mistä tiedät ettei väkivalta ole väärin?!

seeioleväärin

Mistä ateisti tietää ettei väkivalta ole väärin? Minulle Jumala on taivaasta kuuluvalla äänellä ilmoittanut sen sanoen: "Sinä olet väkivaltainen olento eikä se ole lainkaan väärin. Minä olen tehnyt sinusta sen mitä olet. Hyväksy se millaiseksi minä olen tehnyt sinut ja minä siunaan sinua ikuisesta ikuiseen ja varjelen sinua kaikelta pahalta."

Ja koska täten voin ihainnoida väkivaltaa, voin ihannoida aseita ja kaikkea muuta mitä siihen liittyy, ja sen takia mielikuvat assosioituvat mielessäni vapaasti enkä pelkää antautua niiden johdatettavaksi. Siksi minulla on yhteys omaan SISIMPÄÄNI ja se tekee minut todella onnelliseksi ja kiitolliseksi. Tiedän mistä pidän ja mistä en. Minulla on VOIMAKKAAT MIELIPITEET koska tunnen itseni ja tiedän että olen sisimmiltäni, tahdoin tai en, täydellisen sitoutunut palvelemaan yhteisöäni ja tätä aikaa. Toki synti voi erottaa minut tästä yhdellä keinolla: Jos uskottelen itselleni että ominaisuuteni ovat OMAA ansiotani ja omassa käytössäni, menetän ilon, sillä todellinen ilo tulee siitä kun oma sisin tuottaa emotionaalisesti tyydyttäviä mielikuvia joiden toimeenpaneminen SELLAISENAAN tuottaa hyötyä omalle yhteisölle. Nuo mielikuvat voivat tyydyttää emotionaalisesti ainoastaan jos ihminen ei itse aktiivisesti tuota niitä vaan sen sijaan vastaanottaa ne täysin annettuina mutta silti tarkoituksellisina, PERSOONALLISINA viesteinä. Mikä muu voi lähettää sinun sieluusi tarkoituksellisia, persoonallisia viestejä kuin henkiolennot? Ja jos nuo henkiolennot eivät ole Pyhiä vaan toinen toisensa ALAMAISIA, niin minkä arvoisia ovat nuo viestit? Eivät minkään arvoisia. Vain Pyhä henkiolento eli Pyhä henki, Jumalan henkäys, taivaasta kuuluva ääni, voi lähettää ARVOKKAITA, tarkoituksellisia viestejä sinun sieluusi.

Mistä siis tiedät ettei väkivalta ole väärin jos et sitä ole taivaasta kuullut?

94

807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo-oo

      Kyllä sen täysjärkinen tietää.
      Itsepuolustuksen hyväksyn.

      Taivaalta kuuluvien kuiskeiden kuulijan järkikullasta en niin varma olisi.

      • seeioleväärin

        Miten on siis mielikuvien laita. Tuotatko itse niitä mielikuvia? Ne eivät varmaan tunnu kovin erikoisilta kun ne eivät ole sidoksissa Jumalan täydelliseen suunnitelmaan. Tai ehkä ne ovatkin mutta et itse tiedä sitä. Hyväksy oma väkivaltaisuutesi nyt heti, mä käsken sua Jeesuksen nimessä. Sen jälkeen Herra alkaa johdattamaan sua ja alkaa käyttää sun nykyisiä mielikuvia niin että teet hyvää toimeenpanemalla ne sellaisinaan. Karkeana esimerkkinä: Jos sinulla on nyt mielikuva esim siitä että lyöt jotakuta ihmistä, niin se ei vielä tuota mitään selkeää hyvää, eihän? Mutta kun tuot sen Jumalan eteen, tämän oman väkivaltaisuutesi, niin Jumala alkaa käyttää sinun väkivaltaista luonnettasi. Huomaat että kun tekee mieli lyödä toista, niin halaatkin ilman että ehdit itsekään ymmärtää, ja siitä tulee toiselle hyvä mieli. Se on sitä kun Jumala käyttää, mutta et ymmärrä siitä mitään koska olet epäuskoinen. Muutu nyt heti. Muuta elämäsi koska tuo elämä jota nyt elät on hyvin säälittävää, pientä, ahdasta ja surullista. muutu nyt heti!


      • nokkatiina
        seeioleväärin kirjoitti:

        Miten on siis mielikuvien laita. Tuotatko itse niitä mielikuvia? Ne eivät varmaan tunnu kovin erikoisilta kun ne eivät ole sidoksissa Jumalan täydelliseen suunnitelmaan. Tai ehkä ne ovatkin mutta et itse tiedä sitä. Hyväksy oma väkivaltaisuutesi nyt heti, mä käsken sua Jeesuksen nimessä. Sen jälkeen Herra alkaa johdattamaan sua ja alkaa käyttää sun nykyisiä mielikuvia niin että teet hyvää toimeenpanemalla ne sellaisinaan. Karkeana esimerkkinä: Jos sinulla on nyt mielikuva esim siitä että lyöt jotakuta ihmistä, niin se ei vielä tuota mitään selkeää hyvää, eihän? Mutta kun tuot sen Jumalan eteen, tämän oman väkivaltaisuutesi, niin Jumala alkaa käyttää sinun väkivaltaista luonnettasi. Huomaat että kun tekee mieli lyödä toista, niin halaatkin ilman että ehdit itsekään ymmärtää, ja siitä tulee toiselle hyvä mieli. Se on sitä kun Jumala käyttää, mutta et ymmärrä siitä mitään koska olet epäuskoinen. Muutu nyt heti. Muuta elämäsi koska tuo elämä jota nyt elät on hyvin säälittävää, pientä, ahdasta ja surullista. muutu nyt heti!

        Ensinnäkin puhu noista kuulemistasi äänistä julkisesti (muualla kuin netissä siis) niin usein kuin mahdollista. Toisekseen, kaikilla ei väkivaltafantasiat pyöri mielessä.


      • seeioleväärin

        Jos voit rehellisesti sanoa, ettei sinulla ole koskaa käynyt väkivaltamielikuvaa mielessä niin hyvä on. Itse en usko siihen vaikka en sinua tunnekaan. Mulla on etuoikeus ollu että oon oppinu tuntemaan ihmisluontoa melko hyvin ja kyllä ne mielikuvat jokaisella käy mielessä. Ei sun tarvii ottaa siitä nyt mitään syyllisyyttä. Juuri tästä katso puhun. Sulla nytkin on negativinen sävy tuossa ilmauksessa : "kaikilla ei väkivaltafantasiat pyöri mielessä". Luovu ihan kokonaan siitä negatiivisesta sävystä ja myönnä olevasi niin kuin me kaikki muutkin tässä asiassa. Ymmärrä, ettei väkivalta ole väärin. Sitten Herra alkaa siunata sua.


      • joo-oo
        seeioleväärin kirjoitti:

        Miten on siis mielikuvien laita. Tuotatko itse niitä mielikuvia? Ne eivät varmaan tunnu kovin erikoisilta kun ne eivät ole sidoksissa Jumalan täydelliseen suunnitelmaan. Tai ehkä ne ovatkin mutta et itse tiedä sitä. Hyväksy oma väkivaltaisuutesi nyt heti, mä käsken sua Jeesuksen nimessä. Sen jälkeen Herra alkaa johdattamaan sua ja alkaa käyttää sun nykyisiä mielikuvia niin että teet hyvää toimeenpanemalla ne sellaisinaan. Karkeana esimerkkinä: Jos sinulla on nyt mielikuva esim siitä että lyöt jotakuta ihmistä, niin se ei vielä tuota mitään selkeää hyvää, eihän? Mutta kun tuot sen Jumalan eteen, tämän oman väkivaltaisuutesi, niin Jumala alkaa käyttää sinun väkivaltaista luonnettasi. Huomaat että kun tekee mieli lyödä toista, niin halaatkin ilman että ehdit itsekään ymmärtää, ja siitä tulee toiselle hyvä mieli. Se on sitä kun Jumala käyttää, mutta et ymmärrä siitä mitään koska olet epäuskoinen. Muutu nyt heti. Muuta elämäsi koska tuo elämä jota nyt elät on hyvin säälittävää, pientä, ahdasta ja surullista. muutu nyt heti!

        xD ... Vitipää...
        Semmoisia yläkerran hemmot juttelee?

        Tämä netti on kuin armeija oli: Tulee tutuksi ihmisiä joita ei voisi muuten tavata.
        Surkimusten osuus armeijassakin oli hämmästyttävän suuri.

        Vaikka ulkonäkö suojelee, niin vitipäistä tai huumehemmoista ei koskaan tiedä, voi tulla puukosta ilman syytä.


      • seeioleväärin
        joo-oo kirjoitti:

        xD ... Vitipää...
        Semmoisia yläkerran hemmot juttelee?

        Tämä netti on kuin armeija oli: Tulee tutuksi ihmisiä joita ei voisi muuten tavata.
        Surkimusten osuus armeijassakin oli hämmästyttävän suuri.

        Vaikka ulkonäkö suojelee, niin vitipäistä tai huumehemmoista ei koskaan tiedä, voi tulla puukosta ilman syytä.

        Niin ja Jeesuskaan ei auta kun tuota vitipäätä


      • seeioleväärin
        joo-oo kirjoitti:

        xD ... Vitipää...
        Semmoisia yläkerran hemmot juttelee?

        Tämä netti on kuin armeija oli: Tulee tutuksi ihmisiä joita ei voisi muuten tavata.
        Surkimusten osuus armeijassakin oli hämmästyttävän suuri.

        Vaikka ulkonäkö suojelee, niin vitipäistä tai huumehemmoista ei koskaan tiedä, voi tulla puukosta ilman syytä.

        Älä turhaan pelkää puukkoa tai mitään. Ei sulle käy kuinkaan ku Jumala on sun kanssa ja suojelee.


      • seeioleväärin
        seeioleväärin kirjoitti:

        Niin ja Jeesuskaan ei auta kun tuota vitipäätä

        Jeesus auttaa kun pyytää apua. säkin voit pyytää ihan niinku kaikki muutkin voi.


      • Näyttää siltä että seeioleväärin yrittää hakea oikeutusta väkivallanhimolleen.


    • puhalluslamppu

      No hyvänen aika, se selviää kun lukee Jerry Cottoneita ja Tex Willeriä.
      Lukeminen kannattaa aina.

      • seeioleväärin

        No sä et nyt tainnu lukea kunnolla mun viestiä.


      • saviseutulainen

        Tuosta nimimerkki "seeioleväärin" kauhistuttavasta litaniasta tulee väkisin mieleen kirjailija Stephen Kingin romaaniin Hohto perustuvasta samannimisestä Stanley Kubrickin elokuvasta kohtaus, jossa Jack Nicholsonin esittämä Jack Torrance istuu valtavassa autiossa vuoristohotellin salissa. Suurella pöydällä on kirjoituskone, jossa liuska, pöydällä paksu pinkka jo kirjoitettuja liuskoja. Torrance tuijottaa tyhjyyteen mielipuolinen kiilto silmissä, järjen valon sammuttua niistä.
        Koneessa olevassa liuskassa on lause lause perään sivun alusta sen loppuun - tai siihen asti mihin Jack on kirjoittanut ennen kuin on lopettanut. Tuo lause, joka sitten löytyy Jackin vaimon toimesta joka ainoasta täyteen kirjoitetusta liuskasta kuuluu: TYÖ ILMAN ILOA TYLSISTYTTÄÄ JACKIN, TYÖ ILMAN ILOA TYLSISTYTTÄÄ JACKIN, TYÖ ILMAN ILOA TYLSISTYTTÄÄ JACKIN, TYÖ ILMAN ILOA TYLSISTYTTÄÄ JACKIN .................

        Nimimerkki "seeioleväärin" kristinuskolle totaalisen väärät ja vihamieliset viestit antoivat odottaa jotain tällaista.
        Huh, huh.


      • 12_13.ap

        oh hoh, nyt muistan leffan kun sanoit! Hihhulin spyko ei kestä Juhannusta, vapusta puhumattaan.


      • iloilmantyötä
        saviseutulainen kirjoitti:

        Tuosta nimimerkki "seeioleväärin" kauhistuttavasta litaniasta tulee väkisin mieleen kirjailija Stephen Kingin romaaniin Hohto perustuvasta samannimisestä Stanley Kubrickin elokuvasta kohtaus, jossa Jack Nicholsonin esittämä Jack Torrance istuu valtavassa autiossa vuoristohotellin salissa. Suurella pöydällä on kirjoituskone, jossa liuska, pöydällä paksu pinkka jo kirjoitettuja liuskoja. Torrance tuijottaa tyhjyyteen mielipuolinen kiilto silmissä, järjen valon sammuttua niistä.
        Koneessa olevassa liuskassa on lause lause perään sivun alusta sen loppuun - tai siihen asti mihin Jack on kirjoittanut ennen kuin on lopettanut. Tuo lause, joka sitten löytyy Jackin vaimon toimesta joka ainoasta täyteen kirjoitetusta liuskasta kuuluu: TYÖ ILMAN ILOA TYLSISTYTTÄÄ JACKIN, TYÖ ILMAN ILOA TYLSISTYTTÄÄ JACKIN, TYÖ ILMAN ILOA TYLSISTYTTÄÄ JACKIN, TYÖ ILMAN ILOA TYLSISTYTTÄÄ JACKIN .................

        Nimimerkki "seeioleväärin" kristinuskolle totaalisen väärät ja vihamieliset viestit antoivat odottaa jotain tällaista.
        Huh, huh.

        Anteeksi,olen yksinkertainen,en ymmärtänyt?


    • DRHouse

      Jos se pitää ihmiselle erikseen kertoa, on siinä ihmisessä jotain pahasti vialla...

      • seeioleväärin

        En ymmärrä ihmisiä jotka keksii asioita itse. Jo leikkikoulussa oli niitä bessewissereitä joista kukaan ei pitänyt koska he "tiesivät" aina kaiken. He tiesivät sellasiakin asioita joita kukaan muu koko leikkikoulussa ei tiennyt. Tai sitten he eivät tienneet vaan ainoastaan luulivat tietävänsä. Heistä ei paljon pidetty, koska he eivät osoittaneet solidaarisuutta vaan ainoastaan sitä että halusivat kävellä kaikkien yli. Kannattaa kysellä asioista sen sijaan että olisi "varma" kaikesta.


    • huhtikuun-oinas

      " mistä tiedät ettei väkivalta ole väärin?!"

      Väkivalta ei ole kategorisesti oikein tai väärin. Absoluuttista moraalikoodia ei ole olemassa minkään suhteen. Väkivallan oikein tai väärin oleminen on moraalikysymys, ja moraali määrittyy yhteisön käyttäytymisnormeista. Ne taas syntyvät yhteisössä elämisen tarpeista. Siitä miten yhteisö menestyy ja miten yksilö yhteisössä menestyy.

      Alkeellista moraalia, tai moraalin esiastetta on havaittavissa älykkäillä laumaeläimilläkin. Ne eivät tietoisesti laadi moraalisääntöjä, mutta ne suojelevat poikasia, välttävät (yleensä) tappamasta oman lauman jäsentä kilpailussa naaraista, ym. Sellainen käyttäytyminen on useimmiten eduksi lajin selviytymisen kannalta ja siksi tullut normiksi.

      Toisaalta on tilanteita, joissa väkivaltainen käyttäytyminen on eduksi. Kamppailu johtajuudesta, naaraista, niissä juuri väkivallalla saavutetaan etu, mutta ei millä tahansa väkivallalla. Jos simpanssiuros tappaisi kaikki kilpailevat urokset, se saavuttaisi kiistattoman johtoaseman, mutta lauman selviytymiskyky heikentyisi ja siksi sellaista käytöstä ei ole kehittynyt.

      Tämä sama periaate pätee myös ihmisyhteisöihin. Sellainen väkivalta, joka hyödyttää yhteisöä, tai on selviytymisen kannalta neutraalia, on myöskin moraalikäsitysten ja sääntöjen mukaan sallittua. Taas yhteisölle haitallinen on kiellettyä. Esimerkiksi silmitön tappaminen aina kun suuttuu, ei ole missään ihmisyhteisössä hyväksyttyä. Se on selvästi yhteisön selviytymiselle haitallista. Kilpailevan yhteisön jäsenten tappaminen sodassa taas on sallittua.

      Toisaalta on yhteisön sisälläkin tilanteita, joissa väkivalta hyväksytään, vaikka se olisi pääsääntöisesti tuomittavaa. Tässäkin suhteessa yhteisöillä on suuriakin eroja. USA:ssa esimerkiksi hyvin yleisesti kotiin tunkeutujan saa ampua itsepuolustukseksi saamatta syytettä, mutta Suomessa saa syytteen taposta. Ei ole yksiselitteistä perustetta, jolla jompi kumpi toimintamalli voitaisiin tuomita moraalittomaksi.

      Väkivallan oikein tai väärin olemisen määrittää aina yhteisö ja se ei ole absoluuttisesti määritettävissä, vaan subjektiivinen yhteisön näkemys. Uskonto antaa vain tälle yhteisön subjektiiviselle käsitykselle uskojan mielestä ihmistä suuremman auktoriteetin aseman.

      • seeioleväärin

        Tiedät paljon, hienoa. Pointtini oli kuitenkin se, että kaikenlainen väkivalta voi olla itsellesi hyödyksi tai haitaksi. Tietyn väkivaltateon ja -ajatuksen hyöty/haittavaikutus saattaa olla täysin päinvastainen sinulle kuin se on yhteisöllesi. Kyse ei olekaan mistään säännöstä vaan ainoastaan Jumalan johdatuksesta. Joskus väkivalta toimii ja joskus ei. Raamatussakin on kyllä asiaa väkivallasta:


        "1 Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. [1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1, 2. Piet. 3:3; Juud. 1:18] 2 Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, [Room. 1:29-32] 3 rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia,"

        Mutta pointtini ei ollutkaan tässä se, että onko väkivalta väärin vai ei. Raamattu on tietystä näkökulmasta käsin jopa yksiselitteinen sen suhteen, mutta nyt on nähtävä se, että sukupolvemme on lopunaikojen sukupolvea, juuri sitä väkivaltaista sukupolvea josta lainaamani Kirje puhuu, mutta tällä sukupolvella on myös klassinen väkivaltapelko joka johtuu paljolti toisesta maailmansodasta ja holokaustista. Isien pahoista teoista joudutaan vastaamaan aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka. Tämä kirous on Raamatusta ja pitää täysin paikkansa, mutta siunaus voi kumota sen ja se siunaus on Pyhässä hengessä, Jumalan henkäyksessä, taivaasta kuuluvassa äänessä, joka voi osoittaa ihmisen pahatkin mielikuvat ja aikeet hyväksi maaperäksi Jumalan tuntemiselle. Jumala voi johdattaa ihmisen menestykseen vaikka tämän mielikuvissa ja aikeissa ei sellaisinaan olisi yhtikäs mitään hyvää.


      • huhtikuun-oinas

        Turha länkyttää minulle mistään Raamatusta. Se on vain yhden kultin pyhä kirja, ei muuta. Luettu on kyllä ja köykäiseksi havaittu.


      • seeioleväärin
        huhtikuun-oinas kirjoitti:

        Turha länkyttää minulle mistään Raamatusta. Se on vain yhden kultin pyhä kirja, ei muuta. Luettu on kyllä ja köykäiseksi havaittu.

        no Raamattu on kyllä täysin totta alusta loppuun.


      • huhtikuun-oinas

      • seeioleväärin kirjoitti:

        no Raamattu on kyllä täysin totta alusta loppuun.

        Pitääkö siis Raamatun kaikkia käskyjä noudattaa vai saako niistä itse valikoida mieleisensä?


      • seeioleväärinnn
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Pitääkö siis Raamatun kaikkia käskyjä noudattaa vai saako niistä itse valikoida mieleisensä?

        Raamatussa ei oo kyse käskyistä vaan Jumalan johdatuksesta.


      • huhtikuun-oinas

        No, miten se Nebun Tyyron hävittämisen laita oli? Menikö jauhot suuhun?


      • seeioleväärinnnn
        huhtikuun-oinas kirjoitti:

        No, miten se Nebun Tyyron hävittämisen laita oli? Menikö jauhot suuhun?

        en mä tiedä mikä sen laita on!


    • Epäjumalienkieltäjä

      Kun uutisia lukee, niin suurempi ongelma on kyllä se että eri sortin uskovat eivät ymmärrä että väkivalta on väärin.

    • Ai mistä tietää, "ettei ole väärin?" No siitä, että koska joskus on pakko puolustaa itseään, niin väkivalta on silloin oikein, tilanteen mukaan mitoitettuna tietenkin. Ennemminkin kuitenkin sanoisin, että väkivalta yleensä ON väärin!

      • ateistin.perustelut

        Eli siis Saksan ennaltaehkäisevä hyökkäys Puolaan 1939 ja Benelux-maihin sekä Ranskaan 1940 olivat täysin oikeutettua väkivaltaa? Saksahan kävi vain puolustussotaa, kuten Suomikin teki Itä-Karjalassa.


      • ateistin.perustelut kirjoitti:

        Eli siis Saksan ennaltaehkäisevä hyökkäys Puolaan 1939 ja Benelux-maihin sekä Ranskaan 1940 olivat täysin oikeutettua väkivaltaa? Saksahan kävi vain puolustussotaa, kuten Suomikin teki Itä-Karjalassa.

        Saksan ennaltaehkäisevä hyökkäys on edelleen hyökkäys. Ei se muutu puolustautumiseksi sillä, että joku niin väittää. Se oli yhtä idioottimainen hyökkäys kun mitä oli yrityksesi väännellä asiani jotenkin mutkalle. Tämä ei vaikuta siis mitenkään siihe, että itsensä puolustaminen tilanteen mukaisella mitoituksella on OK.


      • seeioleväärin

        Jos tulee tilanne jossa joudut puolustamaan itseäsi, niin onko se iloinen tilanne? Tuntuuko se hyvältä? Sen pitäisi tuntua hyvältä, mutta ei siksi, että sinä voitit vaan siksi että Jumala voitti antamalla sinulle VIESTEJÄ, OHJEITA JA JOHDATUSTA. Herra haluaa antaa meille iloa taistelussa. Jumala ei halua että ylpeillään kun menestytään koska Jumalan suunnitelman mukainen menestys ei oo meidän omaa vaikutusta vaan Jumalan äänen vaikutusta.


      • seeioleväärin kirjoitti:

        Jos tulee tilanne jossa joudut puolustamaan itseäsi, niin onko se iloinen tilanne? Tuntuuko se hyvältä? Sen pitäisi tuntua hyvältä, mutta ei siksi, että sinä voitit vaan siksi että Jumala voitti antamalla sinulle VIESTEJÄ, OHJEITA JA JOHDATUSTA. Herra haluaa antaa meille iloa taistelussa. Jumala ei halua että ylpeillään kun menestytään koska Jumalan suunnitelman mukainen menestys ei oo meidän omaa vaikutusta vaan Jumalan äänen vaikutusta.

        Hyvältä ei varmaankaan tunnu tilanne, että joutuu puolustamaan itseään; eihän sitä haluaisi, että joku hyökkää kimppuun. Jos puolustautuminen onnistuu, niin sitten varmaan tuntuu vähän paremmalta kuin sitä ennen. Tilanteesta voi sitten yrittää oppia jotain; miten välttää tilane ylipäätään, ja mikä puolustautumisessa toimi ja mikä ei. Mutta päässäni ei kuulu mitään satuolentojen, kuten jumalten ääniä, vaan teen ratkaisuni oman harkintani varassa.


      • seeioleväärin
        Tuomio24 kirjoitti:

        Hyvältä ei varmaankaan tunnu tilanne, että joutuu puolustamaan itseään; eihän sitä haluaisi, että joku hyökkää kimppuun. Jos puolustautuminen onnistuu, niin sitten varmaan tuntuu vähän paremmalta kuin sitä ennen. Tilanteesta voi sitten yrittää oppia jotain; miten välttää tilane ylipäätään, ja mikä puolustautumisessa toimi ja mikä ei. Mutta päässäni ei kuulu mitään satuolentojen, kuten jumalten ääniä, vaan teen ratkaisuni oman harkintani varassa.

        Kuulostaa tosi surulliselta, että näköjään kuvittelet, että se tilanne joka syntyi oli täysin sattumanvarainen eikä se linkity mitenkään Jumalan suunnitelmaan sun elämälle. Vain siitä voit saada todellista iloa, kun sun omat sisäsyntyiset mielikuvat(pahatkin sellaiset) on Jumalan käytössä osana Jumalan suunnitelmaa. Jos hyväksyisit nää asiat, voisit olla paljon onnellisempi ja parempi ihminen. Ja ennenkaikkea, pelastuisit ja saisit Herran siunauksen kaikkeen. Mutta jotkut vaan ei ymmärrä näitä asioita vaikka rautalangasta vääntäis.


      • seeioleväärin kirjoitti:

        Kuulostaa tosi surulliselta, että näköjään kuvittelet, että se tilanne joka syntyi oli täysin sattumanvarainen eikä se linkity mitenkään Jumalan suunnitelmaan sun elämälle. Vain siitä voit saada todellista iloa, kun sun omat sisäsyntyiset mielikuvat(pahatkin sellaiset) on Jumalan käytössä osana Jumalan suunnitelmaa. Jos hyväksyisit nää asiat, voisit olla paljon onnellisempi ja parempi ihminen. Ja ennenkaikkea, pelastuisit ja saisit Herran siunauksen kaikkeen. Mutta jotkut vaan ei ymmärrä näitä asioita vaikka rautalangasta vääntäis.

        Ei tarvitse vääntää rautalangasta. Todisteet Jumalasta ja tämän suunnitelmista voi esittää ihan siinä muodossa, missä ne ovat, jos ne ylipäätään ovat. Eivät vain näy olevan olemassaoloon kuuluvia asioita, koska niitä ei ikinä pyydettäessä saa näytille. Tämän takia Jumala on monille vain muiden uskonvarainen asia eli käytännössä pelkkä sana. En voi sille mitään jos sinua surettaa, että minä en usko sinun jumalaasi (kun en usko kenenkään/mihinkään jumalaan); en minä voi ruveta uskomaan kenenkään mieliksi, vaan minun olisi saatava todisteet ja päätettävä asia niiden perusteella.


      • seeioleväärin
        Tuomio24 kirjoitti:

        Ei tarvitse vääntää rautalangasta. Todisteet Jumalasta ja tämän suunnitelmista voi esittää ihan siinä muodossa, missä ne ovat, jos ne ylipäätään ovat. Eivät vain näy olevan olemassaoloon kuuluvia asioita, koska niitä ei ikinä pyydettäessä saa näytille. Tämän takia Jumala on monille vain muiden uskonvarainen asia eli käytännössä pelkkä sana. En voi sille mitään jos sinua surettaa, että minä en usko sinun jumalaasi (kun en usko kenenkään/mihinkään jumalaan); en minä voi ruveta uskomaan kenenkään mieliksi, vaan minun olisi saatava todisteet ja päätettävä asia niiden perusteella.

        Jumala todistaa itestään henkilökohtaisesti. Jos ihminen ei tee mitään sellasta elämässään joka jättäis tilaa Jumalan väliintuloon, niin ei Jumala silloin tuu väliin. Jos haluat aineellisia todisteita Jumalasta niin voin kertoo että voi saada niitä KOSKAAN! Raamattu suoraan sanoo, että Jumalaa ei oo kukaan milloinkaan nähnyt. Jumalasta voi saada merkkejä ja Jumala voi ottaa shun yhteyttä, mutta voit tehdä sen huomattavasti helpommaksi kun asetut tilanteeseen jossa Jumala yleensä ilmaantuu. Tässä ohjeet: Keskity omiin melikuviisi ja kuvittele että sinua kuvataan ja että video julkaistaan koko maailman nähden ja että sinä saat tuomion sen perusteella. Tämä on sen takia, että olet ilmeisesti jokseenkin yksinäinen ihminen ja sinulta on puuttunut jo pidemm'n aikaa ystävä joka haluaa oikeasti päästä pääsi sisälle ja saada selkoa niistä mielikuvista joita sinussa lunnostaan syntyy. Pian huomaat että monet mielikuvistasi ovat niin noloja tai jopa inhottavia ettet haluisi että sinut tuomitaan niiden perusteella. Ja nyt tulee tärkeä vaihe: Jumala haluaa käyttää juuri niitä noloja ja inhottavia, jopa pahoja, mielikuvia joita sinulla on. Tätä voi olla vaikea uskoa todeksi, sillä Jumala on täydellinen. Mutta niin se vain on, että Jumala haluaa käyttää juuri niitä mielikuvia joita sinulla on ja synnyttää sinussa intoa toimia niiden pohjalta, luottaen siihen, että Herra ohjailee niiden vaikutusta iankaikkisella Sanallaan.


      • seeioleväärin kirjoitti:

        Jumala todistaa itestään henkilökohtaisesti. Jos ihminen ei tee mitään sellasta elämässään joka jättäis tilaa Jumalan väliintuloon, niin ei Jumala silloin tuu väliin. Jos haluat aineellisia todisteita Jumalasta niin voin kertoo että voi saada niitä KOSKAAN! Raamattu suoraan sanoo, että Jumalaa ei oo kukaan milloinkaan nähnyt. Jumalasta voi saada merkkejä ja Jumala voi ottaa shun yhteyttä, mutta voit tehdä sen huomattavasti helpommaksi kun asetut tilanteeseen jossa Jumala yleensä ilmaantuu. Tässä ohjeet: Keskity omiin melikuviisi ja kuvittele että sinua kuvataan ja että video julkaistaan koko maailman nähden ja että sinä saat tuomion sen perusteella. Tämä on sen takia, että olet ilmeisesti jokseenkin yksinäinen ihminen ja sinulta on puuttunut jo pidemm'n aikaa ystävä joka haluaa oikeasti päästä pääsi sisälle ja saada selkoa niistä mielikuvista joita sinussa lunnostaan syntyy. Pian huomaat että monet mielikuvistasi ovat niin noloja tai jopa inhottavia ettet haluisi että sinut tuomitaan niiden perusteella. Ja nyt tulee tärkeä vaihe: Jumala haluaa käyttää juuri niitä noloja ja inhottavia, jopa pahoja, mielikuvia joita sinulla on. Tätä voi olla vaikea uskoa todeksi, sillä Jumala on täydellinen. Mutta niin se vain on, että Jumala haluaa käyttää juuri niitä mielikuvia joita sinulla on ja synnyttää sinussa intoa toimia niiden pohjalta, luottaen siihen, että Herra ohjailee niiden vaikutusta iankaikkisella Sanallaan.

        Sanomalla "Jumala todistaa itseään henkilökohtaisesti" sivuuttaa kokonaan todistamisen olemuksen. Eihän tietenkään mikään subjektiivinen kokemus ole todiste yhtään mistään.


      • seeioleväärin
        Tuomio24 kirjoitti:

        Sanomalla "Jumala todistaa itseään henkilökohtaisesti" sivuuttaa kokonaan todistamisen olemuksen. Eihän tietenkään mikään subjektiivinen kokemus ole todiste yhtään mistään.

        Ei varmasti oo tieteellinen todiste sellanen. En oo tässä mistään tieteellisistä todisteista puhunutkaan vaan siitä miten juuri sä voit alkaa saamaan ohjeita ja johdatusta siltä joka on sut luonut ja joka sut tuomitsee lopussa. Ja haluun vielä korjata äskeistä viestiä kun kirjoitin että Jumala voi ottaa suhun yhteyttä. Se ilmaisu ei oikein toimi tänä päivänä kun on kännykät. Jumala ei siis ota yhteyttä soittamalla tai millään sen kaltaisella tavalla vaan Jumala rakentaa sinuun yhteyden, ei yhteyttä. Kyse on enemmänkin kirjeenvaihdon kaltaisesta tilanteesta, jossa Jumala kutsuu sinut neuvottelujen kautta työtoverikseen, eikä mistään äkkinäisestä puhelinsoitosta jossa Jumala ilmaisee asiansa ja jättää sinut yksin.


      • seeioleväärin kirjoitti:

        Ei varmasti oo tieteellinen todiste sellanen. En oo tässä mistään tieteellisistä todisteista puhunutkaan vaan siitä miten juuri sä voit alkaa saamaan ohjeita ja johdatusta siltä joka on sut luonut ja joka sut tuomitsee lopussa. Ja haluun vielä korjata äskeistä viestiä kun kirjoitin että Jumala voi ottaa suhun yhteyttä. Se ilmaisu ei oikein toimi tänä päivänä kun on kännykät. Jumala ei siis ota yhteyttä soittamalla tai millään sen kaltaisella tavalla vaan Jumala rakentaa sinuun yhteyden, ei yhteyttä. Kyse on enemmänkin kirjeenvaihdon kaltaisesta tilanteesta, jossa Jumala kutsuu sinut neuvottelujen kautta työtoverikseen, eikä mistään äkkinäisestä puhelinsoitosta jossa Jumala ilmaisee asiansa ja jättää sinut yksin.

        No minä en ole kiinnostunut muunlaisista kuin tieteellisistä todisteista. Enkä minä nyt sellaista ole tarkoittanutkaan, että en usko ellen saa puhelua taivaasta. Kysymys on kertakaikkiaan siitä, että noita lukemattomia henkilökohtaiseen kokemukseen vetoavia väittämiä ei ole mitään järkeä ottaa tosissaan.


      • seeioleväärin
        Tuomio24 kirjoitti:

        No minä en ole kiinnostunut muunlaisista kuin tieteellisistä todisteista. Enkä minä nyt sellaista ole tarkoittanutkaan, että en usko ellen saa puhelua taivaasta. Kysymys on kertakaikkiaan siitä, että noita lukemattomia henkilökohtaiseen kokemukseen vetoavia väittämiä ei ole mitään järkeä ottaa tosissaan.

        Sä puhut jatkuvasti siitä näkökulmasta että onko joku asia tieteellisesti totta. Ajattelisit joskus ihan vaihteeksi vaikka omaa parasta ja keskustelukumppanin viihtyvyyttä etkä vain karuja tieteellisiä todisteita. Ne kun harvemmin kiinostaa ihmisiä muuten kuin näön vuoksi jotta saadaan jotain small talk aiheita työpaikan kahvipöytään. Väittely on useimmille ihmisille hupia, mutta sitten kun ihminen rakentaa elämänsä tieteellisten todisteiden varaan niin siitä on hupi kaukana. Se näkyy kauas ja se ei ole mitään kivaa katsottavaa. Ajattelisit edes kerran omaa parastasi ja jättäisit sen tieteen toteemin hetkeksi nojailemaan oman painonsa varassa jos se kerta kestää sen. Ei sun tarvii olla mikään tieteen mannekiini, vaan elämässä voi olla paljon enemmänkin. Voit toimia Jumalan työtoverina ilman että sinun tarvitsee muuta kuin tunnustaa Jumalalle kaikki mielikuvasi sitä mukaan kun niitä tulee. Se on niin yksinkertaista mutta valitettavan harvinaista juuri siitä yystä että tää sukupolvi on niin tuomitseva että vaatii että ihmisten on muutettava omia mielikuviaan, mikä tietysti on täysin mielipuolinen ja erittäin inhottava vaatimus joka tottakai murtaa lukuisten ihmisten identiteettiä.


      • seeioleväärin kirjoitti:

        Sä puhut jatkuvasti siitä näkökulmasta että onko joku asia tieteellisesti totta. Ajattelisit joskus ihan vaihteeksi vaikka omaa parasta ja keskustelukumppanin viihtyvyyttä etkä vain karuja tieteellisiä todisteita. Ne kun harvemmin kiinostaa ihmisiä muuten kuin näön vuoksi jotta saadaan jotain small talk aiheita työpaikan kahvipöytään. Väittely on useimmille ihmisille hupia, mutta sitten kun ihminen rakentaa elämänsä tieteellisten todisteiden varaan niin siitä on hupi kaukana. Se näkyy kauas ja se ei ole mitään kivaa katsottavaa. Ajattelisit edes kerran omaa parastasi ja jättäisit sen tieteen toteemin hetkeksi nojailemaan oman painonsa varassa jos se kerta kestää sen. Ei sun tarvii olla mikään tieteen mannekiini, vaan elämässä voi olla paljon enemmänkin. Voit toimia Jumalan työtoverina ilman että sinun tarvitsee muuta kuin tunnustaa Jumalalle kaikki mielikuvasi sitä mukaan kun niitä tulee. Se on niin yksinkertaista mutta valitettavan harvinaista juuri siitä yystä että tää sukupolvi on niin tuomitseva että vaatii että ihmisten on muutettava omia mielikuviaan, mikä tietysti on täysin mielipuolinen ja erittäin inhottava vaatimus joka tottakai murtaa lukuisten ihmisten identiteettiä.

        Minä en ole viihdyttämässä täällä ketään, vaan esittämässä näkemykseni, mihin minulla on oikeus. Jos minun näkemykseni kerran on, että vaadin tietyn tyyppisiä todisteita siihen, että voisin itse uskoa jotain väitettän, niin näin minä ne näkemykset rehellisesti sitten esitän.

        En tiedä ajatko tosissasi sitä takaa, että tässä pitäisi alkaa yhtäkkiä lässyttämällä teismin myötäisesti, mielistelemään niitä, keiden kanssa on jostain yhdestä asiasta eri mieltä. Sekö olisi keskustelua, että pitää vain joojotella, ettei vain tule leimatuksi tuomitsevaan sukupolveen kuuluvaksi?

        On aika absurdia, että käytännössä yrität sanella minulle, että luottamukseni tieteelliseen metodiin asioiden selvittämisessä olisi jotenkin oman parhaani vastaista. Tuohan on ylimielistä uskonnollista bullshittiä.


      • seeioleväärin
        Tuomio24 kirjoitti:

        Minä en ole viihdyttämässä täällä ketään, vaan esittämässä näkemykseni, mihin minulla on oikeus. Jos minun näkemykseni kerran on, että vaadin tietyn tyyppisiä todisteita siihen, että voisin itse uskoa jotain väitettän, niin näin minä ne näkemykset rehellisesti sitten esitän.

        En tiedä ajatko tosissasi sitä takaa, että tässä pitäisi alkaa yhtäkkiä lässyttämällä teismin myötäisesti, mielistelemään niitä, keiden kanssa on jostain yhdestä asiasta eri mieltä. Sekö olisi keskustelua, että pitää vain joojotella, ettei vain tule leimatuksi tuomitsevaan sukupolveen kuuluvaksi?

        On aika absurdia, että käytännössä yrität sanella minulle, että luottamukseni tieteelliseen metodiin asioiden selvittämisessä olisi jotenkin oman parhaani vastaista. Tuohan on ylimielistä uskonnollista bullshittiä.

        En aja sitä takaa. Puhuin siis ihan kaikista mielikuvista sen tarkemmin rajaamatta. Vaikka mielikuvasi olisivatkin ateistisia(mitä se sitten tarkoittaakin), niin tuskin se estää Jumalaa käyttämästä sua. Jumala voi käyttää ihan kaikkia mielikuvia.

        Ei sun luottamus tieteeseen oo välttämättä sun oman parhaan vastaista, mutta siltä osin, ku se estää sua pääsemästä kosketuksiin sun sisäsyntyisiin mielikuviin ja tuomaan niitä Jumalan eteen, siltä osin se on sun oman parhaan vastaista, koska silloin ei muodostu tilannetta jossa Jumala vois käyttää sua työtoverina. Sun pitää ensin lopettaa itsepetos koska Jumala alkaa käyttää sua vaan sillon jos tuut omana itsenäsi Hänen eteensä.


      • Ymmärrätkö, että hallusinaatiosi siitä kuinka Jumalasi käyttää minua, ovat minulle täysin merkityksettömiä, ainakin kun pysytään näin verkon etäisyydellä toisistamme? Lähden nyt tuonne ulos heittelemään jumalia kokkoon, että hyvää juhannusta!


      • seeioleväärin
        Tuomio24 kirjoitti:

        Ymmärrätkö, että hallusinaatiosi siitä kuinka Jumalasi käyttää minua, ovat minulle täysin merkityksettömiä, ainakin kun pysytään näin verkon etäisyydellä toisistamme? Lähden nyt tuonne ulos heittelemään jumalia kokkoon, että hyvää juhannusta!

        Tai sitten ne eivät ole merkityksettömiä. Aika näytää. Hyvää juhannusta!


    • Raamattusikin sanoo että väkivalta on ihan jees juttu.

      • seeioleväärin

        Ja Raamattu sanoo myös, ettei se ole jees juttu. Nyt alat miettimään näitä mielikuva asioita. Saa suorittaa.


      • Hmmmmm

        Huolestuttavaa kun edes Jumalan Sana ei pysty olemaan samaa mieltä itsensä kanssa...


      • seeioleväärin
        Hmmmmm kirjoitti:

        Huolestuttavaa kun edes Jumalan Sana ei pysty olemaan samaa mieltä itsensä kanssa...

        Ei se oo huolestuttavaa ollenkaan vaan se on koko Raamatun ydin. Kyse ei oo säännöstöstä vaan Jumalan johdatuksesta. Koska olet epävarma ja elät orjuudessa sen sijaan että toisit kaikki mielikuvasi Jumalan kasvojen eteen, etsit sääntöjä joka puolelta, jopa sieltä missä niitä ei ole. Etsit niitä jopa Raamatusta. Tämä kuvaa ainoastaan omaa epävarmuuttasi joka johtuu siitä, että olet lannistunut ja passivoitunut koska olet epäonnistunut ja pelkäät yrittää uudestaan. Voin nyt kuitenkin rohkaista sua, että ei se mitään vaikka oot epäonnistunut joskus. Epäonnistumisesi ja lannistumisesi ei johtunut siitä että mielikuvasi sinällään olisivat olleet huonoja tai vääriä vaan ainoastaan siitä ettet tuonut niitä Jumalan eteen. Jumala ei voi lähtökohtaisesti siunata sinua jos et tule Hänen eteensä omana itsenäsi.


    • Tappaja_jumala

      Raamatussa lukee että ÄLÄ TAPA. Nyt Jumala on kolmatta vuotta hokenut lakkaamatta että tapa tapa tapa?

      Aika saatanan saamaton se on kaikkivoipaisuudessaan, kun se tarvii jonkun puolivillaisen pölvästin tekemään pikku murhia puolestaa. Onhan se hukuttanut piruuttaan joskus ihan koko maailmankin ja se se vasta HOLOKAUSTI oli.

      • seeioleväärin

        Sulla on väkivaltapelko josta kirjotin aikasemmin:

        "Mutta pointtini ei ollutkaan tässä se, että onko väkivalta väärin vai ei. Raamattu on tietystä näkökulmasta käsin jopa yksiselitteinen sen suhteen, mutta nyt on nähtävä se, että sukupolvemme on lopunaikojen sukupolvea, juuri sitä väkivaltaista sukupolvea josta lainaamani Kirje puhuu, mutta tällä sukupolvella on myös klassinen VÄKIVALTAPELKO joka johtuu paljolti toisesta maailmansodasta ja holokaustista. Isien pahoista teoista joudutaan vastaamaan aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka. Tämä kirous on Raamatusta ja pitää täysin paikkansa, mutta siunaus voi kumota sen ja se siunaus on Pyhässä hengessä, Jumalan henkäyksessä, taivaasta kuuluvassa äänessä, joka voi osoittaa ihmisen pahatkin mielikuvat ja aikeet hyväksi maaperäksi Jumalan tuntemiselle. Jumala voi johdattaa ihmisen menestykseen vaikka tämän mielikuvissa ja aikeissa ei sellaisinaan olisi yhtikäs mitään hyvää."

        Vapaudu väkivaltapelostasi heti, käsken sua Jeesuksen nimen kautta!


      • seeioleväärin kirjoitti:

        Sulla on väkivaltapelko josta kirjotin aikasemmin:

        "Mutta pointtini ei ollutkaan tässä se, että onko väkivalta väärin vai ei. Raamattu on tietystä näkökulmasta käsin jopa yksiselitteinen sen suhteen, mutta nyt on nähtävä se, että sukupolvemme on lopunaikojen sukupolvea, juuri sitä väkivaltaista sukupolvea josta lainaamani Kirje puhuu, mutta tällä sukupolvella on myös klassinen VÄKIVALTAPELKO joka johtuu paljolti toisesta maailmansodasta ja holokaustista. Isien pahoista teoista joudutaan vastaamaan aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka. Tämä kirous on Raamatusta ja pitää täysin paikkansa, mutta siunaus voi kumota sen ja se siunaus on Pyhässä hengessä, Jumalan henkäyksessä, taivaasta kuuluvassa äänessä, joka voi osoittaa ihmisen pahatkin mielikuvat ja aikeet hyväksi maaperäksi Jumalan tuntemiselle. Jumala voi johdattaa ihmisen menestykseen vaikka tämän mielikuvissa ja aikeissa ei sellaisinaan olisi yhtikäs mitään hyvää."

        Vapaudu väkivaltapelostasi heti, käsken sua Jeesuksen nimen kautta!

        Ja sulla ilmeinen viehtymys väkivaltaan.


      • seeioleväärinnnn
        ilkimyksen.enovainaa kirjoitti:

        Ja sulla ilmeinen viehtymys väkivaltaan.

        Et sä tunne mua ollenkaan. Mistä tollasta päättelet?


      • IlkimyksenIsäukonMies
        seeioleväärinnnn kirjoitti:

        Et sä tunne mua ollenkaan. Mistä tollasta päättelet?

        Siitä että sä jatkuvasti puhut väkivaltaisista mielikuvistasi.


    • klpop

      Miten sitten köy! Jeesus n sittne tuomarina ja on etuköteen ilmoittanut tuomionsa!
      Muhamettilaisista kristityiksi käääntyneet ovat ilmeisesti nuita "Jeesuksen vähäisimpiä"!
      Ja Matteuken Evankeliumissa on Jeesus ilmoittanut tuomionsa etukäteee!
      "1 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
      41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
      44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
      45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
      46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

    • adam_826

      Mikä ihmeen vaino kohtaa ateisteja tällä palstalla? Jatkuvasti joku ruikuttaa uskostaan, eikä osaa tehdä mitään.

    • adam_826

      Ääntä tänne mahtuu, mutta tekoja vähemmän.

    • adam_826

      Noille "uskovaisille" on jo heti alkuunsa annettava varoitus 7,62 mm. Sitten loppuu höpinät. Lyilyä he tottelevat, niin kuin kaikki muutkin.

    • Vuosittain katkaistaan 50 miljoonan syntyvän elämä äärimmäisen väkivaltaisen menetelmän: paloittelusurman avulla. Ei kai kukaan kehtaa väittää, että samat ihmiset, jotka tehtailivat ja kannattivat abortteja, olivat väkivallattomia? Entä, jos pulustaisi väkivallan avulla syntyvien elämää? Olisi se ilmeisesti tulkittava väkivallaksi. Väkivallan rajapinta kelluu eniten väkivaltaisten hyväksi.

      • Hmmmmm

        Et kai kehtaa väittää tietäväsi jotain abortista, ethän näytä edes tietävän että suurin osa aborteista tapahtuu lääkkeillä ennen kuin sikiö on edes saanut mitään muotoa? :)


      • Hmmmmm kirjoitti:

        Et kai kehtaa väittää tietäväsi jotain abortista, ethän näytä edes tietävän että suurin osa aborteista tapahtuu lääkkeillä ennen kuin sikiö on edes saanut mitään muotoa? :)

        Tohon 50 miljoonan vuosittaiseen aborttiin sisältyy kaikki kaavintamenetelmällä tehdyt abortit, joka on käytännössä paloittelusurma. Syntyvä lapsi revitään pihtien avulla paloina äidin kohdusta pois. Emme siis ole kovinkaan väkivaltaisia... Siinä olet oikeassa, että luku on huomattavasti suurempi, kun ottaa huomioon lääkkeillä tehdyt abortit.


      • sami-a kirjoitti:

        Tohon 50 miljoonan vuosittaiseen aborttiin sisältyy kaikki kaavintamenetelmällä tehdyt abortit, joka on käytännössä paloittelusurma. Syntyvä lapsi revitään pihtien avulla paloina äidin kohdusta pois. Emme siis ole kovinkaan väkivaltaisia... Siinä olet oikeassa, että luku on huomattavasti suurempi, kun ottaa huomioon lääkkeillä tehdyt abortit.

        Sami, tässä ketjussa ei ole tarkoitus käsitellä aborttia. Tee asiasta oma aloitus jos et pysty olemaan ajattelematta abortteja joka käänteessä.


      • Oudoksuva
        sami-a kirjoitti:

        Tohon 50 miljoonan vuosittaiseen aborttiin sisältyy kaikki kaavintamenetelmällä tehdyt abortit, joka on käytännössä paloittelusurma. Syntyvä lapsi revitään pihtien avulla paloina äidin kohdusta pois. Emme siis ole kovinkaan väkivaltaisia... Siinä olet oikeassa, että luku on huomattavasti suurempi, kun ottaa huomioon lääkkeillä tehdyt abortit.

        Lisäksi edellisen kirjoittajan lisäksi huomauttaisin että WHO:n arvio 40-50:stä miljoonasta vuosittaisesta abortista sisältää _KAIKKI_ abortin tavat, joista lähes kaikki on juuri lääke-abortteja tehtynä aikaisessa vaiheessa raskautta.

        Mutta kuten PuhuvaKärmes mainitsi, tämä ei tosin ole ketjun aihe :)


      • Samiahan saa aina lyödä turpiin!?


      • IlkimyksenTyöhevosenSetä
        ateisti1982 kirjoitti:

        Samiahan saa aina lyödä turpiin!?

        Ainakin silloin kun hänen kommenttinsa ei millään lailla liity aloituksen aiheeseen.


      • " Ei kai kukaan kehtaa väittää, että samat ihmiset, jotka tehtailivat ja kannattivat abortteja, olivat väkivallattomia?"

        Toivottavasti sä et tehtaile niitä lapsia tai muuten Suomen PISA-arviot laskee todella reippaasti!

        Eläthän vaan selibaatissa tai käytä edes ehkäisyä, jos nyt joku vitun tyhmä muija sulle antaa - säälin sitä muijaa, vaikka se oiskin vitun tyhmä!


    • KunhanHuomautan

      "Mistä siis tiedät ettei väkivalta ole väärin jos et sitä ole taivaasta kuullut?"

      Surkeaa jos sinun vanhempasi ja ympäröivä yhteiskunta eivät ole opettaneet sinulle että väkivalta on lähtökohtaisesti väärin. Selväjärkinen tajuaa sen itse eikä tarvitse taivaalta pauhaavaa jumalaa oppaakseen.

      • seeioleväärinnn

        Nyt oli kyse siitä, että tajuu ettei väkivalta ole väärin, eikä siitä että tajuu että väkivalta olisi väärin. Olin ehkä hieman epäselvä.


      • seeioleväärinnn kirjoitti:

        Nyt oli kyse siitä, että tajuu ettei väkivalta ole väärin, eikä siitä että tajuu että väkivalta olisi väärin. Olin ehkä hieman epäselvä.

        Väkivalta ei ole väärin? Yritätkö hakea oikeutusta omalle väkivaltaisuudellesi vai mitä helvettiä yrität selittää?


      • seeioleväärinnnnnn
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Väkivalta ei ole väärin? Yritätkö hakea oikeutusta omalle väkivaltaisuudellesi vai mitä helvettiä yrität selittää?

        Jumala voi käyttää myös väkivaltasta ihmistä ilman että tän tartteis yrittää muuttaa omaa identiteettiään ja mielikuviaan. Tällanen väkivaltanen ihminen on ehkä joskus saattanu rukoilla: "Jumala auta mua. muuta mut. ota pois mun väkivaltaisuus. pyydän viimesen kerran.." mutta sellanen rukous on täysin vastoin sitä miten Jumala toimii. Jumala haluaa että tuut omana itsenäs Hänen kasvojen eteen, tuoden kaikki mielikuvas Hänen käyttöönsä. Ja silloin rukouksen olis oltava muotoa: "Jumala, mä oon tällanen väkivaltanen ihminen enkä voi sille mitään mutta haluun pelastua." Vasta tällasen rukouksen jälkeen Jumala alkaa puhua ja käyttää ihmistä. Ihmisen väkivaltaiset mielikuvat säilyvät ja jopa vahvistuvat mutta koska hän seuraa Jumalan johdatusta elämässään ja toteuttaa Jumalan täydellistä suunnitelmaa, niin tää hänen identiteetissään oleva väkivaltaisuus ei enää voi estää häntä tekemästä asioita vaan päinvastoin se tekee hänen elämästään mielekästä että hän on mitä on.

        Sama toimii toki kaikissa muissakin asioissa oli ihminen sitten narkomaani tai homoseksuaali tai mitä tahansa.

        Älä siis pyydä että Jumala muuttais sut. Jumala ei nimittäin tee sitä niinku toivoisit, koska Jumala haluu sut omana ittenäs eikä jonakin muuna. Pyydä sen sijaan että saisit Jeesuksen sun elämään, niin Jumala vastaa.


      • IlkimyksenEsiäidinSetä
        seeioleväärinnnnnn kirjoitti:

        Jumala voi käyttää myös väkivaltasta ihmistä ilman että tän tartteis yrittää muuttaa omaa identiteettiään ja mielikuviaan. Tällanen väkivaltanen ihminen on ehkä joskus saattanu rukoilla: "Jumala auta mua. muuta mut. ota pois mun väkivaltaisuus. pyydän viimesen kerran.." mutta sellanen rukous on täysin vastoin sitä miten Jumala toimii. Jumala haluaa että tuut omana itsenäs Hänen kasvojen eteen, tuoden kaikki mielikuvas Hänen käyttöönsä. Ja silloin rukouksen olis oltava muotoa: "Jumala, mä oon tällanen väkivaltanen ihminen enkä voi sille mitään mutta haluun pelastua." Vasta tällasen rukouksen jälkeen Jumala alkaa puhua ja käyttää ihmistä. Ihmisen väkivaltaiset mielikuvat säilyvät ja jopa vahvistuvat mutta koska hän seuraa Jumalan johdatusta elämässään ja toteuttaa Jumalan täydellistä suunnitelmaa, niin tää hänen identiteetissään oleva väkivaltaisuus ei enää voi estää häntä tekemästä asioita vaan päinvastoin se tekee hänen elämästään mielekästä että hän on mitä on.

        Sama toimii toki kaikissa muissakin asioissa oli ihminen sitten narkomaani tai homoseksuaali tai mitä tahansa.

        Älä siis pyydä että Jumala muuttais sut. Jumala ei nimittäin tee sitä niinku toivoisit, koska Jumala haluu sut omana ittenäs eikä jonakin muuna. Pyydä sen sijaan että saisit Jeesuksen sun elämään, niin Jumala vastaa.

        Kirvesvartta sullekin.


      • hyväjuttualoittaja
        IlkimyksenEsiäidinSetä kirjoitti:

        Kirvesvartta sullekin.

        Mitäköhän sinä haet tällä "kirvesvartta sullekkin" kommentilla? Et mitään? Jättäisit kommentoimatta. Jos aloittaja kokee,että on saanut avun ongelmiinsa Jeesuksesta ja uskostaan Jumalaan,joka ehdoitta rakastaa häntäkin,mikä olet sinä pilkkaamaan??? Tyhmyyttä kun on niin monenlaista,eipä ihme,että hallituksessa istuvat ne ketkä istuvat,jos Suomen tulevaisuus on tuollaisten äänestämisen varassa.. Mikäli on edes uurnalle vaivautunut numeraalisen täysi-ikäisyyden koitettua.


      • hyväjuttualoittaja
        hyväjuttualoittaja kirjoitti:

        Mitäköhän sinä haet tällä "kirvesvartta sullekkin" kommentilla? Et mitään? Jättäisit kommentoimatta. Jos aloittaja kokee,että on saanut avun ongelmiinsa Jeesuksesta ja uskostaan Jumalaan,joka ehdoitta rakastaa häntäkin,mikä olet sinä pilkkaamaan??? Tyhmyyttä kun on niin monenlaista,eipä ihme,että hallituksessa istuvat ne ketkä istuvat,jos Suomen tulevaisuus on tuollaisten äänestämisen varassa.. Mikäli on edes uurnalle vaivautunut numeraalisen täysi-ikäisyyden koitettua.

        Pallihiestään paasaavat nettievankelistat voisivat painua Turkkiin tai KristISisen ryhmänsä hoteisiin. Uskonnotluvat vainpahaa.

        seeioleväärinnnnnn on oiva esimerkki tyhmästä. Poistoon avaus, Amen!!!!!!!!!!!!!


      • hyväjuttualoittaja

        Ai,,se oletkin sinä,"pallihiki"! Voevoe, ehkä et ole vielä päässyt eroon jostakin sinua kalvavasta päähänpinttymästäsi? Jotenkin vaikuttaa siltä. Tuskinpa siihen vaivaan auttaa muu,kuin hiukan raskaammat lääkkeet.


      • IlkimyksenTeologitäti
        hyväjuttualoittaja kirjoitti:

        Mitäköhän sinä haet tällä "kirvesvartta sullekkin" kommentilla? Et mitään? Jättäisit kommentoimatta. Jos aloittaja kokee,että on saanut avun ongelmiinsa Jeesuksesta ja uskostaan Jumalaan,joka ehdoitta rakastaa häntäkin,mikä olet sinä pilkkaamaan??? Tyhmyyttä kun on niin monenlaista,eipä ihme,että hallituksessa istuvat ne ketkä istuvat,jos Suomen tulevaisuus on tuollaisten äänestämisen varassa.. Mikäli on edes uurnalle vaivautunut numeraalisen täysi-ikäisyyden koitettua.

        Aloittajan kokemus ja koko mielikuvamaailma on niin sotkuinen ettei siitä ota selvää entinen erkkikään. Pelkkää spämmiä.


      • hyväjuttualoittaja kirjoitti:

        Mitäköhän sinä haet tällä "kirvesvartta sullekkin" kommentilla? Et mitään? Jättäisit kommentoimatta. Jos aloittaja kokee,että on saanut avun ongelmiinsa Jeesuksesta ja uskostaan Jumalaan,joka ehdoitta rakastaa häntäkin,mikä olet sinä pilkkaamaan??? Tyhmyyttä kun on niin monenlaista,eipä ihme,että hallituksessa istuvat ne ketkä istuvat,jos Suomen tulevaisuus on tuollaisten äänestämisen varassa.. Mikäli on edes uurnalle vaivautunut numeraalisen täysi-ikäisyyden koitettua.

        Tarkoittaa kaiketi sitä, että pidä pääsi kiinni!?


      • hyväjuttualoittaja kirjoitti:

        Mitäköhän sinä haet tällä "kirvesvartta sullekkin" kommentilla? Et mitään? Jättäisit kommentoimatta. Jos aloittaja kokee,että on saanut avun ongelmiinsa Jeesuksesta ja uskostaan Jumalaan,joka ehdoitta rakastaa häntäkin,mikä olet sinä pilkkaamaan??? Tyhmyyttä kun on niin monenlaista,eipä ihme,että hallituksessa istuvat ne ketkä istuvat,jos Suomen tulevaisuus on tuollaisten äänestämisen varassa.. Mikäli on edes uurnalle vaivautunut numeraalisen täysi-ikäisyyden koitettua.

        "Jos aloittaja kokee,että on saanut avun ongelmiinsa Jeesuksesta ja uskostaan Jumalaan,joka ehdoitta rakastaa häntäkin,mikä olet sinä pilkkaamaan???"

        Menis aloittaja sit panemaan sitä Jeesustaan, jos sitä kerran sitä niin paljon rakastaa ja jos sanelee sen olleen olemassakin jossakin!

        Yhteiskunta ei siitä kostu, vaikka aloittaja olisi saanut avun ongelmiinsa moisista uskonlahkopuheista, päinvastoin. Uskonto on irrationaalista ja se aiheuttaa yhteiskunnalle vain vahinkoa.


      • hyväjuttualoittaja

        Aika syvällistä ja korkean ÄOn todistavaa tekstiä: "menis..sit panemaan sitä Jeesustaan.." What?!? Siitäpä puhe mistä puute,osanottoni sinulle sen johdosta. Mitä yhteiskuntaan tulee,kannattaisi ehkä joskus avata ne koulukirjatkin..


    • hjkhps

      En mistään koska se on väärin.

      Siksi en olekaan uskovainen, kristitty, kun heidän jumalansa sinullekin ilmoittelee että väkivalta ei ole väärin. Niin allahkin ilmoittelee monille musulmaaneille, itse hekin sen kertovat häpeilemättä.

      • hyväjuttualoittaja

        Ja kukahan sinulle on ilmoittanut,että väkivalta olisi väärin? Me koemme väkivaltaa muodossa ja toisessa ihan syntymästämme alkaen,jo ennen sitä. Se nyt vain on tämän maailman luonne. Jos sinä tahdot uskoa satuihin,kun et kestä todellisuutta,niin fantasioi sinä vain jatkossakin hippi-ideologiasi parissa ja vedä vielä yhdet tötsyt. Väkivalta kun on joskus myös oikeutettua,jotakin sellaista,mitä tarvitaan myös selviytymiseen. Tämänhän sinä varmastikin ateistina tiedät? Vai kertoiko kukkahattu-täti jotain muuta? Valitettavasti sinua on kusetettu nyt pahemman kerran :) Jumalaan uskominen voi parhaimmillaan muuttaa yksilön luonnetta ja jopa vaikuttaa rauhoittavasti yhteisöihin,mutta usein tukahdutetut aggressiot nostavat päätään henkisenä väkivaltana,joka voi olla todella paljon julmempaa,kuin fyysinen ja koskapa ihmisluonto on pohjimmiltaan hyvin eläimellinen,emme kykene saamaan väkivaltaa ja sen vaikutuksia pois itsestämme,ympäröivästä maailmasta,vaikka kuinka haluaisimme. Tässä maailmassa ei vain ole muuta rakkautta,kuin korkeintaan Jeesuksessa ilmenevä rakkaus ja kuinka hän kuolikaan? Aivan oikein,äärimäisen väkivaltaisella tavalla! USAssa teloitetaan joku juuri tälläkin hetkellä,kun sinä luet tätä,lapsia kuolee kuin kärpäsiä nälkään,tauteihin,sotaan,ihmisiä raiskataan,orjuutetaan,piinataan ja kidutetaan ja sinä väität,että Raamatun Jumala,joka käskyissään kieltää tappamisen,on väkivallan kannattaja? No,eipä ole hengetön maailmankatsomuksesi tippaakaan parempi,moninverroin pahempi kylläkin. Ihmisen ylpeyteen ja himoihin pohjautuva sota,tappaminen ja väkivalta loppuvat maailmasta tasan sinä hetkenä,kun ihmislaji kuolee sukupuuttoon tai tuhoaa itse itsensä. Siksi,jos on Jumala,meidän on kelvattava Hänelle juuri sellaisina kuin olemme,meidän on myönnettävä ja tunnustetttava syyllisyytemme itseämme Korkeamman edessä,jotta voisi olla mitään toivoa edes hiukan paremmasta huomisesta edes joidenkin kohdalla. Muutos alkaa itsestämme,kun nöyrrymme ja tajuamme pahuuden todellisen luonteen,yksi hetki kerrallaan,valinta kerrallaan.


    • hyväjuttualoittaja

      Mitäs kuuluu kiveshiki evankelista, montakos avaustasi poistettiin PH:n takia, suututtaako hah hah! Me todelliset kristityt emme hyväksy sinun kaltastai sun mun tän palli sössötyksiä.

      • hyväjuttuap

        Kyllä nyt alkaavat empatiat entistä nuorisopastori tuttavaani kohtaan kohota,kaikenlaisia tyypejä on hänenkin täytynyt jaksaa,hoijjakkaaa! Well,nettievankelista en ole, olenpahan vain ihminen,kuten sinäkin. Kai sinä nyt ihmiseksi itsesi luokittelet vai oletko kuitenkin kenties mieluummin vaikka kala tai oranki? Kirjoittelun perusteella voisi tietenkin huolestua sinun voinnistasi,oletkohan ihan kunnossa?


    • Numeroita

      Mistä siis tiedät ettei väkivalta ole väärin jos et sitä ole taivaasta kuullut?

      Niin olet sitten saanut kuulla taivaasta, että väkivalta ei ole väärin?

      Minun mielestäni taas väkivalta on väärin.
      Kyllä sen vaan tietää.

      http://yle.fi/uutiset/4-vuotias_poika_joutui_julman_uskonlahkon_kasvatettavaksi__se_oli_painajainen_jonka_odotin_vain_paattyvan/8994726

      Vahvemmalla on vastuu.
      Itse olen niin iso ja vahva, että oma vastuuni on huomattavasti suurempi kuin tavallisilla ihmisillä.

      Ikänsä kun on urheillut ja rautaa käsitellyt, niin huomaa miten ihmiset kunnioittavat voimaa.
      Jokin aikaa sitten pari kaveria tuli niin määrätietoisesti pyytämään tupakkaa.
      Määrätietoisuus loppui kun pääsivät vähän lähemmäksi, toinen jäi jo huomttuaan tilanteen kauemmaksi ja toinen pyysi arasti rookiä ja katsoi koko ajan toista käsivartta.

      • seeioleväärinnnnnnnn

        En ymmärrä miten toi artikkeli jonka laitoit liittyy aiheeseen. Ja miten se ylipäätään ilmentää sitä, että väkivalta olisi väärin?

        Ihan huippua, että oot urheillu elämässäs. En ymmärtäny mistä tossa tupakkatarinassa oli kyse, mutta hienoa, että sun käsivarttakin katsottiin.


      • seeioleväärinnnnnnnn kirjoitti:

        En ymmärrä miten toi artikkeli jonka laitoit liittyy aiheeseen. Ja miten se ylipäätään ilmentää sitä, että väkivalta olisi väärin?

        Ihan huippua, että oot urheillu elämässäs. En ymmärtäny mistä tossa tupakkatarinassa oli kyse, mutta hienoa, että sun käsivarttakin katsottiin.

        Uskovat ilmentää että väkivalta on oikein!? sehän nyt teidetäänkin jo uskonsodista alkaen, että uskovat hyväksyvät väkivallan!


      • Numeroita
        seeioleväärinnnnnnnn kirjoitti:

        En ymmärrä miten toi artikkeli jonka laitoit liittyy aiheeseen. Ja miten se ylipäätään ilmentää sitä, että väkivalta olisi väärin?

        Ihan huippua, että oot urheillu elämässäs. En ymmärtäny mistä tossa tupakkatarinassa oli kyse, mutta hienoa, että sun käsivarttakin katsottiin.

        "En ymmärrä miten toi artikkeli jonka laitoit liittyy aiheeseen. Ja miten se ylipäätään ilmentää sitä, että väkivalta olisi väärin?"

        Se oli esimerkki väkivaltaisesta kohtelusta joka on väärin.
        Olet ilmeisesti niin sairas psyykeltäsi, että pienen ja heikomman Leevi K. Laitisen kohtaama väkivalta ei ole mitenkään väärin mielestäsi.
        Eikö sinulla tullut minkään näköistä myötätunnon tunnetta?

        Noinhan sinä sanoit: Mistä siis tiedät ettei väkivalta ole väärin jos et sitä ole taivaasta kuullut?
        Eli saat taivaasta oikeuden väkivaltaan.


      • seeioleväärinnnnnnnn
        Numeroita kirjoitti:

        "En ymmärrä miten toi artikkeli jonka laitoit liittyy aiheeseen. Ja miten se ylipäätään ilmentää sitä, että väkivalta olisi väärin?"

        Se oli esimerkki väkivaltaisesta kohtelusta joka on väärin.
        Olet ilmeisesti niin sairas psyykeltäsi, että pienen ja heikomman Leevi K. Laitisen kohtaama väkivalta ei ole mitenkään väärin mielestäsi.
        Eikö sinulla tullut minkään näköistä myötätunnon tunnetta?

        Noinhan sinä sanoit: Mistä siis tiedät ettei väkivalta ole väärin jos et sitä ole taivaasta kuullut?
        Eli saat taivaasta oikeuden väkivaltaan.

        "Eli saat taivaasta oikeuden väkivaltaan."

        Ei EI ja EI! Et ymmärrä yhtään mitään, senkin pääsiäispasha. Saan taivaasta rohkaisun olla tuntematta syyllisyyttä väkivaltaisista mielikuvistani. Jos siinä ei oo sulle mitään eroa niin voi vihta että oot kyllä ihan satiaisen pihalla!!!!


    • Lääkäri vois auttaa sua paremmin tarjoamalla sulle psykoosilääkereseptin?

      • seeioleväärinnnnnnnn

        Aijaa. Tiedätkö mikä on psykoosin määritelmä?


      • seeioleväärinnnnnnnn kirjoitti:

        Aijaa. Tiedätkö mikä on psykoosin määritelmä?

