kattoremontti2päivää

kattoremontti2päivää2

Kattoremontti tehdään kerran 50 vuodessa. Minkä takia se pitää tehdä nopeasti ja huonosti kahdessa päivässä?

3

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katolla

Se johtuu katon tilaajan aivotoiminnasta ja kattofirman ahneudesta. Asiakas pitää kattoremppaa ikävänä asiana, ja haluaa sen pois päiväjärjestyksestä nopeasti. Se maksaa maltaita.
      Olen ollut parissa kattoremontissa mukana. Ne on tehty samoilla menetelmillä kuin nuo pikafirmat tekevät, mutta huolellisemmin. Loppuhinta on ollut noin puolet siitä minkä pikafirma laskuttaa. Aikaa on mennyt kaikkineen noin viikko: Puutavaran ja peltien hankinta, rakennustarkastuksen papereiden hoito. Asiantuntijan eli rakennusmestarin palkka, kahden kirvesmiehen palkka. Vanhan katon romujen poiskuljetus ja käsittelymaksut. Piipun pellittäjän palkka ja kilpailutettu räystäkourujen ja syöksytorvien asennus.
      Pikafirman hinta "tavallisen" omakotitalon katosta 15...25 tonnia, omatoimisesti tehtynä 8...10 tonnia.
      Katso netistä peltien, puutavaran ja aluskatteiden hinnat. Harja- ja räystäspellit saa samassa kuormassa kuin kattopellit. Päätyjen ja räystäiden vuorilaiutoja saa valmiksi maalattuna. Teet siis itse osan noista töistä. Ero pikafirman tekemään remppaan on se, että joudut itse selaamaan nettiä, soittamaan muutaman puhelun ja etsimään nuo pari ukkoa vajaaksi viikoksi. Ota sellaiset virolaiset rakennusmiehet, joilla on oma firma ja toiminimi, et tarvitse maksaa vakuutuksia etkä muitakaan työnantajan juttuja.
      Saat maksamistasi työpalkoista kotitalousvähennyksen kun huolehdit että niillä palkkaamiesi kirvesmiesten firmoilla on se rekisterissä.

• ei.kotitalousvähennystä

Minulla on 200 m^2 tiilikattoa. Laskin hinnan omatoimiselle tiilien plus aluskatteen uusinnalle. Mahtuu kolmeen tonniin ja siinä on jo 'harjakaiset' mukana.

• tanevuon

ei muuten pidä paikaansa se 3 tonnia vai laitatko entiset ruoteet ja käytetyt tiilet--- niin että puppua mitä kirjoittelet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5111
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4563
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      102
      1324
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1320
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      923
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      803
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe