Ruoka on aina ollut suursuosikkini ja on edelleen

yit

Ruoka on aina ollut suursuosikkini ja on edelleenkin, mutta HYVÄÄ OLOA on vieläkin tärkeämpi asia mielestäni. . Haylie Pomroyn 2:2:3 Hyvää oloa - kirja on viime aikoina ollut ajatteluni virkistäjänä, pidän siitä.. Hyvää oloa oli suurin motiivini ottaa kirja luettavakseni.

Mitään kuureja ei ihminen saa pitää, se on ollut vankka mielipiteeni aina, mutta nuo ravintoaineiden aineenvaihduntaan vaikuttavat ominaisuudet alkoivat kiinnostaa. Äitini ja isäni olivat puutarhansa ja peltojensa kasvien tuottajia. Heidän mielipiteensä oli, että mitään keinotekoista ei saa päästää sisään ruuan mukana. Tässä kirjassahan juuri tuo ajatus korostuu: maissin, soijan ja vehnän geenimuuntelu hänen mukaansa on suuri haitta ihmisen aineenvaihdunnalle, koska keho ei tunnista niitä.
Sokerin hän sanoo olevan yksi pahimmista huonoista aineista, sen keho ampuu suoraan rasvasolujen täytteeksi. Ja sokeri lisäksi vaatii lisää, se koukuttaa yhtä kovasti kuin kokaiini, sanoo Haylie Pomroy.
Yleensä henki kirjassa on, ettei tehtaista tulevaa kamaa pidä syödä.

Minulle nousi mieleeni keskusteluni appeni kanssa, olimme aina hyvissä väleissä, mutta pientä kinaa oli ruokapöydässä jälkiruuan jälkeisessä tarjoilussa, kun valitsin pähkinöitä suklaan sijaan. Appi : "Eihän sinulla ole liikakiloja ainakaan väärissä kohdissa, miksi et ota suklaata?" Sanoin, että se on tehty tehtaassa. Hän siihen: Mutta onhan kengätkin tehty tehtaassa! Vastasin, että niitäkään en syö.
Nauruun päättyi kinamme sinä iltana Töölössä, mutta mielipiteeni olen pitänyt. Ja nyt Haylie Pomroy on aivan samaa mieltä: puhtaita luonnontuotteita vain suusta sisään!

(Appeni oli aina herrasmies, siksi oli pientä kehumistakin taas tuossa kinassakin, hän ei naista loukannut ikinä.)

En silti nytkään mlllekään kuurille ala, mutta tuo Haylie Pomroyn kirja on kyllä tosi-tosi mielenkiintoinen. Kuulin että sen painos olisi jo loppunut, mutta uutta varmaan tehdään.

Hyvää jatkoa!

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuurejakin

      joku harrastaa, itse en todellakaan kuureja pidä, tähän lainasin yhden esimerkin:

      "Olen ymmärtänyt tämän niin että kuuri on se 28 päivää ja sitten jokainen on oppinut miten oma kroppa reagoi ja rakentaa siitä sitten oman ruokavalion .
      Minä sovellan nyt viikolla 6 sillä en oikein kestä niitä hiilareita.
      En ole kertaakaan käyttänyt ruoka-annoksia vaalla tms. Mutta paino tippuu koko ajan ja olen pirteä, energinen ja voin hyvin. aineenvaihdunta toimii loistavasti -6.2 kg ajassa 5 viikkoa ja 2 pv. Olen tyytyväinen ja kahvi on jäänyt lopullisesti, en ole kaivannut makeaa kertaakaan, en edes juustoa sillä tavalla kuin ennen.
      Minun välitavoite on 5.9 kg päässä. Pian olen siellä!
      Tsemppiä meille kaikille."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      42
      1033
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      683
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe