Cabin crew haku 2016 kesä

mirame83

Onko hakijoita tähän tuoreeseen rekryyn? Infoilkaa kun kutsuja haastiksiin alkaa tulemaan. Itse täällä kuumeisesti odottelen...

68

1357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emona

      Meinaatko Airpron vai Norran? Täällä kans odotellaan kuumeisesti!

    • hakijaolen

      Mulle tuli kutsu Airpron haastatteluun. Mahtavatko testata ruotsia?

      • Ruåttiks

        Kyllä testaa. Ja jos pääset/joudut Tuifly Nordicille, on koko kurssi ruotsiksi :D


    • hakijaolen

      No se kurssi ruotsiksi ei pelota yhtään, hyvä pohja on ruotsissa ja ruotsinkielisiä tekstejä ja kirjojakin yritän lukea. Ymmärrän nykyisessä työssänikin asiakkaita sujuvasti, en vaan osaa aina tuottaa sitä puhetta. Miten testaavat? Missään ryhmätehtävässä en ruotsiksi pärjää ...

      • riqqa

        Jos pääset kakkoshaastatteluun niin se on ainakin ruotsiksi :)


      • Ruåttiksi

        Olin jokunen vuosi sitten haastatteluissa, molemmissa haastateltiin myös ruotsiksi. Ensin oli ns. yleinen haastattelu, toisella kierroksella yhtiön edustaja lisäksi, eli sen yhtiön mihin ns. pääset jatkoon. Ekalla kierroksella tais olla ryhmis.
        Norralla kielitestit ryhmis kolmella kielellä.


    • hakijaolen

      Hakemuksessa kyllä ilmoitin ruotsin kielen taidon rehellisesti tyydyttäväksi.

    • hakijaolen

      Oikeesti? Englanti on kyllä mulla hyvin sujuvaa ja sen olen hakemuksessa ilmoittanut. Kummallista, että kutsuvat haastatteluun, jos tosiaan ruotsiksi pitäisi pärjätä, kun en ole väittänyt hyvin ruotsia osaavani.

    • Hyhyhyhyhhhyy

      Eihän siellä Norralla kukaan ruotsia osaa. Eikä ole ollut finskinkään vaatimuksena enää pitkään aikaan. Englanti on kuitenkin tärkein kieli osata. Sen jälkeen muut maailmankielet.

    • azafata

      Norralle lähetin hakemuksen. Tosi kiva juttu, että nyt tuli haku, sillä kevään haku meni multa ihan ohi. Nyt jännityksellä odottelen kutsua haastatteluun. Ruotsia pitäisi kertailla! :)

      Airprolle en ole vielä laittanut hakemusta, mutta laitan tässä lähipäivinä. Olin viime vuonna Airpron haastattelussa, jossa jännitin todella kovasti enkä päässyt jatkoon. Siksi epäröin vähän hakemista, mutta toisaalta jos nyt pääsen haastatteluun, niin ehkä meneekin tällä kertaa paremmin.

    • hakijaolen

      azafata: Millainen haastattelu oli viime vuonna Airprolla? Oliko joku ryhmätehtävä? Oliko yksilöhaastattelut samana päivänä ja olitko siellä? Miten testasivat ruotsia käytännössä?

      • azafata

        Oli ryhmätehtävä. Sen jälkeen yksilöhaastattelu. Mulle osuneet haastattelijat oli viime vuonna mukavia ja jäi ihan hyvä mieli, vaikka tiesin jo lähtiessä, että toiseen vaiheeseen tuskin kutsua tulisi (ilmeisesti lentoyhtiön edustajan haastattelu toisessa vaiheessa?). Ruotsiksi kysyivät vähän, itse jäädyin enkä saanut sanottua oikein mitään. Jo suomeksikin vastasin välillä aika hölmösti, kun jännitin :D
        Osalla oli eri haastattelijat ja oli kai tiukempia kysymyksiä ruotsiksi.
        Paljon erilaista porukkaa eri taustoista oli kutsuttu haastatteluun, hyvin nuoria ja vähän vanhempiakin.

        En tiedä onko sama homma kuin viime vuonna: ne jotka osaavat hyvin ruotsia, otetaan mielellään Tuiflyille, joka lentää paljon kaukolentoa esim. Thaimaahan, eli paljon Suomesta ollaan poissa. Thomas Cookille voi riittää vähän heikompi ruotsi, mutta lennot ainakin viime talvena lähinnä Kanariaa. Yöpyviä on TC:llä myös.


      • azafata

        Ryhmätehtävä oli siis suomeksi.
        Itse toivoin pääseväni TC:lle ja varmaan nytkin toivon niin, jos tulee kutsu haastatteluun (eikä mun ruotsilla edes varmaan pääse Tuille :)


    • hakijaolen

      Minkä tyyppisiä kysymyksiä sulle ruotsiksi tekivät? Entä haastattelivatko englanniksi ollenkaan (siinä loistaisin...)?

    • lentoemännäksi2099

      onko jollekin siis jo kutsu haastatteluun tullut? Kauan siinä meni että sellanen ilmestyy :D tietäis vähän kauan pitää odotella

    • neiti32

      Samaa täällä jännäillään!!

    • hakijaolen

      Mulle tuli soitto muistaakseni eilen, laitoin hakemuksen ennen juhannusta olevalla viikolla.

      • Asserri

        Millaisella taustalla haet?


      • hakijaolen

        Ei lentotaustaa. Asiakaspalvelutaustaa, mutta myös muilta aloilta työkokemusta. 36 v.


    • hakijaolen

      Siis Airpron haastatteluun.

      • Lentoemännäksi6886

        Eli soittaa eikä laita sähköpostia? Soittiko ne ihan suomenkielellä?


      • hakijaolen

        Soittivat suomeksi.


    • Tiiuska2

      Mulle soittivat tänään ja pyysivät haastatteluun ensiviikolle.

    • minnivalkoisissa

      Täällä kans yks kuumeisesti odotteleva. Ainakaan vielä ei ole tullut mitään tietoa, ei Airprolta eikä Norralta. Hain molempiin. Sain myös sisäpiiritietoa että Norwegianille tulee pian haku suomeen....

      • Airfin

        Onko kukaan kuullut huhuja Finnairin tilanteesta, onko tulossa hakuja?


      • emoksitahtova

        Norwegianilla oli vissiin kesähaku joskus keväällä. Tietääkö kukaan/onko kokemusta Norwegianista, minkälaista kielitaitoa vaaditaan? Ilmeisesti ainakin suomi, ruotsi ja englanti. Ja onko muuta tietoa Norwegianista työnantajana?

        Toisessa keskutelussa oli huhua että Finski hakisi juhannusviikolla uusia työntekijöit, mutta epäilempä vahvasti kun uudet kurssitkin alkavat vasta nyt syksyllä.


    • emoilija

      Itse en usko että finski hakee nyt ainakaan vuoteen uusia koska syksyn kurssikin on jo täytetty talvikautta ajatellen.. Norwegianilla on ilm. kielivaatimuksina englanti ja yksi skandi -kieli.

    • CherriesOnIce

      Hei haastatteluun menijät. Saitteko s.postiin infoa haastattelusta? Esim. Siitä paikasta ja tarkka sijainti?

      • CherriesOnIce

        Äsken tulikin s.posti Airprolta ja lisää Infoa


    • hakijaolen

      Sähköpostilla tuli tarkat ohjeet saapumiseen.

      Mulla on vähän kaksijakoinen fiilis nyt. Kävin tällä viikolla ihan toisen alan työhaastattelussa ja sieltä olisi mielenkiintoinen, parempipalkkainen ja hyvin todennäköisesti vakituinen työpaikka tiedossa. Selviää vasta varmasti kesälomien jälkeen, mutta vihreätä valoa jo esittivät paikan saamisen suhteen. Vaikkei tästä paikasta ole täyttä varmuutta vielä, niin aloin kyllä jo punnitsemaan, että viitsinkö tulla edes haastatteluun. En siis mitenkään usko, että edes jatkoon pääsisin, mutta tavallaan olisi mukava kaikki kortit kääntää. Ihan rehellisesti sanoen, en ole kyllä ihan varma, että haluanko työajallisesti noin rankkaan työhön (perheellinen olen), etenkään kun kyseessä on kuitenkin määräaikainen taival. Tavallaan kuitenkin on aina ollut haaveammatti ja monta plussaa olisi, kielitaidon kehittyminen entisestään, erinomaisen asiakaspalvelukokemuksen ja kontaktien saaminen jne. Jos tuohon lähtisin, niin toki täysillä eli tähtäimenä vakituinen työ lentoalalla.

