Vuokra-asunto Puerto de la Cruzissa

annelioskari

Kyselin eilen kokeneilta Puerton talvehtijoilta, kuinka he ovat löytäneet vuokra-asunnon. Sain yhden asunnonvälitystoimiston(Optima) tiedot, kiitos siitä, olen yhteydessä.
Olemme matkoillamme kierrelleet kaupunkia ja ajatelleet, että kun se aika koittaa, että voimme olla siellä pitempiä aikoja, haluaisimme asua La Pazissa, koska se vaikuttaa rauhalliselta ja kauniilta alueelta ja sieltä löytyy uudempia taloja, joissa on tilavat parvekkeet.
Mitenkäs muut alueet, onko muita samantapaisia viihtyisiä, vehreitä kaupunginosia, joita voisitte suositella?

74

7554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi-Teneriffa kerholta saa apua asuntoasioissa.

      Muakin kiinnostaisi kenties kuukaudeksi vuokrata asunto, mieluiten La Pazin alueelta. Onko kellään tietoa, vuokraako joku asuntoa kuukaudeksi.

      • Paikallaolija

        Suomi-Teneriffa kerholta saa apua asuntoasioissa.


    • Talviasukkaat

      Hei!
      Meille sopivin keino mieleisen asunnon löytämiseksi oli majoittua ensin hotelliin.
      Siitä käsin alkoi sitten reipas etsintä, kävellen ja ympäristöä katsellen. Tykästyimme La Paziin, koska siinä on hyvät kaupat äärellä. Myös kävelymatka meille sopiva n.1 km alas keskustaan.
      Ylöspäin nousu vaatii hieman kuntoa.
      Rauhallista aluetta, jossa myös luontoa ympärillä.

      Otimme ensin yhteyttä välittäjä Katja Hämäläiseen. Hänellä ei tuolloin (sesonkiaikaan) ollut kuin yksi melko vaatimaton asunto tuolta seudulta.
      Keskustan kerrostaloista olisi
      kyllä muutama löytynyt.

      Sitten tavattiin tämä mukava suomalaismies La Cupulassa, joka pyysi katsomaan omaa kaunista asuntoaan. Kertoi samasta
      talosta juuri vapautuneen hienon
      asunnon.
      Välittäjänä tuo Optima
      ja palvelu tosiaan suomeksi. Näin saatiin näppärästi talvikoti meille

      Muitakin välittäjiä Puerto de la Cruzissa on ja niitä kannattaa googlata. Sitten pääsee sivuilta katselemaan asuntojen kuvia,
      ominaisuuksia ja vuokria.

      Me olemme erittäin tyytyväisiä
      Optimaan/Pia Korhonen. Luotettavaa palvelua.
      Itse emme ehkä vuokraisi asuntoa sitä ensin näkemättä.
      Tosin moni tekee niinkin.

      Yst. terv. ~A&A~

    • Tuosta ei neuvonta paljon voi parantua. Tuo toiminta, jossa osa lomapäivästä uhrataan seuraavan sesongin kämppää etsiessä, on enemmän kuin suositeltavaa. Jos saksa taipuu, aina parempi. Saksalaiset vuokraa myös omilla ilmoituksilla rivitalokämppiensä seinissä. Ostaa ne toki sitä palvelua välittäjiltäkin, mutta sakemannille saksaa puhuva on jotenkin luotettavampi.

      Mene todella ensin apartementos-tyyppiseen tai hotelliin ja etsi sitten sinnnikkäästi. Keskustan välittäjistä osa vuokraa minimissään 6kk. Siitä lähtee portaittain 3 kuukauteen, mutta lyhyemmät jaksot on jo korkeampaa vaikeusastetta etenkin, jos haluaa tilaa. Siksi jotkin suvut jakaa sitä kämppää pesueen kanssa. Lapsiperheiden kanssa sitten sattuu ja tapahtuu, joten siitäkin, että jokin menee rikki, on syytä sopia menettelytavoissa. Etäämmällä keskustasta olevat kämpät ovat järjellisimpiä, mutta nuoriso lastenrattaineen suosii usein keskustaa.

      La Paz'ssa löytyy hienoja kämppiä, jotka tyypillisesti ei näy netissä. Niissä toimeksiantaja määrittelee toivotun vuokralaisprofiilin, eikä suomalainen kuulu perusasetuksiin, ellei itse mene itseään tyrkylle...

      Toki se seurakin neuvoo, mutta tuki on hyvin rajallista, koska ensin palvellaan kerhoon kuuluvat.

      Tarkoitukseni ei mitenkään ollut tässä moittia, tai olemaan suosittelematta suomalaisille kohdennettuja palveluita. Ne vaan oli jo tuossa edellisessä niin hyvin ohjeistettu...

    • tuuristakiinni

      Useammat jotka viettävät koko talven saarella varaavat jo hyvissä ajoin asunnon koska 5-6 kk asukkaille on runsaasti tarjontaa ja tietenkin parhaat mene aina ensin.
      Paikan päällä saattaa käydä hyvä tuuri ja löytyä oikein mieluinen asunto mutta on tietty se riski olemassa, että joutuu sitten ottamaan jonkun joka ei miellytä kun ei olekaan enään hyviä asuntoja tarjolla. Yleensä parhaat ja aurinkoiset asunnot varataan jo kesällä netin kautta. Aina voi tietty onnistaa ja löytä se timantti sitten paikan päältäkin.

    • Talviasukkaat

      Meille tuli sellainen käsitys, että keskustasta löytyy aika mukavasti erikokoisia huoneistoja.
      Jos haluaa oikein korkealta katsella ympäristöä, olisi Bel Air mitä sopivin.
      Valle Luzista ja Palmerasista taas saa ainakin halpoja asuntoja, jotka ehkä menettelevät lyhytaikaiseen asumiseen, tai jos ei ole turhan vaativainen. Ja keskustan palvelut ovat lähellä.
      Onhan toki keskustassa myös todella upeita ja tasokkaitakin huoneistoja. Koosta ja tasosta riippuen vuokrat ovat 400-800 euron väliltä.
      Moni muuttaakin alakaupunkiin, kun jalat ei enää "kuonnu" mäkiä ylös ja alas kulkemaan.
      Mitä korostaisin asuntoa hakiessa, on ilmansuunta. Eli parveke/terassi aurinkoon!
      Muuten, Suomi-Teneriffakerho jäi keväällä kesätauolle, joten sieltä apuja voi kysellä vasta syksyllä.
      Jos nyt olisin itse asuntoa etsimässä, ostaisin halvat lennot ja edull. hotellin viikoksi-pariksi ja menisin paikanpäälle.
      Samalla saisin hyvällä syyllä ihanan kesämatkan kauniiseen Pto.Cruziin!

      • Kiitos vinkistä. Nyt näyttää siltä, että saavumme kotiin Puerto Cruziin taas ensi talvena. Vaimollani on vain viikko joulun aikaan lomaa uuden ammatin opiskelun takia ja itse jään sitten vielä senjälkeen Puerto Cruziin kolmeksi viikoksi.

        Tuollaisia kuukauden vuokrauksia ei taida paljoa tarjolla olla, jos oikein olen ymmärtänyt. Kyselin tänään matkaa Aurinkomatkoilta pariinkin hotelliin, sillä sellaiseen varmaan majoitun/majoitumme. Onko kellään kokemuksia Charcon kulmalla olevasta Park Plaza hotellista. Yleensä majoitumme hiukan tasokkaammin, mutta vaimoni suostuu viikoksi myös vaatimattomampaan hotelliin, sillä yksin 1000/€ viikko, en halua Riu Garoessa asua. Toinen vaihtoehto, mikä kiinnostaa on La Pazissa oleva Carabela. Joskus sinne olen majoittunut ja ainakin silloin se oli rauhallinen hotelli.

        Hotellit sinällään eivät ketjuun liity, siitä anteeksipyyntö, joten kysyn, onko kellään kokemuksia vuokrata etukäteen vain kuukaudeksi asuntoa.?


      • Antigue kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Nyt näyttää siltä, että saavumme kotiin Puerto Cruziin taas ensi talvena. Vaimollani on vain viikko joulun aikaan lomaa uuden ammatin opiskelun takia ja itse jään sitten vielä senjälkeen Puerto Cruziin kolmeksi viikoksi.

        Tuollaisia kuukauden vuokrauksia ei taida paljoa tarjolla olla, jos oikein olen ymmärtänyt. Kyselin tänään matkaa Aurinkomatkoilta pariinkin hotelliin, sillä sellaiseen varmaan majoitun/majoitumme. Onko kellään kokemuksia Charcon kulmalla olevasta Park Plaza hotellista. Yleensä majoitumme hiukan tasokkaammin, mutta vaimoni suostuu viikoksi myös vaatimattomampaan hotelliin, sillä yksin 1000/€ viikko, en halua Riu Garoessa asua. Toinen vaihtoehto, mikä kiinnostaa on La Pazissa oleva Carabela. Joskus sinne olen majoittunut ja ainakin silloin se oli rauhallinen hotelli.

        Hotellit sinällään eivät ketjuun liity, siitä anteeksipyyntö, joten kysyn, onko kellään kokemuksia vuokrata etukäteen vain kuukaudeksi asuntoa.?

        Jos minä olisin etsimässä hotellimajoitusta pidemmäksi aikaa, kysyisin myös Bambista, se on keskeisestä sijainnistaan huolimatta hyvin rauhallisella paikalla. Yläkerran huoneistoista on hyvät näkymät, mutta sisääntulosyvennyksen puolella en kyllä haluaisi asua (Naapurit 8 metrin päässä vastapäätä.


      • Kekkone_ kirjoitti:

        Jos minä olisin etsimässä hotellimajoitusta pidemmäksi aikaa, kysyisin myös Bambista, se on keskeisestä sijainnistaan huolimatta hyvin rauhallisella paikalla. Yläkerran huoneistoista on hyvät näkymät, mutta sisääntulosyvennyksen puolella en kyllä haluaisi asua (Naapurit 8 metrin päässä vastapäätä.

        Kiitos vinkistä. Bambi oli yksi vaihtoehto, mutta päädyimme Pez Azuliin. Bambin tiesinkin, jo etukäteen, mutten sitä, mitä kautta huonetta kyselisin. Noh, olen paikalla vain neljä viikkoa, vaimoni viikon, joten asia sinänsä on nyt yhdentekevä. Mutta voisihan sitä sitten varailla vaikka seuraavaksi talveksi sen huoneen etukäteen Bambistakin.


    • Talviasukkaat

      P.S. Kiinnostuneet moi!

      Katselkaapa os. Lukaali.com P.Cruz.
      Asunnot selkeästi esitelty: Alue, ilmansuunta, pinta-ala, vuokra, kuvat jne.
      Katselin talvella ihan huvikseni mitä sieltä löytyisi, vaikka oman, saman olimme jo varanneet:)

      Hyvää kesän jatkoa kaikille oikeille Puerton ystäville!
      Kirjoitustyyli/sisältö kertoo keitä he ovat!♡

    • kohtamennään

      Kiitos avustanne!
      Nyt meillä on pikamatka ostettu PuertoCruziin.
      Tämän 2viikkoisen aluksi katsastamme tulevan talviasunnon. Muu aika ihan vaan
      nautiskellaan lomasta.
      Tämä vinkki-idea oli juuri meitä varten!

    • Kalasataman.likka

      Aloittaja voi myös lohduttautua sillä, ettei P. de la Cruzissa ole pakko olla suomalaisten kanssa missään tekemisissä jos ei halua. Itse olen menettänyt sydämeni Orotavan laaksolle, ja eläkeaikoja odottelen jo malttamattomana, jotta voin muuttaa sinne.

      • bel.air

        Parempi kiertää kaukaa kateelliset, juoruilevat ja riitaisat Puerton suomalaiset talviasukkaat


      • bel.air kirjoitti:

        Parempi kiertää kaukaa kateelliset, juoruilevat ja riitaisat Puerton suomalaiset talviasukkaat

        Tätä hiukan ihmettelen. Toki olen paikalla vain turistina oleillut, mutta usein sen kuukauden kerrallaan, enkä tuollaista ole huomannut. Ainakin minut ja vaimoni on otettu hyvin Puerto Cruzin suomalaisten keskuudessa vastaan, eikä mitään moitittavaa ole. Oman havaintoni mukaan sensijaan suomalaisten yhteisö tuolla on yhtenäinen ja mukava porukka ilman näkyviä ristiriitoja.

        Kalasataman Ilkan kanssa samanlaisia ajatuksia. Eläkepäivät tulevat kulumaan Puerto Cruzin katuja dallaillen. Joitain vuosia vielä ja sitten....


      • talviasukaat
        Antigue kirjoitti:

        Tätä hiukan ihmettelen. Toki olen paikalla vain turistina oleillut, mutta usein sen kuukauden kerrallaan, enkä tuollaista ole huomannut. Ainakin minut ja vaimoni on otettu hyvin Puerto Cruzin suomalaisten keskuudessa vastaan, eikä mitään moitittavaa ole. Oman havaintoni mukaan sensijaan suomalaisten yhteisö tuolla on yhtenäinen ja mukava porukka ilman näkyviä ristiriitoja.

        Kalasataman Ilkan kanssa samanlaisia ajatuksia. Eläkepäivät tulevat kulumaan Puerto Cruzin katuja dallaillen. Joitain vuosia vielä ja sitten....

        Erehdyt ja pahasti.


      • talviasukaat kirjoitti:

        Erehdyt ja pahasti.

        Miten se ilmenee. Vuosikausia olen tuolla pyörinyt sen 3-4 viikkoa kerrallaan, enkä mitään ongelmia ole havainnut ja pelkkiä mukavia ihmisiä tavannut. Lisätietoa kaivataan.


      • livethere
        Antigue kirjoitti:

        Miten se ilmenee. Vuosikausia olen tuolla pyörinyt sen 3-4 viikkoa kerrallaan, enkä mitään ongelmia ole havainnut ja pelkkiä mukavia ihmisiä tavannut. Lisätietoa kaivataan.

        Ei kai kukaan viikkoturistille ala vittuilemaan tai juoruamaan.


      • livethere kirjoitti:

        Ei kai kukaan viikkoturistille ala vittuilemaan tai juoruamaan.

        En usko. Jotain kongreettista esimerkkiä tarvitaan, jotta tuollaiset väitteen menevät läpi. Ihan sulassa sovussa ne "vakiasukkaat" siellä Pikku Pohjolan terassilla näyttävät istuskelevan. Samoin myöhemmin illalla Wäinämöisessä. Kaikki juttelee kaikkien kanssa ja tuntevat toisensa.

        Esimerkkejä. Kiitos.


      • Suosiellävetelätäällä
        Antigue kirjoitti:

        En usko. Jotain kongreettista esimerkkiä tarvitaan, jotta tuollaiset väitteen menevät läpi. Ihan sulassa sovussa ne "vakiasukkaat" siellä Pikku Pohjolan terassilla näyttävät istuskelevan. Samoin myöhemmin illalla Wäinämöisessä. Kaikki juttelee kaikkien kanssa ja tuntevat toisensa.

        Esimerkkejä. Kiitos.

        Nimiäkö haluat?
        Puerton suomalaisten kesken sama meininki kuin Costa del Solilla.


      • Suosiellävetelätäällä kirjoitti:

        Nimiäkö haluat?
        Puerton suomalaisten kesken sama meininki kuin Costa del Solilla.

        En toki nimiä. Mitä minä niillä tekisin. Ihmettelen vain mikä on jutun juoni, kun tuollaista väitetään. Esimerkkejä siis, vaikka nimillä Repe, Ritu ja Kake, jos tarvis. Ja nimenomaan Puerto Cruzin kohdalta. Costa del Solille en ole muuttamassa, eikä sitä edes käsitellä tässä osiossa.

        Uskon, että monia muitakin Puerto Cruziin muuttoa suunnittelevia asia kiinnostaa.


      • Tajinaste
        Antigue kirjoitti:

        En toki nimiä. Mitä minä niillä tekisin. Ihmettelen vain mikä on jutun juoni, kun tuollaista väitetään. Esimerkkejä siis, vaikka nimillä Repe, Ritu ja Kake, jos tarvis. Ja nimenomaan Puerto Cruzin kohdalta. Costa del Solille en ole muuttamassa, eikä sitä edes käsitellä tässä osiossa.

        Uskon, että monia muitakin Puerto Cruziin muuttoa suunnittelevia asia kiinnostaa.

        Täysin normaalia, ei mitään ihmettelemisen aihetta.
        Pienet piirit, monellakaan ei muuta tekemistä kuin alkoholisoitua ja olla liian kiinnostunut toisten tekemisistä.
        Juoruilu on normal, seläntakana haukkuminen on normal, kahvikuppikuntaisuus on normal, mun ämpäri ja meidän hiekkalaatikko on normal jopa aikuisten kesken paikkakunnasta riippumatta.
        Aurinkorannikko, Ingles, Puerto ja kotimaan raitit. Tukkanuottasilla ollaan tai ainakin selän takana arvostellaan. Tuttua eikö vain.
        Ei mitään ihmeellistä. Ihmisiähän sitä vain ollaan ja suomalainen on tunnetusti kateellinen ja juoruiluun taipuvainen.
        Miksi ihmetellä asiaa joka on selvää pässinlihaa.


      • Tajinaste kirjoitti:

        Täysin normaalia, ei mitään ihmettelemisen aihetta.
        Pienet piirit, monellakaan ei muuta tekemistä kuin alkoholisoitua ja olla liian kiinnostunut toisten tekemisistä.
        Juoruilu on normal, seläntakana haukkuminen on normal, kahvikuppikuntaisuus on normal, mun ämpäri ja meidän hiekkalaatikko on normal jopa aikuisten kesken paikkakunnasta riippumatta.
        Aurinkorannikko, Ingles, Puerto ja kotimaan raitit. Tukkanuottasilla ollaan tai ainakin selän takana arvostellaan. Tuttua eikö vain.
        Ei mitään ihmeellistä. Ihmisiähän sitä vain ollaan ja suomalainen on tunnetusti kateellinen ja juoruiluun taipuvainen.
        Miksi ihmetellä asiaa joka on selvää pässinlihaa.

        Ei ollenkaan tuttua mulle. Avoimena ihmisenä ihmettelen moista käytöstä. Toki tiedän, että suomalainen on kateellinen, katkera ja kyyninen luonteeltaan, niinkuin palstakin on hyvin osoittanut, mutta muutaman sadan ihmisen pienessä piirissä jossain pikkukaupungissa, sellainen tuntuu kovin ihmeelliseltä. Varsinkin kun se ei näy mitenkään, ainakaan siis muutaman viikon paikalla olijalle. Kaikki ovat ystävällisiä, istuvat toki porukoissaan, mutta vaihtavat pöytiä toiseen porukkaan juttelemaan, myös siis meidä turistien kanssa ja auttavat kysyttäessä. Esim. viime talvena yksi vakkariasukas, näin oletan vuosien käyntien jälkeen, lainasi vaimolleni sardiinin hautajaisiin tarvikkeita, kun itse kuunlemma oli jo ollut liian monta kertaa mukana, eikä asia enää kiinnostanut. Samaiset "vakkarit tervehtivät iloisesti kadulla, juttelevat ja ovat ystävällisiä, aina kun heitä näkee.

        Vaikea siis uskoa.


      • Totuuus
        Antigue kirjoitti:

        Ei ollenkaan tuttua mulle. Avoimena ihmisenä ihmettelen moista käytöstä. Toki tiedän, että suomalainen on kateellinen, katkera ja kyyninen luonteeltaan, niinkuin palstakin on hyvin osoittanut, mutta muutaman sadan ihmisen pienessä piirissä jossain pikkukaupungissa, sellainen tuntuu kovin ihmeelliseltä. Varsinkin kun se ei näy mitenkään, ainakaan siis muutaman viikon paikalla olijalle. Kaikki ovat ystävällisiä, istuvat toki porukoissaan, mutta vaihtavat pöytiä toiseen porukkaan juttelemaan, myös siis meidä turistien kanssa ja auttavat kysyttäessä. Esim. viime talvena yksi vakkariasukas, näin oletan vuosien käyntien jälkeen, lainasi vaimolleni sardiinin hautajaisiin tarvikkeita, kun itse kuunlemma oli jo ollut liian monta kertaa mukana, eikä asia enää kiinnostanut. Samaiset "vakkarit tervehtivät iloisesti kadulla, juttelevat ja ovat ystävällisiä, aina kun heitä näkee.

        Vaikea siis uskoa.

        Turisti olet etkä tunne Puerton suomalaisista kuin ehkä yhden promillen jos sitäkään.


      • Totuuus kirjoitti:

        Turisti olet etkä tunne Puerton suomalaisista kuin ehkä yhden promillen jos sitäkään.

        Toki noin. Silti se tuskin tarkoittaa, että Puerto Cruzin suomalaisista 99.99% on mulkkuja. Siihen en usko. Jotain kongreettisempaa olisi hyvä saada tietoon. Nyt mennään huhu ja mustatuntuu jutuilla ja tuomitaan mukavia ihmisiä turhaan.

        Mä vaan kaikkien kanssa hyvin toimeentuulevana en pysty näkemään tuollaisia väitteitä reaalisina. Todistakaa, että olen väärässä. Nythän asiasta on mahdollisuus keskustella ja miettiä mikä vikana on, jos kerran on.


      • Raikku

        Olen asunut siellä neljänä talvena 5 -6 kuukautta enkä ole tavannut noin ikäviä ihmisiä. Kaikki ketä tavannut ovat olleet ystävällisiä ja auttavaisia. Siellä on oikein mukavaa ja viihtyisää!


      • Raikku on oikeassa. Viime talvena majailimme Puerto Cruzissa 3 kuukautta, eikä minkäänlaisia ristiriitoja tullut vastaan. Sukkuloimme ympäri kaupunkia ja paljon suomalaisia tuli tutuksi. Hyvässä yhteishengessä siellä elellään. Vain kateelliset trollit väittävät muuta.

        Oma vuokra-asuntoni löytyi Katja Hämäläisen kautta. Kaksio Pargue Tajinastessa oli riittävän mukava tuon mittaiseen oleiluun ja naapurit, useimmat suomalaisia, todella mukavaa porukkaa. Terveiset heille, jos tätä lukevat.

        Yleinen pyrkimys Puerto Cruzin vuokramarkkinoilla on koko kauden Loka-Maaliskuu kestävä sopimus, eli kuukauden-kahden sopimukset ovat vaikeita. Jos saatte asunnon ositettua jonkun toisen kanssa kahteen/kolmeenkin osaan, lyhyempikin sopimus on mahdollinen. Mutta tuolloin voi joutua joustamaan päivämääristä. Happy hunting

        Ps. En laita nimiä tänne, mutta Annan kanariaosion vastaavalla "asuntoasiat"palstalla on hyvä kattaus vaihtoehdoista esillä.


      • Ei.ikinä.puertoon

        Valetta koko kirjoitus. Puerto on täynnä ilkeitä selkäänpuukottavia eläkeläisiä jotka kyttäävät tilaisuutta päästä kimppuusi. Kokemusta on ja tunnen moinia kiusattuja. Yksi kiusattu oli tehdä itsemurhankin mutta onneksi apu löytyi ajoissa. Pysykää kaukana tuosta ilkeiden eläkeläisten pesästä.


    • Talviasukkaat.pdlc

      Emme kokeneet missään mitään negatiivista suomalaisten asukkaiden taholta. Tosin olimme vain 5kk, eli viime talven siellä.
      Päinvastoin: Tunsimme olevamme tervetulleita kaupunkiin!
      Vilkkaana karjalaisena kyselin kaikenlaista ja sain hyviä ja hyödyllisiä vastauksia.
      Uskoisin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
      Myös täällä koti-Suomessa meillä on erittäin kivat naapurit.
      "Tehkää toisille niinkuin haluaisitte itsellenne tehtävän".
      ♡Terv. ~A&A~

      • Juuri näin. Itsekään en usko kateellisiin juotuihin. Sitten kun näen tai kuulen jotain, uskon.

        Aina olen saanut "vakkareilta" tietoa kun olen sitä kysellyt. Viime talvenkin neuvottiin ensin muuttamaan vuokralle ja vasta sitten ostamaan oma asunto, mitä suunnittelin. Just noinhan se on. Tutustu ensin naapureihisi ja osta vasta sitten.


    • Se naapuri on rivareissa ainakin tärkeä, mutta nyt on naapureiden vaihtovuodet meneillään. La Paz'ssa on rivitalohuoneistoja myynnissä/vuokrattavana vieri vieressä ihan siinä Riun ja Tajinasten kulmilla. Omistavat saksalaiset on monasti yli seitsemänkymppisiä. Niiden lapset on syntyneet kultalusikka suussa, eikä ehkä katkerien teinikokemusten jälkeen tunne vetoa Cruziin. Niitä kämppiä on tullut ja tulee myyntiin. Paikallisille pankeille asunnot ei oikein käy lainan vakuutena, ulkomaalaiselle ostajalle, joten niitä tosiostajia on harvassa, joilla on fyrkat taskussa tarjouksensa perusteena. Hyvää tässä on se, että espanjalaisten sijoitusasuntomarkkinoille ei ole PdlC:ssa enää sellaista tilausta, kuin Tajinastesta voisi vielä nykyisin päätellä. On jännä nähdä, miten asuinhuoneistojen hinnoille todella jatkossa käy.
      Itse veikkaisin, että suomalaiset on jatkossa entistä kysytympiä vuokralaisia. Meitä on ollut pitkään ja populaatio on alati kasvava ja maksava.

      • kaupoilleko

        Oletko sinä antigue ostamassa asuntoa Puertosta?


      • Miten muuten vuokrataso. Te kun olette siellä nyt vuokralla jo asuneet, niin minkälainen on pitkäaikaisen vuokralaisen vuokra.

        Vuokrallehan toki ensin sinne muutan, niinkuin paikalliset ovat neuvoneet, mutta ostaminen on toki mielessä silti. Jotenkin mä vaan oon tykästynyt ajatukseen asua omassa. Ja kun musta joskus aika jättää, jääsiitä asunnosta sitten pesämuna vaimolle. Joka muuten on itse vuokraamisen kannalla.


      • eimillään
        kaupoilleko kirjoitti:

        Oletko sinä antigue ostamassa asuntoa Puertosta?

        Antigue on ammattikoulussa opiskeleva poika. Millä rahalla hän mitään ostaa?


    • Voimakkaasti yksinkertaistaen voisi sanoa, että vuokraan kannattaa varata vähintään tonni per kuukausi, jos arvostaa tilaa ja laatua. Vaikka hinta pitemmässä sopparissa laskee, niin vaatimustaso nousee. Siten 3 kk ja sen neljätonnia realisoituu. Hinta jopa puolittuu, kun hyväksyy sijainnin sieltä ”keskellä ei mitään”.
      Siksi porukkavuokraus on yks muoto. Se laskee kuluja per nuppi, mutta vähentää yksityisyyden rauhaa. Joku laskee siihen laskee vielä kotimaan tyhjänä seisovien kämppien kulut ja saa elämisen kustannukset kovin kohtuuttomiksi. Eläkeläisen tuleekin aina muistaa, ettei käärinliinoissa ole taskuja.
      Tota pesämuna-ajattelua PdlC:n kämpissä pohtisin tarkasti. Potentiaali Euroopassa on toki posketon, mutta tarjonta kasvaa myös. En tietenkään usko, että hinnat laskisi merkittävästi, mutta kun huomioi tulevaisuuden myyntikulut ja verot niin...
      Jahtasin aiemmin La Paz’sta , saksalaisille rakennetusta, apartementos-kohteesta riittävän kokosta kämppää ja siitä suoraan tekstiä:
      We are interested to rent an apartment with 2 bedrooms, at least 3 months, but also 4 months. You wrote 3 months, all inclusive, 800 euros per month and 4 months 750 euros per month.
      Sekin olisi ollut siis ihan ok kämppä, mutta taktista vedätystä mahdollisimman myöhäisestä vuokrausajankohdasta on havaittavissa. Kun sain sitten mahdollisuuden apartementos-tyypistä ylöspäin, tartuin tilaisuuteen.

      Mersut näkyy joitain ärsyttävän. Kerran mersumies on aina mersumies. Tilaisuuden tultua ostin semmoisen taas. CE jätti jäljen. CLK oli tarjolla, mutta klassiseen väyryseen päädyin. Se on mulla harrasteauto, se kesäpeli. Siinäkin pätee toi ”käärinliinoissa ole taskuja”.

      • miksitrollaat

        "Mersut näkyy joitain ärsyttävän. Kerran mersumies on aina mersumies. "

        Ei varmaan mersut ärsytä. Se varmaan täällä ärsyttää, että sinä antigue olet sanonut ajavasi mersulla. Sitten saatiin kuulla että oletkin vain amispoika joka korjailee mersuja koulussa. Miksi tuollaista valehtelua ja trollausta antigue?

        Koulukaverisi sinut paljasti trolliksi antigue. Kiitos hänelle totuuden paljastamisesta.


      • Kiitos neuvoista. Vuokrauksella tullaan menemään. Ostan sittenkin kerrostaloasunnon suomesta, josta sitten saan tuloja elämiseen talviksi Puerto Cruzissa.


    • Talviasukkaat.pdlc

      Tänään murheen päivänä olemme hiljentyneet muistelemaan Nizzaa ja kaikkia siellä.
      Laitan tämän meidän Nizzan matkakuvalinkkimme tähän, olemmehan nykyisellään Puerto de la Cruzin talviasukkaita.
      http://aeta24.com/ranska-nizza.html

      Varjelusta elämäänne niin koti-Suomessa kuin ulkomaillakin.
      - A&A -

    • Talviasukkaat.pdlc

      Vastaan tänne vähän alemmas "ekäkepapalle". Kännykkäni ei näet jostain syystä suostu kirjoittamaan tuohon "lisää kommentti" kohtaan.
      Aika jämäkkä on tuo yli tonnin vuokra/kk meidän mielestä.
      "Meidän" talosta LaPazissa oli muistaakseni tuon 800e/kk 120neliön asunnosta, käsittäen 3
      mh, 2kph ja 2 parveketta. Asunto on kahdessa tasossa ja viimeisen päälle
      kaikki. Tuollaisenhan mekin....jollei
      katsottaisi paremmaksi, että nuoret ja vanhemmatkin vieraamme majoittuvat läheiseen hotelliin ja käyvät
      meillä "kylässä". Jokaisessa elannossa
      kun on se oma päiväjärjestys ja me
      olemme hyvinkin jo rauhallisuutta
      rakastaviksi muuttuneet.
      Näin ollen meille sopiva on tämä 65 neliön asunto iso parveke, joka toimii kesäisenä olohuoneena. Tästä meillä on vuokra 600e/kk, sisältäen veden ja sähkön. Jos asunto on välillä viikon tai pari tyhjillään, niin eipä tuo haittaa. On se 6kk sentään pitkä aika!

    • Talviasukkaat.pdlc

      Viesti siis "eläkepapalle" ja näille muutamalle asialliselle täällä.
      Tämä puhelimesta kirjoittaminen on hankalaa, kun ei voi tarkistaa...
      Tosin nuoret sanovat whatsapissa: "Siitä tietää, että on vanha kun kirjoittaa virheettömästi!"
      Olen huomannut, että noinhan se menee...:):)

    • kymysys

      "Toopeaneuvovalta"
      repesi nyt ihan pelipöksyt, kun hän rupesi kielipoliisiksi Antiguelle.
      Vaikka haukkujalla itsellä on pää täynnä vain märännöstä ja kateutta. Kaunaa ja katkeruutta. Eikö sinua hävetä kun kaikki näkevät surkean mielentilasi?

    • Talviasukkaat.pdlc voikin sitten joulu-/tammikuussa kertoa sen edullisemman talon yhteystiedot. Oletan, että tohon kuului tietoliikenne, sähkö ja vesikin. Pyöristin toki sitä arviota ylöspäin, jotta etsivä ei pety, mutta noista oheiskuluista helposti aina kertyy. Tänne ei tietenkään kannata mitään yhteystietoja kirjailla. Vietissäni Antiguelle kerroin toki siitä edullisemmasta vaihtoehdosta.

      Tuo vieraat hotellissa on hyvin ymmärrettävä idea. Saattaa olla, että seuraamme siltä osin jatkossa esimerkkiä:) Taloasuminen on vaan kokeilematta. Siksi siihenkin tilaisuuteen piti tarttua. On jopa autotalli, vaikka auto puuttuu. Niitäkin saa vuokralle verrattain edullisesti.

    • Eläkepappa, Talviasukkaat.pldc ja muut asialliset keskustelijat. Siirtykää ANNAN keskustelupalstalle, missä järjettömät trollaukset ja herjaukset puuttuvat kokonaan. Allerin annettua ylivallan tuolle trollaukselle, kyllästyin ja kirjauduin ANNAN palstalle, eikä ole tarvinnut katua. Pelkkää asiallista viestiä ja asiaa sisältää tuon palstan kirjoitukset. Suosittelen.

      Jatkossa en aio enää tälle Allerin trolleja suosivalle palstalle kirjoittaa, kuin satunnaisesti ohjatakseni fiksumpia kirjoittajia tuonne asiallisemmalle ANNAn keskustelupalstalle. Käykää tutustumassa, yllätytte palstan tasosta varmasti.


      Kiitos ja näkemiin.

      • omituinenolet

        Meinaatko muutkin keskustelupalstat saastuttaa suustasi tulevalla apulannalla? Eläkepappa, Talviasukkaat.pldc ja muut ovat sinun nimimerkkejäsi.


      • etmaltalopettaa

        Ihan oikeastiko meinaat lopettaa trollaamisen kymmenillä nimimerkeilläsi? Sen päivän kun näkisi ettet kirjoittele esim. eläkepapan nimimerkillä, mutta turha lienee toivo.


    • pysyisi.poissa

      Jo on taas antigue jeesustellut. Ensin itse trollaa kymenillä nimimerkeillä ja sitten tulee jeesustelemaan. Siltä on varmaan uusi nimimerkki tulossa kehiin kun sitä pitää alkaa jo markkinoimaan.

    • Talviasukkaat.pdlc

      Moi, "Eläkepappa" ja muutamat asunnon vuokrauksesta kiinnostuneet.
      Ekaksi tuo, että koko talon vuokra on tonni, tai vähän päällekin, tuntuu ihan kohtuulliselta.
      Tämä iso, 120 neliön huoneisto, josta mainitsin ei siis ole erillistalo. Se on/oli myytävänänä/vuokrattavana ja nämä tiedot katsoin em. välittäjän sivulta, joita huvikseni viime talvena plarasin. Asunto sijaitsee samassa talossa, jossa itsekin asumme. Ei tulisi mieleenkään kertoa osoitetta täällä roskapalstalla! Nautimme rauhasta ja vaalimme asuntomme yksityisyyttä. Sekin on hienoa, että meidän aidatulle pihamaalle/uima-altaalle pääsee vain omat asukkaat omilla avaimilla.
      Tutustuimme moniin kivoihin pariskuntiin viime talvena ja kyläilimme toistemme luona. Näin saimme lisää näkemystä "minkälaisen kämpän millä rahalla saa". Asunnot olivat pienestä, hyvin vaatimattomasta yksiöstä isoihin luksusasuntoihin. Tämän perusteella meille varmistui, että "omassamme" on hinta/laatu vähintäänkin kohdallaan. Esim. meidän näköaloja kolmeen ilmansuuntaan, Teide/vuoristo/meri, ei ollut kenelläkään muulla.

      Asiasta toiseen: Antigue kirjoitti tuossa 100%:n täyttä asiaa!!! En ole halunnut kirjautua tänne tunkiolle, jossa on vain muutama asiallinen kirjoittaja.
      Blogia kirjoittelen ja julkaisen kuvia instagramissa. Nyt on ollut aiheena Suomen kesä norppineen, ym. luontohavantoineen.
      Menen lähipäivinä tutustumaan suositeltuun Annan keskustelupalstaan. Jos sen hyväksi havaitsen, niin kirjaudun sinne. Olettaen, että sinne on kirjautumispakko.

      Parhainta kesän jatkoa toivottaen,
      - A&A -

    • Vilkaisin tuota Annan palstaa. Mahtaa meidän emännällä riemu revetä, kun huomaa minun seikkailevan naistenlehden foorumilla:)
      Palsta on todella asiallisen tuntuinen tähän törkyyn verrattuna. Mitään en ole sinne kirjoitellut, mutta ans kattoo...

    • juhannusta

      Ketjusta voi päätellä, että 2016 täällä on ollut jokunen asiallinenkin viesti. Lähtikö sitten kaikki asialliset pois? Onneksi on juhannus. Hyvää sitä!

      • Jussiakaikille

        Näinhän siinä kävi. Lopetin kirjoittamisen tänne kun Don Luis lopetti. Ikävä on vanhoja hyviä aikoja ja muita tämän palstan vakikirjoittajia. Jussia nyt vaan kaikille kuitenkin!


      • hienoJuttu
        Jussiakaikille kirjoitti:

        Näinhän siinä kävi. Lopetin kirjoittamisen tänne kun Don Luis lopetti. Ikävä on vanhoja hyviä aikoja ja muita tämän palstan vakikirjoittajia. Jussia nyt vaan kaikille kuitenkin!

        Erinomaisen hyvä asia tuo lopettamisesi. pysythän sanojesi takana.


    Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe