Reklamointi

saunanpesujakin

Kiinteistöyhtiö, 2 taloa. Toisessa kolme, toisessa 1 rappu. Yhteensä 2 saunaa pukkareineen, normaalit varasto-, välinesäilytys-, ym. tilat.
Kerrran viikossa siivotaan, tiettynä vko päivänä.
Siivoussopimus ei suoraan käsitä asioita joista reklamointia tulee. Reklojen aiheina ollut mm.

-Kun siivooja tuleekin vasta klo 13, koska ehti ed. kohteesta vasta siihen aikaan. (päivä sovittu, asia tarkistettu bossilta, klo 13 ei ole myöhäinen aika)
-Pefletit, joku löytänyt rutattuja peflettejä saunapukkarista. (voi voi, saunojat eivät voi rutata itsekin peflettejä?)
-Kukkien kastelu, onhan ne varmasti kasteltu. (sateen oltua!)
-Pyykinpesukoneen lasin pesua vaadittu, muuta pyykinpesukoneeseen liittyvää. (kuuluuko pesukoneen käyttöopastukset,pesukoneen putsaukset asukkaiden jäljiltä...)
-Saunan ovet olleet auki. (eivät jääneet)
-Pukkarien uudet matot. Huonot. (siivoojat eivät valinneet mattoja)
-Jäänyt pukkariroskis tyhjentämättä. (työpari sanoi tyhjentäneensä)

Tällaista reklamointia, ym.

Olen jo useamman kerran tarkistanut mitä siivoussopimuksessa on sovittu. Ne ja muutama lisäasia tehdään kunnolla, taloihin menee viikkoon normisiivouksella 4-5,5 tuntia.

Miten kokeneemmat siivoojat toimisitte tilanteessani? Ja en ole yksin, työpari tekee osansa hänkin ja saa vastaavasti valituksia. Itse olen siivonnut töikseni vasta noin 7 vuotta yhteensä.
Voi olla että näin siivousvuosia ei keräänny ainakaan kyseiseen kohteeseen enää lisää yhtään!

4

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkkkk

Aivan normaali taloyhtiö, jossa asuu elämänsä hukanneita ihmisiä.
      Näitä valittajia on kaikissa yhtiöissä. Kaikille valittajille on yhteistä oma paremmuus ja toisten huonous. He tietävät siivouksesta kaiken ja ainoastaan heidän oma siivoustapansa on ainoa oikea.
      Siivousalan yrittäjänä tiedän, että siivoussopimuksessa määritellään tehtävät työt. Jos jotain tehtävää ei ole sovittu, niin sitä ei tehdä.
      Pesutuvan siivoukseen kuuluu yleensä lattian putsaus. Joskus pesualtaiden ja pesukoneen ulkoinen puhdistus Harvemmin lasin tai pesuainelokeroiden putsaus.
      Käyttöopastusta voi antaa, jos aikaa on ja tietää koneesta jotain.
      Sopimuksessa voidaan määritellä toisin, mutta se täytyy olla siinä sopimuksessa mainittuna.
      Harvoin määritellään kellonaika siivoukselle, taloyhtiön järjestyssääntö määrittelee siivousajan. Ei hiljaisuuden aikana.
      Kiinteistöhuolto, talon asukkaat tai esim. isännöitsijä voivat kulkea yleisissä tiloissa ja jättää ovet auki tai roskia lattialle. Lattialle saattaa jäädä hiekkaisia jälkiä.
      Matoista valittaminen menee taloyhtiön huonon tiedonkulun piikkiin.

On viisaampaa sanoa sopimus irti. Valitus huonosta työstä kiirii kauas, vaikka ei pitäisikään paikkaansa.

• alkujamopilla

? kommentti ei minulle valaissut yhtään mitään. Eihän siivoussopimuksen ulkopuolisista asioista valiteta? Nehän kuuluvat luonnostaan yhtiön hallituksen läpikäytäviin juttuihin.
      Ja siivouspäivä työnantajani mukaan, tarkoittaa ajanjaksoa aamusta noin kasiin illasta.
      En siivoa kohdetta ennen kuin yksityiskotikohteet on hoidettu. Syy: en voi muulla tavoin luvata täsmällistä aikaa ihmisille.
      Toki, pyyhin pesukoneen ulkopuolen, ja hinkkaan altaat pesutuvasta, viemärin otan.
      Sopimukselle en voi mitään. Ajattelin kumminkin laittaa laput rappuihin, että tulen x viikonpäivänä että ennen klo y olen hoitanut homman. Inhoan kesken työn selitellä jokaiselle ihmettelijälle, miksi olen vasta iltapv... Käytännössä asia ei kuulu asukkaille lainkaan.

• siivottavaapiisaa

Nykyisin kerrostaloissa asukkaat keksii valituksen aiheita ihan mitättömistä asioista, joidenkin kun täytyy pätee. Ikävintä on kun saat saunatilat kellarissa pestyä, menet seuraavana päivänä laittaan paikat kuntoon, niin joku fiksu on illan aikana käynyt pesemässä koiransa saunan pesuhuoneessa... ei muuta kuin uudestaan vaan pesutilat siivoukseen ja toivoo että pysyis paikat puhtaana lauantai illan kylpijöitä ajatellen.

• ooopsjaoops

Koirien omistajat ovat persiestä, yleensä. Koirat pestään pesuhuoneessa, karvat leikataan pyykinkuivaushuoneessa. Puhaltimen kun laittaa käyntiin, niin karvat katoavat, ei tarvtse siivota itse. Ala-aulan lasit ovat märällä kelillä koiran turkin ravistelun taideteos, kuonon jälkiä on hankala poistaa puhumattakaan kuolasta.

Saunanpesujakin/alkujamopilla: olette ilmeisesti sama henkilö. Anna työnantajasi murehtia valituksista. Työntekijänä et voi paljoakaan vaikuttaa asioihin, vaikka olisit maailman paras ihminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2973
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1376
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1316
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1181
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1140
    6. 37
      1011
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1001
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      957
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      877
    Aihe