"adventisti" -ystäville, ja tuttaville;

Palstalla käymäni keskustelu mitä kävin hetken oli tarpeellinen- Minun oli pakko saada puheenvuoro jossakin. Olen tunnistettavana henkilönä, ja omalla nimelläni käynyt keskustelua foorumilla vuodesta 2005.
Toivon että päätän vihdoinkin puheenvuoroni siitä mitä halusin sanoa; Tiivistys;

1.) Olen 58 vuotias ukko, ja minun nuoruuteni 1970 - 1980 lukujen 16-30 vuoden ikäni- minun taikka ystävieni nuoruuden harkitsemattomuudet, käytöshäiriöt, äkilliset mielenhäiriöt, ja sekavuustilat eivät ole laillisesti modernisoitavissa, -ei laillista puuhaa moralisoida 30-40 vuotta vanhoista ko. temppuja, joissa ei ole elämäntavoistakaan koskaan ollut kyse.
- Kaikenlainen alapään suuseksimission kohtaukset mm. kuuluvat tuollaiseen hamaan menneisyyden aikajaksoon, ja ko. harkitsemattomuuksiin.
Minulla ei ole ainokaisenkaan ystäväni kanssa missään ajassa teini-iästä lähtien ollut ainokaisenkaan sanan keskustelua miesten keskisestä intiimistä missiosta ystävyydessä. Ei ole mieleemme juolahtanut koskaan.
- En ole myöhemmässäkään elämässäni ryhtynyt saman sukupuolen kanssa rakkaus-suhteisiin, -on luonnotonta ollut aina minulle, ja ei tule kysymykseenkään.
En ole ainokaistakaan miestä elämässäni koskaan homoksi nimitellyt sanallakaan koskaan, ja en ainokaisenkaan ihmisen intiimeitä asioita ole elämässäni puhunut sanaakaan. Olen tämän maan lainsäädännöt noudattanut useiden vuosikymmenien ajan, ja ainoa rikoksen tunnusmerkit täyttävä asia on rattijuopukseni 1986 mitä olen elämässäni tehnyt.
- Minulla ei ollut varaa elättää perhettä silloin kun olisin ollut valmis ja halukas ja kypsä parisuhteeseen. Niitä neitoja/naisia joihin rakastuin korviani myöten, en koskaan saanut.
- Loppuun palaminen joka oli totta minun elämässäni 30- iässä, sitä ei lääketiede osannut tunnistaa 1980 luvun lopulla, ja siksi olin hukassa. Bourn out opittiin tunnistamaan lääketieteessä vasta 1990 luvulla.
- Kuitenkin ihmissuhdeasioita oli joista kompastusta, ja opitkäkestoista stressiä.

2.) Minä en ole puhunut kenenkään yksityis- intiimi- perhe- asioita en; -yhdistyksien- järjestö-yhdistystoiminnan- yhtiöiden- naapurustojeni- sukulaisteni- ystävieni- työnantajieni, asiakkaitteni, työnantajieni asiakkaiden- >>> En minä ole puhunut tai kirjoittanut moisten ihmisten moisista asioista koskaan mitään. En edes kenenkään suhteista toimielimiinsä. Olen omissa luottamustehtävissäni kantanut vastuuni 100% joka päivä aina, ja pitänyt puiurot ja vellit omissa kupeissaan ryhmien välillä -eli kokouksien asiakirjojen ympärillä, ja korkeintaan omissa arjen rupattelussa, liittämättä niihin henkilöitä tai perheitä -Näin aina kaikessa ajassa on ollut. Olen aina kirjoitellut yleisiä integriteetti- legitiimiys- asioita, -ei niissä ole persoonia koskaan ollut.
- Ainuttakaan naista jolla on sormukset sormessa ollut en ole maannut elämäni aikana koskaan.

3.) En pidä esimiehiä eläkepäivilläni, en yhdistystoiminnassa, en vuokranmaksajan asemassa. Ei ole esimiesten pitämiseen moraalisia eikä juridisia velvoitteita.
Esimiesasema kuuluu aina työelämään, työsuhdeasioihin osapuolten välille, kun molemmilla osapuolilla on vastike-suorite-perusteiset sopimukset joista ko. suhde perustehtävien suhteen käy ilmi, tai toinen osapuoli on palkanmaksaja.
Alamaisten pitäminen ei ole laillista puuhaa edes sopimuksilla ja rahallakaan. Vain yhteistyöhön orientoituneita kumppaneita voi saada.
Toimielimen alaisuuteen pitää jokaisen askeleet käydä, toimielin (hallitus, johtokunta) on juridisen vastuun kantaja ryhmien toiminnan vaikuttavuuden tuloksista, ja tuo juridinen vastuu koskee myös jäseniä henkilökohtaisesti. Kansainvälisen organisaation ylimmän toimielimen puheenjohtaja käyttää oman itsenäisen toimivaltansa; oman äänestyslappunsa ryhmän päätöksenteossa. Toimielin on pomo. Ei yhdistystoiminnassa ihmiset vertikaalisessa järjestyksessä, -ei. Subjektia ei voi koskaan ohittaa minkäänlaisessa virassa subjektia koskevassa asiassa.
Vietän eläkepäiviäni harrastuksieni parissa.

Minun pitää jättää näistä kirjoittaminen tähän. 30-40 vuotta vanhojen nuoruustemppujen ko. modernisoiminen ei ole laillista puuhaa.
Helvetin esikartanoiden porttien saranat pitää narisuttaa vain itselleen 30-40 vuotta vanhoista synneistä jos niin kokee ettei synnit muutu miksikään taivaan kirjoissa millään konstilla.

Blogini on 100% yksityinen kotisivutila jossa vain linkkikoelma.
Ainokainenkaan teologikaan kirkossa ei kirjoita kirkon teologiaa yksin.
Kirkon teologia kirjoitetaan aina kirkon ylimmässä toimielimessä.

Minä en luovu tämän maan lakien noudattamisesta. Kun lakia noudattaa menettelee oikein ja ei tee lähimmäiselleen väärää. Nämä ovat niitä ihmisiä joille "ei oikeudessa voi mitään." Menettelevät oikein ja hyvin ja oikeusvaltion oikeusmoraali-etiikan mukaan.

Tallettakaa tyynynne alle yöksi tulosteena tämä, ja oppikaa ulkoa, jos jollakin on ollut jotakin ihmetystä. Olen luonnollinen oikeushenkilö.

Tämä oli viimeinen info

Jari Laurila
keskustelija

30

633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain yksi lisäys;

>>>>> Koska olen korkeamoraalinen mies, olen kieltäytynyt nuorten seksitarjoiluista 30- ikävuodestani lähtien, eli kolmen vuosikymmenen ajan.

Tuossa 30- tietämillä liikkuisi ikäraja tänään, jos sellaiseen ryhtyisin.

>>> En ole naimassa ketään kun ei kukaan seurassa liiku. Lähiön tuttavuudet joita elämässäni syntyi lähiöissä, olen lyhyesti sanonut; "Ei parisuhdemerkitystä."
      En minä ole kenenkään itsenäisesti naitettavissa lähiöiden erilaisten arjessa avustamisen suhteissa, joissa on kyse kotitalousteknisissä asioissa avustamisesta, lehtien lainaamisesta, lapsenvahdin virasta, tms.

>>> Tuskin olen ehdotellut kenellekään alapääsuuseksimissiota, taikka ylipäätään puhunut mitään kahden välistä intiimiä.

Kaikki se mitä kirjoitin edellisessä ja tässä on totta, ja tämä oli viimeinen informaatio.

Minun oli pakko käyttää puheenvuoro jossakin.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• «Tämä oli viimeinen info»

Tämä varmasti herättää vilpitöntä iloa ja kiitollisuutta palstan lukijoiden keskuudessa.

• Kyllä nyt on pakko ajatella että puheenvuoroni on käytetty.

Pahoittelen että täällä piti pitää moinen puheenvuoro, mutta syy oli vain se että tuiki tuttuja ihmisiä käy täällä.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Kuitenkin unohtui;

- Hengelliset maallikko-vastuuni jäsenyysvastuuni olen jättänyt 1-3.6.2006 (2006-)
      Joku noista kolmesta päivästä puhelimitse kymmenen vuotta sitten.

Yhdistystoiminnassa oli paljon palvelutehtäviä minulla, ja olin estoinen niitä hoitamaan ko. aikana, ja en voinut "levätä" penkillä istuen, -sillä olin suorittanut jatkuvasti jotakin.

Luottamustehtäviä oli yhteensä tusina hengellisessa yhdistyksessä, kunnallisessa hallinnossa ja suuren asuntovuokrayhtiön asukasdemokratiassa.
      Huolia joistakin paljon, ja joissakin paljon tehtäviä.
      '
      Olen menneet ko. tehtävien ympärillä oleville ihmisille anteeksi antanut.

Yhdistystoiminnoissa on pakko jaksaa demokratia, ja että näissä tehtävissä ei ole pätevyysvaatimuksia. Olen tehnyt parhaani neuvoakseni perusasioita joillekin tahoille. Toimielimien jäsenillä on velvollisuus palautteiden vastaanottoon- ja luonnollisten henkilöiden viestintä on vaitolovelvollisuuden asia, -myös ihmisten perheasioissa.
      Kaikkia työntekijöitä, luottamushenkilöitä, viranhaltijoita koskee vaitiolovelvollisuus luonnollisten henkilöiden yksityisistä mitä toimessään tietää.
      Naapurinsa yksityiselämän paljastelukaan ei ole laillista puuhaa.

Olen ollut joillekin liian viisas.
      Pitää lopettaa tämä informaatio nyt. _Hyvää kesää.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• ichus.publendi

"Tämä oli viimeinen info"
      Ei malttanut Jari pysyä pois palstalta . Hänellä kun on niin pakottava tarve päästä edes jossain olemaan esillä. Miestä vaivaa "julkisuuden syyhelmä", lainatakseni erään pienen miehen (O.M.) mielilausetta vuosikymmenten takaa.

• Sinua vaivaa omat ennakkoluulosi. Ei muuta vaivaa varmaan?

Minä en ole vertikaaliseen järjestykseen aseteltavissa kenenkään alamaiseksi, ja seurakunnan -kirkon sisäiset asiat eivät ole koskaan kenenkään perheasioita, seurakunnan demokratia ei ole kenenkään perheasiaa koskaan,- ja jumalattomien perheenjäsenien -sukulaistensa asiaa koskaan.

En muutu edesmeneiden sukulaistenikaan uskonnoksi koskaan.
        Olen kirjoittanut korkeintaan vaan historiassa ansioituneista vainajista.

Alamaisten pitäminen ei ole laillista puuhaa Suomessa rahalla ja sopimuksillakaan. Työsuhteessa alaiseksi saa työsopimuksilla, ja rahapalkalla, mutta pitää katsoa että työopimuksesta käy osapuolien suhde ilmi, -toinen työnjohdollisessa- ja toinen orientoituneena vastike-suorite- perusteisen sopimuksen mukaan.

Ei poijat että paapat ja mummot luulevat itsensä toisen johtajaksi yhdistystoiminnoissa, -ei poijat.

En kirjoita minkäänlaisen seurakunnan tai järjestön teologiaa koskaan.
        Minulla on Raamatun näkökulma omissa teksteissäni blogissani.

Minä en koskaan lue mitään mistä ei käy ilmi kuka on kirjoittanut, tai sivuston ylläpitäjä. Katson sen aina ensin, ja riviäkään en lue muuta. Ylläpitäjä ja kirjoittaja on aina käytävä ilmi ennenkuin riviäkään luen web- sivuja.
        Täällä on anonyymeja ihmisiä.
        Koska blogini on esillä, käytän täällä omaa nimeäni jo vuosia.
        - Minun henk. koht. missio selviää tästä linkistä, ja blogini etusivun vasemmasta laidasta;
        http://jarinhotelli.blogspot.com/p/tekijanoikeuksista.html
        > On lisäksi luonnollisen henkilön kotisivutila harrastuksineen.
        Kun vuosikausia on foorumeilla arkuus katoaa.

- En ole jäsen ja -vastuissa ollut 10- vuoteen hengellisissä järjestöissä.

Adventtikirkko on hieno kirkko, jossa teologia lepää Kristus kalliolla tiukasti, eikä siitä hievahda. Olen kaikkeni tehnyt neuvoakseni nykyajan yhdistystoiminnan mission- sekä hyviä tapoja demokratian- hallinnon- esimies-johtamisen- ja hyvien vuokratapojenkin suhteen. mm.

Kielenkäyttöni on toisinaan ollut hiukan humoristista ja sarkastista.
        Ei henkilöihin suoraan tarkoitettua kuitenkaan.

>> En ole neuvotellut kenenkään tyttäriä 2000- luvulla, eikä kukaan mahdollinen tarjokas huolehtinut, että olisi istunut minun pöytääni minun näköetäisyydelleni moisissa mahdollisissa asioissa.
        Lemmenliekki ja -tuska oli suuri, ja ylipäätään elämässä nuoruus raskas raatamisen vuoksi, ja keski-ikä raskas monista muista syistä.
        Seniorin päivät haluan olla rauhassa, ja tarkkailla verenpainettani, kun en ole vielä verenpainetautinen- eli on eleltävä iisisti. Jaksan vielä raskaaseen liikuntaan kuitenkin joitakin vuosia vielä.

>>>> Minä olen tämän maan lakien ystävä, ja en siksi tee laittomuutta, en kannata laittomuutta enkä osallistu laittomuuteen.
        Minä osaan tämän maan lainkäytön yhteiskunnassa. Olen kokonaisvaltaisen hyvät perustiedot hankkinut yliopistossa koskien maamme hallinto-palvelu-kulttuuri- hallinnon ja johtamisen leadership esimiestaitojenkin asioissa. Kaupan- myynnin- markkinoinnin- liiketoiminnan osaamisen kursseja on tullut luetuksi myös. Elämäni aikana yliopistokursseja 200 opintopisteen verrran oheisissa aineissa ja oheiseen liittyviä yleistietojen kursseja. Suoritus on vaatimaton, mutta antaa hyvät perustiedot ko.

Minulla ei ole lähiöissä palvelujen ja ihmisten kanssa yhteisiä yksityisiä asioita, ei kenenkään perheisiin liittyviä yhteisiä asioita.
        'Katsoa oman lompsansa kuitit- ja piirongin laatikkojen sopimukset- katsoa keitä ne koskevat ja oikeudet ja vastuut- ja osapuolet. Taloyhtöiden sopimuksissa on muistettava katsoa taloyhtiön nimi, ja sen huoneiston numero mihin on hallintaoikeus. Muilla ihmisillä on omat sopimuksensa ja omat kuitit lompsassa.
        Kuitit vastaavat sopimuksia. Lähiöissä on vain korkeintaan maitopurkin kassakuitin verran yhteisiä asioita.

Aamen.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Sinua vaivaa omat ennakkoluulosi. Ei muuta vaivaa varmaan?

Minä en ole vertikaaliseen järjestykseen aseteltavissa kenenkään alamaiseksi, ja seurakunnan -kirkon sisäiset asiat eivät ole koskaan kenenkään perheasioita, seurakunnan demokratia ei ole kenenkään perheasiaa koskaan,- ja jumalattomien perheenjäsenien -sukulaistensa asiaa koskaan.

Alamaisten pitäminen ei ole laillista puuhaa Suomessa rahalla ja sopimuksillakaan. Työsuhteessa alaiseksi saa työsopimuksilla, ja rahapalkalla, mutta pitää katsoa että työopimuksesta käy osapuolien suhde ilmi, -toinen työnjohdollisessa- ja toinen orientoituneena vastike-suorite- perusteisen sopimuksen mukaan.

Ei poijat että paapat ja mummot luulevat itsensä toisen johtajaksi yhdistystoiminnoissa, -ei poijat.

Minä en koskaan lue mitään mistä ei käy ilmi kuka on kirjoittanut, tai sivuston ylläpitäjä. Katson sen aina ensin, ja riviäkään en lue muuta. Ylläpitäjä ja kirjoittaja on aina käytävä ilmi ennenkuin riviäkään luen web- sivuja.
        - Minun henk. koht. missio selviää tästä linkistä, ja blogini etusivun vasemmasta laidasta;

Adventtikirkko on hieno kirkko, jossa teologia lepää Kristus kalliolla tiukasti, eikä siitä hievahda. Olen kaikkeni tehnyt neuvoakseni nykyajan yhdistystoiminnan mission- sekä hyviä tapoja demokratian- hallinnon- esimies-johtamisen- ja hyvien vuokratapojenkin suhteen. mm.

>> En ole neuvotellut kenenkään tyttäriä 2000- luvulla, eikä kukaan mahdollinen tarjokas huolehtinut, että olisi istunut minun pöytääni minun näköetäisyydelleni moisissa mahdollisissa asioissa.
        Lemmenliekki ja -tuska oli suuri, ja ylipäätään elämässä nuoruus raskas raatamisen vuoksi, ja keski-ikä raskas monista muista syistä.
        Seniorin päivät haluan olla rauhassa, ja tarkkailla verenpainettani, kun en ole vielä verenpainetautinen- eli on eleltävä iisisti. Jaksan vielä raskaaseen liikuntaan kuitenkin joitakin vuosia vielä.

>>>> Minä olen tämän maan lakien ystävä, ja en siksi tee laittomuutta, en kannata laittomuutta enkä osallistu laittomuuteen.
        Minä osaan tämän maan lainkäytön yhteiskunnassa. Olen kokonaisvaltaisen hyvät perustiedot hankkinut yliopistossa koskien maamme hallinto-palvelu-kulttuuri- hallinnon ja johtamisen leadership esimiestaitojenkin asioissa. Kaupan- myynnin- markkinoinnin- liiketoiminnan osaamisen kursseja on tullut luetuksi myös. Elämäni aikana yliopistokursseja 200 opintopisteen verrran oheisissa aineissa ja oheiseen liittyviä yleistietojen kursseja. Suoritus on vaatimaton, mutta antaa hyvät perustiedot ko.

Minulla ei ole lähiöissä palvelujen ja ihmisten kanssa yhteisiä yksityisiä asioita, ei kenenkään perheisiin liittyviä yhteisiä asioita.
        'Katsoa oman lompsansa kuitit- ja piirongin laatikkojen sopimukset- katsoa keitä ne koskevat ja oikeudet ja vastuut- ja osapuolet. Taloyhtöiden sopimuksissa on muistettava katsoa taloyhtiön nimi, ja sen huoneiston numero mihin on hallintaoikeus. Muilla ihmisillä on omat sopimuksensa ja omat kuitit lompsassa.
        Kuitit vastaavat sopimuksia. Lähiöissä on vain korkeintaan maitopurkin kassakuitin verran yhteisiä asioita.

Aamen.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• jarinhotelli kirjoitti:

Sinua vaivaa omat ennakkoluulosi. Ei muuta vaivaa varmaan?

Aamen.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Kassakuitit lähiöiden palveluissa ovat kahden välisiä yhteisiä asioita- ei ihmisten yksityiselämän juorut.

Siinä osoitteessa missä taloyhtiönsä on, -on vastikkeiden korotukset, yhteisien tilojen käyttöä ja uusimista koskevat asiat, asukastoiminta, ja järjestyssääntöjen yhdessä kirjoittaminen- osakkailla osakeyhtiöjärjestyksen asiat.

Siinä lähiöiden yhteisien asioiden missio.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• HaeApuaHyväMies

Jarin kannattaisi hakea ammattiapua jostain.

http://www.mielenterveysseura.fi/fi/yhteystiedot

Tuolta voi löytää apua ongelmiinsa ja pakottavaan tarpeeseen kertoa uudestaan ja uudestaan samoja tarinoita, pakkomielteisesti.

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Hoitomuotoja/Pages/Psykoterapia.aspx

Apua löytyy taatusti, jos sitä vain nöyrtyy hakemaan, sillä omien asioiden jatkuva riepottelu tällaisella keskustelupalstalla ei ole tervettä, eikä johda sellaiseen lopputulokseen, että siitä olisi yksilölle apua pitkällä tähtäimellä. Se saattaa jopa vaikeuttaa elämää hyvinkin paljon, kun omalla nimellään antaa itsestään sairaan ja sekavan kuvan.

• Hei!

Minun vonitini on loistava. Keskustelu-foorumeilla et osaa erottaa sairaita kirjoituksia. Minun kirjoituksissani on liian paljon viisautta Sinulle. Siitä kiikastaa.

Maratonkuntoinen mies, joka kirjoittelee erinomaisia, kiitettäviä ja hyviä yliopistokurssien ja esseiden arvosanoja ei tarvitse neuvoasi.

Tuossa perustelut.

Hyvää kesää
        Jari Laurila
        keskustelija

• Lisäys;

Tai sitten olet itse jossakin sopassa mistä kenkä puristaa, olet pitänyt laitonta tuomaria, tai omissa tiedoissasi työssäsi olet ylittänyt legitimiteettisi rajat, tai/ ja et ole tiedollisesti tehtävääsi täysin perehtynyt koulutuksessasi.

Katso ettet vahingossa vaan pimahda-
        Huolehdithan myös siitä että yhdistystoiminnoissasi ymmärrät olevasi tasa-arvoinen muiden ihmisten kanssa ja että jokaisen itsenäinen toimivalta on äänestyslappu ryhmien päätöksenteossa.
        Ettei liian korkiaksi hoitelemaan pomona joka asiaa ihmisten perheasioita myöten.

Minä olen pitänyt koko elämäni mölyt mahassa ihmisten yksityis- intiimi- perheasioista.

En ole kiinnostunut kenenkään peräsuolesta. Näin on aina elämässä ollut.

Mutta, hyvää kesää nyt- hyviä kesälomia. Keskustelu on käyty.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

• Vielä;

Olet varmaan oikeen hienosta perheestä ja ihanaa seurapiiriä piisaa, ja ajattelet että tämä foorumi on sopiva paikka nimimerkin takaa vihjailla ihmisten terveyteen liittyviä asioita.

Foorumeilla ihmiset lukevat ja sivuuttavat mitä kirjoitetaan.

Tiedän hyvin että toistoa oli, mutta ei ole kaikille selvää vieläkään, mutta toivotaan että jonkun tosi suuren ja valtavan adventtiystävän joka on jatkuvasti viihtynyt seurassani ilonani oikein henkiystävänä vuosien mittaan, ja pitänyt minuun yhteyttä, -että on edes yhdelle mennyt perille mitä opetin.

>>>> Mutta kesälomat vietämme, ja minullakin on muuta tekemistä kuin opettaa vuodesta toiseen niitä integriteetti- ja legitiimiys- asioita mitä opetin. Perusasioita.

Minä en pidä esimiehiä eläkepäivilläni, ja esimiehellä prätkähtää aina ensteks mieleen vuorovaikutusasiat.

En ole holhottavissa ollut aikuispäivilläni koskaan, kukaan ei ole laskujani tarjoutunutkaan koskaan makselemaan, joka olisi ensimmäinen ehto,
        >> - -Aina oikeuskelpoinen henkilö olen ollut- ja onneksi en ole tämän maan lakeja rikkonut.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Sinun pitää pakkomielteisesti ymmärtää, että nöyrryt sen verran ettet ihmisille vihjaile halventavasti terveydentilasta foorumeilla. Foorumeilla kirjaimien rivit äkkiä jäävät taakse. Kannattaa antaa ihmisten kirjoittaa kirjoittamansa, eikä olla kritisoimassa persoonallisuuksia.

Että kekkaat jotakin viisaampaa tekemistä.

Ja pidät perhe-asiat erossa seurakuntien sisäisistä asioista, etkä kuvittele itseäsi toista korkeammaksi.

>>> Olen opettanut tuiki tärkeitä integriteetti- ja legitiimiys- asioita, enkä tarpeeksi asti ollenkaan.

Mutta minullakin on nk. sanoin muuta tekemistä, ja toivotan hyvää kesää.

Tämä foorumi ei ole tarkoitettu aivan sekalaiseen informaatioon, mutta kaikkein vähiten ihmisten tervuydenhoitoon, ihmisten kunnian loukkaamiseen, taikka henkilökohtaiseen persoonaan menevään arvosteluun.
        Että Sinun pitää nöyrtyä kansalaisten tasolle.

Adventtikirkkoa ja seurakuntaa ylemmäksi en nouse koskaan- mutta en ole kenenkään alamainen koskaan ollut, enkä muutu sellaiseksi.

Siunauksia ja hyvää kesää.
        Jari Laurila
        keskustelija

• Niin se on lapsukainen; Olen ollut kymmenen vuotta erossa seurakunnan ja kirkon toiminnasta, ja minkäänlaista johtajaa ei mailla halmeilla.
        Ei millää konstilla löydä eläkeläiselle, harrastus-yhdistystoiminnan harrastajan- tai vuokranmaksajalle johtajaa, ei esimiestä naapurustoista, ei mistään.
        Minullakin oli vain kokouspöytiä tehtävissäni, ja kokouksien asiakirjoja, ei johtajuutta ristin sieluunkaan.

Kehoita ihmisiä terapiaan, kun olet niin aktiivinen vahtimaan ihmisen terveyttä, -kehoita terapiaan tai hullujen huonelle jos ei se oppi mitä kirjoitin mennyt perille.

Tarkoitin vain hyvää neuvoillani, ja keskustelumme todellakin päättyy tähän.

Minulla ei ole omia, tai jonkun toisen tai kolmannen persoonan perhe- yksityis- intiimi- asioita naapurustoissa, ei yhdistyksissä missään, eikä missään muuallakaan järjestön asioina, eikä ristin sielunkaan itsenäisessä hallinnassa tai vallinnassa, minuun liittyvä kenenkään toisen tai oma perheasia.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Mutta liikuttavaa oli suuren adventti-ystävän huolenpito, että oikein terveyslinkkejä. Mahtanetko saada unta huoleltasi suuressa ystävyydessä, mutta mahtaa puuliiterissä pidetyt vaalit olla mielessä varmaankin taas.
        Nyyh, kun on valtavaa ja liikuttavaa huolenpitoa, että oikein terveyslinkkejä.-

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Huolenpitosi oli todella liikuttavaa. Äärimmäisen mahtavaa lähimmäisen rakkautta.
        En voi ymmärtää sydämesi suuruutta. Vielä kun paukautat henkselisi ansioistasi, niin puuliiterissä taas muutama vaaliääni kilahtaa.

Annan Sinulle vastalahjaksi terveysvinkin Sinun hyvinvointisi eteen;
        www.hus.fi/sairaanhoito/sairaalat/hyks-psykiatriakeskus/Sivut/default.aspx

Jumalan runsasta siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

• Huolenpitosi oli todella liikuttavaa. Äärimmäisen mahtavaa lähimmäisen rakkautta.
        En voi ymmärtää sydämesi suuruutta. Vielä kun paukautat henkselisi ansioistasi, niin puuliiterissä taas muutama vaaliääni kilahtaa.

Annan Sinulle vastalahjaksi terveysvinkin Sinun hyvinvointisi eteen;
        www.hus.fi/sairaanhoito/sairaalat/hyks-psykiatriakeskus/Sivut/default.aspx

Jumalan runsasta siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

• Tässä vielä uudelleen niin että saat terveyslinkkisi klikatuksi suoraan;

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaalat/hyks-psykiatriakeskus/Sivut/default.aspx

Mutta nyt olemme käyneet keskustelumme. Runsasta hyvinvointia ihanissa verkostoissa ja seurapiireissä Sinulle.
        Muista asettaa ihmiset vertikaaliseen järjestykseen hyvin, ja ottaa ikiomat omat alamaisesi itsellesi.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

• Lostava idea vaalia kirkon kahden vuosisadan terveysperinnettä; -Kun joku on seurakuntaan yhteydessä, niin toimitat hänelle terveyslinkin; Olet todellinen evankeliumin neropatti terveysmissiossa.
        Laitan Sinulle vielä yhden terveyslinkin, niin olen vastannut yhtä ihanasti suuren adventtiystävän huomaavaisuuteen; Ole hyvä; http://www.tampere.fi › ... › Mielenterveyspalvelut › Aikuiset

Jumala on kiitollinen Sinulle suuresta evankeliumin palvelusta toimittaa terveyslinkit niille jotka oavt seurakuntaan yhteydessä.

Ja nyt kesän viettoon. Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

• Tuokin linkki ensin epäonnistui, ja tässä kokonaisuudessaan;

http://www.tampere.fi › ... › Mielenterveyspalvelut › Aikuiset

Kirkon kahden vuosisadan terveysmission metodi etenee ideasi ansiosta.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Lemminkäisen.sisar
        jarinhotelli kirjoitti:

Tuokin linkki ensin epäonnistui, ja tässä kokonaisuudessaan;

http://www.tampere.fi › ... › Mielenterveyspalvelut › Aikuiset

Kirkon kahden vuosisadan terveysmission metodi etenee ideasi ansiosta.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Jari hyvä! Mitä sinä täällä mieltäsi pahoitat?
        Helpottiko hiukan "sanan'säilän heilutus"?
        Kesä on ihana ja jatkuu vielä kauan aina alkusyksyyn.
        Nauti siitä ja ota niitä tunnelmallisia kuvia
        Suomen kauniista luonnosta! Pyörän päällä.
        Anna puhtaan tuulen puhaltaa pois mielipahasi :-)
        Kukaan ei voi saada kaikkea.
        Sinulla on paljon mitä arvostaa.
        Vapautesi ja elämänkokemuksesi.
        Itsenäisyytesi ja kaunis kotisi, kokkitaitosi...
        Keskittyisit hiukan valokuvaamiseen ja
        sellaiseen blogisi laajentamiseen.
        Saan aina hyvän mielen siellä vieraillessani.
        Älä sinä täällä vetele kiusaajia korville,
        kun osaat parempiakin -puusteja pyöräyttää!
        Menenkin katsomaan niitä herkullisia korvapuustejasi blogillesi -
        oman kahvikuppini lisäksi täällä sateen ropistessa lohduttavasti...

• Lemminkäisen.sisar kirjoitti:

Jari hyvä! Mitä sinä täällä mieltäsi pahoitat?
        Helpottiko hiukan "sanan'säilän heilutus"?
        Kesä on ihana ja jatkuu vielä kauan aina alkusyksyyn.
        Nauti siitä ja ota niitä tunnelmallisia kuvia
        Suomen kauniista luonnosta! Pyörän päällä.
        Anna puhtaan tuulen puhaltaa pois mielipahasi :-)
        Kukaan ei voi saada kaikkea.
        Sinulla on paljon mitä arvostaa.
        Vapautesi ja elämänkokemuksesi.
        Itsenäisyytesi ja kaunis kotisi, kokkitaitosi...
        Keskittyisit hiukan valokuvaamiseen ja
        sellaiseen blogisi laajentamiseen.
        Saan aina hyvän mielen siellä vieraillessani.
        Älä sinä täällä vetele kiusaajia korville,
        kun osaat parempiakin -puusteja pyöräyttää!
        Menenkin katsomaan niitä herkullisia korvapuustejasi blogillesi -
        oman kahvikuppini lisäksi täällä sateen ropistessa lohduttavasti...

Kiitos___ Minun oli pakko pitää puheenvuoroni, sillä olen joutunut kuuntelemaan vuosien mittaan jatkuvaa haukkumista, joita jostakin on kapellimestari tahdittanut, ja niissä on kyse aina laittomasta rangaistavasta kielenkäytöstä.
        - Oli siksi tarpeellista informoida, niin tule informoiduksi.

En ikävä kyllä ala kenenkään mallikappaleeksi enää, olen 58- vuotias kutistuva ukko, mutta en aio vielä lannistua, sillä pakkotreeni päälle syksyllä kunhan pyöräilykesä päättyy.

Minulla on elämässä tekemistä vielä, ja en ole verenpainetautinen, mutta on elettävä rauhassa-

>>>> Minulla ei ole yhteisiä yksityisiä -eikä omaan tai kenenkään toisenkaan persoonan perheeseen liittyviä asioita naapurustoissa ollut, ei yhdistyksissäkään.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Lemminkäisen.sisar
        jarinhotelli kirjoitti:

Kiitos___ Minun oli pakko pitää puheenvuoroni, sillä olen joutunut kuuntelemaan vuosien mittaan jatkuvaa haukkumista, joita jostakin on kapellimestari tahdittanut, ja niissä on kyse aina laittomasta rangaistavasta kielenkäytöstä.
        - Oli siksi tarpeellista informoida, niin tule informoiduksi.

En ikävä kyllä ala kenenkään mallikappaleeksi enää, olen 58- vuotias kutistuva ukko, mutta en aio vielä lannistua, sillä pakkotreeni päälle syksyllä kunhan pyöräilykesä päättyy.

Minulla on elämässä tekemistä vielä, ja en ole verenpainetautinen, mutta on elettävä rauhassa-

>>>> Minulla ei ole yhteisiä yksityisiä -eikä omaan tai kenenkään toisenkaan persoonan perheeseen liittyviä asioita naapurustoissa ollut, ei yhdistyksissäkään.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Niin, sinä Raamatun tunteva ja
        korkeita moraalinormeja arvostava mies.
        Kaikki tietävät sinun niitä noudattavan omasta tahdostasi.
        Haluavat vain kuulla sinun niitä todistavan toistuvasti.
        Mieluummin minäkin niitä luen kuin rääväsuita.
        Nyt mieleeni tulee kertomus munkista kuolinvuoteellaan.
        Hän oli elänyt hyvän elämän Jumalan yhteydessä.
        Silti hän murehti vieressään turisevalle veljelleen:
        "Jos Jumala ei sittenkään ole tyytyväinen aikaansaanoksiini!
        En ole mikään Mooses tai Pietari! Olen vain tavallinen munkki!"
        Saatoi olla itse Fransiscus Assisiasta, joka antoi vastauksen:
        "Ei Jumala vaadi muita olemaan Mooses tai Pietari.
        Heidän tehtävänsä on jo täytetty.
        Jumala odottaa itsekultakin vain parhaalla kyvyllä
        omien mahdollisuuksiensa toteuttamista".
        Mooseksen ja Pietarin paikka on jo täytetty, mutta
        Jarin työt ovat vielä kesken. Keskity niihin ilolla!
        Kirjoituksesi ovat ystävällisessä hengessä annettua
        luotettavaa informaatiota, joista nuoret ja vanhat voivat hyötyä.
        Ajattelen nyt niitä ohjeita vuokralaisille.
        Kuka tahansa kotia perustava hyötyisi niistä.
        En ole löytänyt mistään parempia ja kaikkien etuja huomioivia ohjeita.
        Huomaa selvästi, että olet hyötynyt yliopistosta ja osaat jakaa tietoa.
        Olisin niin helpottunut, jos voisit iltasella laulaa Luojallesi kiitoslaulun,
        vaikka vain sydämestäsi hyräillen, kun hiljaisuus on jo laskeutunut...
        Siunauksia sinulle sinne
        kotisi hämärään tai teltan suojaan kesä'illassa.

• vinkkarit.rutussa

Tutuille viskiä.

• älliä-ja-kukkia

Jeesus oli vain hintava pappi. Pappi tuskassa ristiriipunnassa. Jari Laurila on kesäisin pyöräilevä hullu, jolla on piiska hallussa. Varsinainen ruskapunkku. Jari hikoilee senttien kanssa.

• Tätä ketjua lukiessa käy mielessä se, että kuinka ihmiset ovat lahkoille tärkeitä silloin, kun heillä on lompakko auki lahkon suuntaan.

Voisi tietenkin ajatella, että nämä oudot lahkot harrastaisivat omistaan huolehtimista myös silloin, kun omilla on selkeästi jotain sellaista havaittavissa, josta voisi päätellä heidän kaipaavan hieman muutakin kuin rukouksia tai muita onttoja fraaseja ja höpinöitä.

Joten nyt jos siellä adventtikirkon toimistolla on joku hereillä tai joku kuukausipalkkainen viskaali lukee tätä ketjua, niin eikö kannattaisi ottaa puhelin käteen ja soittaa vaikkapa eräälle aikaisemmin toimintaan osallistuneelle jäsenelle ja ottaa vähän selvää, että miten siellä pärjätään, mitä mielessä on ja olisiko kenties tarvetta jollekin yhteiskunnan tarjoamalle avulle, vaikka annetaanko asioiden vain rullata kohti niiden hyvin selkää päätepistettä?

Mutta tässä te muut näette sen, että mitä hyötyä näistä lahkoista on!

Teille kyllä uskotellaan rahojenne saamiseksi, että ollaan kuule yhtä perhettä ja omista pidetään huolta ja kaikki järjestyy, mutta sitten kun teille käy huonosti ja jostain syystä elämä menee raiteiltaan, olette aivan yhtä yksin kuin eräs adventtikirkkolainen, jota en nyt tässä mainitse, mutta jonka ehkäpä terävimmät teistä saattanevat arvata, että kenestäkähän mahtaa olla kysymys.

• koitaauttaa

Busman: Mutta kun luin noita Jarin kirjoituksia ja joku ehdotti että olisi hyvä mennä lääkäriin, niin hän sanoi että hän ei tarvitse lääkäriä ja hän antaa terveys neuvoja jokaiselle joka niitä vain haluaa, miten auttaa jos ihminen ei itse tunnusta tarvisevansa apua, eihän häntä voi pakolla alkaa auttamaan ja viedä hoitoon, vai mitä arvelet busman koitappa sinä jos hän kuuntelisi sinua.

• ketäkuunnellaan
        koitaauttaa kirjoitti:

Busman: Mutta kun luin noita Jarin kirjoituksia ja joku ehdotti että olisi hyvä mennä lääkäriin, niin hän sanoi että hän ei tarvitse lääkäriä ja hän antaa terveys neuvoja jokaiselle joka niitä vain haluaa, miten auttaa jos ihminen ei itse tunnusta tarvisevansa apua, eihän häntä voi pakolla alkaa auttamaan ja viedä hoitoon, vai mitä arvelet busman koitappa sinä jos hän kuuntelisi sinua.

Toisaalta uskoisitko itse tarvitsevasi jeesiä jos joku sinulle tuntematon ja kasvoton suomi24 kirjoittaja niin sanoisi? Jos joku tuttu taas sanoisi niin sen ottaisi todennäköisesti vähän suurempaan pohdintaan. Bushmannin viesti oli hyvä.

• Profetianhenki

Voiko ylipäätään Ellen G Whitea vannoutuneesti puolustava ihminen alkaa seota henkisesti?
        Adventeillahan on adventtitotuus ja he ovat pyhä jäännös.

• apuaontarjolla

Kyllä minulle on tarjottu apua adventtikirkolta, kun mieheni sairastui mutta en ole viellä tarvinnut apua, mutta on hyvä tietää kenen puoleen kääntyä jos apua tarvitsee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      62
      3762
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      87
      3138
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      78
      2360
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1620
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      67
      1367
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      89
      1223
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      40
      1141
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1011
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      995
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      972
    Aihe