Kone käynisty yöllä itsestään?

Mitenvoinestää

Huomasin että kone stattas itsensä noin 5 aikaan yöllä. Mitäö helvettiä???
Oikee kusiherätys :(

26

1756

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kone-ei-enää-oma

Oletko päivittänyt Windows kymppiin?

• 102030405060

Jo Vista ja Seiska tekee ihan samaa, jos on päivitysten tarkastusaika aamulla kolmelta ja kone lepotilassa.

• stattasMitäökusi

stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi stattas Mitäökusi

• Ai-noitalääkkeitä

Lemma sekos taas???

• Hyisaatana
    • Rikkova-päivitys

Jos olet päivittänyt Windows 10:een Windows 8.1:stä, niin koneesta voi tulla itsekseen starttaileva. Niin kävi minulle. Ainoa keino korjata tilanne on poistaa asetuksista ns. nopea startti, jonka jälkeen kone lopettaa itsekseen starttailun mutta starttaakin sitten todella paljon hitaammin kuin ennen. Vaikka kone ei enää starttaa itsekseen, niin se nousee kyllä lepotilasta itsekseen jossain vaiheessa välillä ½min - ½h. Eli päivityksen myötä kone menettää lepotilan.

• peöflvl

Naapurissa Windows 8.1 kone tekee samaa, eli käynnistyy yöllä itsekseen. Ominaisuus on siis 8.1:ssäkin.

• RealTek_tai_joku

Joskus winukassa oli asennettuna sellainen sovellus kuin RealTek (vinukan oma).
        Se käynnisteli konetta miten sattui. Se oli oletusena mutta sen sai pois päältä kun älysi etsiä sen v---tun ruksin.

• Jalaa

Realtek ei todellakaan ole Windowssin osa. Kyseessä integroidun äänipiirin ajuri & apuohjelma. Eikä todellakaan aiheuta koneen automaattisista käynnistymistä.

• 849080483209
        Jalaa kirjoitti:

Realtek ei todellakaan ole Windowssin osa. Kyseessä integroidun äänipiirin ajuri & apuohjelma. Eikä todellakaan aiheuta koneen automaattisista käynnistymistä.

Realtek tekee myös verkkokortteja. Siellä voi olla päällä Wake On LAN.

• Buahhahahahahahah

Siellä on Intell prossun takaovi!!!

• nukun_hyvin

Eikös se ole hyvä juttu kun sinulta jää koneen käynnistyksen vaivat pois? M$ tahtoo helpottaa elämääsi itsestään käynnistyvällä koneella.

Ei minun linuxdistro koskaan käynnisty itsestään, kyllä se käynnistyksen vaiva on itse tehtävä ja koettava virtanappulan painamisesta alkaen. Minusta tämä on hyvä.

Meidän toiveemme on vain niin erilaisia, toiset saavat itsestään käynnistyviä koneita ja toisilla ei tätä taas ole. Minun herätyskellokaan ei herätä minua itsestään, sekin on erikseen pantava herättämään nappulasta illalla.

Minun unen pituutta ei säätele itsestään käynnistyvä tietokone eikä herätyskello. Minä nukun niin pitkään kuin unta kulloinkin riittää.
      Minulle ei itsestään käynnistyvät teknolelut tule painajaiseksi.

• elätinharhakuvitelma

"Minä nukun niin pitkään kuin unta kulloinkin riittää."

Se on huomattu, työttömällä sossuelätillä ei ole paljoa velvollisuuksia, joten voit keskittyä postaamaan tänne roskaa ympäri vuorokauden. Vääristyneessä ajatusmaailmassasi se on merrki siitä, että olet oman elämäsi herra.

• UbuIsBest

Vaihda Ubuntuun! Loppuu toi sekoilu ja tuskailu!

• Yörauha

Unettomat yöt koneen käynnistelyn johdosta on kyllä melkoisen hyvä syy vaihtaa käyttöjärjestelmä aivan mihin tahansa muuhun kuin siihen herättelevään.

• asdasdasdasddddasad

Se oli automaattinen toiminto, jossa edellisen vuorokauden aikana keräämäsi tietomäärä lähetettiin CIAlle.

• jjfjekflkwehfhwehg

Vedä nettijohto seinästä.
      Kone saattaa saada käynnistyskäskyn netin kautta.
      "Vika" on hyvin normaali windowsissa.
      Minkä tahansa koneen voi konffata käynnistymään etäkäskyllä.
      Sinulla voi myös olla automaattinen päivitys yöaikaan.

• Myös-herätetty

Ainakaan minun koneen itsekäynnistyminen ei riippunut mitenkään nettiyhteydestä.

• Paskawindows

No onhan se ihan perseestä, jos NSA keskellä yötä keksii alkaa kyttään
      ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• lolololllooo

Webbikameran valo loistaa yöllä kirkkaasti :) Liekkö microsoft haluaa vain "tutustua sinuun".

• Edustusasu
        lolololllooo kirjoitti:

Webbikameran valo loistaa yöllä kirkkaasti :) Liekkö microsoft haluaa vain "tutustua sinuun".

Paras olla hyvin pukeutunut, jotta voit olla edustava kaiken aikaa!

• minä0000009

:) elä lataa konetta niin ei taatusti käynnisty. Sitten laitat vaan aamun tullen piuhan koneeseen.näin minä teen kun yritän välttyä kympiltä.Ainakaan yöllä ei kyllä päivitä kymppiä!

• välttyykympiltä

olisiko helpompaa ottaa windows updatesta recommended updates pois päältä?

• minä00000009

koneen akkua siis

• Pikkuneuvona

Vaihda se windows pois, niin loppuu yöurkinta

• Pelottaa

Minullaki stattas äskö. Tuli kuset sänkyy :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7830
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4390
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4013
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3922
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      32
      3287
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3228
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2963
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2741
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe