla hippaa kaverin kanssa... Älä tekeydy niin tyhmäksi.😉 Ikävää jos lapsesi ei ole voinut rakentaa omaa kaveripiiriä. Onneksi omat lapseni ja naapureiden lapset ovat. 😊

        Ja synttäreiden suhteen kutsut useimmat välittää tarhan lokeroiden kautta. Niin myös me. Lapsi kertoi itse keitä haluaa kutsua, ja niihin lokeroihin kutsu. Osa käveli juhliin löheltä itse kun tiesivät talon, osan vanhemmat toi, joten ovella näin puolen minuutin ajan... Sen verran tunnetaan.😉

        Joo on kotipiha on aivan eri mutta puistoon 5vuotias ei lähde ilman vanhempaa/hoitajaa eikä kyläile ilman että jompi kumpi vanhemmista vie ... ...mikäli 5vuotias on puistossa tai kotipihansa ulkopuolella ilman vanhemman läsnä oloa niin se katsotaan heitteille panksi !


      • pojan_äiti

        Ei meideän 4-v todellakaan uskaltais mennä yksin kylään vieraaseen paikkaan. Nytkin kun oltiin kylässä niin mun piti seistä vieressä koko ajan. Meidän poika on erittäin arka. Ihan siksi pitää joko mun tai miehen mennä mukaan. Meillä on ydinperhe eli ei ole etävanhempaa kenen tekemisiä määräilisi. Kommentoin vaan sitä, että 4-vuotiaalla voi hyvinkin olla muita kavereja kuin vanhempien tuttavien lapsia.


      • Miem
        pojan_äiti kirjoitti:

        Ei meideän 4-v todellakaan uskaltais mennä yksin kylään vieraaseen paikkaan. Nytkin kun oltiin kylässä niin mun piti seistä vieressä koko ajan. Meidän poika on erittäin arka. Ihan siksi pitää joko mun tai miehen mennä mukaan. Meillä on ydinperhe eli ei ole etävanhempaa kenen tekemisiä määräilisi. Kommentoin vaan sitä, että 4-vuotiaalla voi hyvinkin olla muita kavereja kuin vanhempien tuttavien lapsia.

        Voi olla kavereita MUTTA 4vuotias ei kulje kotinsa ulkopuolella ilman vanhempia !


      • golj
        Miem kirjoitti:

        Joo on kotipiha on aivan eri mutta puistoon 5vuotias ei lähde ilman vanhempaa/hoitajaa eikä kyläile ilman että jompi kumpi vanhemmista vie ... ...mikäli 5vuotias on puistossa tai kotipihansa ulkopuolella ilman vanhemman läsnä oloa niin se katsotaan heitteille panksi !

        😁 Että kaverin luo käpsyttelevä lapsi on jätetty heitteille? No, meidän kylältä voi tulla heti ottamaan huostaan parikymmentä 5-vuotiasta, kun surraavat tuossa toistuvasti.😉


      • satunnainenkulkija
        golj kirjoitti:

        😁 Että kaverin luo käpsyttelevä lapsi on jätetty heitteille? No, meidän kylältä voi tulla heti ottamaan huostaan parikymmentä 5-vuotiasta, kun surraavat tuossa toistuvasti.😉

        Kiva että jossain vielä toimitaan kuten ennen :)


      • teelastensuojeluilmoitus
        golj kirjoitti:

        😁 Että kaverin luo käpsyttelevä lapsi on jätetty heitteille? No, meidän kylältä voi tulla heti ottamaan huostaan parikymmentä 5-vuotiasta, kun surraavat tuossa toistuvasti.😉

        Raision lastensuojelulle; jaa juu ei käsitellä, koska isä on kritisoinut lastensuojelua terveydenhuoltoalan ammatti-laisen, sairaanhoitopiirin lääkäreiden ja psykologien, sosiaalityöntekijöiden kanssa perätöntä lausumaa, valeh-telua tuomioistuimessa lapsen olosuhteista mitä oikeasti on tapahtunut ja lapset, "viranomaiset" oikeasti selvitys- työssään lapsen edun mukaisena lausuneet..