    • haaveistatotta1234

      Laitoin juhannuksen jälkeisenä sunnuntaina hakemuksen ja koko edellisviikkoon mitään ei kuulunut. Voikohan tämän haaveen jo haudata? Toisaalta haku kestää pitkälle heinäkuuhun että jos eivät vain ole ehtineet hakemusta lukemaan?!

    • Netissähakuauki

      Norskin haku on kuulema avautunut:)Itse mietin vielä. Tarjoavat määräaikaista.

      • Mietinminäkin

        Missä tämmöinen on? Ei näy sivuillaan...


      • hakijaolen

        On se siellä, pitää vaan lukea ilmoitukset tarkkaan.


    • hakijaolen

      Millaiset palkat Norwegianilla on noilla short haul- lennoilla?

      • mirris0

        Norskin palkat on hyvät. Ovat neuvotelleet itselleen todella hyvän sopimuksen.


      • Mietinminäkin

        Joo Pron tes on hyvä. Mutta kiinnostaa millaisia päiviä Norskilla käytännössä toteutuu. Onko yli 10h yleensä, jotta saat päivärahat...? Onko yöpyviä, vai lähdetkö siirtona samantien takaisin...? Millaiset työllistymisnäkymät? kannattaako vakkarilentotyöstä vaihtaa siis...


      • haastattelussakäynyt

        Peruspalkan lisäksi maksetaan myös. lentotuntilisät (jokaisesta työtunnista tuntipalkka). Toki sit saavat myös päivärahat. Vapaita on 12 per kuukausi. Peruspalkka ja tuntipalkka riippuu kokemusvuosista. Peruspalkka on kokemattomalla n.1500 koeajan jälkeen. Päivystyksesta maksetaan myös tuntikorvaus. Myyntiprovikka (lennon aikaisesta myynnistä) maksetaan myös.
        Talvella kanariaa ja Dubaita (yöpyviä). Suomessa myös Oulussa yöpyviä.

        Haasattelussa keväällä käynyt


      • Norrja

        Jep. Lentotuntilisä on alkaen 6,60€/h riippuen päivästä ja kokemuksesta. Maksetaan kaikilta työtunneilta, ei pelkästään lentotyöstä. Varallaolosta maksetaan tuosta summasta 50%


    • emoksiko

      Tarkoititteko noita Europe hakuja norskilla? Mitenhän se käytännössä menee että mikä on ns. "kotipaikka" josta lennot lähtee?

    • Odottava11

      Mites haastattelut lähteneet käyntiin, siis Airprolla?

      • tiiuska2

        Kiinnostaisi myös, itsellä huomenna haastattelu. Jännittää! :)


      • Stuertti

        Heippa! Olin vuosi sitten Airprolla haastattelussa Tuifly:lle ja Thomas Cookille.
        Jännitin kovasti, mutta ihan turhaan. Kivoja haastattelijoita ja ymmärtävät että hakijat jännittävät.
        Ensin oli helppo ryhmätehtävä suomeksi ja sitten henkilökohtaisessa haastattelussa kysyivät muutaman kysymyksen englanniksi ja ruotsiksi. Kakkosvaiheen haastattelu englanniksi tai ruotsiksi.
        Rennoilla mielin vaan haastatteluun! :)


    • Norralle

      Onko kenelläkään käytännön vinkkejä Norran kielitesteihin, mitä tuleman pitää? Miten valmistaudun? Ruotsi jännittää ihan älyttömästi.

      • Lentämään5678

        Miten on haastattelut sujuneet?


    • Norzzzki

      Norskilla vissiin ollut haastattelut tällä viikolla? Ei tullut kutsua, mutta taisin myöhästyä hausta... Kiinnostaisi kuitenkin mimmoiset oli haastattelut ja mitä tarjosivat?

      • Fjugkku

        Onko kukaan saanut kutsua Norran yksilöhaastatteluihin?


    • Lotttttta

      Oliko Airpron haku nyt siis sekä Thomas Cookille että Tuiflylle vai jommalle kummalle vain?

    • tuituiii

      Sama kysymys kuin edellisellä.

      Onko TUIn kurssi ruotsiksi? Suomessa?
      Mitä kohteita tänä talvena on? Kanaria, Thaimaa, onko muita? Kuinka pitkiä aikoja ollaan perillä?
      Onko lentoja myös Ruotsista käsin?

    • Hakijamyös

      Kuinka nopeasti tuli kutsu Airpron haastatteluun?

    • Oldhostess

      Onko Norwegianin Short Haul Europe -rekryn etenemisestä tietoa? Hain viikko sitten eikä mitään ole kuulunut :/

      • Norskiii

        On jo porukka valittu, ja kurssikin vissiin alkaa 1.8. Itsekin taisin myöhästyä. Tuttu pääsi edellisistä hauista, vaikkei tähän edes hakenut, eli en tiedä ottivatko edes nyt hakeneita...?


    • Oldhostess

      Kiitos tiedosta. Voehan rähmä :/ Olisivat sitten poistaneet Helsingin ilmoituksesta. Laitoin hakemukseen basetoiveeksi Hel lisäksi Sto ja Osl, onkohan täällä mitään tietoa niiden osalta?

      • ssoe

        Juuri tuli sähköpostiin kutsu Norwegianin soveltuvuustesteihin, eli rekryt edelleen käynnissä


      • Norskiii

        Joo sama. Tuli sit kuitenkin. Mut täytyy taas miettiä, kun nyt vakkari lentoduuni ja tossa määräaikaisesta kyse. Sitä olis sitten siinä kiinni jos joku parempi haku tuliskin.


      • Ssoe

        Miten ne testit meni? Itsellä iski paniikki siellä aineistopuolella, 12min ja 48 kysymystä!! Taidettiin vähän testata paineensietokykyä samalla :D


      • oldhostess

        Juu kiirettä sai pitää mutta itse vastasin vain puoleen kun en viitsinyt hötkyillä. Tiedä sitten oliko huono idis 8-) Onko mitään tietoa rekryn etenemisestä?


      • Ssoe

        Jep about puoliin vastasin myös. Vielä ei ole tullut mitään infoa jatkosta


      • Norskiii

        Jätin sitten tekemättä kuitenkin... Ajattelin että parempi nykyisessä.... Ja ehkä finskin hakuja ootellessa, vaikka surkeat palkat onkin


      • oldhostess

        Onko jotain hajua, että finski olisi lähiaikoina hakemassa?


      • Jgfkjfdh

        Ei oo kyllä mitään kuulunut finskistä.


    • Syyshaut
      • oldhostess

        Mielenkiintoista! Miksiköhän hakevat suomenkielisiä köpis-baseen? Onhan Jet-Timella base myös Hgissä niin siksi ihmettelen... Tietääkö kukaan Jt:n tessistä ja palkkauksesta?


      • Outooo

        En osaa sanoa, erikoista. Helsinki base säilyy edelleen, mutta operaatio yhdistyy Tanskan kanssa. Helsinkiin beissatut on Suomen TES:in alla joka on hyvä. Tuosta Tanskan Tessistä en tiedä...


      • Oldhostess

        Jotain tällaista tietoa löysinkin se/dk-keskustelupalstoilta. Hakevat suomalaisia koska voivat tarjota heikompaa sopimusta kuin tanskalaisille. Luin myös, että palkanmaksun kanssa ollut ongelmia.. Pitäisikö olla myös sitten oma asunto cph:ssa..? Tää on vähän strange nyt, jää hakematta.


      • JiiTeee

        Menee Tanskan Tesin mukaan, joten ei voi olla heikompi kuin Tanskalaisilla, eli sama tes heilläkin. Tanskan Tes heikompi kuin Suomen. Ja kyllä, asunnon joutuu hommaamaan itse...
        JT:llä ollut omia emoja "vaihdossa" Suomesta Tanskassa joskus ja joku kurssi aiemminkin rekrytty täältä suoraan Tanskaan. Tanskasta vaikea saada hyvää henkilökuntaa...


      • Uhhjojy
        JiiTeee kirjoitti:

        Menee Tanskan Tesin mukaan, joten ei voi olla heikompi kuin Tanskalaisilla, eli sama tes heilläkin. Tanskan Tes heikompi kuin Suomen. Ja kyllä, asunnon joutuu hommaamaan itse...
        JT:llä ollut omia emoja "vaihdossa" Suomesta Tanskassa joskus ja joku kurssi aiemminkin rekrytty täältä suoraan Tanskaan. Tanskasta vaikea saada hyvää henkilökuntaa...

        ...koska palkalla ei tahdo elää Tanskassa...


    • Jetskiiii

      Eli päätyivät työllistämään loppupeleissä valitut Helsingin baseen Suomen TES:illä! :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe