Reklamointi

saunanpesujakin

Kiinteistöyhtiö, 2 taloa. Toisessa kolme, toisessa 1 rappu. Yhteensä 2 saunaa pukkareineen, normaalit varasto-, välinesäilytys-, ym. tilat.
Kerrran viikossa siivotaan, tiettynä vko päivänä.
Siivoussopimus ei suoraan käsitä asioita joista reklamointia tulee. Reklojen aiheina ollut mm.

-Kun siivooja tuleekin vasta klo 13, koska ehti ed. kohteesta vasta siihen aikaan. (päivä sovittu, asia tarkistettu bossilta, klo 13 ei ole myöhäinen aika)
-Pefletit, joku löytänyt rutattuja peflettejä saunapukkarista. (voi voi, saunojat eivät voi rutata itsekin peflettejä?)
-Kukkien kastelu, onhan ne varmasti kasteltu. (sateen oltua!)
-Pyykinpesukoneen lasin pesua vaadittu, muuta pyykinpesukoneeseen liittyvää. (kuuluuko pesukoneen käyttöopastukset,pesukoneen putsaukset asukkaiden jäljiltä...)
-Saunan ovet olleet auki. (eivät jääneet)
-Pukkarien uudet matot. Huonot. (siivoojat eivät valinneet mattoja)
-Jäänyt pukkariroskis tyhjentämättä. (työpari sanoi tyhjentäneensä)

Tällaista reklamointia, ym.

Olen jo useamman kerran tarkistanut mitä siivoussopimuksessa on sovittu. Ne ja muutama lisäasia tehdään kunnolla, taloihin menee viikkoon normisiivouksella 4-5,5 tuntia.

Miten kokeneemmat siivoojat toimisitte tilanteessani? Ja en ole yksin, työpari tekee osansa hänkin ja saa vastaavasti valituksia. Itse olen siivonnut töikseni vasta noin 7 vuotta yhteensä.
Voi olla että näin siivousvuosia ei keräänny ainakaan kyseiseen kohteeseen enää lisää yhtään!

4

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkkkk

      Aivan normaali taloyhtiö, jossa asuu elämänsä hukanneita ihmisiä.
      Näitä valittajia on kaikissa yhtiöissä. Kaikille valittajille on yhteistä oma paremmuus ja toisten huonous. He tietävät siivouksesta kaiken ja ainoastaan heidän oma siivoustapansa on ainoa oikea.
      Siivousalan yrittäjänä tiedän, että siivoussopimuksessa määritellään tehtävät työt. Jos jotain tehtävää ei ole sovittu, niin sitä ei tehdä.
      Pesutuvan siivoukseen kuuluu yleensä lattian putsaus. Joskus pesualtaiden ja pesukoneen ulkoinen puhdistus Harvemmin lasin tai pesuainelokeroiden putsaus.
      Käyttöopastusta voi antaa, jos aikaa on ja tietää koneesta jotain.
      Sopimuksessa voidaan määritellä toisin, mutta se täytyy olla siinä sopimuksessa mainittuna.
      Harvoin määritellään kellonaika siivoukselle, taloyhtiön järjestyssääntö määrittelee siivousajan. Ei hiljaisuuden aikana.
      Kiinteistöhuolto, talon asukkaat tai esim. isännöitsijä voivat kulkea yleisissä tiloissa ja jättää ovet auki tai roskia lattialle. Lattialle saattaa jäädä hiekkaisia jälkiä.
      Matoista valittaminen menee taloyhtiön huonon tiedonkulun piikkiin.

      On viisaampaa sanoa sopimus irti. Valitus huonosta työstä kiirii kauas, vaikka ei pitäisikään paikkaansa.

    • alkujamopilla

      ? kommentti ei minulle valaissut yhtään mitään. Eihän siivoussopimuksen ulkopuolisista asioista valiteta? Nehän kuuluvat luonnostaan yhtiön hallituksen läpikäytäviin juttuihin.
      Ja siivouspäivä työnantajani mukaan, tarkoittaa ajanjaksoa aamusta noin kasiin illasta.
      En siivoa kohdetta ennen kuin yksityiskotikohteet on hoidettu. Syy: en voi muulla tavoin luvata täsmällistä aikaa ihmisille.
      Toki, pyyhin pesukoneen ulkopuolen, ja hinkkaan altaat pesutuvasta, viemärin otan.
      Sopimukselle en voi mitään. Ajattelin kumminkin laittaa laput rappuihin, että tulen x viikonpäivänä että ennen klo y olen hoitanut homman. Inhoan kesken työn selitellä jokaiselle ihmettelijälle, miksi olen vasta iltapv... Käytännössä asia ei kuulu asukkaille lainkaan.

    • siivottavaapiisaa

      Nykyisin kerrostaloissa asukkaat keksii valituksen aiheita ihan mitättömistä asioista, joidenkin kun täytyy pätee. Ikävintä on kun saat saunatilat kellarissa pestyä, menet seuraavana päivänä laittaan paikat kuntoon, niin joku fiksu on illan aikana käynyt pesemässä koiransa saunan pesuhuoneessa... ei muuta kuin uudestaan vaan pesutilat siivoukseen ja toivoo että pysyis paikat puhtaana lauantai illan kylpijöitä ajatellen.

    • ooopsjaoops

      Koirien omistajat ovat persiestä, yleensä. Koirat pestään pesuhuoneessa, karvat leikataan pyykinkuivaushuoneessa. Puhaltimen kun laittaa käyntiin, niin karvat katoavat, ei tarvtse siivota itse. Ala-aulan lasit ovat märällä kelillä koiran turkin ravistelun taideteos, kuonon jälkiä on hankala poistaa puhumattakaan kuolasta.

      Saunanpesujakin/alkujamopilla: olette ilmeisesti sama henkilö. Anna työnantajasi murehtia valituksista. Työntekijänä et voi paljoakaan vaikuttaa asioihin, vaikka olisit maailman paras ihminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1426
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1052
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe