Rekankuljettajaksi vinkkejä????

Rekat

Oon ajellu kymmenisen vuotta 18t jakeluautoa kovasti mieli tekee kouluttautua rekkakuskiksi (puolikas/täysperävaunu kuskiksi).

Rekkahommissa kiinnostaa pääsis ajaa pitkää välimatkaa/ulkomaam ajoa.

Millä tavalla rekkakuskin työ eroaa jakeluauto kuskin työstä muutaku rekka on puolet pitempi?

Oma ajatukseni on rekka hommissa pääsis ajaa pitempää välimatkaa ku nyt jakeluautoa ku ajaa ni ajan vain lyhyttä matkaa.Ja varmaa vähemmän jättöpaikkoja ku jakeluauto kuskina.

Oppiiko rekalla helposti peruuttamaan?voiko verrata henkilöauton ja matkailuvaunun peruutusta?se on hankalaa itellä ku nii vähä oon ajanut vaunu perässä mut tokiha ku 10v. Ajanu jakeluautoa ni jakeluauton peruutus onnistuu moitteettomasti.

Onko muuta mitä pitää huomioida?tietenkin tarvittavat kääntösäteet.

Iso kiitos.

76

2597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RalfGoDuuni

      No rekkahommia on niin monenlaisia.On paljon merkitystä sillä asialla joudutko itse lastaamaan kuorman vai lastataanko se asiakkaan toimesta niin,että voit itse istua hytissä ja odottaa.Myöskin onko keikan pituus 35 km vai 3000 km. Yleensä nämä 35 km siirtoajot johon kuuluu myös kuljettajan itse suorittama lastaus on uusien juuri valmistuneiden kuljettajien pesti.Niitä paikkoja löytää helposti.Myöskin Kauppojen jakelu varsinkin alueille hoituu täysperillä tai puolikkailla nykyisin.Se on nyt sitä perinteistä jakeluajoa ehkä hieman vaativampaa,mutta samaa hommaa kuitenkin.Ulkomaan keikat alkavat olla historiaa,jos ei oteta jotain speciaalitavaroita
      huomioon ja niihin taas asiakkaat haluavat hyvin kokeneen kuljettajan.
      Lisäksi kannattaa huomioida haluaako tehdä työtä yksin ja mahdollisesti yöaikaan vai pitääkö siitä ,että tapaa uusia ihmisiä ja on vanhoja tuttuja joita morjestelee ja kuulee kuulumiset. Perinteisen rekkamiehen työ on aika yksinäistä eli ei kohtaa
      montakaan ihmistä työpäivän aikana. Sekin on luonne kysymys onko tärkeää,että haluaako kohdata ihmisiä vai puurtaa yksin omissa oloissa.En halua ohjailla mitenkään sinua.Nuorena haluaa pitkälle ja keski-iässä on mukava pyöriä lähellä
      tutuissa kuvioissa. Jos haluaa haastetta niin löytyyhän jakeluajon lisäksi kaikkea
      monipuolista esim . Hiab hommia. rakennustarvikkeita,säiliöautohommia jne.
      Toivottavasti tästä oli jotain apua sinulle.Jos rekkapuolelle päädyt niin heti isoon taloon niin siellä on nämä palkkasiat ja työehdot kohdillaan.

    • Rekkaajoon

      Kiitos vastauksesta,hyviä pointteja.
      Suurin syy rekan ajo innostukselle pääsis ajaa pitkää välimatkaa. Ja todennäköisesti pitkät vapaat,ainaki mitä mol.fi sivuja oon seurannut (korjatkaa jos oon väärässä)viikko töitä ja viikko vapaata jne... ku jakeluajossa aina vaa viikonloppu vapaat vain.

      Tuo yksinäisyys jonka mainitsit mietityttää kanssa rekka hommissa,mut se kuuluu työhön. Jakeluajossa näkee puolen tunnin välein mukavia/inhottavia asiakkaita.
      Myös rekan peruutus mietyttää mut sitä varten muutkin on harjotellu että oppii peruuttamaan.

      • On se ihme miten itse lähes kaikki jakohommat joita olen löytänyt (avoimessa haeussA) on juurikin niitä joissa tulee 10-12h päivässä.

        Ja montaa tavaraa ajetaan myös lauantaisin.

        Niin omassakin työpaikassa

        Joten miksi nuo firmat ei siitty myös systeemiin jossa työvurot alkaa SU-illalla ja päättyy la päivällä ja sitten taasen vuorot jatkuisi seuraavan viikon su-illasta seuraavan viikon la-päivään

        Eli kahteen viikkoon tulisi tunteja vaikkapa 72h ja kun otetaan mukaan yölisät ja päivärahat (lauantain tuplapalkka voidaan kiertää tossa tapauksessa) niin pääsee ihan hyville ansioillekin

        Joten jottain tarttis tehdä noille järjettömille ylitöille, ja jos haetaan kuskia joss ajoja vaikkapa 5h päivässä, niin sitten toinen 5h jotain muuta kivaa (KML express :)

        Noh itselläni hyvä tilanne nyt, viikossa tulee 1 tai 2 vuoroa joissa kerralla 10-14h... Oikeastaan kävisi oikein hyvin että ajaisin itse 6 vuoroa viikossa ja viikko vapaalla, tätä kun tekisi yhteensä vuoden niin posahtaisi YTK:n tukikin kivasti ylöpsäin jatkoa ajatellen :)


    • Eikandeee

      Siis pitkät vapaat motivoi.ei sen takia kannata rekkahommii lähtee.Luulis että jakeluauto kuskilla ois pitkät vapaat myös,harva maksaa 2vko yli 80 tunnin jälkeen ylitöitä.Monessa jakokuskilla näin viikkotunnit ku täynnä pidät vapaata.

      • Totta! Todella harva niitä maksaa jos niitä tulee. Näin ollen on kolme vaihtoehtoa

        A: Tee ylitöitä ilman korvauksia

        B: Älä tee töitä lainkaan

        C: Hae ylityökorvaukset oikeuden kautta korkoineen esim 2 vuoden työsuhteen jälkeen


    • Eihelpoiii

      En ole mikään neuvoja yhdistelmä hommaa oon pitänyt kovana työnä ja sitä tekevät kuljetusalan supermiehet alan ammattilaiset.Eiköhä kuljetusalalla ole helpompiaki hommia jossa pitkät vapaat

    • Lervontuttu

      Annan ilmaisen vinkin: Kysäsepäs Lervolta, soittaa pirautat rohkeesti vaan nyt KA-lervolle se kun nääs tietää nää rahti duunailut A:sta Ö:hön.

    • Bussikuskeja

      Olen seurannut tätä ketjua,aloittaja vaikuttaa kypsyneet ma-pe töihin ja lyhyisii vapaisiin ja samaan jakolenkkiin.
      Ootko miettiny bussikuskin hommia?
      Siinä pääsee myös ajamaan pitkää väliä jos ajaa reittiä maakuntii /tilausajoja voi myös olla ulkomaanajoja.
      Mutta sitä en tiedä onko bussikuskeilla pitkiä vapaita.

      • eipääsehetikään

        Juuri valmistunut bussikuski ajaa ensimmäiset 5-10v kaupunkipaikkuria ennen kuin pääsee edes kokeilemaan pitkän matkan autoa.

        Ei yksikään bussiyhtiö päästä uusia heti maailmalle kalliilla autolla, ensin katsotaan että pärjää kaupunkiliikenteessä missä varikko on lähellä ongelmatilanteiden esiintyessä.


    • Bussinajo

      Kiitos.Taidat olla oikeassa :)
      Bussikuskin hommia olen kanssa miettinyt,se vaikuttaa mielenkiintoiselta työltä,ainoastaa tilausajoissa mietityttää ku ollaa monta tuntii paikallaan ni miten vihdyn ku aina olen tottunut tekemään ja touhumaan.

    • OrpoMolo

      Aloittaja saa isolla rekalla pebaa pikkupojilta etenkin Palttiassa, paitsi et ei susta oo siihen duuniin jos täällä kyselet tyhjiä. Jatka nakkipakettien jakamista lähiöissä, pili takas housuun ja mee kyyristeleen pomoos.

    • Auranaallot

      Kuljetusalan monitoimimies Bussissa antaa vinkkejä rekkapuolelle siirtyville.Hänellä onkin valtava kokemus juuri rekkahommista ja varsin bussi puolelta noista ulkomaan tilauskeikoista. "Taivas varjele" mitä vinkkejä sieltä suusta vielä tulee. Säästä meidät tältä kidutukselta.Heitä pelit ja vehkeet Aura jokeen. Se olisi sellainen ryhdikäs teko nuorelta miehen alulta.

      • VanhaÄijäSeOn

        Mikäs nuorimies se Bussissa-nimimerkki on? Syntynyt jo vuonna 1987!


    • lervolanväki

      Lervo mylvii aina eniten. Kolitsiinpaskojia niinku muutki rahti apinat. Kysy Aune-mummulta se tietää.

    • Rekanajo

      Bussien tilausajokuljettatajat ovat usein vanhoja rekkamiehiä joten kyllä tuolla puolella on runsaasti kokemusta muustakin kun ikkunapaketti-autosta. Rekkapuolella ikävintä on kuljetusten ajo yö aikaan sekä minuuttiaikataulut koska saa mennä purkamaan kuormaa. Tuolla jakeluauto kokemuksella peruuttamisen oppiminen ei ole suurikaan ongelma, muutama tunti ammattimiehen opastusta alkuun. Talvi olosuhteet ovat varmasti homman haastavin puoli.

    • Kellokäy

      Rekkapuolella ikävintä on kun on paljon noutopaikkoja. Sitten heti ensimmäisessä paikassa on tietokoneet jumissa ja koko aikataulu venähtää. Hirveä tressi kokoajan päällä ehtiikö kaikkiin noutopaikkoihin ajoissa. Ja kun tämä on lähes jokapäiväistä niin kyllä se syö hermoja.Eli en suosittele alaa kuuma-Kalleille vaan viileän rauhallisille kavereille. Ja tämä ei ole mikään heitto vaan ihan kylmä tosiasia.

    • Itse sain aamulla (pikku krapulassa) mielenkiintoisen puhelun!

      Hain työpaikkaa joku viikko sitten, kyseessä firma nimeltään Littoisten kuljetus ja kyseessä posti runkoajoa 18t autolla Turun ja Vaasan välillä ( mitä näitä pikkupaikkoja matkalla onkaan) Töitä aina kuusi kymmenen tunnin vuoroa ja seuraava viikko vapaata. Eli työviikko alkaa SU-illalla 20:00 ja päättyy La-aamulla 6:00 ja seuraavalla viikolla taas sama homma!!!

      Mitä tästä opimme, vaikka olinkin hyvässä työpaikassa, niin AINA kannattaa etsiä parempaa, töiden määrä toki itselläni lisääntyy (nykyisin töitä noin 30h kahteen viikkoon, jatkossa noin 60h) ja tulot lisääntyy, toki YTK:n osuus tuloista pienenee hieman joksikin aikaa.

      Noh auto tuolla on surkeampi kuin nykyinen Antos, Scania pahvikiekolla, ei kaukosäädintä, kameraa saati automaattivaihteita, saa nähdä kuinka nopeasti aivot taas taipuu aluevaihteiston käyttöön.

      Ja mikä hauskinta, hain ko. firmaan jakelukuskiksi vanhalla nimelläni 2009 eikä edes kutsuttu haastatteluun. Nyt pelkän hakemuksen perusteella sain paikan, hommat alkaa tän viikon sunnuntai illalla :D

      Eli kun on ahkera ja rohkea (että uskaltaa ottaa loparit) niin kyllä niitä hyviä hommia löytyy...

      Vielä kun muutkin firmat jossa ajetaan kamaa 6 päivää viikossa ja tulee pitkää päivää tajuaisi ottaa saman systeemin käyttöön, lisää työmotivaatiota todella paljon

      • Kyllä! Uskoisin että hakijoita oli TODELLA paljon, minut kuulema valittiin siksi koska kerroin ajaneeni myös leipää ja lenkille SAATTAA tulla jossain vaiheessa joku pieni pullalenkki Vaasasta Turkuun päin!

        JA ei, en keronut hakemuskessani pituuttani

        Mutta tosiaan, vanhalla nimelläni en päässyt edes haastatteluun, uudella tärppäsi heti! Noh hakemuksessa toki varmistin ettei he huomaa että olen sama tyyppi joka heknut töihin 2009!

        Noh ehkä sullakin riittää rohkeus joskus samaan. Ja jos löydät kivan työpaikan, voi jättää vain menemättä vanhaan mestaan, ei se irtisanoutumisaika mikään "pakko" ole

        Tietenkin voi olla että tuo firma tekee paskan tempun kuten teki L0un@1sj@k€lu eli töitä alkaakin olemaan tyyliin jokatoinen viikko 3 päivää ja jokatoinen 4... Sitten vituttaa ja rankasti, menetin kohtuu hyvän työpaikan (nykyisen) heidän perättömien lupausten vuoksi! Toivotaan ettei käy niin


      • Ja mitä tuohon uuteen firmaan tulee, niin tottakai tulen hakemaan työsuhteen päätyttyä oikeuden kautta tupapalkat lauantailta!!! Siis jos hommat päättyy jostain syystä tai joutuu itse ottamaan loparit. Koska viikossahan tulee olla kaksi työpäivää MUTTA työntekijän suostumuksella voidaan antaa myös neljä vapaapäivää kahteen viikkoon. Vapaapäiviltä tehdystä työstä maksetaan 100% korotettu palkka.

        Ja en hiiskukaan asiasta pomolle, ja tuskin työsopimuksessa (jos sellaista edes saan) on kohtaa siitä että hyväksyn tuohon että pidetään ne vapaapäivät "seuraavalla viikolla"


      • jjhkjhgffffff
        Bussissa kirjoitti:

        Ja mitä tuohon uuteen firmaan tulee, niin tottakai tulen hakemaan työsuhteen päätyttyä oikeuden kautta tupapalkat lauantailta!!! Siis jos hommat päättyy jostain syystä tai joutuu itse ottamaan loparit. Koska viikossahan tulee olla kaksi työpäivää MUTTA työntekijän suostumuksella voidaan antaa myös neljä vapaapäivää kahteen viikkoon. Vapaapäiviltä tehdystä työstä maksetaan 100% korotettu palkka.

        Ja en hiiskukaan asiasta pomolle, ja tuskin työsopimuksessa (jos sellaista edes saan) on kohtaa siitä että hyväksyn tuohon että pidetään ne vapaapäivät "seuraavalla viikolla"

        Nyt sitten olitkin muka haastattelusssa. Et ole olut. Tunnen yrittäjän ja hän kertoi ettei ole palkannut ketään eikä ole palkkaamassa. Huono trolli.


      • jjhkjhgffffff kirjoitti:

        Nyt sitten olitkin muka haastattelusssa. Et ole olut. Tunnen yrittäjän ja hän kertoi ettei ole palkannut ketään eikä ole palkkaamassa. Huono trolli.

        Oho! Nytkö tuli kateus, hyvästä työpaikasta päästään vielä parempaan paikkaan (jos puhelimessa puhutut tiedot ja ilmoituksessa olleet pitää paikkansa) Siinä missä sinä et uskalla lähteä kakkahommasta lainkaan pois?

        Toki koska kyseessö on postin ajot, niin vuoron aikana on PAKKO pitää se 30 min palkaton tauko (Oletko sama trolli joka joku viikko sitten huuteli miten se on hyvä juttu) Noh Hessu kertoi että tauon voi pitää vaikkapa ajaessa, se on itseltä pois

        Oikeastaan ihan hyvä systeemi että voi huijata myös tunteja "alaspäin" YTK kun sallii vain 80% kokoaikaisen työntekijän tuntimäärästä saadakseen sovitellun päivärahan eli neljään viikkoon 128 tuntia tai kahteen viikoon 64 tuntia...

        Ja kun teen kahdessa viikossa kuusi kymmenen tunnin vuoroa, niin pitää olla tarkkana ettei se työaika veny ton yli tai menettää sovitellun päivärahan...

        Noh tunnit ilmoitetaan kuitenkin tuntikortilla joten pomoakaan tuskin haittaa että merkkaan ne jossain tapauksissa alakanttiin :D

        Toki rupesin miettimään että miten tuntityönä laskutettavssa ajossa voidaan ajaa jotain muutakin. Käsittäisin että posti maksaa firmalle X euroa tunnissa ja auto ja kuski heidän käytössään. Tuskin ne leivän ajot postin tilaamana tulee :D Noh onneksi on liikennelupa niin ainakin itse on turvassa (toisin kuin eräs tytteli jonka käyrytän parin viikon päästä)


      • Kääpiöpostillaajossa

        Aune ja Lervo oli laitettu kerran asialle ja siinä kävi niin metkasti että ei ollut ketää perässä ja ne kaksi täystuhoa sössi kaiken.

        Miten 140cm kääpiö voi pärjätä rekkahommissa?


      • Kääpiöpostillaajossa kirjoitti:

        Aune ja Lervo oli laitettu kerran asialle ja siinä kävi niin metkasti että ei ollut ketää perässä ja ne kaksi täystuhoa sössi kaiken.

        Miten 140cm kääpiö voi pärjätä rekkahommissa?

        "Miten 140cm kääpiö voi pärjätä rekkahommissa?"

        Siten että se on minulle TYÖ! ei elämä, en stressaa töiden jälkeen tai enen töitä, työ ei myöskään näy pukeutumisessa eikä ulkonäössä, eikä kotonakaan mitenkään. Minulle se on yhtä normaali työ kuin se että olisin kaupan kassalla!


      • XXXPN

        Mielenkiintoista.....mielenkiintoista.Onko Runosmäen Tuomaksella luurankoja kaapissa kun on joutunut vaihtamaan koko nimensä uuteen. Kannattiko nyt sitäkin asiaa mainostaa .


      • fdseerrraa

      • XXXPN kirjoitti:

        Mielenkiintoista.....mielenkiintoista.Onko Runosmäen Tuomaksella luurankoja kaapissa kun on joutunut vaihtamaan koko nimensä uuteen. Kannattiko nyt sitäkin asiaa mainostaa .

        Tuomaksesta en tiedä, se ei ole nykyinen saati edellinen nimi :)

        Vanha nimi oli vain tyhmä ja kuulosti ulkomaalaiselta. Nykyjään paljon Sisukkaampi nimi!

        Ja ei ole muuten eka firma johon pääsisi nykyisellä nimellä mutta ei vanhalla :D


      • MattiTeppoSeppo
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä! Uskoisin että hakijoita oli TODELLA paljon, minut kuulema valittiin siksi koska kerroin ajaneeni myös leipää ja lenkille SAATTAA tulla jossain vaiheessa joku pieni pullalenkki Vaasasta Turkuun päin!

        JA ei, en keronut hakemuskessani pituuttani

        Mutta tosiaan, vanhalla nimelläni en päässyt edes haastatteluun, uudella tärppäsi heti! Noh hakemuksessa toki varmistin ettei he huomaa että olen sama tyyppi joka heknut töihin 2009!

        Noh ehkä sullakin riittää rohkeus joskus samaan. Ja jos löydät kivan työpaikan, voi jättää vain menemättä vanhaan mestaan, ei se irtisanoutumisaika mikään "pakko" ole

        Tietenkin voi olla että tuo firma tekee paskan tempun kuten teki L0un@1sj@k€lu eli töitä alkaakin olemaan tyyliin jokatoinen viikko 3 päivää ja jokatoinen 4... Sitten vituttaa ja rankasti, menetin kohtuu hyvän työpaikan (nykyisen) heidän perättömien lupausten vuoksi! Toivotaan ettei käy niin

        Bussissa on aiemmissa viestiketjuissa maininnut olevan 26 v lyhyt kasvuinen nuori.Pitää nyt ymmärtää v 2009 hän ollut edesvastuuton kaahari jolla ikää 19 v. ja armeija edessä. Kukaan siis kukaan kuljetusyrittäjä ei palkkaa sellaista kaveria jolla on armeija käymättä. Mikä on muuten Bussissa sinun sotilasarvosi??? jos olit yhdistelmäkuskina armeijassa niin se on edelleen kovaa valuttaa työmarkkinoilla.Oletko osannut hyödyntää armeijan papereita.


      • ValehteeleeAina
        MattiTeppoSeppo kirjoitti:

        Bussissa on aiemmissa viestiketjuissa maininnut olevan 26 v lyhyt kasvuinen nuori.Pitää nyt ymmärtää v 2009 hän ollut edesvastuuton kaahari jolla ikää 19 v. ja armeija edessä. Kukaan siis kukaan kuljetusyrittäjä ei palkkaa sellaista kaveria jolla on armeija käymättä. Mikä on muuten Bussissa sinun sotilasarvosi??? jos olit yhdistelmäkuskina armeijassa niin se on edelleen kovaa valuttaa työmarkkinoilla.Oletko osannut hyödyntää armeijan papereita.

        Ei hän ole käynyt armeeja. Sai vapautuksen psyykkeensä takia. Näin hän on kertonut.

        Tuo juttu hänen työpaikastaan on myös ankka. Poika on niin pahoissa harhoissa että luulee saavansa töitä. Menneisyys on niin karu ettei kukaan palkkaa häntä.


      • MattiTeppoSeppo kirjoitti:

        Bussissa on aiemmissa viestiketjuissa maininnut olevan 26 v lyhyt kasvuinen nuori.Pitää nyt ymmärtää v 2009 hän ollut edesvastuuton kaahari jolla ikää 19 v. ja armeija edessä. Kukaan siis kukaan kuljetusyrittäjä ei palkkaa sellaista kaveria jolla on armeija käymättä. Mikä on muuten Bussissa sinun sotilasarvosi??? jos olit yhdistelmäkuskina armeijassa niin se on edelleen kovaa valuttaa työmarkkinoilla.Oletko osannut hyödyntää armeijan papereita.

        Voi raukka kun kateus senkun kasvaa! Oltko kateellinen siitä että olen osannut hoitaa työkuvioni oikein, enkä ole loukussa kakkahommassa akteellisena muille kuten sä :D

        Noh ei muutakuin irtisanomisaika menemään, kyllä se kateus siinä helpottaa

        Ja kyllä, armeijan papereita olen hyödyttänyt, ainakin kerran ollut käyttöä A-papereille kun piti antaa terveystodistus :D


      • ValehteeleeAina kirjoitti:

        Ei hän ole käynyt armeeja. Sai vapautuksen psyykkeensä takia. Näin hän on kertonut.

        Tuo juttu hänen työpaikastaan on myös ankka. Poika on niin pahoissa harhoissa että luulee saavansa töitä. Menneisyys on niin karu ettei kukaan palkkaa häntä.

        10 minuttia, 4 eri nimimerkkiä 4 asiatonta viestiä!!!

        Noh ymmärrän, kateus ja vitutus pahee sulla päivä päivältä!


      • Kyllä. A-paperit sain, sitten ajattelin että en halua menettää vuotta elämöni parhaista ajoista (kuten en nytkään tekemällä liikaa töitä) niimpä HUIJASIN vapautuksen... Mutta ovena poikana säästin tuon ekan lääkärintodistuksen

        14 minuttia ja 4 viestiä, 4 nimimerkkiä? uusi ennätys sulta


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Voi raukka kun kateus senkun kasvaa! Oltko kateellinen siitä että olen osannut hoitaa työkuvioni oikein, enkä ole loukussa kakkahommassa akteellisena muille kuten sä :D

        Noh ei muutakuin irtisanomisaika menemään, kyllä se kateus siinä helpottaa

        Ja kyllä, armeijan papereita olen hyödyttänyt, ainakin kerran ollut käyttöä A-papereille kun piti antaa terveystodistus :D

        No perkele jos sinun elämäsi eli elämöni parhaat ajat oli 19-20 vuotiaana.Voi voi minun elämäni parhaat ajat alkoi 28 v ja siitä etiäpäin.Silloin jo tietää mitä elämältä tahtoo. 20v. on yks täysin hukassa oleva pojan nulikka. Samanikäiset nuoret naiset ovat 100 kertaa fiksumpia.Siksi ne meneekin naimisiin 30 v miesten kanssa.Paljon menetit Bussissa. Autohommissa armeijassa oppii ja näkee paljon uusia elämyksiä.Autohommissa pääsee kokemaan kaikkea sellaista moottorileireillä josta siviili-ihmiset vain voi haaveilla. Kuka siviili on ajanut näitä venäläisiä jättejä V-12 koneella,UAZ-jeeppejä,Krazeja jne. Ajamaan radalla ajamaan maastossa väistötehtäviä,mittaamaan reaktioaikoja. Ajamaan sissiajoa alokkaita lavalla.Parhaita oli täysperäyhdistelmäkeikat eripuolille Suomea. Tiedätkö joku olisi vaikka valmis maksamaan jotta pääsisi kokemaan tällaista.11 kk nykyisin 12 kk hieno kokemus en päivääkään antaisi pois.Armeija tekee räkänokastakin miehen pitää paikkansa.Kiltti,nörtti poikakin oppi elämään ihan omaa elämää.


      • Kesäkuu1984
        Käkriäinen kirjoitti:

        No perkele jos sinun elämäsi eli elämöni parhaat ajat oli 19-20 vuotiaana.Voi voi minun elämäni parhaat ajat alkoi 28 v ja siitä etiäpäin.Silloin jo tietää mitä elämältä tahtoo. 20v. on yks täysin hukassa oleva pojan nulikka. Samanikäiset nuoret naiset ovat 100 kertaa fiksumpia.Siksi ne meneekin naimisiin 30 v miesten kanssa.Paljon menetit Bussissa. Autohommissa armeijassa oppii ja näkee paljon uusia elämyksiä.Autohommissa pääsee kokemaan kaikkea sellaista moottorileireillä josta siviili-ihmiset vain voi haaveilla. Kuka siviili on ajanut näitä venäläisiä jättejä V-12 koneella,UAZ-jeeppejä,Krazeja jne. Ajamaan radalla ajamaan maastossa väistötehtäviä,mittaamaan reaktioaikoja. Ajamaan sissiajoa alokkaita lavalla.Parhaita oli täysperäyhdistelmäkeikat eripuolille Suomea. Tiedätkö joku olisi vaikka valmis maksamaan jotta pääsisi kokemaan tällaista.11 kk nykyisin 12 kk hieno kokemus en päivääkään antaisi pois.Armeija tekee räkänokastakin miehen pitää paikkansa.Kiltti,nörtti poikakin oppi elämään ihan omaa elämää.

        V...tusti rispectia sinulle kuka oletkin. Olen Kaartilainen 1984 Mechelininkadulta Helsingistä.Kaartinpataljoona/Koulutusosasto.Kun ABCE kortti oli taskussa.Niin sanottiin tuolla pihan perällä on autosi.Kontio-Sisu Leylandin koneella,Fullerin suorahammaslaatikolla. Vuoden oli seisonut.Autosta oli otettu varaosia.Nokian varikolta hommattiin puuttuvat osat.Hytti vahattiin Korrekin kiinteällä punaisella vahalla.Runko ja lava maalattiin. Hytin lattian hitsasin ihan itse.(täysin uusi kokemus)Lopulta katsastettiin ja leima tuli. Kaikki tehtiin varusmiesvoimin.Voi sitä juhlaa kun ensi kerran kytkin peräkärryn perään ja lähdin keikalle. Leylandin todella äänekäs moottori ja Fullerin synkronoimaton laatikko.Padasjoen,Räyskälän ja Syndalen Hangossa armeijan leirikeskukset tuli tutuksi. Välillä lavalla oli tykkejä,Valmetin traktoreita tai sitten varusmiehiä . Elämäni upein kokemus oli tuo aika. Päivää en vaihtaisi pois tuosta ajasta.Sorry nyt vaan Bussilla olen eri mieltä kanssasi.


      • PaavoHKI
        Kesäkuu1984 kirjoitti:

        V...tusti rispectia sinulle kuka oletkin. Olen Kaartilainen 1984 Mechelininkadulta Helsingistä.Kaartinpataljoona/Koulutusosasto.Kun ABCE kortti oli taskussa.Niin sanottiin tuolla pihan perällä on autosi.Kontio-Sisu Leylandin koneella,Fullerin suorahammaslaatikolla. Vuoden oli seisonut.Autosta oli otettu varaosia.Nokian varikolta hommattiin puuttuvat osat.Hytti vahattiin Korrekin kiinteällä punaisella vahalla.Runko ja lava maalattiin. Hytin lattian hitsasin ihan itse.(täysin uusi kokemus)Lopulta katsastettiin ja leima tuli. Kaikki tehtiin varusmiesvoimin.Voi sitä juhlaa kun ensi kerran kytkin peräkärryn perään ja lähdin keikalle. Leylandin todella äänekäs moottori ja Fullerin synkronoimaton laatikko.Padasjoen,Räyskälän ja Syndalen Hangossa armeijan leirikeskukset tuli tutuksi. Välillä lavalla oli tykkejä,Valmetin traktoreita tai sitten varusmiehiä . Elämäni upein kokemus oli tuo aika. Päivää en vaihtaisi pois tuosta ajasta.Sorry nyt vaan Bussilla olen eri mieltä kanssasi.