      • öloödd
        satunnainenkulkija kirjoitti:

        Kiva että jossain vielä toimitaan kuten ennen :)

        Juurikin näin! Etenkin isommissa kaupungeissa lapset jutuvat jenkkimeininkiin, että kaverin luokse pääsee vain vanhempien kyydillä jne. Se leviää jo osittain ok-taloalueillekin ja maaseudulle, kun kaupungeissa kasvaneet lisääntyvät, ja pitävät lapsensa sitten jossain ihmeen vankilassa. Onneksi sentään valtaosa Suomesta taitaa olla normaalia elämää, ja lapset saa kulkea pienellä tutulla alueellansa puistoihin, kaverin luo, lähikaupalle tms, vaikkapa 5-vuotiaana eskarina tai pikkueskarina.


      • Miem
        öloödd kirjoitti:

        Juurikin näin! Etenkin isommissa kaupungeissa lapset jutuvat jenkkimeininkiin, että kaverin luokse pääsee vain vanhempien kyydillä jne. Se leviää jo osittain ok-taloalueillekin ja maaseudulle, kun kaupungeissa kasvaneet lisääntyvät, ja pitävät lapsensa sitten jossain ihmeen vankilassa. Onneksi sentään valtaosa Suomesta taitaa olla normaalia elämää, ja lapset saa kulkea pienellä tutulla alueellansa puistoihin, kaverin luo, lähikaupalle tms, vaikkapa 5-vuotiaana eskarina tai pikkueskarina.

        Ja paska 5vuotias minnekkään kaupalle oo kävelly ennenkään ! Eka luokka on se raja ollut milloin voi omatoimisesti kulkea


      • 1säpappa
        Miem kirjoitti:

        Ja paska 5vuotias minnekkään kaupalle oo kävelly ennenkään ! Eka luokka on se raja ollut milloin voi omatoimisesti kulkea

        Kyllä mä vaan kaupassa ja kioskilla kävin 5-vuotiaana. Eskariin menin yksin ja yksin tulin takaisinkin, eskari oli kaupungin keskustassa ja me asuttiin 2 km päässä.
        Tämä oli 70-lukua.


      • Tyttölandeltajuu
        1säpappa kirjoitti:

        Kyllä mä vaan kaupassa ja kioskilla kävin 5-vuotiaana. Eskariin menin yksin ja yksin tulin takaisinkin, eskari oli kaupungin keskustassa ja me asuttiin 2 km päässä.
        Tämä oli 70-lukua.

        Sama juttu, maatalon lapsena kuljettiin naapurin lapsia tapaamassa kävellen 5-6 vuotiaina kilometrin päähän ja takas-70 luvulla.


    • TurhaKirjoittaaTänne

      Ei lapsi tarvitse isää mihinkään. Täysin yliarvostettua on tänäpäivänä edes teeskennellä että tarvitsisi.

      Ja tän pastan on vallannut yksi ainoa avohoitopotilas, joka omaa pahaa oloaan purkaa. Sanonkin että HYVÄ SOSSUT, kun olette häneltä lapsen tapaamiset estäneet. Pisteet sinne.

      • Kotikiusattu

        Niin näitä avohoito äitejäkin on pilvin pimein ... ...ja enempi äideiltä otetaan lapsia huostaan kuin isältä jopa moni äiti antaa lapsensa huostaan/perhekotiin ennemmin kuin isälle ihan siitä syystä että isällä on uusi vaimo ja suttura ihan kiusatakseen isää lapset huostaan ennen kuin isälle


      • Sakujan
        Kotikiusattu kirjoitti:

        Niin näitä avohoito äitejäkin on pilvin pimein ... ...ja enempi äideiltä otetaan lapsia huostaan kuin isältä jopa moni äiti antaa lapsensa huostaan/perhekotiin ennemmin kuin isälle ihan siitä syystä että isällä on uusi vaimo ja suttura ihan kiusatakseen isää lapset huostaan ennen kuin isälle

        Jos lapsi otetaan huostaan, niin kyllä se sijoitetaan isälleen, ellei isällä ole myös ongelmia. Ei äiti pysty vaikuttamaan asiaan millään tavalla. Muihin paikkoihin sijoittamisiin pystyy vaikuttamaan, muttei toiselle vanhemmalle.


      • Kotikiusattu
        Sakujan kirjoitti:

        Jos lapsi otetaan huostaan, niin kyllä se sijoitetaan isälleen, ellei isällä ole myös ongelmia. Ei äiti pysty vaikuttamaan asiaan millään tavalla. Muihin paikkoihin sijoittamisiin pystyy vaikuttamaan, muttei toiselle vanhemmalle.

        Niinhän sitä luulis mutta kunnollinen isä vaimonsa kanssa eivät ole aina saaneet huoltajuutta vaikka mitään huomautettavaa ole ja isän kotona on sisarpuoliakin!


      • perättömin

        "viranomais"selvityksin, lausumin tuomioistuimessa mitä oikeasti on tapahtunut; lapsetja "viranomaiset" oikeasti lausuneet..


      • myöseräslissu

        On täällä toinenkin avohoitopotilas, alko-ongelmainen Lissu oyp, joka huutaa sutturoita ja naikkosia, hänen miehen vei väkisin sutturat ja lisukka vihaa sutturoita....


      • näinsevaan0N
        Sakujan kirjoitti:

        Jos lapsi otetaan huostaan, niin kyllä se sijoitetaan isälleen, ellei isällä ole myös ongelmia. Ei äiti pysty vaikuttamaan asiaan millään tavalla. Muihin paikkoihin sijoittamisiin pystyy vaikuttamaan, muttei toiselle vanhemmalle.

        "Jos lapsi otetaan huostaan, niin kyllä se sijoitetaan isälleen, ellei isällä ole myös ongelmia."

        Jos äidillä on yksinhuoltajuus, niin isä EI OLE lapsen huoltaja. Jos äiti silloin antaa lapsen huostaan, sitä EI anneta isälle.
        Eräs ystäväni on juuri tapellut tästä asiasta monta vuotta. Lapsi laitettiin mieluummin koulukotikierteeseen kuin isänsä luokse.

        Älkää siis hyvät isät IKINÄ luopuko huoltajuudestanne, vaan pitäkää ehdottomasti yhteishuoltajuus.


      • milläspidät
        näinsevaan0N kirjoitti:

        "Jos lapsi otetaan huostaan, niin kyllä se sijoitetaan isälleen, ellei isällä ole myös ongelmia."

        Jos äidillä on yksinhuoltajuus, niin isä EI OLE lapsen huoltaja. Jos äiti silloin antaa lapsen huostaan, sitä EI anneta isälle.
        Eräs ystäväni on juuri tapellut tästä asiasta monta vuotta. Lapsi laitettiin mieluummin koulukotikierteeseen kuin isänsä luokse.

        Älkää siis hyvät isät IKINÄ luopuko huoltajuudestanne, vaan pitäkää ehdottomasti yhteishuoltajuus.

        kun valehdellaan lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot perättömin "viranomais"selvityksin, lausumin mm. tuo-mioistuimessa mitä oikeasti on tapahtunut, lapset ja "vi-ranomaiset" oikeasti lapsen edun mukaisena lausuneet eli yhteishuolto ja lapsen laajat tapaamisoikeudet, vuo-roasuminen, asuminen myös omalla isällään, oman isän sä huollossa ja hoidossa käräjäoikeuden kopioidessa pe-rättömän selvityksen sanasta sanaan omaksi päätöksek-seen ilman ainuttakaan perusteeta kuten Raision kaupun gissa menetellään vastoin lainsäädäntöä, lapsen etua-, oikeuksia, ihmisoikeuksia ja mm. suomen valtion perus-tuslakia..


    • tavata_voi

      Jos teillä on kirjallinen tapaamissopimus, pura se. Isä ei pääse tulevaisuudessa sotkemaan siten esim. jotain matkasuunnitelmia tai muita juhlia jotka vaativat joustoa tuollaisista määräajoista.

      • voilapsihyvä

        kun tätä ns. "kirjallista lapsen huoltoa, asumista/ tapaamisoikeutta" koskevaa sopimusta ei voi yksi-puolisesti purkaa vaan on voimassa kunnes lapset
        18 vuotta.. näin se vaan menee.. toki yhteistuumin voidaan purkaa, ettei ÄITI pääse tulevaisuudessa sotkemaan esim. jotain matkasuunnitelmia tai
        muita juhlia "yhruikkuna" jotka vaativat joustoa tuollaisista määräajoista eli lapset määrätään isän yksinhuoltoon, asumaan OMALLA ISÄLLÄÄN ja
        Äidille tapaamisoikeus valvottuna 1h/kk.


      • Kotikiusattu

        Ei tapaamis sopiimusta yksipuolisesti voi purkaa ja etävanhemman tapaaminen on lapsen oikeus ja lähivanhemman velvollisuus on edesauttaa tapaamista ! Eikä lastensuojelu purasopimusta jollei olhe vakavia väärinkäytöksiä tai psyykkista sairautta niin kuin tällä raision pölöllä


      • tavata_voi
        voilapsihyvä kirjoitti:

        kun tätä ns. "kirjallista lapsen huoltoa, asumista/ tapaamisoikeutta" koskevaa sopimusta ei voi yksi-puolisesti purkaa vaan on voimassa kunnes lapset
        18 vuotta.. näin se vaan menee.. toki yhteistuumin voidaan purkaa, ettei ÄITI pääse tulevaisuudessa sotkemaan esim. jotain matkasuunnitelmia tai
        muita juhlia "yhruikkuna" jotka vaativat joustoa tuollaisista määräajoista eli lapset määrätään isän yksinhuoltoon, asumaan OMALLA ISÄLLÄÄN ja
        Äidille tapaamisoikeus valvottuna 1h/kk.

        Onneksi en suostunut tuollaista tekemään.


      • eliolet
        tavata_voi kirjoitti:

        Onneksi en suostunut tuollaista tekemään.

        tarkoitushakuinen "yksinhuoltaja" ns. yhäriruikku perättömin lausumin, selvityksin mitä oikeasti on tapahtunut ja lapset, "viranomaiset" oikeasti lausuneet..


      • Kotikiusattu
        tavata_voi kirjoitti:

        Onneksi en suostunut tuollaista tekemään.

        On sopimus tai ei niin lapsen oikeus on tavata pitää yhteyttä etävanhempaan ja lähivanhemman velvollisuus on edes auttaan tapaamisia pahimmillaan uhkasakon voimin !


      • Kotikiusattu

        Nyt kirjoitinkin henkisesti terveen vanhemman kohdalla jossa tapaamiset sopimukset noin meneekin mutta sinä oletkin yksittäinen tapaus jossa viranomaiset teki lastensuojelullisen päätöksen !


      • oikaisuuuu
        Kotikiusattu kirjoitti:

        Nyt kirjoitinkin henkisesti terveen vanhemman kohdalla jossa tapaamiset sopimukset noin meneekin mutta sinä oletkin yksittäinen tapaus jossa viranomaiset teki lastensuojelullisen päätöksen !

        Nyt kirjoititkin henkisesti terveen "vanhemman ja viran-omaisen" kohdalla jossa lapsen asuminen, tapaamiset meneekin 50%/50% ; mutta sinä oletkin yksittäinen ta-paus. jossa "viranomaiset" teki lastensuojelullisen pää-töksen!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe