Vähemmän fyysinen työ kuskille - muuten eläke uhka

Ammattikuljettaja1

Olen kuljetusalan ammattilainen, mutta nyt uhkaa ura päättyä 15 vuotta ennen eläke ikää ja surettaa...maailmanlopun tunnelmat :(

Mulla on sellaisia fyysisiä esteitä että en voi juuri kuormaa lastata enkä purkaa. Kuskin hommat hoidan täydellisesti. Onko olemassa sellaista työtä jossa ei tarvitse tehdä liian fyysisiä juttuja ja ainostaan ajaa autoa. Bussikuskiksi en voi mennä. Muuten kaikki kortit ja pätevyydet kyllä löytyy eikä rikkeitä.

Osaako kukaan auttaa...?

18

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NilleNeuvoja

      Paikkakuntasi työvoimatoimistossa on saatavilla maksutta ammatinvalinnanohjausta ja ammatinvalinnan psykologin palveluita. He palvelevat kansalaisia ammattiin liittyvissä asioissa. Varaa aika sinne!

    • Ammattikuljettaja1

      Joo, "apua" oonkin saanut jo Katja Noponen kuntoutuksesta joka olikin sitten sellaista, että toinen kuntoutuja yritti auttaa toista kuntoutujaa. Ehdotus oli sitä että lähde hoitamaan mummoja mutta kun selkä ei kestä ihmistä nostella.

      • Anonyymi

        Mä sain asiallisen avun noposelta, olen tyytyväinen ja kohta uusissa hommissa opetusalalla opetan nuoria liikenteessä


    • NilleNeuvoja

      Joo, ei sovellu huonoselkäset nostelemaan mummuloita. Osasivatko Noposella mitään muuta ehdottaa?

    • entinenkuski

      Mä oli noposella ja oon myös kuljetusalan ihmisiä ja oli tosi hyvä kokemus. Nyt opiskelen oppisopimuksella isännöitsijäksi. Ilman noposen apua en ois varmasti saanu tuota paikkaa, ne hoiti kaikki paperit yms.

    • irtoperä

      Mikset voi koulutautua bussikuskiksi? Eipä taida rahtipuolella oikeen muuta olla kuin merikontin ajo. Siinä ei kuski kuormaan koske. Maansiirtohommat olis myös mutta siinäkin joutuu välillä lapiota käyttämään ja touhuamaan.

    • Anonyymi

      Varma työeläkeyhtiön maksama ammatillinen kuntoutus katja noponen oy:llä oli minulle hyvä kokemus. En aluksi oikein tiennyt mistä on kyse ja menin epäillen tapaamiseen. Pari ekaa tapaamista oli melko turhia, käytiin läpi mun taustoja ja sitä mitä työtä haluisin tehdä. Sitten alkoi tapahtumaan ja minulle järjestyi työkokokeilupaikka jo parin viikon päästä kuljetusalan pomohommiin ja sinne työpaikkaan olen nyt työllistymässä tämän noposen neuvottelemana kuuden kuukauden työkokokeilun jälkeen. Kaiken tämän jälkeen voisin sanoa että kannatti mennä.

      • Anonyymi

        Samanlainen kokemus mulla oon nyt ihan uusissa töissä saman noposen kautta. Eipä tartte istua enää auton kopissa nyt vaan minusta tuli ammattiohjaaja koululle kuljetus puolelle. Päivä työ ja säännöllinen tili. En valita!


    • Anonyymi

      Ammatilliselle kuntoutukselle ehdoton suositus!!

    • Anonyymi

      Ei ole maailman loppu vaan uusi mahdollisuus itse kokenut saman ja nyt ihan uusilla aloilla töissä

      • Anonyymi

        Sama täällä, koen että uusi työ on parempi kuin entinen, mistä yritin pitää kiinni kynsinhampain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, koen että uusi työ on parempi kuin entinen, mistä yritin pitää kiinni kynsinhampain.

        Koen ihan samoin, olin myös Noposella ja ihan ok kokemus oli, en niin välittänyt niistä tapaamisista parasta siinä kuitenkin se vakityöpaikka, mikä mulla nykyään, alkoi kyllä määräaikaisena, mutta vakinaistettiin nyt tämän vuoden alussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen ihan samoin, olin myös Noposella ja ihan ok kokemus oli, en niin välittänyt niistä tapaamisista parasta siinä kuitenkin se vakityöpaikka, mikä mulla nykyään, alkoi kyllä määräaikaisena, mutta vakinaistettiin nyt tämän vuoden alussa

        Mulla ois kuskin hommissa samatilanne nyt en tiedä mitä tehdä


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Hienoa sedät. Kysymys eli avaus on vuodelta 2016, onkohan asia jotenkin ratkennut hänen kohdaltaan jo tässä vaiheessa?

      • Anonyymi

        No oiskohan tästä ollu muillekin apua, tuskin hän on ainoa, joka tuossa tilanteessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oiskohan tästä ollu muillekin apua, tuskin hän on ainoa, joka tuossa tilanteessa

        Minä ainakin tätä asiaa just gooklettelen ja sillä tänne eksyin


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe