Miksi pitää puhua laulamalla.
ooppera on joutavaa
10
130
Vastaukset
- ö-ÖÖ
?
Entäpä räppi. Miks pitää laulaa puhumalla?
Mulle kelpaa kyllä ooppera ja räppikin, kaikki riippuu piisistä. Tollanen iskelmä osasto, missä ei mitään sisältöä yleensä, se tökkii. Vaikka nyt kuinka hyvä laulaja nyt olisikin esittäjänä.
Musa on hyvää, jos se on hyvää. Mielipidekysymys, pohjimmiltaan. Laitetaanpa sekaan yks piisi, mikä ei ole oopperaa, ei rappia, ei oikein iskelmäkään. On vain hyvä piisi. Piisi edellä, se jotenkin mun mielestä musan koko juttu.
Juice Leskinen & Mikko Alatalo - Per vers runoilija;
https://www.youtube.com/watch?v=iy77PNVWoDE
=DW=- Ärsyttävätyyppi
Juuu, se olisi ollut aika hyvä ilman Alataloa. Eikö sille -tanalle riitä kansanedustajan liksa? Varsinkin kun parempia ja ammattitaitoisempia laulajia on maa pullollaan.
- ö-Öö
Ärsyttävätyyppi kirjoitti:
Juuu, se olisi ollut aika hyvä ilman Alataloa. Eikö sille -tanalle riitä kansanedustajan liksa? Varsinkin kun parempia ja ammattitaitoisempia laulajia on maa pullollaan.
Mnaah
Alatalo lauloi alkuperäisversion 1974 levylle. Kandee muistaa, Alatalo ja Leskinen teki itsenäiset musaurat tahoillaan. Vaikka nyt yhtestyötä olikin. Kundilla ei enää ole ääni täydessä iskussa, aika hyvin kuitenkin. Muistin mukaan Leskinen ei itse koskaan laulanut livenä tota piisiä, joku pändiläisistä. Kas, Leskinenhän oli armottoman surkea laulaja, se vaan teki itelleen sopivia piisejä paljon.
Alatalo keikkailee kai aika vähän nykyisin, ei aikaa. Vaikka kundi tuli tunnetuksi kuplettihommista, syksyb säveltä jne. Vakavampaakin löytyy. Tästä aina pitänyt.
Mikko Alatalo - Yhdentoista virran maa:
https://www.youtube.com/watch?v=Dwnr7DMekss
=DW= - Einappaaei
Juice oli armoitettu lyyrikko jonka sanat iskevät yhteen musiikkinsa kanssa. Kansanedustaja ei pääse samaa lähellekään, kuten esimerkkisikin osoittaa; yli 2,5 minuuttia yhtä ja samaa sangen köyhää melodiakuviota. Sanoissa sinällään ehkä kuitenkin jotain sisältöä.
- ö-Öö
Einappaaei kirjoitti:
Juice oli armoitettu lyyrikko jonka sanat iskevät yhteen musiikkinsa kanssa. Kansanedustaja ei pääse samaa lähellekään, kuten esimerkkisikin osoittaa; yli 2,5 minuuttia yhtä ja samaa sangen köyhää melodiakuviota. Sanoissa sinällään ehkä kuitenkin jotain sisältöä.
Mnaah
Höpöhöpö. Alatalo aikanaan oli varsin kunnianhimoinen muusikko, mutta teki kaupallisempaakin kamaa. Kundi vääntänyt 600 piisiä , enimmäkseen Harri Rinteen kanssa. Monitoimimies. Kandee muistaa, musan ja kansanedustajanhommien lisäksi ollut kaupunginvaltuutettu, alkujaan toimittajataustalla. Ja siis tehnyt musauransa itsenäisesti, vaikka Juicen pändissä soittelikin alkuaikoinaan.
Jotenkin epäilyttää, sä olet juu jotain mieltä, perehtymättä asioihin sen kummemmin. Mä en ole Alatalofani, mutta kovaa kamaa se musarintamalla on tehnyt. Ja paljon, lastenmusaakin, muistuuko mieleen "känkkäränkkä"?Muistanetko sellaisen progepändin, kuin TabulaRasa? Noh, se oli arvostettu pändi, suosittukin. Alatalo oli laulajana ja soitti skittaa. Samassa pändissä oli muuten yks suomen kovimmita blueskitaristeista, Heikki Silvennoinen, Joka tullut vanhemmiten tunnetuksi lähinnä näyttelijänä ja käsikirjoittajana, siis se kummeliheppuli.
Tabula Rasa - Muistatko Vielä Kun On Ilta:
https://www.youtube.com/watch?v=-BJpfWrl97k
Alatalon persoonasta ja sensellaisesta voi olla tietenkin mitä mieltä tahansa, mittavat työt tehnyt, toimittajana, piisintekijänä, esiintyvänä artistina, politiikkona,ties mitä. Ja mä miellän Alatalon enenpi muusikoksi ja sanoittajaksi, kuin politiikoksi. Vaikka kai merkitävimmät duuninsa politiikassa kai tehnytkin.
=DW= - Laulajainen-kin
No ehkä ma en sitten vain tykkää sen pers-oonasta. Ja voisin sanoa niinkin, että ehkä hän on kuitenkin merkittävämpi muusikkona kuin politiikkona. Mitä työtä se pashkan jauhanta on?
Olen muuten itsekin laulanut kerran kirkon tilaisuudessa Alatalon Suojelusenkelin. Laulaisin paremmin myös molemmat linkkiesi kappaleet, ko. herrahan ei ole mikään laulaja lainkaan.
- Maailmanihaninammatti
Kaikkien ihmisten pitäisi puhua laulamalla. Laulaminen on ikiaikainen tapa parantaa, se tekee hyvää, hieroo sisäelimiä ja siten vaikuttaa niitten ja ihmiskokonaisuuden terveyteen.
Kuvittele että ihminen kykenee päästämään ääntä sellaisella tekniikalla, että se ääni ylittää isonkin sinfoniaorkesterin. Laulu ja ääni on siis yksi orkesterin soittimista. Siis oikea ääni, eivät ne piipitykset, joita lähtee miltei joka nykyartistilta. - JelppisVille
Ooppera ja räppi ovat keisarin uudet vaatteet, Ihminen luulee olevansa fiksu kun tykkää niistä.
- ja-jajajankutanko
Oopperassa on sentään (useimmiten) hyvä musa sen lauletun puheen taustalla.
Räppissä vain umpitylsä monotoninen rytmi. - Omamokasiis
Minkälaisella musiikillisella taustalla "Ville" arvostelee ja arvioi? Ts. tietosi ja taitosi aiheessa?
Ooppera luetaan korkeakulttuuriksi, siksi monet tavan tanelit eivät sitä siedä eivätkä ymmärrä, se ei aukea heille. Räpin idea on no. rytmissä ja sanoissa on monen monta kertaa hyvä aihe ja sisältö. Mutta jos itse on sisällötön, niin ohihan ne kaikki tietysti menevät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409