DNA haisee!!!

ex dana

Huh. Ikinä ei ole niin p***kaa liittymää ollut kuin dna! Kahdeksan vuoden kokemuksella. Valitettavasti omistin liittymän liian kauan, reilun vuoden.

-Laskut sekä minulla että miesystävälläni 60-80 €/kk.
- Laskut tulivat aina vähintään kahden kuukauden erissä, yleensä kolmen tai neljän. Koskaan ei tiennyt milloin se monen kuukauden potti tulee. Asiakaspalvelun vastaus: vähän ongelmia laskutuksessa. Ongelmia ei saatu korjattua sen reilun vuoden aikana.
- Lähdin Hollantiin (3 kk). Kaikki laskut tulivat sen jälken kun olin palannut Suomeen. Yhteissumma 800 €. Viimeisen kahden viikon lasku oli suurempi, mitä sitä edeltäneen koko kuukauden lasku. Käytännössä mahdotonta, koska täysin varmasti tiesin kahden viikon aikana soittaneeni vähemmän mitä edeltäneen kuukauden aikana. Silti, minulla ei ollut mitään keinoa todistaa.
- Miesystäväni sopi asiakaspalvelussa maksavansa suuren (kolmen kuukauden laskun, joka siis tuli vasta kolmen kuukauden jälkeen) kahdessa osassa. Ensimmäisen osan maksun jälkeen ulosotolta tulee perintäkuluineen (50 €) lasku lopusta dna:sta, jonka siis piti olla sovittu.
Dna:n vastaus: ei meillä ole mitään sopimuksia täällä. Tämä siitä huolimatta, että miehelläni oli esittää päiväys ja aika sopimuksesta.
- Kahdella kaverillani laskut olleet useita kuukausia 70-250 €/kk, vaikka heillä on ollut maksullinen saldorajoitus 30 € ja 40 €. Tämä siis siitä huolimatta, että puhelin on esim mennyt pois päältä saldon täytyttyä tms. Laskut annettu "anteeksi" ja asia korjattu vasta, kun uhkailtu ottaa yhteyttä kuluttajansuojaan.
- Katvealueet? Todellakin! Yhtä huonosti kuuluu harvalla liittymällä!

Riittäisköhän tuo? Ja kaikki on totta!

10

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex dana

Sen jälkeen kun vaihdoin liittymää, puhelinlaskut ovat olleet 15-20 €/kk.

• vaihdoit?

Mihin liittymään vaihdoit? Ihan mielenkiinnosta kysyn!

• mellu

kuules nyt minulla on dna onni liittymä jossa on kuukausi maksu 0,66 puhelut ja tekstarit aina 0,66 liittymään kun liittymään.Puhun paljon ja tekstaan ja laskut ei ole kuin 20-25 euroa, kuussa.Ja laskun saan postilaatikkooni kerran kuussa niinkuin pitääkin.. kuuluvuus täällä hyvä. En vaihda enää pois. Välillä oli kyllä acn,mutta sitä ei tule enää.. eikä muitakaan.

Meillä on myös dna laajakaista kun sonera laajakaista toimi kuukauden koneen ostosta ja sekosi, sieltä tuli laskut ihan miten sattuun ja oli yhtäkkiä isompi vaikka ei pitänyt olla,mieheni kyllästyi soneran pelleilyyn ja otettiin dna-laajakaista, ei mitään ongelmaan nettiin pääsyn kanssa..

• alkup.
        vaihdoit? kirjoitti:

Mihin liittymään vaihdoit? Ihan mielenkiinnosta kysyn!

Saunalahti käytössä. Eipä ainakaan vielä ole valittamista.

• alkup.
        mellu kirjoitti:

kuules nyt minulla on dna onni liittymä jossa on kuukausi maksu 0,66 puhelut ja tekstarit aina 0,66 liittymään kun liittymään.Puhun paljon ja tekstaan ja laskut ei ole kuin 20-25 euroa, kuussa.Ja laskun saan postilaatikkooni kerran kuussa niinkuin pitääkin.. kuuluvuus täällä hyvä. En vaihda enää pois. Välillä oli kyllä acn,mutta sitä ei tule enää.. eikä muitakaan.

Meillä on myös dna laajakaista kun sonera laajakaista toimi kuukauden koneen ostosta ja sekosi, sieltä tuli laskut ihan miten sattuun ja oli yhtäkkiä isompi vaikka ei pitänyt olla,mieheni kyllästyi soneran pelleilyyn ja otettiin dna-laajakaista, ei mitään ongelmaan nettiin pääsyn kanssa..

Kiva sitten, että teillä toimii. Ole tyytyväinen. Itse en enää tosiaan riskiä ota ja kokemukset oli niin surkeat, että yritän kaikille muillekin varoittaa. Se firma on taatusti saanut -ainakin minulta ja tutuiltani- niin paljon rahaa tyhjistä laskuista ym. että saisi muille antaa puheluita ilmaiseksi. Ihan tasapuolisuuden nimissä.

• aloittajan trolli haisee

"Huh. Ikinä ei ole niin p***kaa liittymää ollut kuin dna! Kahdeksan vuoden kokemuksella. Valitettavasti omistin liittymän liian kauan, reilun vuoden."

Ai että oikein kahdeksan vuoden kokemuksella?

Jos tarkoitit että sulla on kahdeksan vuotta ollut dna niin kyllä itse haiset niin pahasti että kilometrien päästäkin sut tunnistaa. Nimittäin dna ei ole ollut olemassakaan niin pitkään!

"-Laskut sekä minulla että miesystävälläni 60-80 €/kk."

No mitäs sitten? Tottakai ne laskut on tota luokkaa jos soittelette paljon!!

"- Laskut tulivat aina vähintään kahden kuukauden erissä, yleensä kolmen tai neljän. Koskaan ei tiennyt milloin se monen kuukauden potti tulee."

Keksisit jotain parempaa, dnalla kyllä laskutusväli on yksi kuukausi, ellei lasku ole niin pieni että se alittaa minimilaskutusrajan (joka oli muistaakseni 20 euroa eli alle 20 euron laskuja ei lähetetä vaan saldo siirtyy seuraavaan laskuun). Sama juttu on myös Elisalla ja monilla muillakin operaattoreilla.

Asiakaspalvelun vastaus: vähän ongelmia laskutuksessa. Ongelmia ei saatu korjattua sen reilun vuoden aikana.

"- Lähdin Hollantiin (3 kk). Kaikki laskut tulivat sen jälken kun olin palannut Suomeen. Yhteissumma 800 €. Viimeisen kahden viikon lasku oli suurempi, mitä sitä edeltäneen koko kuukauden lasku. Käytännössä mahdotonta, koska täysin varmasti tiesin kahden viikon aikana soittaneeni vähemmän mitä edeltäneen kuukauden aikana. Silti, minulla ei ollut mitään keinoa todistaa."

Joo, niinpä tietenkin. Et sitten tajunnut että jos miehes soittelee sulle kun itse oot Hollannissa (jos ikinä oot siellä ollutkaan) niin sinä maksat osan puheluista koska aina kun joku on suomalaisen liittymän kanssa ulkomailla niin se ulkomailla oleileva suomalainen eli puhelun vastaanottaja maksaa osan puheluista. Soittajahan ei välttämättä tiedä vastaanottajan olevan ulkomailla. Niin on käytäntö kaikilla muillakin operaattoreilla.

"- Miesystäväni sopi asiakaspalvelussa maksavansa suuren (kolmen kuukauden laskun, joka siis tuli vasta kolmen kuukauden jälkeen) kahdessa osassa. Ensimmäisen osan maksun jälkeen ulosotolta tulee perintäkuluineen (50 €) lasku lopusta dna:sta, jonka siis piti olla sovittu."

Tuskin tulee kun asiasta on sovittu, tuskin edes menee mitään viivästyskorkojakaan!

"Dna:n vastaus: ei meillä ole mitään sopimuksia täällä. Tämä siitä huolimatta, että miehelläni oli esittää päiväys ja aika sopimuksesta."

Ei heillä olekaan mitään sopimuksia koska sinulla ei ole mitään liittymääkään heillä! Et kai tosisssas luule että mennään sinun laittamaan ansaan ja luullaan juttuas todeksi??

"- Kahdella kaverillani laskut olleet useita kuukausia 70-250 €/kk, vaikka heillä on ollut maksullinen saldorajoitus 30 € ja 40 €. Tämä siis siitä huolimatta, että puhelin on esim mennyt pois päältä saldon täytyttyä tms. Laskut annettu "anteeksi" ja asia korjattu vasta, kun uhkailtu ottaa yhteyttä kuluttajansuojaan."

Sori vaan mutta saldorajoitus EI IKINÄ OLE MILLÄÄN OPERAATTORILLA TÄYSIN REAALIAIKAINEN!! Ei Elisalla, ei Soneralla ei Saunalahdella eikä kenelläkään muullakaan. Jos kaveris tekstailee ja pelaa mobiilipelejä ahkerasti niin luuletko että se saldorajoitus pysyy perässä???

"- Katvealueet? Todellakin! Yhtä huonosti kuuluu harvalla liittymällä!"

Puppua, dna kuuluu lähes yhtä hyvin kuin muutkin, Kuten joku totesikin, kaikilla on omat katveensa. Ainoastaan pohjoisin osa Suomea kuuluu siihen alueeseen jossa kuuluu huonommin.

"Riittäisköhän tuo? Ja kaikki on totta! "

Ja vatut mitään totta. Valehtelit niin paljon että korvaskin heilui. Täytyy vaan sanoa että joko jokin sekopää tahi sitten kilpailijan edustaja on tehnyt todella kovasti työtä työstääkseen noinkin laajan trollin. Mutta valitettavasti ei tuota voi ottaa todesta. Niin moni seikka tuossa aloituksessa ns. haisee. JA LUJAA.

• hanski

ja sinä et taas kirjoittajan asioista tiedä mitään
        olet joku denan palkkaama trolli joka vastaa jokaiseen kirjoitukseen ja yrittää paskan kääntyyn paremmaks
        sun kirjoitus on TODELLA HUONO PROVO,koska se paljastaa palstan pahimman trollin heti
        ex-dana kerro lisää mitä huonoa denas on niin kaikki saa kuulla totuuksia,joille sinä danaisti et voi yhtään mitään

• alkup.

Tämä ei ole trolli. Olen ihan tavallinen ihminen. Olen aikuinen, eikä minulla ole mitään tarvetta haukkua liittymää, jos siinä ei huonoja ominaisuuksia ole. Kaikki tapahtuneet ovat totta. Ihmettelen toki kovin, miten eri tavoin monet dna:n kokevat, mutta en lähde heidän kokemuksiaan epäilemään. Tuskin heilläkään mitään syytä olisi valehdella. Ihmisillä näköjään on hyvin erilaisia kokemuksia; ehkä se dna on vaikka parantanut palveluaan sen jälkeen kun irtisanoimme liittymämme... who knows.

Pitäisiköhän minun jotenkin vastata väitteisiin, joilla yritit kumota tekstini? Suoraan sanottuna ne olivat niin huonoja, etten juuri näe syytä. Mutta ehkä muutaman kohdan voisi ottaa.

1. Minulla on 8 vuoden kokemus kännyköistä ja ERI liittymistä (ihan näin kuluttajana). Ei 8 vuotta pelkkää dna:ta. Miten sitä muihin voisin muuten vertaillakaan?

2. Jos laskut dna:lla 60-80 €/kk ja toisella liittymällä 15-20 €/kk keskimäärin samalla puheajalla... Näetkö eron?

3. Laskutusväli dna:lla ILMOITETTU 1kk. Mutta kun ne laskut tuli meille 2-4 kk:n välein. Sitä kai sinäkään et voi vänkäämällä toiseksi muuttaa? Mitä tekemistä minimilaskulla on 60 €/kk laskun kanssa?

4. Älä aliarvioi ihmistä. Luuletko, että olen niin pösilö, etten ota selvää asioista ennen kuin lähden ulkomaille pidemmäksi aikaa!!?? Kai se nyt on päivänselvä asia, että maksan vastaanotetuista puheluista. Eikä tämä edes ollut pointti!
        Vaan se, että 2 vkon lasku oli suurempi mitä 1kk:n lasku. Käytännössä mahdotonta.

5. Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen. Sinun "tuskin tuskin"- höpötys ei sitä muuta miksikään. Dna:n puolelta tätä sopimusta ei noudatettu mieheni tapauksessa.

6. Mitä v***n ansoja ja liittymiä ja häh? Mitä pidemmälle tekstiäsi luen, sitä vähemmän järkeä siinä on. Jos vaikka menet lintsiltä sinne peruskoulun äikäntunnille takasin ja pyydät opettajaa opettamaan perustelujen antamista. Sitä voi harjoitella myös kotona. Väittelyäkin ope vois opettaa. Se ihan kivasti auttaa selkeyttämään omaa ulosantia.

7. 30 € saldorajoituksellako on ok saada 200 € lasku, koska rajoitus ei ole reaaliaikainen?

Kuule...Heippa! Pyydä iskää ja äitiä rajoittamaan koneenkäyttöä, jooko. Voi olla ettei lasku ole ihan reaaliaikainen ja modeemistas tulee vähän ylimääräistä.

• vastaus
        alkup. kirjoitti:

Tämä ei ole trolli. Olen ihan tavallinen ihminen. Olen aikuinen, eikä minulla ole mitään tarvetta haukkua liittymää, jos siinä ei huonoja ominaisuuksia ole. Kaikki tapahtuneet ovat totta. Ihmettelen toki kovin, miten eri tavoin monet dna:n kokevat, mutta en lähde heidän kokemuksiaan epäilemään. Tuskin heilläkään mitään syytä olisi valehdella. Ihmisillä näköjään on hyvin erilaisia kokemuksia; ehkä se dna on vaikka parantanut palveluaan sen jälkeen kun irtisanoimme liittymämme... who knows.

Pitäisiköhän minun jotenkin vastata väitteisiin, joilla yritit kumota tekstini? Suoraan sanottuna ne olivat niin huonoja, etten juuri näe syytä. Mutta ehkä muutaman kohdan voisi ottaa.

1. Minulla on 8 vuoden kokemus kännyköistä ja ERI liittymistä (ihan näin kuluttajana). Ei 8 vuotta pelkkää dna:ta. Miten sitä muihin voisin muuten vertaillakaan?

2. Jos laskut dna:lla 60-80 €/kk ja toisella liittymällä 15-20 €/kk keskimäärin samalla puheajalla... Näetkö eron?

3. Laskutusväli dna:lla ILMOITETTU 1kk. Mutta kun ne laskut tuli meille 2-4 kk:n välein. Sitä kai sinäkään et voi vänkäämällä toiseksi muuttaa? Mitä tekemistä minimilaskulla on 60 €/kk laskun kanssa?

4. Älä aliarvioi ihmistä. Luuletko, että olen niin pösilö, etten ota selvää asioista ennen kuin lähden ulkomaille pidemmäksi aikaa!!?? Kai se nyt on päivänselvä asia, että maksan vastaanotetuista puheluista. Eikä tämä edes ollut pointti!
        Vaan se, että 2 vkon lasku oli suurempi mitä 1kk:n lasku. Käytännössä mahdotonta.

5. Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen. Sinun "tuskin tuskin"- höpötys ei sitä muuta miksikään. Dna:n puolelta tätä sopimusta ei noudatettu mieheni tapauksessa.

6. Mitä v***n ansoja ja liittymiä ja häh? Mitä pidemmälle tekstiäsi luen, sitä vähemmän järkeä siinä on. Jos vaikka menet lintsiltä sinne peruskoulun äikäntunnille takasin ja pyydät opettajaa opettamaan perustelujen antamista. Sitä voi harjoitella myös kotona. Väittelyäkin ope vois opettaa. Se ihan kivasti auttaa selkeyttämään omaa ulosantia.

7. 30 € saldorajoituksellako on ok saada 200 € lasku, koska rajoitus ei ole reaaliaikainen?

Kuule...Heippa! Pyydä iskää ja äitiä rajoittamaan koneenkäyttöä, jooko. Voi olla ettei lasku ole ihan reaaliaikainen ja modeemistas tulee vähän ylimääräistä.

Enpä viitsi kaikkea kommentoida, en kertakaikkiaan jaksa kommentoida kaikkea kun on muutakin tekemistä, kommentoin vain tähän, sinänsä typerään ja turhanpäiväiseen heittoon:

"Kuule...Heippa! Pyydä iskää ja äitiä rajoittamaan koneenkäyttöä, jooko. Voi olla ettei lasku ole ihan reaaliaikainen ja modeemistas tulee vähän ylimääräistä.    "

Minun kun ei tarvitse pyytää iskää ja äitiä rajoittamaan yhtään koneenkäyttöäni. Olen aikuinen, omassa kodissa, kone on oma, yhteys laajakaista joten eipä mene ylimääräisiä kuluja! Ja laskun maksan itse joten se siitä!

• kokemus erilainen

Outo juttu, minkähän operaattorin toimistossa näitä suunnitellaan. Kuka keksii kauheimman tarinan, joka sitten äkkiä laitetaan tänne.

Itsellä ollut dna alusta lähtien ja se surullisen kuuluisa laskujen viivästyminen, oli ainut asia, mistä aspaan olen soittanut. Vuosi sitten, kun uudistivat laskutusta, tuli noin kahden kuukauden tauko laskuissa, ja sitten kolme laskua tiuhempaan tahtiin, kaikki oikean kokoisia.
      Minulle tuo laskujen viivästyminen merkitsi vain korotonta maksuaikaa. Minulla oli dna-maraton pitkään, mutta nyt syksyllä vaihdoin helmeen.
      Viime lasku kolmen hengen perheeltäni, kolme helmi-liittymää oli kuukausimaksuineen yhteensä 36 euroa.
      Millään muulla vaihtoehdolla ei päästäisi lähellekkään noin pientä laskua.
      Olen erittäin tyytyväinen

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4418
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2902
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27