talolaajakaista

tarpeeton_

Sitä vaan, että jos asuu vuokralla osaketalossa ja ei edes olisi nettiä käyttävä ihminen, niin siltikin joutuu mukamas maksamaan talolaajakaistan kuukausimaksun vuokrassansa? Oikeinko mukamas on!

4

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein-menee

      Ihan oikein on. Sellaista taloyhtiössä asuminen on, että välillä joutuu maksamaan palveluista ja asioista, joita ei itse tarvitse, kuten A-rapun siivouksesta, vaikka asuu itse B-rapussa, pyykkituvan pyykinpesukoneen huollosta, vaikka pesee pyykit kotona jne. Jos ei halua maksaa asioista, joita ei tarvitse, omakotitalo on ainoa vaihtoehto.

      • sdfögdfhgödhg

        Älä ihmeessä. No, tämä kun tulee vuokraan extrahintana tämä laajakaista. Muutenhan tuo vuokra on ikään kuin siihen kuuluvia ns. palveluita erikseen yksilöimättä. Ja loppujen lopuksi se nyt on kuitenkin aika pieni osuus se siivous siitä ja siitä rapusta vuokrastani, suurin osa siitä vuokrasta menee asunnon omistajalle.

        Käytän vettä ja käytän sähköä, niistä voin vuokrassani maksaa, mutta jos minulla ei ole netin käyttöön laitteita, niin miksi minun pitäisi hyödyttää muita asukkaita, joitten vastikkeet ovat tosi halvat.

        Mutta sulla sitä oli taas hieno vastaus.


      • itkupillin_valitusvirsi

        Nyyh, nyyh. Elämä on.

        Rupea nyt samalla vaivalla nyyhkyttämään esim. vedenkulutuksesta. Vai onko tässä niin päin, että sinä törsäät ja muut maksaa, jolloin kaikki onkin OK?

        Lisäksi voisit pillittää vaikkapa siitä, että talossa on ulkoluväline- ja/tai lastenvaunuvarastot, vaikkei sinulla ole kumpaakaan. Ja pihalla hiekkalaatikko, joka on sinulle tarpeeton.

        Kaltaisiasi itkupillejä on myös omistusasujissa. Sitten pillitetään myös talon remonteista. Esim. miksi parvekkeettomien yksiöiden omistajat joutuvat osallistumaan parvekeremontin kustannuksiin? Jokaisen pitäisi maksaa vain oma osansa. Tarkoittaen ilmeisesti sitä, että ylimmän krs asukkaat maksaisivat kattoremontin kokonaan itse, 2. krs asukkaat eivät maksaisi hissiremontista kuin pienen osuuden (koska tämän matkan jaksaa kävelläkin) jne.

        BTW vuokrassa joudut myös näitä remonttikulujakin maksamaan, vaikket aisiaa tod. näk. olekaan tajunnut. Eli saatat todellakin maksaa myös parveke- ja kattoremonttien kuluja, vaikkei sinulla parveketta olisikaan ja vaikket asukaan ylimmässä kerroksessa! Huutava vääryys, josta kannattaa, muun ohella, ruveta itkemään ja parkumana. Puhumattakaan siitä, että Läski rikastuu kustannuksellasi ;-D


      • oikein-menee
        sdfögdfhgödhg kirjoitti:

        Älä ihmeessä. No, tämä kun tulee vuokraan extrahintana tämä laajakaista. Muutenhan tuo vuokra on ikään kuin siihen kuuluvia ns. palveluita erikseen yksilöimättä. Ja loppujen lopuksi se nyt on kuitenkin aika pieni osuus se siivous siitä ja siitä rapusta vuokrastani, suurin osa siitä vuokrasta menee asunnon omistajalle.

        Käytän vettä ja käytän sähköä, niistä voin vuokrassani maksaa, mutta jos minulla ei ole netin käyttöön laitteita, niin miksi minun pitäisi hyödyttää muita asukkaita, joitten vastikkeet ovat tosi halvat.

        Mutta sulla sitä oli taas hieno vastaus.

        Eli jos laajakaistamaksukin olisi piilotettu vuokraan, niin et edes huomaisi sitä ja maksaisit kiltisti etkä kitisisi yhtään, mutta kun se nyt sattuu olemaan eritelty, niin tottakai siitä pitää valittaa. Aivan taatusti valittaisit myös rappukäytävän siivousmaksusta, jos sen osuus olisi vuokrassasi eritelty, mutta kun ei ole niin se "sisältyy" eli on "ilmainen". Tyypillistä vuokraloisen logiikkaa. "Kaikki mikä sisältyy vuokraan, on "ilmaista" ja kaikki mikä on eritelty, on ylimääräistä maksua".

        Vai minkälaista vastausta olisit toivonut? Kysyit, että onko oikein, ja vastaus on, että on oikein ja menee täysin lain mukaan. Olisitko toivonut jotain sympatiaa, vai olisitko ollut vastaukseen tyytyväisempi, jos sinulle olisi valehdeltu, että "onhan tuo aivan kohtuutonta ja erittäin räikeää lain rikkomista, ota heti yhteyttä asianajajaan ja haasta yhtiö oikeuteen"?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe