Kiinteistöyhtiö, 2 taloa. Toisessa kolme, toisessa 1 rappu. Yhteensä 2 saunaa pukkareineen, normaalit varasto-, välinesäilytys-, ym. tilat.
Kerrran viikossa siivotaan, tiettynä vko päivänä.
Siivoussopimus ei suoraan käsitä asioita joista reklamointia tulee. Reklojen aiheina ollut mm.
-Kun siivooja tuleekin vasta klo 13, koska ehti ed. kohteesta vasta siihen aikaan. (päivä sovittu, asia tarkistettu bossilta, klo 13 ei ole myöhäinen aika)
-Pefletit, joku löytänyt rutattuja peflettejä saunapukkarista. (voi voi, saunojat eivät voi rutata itsekin peflettejä?)
-Kukkien kastelu, onhan ne varmasti kasteltu. (sateen oltua!)
-Pyykinpesukoneen lasin pesua vaadittu, muuta pyykinpesukoneeseen liittyvää. (kuuluuko pesukoneen käyttöopastukset,pesukoneen putsaukset asukkaiden jäljiltä...)
-Saunan ovet olleet auki. (eivät jääneet)
-Pukkarien uudet matot. Huonot. (siivoojat eivät valinneet mattoja)
-Jäänyt pukkariroskis tyhjentämättä. (työpari sanoi tyhjentäneensä)
Tällaista reklamointia, ym.
Olen jo useamman kerran tarkistanut mitä siivoussopimuksessa on sovittu. Ne ja muutama lisäasia tehdään kunnolla, taloihin menee viikkoon normisiivouksella 4-5,5 tuntia.
Miten kokeneemmat siivoojat toimisitte tilanteessani? Ja en ole yksin, työpari tekee osansa hänkin ja saa vastaavasti valituksia. Itse olen siivonnut töikseni vasta noin 7 vuotta yhteensä.
Voi olla että näin siivousvuosia ei keräänny ainakaan kyseiseen kohteeseen enää lisää yhtään!
Reklamointi
4
134
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkkkkk
Aivan normaali taloyhtiö, jossa asuu elämänsä hukanneita ihmisiä.
Näitä valittajia on kaikissa yhtiöissä. Kaikille valittajille on yhteistä oma paremmuus ja toisten huonous. He tietävät siivouksesta kaiken ja ainoastaan heidän oma siivoustapansa on ainoa oikea.
Siivousalan yrittäjänä tiedän, että siivoussopimuksessa määritellään tehtävät työt. Jos jotain tehtävää ei ole sovittu, niin sitä ei tehdä.
Pesutuvan siivoukseen kuuluu yleensä lattian putsaus. Joskus pesualtaiden ja pesukoneen ulkoinen puhdistus Harvemmin lasin tai pesuainelokeroiden putsaus.
Käyttöopastusta voi antaa, jos aikaa on ja tietää koneesta jotain.
Sopimuksessa voidaan määritellä toisin, mutta se täytyy olla siinä sopimuksessa mainittuna.
Harvoin määritellään kellonaika siivoukselle, taloyhtiön järjestyssääntö määrittelee siivousajan. Ei hiljaisuuden aikana.
Kiinteistöhuolto, talon asukkaat tai esim. isännöitsijä voivat kulkea yleisissä tiloissa ja jättää ovet auki tai roskia lattialle. Lattialle saattaa jäädä hiekkaisia jälkiä.
Matoista valittaminen menee taloyhtiön huonon tiedonkulun piikkiin.
On viisaampaa sanoa sopimus irti. Valitus huonosta työstä kiirii kauas, vaikka ei pitäisikään paikkaansa. - alkujamopilla
? kommentti ei minulle valaissut yhtään mitään. Eihän siivoussopimuksen ulkopuolisista asioista valiteta? Nehän kuuluvat luonnostaan yhtiön hallituksen läpikäytäviin juttuihin.
Ja siivouspäivä työnantajani mukaan, tarkoittaa ajanjaksoa aamusta noin kasiin illasta.
En siivoa kohdetta ennen kuin yksityiskotikohteet on hoidettu. Syy: en voi muulla tavoin luvata täsmällistä aikaa ihmisille.
Toki, pyyhin pesukoneen ulkopuolen, ja hinkkaan altaat pesutuvasta, viemärin otan.
Sopimukselle en voi mitään. Ajattelin kumminkin laittaa laput rappuihin, että tulen x viikonpäivänä että ennen klo y olen hoitanut homman. Inhoan kesken työn selitellä jokaiselle ihmettelijälle, miksi olen vasta iltapv... Käytännössä asia ei kuulu asukkaille lainkaan. - siivottavaapiisaa
Nykyisin kerrostaloissa asukkaat keksii valituksen aiheita ihan mitättömistä asioista, joidenkin kun täytyy pätee. Ikävintä on kun saat saunatilat kellarissa pestyä, menet seuraavana päivänä laittaan paikat kuntoon, niin joku fiksu on illan aikana käynyt pesemässä koiransa saunan pesuhuoneessa... ei muuta kuin uudestaan vaan pesutilat siivoukseen ja toivoo että pysyis paikat puhtaana lauantai illan kylpijöitä ajatellen.
- ooopsjaoops
Koirien omistajat ovat persiestä, yleensä. Koirat pestään pesuhuoneessa, karvat leikataan pyykinkuivaushuoneessa. Puhaltimen kun laittaa käyntiin, niin karvat katoavat, ei tarvtse siivota itse. Ala-aulan lasit ovat märällä kelillä koiran turkin ravistelun taideteos, kuonon jälkiä on hankala poistaa puhumattakaan kuolasta.
Saunanpesujakin/alkujamopilla: olette ilmeisesti sama henkilö. Anna työnantajasi murehtia valituksista. Työntekijänä et voi paljoakaan vaikuttaa asioihin, vaikka olisit maailman paras ihminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026296Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 942109
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447- 781422
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3071414Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61286