kokemuksia fjr 1300:sta

xj900

onko tuosta vehkeestä jotain negatiivista sanottavaa sellaisen omistavalla?
xj900:lla on tullu ajeltua vuodesta -97.
nyt polte fjr:ään on valtava, ja haluaisin tietää onko se niin hyvä peli kuin kuvittelen?

10

5741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole

      Onko FJR sulle ainoa vaihtoehto. En muista mitä se maksaa nykyään, mutta miettisin vaihtoehtoina vaikka Pan Europeania, Bemun K tonnikakssatasta, tai sitte sitä Bemun uutta 1200 S:ää, vai mikä se nyt on...

      Makuasioitahan noi ulkonäköseikat on, mutta kun joku totesi äfjiiärrästä, että se on "korealaisen transistoriradion näköinen", niin jotenki aika osuvasti sanottu.

    • FJR

      Pyörä on lähes täydellinen kaikilta ominaisuuksiltaan. Eturengasvalinta kannattaa selvittää myyjäliikkeen kanssa ettei tule voblaus-ongelmia.
      Valitettavasti myöskin hinta on sen mukainen....
      Huokaus.

    • FJR1300A

      FJR menossa, n. 60.000 km yhteensä olen ajellut.

      Ensimmäinen oli 01 mallia ja tämä toinen on viimevuodelta.

      04 malli on jousitukseltaan jo perus-säädöissään huomattavasti jämäkämpi kuin 01, joka vaappuu kuin "jenkki" auto.

      Org. jalkasuojat hommasiin molempiin ja kovasta hinnasta huolimatta pidän niitä tarpeellisina.

      Olen 179 senttinen ja n. 100 kiloinen. Polvikulma on kova ja minua pidemmät kuskit varmaan kokevat sen epämukavaksi, makuasia?
      Kantapäät saan hyvin maahan molemmille puolille. Jalkatapit takana ovat aika korkealla. Siellä istunut yli 190 cm kaverini sai kyydistä tarpeekseen n. 10 km jälkeen.

      Korkeammasta enkä matalammasta alkuperäisestä "tuulilasista" en voi hyvää sanoa, joten molempiin pyöriin ostin tarvikkeen. 01 hankin GIVIn n. 5 cm korkeamman spoileri pleksin. Se oli parempi kuin org. muttei mielestäni sovi kuin yksin ajellessa. Yläreunassa oleva spoileri pyöräyttää ilmavirran juuri kuskin ja kyytiläisin väliin.
      Uudempaan ostin MRA'n kaksiosaisen korkeus suunnassaan n. 5 cm säätyvän pleksin. Uskoisin että parempaa on vaikea löytää vaikka ruskea väritys hieman hankaloittaakin pimeässä ajoa. Onneksi suomessa on valoisat kesät!

      Takalaukku GIVI'lta ja org. sivulaukut oli 01'n varustuksena. 04 mallista jätin takalaukun pois, koska ainakin kuormattuna, yksin ajellessa etupää tuli levottomaksi jo 80 km vauhdissa.
      Tukevat sivulaukut ovat hankalan muotoiset ja tilavuudeltaan pienet. Kunnolla toimiakseen vaativat sisäkassit.

      Moottorissa on voimaa, käynti on kaunis, hiljainen - sopiva matkapyörilijälle joka kotiin tullessaan ei halua herätellä koko kylää.

      Uudempaan malliin lisätty tankin ja rungon väliin tiivisteitä, estämään koneesta huokuvaa kumaa ilmaa kulkeutumasta nivuksiin. Alku ja loppukaudeksi ilmanalan ollessa viileämpi, tiivisteet voi halutessaan poistaa. Hyvä uudistus.

      Varsinaisia moitteita en pyörastä löydä, mutta toki parannettavaa on.

      Sanomista löydän ainoastaan ruiskusta, jota ei kuulemma voi säätää niin ettei se nykisi ryömintä nopeutta ajettaessa. On pakko luistattaa kytkintä. Tämähän ei ole vika, vaan ominaisuus - mielestäni ainoa sellainen.

      Jotain ongelmia olen kuullut 2002 mallisissa olleen, en muissa. Omani ovat toimineet moitteettomasti.

      Joku edellä vastaillut ihmetteli valintaasi - joku haluaa sitä toinen tätä. Varsinkin tuntemattomalle voi suositella vaikkapa kamelia!
      Itselleni oli tärkeätä että voi ajella ilman "matkalaukkuja" jos ei ole mitään kamaakaan.

      Samaa mieltä olen edellä vastanneen kanssa siitä että PANNARI on mukavampi kaksin matkatessa.

      Edellinen pyöräni ennen FJR'ää oli myöskin XJ900 vm. 2000, jolla ajelin 40.000 huoletonta kilometriä.

      • xj 900

        millainen peli se on ajella mutkatietä?
        yhden kaverin kokemuksen mukaan yllättävän kevyt "paiskella".
        olet siis sitä mieltä, ettei -01 tai -02 malleja välttämättä kannattaisi ostaa, löysempiä?
        eikö tämä org "tuulilasi" heitä ilmavirtaa miehen yli yläasentoon säädettynä? oletko muuten tämän säädön kokenut "loistavaksi keksinnöksi" vai "turhuuksien perikuvaksi"?
        mullakin xj:ssä tällainen spoileripleksi, mielestäni kuskille loistava, eikä tuo puolitoistametrinen eukkokaan pahasti oo valitellu.
        kiitos jos näihin vielä jaksat vastailla.


      • FJR1300A
        xj 900 kirjoitti:

        millainen peli se on ajella mutkatietä?
        yhden kaverin kokemuksen mukaan yllättävän kevyt "paiskella".
        olet siis sitä mieltä, ettei -01 tai -02 malleja välttämättä kannattaisi ostaa, löysempiä?
        eikö tämä org "tuulilasi" heitä ilmavirtaa miehen yli yläasentoon säädettynä? oletko muuten tämän säädön kokenut "loistavaksi keksinnöksi" vai "turhuuksien perikuvaksi"?
        mullakin xj:ssä tällainen spoileripleksi, mielestäni kuskille loistava, eikä tuo puolitoistametrinen eukkokaan pahasti oo valitellu.
        kiitos jos näihin vielä jaksat vastailla.

        mieltä kaverisi kanssa, ketterä pyörä painoonsa nähden.
        Kyllä 01 ja 02 ajelee aivan loistavasti, itse pidän jämäkämmästä. Ajokokemusta tosin ei ole miten pyörä käyttäytyy kyytiläisen kanssa.
        Org. pleksi on 04 mallissa riittävän kokoinen, ongelma on pyörteet. Vaikka säätelee mihin asentoon tahansa, aina kypärässä tuntuu. Riippuu tietysti tuulen suunnasta ja voimakkuudesta, paljonko pyörteitä tulee. Näillä palstoilla ja tavatessa muita FJR kuskeja - sama laulu.
        Sähköinen säätö on kuitenkin HYVÄ, voi kuumalla ilmalla ajella lasi alhaalla ja sateella pystyssä.
        04 mallin pleksi MRA poistaa melkein kaikki pyörteet koska 2 osaisen lasin välistä pääsee ilmaa melkein normaalisti. Moottoripyöräilyyn tietysti kuuluu tuulen suhinat ym. mutta liika on liikaa.

        Unohtui ensimmäisessä stoorista yksi seikka. Muista en ole varma mutta ainakin 01 lokasuojat vaativat roiskeläpän. Muuten syylari edessä on aivan tukossa, vaikka olisi kuinka kuiva kesä. Suomalaisesta pikitiestä irtoaa, kuten varmaan olet itsekin todennut. Takalokariin myös muuten takavalo laukku on aina rapainen. 04 mallin varustin myöskin, varmuuden vuoksi.
        Ei kovin muodikas juttu, mutta hiukka siistimpi pärrä!
        Hiekkatiellä ei FJR oikein suoraan kulje.

        Jos kielet eivät ole ongema, katsele esim. http://www.fjrowners.com/ tai jotain saksankielistä sivua, löytyy kaikenlaista viritystä ja vinkkiä.

        Käy pitkällä koeajolla niin selviää miten homma toimii itsesi kohdalla. Koeajoa voi joutua odottelemaan vielä reilut pari kuukautta, mutta sitten...
        XJ'ssä samat kokemukset kanssasi.


    • Jammu

      motopalsta.fi -koeajot. Ehkäpä olet jo sen tehnyt..

    • Vara-arska

      FJR on.Itse ajelin pari kesää -03 mallisella n,15tkm,suurimmaksi osaksi 2 päällä paljon kamaa teltasta lähtien.Ainut asia mikä vaivasi oli hieman liian löysä takajousitus alkuperäisenä meidän kuormalla.Kulutus n. 4,5 - 4,9 sataselle normaaliajossa.Ainoa oikea vika oli kardaaniakselin stefan vaihto.
      Soralle se ei oikein sopinut vaan eihän ne muutkaan sen tyyliset pyörät.
      Ensi kesä ajellaankin sitten Varaderolla.
      Jos vanha pyörä on XJ niin FJR:ään et pety ;)

    • pappa-68v

      fjr on kelpo peli olen ajanut 01 mallisella 140000 km ilman minkäänlaisia teknisiä vikoja,eikä ole mitään aikomusta luopua kyseisestä laitteesta.muutoksia onseuraavasti.MRAn kaksiosainen pleksi,roiskeläpät eteen ja taakse,KTMn käsisuojat,tosihyvät sateella ja kylmällä,kahvalämppärit ,ohjaustangon korotuspalat ja satulaa muokattu corbin tyyliseksi. koko ajan on käytetty halpis öljyjä ilman ongelmia,lambdan pistoke irti niin alakäynti paranee !

    • Ongelma

      Onno kellän ratkaisua ongelmaan ?FJR polttaa koko ajan vilkkuja, etuvalot ei toimi, pleksi ei nouse eikä laske. Vasemman puolen katkaisiapaketti on vaihdettu , mutta se ei poistanut ongelmaa.

      • SkodaSimo

        Laakerivika takavalossa. Polta motukkas, ja osta auto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      305
      3080
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      218
      1941
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1380
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1261
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      268
      1191
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      847
    Aihe