Onko mielipiteitä tuollaisesta. Itsellä harkinnassa jos sulla on kokemusta niin kerro.
Miten toimii ja mitä puutteita. Tarkotus on siis ostaa se paras/kallein malli.
Harkinnassa Auris Hybridi 1.8 2016
35
704
Vastaukset
- Laklsokise
Jos haluaa asiallista keskustelua niin s24 on väärä foorumi. Tuolla on Toyotalle omat asialliset keskustelut. http://www.autostadium.fi/index.php?board=39.0
- Kerrassanupeaauto
Minulla on ollut Auris Hybrid Touring Sports Premium 8 kk. Kerrassaan upea auto. Kaikki on pelannut täysin moitteettomasti ja autolla on tullut ajettua sen vuoksi vähän liiankin paljon koska ajaminen on todella nautittavaa. Kaikki järjestelmät ovat pelanneet oikein hienosti niin talven tuiskuissa, pakkasissa kuin kesän helteessäkin ja kulutus on vuositasolla n. 5,5 litraa. Se ei ole paljon 1.8 litran moottorilta. En osaa moittia mitään.
- ei_tosiaan_paljon
Kai otit huomioon, että tuon 1,8 litraisen teho on 1,6 litraisen vaparin ja vääntö 1,4 litraisen vaparin tasoa. Siinähän on tehollinen iskutilavuus pienempi, koska moottori *jäljittelee* atkinson työkiertoa pitämällä imuventtiilin auki vielä puristustahdin alussa, jolloin osa sylinteriin imetystä ilmasta painetaan takaisin imusarjaan.
Turbokoneisiin verrattuna vääntöä on kolmannes vähemmän ja sekin vähän löytyy vasta 4000 rpm kohdalta. Tällaista lukemaa odottaisi ennemmin joltain 1,2-1,4 l vaparilta... - Otintuonhuomioon
....mutta se vikawagenin 1,4 kestää vain satatuhatta kilometriä ja tällä 1.8 moottorilla taksiautoilijat ovat ajaneet miljoona kilometriä.
Kun rimpulamoottoriin puhalletaan turbolla niin pian kaikki paikat paukkuu. Vikawagenkin on joutunut mm. kehittelemään laakereihin uusia materiaaleja. - mopo_mikä_mopo
Tero hermostuu entistä enemmän kuullessaan, että turbokoneita alkaa olla kaikissa muissa, paitsi itäautoissa. Ja onhan niitä jo itäautoissakin, kuten datsunissa.
Sitäpaitsi varsinainen pointti meni terolta ohi. Yli 1,4 litrainen kone, jossa maksimivääntö löytyy vasta 4000 rpm kohdalla olisi luokiteltu jo neljännesvuosisata sitten vähän niinkuin sellaiseksi kierroskoneeksi, joka ei painavaan autoon sovi. Nykyään vielä heikommin, kun autot ovat satoja kiloja painavampia. - unohdit
mopo_mikä_mopo kirjoitti:
Tero hermostuu entistä enemmän kuullessaan, että turbokoneita alkaa olla kaikissa muissa, paitsi itäautoissa. Ja onhan niitä jo itäautoissakin, kuten datsunissa.
Sitäpaitsi varsinainen pointti meni terolta ohi. Yli 1,4 litrainen kone, jossa maksimivääntö löytyy vasta 4000 rpm kohdalla olisi luokiteltu jo neljännesvuosisata sitten vähän niinkuin sellaiseksi kierroskoneeksi, joka ei painavaan autoon sovi. Nykyään vielä heikommin, kun autot ovat satoja kiloja painavampia.Mutta sinä Tero et ottanut huomioon, että hybridissä ei normaalissa ajossa kierrätellä bensamoottoria 4000rpm asti. Sähkömoottori korjaa bensamoottorin väännön puutteen rauhallisessa ajossa.
- hidas_itäkippo
Niin, tollolta soveltuu ainoastaan köröttelyyn karvahatu päässä, tasamaalla. Ei museoikäiseltä tekniikalta enempää voi pyytää.
- todennäköinen_syy
unohdit kirjoitti:
Mutta sinä Tero et ottanut huomioon, että hybridissä ei normaalissa ajossa kierrätellä bensamoottoria 4000rpm asti. Sähkömoottori korjaa bensamoottorin väännön puutteen rauhallisessa ajossa.
Eli hypetysautot, joissa on sähkömoottori moottorisahan moottorin apuna, kehitettiin, koska tohjo ei kyennyt kehittämään vääntäviä moottoreita?
Kuulostaa uskottavalta.
- UusiActive
Ota mielummin active varustepaketeilla. Premiumissa on 17" matalaprofiilirenkaat ja kulutus nouseen noin 10% ja meluakin tulee lisää. Hybridi on erittäin mukava ja sen jälkeen tavisautot tuntuvat vanhanaikaisilta.
- Tojottaa
Joo, selkeä ero melussa ja kulutuksessa kun vaihdettiin pois leveät matalaprofiiliset renkaat. Sama ilmiö se on muissakin autoissa. Siksihän esim saksalaisissa on ensiasennusrenkaina normaalisti yllättävänkin korkean profiilin renkaat. Kyllä germanengineerin yrittää pihistää vaikka huijaten!
- Toyotall
Jep näin se menee, Acitivessa vähemmän kulutusta, (renkaat vaikuttaa asiaan) Vuosikulutukseksi näyttää tulevan 4,6-4,7l/100 (ei kehätien ruuhkarynkytystä) 1/4 osa kaupunki loput tienpäällä, sis satunnaiset peräkärrynvedot.Mittausta tällähetkellä 15000km syyskuussa tulee vuositäyteen, jolloin selviää kokovuoden kulutuskeskiarvo....
- 2ja4
Ok. Täytyy katsella sitä Activepakettia.
Osaatko suositella rengasmerkkiä, niin kesä kuin talvirenkaiksi, kitkoja ajattelin talveksi.
Pitäisi olla hiljaset ja hyvät ajaa.
- kaikkeen_tottuu
Yksi duunkaveri tuollaisen hankki ja kehui, että on aikamoinen totuttelu siihen, ettei auto tahdo kulkea yhtään mihinkään. Siis hidas. Mutta kuulemma kannattaa totutella, niin säästyy bensaa.
Kaipa tuo onnistuu. Sanotaanhan sitä, että jääpuikkoon perseessäkin tottuu. Ja hirtetyllä se ensimmäinen viikko on pahin.
Tosin itse en vielä ole tottunut uusien tollolootien rumuuteen. Vanhempiin malleihin kyllä. Jopa aikaisemmin inhoamani Varis verso on näihin uusimpiin verrattuna ihan mukiinmenevä. Ehkä seuraava facelift saa nämä nykyisetkin näyttämään ihan siedettäviltä?
Jep, kannattaa ostaa uusi auto, kärsiä arvonalenema ja kiduttaa itseään. Täysi vastine rahalle?- Tojottaa
Taitaa olla kaverilla kiire kuolemaan eikä osaa ennakoida yhtään. En ole huomannut jääväni liikenteen jalkoihin pääkaupunkiseudun liikenteessä hybridillä koskaan. 0-40 kmh kiihtyvyyshän siellä riittää kun liikenteen keskinopeus näyttää olevan millä autolla hyvänsä mitattuna 32-35 kmh. Ja kiihdyttelijäthän ne pahimmat ongelmat aiheuttavat. Toyotassa ei ole kiusallista turboviivettä eikä tarvitse heppiä eikun keppiä vatkata!!!
Mitä tulee arvonalenemaan, hybridi säilyttää paremmin arvonsa kuin perinteinen polttomoottoriauto ja on myös vähävikaisin, koska laadunvalvonta on jo imagosyistäkin tarkempaa.
Mutta onhan hybridejä muillakin merkeillä ja töpseliautoja, mutta ne ovat paljon kalliimpia eikä töpseleitä ole niin tiuhaan kuin ennen oli pysäköintimittareita. Aggregaatilla henkiin puhaltelu ei oikein onnistu. - hidas_mutta_ruma
Miksi pitää "annakoida" eli ajaa autolla, joka suorituskyky on vuosikymmenien takaa, kun samalla rahalla saa parempia. Sekä paremman näkiösiä.
Ei sitten tarvi naaman olla kuin pokemonin vittu. - Toyotall
hidas_mutta_ruma kirjoitti:
Miksi pitää "annakoida" eli ajaa autolla, joka suorituskyky on vuosikymmenien takaa, kun samalla rahalla saa parempia. Sekä paremman näkiösiä.
Ei sitten tarvi naaman olla kuin pokemonin vittu.No nyt selvisi mitä sitä on katseltu, no lelufetissit kullakin...Nykyäänhän läheskaikki on sallittua, suvitsevuuden nimissä.
- en_vaan_kykene
Niin, nykyään pitäisi suvaita jopa tientukkotojoja. Sekä maskiin hinkkaavia teroja.
- Eikiihdyttelyä
Hybridien kiihtyvyydessä ei ole mitään ongelmaa. Jos tarvitsee kiihdyttää niin sinnä on kyllä se power-nappi, jolloin auto lähtee kuin luoti. Yhden kerrran olen kokeillut kun pikkupoikien bemari pyöritteli moottoriaan liikennevaloissa rinnalla. Sinne jäi poikien ruostemylly. Minulla ei ole mitään tarvetta tuollaiseen itsetunnottomaan käytökseen, mutta halusin kokeilla mitä sen napin takaa löytyy.
Pelkkää tyhjää tarinaa tuolta nimimerkiltä "kaikkeen_tottuu"- Pelkkää_tyhjää
tarinaa oli ainoastaan sinun kommenttisi. Ettäkö tuolla ruosteisella rikkaimurilla olet päihittänyt Bemarin kiihdytyksessä no heh heh. Eikä aloittajan kannata uskoa kaikkea Toyotan ylistystä. Täällä palstalla on vain yksi Toyotan puolustelija, jonka mielestä takaisinkutsutkin on laadun merkki.
- Kokeilkaa
Pelkkää_tyhjää kirjoitti:
tarinaa oli ainoastaan sinun kommenttisi. Ettäkö tuolla ruosteisella rikkaimurilla olet päihittänyt Bemarin kiihdytyksessä no heh heh. Eikä aloittajan kannata uskoa kaikkea Toyotan ylistystä. Täällä palstalla on vain yksi Toyotan puolustelija, jonka mielestä takaisinkutsutkin on laadun merkki.
Käykääpäs koeajamassa Auris Hybrid ja kokeilkaa sitä nappia. Peter Geitel sanoi, että kun nappia painasee autosta tulee suorastaan hermostuneen herkkä.
https://www.youtube.com/watch?v=jTb8vHK_vhY - Peräkylän_Arska
Hybridi on taloudellinen niin kulutuksessa kuin muissa kuluessa. Kun on riittävän iso vapari ja sähkömoottori, niin leluturboja ei kaipaa. Ei ole turbopotkua VW-tapaan, ei rikkoontuvia kalliita osia ja käytännön voimassa nuo leluturbot jäävät taakse.
Toyota on tämän päivän ja huomisen auto. Pikkuturbot ovat menneisyyden jäänteitä, jotka häviävät markkinoilta muutamassa vuodessa. - Tojomummeli
Peräkylän_Arska kirjoitti:
Hybridi on taloudellinen niin kulutuksessa kuin muissa kuluessa. Kun on riittävän iso vapari ja sähkömoottori, niin leluturboja ei kaipaa. Ei ole turbopotkua VW-tapaan, ei rikkoontuvia kalliita osia ja käytännön voimassa nuo leluturbot jäävät taakse.
Toyota on tämän päivän ja huomisen auto. Pikkuturbot ovat menneisyyden jäänteitä, jotka häviävät markkinoilta muutamassa vuodessa.Geitel on varmasti ajellut satoja autoja enemmän kuin tämän palstan hörhöt. Pelkkää asiaa ja faktaa!
- Patelanpystykorva
Kyllä Auris Hybridi on hyvä kiihtymään kaupunki nopeuksilla. On kokeiltu TDI Passatin ja Audin kanssa liikennevaloissa kiihtyvyyttä. Eivät menneet edelle, vaan jättäytyivät taakse, kun ei päässeet ohi.
https://youtu.be/pIOxxY5vgv0- audi.mies
Minulle japsiromuista tulee nyppyjä.
Ja eikä ole vielä semmoista japsiromua nähnyt joka olisi kiihtyvyydessä voittanut R-8:ni. - Voikosillätehdämuutakin
audi.mies kirjoitti:
Minulle japsiromuista tulee nyppyjä.
Ja eikä ole vielä semmoista japsiromua nähnyt joka olisi kiihtyvyydessä voittanut R-8:ni.Lapsi pieni, pieni lapsi.
- Patelanpystykorva
audi.mies kirjoitti:
Minulle japsiromuista tulee nyppyjä.
Ja eikä ole vielä semmoista japsiromua nähnyt joka olisi kiihtyvyydessä voittanut R-8:ni.Sulla mitään R8 ole, muualla kuin kosteissa unissa, sitten heräät steariinia housuissa ;-)
- Traktoriko
Patelanpystykorva kirjoitti:
Sulla mitään R8 ole, muualla kuin kosteissa unissa, sitten heräät steariinia housuissa ;-)
Onko tuo R8 joku traktori vai mikä se on?
- fkfjhfhfdhd
audi.mies kirjoitti:
Minulle japsiromuista tulee nyppyjä.
Ja eikä ole vielä semmoista japsiromua nähnyt joka olisi kiihtyvyydessä voittanut R-8:ni.Jotkut seikat kuten lämmityslaitteen kosketus kytkimet ilman painikkeita tai erillinen parkkikytkin voi hiukan ärsyttää.
- hybriditok
Itsellä 2015 auris ts hybrid. En voi valittaa, kaikki normaalit ajotilanteet on hoituneet moitteetta. Hieman laiskahan tuo on eco modessa lähtemään, mutta kyseessähän on keinotekoinen kaasupolkimen ajotila jonka saa kyllä pois päältä tai power modeen jolloin normaalit ohitukset ja kiihdytykset lähtevät viiveettä. Mikään urheiluautohan tuo ei ole ja turha sellaisiin verrata. Mäkisessä maastossa auto loistaa, ennätykseni mäkisessä taajama-ajossa on 3 litraa sadalla. Lisäksi ns. pulse and glide ajotyylillä pääsee alhaisiin kulutuksiin, tuo vain tuppaa häiritsemään muita autoilijoita joten en sitä harrasta kuin tyhjillä teillä.
- Hemmo1900
Juu tuollainen on ollut kaksi viikkoa.
Olen tarvinnut vain normimodea, se on sillä tosiaankin ihan riittävän ripeä.
Autolla on loistava mennä liittymistä koska siinä ei ole mitään viivettä ja sen takia on 80-100 saavutettu paljon nopeammin kuin manuaali-koneella ...siis ainakin minulla. Tehot johtaa täysin harhaan, koska sähkömoottori avustaa! Itse olen ajanut 80 nopeuksilla sähköllä...ne on kehittäneet tätä koko ajan. Vakkari mm. pitää nopeuden siinä mihin se asetettu täsmälleen!
Ei muuta kuin koeajamaan, mutta voin sanoa että sen jälkeen ei yksinkertaisesti ole enää asiaa ainakaan manuaalin rattiin, sillä tuo Hybridin automaatti on vain hyvä.
Muutenhan tuo on Auris ja ottaisin varmaan Avensiksen jos siinä olisi Hybridi!
Avensiksessa parempi työn jälki ja materiaalit.
Ajettavuudeltaan tuo on OK, siinä on minusta Ford Focuksen kaltainen tarkahko ohjaus ja keskialueella ei ole Avensiksen (jenkki) klappia...vaan se on siinä herkkä(ei aina hyvä pitkällä matkalla). Aikoinaan Ford Focus oli ylivoimaisen paras ajettava (ei uudet) ja tuohon tuo ei ihan yllä!
Jousitus, melu ja tilat ok. Tuon saa liikkumaan ja meluamaan kun painaa kaasun pohjaan (eikös näin joka autossa), minusta ääni ei ole ruma vaan hauska.
Kulutus miten haluaa ajaa ja ihan totta 3.5-5.5 litraa...enempää ei saa menemään edes motarilla! Keskikulutus sekalaisessa siis se 4.5(tankkauksessa laskettu).
Pistä lisää rahaa peliin ja kokeile Rav4 hybridiä...siinä sitten jo enemmän tehoa jos sitä haluat...
Tuo Auris on tyypillinen Toyota siis toimiva peli, ei heikkoja kohtia...muttei yhdessäkään varmaan paras paitsi nyt tuossa automaatissa ja voimanlähteessä.- Seonaivanhyvä
Aivan. Tuo Auriksen portaaton sähköisesti ohjattava vaihteisto on kerrassaan upea. Ei minkäänlaista pienintäkään nykimistä tai tökkimistä. Kiihtyy aina ilman mitään nykimisiä eikä ole edes turbon potkuja, kun on kunnon vapaasti hengittävä moottori. Sähkömoottori siellä taustastalla auttelee menemistä ja välillä mennään pelkäällä sähköllä. En huomaa mitään milloin siellä pyörii sähkömoottori, milloin polttomoottori. En äänestä enkä nykäisyistä, kun kumpaakaan ei ole. Aika hiljainen auto.
Taivaallisen mukava ajettava. Sopiva jousitus, pintapehmeät hyvin tukea antavat istuimet ja ajomukavuus mm. jousituksesta johtuen kerrassaan mukava. Mukavan meluton, ainakin näillä keskikesän asfalteilla ajettuna.
Ecomode-nappi painettuna on aivan mukava ajettava, mihin muuta tarvitsisi. Jos joku haluaa revitellä niin painaa sitten sen power-napin niin kyllähän lähtee.....
Tuntuu aika oudolta, jos joku koeajettuaan hybridin pystyy ostamaan aivan tavallisen polttomoottoriauton. Minä en voi kuvitellakaan enää ostavani sellaista.
Auto on ollut minulla kohta vuoden kaikilla herkuilla varustettuna, eikä minkäänlaista merkkiä mistään vioista.
- 2ja4
Laitan tän kysymyksen uusiksi kun ei kukaan vastannut:
Ok. Täytyy katsella sitä Activepakettia.
Osaatko suositella rengasmerkkiä, niin kesä kuin talvirenkaiksi, kitkoja ajattelin talveksi.
Pitäisi olla hiljaset ja hyvät ajaa. - HYvätrenkaat
Kesärenkaaksi sopivin ja paras on tällainen 55:stä 60:een korotettu rengas noilla rengasmerkinnöillä. Nopeusluokka H. Ostaessa täytyy varmistaa, että renkaassa on nimen omaan nuo euromerkinnät, B, A ja 70 db. Nimenomaan tämä rengas on todella upea hybridiin:
http://www.euromaster.fi/tuotteet/tyres/light-vehicle/motorcar/summer/michelin/energy-saver-plus/fi98631
Talven kitkarenkaaksi sama koko:
http://www.rengasvertailu.fi/kitkarenkaat/nokian-hakkapeliitta-r2- 2ja4
ok. Kiittos, täytyy tutkailla asiaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985