Tiivistettynä: Saako rutiköyhä avovaimo toimeentulotukea jos avomiehellä on varallisuutta?
Mietin josko täältä joltain löytyis kokemusta moisesta tilanteesta: omat tulot ovat pyöreä nolla kun töitä en ole hakemuksista huolimatta saanut. Miehellä olisi kumminkin varallisuutta (no ei nyt ihan hillittömästi mutta pahan päivän varalle) ja pystyisi säästöjensä kautta hoitamaan elämisen.
En kyhtään pidä sossun lapun täyttelemisestä ja se liitteiden määrä, huh. Etenkin miehen varallisuutta koskeva. Mitään varallisuutta en aio piilotella mutta kun kuitenkin yksilönä haen oman varattomuuteni vuoksi tätä tukea niin voiko olla mahdollista, etten saa mitään jos miehellä katsotaan olevan mahdollisuus maksaa kaikki?
Omalla tilillä alle euro rahaa ja en mitenkään haluaisi omia laskuja (mm. kiinteä puhelinliittymä) tai menoja maksattaa miehellä :(. Ahdistavaa pyytää kaikkeen rahaa kun tietää ettei voi mitenkään itse osallistua elämisen menoihin.
Toimeentulotuki ja avoliitto
9
2076
Vastaukset
- Petu_
Toimeentulotuessa avoliittoa käsitellään kuten avioliittoa. Eli jos asutte yhdessä niin katsotaan, että puolisolla on toiseen nähden elatusvelvollisuus.
http://www.satakunta.net - 1118
Mikset saa työttömyyskorvausta? Hakeudu vaikkapa työkokeiluun, niin saat edes jotain.
- tervemuijaeisaatöitä
Tätä minäkin ihmettelen. Aloittajan pitää ilmoittautua työkkäriin ja hakea kelalta työmarkkinatukea. Onko mennyt ohi tieto nykyisestä työmarkkinatuesta? Siitä voi lukea kelan sivuilta.
- Kaidantienkulkija
Jos tarkoituksena on lähteä lakia rikkomaan ja itselleen toimeentulotukea huijaamaan vaikkei siihen mitään oikeutta tuollaisessa tilanteessa olisikaan, niin ap:n tulee teeskennellä olevansa yksinäinen ja asunnoton, niin pääsee käsiksi siihen 485e/kk perusosaan. Helpoin tapa on muuttaa viralliseksi osoitteeksi poste restante ja sanoa että tuli "avoero" ja että asut nyt ystäviesi/sukulaistesi luona eri paikoissa aina jonkin aikaa ilman vakinaista osoitetta.
Sitten jos haluat päästä vielä suurempiinkin yhteiskunnan rahoihin huijaamalla kiinni niin tarvitset tietenkin feikki vuokrakämpän. Helpoiten se järjestyy muuttamalla virallisesti esimerkiksi tätisi/serkkusi luo alivuokralle ja hakemalla siihen asuntoon sitten yleistä asumistukea ja toimeentulotukea. Alivuokraa voidaan huomioida menona jopa lähes 400e, joten voit saada jopa sen 800-850e/kk itsellesi huijattua yhteiskunnan tukia.
Todelliset pro:t ovat sitten niitä joilla on kokonainen vuokra yksiö/kaksio vuokralla ja nostavat siihen yhteiskunnan tukia vaikkeivat itse siellä edes asu vaan ovat jälleenvuokranneet sen pimeästi jollekin toiselle. Tuolloin puhutaan jopa 1000-1300e/kk nettotuloista yhteiskuntaetuisuuksien ja pimeän vuokran muodossa.- Amatööri_ei_Pro
"Todelliset pro:t ovat sitten niitä joilla on kokonainen vuokra yksiö/kaksio vuokralla ja nostavat siihen yhteiskunnan tukia vaikkeivat itse siellä edes asu vaan ovat jälleenvuokranneet sen pimeästi jollekin toiselle."
Kysymys, missä "todelliset Pro:t" sitten itse asuvat? - Kaidantienkulkija
Amatööri_ei_Pro kirjoitti:
"Todelliset pro:t ovat sitten niitä joilla on kokonainen vuokra yksiö/kaksio vuokralla ja nostavat siihen yhteiskunnan tukia vaikkeivat itse siellä edes asu vaan ovat jälleenvuokranneet sen pimeästi jollekin toiselle."
Kysymys, missä "todelliset Pro:t" sitten itse asuvat?Avopuolisonsa tai vanhempiensa luona tietenkin, mutta epävirallisesti vain.
- sasaFDSFGS
Kaidantienkulkija kirjoitti:
Avopuolisonsa tai vanhempiensa luona tietenkin, mutta epävirallisesti vain.
Ei voi asua avopuolisonsa kanssa, koska sellaista ei ole. Se oma osoite täytyy olla siellä omassa asunnossa, eli siinä, joka on vuokrattu pimeästi jollekin toiselle. Jos ja kun se oma osoite on siellä omassa asunnossa, sillon ei elä avoliitossa, eikä ole avopuolisoa.
- järkihoiäläjätä
Amatööri_ei_Pro kirjoitti:
Kysymys, missä "todelliset Pro:t" sitten itse asuvat?Ovat varmaan Caribialla surffaamassa:D Hymy hyytyy sitten kuitenkin viimeistään siinä vaiheessa, kun se pimeä vuokralainen pistää koko kämpän paskaksi, ja lasku tulee sitten itselle. Pahin virhe, mitä ihminen voi tehdä on ottaa pimeä vuokralainen johonkin toisen omistamaan asuntoon, joka on vuokrattu omiin nimiin. Joka niin tekee, ei todellakaan ole mikään PRO!
- Kirjatposterestante
Työmarkkinatuen saa mutta toimeentulotukeen lasketaan avokin varat. Aivan hullua sikäli että kukaan ei halua nykyään elättää puolisoaan. Nöyryyttävää olisi siipiveikkona elää ja kerjätä rahaa joka tarpeeseen. Elatusvelvollisuus pitäisi sisällyttää vain avioliittoon. Miksi avoliitossa alkaisin elättäjäksi kun en edes peri avopuolisoani? Avoliittolaisten elatusvelvollisuudessa ei ole mitään järkeä ja siksi monilla on kirjat erillään ja epävirallisesti asuvat yhdessä. Aivan pienilläkin tuloilla pitäisi elättää kaksi, sellaisella mikä hädin tuskin riittää itsellekkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313994- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302393
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122230- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481592- 1411497