Harkinnassa Auris Hybridi 1.8 2016

4ja2

Onko mielipiteitä tuollaisesta. Itsellä harkinnassa jos sulla on kokemusta niin kerro.
Miten toimii ja mitä puutteita. Tarkotus on siis ostaa se paras/kallein malli.

35

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laklsokise
    • Kerrassanupeaauto

      Minulla on ollut Auris Hybrid Touring Sports Premium 8 kk. Kerrassaan upea auto. Kaikki on pelannut täysin moitteettomasti ja autolla on tullut ajettua sen vuoksi vähän liiankin paljon koska ajaminen on todella nautittavaa. Kaikki järjestelmät ovat pelanneet oikein hienosti niin talven tuiskuissa, pakkasissa kuin kesän helteessäkin ja kulutus on vuositasolla n. 5,5 litraa. Se ei ole paljon 1.8 litran moottorilta. En osaa moittia mitään.

      • ei_tosiaan_paljon

        Kai otit huomioon, että tuon 1,8 litraisen teho on 1,6 litraisen vaparin ja vääntö 1,4 litraisen vaparin tasoa. Siinähän on tehollinen iskutilavuus pienempi, koska moottori *jäljittelee* atkinson työkiertoa pitämällä imuventtiilin auki vielä puristustahdin alussa, jolloin osa sylinteriin imetystä ilmasta painetaan takaisin imusarjaan.

        Turbokoneisiin verrattuna vääntöä on kolmannes vähemmän ja sekin vähän löytyy vasta 4000 rpm kohdalta. Tällaista lukemaa odottaisi ennemmin joltain 1,2-1,4 l vaparilta...


      • Otintuonhuomioon

        ....mutta se vikawagenin 1,4 kestää vain satatuhatta kilometriä ja tällä 1.8 moottorilla taksiautoilijat ovat ajaneet miljoona kilometriä.

        Kun rimpulamoottoriin puhalletaan turbolla niin pian kaikki paikat paukkuu. Vikawagenkin on joutunut mm. kehittelemään laakereihin uusia materiaaleja.


      • mopo_mikä_mopo

        Tero hermostuu entistä enemmän kuullessaan, että turbokoneita alkaa olla kaikissa muissa, paitsi itäautoissa. Ja onhan niitä jo itäautoissakin, kuten datsunissa.

        Sitäpaitsi varsinainen pointti meni terolta ohi. Yli 1,4 litrainen kone, jossa maksimivääntö löytyy vasta 4000 rpm kohdalla olisi luokiteltu jo neljännesvuosisata sitten vähän niinkuin sellaiseksi kierroskoneeksi, joka ei painavaan autoon sovi. Nykyään vielä heikommin, kun autot ovat satoja kiloja painavampia.


      • unohdit
        mopo_mikä_mopo kirjoitti:

        Tero hermostuu entistä enemmän kuullessaan, että turbokoneita alkaa olla kaikissa muissa, paitsi itäautoissa. Ja onhan niitä jo itäautoissakin, kuten datsunissa.

        Sitäpaitsi varsinainen pointti meni terolta ohi. Yli 1,4 litrainen kone, jossa maksimivääntö löytyy vasta 4000 rpm kohdalla olisi luokiteltu jo neljännesvuosisata sitten vähän niinkuin sellaiseksi kierroskoneeksi, joka ei painavaan autoon sovi. Nykyään vielä heikommin, kun autot ovat satoja kiloja painavampia.

        Mutta sinä Tero et ottanut huomioon, että hybridissä ei normaalissa ajossa kierrätellä bensamoottoria 4000rpm asti. Sähkömoottori korjaa bensamoottorin väännön puutteen rauhallisessa ajossa.


      • hidas_itäkippo

        Niin, tollolta soveltuu ainoastaan köröttelyyn karvahatu päässä, tasamaalla. Ei museoikäiseltä tekniikalta enempää voi pyytää.


      • todennäköinen_syy
        unohdit kirjoitti:

        Mutta sinä Tero et ottanut huomioon, että hybridissä ei normaalissa ajossa kierrätellä bensamoottoria 4000rpm asti. Sähkömoottori korjaa bensamoottorin väännön puutteen rauhallisessa ajossa.

        Eli hypetysautot, joissa on sähkömoottori moottorisahan moottorin apuna, kehitettiin, koska tohjo ei kyennyt kehittämään vääntäviä moottoreita?

        Kuulostaa uskottavalta.


    • UusiActive

      Ota mielummin active varustepaketeilla. Premiumissa on 17" matalaprofiilirenkaat ja kulutus nouseen noin 10% ja meluakin tulee lisää. Hybridi on erittäin mukava ja sen jälkeen tavisautot tuntuvat vanhanaikaisilta.

      • Tojottaa

        Joo, selkeä ero melussa ja kulutuksessa kun vaihdettiin pois leveät matalaprofiiliset renkaat. Sama ilmiö se on muissakin autoissa. Siksihän esim saksalaisissa on ensiasennusrenkaina normaalisti yllättävänkin korkean profiilin renkaat. Kyllä germanengineerin yrittää pihistää vaikka huijaten!


      • Toyotall

        Jep näin se menee, Acitivessa vähemmän kulutusta, (renkaat vaikuttaa asiaan) Vuosikulutukseksi näyttää tulevan 4,6-4,7l/100 (ei kehätien ruuhkarynkytystä) 1/4 osa kaupunki loput tienpäällä, sis satunnaiset peräkärrynvedot.Mittausta tällähetkellä 15000km syyskuussa tulee vuositäyteen, jolloin selviää kokovuoden kulutuskeskiarvo....


      • 2ja4

        Ok. Täytyy katsella sitä Activepakettia.
        Osaatko suositella rengasmerkkiä, niin kesä kuin talvirenkaiksi, kitkoja ajattelin talveksi.
        Pitäisi olla hiljaset ja hyvät ajaa.


    • kaikkeen_tottuu

      Yksi duunkaveri tuollaisen hankki ja kehui, että on aikamoinen totuttelu siihen, ettei auto tahdo kulkea yhtään mihinkään. Siis hidas. Mutta kuulemma kannattaa totutella, niin säästyy bensaa.

      Kaipa tuo onnistuu. Sanotaanhan sitä, että jääpuikkoon perseessäkin tottuu. Ja hirtetyllä se ensimmäinen viikko on pahin.

      Tosin itse en vielä ole tottunut uusien tollolootien rumuuteen. Vanhempiin malleihin kyllä. Jopa aikaisemmin inhoamani Varis verso on näihin uusimpiin verrattuna ihan mukiinmenevä. Ehkä seuraava facelift saa nämä nykyisetkin näyttämään ihan siedettäviltä?

      Jep, kannattaa ostaa uusi auto, kärsiä arvonalenema ja kiduttaa itseään. Täysi vastine rahalle?

      • Tojottaa

        Taitaa olla kaverilla kiire kuolemaan eikä osaa ennakoida yhtään. En ole huomannut jääväni liikenteen jalkoihin pääkaupunkiseudun liikenteessä hybridillä koskaan. 0-40 kmh kiihtyvyyshän siellä riittää kun liikenteen keskinopeus näyttää olevan millä autolla hyvänsä mitattuna 32-35 kmh. Ja kiihdyttelijäthän ne pahimmat ongelmat aiheuttavat. Toyotassa ei ole kiusallista turboviivettä eikä tarvitse heppiä eikun keppiä vatkata!!!
        Mitä tulee arvonalenemaan, hybridi säilyttää paremmin arvonsa kuin perinteinen polttomoottoriauto ja on myös vähävikaisin, koska laadunvalvonta on jo imagosyistäkin tarkempaa.
        Mutta onhan hybridejä muillakin merkeillä ja töpseliautoja, mutta ne ovat paljon kalliimpia eikä töpseleitä ole niin tiuhaan kuin ennen oli pysäköintimittareita. Aggregaatilla henkiin puhaltelu ei oikein onnistu.


      • hidas_mutta_ruma

        Miksi pitää "annakoida" eli ajaa autolla, joka suorituskyky on vuosikymmenien takaa, kun samalla rahalla saa parempia. Sekä paremman näkiösiä.

        Ei sitten tarvi naaman olla kuin pokemonin vittu.


      • Toyotall
        hidas_mutta_ruma kirjoitti:

        Miksi pitää "annakoida" eli ajaa autolla, joka suorituskyky on vuosikymmenien takaa, kun samalla rahalla saa parempia. Sekä paremman näkiösiä.

        Ei sitten tarvi naaman olla kuin pokemonin vittu.

        No nyt selvisi mitä sitä on katseltu, no lelufetissit kullakin...Nykyäänhän läheskaikki on sallittua, suvitsevuuden nimissä.


      • en_vaan_kykene

        Niin, nykyään pitäisi suvaita jopa tientukkotojoja. Sekä maskiin hinkkaavia teroja.


    • Eikiihdyttelyä

      Hybridien kiihtyvyydessä ei ole mitään ongelmaa. Jos tarvitsee kiihdyttää niin sinnä on kyllä se power-nappi, jolloin auto lähtee kuin luoti. Yhden kerrran olen kokeillut kun pikkupoikien bemari pyöritteli moottoriaan liikennevaloissa rinnalla. Sinne jäi poikien ruostemylly. Minulla ei ole mitään tarvetta tuollaiseen itsetunnottomaan käytökseen, mutta halusin kokeilla mitä sen napin takaa löytyy.

      Pelkkää tyhjää tarinaa tuolta nimimerkiltä "kaikkeen_tottuu"

      • Pelkkää_tyhjää

        tarinaa oli ainoastaan sinun kommenttisi. Ettäkö tuolla ruosteisella rikkaimurilla olet päihittänyt Bemarin kiihdytyksessä no heh heh. Eikä aloittajan kannata uskoa kaikkea Toyotan ylistystä. Täällä palstalla on vain yksi Toyotan puolustelija, jonka mielestä takaisinkutsutkin on laadun merkki.


      • Kokeilkaa
        Pelkkää_tyhjää kirjoitti:

        tarinaa oli ainoastaan sinun kommenttisi. Ettäkö tuolla ruosteisella rikkaimurilla olet päihittänyt Bemarin kiihdytyksessä no heh heh. Eikä aloittajan kannata uskoa kaikkea Toyotan ylistystä. Täällä palstalla on vain yksi Toyotan puolustelija, jonka mielestä takaisinkutsutkin on laadun merkki.

        Käykääpäs koeajamassa Auris Hybrid ja kokeilkaa sitä nappia. Peter Geitel sanoi, että kun nappia painasee autosta tulee suorastaan hermostuneen herkkä.

        https://www.youtube.com/watch?v=jTb8vHK_vhY


      • Peräkylän_Arska

        Hybridi on taloudellinen niin kulutuksessa kuin muissa kuluessa. Kun on riittävän iso vapari ja sähkömoottori, niin leluturboja ei kaipaa. Ei ole turbopotkua VW-tapaan, ei rikkoontuvia kalliita osia ja käytännön voimassa nuo leluturbot jäävät taakse.
        Toyota on tämän päivän ja huomisen auto. Pikkuturbot ovat menneisyyden jäänteitä, jotka häviävät markkinoilta muutamassa vuodessa.


      • Tojomummeli
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Hybridi on taloudellinen niin kulutuksessa kuin muissa kuluessa. Kun on riittävän iso vapari ja sähkömoottori, niin leluturboja ei kaipaa. Ei ole turbopotkua VW-tapaan, ei rikkoontuvia kalliita osia ja käytännön voimassa nuo leluturbot jäävät taakse.
        Toyota on tämän päivän ja huomisen auto. Pikkuturbot ovat menneisyyden jäänteitä, jotka häviävät markkinoilta muutamassa vuodessa.

        Geitel on varmasti ajellut satoja autoja enemmän kuin tämän palstan hörhöt. Pelkkää asiaa ja faktaa!


    • Patelanpystykorva

      Kyllä Auris Hybridi on hyvä kiihtymään kaupunki nopeuksilla. On kokeiltu TDI Passatin ja Audin kanssa liikennevaloissa kiihtyvyyttä. Eivät menneet edelle, vaan jättäytyivät taakse, kun ei päässeet ohi.
      https://youtu.be/pIOxxY5vgv0

      • audi.mies

        Minulle japsiromuista tulee nyppyjä.

        Ja eikä ole vielä semmoista japsiromua nähnyt joka olisi kiihtyvyydessä voittanut R-8:ni.


      • Voikosillätehdämuutakin
        audi.mies kirjoitti:

        Minulle japsiromuista tulee nyppyjä.

        Ja eikä ole vielä semmoista japsiromua nähnyt joka olisi kiihtyvyydessä voittanut R-8:ni.

        Lapsi pieni, pieni lapsi.


      • Patelanpystykorva
        audi.mies kirjoitti:

        Minulle japsiromuista tulee nyppyjä.

        Ja eikä ole vielä semmoista japsiromua nähnyt joka olisi kiihtyvyydessä voittanut R-8:ni.

        Sulla mitään R8 ole, muualla kuin kosteissa unissa, sitten heräät steariinia housuissa ;-)


      • Traktoriko
        Patelanpystykorva kirjoitti:

        Sulla mitään R8 ole, muualla kuin kosteissa unissa, sitten heräät steariinia housuissa ;-)

        Onko tuo R8 joku traktori vai mikä se on?


      • fkfjhfhfdhd
        audi.mies kirjoitti:

        Minulle japsiromuista tulee nyppyjä.

        Ja eikä ole vielä semmoista japsiromua nähnyt joka olisi kiihtyvyydessä voittanut R-8:ni.

        Jotkut seikat kuten lämmityslaitteen kosketus kytkimet ilman painikkeita tai erillinen parkkikytkin voi hiukan ärsyttää.


    • hybriditok

      Itsellä 2015 auris ts hybrid. En voi valittaa, kaikki normaalit ajotilanteet on hoituneet moitteetta. Hieman laiskahan tuo on eco modessa lähtemään, mutta kyseessähän on keinotekoinen kaasupolkimen ajotila jonka saa kyllä pois päältä tai power modeen jolloin normaalit ohitukset ja kiihdytykset lähtevät viiveettä. Mikään urheiluautohan tuo ei ole ja turha sellaisiin verrata. Mäkisessä maastossa auto loistaa, ennätykseni mäkisessä taajama-ajossa on 3 litraa sadalla. Lisäksi ns. pulse and glide ajotyylillä pääsee alhaisiin kulutuksiin, tuo vain tuppaa häiritsemään muita autoilijoita joten en sitä harrasta kuin tyhjillä teillä.

    • Hemmo1900

      Juu tuollainen on ollut kaksi viikkoa.

      Olen tarvinnut vain normimodea, se on sillä tosiaankin ihan riittävän ripeä.
      Autolla on loistava mennä liittymistä koska siinä ei ole mitään viivettä ja sen takia on 80-100 saavutettu paljon nopeammin kuin manuaali-koneella ...siis ainakin minulla. Tehot johtaa täysin harhaan, koska sähkömoottori avustaa! Itse olen ajanut 80 nopeuksilla sähköllä...ne on kehittäneet tätä koko ajan. Vakkari mm. pitää nopeuden siinä mihin se asetettu täsmälleen!

      Ei muuta kuin koeajamaan, mutta voin sanoa että sen jälkeen ei yksinkertaisesti ole enää asiaa ainakaan manuaalin rattiin, sillä tuo Hybridin automaatti on vain hyvä.

      Muutenhan tuo on Auris ja ottaisin varmaan Avensiksen jos siinä olisi Hybridi!
      Avensiksessa parempi työn jälki ja materiaalit.
      Ajettavuudeltaan tuo on OK, siinä on minusta Ford Focuksen kaltainen tarkahko ohjaus ja keskialueella ei ole Avensiksen (jenkki) klappia...vaan se on siinä herkkä(ei aina hyvä pitkällä matkalla). Aikoinaan Ford Focus oli ylivoimaisen paras ajettava (ei uudet) ja tuohon tuo ei ihan yllä!

      Jousitus, melu ja tilat ok. Tuon saa liikkumaan ja meluamaan kun painaa kaasun pohjaan (eikös näin joka autossa), minusta ääni ei ole ruma vaan hauska.

      Kulutus miten haluaa ajaa ja ihan totta 3.5-5.5 litraa...enempää ei saa menemään edes motarilla! Keskikulutus sekalaisessa siis se 4.5(tankkauksessa laskettu).

      Pistä lisää rahaa peliin ja kokeile Rav4 hybridiä...siinä sitten jo enemmän tehoa jos sitä haluat...

      Tuo Auris on tyypillinen Toyota siis toimiva peli, ei heikkoja kohtia...muttei yhdessäkään varmaan paras paitsi nyt tuossa automaatissa ja voimanlähteessä.

      • Juuri näin ;-)


      • Seonaivanhyvä

        Aivan. Tuo Auriksen portaaton sähköisesti ohjattava vaihteisto on kerrassaan upea. Ei minkäänlaista pienintäkään nykimistä tai tökkimistä. Kiihtyy aina ilman mitään nykimisiä eikä ole edes turbon potkuja, kun on kunnon vapaasti hengittävä moottori. Sähkömoottori siellä taustastalla auttelee menemistä ja välillä mennään pelkäällä sähköllä. En huomaa mitään milloin siellä pyörii sähkömoottori, milloin polttomoottori. En äänestä enkä nykäisyistä, kun kumpaakaan ei ole. Aika hiljainen auto.

        Taivaallisen mukava ajettava. Sopiva jousitus, pintapehmeät hyvin tukea antavat istuimet ja ajomukavuus mm. jousituksesta johtuen kerrassaan mukava. Mukavan meluton, ainakin näillä keskikesän asfalteilla ajettuna.

        Ecomode-nappi painettuna on aivan mukava ajettava, mihin muuta tarvitsisi. Jos joku haluaa revitellä niin painaa sitten sen power-napin niin kyllähän lähtee.....
        Tuntuu aika oudolta, jos joku koeajettuaan hybridin pystyy ostamaan aivan tavallisen polttomoottoriauton. Minä en voi kuvitellakaan enää ostavani sellaista.

        Auto on ollut minulla kohta vuoden kaikilla herkuilla varustettuna, eikä minkäänlaista merkkiä mistään vioista.


    • 2ja4

      Laitan tän kysymyksen uusiksi kun ei kukaan vastannut:
      Ok. Täytyy katsella sitä Activepakettia.
      Osaatko suositella rengasmerkkiä, niin kesä kuin talvirenkaiksi, kitkoja ajattelin talveksi.
      Pitäisi olla hiljaset ja hyvät ajaa.

    • HYvätrenkaat
      • 2ja4

        ok. Kiittos, täytyy tutkailla asiaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oliko pakko olla taas tyly?

      Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

      Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2514
    3. Kemijärven festarit 2025

      Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

      Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

      Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1396
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      98
      1337
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

      Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

      Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      985
    Aihe