        Tiedän, että psykoosiin liittyy tietty uskomus ja harha, kuten uskovilla yleensä!


      • hyväjuttualoittaja
        ateisti1982 kirjoitti:

        Tiedän, että psykoosiin liittyy tietty uskomus ja harha, kuten uskovilla yleensä!

        Kuinkakohan monta uskovaista sinä mahdat tuntea ja minkä suunnan tai uskonnon edustajia he ovat? Miksi hyökkäät noin aggressiivisesti,suorastaan väkivaltaisesti uskovien uskoa vastaan? Jeesus käski kääntää toisen posken ja nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle,jolloin Hän ajallansa ihmisen sitten koroittaa(ts.oikeudenmukaisuus on Jumalan ominaisuus,me emme ole täydellisiä). Kristinusko perussanoma on kylläkin erittäin pasifistinen,vaikkakin realistinen,mitä raamatun ihmiskäsitykseen tulee.. Siitä kuitenkaan eivät ole vastuussa ne uskovat jotka eivät ole sinulle pahaa milloinkaan tehneet,jos onkin joku,joka ei ole Jeesuksen mielen mukaan toiminut sinun kohdallasi. Miksi sinä odotat uskovilta jotakin sellaista,mitä et itsekään viesteistäsi päätellen kykene toteuttamaan?


      • hyväjuttualoittaja kirjoitti:

        Kuinkakohan monta uskovaista sinä mahdat tuntea ja minkä suunnan tai uskonnon edustajia he ovat? Miksi hyökkäät noin aggressiivisesti,suorastaan väkivaltaisesti uskovien uskoa vastaan? Jeesus käski kääntää toisen posken ja nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle,jolloin Hän ajallansa ihmisen sitten koroittaa(ts.oikeudenmukaisuus on Jumalan ominaisuus,me emme ole täydellisiä). Kristinusko perussanoma on kylläkin erittäin pasifistinen,vaikkakin realistinen,mitä raamatun ihmiskäsitykseen tulee.. Siitä kuitenkaan eivät ole vastuussa ne uskovat jotka eivät ole sinulle pahaa milloinkaan tehneet,jos onkin joku,joka ei ole Jeesuksen mielen mukaan toiminut sinun kohdallasi. Miksi sinä odotat uskovilta jotakin sellaista,mitä et itsekään viesteistäsi päätellen kykene toteuttamaan?

        Ihan kuin sinusta en tietäisi/tuntisi yhtäkään ihmistä vaan olisin jokin helvetin erakko jossakin keskellä "ei mitään" vain siksi kun olen ateisti!?

        Tiedän ikävä kyllä (en halua tosin enää tuntea) muutamia kreationisteja, jotka ovat olleet mielisairaalan vuodeosastolla "katkaisussa" uskonnostaan. Heille sairaalan lääkärit ovat ehdottaneet ehdottomasti luopumista uskonnostaan, koska se on aiheuttanut heille sen miksi ovat sinne mielisairaalaan joutuneet. Ihan sama kuin jollakin alkoholistille päästä eroon viinasta eli raitistua.

        Oikeudenmukaisuuteen ei tarvita minkäänlaista Jumalaa tai muuta satuolentoa.

        " Kristinusko perussanoma on kylläkin erittäin pasifistinen"

        Aijaa, että sinusta Suomen Puolustusvoimatkin on hyvin pasifistinen laitos, vaikka sodan aikana veri sai vaan lentää?! Jopas sä päivän vitsin murjasit! Oletko koskaan lukenut 1500-1600 -luvun uskonsodista, kuinka kristityt tappoivat pakanoita, jotka eivät alkaneet uskomaan ilman väkivaltaa kristinuskoon. Sekö on sinusta jotenkin oikeutettua verta sai vuodattaa kristinuskon nimissä?!

        Hyi helvetti teitä muka kristittyjä...olette maailman suurimpia valehtelijoita ja kaiken todellisuuden vääristelijöitä!


      • hyväjuttualoittaja kirjoitti:

        Kuinkakohan monta uskovaista sinä mahdat tuntea ja minkä suunnan tai uskonnon edustajia he ovat? Miksi hyökkäät noin aggressiivisesti,suorastaan väkivaltaisesti uskovien uskoa vastaan? Jeesus käski kääntää toisen posken ja nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle,jolloin Hän ajallansa ihmisen sitten koroittaa(ts.oikeudenmukaisuus on Jumalan ominaisuus,me emme ole täydellisiä). Kristinusko perussanoma on kylläkin erittäin pasifistinen,vaikkakin realistinen,mitä raamatun ihmiskäsitykseen tulee.. Siitä kuitenkaan eivät ole vastuussa ne uskovat jotka eivät ole sinulle pahaa milloinkaan tehneet,jos onkin joku,joka ei ole Jeesuksen mielen mukaan toiminut sinun kohdallasi. Miksi sinä odotat uskovilta jotakin sellaista,mitä et itsekään viesteistäsi päätellen kykene toteuttamaan?

        "Miksi sinä odotat uskovilta jotakin sellaista,mitä et itsekään viesteistäsi päätellen kykene toteuttamaan? "

        Kerroppa nyt homeaivo mitä mä en voi viesteistäni päätellen toteuttaa?!


      • hyväjuttualoittaja

        Mikä mahtaa saada sinut loukkaamaan tuntematonta ihmistä noin, kuten jo aiemmin totesin, aggressiivisella, suorastaan väkivaltaisella tavalla? Kerrohan sinä ensin se.. En ole ottamassa kantaa minulle kuulumattomiin asioihin siinä mitä tulee mainitsemiisi uskonsotiin, nehän eivät missään tapauksessa ole Jeesuksen opetuksien kanssa yhteneväisessä linjassa, kai nyt sinäkin sen käsität? Jos tämä asia on sinulle vielä epäselvä, ehdotan, että tutustut Jeesuksen opetuksiin ensin ihan perusteellisesti-jatketaan juttua sitten siltä pohjalta. Suomen puolustusvoimat? Aiemmista viesteistäni löytänet näkemykseni siihenkin. En löydä mistään esittämääsi oletusta siitä, että olisit mielestäni erakko, mistä tuommoinen ajatus kumpuaa??? Jos otoksesi kristityistä rajoittuu muutamaan sairaalapotilaaseen (joita Jumala myös varmasti rakastaa, ainakin enemmän kuin sinä,viestiesi sävystä päätellen),se on kyllä aika pieni prosentti, jotta siitä voitaisi tehdä kovin kattavaa tulkintaa kristinuskon edustajista, saatikka kaikista Jeesuksen ylösnousemukseen uskovista,eikö sinustakin? Olet kovin kiivas kommenteissasi, en näe siihen yhtäkään todella hyvin perusteltua syytä- olisitkohan kenties hiukan tasapainoton ja myös katkaisuhoidon tarpeessa-mitä ateismiin tulee.Täydellinen Rakkaus=Oikeudenmukaisuus=Jumala. Surullistahan se tietysti on, että ihmiset eivät enää vaivaudu käyttämään omia aivojaan, jotta voisivat pyrkiä mahdollisimman suureen hyväntekemiseen omassa elämässään, vaan ottavat vastaan mitä dogmeja nyt milloinkin satutaan heille kirkoissa,mediassa ja kaveriporukoissa höpöttämään :)


      • hyväjuttualoittaja kirjoitti:

        Mikä mahtaa saada sinut loukkaamaan tuntematonta ihmistä noin, kuten jo aiemmin totesin, aggressiivisella, suorastaan väkivaltaisella tavalla? Kerrohan sinä ensin se.. En ole ottamassa kantaa minulle kuulumattomiin asioihin siinä mitä tulee mainitsemiisi uskonsotiin, nehän eivät missään tapauksessa ole Jeesuksen opetuksien kanssa yhteneväisessä linjassa, kai nyt sinäkin sen käsität? Jos tämä asia on sinulle vielä epäselvä, ehdotan, että tutustut Jeesuksen opetuksiin ensin ihan perusteellisesti-jatketaan juttua sitten siltä pohjalta. Suomen puolustusvoimat? Aiemmista viesteistäni löytänet näkemykseni siihenkin. En löydä mistään esittämääsi oletusta siitä, että olisit mielestäni erakko, mistä tuommoinen ajatus kumpuaa??? Jos otoksesi kristityistä rajoittuu muutamaan sairaalapotilaaseen (joita Jumala myös varmasti rakastaa, ainakin enemmän kuin sinä,viestiesi sävystä päätellen),se on kyllä aika pieni prosentti, jotta siitä voitaisi tehdä kovin kattavaa tulkintaa kristinuskon edustajista, saatikka kaikista Jeesuksen ylösnousemukseen uskovista,eikö sinustakin? Olet kovin kiivas kommenteissasi, en näe siihen yhtäkään todella hyvin perusteltua syytä- olisitkohan kenties hiukan tasapainoton ja myös katkaisuhoidon tarpeessa-mitä ateismiin tulee.Täydellinen Rakkaus=Oikeudenmukaisuus=Jumala. Surullistahan se tietysti on, että ihmiset eivät enää vaivaudu käyttämään omia aivojaan, jotta voisivat pyrkiä mahdollisimman suureen hyväntekemiseen omassa elämässään, vaan ottavat vastaan mitä dogmeja nyt milloinkin satutaan heille kirkoissa,mediassa ja kaveriporukoissa höpöttämään :)

        "Mikä mahtaa saada sinut loukkaamaan tuntematonta ihmistä noin, kuten jo aiemmin totesin, aggressiivisella, suorastaan väkivaltaisella tavalla? "

        Mikä mahtaa saada sinut lässyttämään tuntemattomille ihmisille uskonnollista paskaa?!

        " Jos tämä asia on sinulle vielä epäselvä, ehdotan, että tutustut Jeesuksen opetuksiin ensin ihan perusteellisesti-jatketaan juttua sitten siltä pohjalta. "

        Mä pyydän sua lopettamaan nuo sun jeesustelusi!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      361
      8192
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2324
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1692
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1549
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1304
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      121
      1293
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      349
      1116
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1005
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      992
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      111
      911
    Aihe