        Näin se on vaan.Ei ne ajat unohdu.Varmasti myös lapsenlapsille kerrotaan. Itse olin tuolla Syndalenissa Hangossa terästehtaan naapurissa valmistelemassa kertausharjoituksia.
        Kaikenlaista rakenneltiin ja mukana oli 2 sotilasmestaria jotka oli jäämässä pian eläkkeelle.Päivät ajeltiin ja rakenneltiin ja illalla aina saunottiin päällystön saunassa joka oli upeassa niemen kärjessä mahtava rantakallio oli edessämme.Todella upea auringon lasku. Hartwallin jaffaa nautittiin niin sotilasmestarit kuin varusmiehet,ei herroiteltu ei ollut titteleitä
        ihasteltiin vain Suomen ihanaa luontoa. Ihana kokemus elämässä.En kadu päivääkään varusmies aikaani.


      • Syndalen1987
        PaavoHKI kirjoitti:

        Näin se on vaan.Ei ne ajat unohdu.Varmasti myös lapsenlapsille kerrotaan. Itse olin tuolla Syndalenissa Hangossa terästehtaan naapurissa valmistelemassa kertausharjoituksia.
        Kaikenlaista rakenneltiin ja mukana oli 2 sotilasmestaria jotka oli jäämässä pian eläkkeelle.Päivät ajeltiin ja rakenneltiin ja illalla aina saunottiin päällystön saunassa joka oli upeassa niemen kärjessä mahtava rantakallio oli edessämme.Todella upea auringon lasku. Hartwallin jaffaa nautittiin niin sotilasmestarit kuin varusmiehet,ei herroiteltu ei ollut titteleitä
        ihasteltiin vain Suomen ihanaa luontoa. Ihana kokemus elämässä.En kadu päivääkään varusmies aikaani.

        Kertausharjoitus samassa paikassa.Aurinko paistoi.Ei kuskeilla paljon hommia. Ajan kuluksi teimme kaikkemme ,että saimme Moloksi kutsumastamme venäläisvalmisteisesta ajoneuvosta kaikki 8 sylinteriä pelaamaan.Siinä oli sellainen Ford Mustangista tuttu 289 kone kopio. Ja kyllähän se pelasi ainakin 8 seuraavaa minuuttia.Kiva reissu 10 päivää kertausharjoitus toukokuussa 1987.Syndalenissa.
        Sotkussa oli hyvä tarjonta,muutenkin sapuskat Ok. Työnantajani maksoi täyden palkan koko ajalta ja siihen päälle armeijan päivärahat .Ihan hyvä keikka.Jos joku ei tunne Moloa niin siinä härvelissä ei ollut keulaa ja vaihdekeppi oli kuljettajan istumen takana.Tuttu peli 1970-80 luvun varusmiehille.


      • Gazkuski
        Syndalen1987 kirjoitti:

        Kertausharjoitus samassa paikassa.Aurinko paistoi.Ei kuskeilla paljon hommia. Ajan kuluksi teimme kaikkemme ,että saimme Moloksi kutsumastamme venäläisvalmisteisesta ajoneuvosta kaikki 8 sylinteriä pelaamaan.Siinä oli sellainen Ford Mustangista tuttu 289 kone kopio. Ja kyllähän se pelasi ainakin 8 seuraavaa minuuttia.Kiva reissu 10 päivää kertausharjoitus toukokuussa 1987.Syndalenissa.
        Sotkussa oli hyvä tarjonta,muutenkin sapuskat Ok. Työnantajani maksoi täyden palkan koko ajalta ja siihen päälle armeijan päivärahat .Ihan hyvä keikka.Jos joku ei tunne Moloa niin siinä härvelissä ei ollut keulaa ja vaihdekeppi oli kuljettajan istumen takana.Tuttu peli 1970-80 luvun varusmiehille.

        Se nokaton menopeli on GAZ jota moloksi kutsuttiin.Oli kyllä sattumaa jos 8 sylinterillä pelasi.


      • Käkriäinen kirjoitti:

        No perkele jos sinun elämäsi eli elämöni parhaat ajat oli 19-20 vuotiaana.Voi voi minun elämäni parhaat ajat alkoi 28 v ja siitä etiäpäin.Silloin jo tietää mitä elämältä tahtoo. 20v. on yks täysin hukassa oleva pojan nulikka. Samanikäiset nuoret naiset ovat 100 kertaa fiksumpia.Siksi ne meneekin naimisiin 30 v miesten kanssa.Paljon menetit Bussissa. Autohommissa armeijassa oppii ja näkee paljon uusia elämyksiä.Autohommissa pääsee kokemaan kaikkea sellaista moottorileireillä josta siviili-ihmiset vain voi haaveilla. Kuka siviili on ajanut näitä venäläisiä jättejä V-12 koneella,UAZ-jeeppejä,Krazeja jne. Ajamaan radalla ajamaan maastossa väistötehtäviä,mittaamaan reaktioaikoja. Ajamaan sissiajoa alokkaita lavalla.Parhaita oli täysperäyhdistelmäkeikat eripuolille Suomea. Tiedätkö joku olisi vaikka valmis maksamaan jotta pääsisi kokemaan tällaista.11 kk nykyisin 12 kk hieno kokemus en päivääkään antaisi pois.Armeija tekee räkänokastakin miehen pitää paikkansa.Kiltti,nörtti poikakin oppi elämään ihan omaa elämää.

        ilmeisestikään nyt ei ole parhaat ajat! Olet huonossa työpaiakssa ja kateellinen niille jotka on hyvässä työpaikassa tai uskaltanu ottaaloparit kakkahomamsta


      • SullekoJokuKateellinen
        Bussissa kirjoitti:

        ilmeisestikään nyt ei ole parhaat ajat! Olet huonossa työpaiakssa ja kateellinen niille jotka on hyvässä työpaikassa tai uskaltanu ottaaloparit kakkahomamsta

        Sä olet todella sairas päästäsi. Kateellinen sulle? Voi helvetti. Kuinka yksinäiselle sosiaalituella olevalle häviäjälle joka elää äitinsä luona ja jonka ainoana tehtävänä on paskan kirjoittaminen tänne niin olla kateellinen? Voin kertoa, ei mitenkään.


      • SullekoJokuKateellinen kirjoitti:

        Sä olet todella sairas päästäsi. Kateellinen sulle? Voi helvetti. Kuinka yksinäiselle sosiaalituella olevalle häviäjälle joka elää äitinsä luona ja jonka ainoana tehtävänä on paskan kirjoittaminen tänne niin olla kateellinen? Voin kertoa, ei mitenkään.

        Oho! Miksi noin myöhään konella? Päiväunet töiden jälkeen? Taas töihin muutaman tunnin jälkeen???

        Noh ehkä säkin joskus uskallat ottaa loparit ja etsiä kivan paikan!

        Olen minäkin kateellinen roskakuskeille, kuljetusalan helpoin työ! Silti en auo heistä päätäni joka päivä liittyen aiheeeseen tai ei!


      • KateellinenSulleHahHahHa
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä. A-paperit sain, sitten ajattelin että en halua menettää vuotta elämöni parhaista ajoista (kuten en nytkään tekemällä liikaa töitä) niimpä HUIJASIN vapautuksen... Mutta ovena poikana säästin tuon ekan lääkärintodistuksen

        14 minuttia ja 4 viestiä, 4 nimimerkkiä? uusi ennätys sulta

        Oletkin sitten suomen ainoa kaveri jolla on kopio omasta intin lääkärintaekastuksesta. Kuinka seko olet. Todella seko. Valehtele lisää.


      • KateellinenSulleHahHahHa kirjoitti:

        Oletkin sitten suomen ainoa kaveri jolla on kopio omasta intin lääkärintaekastuksesta. Kuinka seko olet. Todella seko. Valehtele lisää.

        Olen harvoja joilla on A-paperit vaikka saanut vapautuksen :D

        Nyt poika nukkumaan, ehdit vielä hetkeksi ennen töitä :D


      • Nyt alkoi se stalkkausvaihe!!!! Masennus ja ahdistus sulla senkun pahenee!!! Koska tulee mukaan linkit??


      • Ahdistus pojalla kasvaa! Nyt tullut jo stalkkaaminen, seuraaminen ja haukkuminen!

        mitä seuraavaksi, välivallalla uhkaaminen, tai tyyliin "tiedän sun työpaikkas"

        Noh vaikka olin hyvässä työpaikassa, otin loparit! Löysin parempaa!

        Tee säkin sama, se helpottaa...

        Paas vähän stalkkausta vielä illaksi, muutama linkki tai copy paste piristää kummasti sun sairasta mieltä


      • Kyllä, se on mielisairasta STALKTA toista, serata palstalta toiselle, kerätä linkkejä, kopioida viestejä, jne jne jne... Se on todella sairasta!

        Se ei ole sairasta jos joku "lervoilia" kirjoittaa sillointällöin vähän sontaan!

        Oletko tosielämässäkin tuollainen, että seuraat ja stalkkaat vaikkapa vittumaista työkaveria

        Näytä yksikin viesti jossa olen sortunut samaan kuin sä... aivan ei löydy... Pelle mikä pelle


      • TilanteesiOnEpänormaali
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä, se on mielisairasta STALKTA toista, serata palstalta toiselle, kerätä linkkejä, kopioida viestejä, jne jne jne... Se on todella sairasta!

        Se ei ole sairasta jos joku "lervoilia" kirjoittaa sillointällöin vähän sontaan!

        Oletko tosielämässäkin tuollainen, että seuraat ja stalkkaat vaikkapa vittumaista työkaveria

        Näytä yksikin viesti jossa olen sortunut samaan kuin sä... aivan ei löydy... Pelle mikä pelle

        Surullista miten terrorisoit useita eri keskusteluja. Se on sairasta. Miksi pilaat asialliset keskustelut? Onko elämäsi vailla sisältöä?

        Sinä olet sairas. Hanki apua.


      • TilanteesiOnEpänormaali kirjoitti:

        Surullista miten terrorisoit useita eri keskusteluja. Se on sairasta. Miksi pilaat asialliset keskustelut? Onko elämäsi vailla sisältöä?

        Sinä olet sairas. Hanki apua.

        Totta! Sun on pakko saada apua! Se on oikeasti sairasta seurata toisia palstalta toiselle, stalkata, kopioida viestjeä, linkkejä jne jne jne...

        Mitä seuraavaksi? Väkivallalla uhkailua?


      • RahtiTimppa
        TilanteesiOnEpänormaali kirjoitti:

        Surullista miten terrorisoit useita eri keskusteluja. Se on sairasta. Miksi pilaat asialliset keskustelut? Onko elämäsi vailla sisältöä?

        Sinä olet sairas. Hanki apua.

        Samaa mieltä. Hoitoon tuo Bussissa kuuluu tai jopa lukkojen taakse.


      • Noh, ehkä säkin joskus pääset yli! Mites olisi pieni stalkkaus näin viikonlopun kunniaksi? Tai joudutko säkin ens yöks töihin, ei mitään, mäki joudun ja sit vielä su illalla uusiin hommiin, silti en raivoa kokoajan esim. roskakuskeille joiden työstä olen helvetin kateellinen


      • RekkamiesOnErimies
        RahtiTimppa kirjoitti:

        Samaa mieltä. Hoitoon tuo Bussissa kuuluu tai jopa lukkojen taakse.

        Kummallinen tämä bussissa surkimus. Herne nenässä kun hänen typeryksiiään tuo esiin täällä. Jokaisen palstan vakiohäirikkö. Kuvittelee itsestään liikoja. Tarkoituksena on varmasti saada stoppi tämän häirikön kirjoituksiin mutta mikään ei tehoa. Keskustelujen pilaaminen jatkuu vaan päivästä toiseen. Ei ole muuta elämää kun suolessa keskustelujen pilaaminen. Säälittävää mitä mielenterveyspalveluiden supistaminen teettää näille jotka sitä apua oikeasti tarvitsevat.


      • Kyllä se surkeampaa on kirjottaa jatkuvia juttuja lervoista yms. ilmeisesti akteellinen pelle jolla ei ole korttia :D

        Onneski ei pilaa asialla keskusteluja!

        Se on taasen sairasta seurata tosia palstalta toiselle, kerätä viestejä, lnikkejä, arvailla henkilöllisyyksiä jne jne...


      • Käkriäinen
        RekkamiesOnErimies kirjoitti:

        Kummallinen tämä bussissa surkimus. Herne nenässä kun hänen typeryksiiään tuo esiin täällä. Jokaisen palstan vakiohäirikkö. Kuvittelee itsestään liikoja. Tarkoituksena on varmasti saada stoppi tämän häirikön kirjoituksiin mutta mikään ei tehoa. Keskustelujen pilaaminen jatkuu vaan päivästä toiseen. Ei ole muuta elämää kun suolessa keskustelujen pilaaminen. Säälittävää mitä mielenterveyspalveluiden supistaminen teettää näille jotka sitä apua oikeasti tarvitsevat.

        Mitä mieltä on Rekkamies on erimies . Nyt kun tämä Bussissa on tuolla asfalttikuljetuksia koskevassa viestiketjussa itkenyt jonkun daamin perään ja kun tyttö ei ole yhteistyökykyinen -mitä lienee sekin tarkoittaa. Niin antoi tarkat selostukset ELY keskuksista ja rikosilmoituksista . Leipomo tuollainen Turkulainen todella pieni Kuiron leipomo jonka on useassa eri tilanteessa maininnut. Mitäs tuumaat uskaltaako tämä 140 cm Hiirulainen enää näyttäytyä siellä kaiken tämän sepustuksen jälkeen.Jos hän nyt edes ajaa yhtään mitään autoa. 2 viikkoa hänen pitäisi sinne vielä toimittaa Fazerin ja Vaasan leipiä.Tosi puupää on kun ei ymmärrä,että tyttö vain ajaa pakua.Työnantaja vastaa kenen tavaraa on kyydissä.Keskustelujen pilaamisesta olen täysin samaa mieltä kanssasi.On ihan sama mikä otsikko on keskusteluketjulla niin hän alkaa puhumaan omista asioista ja omasta erinomaisen mallikkaasta elämästään.Ja Bussissa vetoat tietysti taas,että muut ovat kateellisia,harhaisia tai humalassa. En ole mitään näistä.En juo alkoholia.Humalaisen kirjoittajan erottaa kyllä kun sanat ja kirjaimet menee hieman sekaisin.


      • Käkriäinen kirjoitti:

        Mitä mieltä on Rekkamies on erimies . Nyt kun tämä Bussissa on tuolla asfalttikuljetuksia koskevassa viestiketjussa itkenyt jonkun daamin perään ja kun tyttö ei ole yhteistyökykyinen -mitä lienee sekin tarkoittaa. Niin antoi tarkat selostukset ELY keskuksista ja rikosilmoituksista . Leipomo tuollainen Turkulainen todella pieni Kuiron leipomo jonka on useassa eri tilanteessa maininnut. Mitäs tuumaat uskaltaako tämä 140 cm Hiirulainen enää näyttäytyä siellä kaiken tämän sepustuksen jälkeen.Jos hän nyt edes ajaa yhtään mitään autoa. 2 viikkoa hänen pitäisi sinne vielä toimittaa Fazerin ja Vaasan leipiä.Tosi puupää on kun ei ymmärrä,että tyttö vain ajaa pakua.Työnantaja vastaa kenen tavaraa on kyydissä.Keskustelujen pilaamisesta olen täysin samaa mieltä kanssasi.On ihan sama mikä otsikko on keskusteluketjulla niin hän alkaa puhumaan omista asioista ja omasta erinomaisen mallikkaasta elämästään.Ja Bussissa vetoat tietysti taas,että muut ovat kateellisia,harhaisia tai humalassa. En ole mitään näistä.En juo alkoholia.Humalaisen kirjoittajan erottaa kyllä kun sanat ja kirjaimet menee hieman sekaisin.

        Töitä jäljellä tämä yö, ja ensi viikon pe-la välinen yö :D

        Kyllä, olin saatanasti paremmassa työssä kuin sä, silti otin loparit?

        Miksikö, koska USKALSIN ja sain paremman paikan (tai ainakin luvattiin parempi paikka) jossa aloittelen jo SU-illalla...

        Jatkossa sitten töitä 6 vuoroa viikkoon ja seuraava viikko vapaata... Tuo höystettynä YTK:n bonuksilla niin voi olla vähän "kupittaa" välillä...

        Kaipaamme viestipuuta, siinä näki kuka sanos kenellekin ja mitä


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Töitä jäljellä tämä yö, ja ensi viikon pe-la välinen yö :D

        Kyllä, olin saatanasti paremmassa työssä kuin sä, silti otin loparit?

        Miksikö, koska USKALSIN ja sain paremman paikan (tai ainakin luvattiin parempi paikka) jossa aloittelen jo SU-illalla...

        Jatkossa sitten töitä 6 vuoroa viikkoon ja seuraava viikko vapaata... Tuo höystettynä YTK:n bonuksilla niin voi olla vähän "kupittaa" välillä...

        Kaipaamme viestipuuta, siinä näki kuka sanos kenellekin ja mitä

        Olin saatanasti paremmassa työssä kuin sinä. Kyllähän siellä helvetissä on aika kuuma. Mitä sinä tiedät minun työstäni. Niin et mitään. Voisiko ohjenuora olla minun ja työkavereiden iskulause: Hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin Ellun kanat. Tai sitten ollaan kuin herran kukkarossa.34 vuotta todella hyvässä työpaikassa .Siksi en ole kertaakaan edes harkinnut lopareita.Hymyillään kun tavataan. Sinut tunnistaa varmasti siitä kun on sarvet päässä ja korvista tulee savua.Se on sitä saatanallista menoa vanhalla Scanian raadolla siellä uudessa paikassa.


      • Käkriäinen kirjoitti:

        Olin saatanasti paremmassa työssä kuin sinä. Kyllähän siellä helvetissä on aika kuuma. Mitä sinä tiedät minun työstäni. Niin et mitään. Voisiko ohjenuora olla minun ja työkavereiden iskulause: Hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin Ellun kanat. Tai sitten ollaan kuin herran kukkarossa.34 vuotta todella hyvässä työpaikassa .Siksi en ole kertaakaan edes harkinnut lopareita.Hymyillään kun tavataan. Sinut tunnistaa varmasti siitä kun on sarvet päässä ja korvista tulee savua.Se on sitä saatanallista menoa vanhalla Scanian raadolla siellä uudessa paikassa.

        Ilmeisestikin olet jossain kakkatyössä? Maidon ajoa 5-6 päivää viikossa?

        En muuten keksi miten voi olla kateellinen tyypille joka ajaa pullaa 1-2 päivää viikossa ja raivota kokoajan

        Noh vaikka seuraava työpaikka on 95% paras mikä voi olla, silti haku jatkuu


      • RekkamiesOnErimies
        Käkriäinen kirjoitti:

        Mitä mieltä on Rekkamies on erimies . Nyt kun tämä Bussissa on tuolla asfalttikuljetuksia koskevassa viestiketjussa itkenyt jonkun daamin perään ja kun tyttö ei ole yhteistyökykyinen -mitä lienee sekin tarkoittaa. Niin antoi tarkat selostukset ELY keskuksista ja rikosilmoituksista . Leipomo tuollainen Turkulainen todella pieni Kuiron leipomo jonka on useassa eri tilanteessa maininnut. Mitäs tuumaat uskaltaako tämä 140 cm Hiirulainen enää näyttäytyä siellä kaiken tämän sepustuksen jälkeen.Jos hän nyt edes ajaa yhtään mitään autoa. 2 viikkoa hänen pitäisi sinne vielä toimittaa Fazerin ja Vaasan leipiä.Tosi puupää on kun ei ymmärrä,että tyttö vain ajaa pakua.Työnantaja vastaa kenen tavaraa on kyydissä.Keskustelujen pilaamisesta olen täysin samaa mieltä kanssasi.On ihan sama mikä otsikko on keskusteluketjulla niin hän alkaa puhumaan omista asioista ja omasta erinomaisen mallikkaasta elämästään.Ja Bussissa vetoat tietysti taas,että muut ovat kateellisia,harhaisia tai humalassa. En ole mitään näistä.En juo alkoholia.Humalaisen kirjoittajan erottaa kyllä kun sanat ja kirjaimet menee hieman sekaisin.

        Ei uskalla. Tosin ei tämä Bussissa ole tainnut koskaan töitä tehdänkkään. Kaikesta paistaa täysi tiettämättömyys.


      • RekkamiesOnErimies kirjoitti:

        Ei uskalla. Tosin ei tämä Bussissa ole tainnut koskaan töitä tehdänkkään. Kaikesta paistaa täysi tiettämättömyys.

        Ei uskalla. Tosin ei tämä RekkamiesOnErimies ole tainnut koskaan töitä tehdänkkään. Kaikesta paistaa täysi tiettämättömyys.


      • RekkamiesOnErimies
        Bussissa kirjoitti:

        Ei uskalla. Tosin ei tämä RekkamiesOnErimies ole tainnut koskaan töitä tehdänkkään. Kaikesta paistaa täysi tiettämättömyys.

        Älykäs kirjoitus jälleen Bussissa nollalta. Päivittäinen typeryys vaan jatkuu ja loppua ei näy.


    • lerkkula

      Lervo ajoi runkoa ja huuteli älä aassa on se karva perse kelmi Aune mummaa laittaa persiisi ja koittaa tuheroo

    • kiljukassu

      Aune ja Lervo on tän aju tsättin parhait tyyppei!!

    • Anonyymi

      Oletko edes rekkakuski jos et aja 3000km viikossa? Et

      • Anonyymi

        Taas on muinais-suomalaisen kirjoitus kaivettu esiin. No ihan hyvä niin,keskustellaan asian tiimoilta asiallisesti vuonna 2023. Kirjoituksen aloittaja oli ajanut jakeluajoa 10 vuotta . Todennäköisesti hänellä oli jo vakaa ja hyvä työpaikka. Perhe perustettu, ehkä farmari Volvo puuttui vielä pihalta ja kultainen noutaja koira, mutta muuten elämä on jo hyvällä mallilla ja ikää 30 vuotta ja risat.Keski-ikää lähestytään ja mukavuus elämässä alkaa saada voiton. Ei haluta tehdä töitä enää 15 tuntia vuorokaudessa. Jos asut pääkaupunkiseudulla ja etsit rekkakuskin hommia, niin tarjolla on tarjolla silkkaa "paskaa" alueen sisäisiä kuljetuksia , lyhyitä siirtoja lähes uusilla mutta tuhotuilla autoilla(kaikki mikä ei ole omaa ,niin paskaksi vaan) on nykyajan asenne kuskeilla. Ajoa ei juuri mitään, pelkkää repimistä rullakoiden ja lavojen kanssa. Palkka ihan sama kuin jakeluajossa. Kaikki todelliset " rekkakuski hommat on maakunnissa" pohjanmaa on kova sana. Ulkomaanliikennettä ei käytännössä ole rekkahommissa. Eli fiksu mies pysyy jakeluhommissa ja pitää silmät auki ja vaihtaa tarvittaessa työnantajaa . Jakeluhommissa fiksu kuski tekee helposti 45-50 000 eur vuosiansion kohtuullisilla ylitöillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on muinais-suomalaisen kirjoitus kaivettu esiin. No ihan hyvä niin,keskustellaan asian tiimoilta asiallisesti vuonna 2023. Kirjoituksen aloittaja oli ajanut jakeluajoa 10 vuotta . Todennäköisesti hänellä oli jo vakaa ja hyvä työpaikka. Perhe perustettu, ehkä farmari Volvo puuttui vielä pihalta ja kultainen noutaja koira, mutta muuten elämä on jo hyvällä mallilla ja ikää 30 vuotta ja risat.Keski-ikää lähestytään ja mukavuus elämässä alkaa saada voiton. Ei haluta tehdä töitä enää 15 tuntia vuorokaudessa. Jos asut pääkaupunkiseudulla ja etsit rekkakuskin hommia, niin tarjolla on tarjolla silkkaa "paskaa" alueen sisäisiä kuljetuksia , lyhyitä siirtoja lähes uusilla mutta tuhotuilla autoilla(kaikki mikä ei ole omaa ,niin paskaksi vaan) on nykyajan asenne kuskeilla. Ajoa ei juuri mitään, pelkkää repimistä rullakoiden ja lavojen kanssa. Palkka ihan sama kuin jakeluajossa. Kaikki todelliset " rekkakuski hommat on maakunnissa" pohjanmaa on kova sana. Ulkomaanliikennettä ei käytännössä ole rekkahommissa. Eli fiksu mies pysyy jakeluhommissa ja pitää silmät auki ja vaihtaa tarvittaessa työnantajaa . Jakeluhommissa fiksu kuski tekee helposti 45-50 000 eur vuosiansion kohtuullisilla ylitöillä.

        Ja se ei vaadi mahdottomia. Kuten aikoinaan Turun poika "ihme vilpertti pakettiautomaatti"
        totesi "paskoihin työpaikkoihin ei kannata jäädä makaamaan" ja hän oli tässä asiassa 100% oikeassa. Etsivä löytää vanhankansan sanonta pitää edelleen paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se ei vaadi mahdottomia. Kuten aikoinaan Turun poika "ihme vilpertti pakettiautomaatti"
        totesi "paskoihin työpaikkoihin ei kannata jäädä makaamaan" ja hän oli tässä asiassa 100% oikeassa. Etsivä löytää vanhankansan sanonta pitää edelleen paikkansa.

        Aika täräyttävät kommentit haaveille, taitaa olla vanha kaiffari kirjoituksen takana joka tuntee alan ja sen raadollisuuden. Jos on todella hyvä työpaikka jakeluajossa en itse ikinä
        vaihtaisi näihin tosi miesten rekkahommiin. Tarjolla on silkkaa sontaa ainakin etelä-Suomessa. nm. Mäntsälän mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika täräyttävät kommentit haaveille, taitaa olla vanha kaiffari kirjoituksen takana joka tuntee alan ja sen raadollisuuden. Jos on todella hyvä työpaikka jakeluajossa en itse ikinä
        vaihtaisi näihin tosi miesten rekkahommiin. Tarjolla on silkkaa sontaa ainakin etelä-Suomessa. nm. Mäntsälän mies

        Nyt kerrankin löytyi vanha keskustelun aihe josta jokainen voi kertoa rehellisen mielipiteen
        mitä tuumitte asiasta jakeluajo/ rekkahommat vuonna 2023. Keskustelu on alkanut hyvin joten nyt hyviä asiallisia mielipiteitä kiitos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kerrankin löytyi vanha keskustelun aihe josta jokainen voi kertoa rehellisen mielipiteen
        mitä tuumitte asiasta jakeluajo/ rekkahommat vuonna 2023. Keskustelu on alkanut hyvin joten nyt hyviä asiallisia mielipiteitä kiitos !

        Yes! samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yes! samaa mieltä.

        Hieno juttu ,että edes yksi kuittasi heti ,että keskustelu asian tiimoilta on järkevää.
        Olen itse jo pitkänlinjan kuski jakeluajotyössä, kouluttanut uransa alussa olevia nuoria lahjakkaita ja vähemmän lahjakkaita ihmisiä alalle 30 vuotta oman työni ohella. . Jostain syystä heillä on ollut aivan pakonomainen tarve siirtyä mahdollisemman nopeasti jakeluajotehtävistä yhdistelmäkuskin tehtäviin ajaa E kortti . Onko rekkakuskit jäällä TV sarja sekoittanut päät. Moni "oppilaani" on siirtynyt rekka hommiin, mutta palannut takaisin jakeluajoon. Ei ollut niin siistiä hommaa kuin odotin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno juttu ,että edes yksi kuittasi heti ,että keskustelu asian tiimoilta on järkevää.
        Olen itse jo pitkänlinjan kuski jakeluajotyössä, kouluttanut uransa alussa olevia nuoria lahjakkaita ja vähemmän lahjakkaita ihmisiä alalle 30 vuotta oman työni ohella. . Jostain syystä heillä on ollut aivan pakonomainen tarve siirtyä mahdollisemman nopeasti jakeluajotehtävistä yhdistelmäkuskin tehtäviin ajaa E kortti . Onko rekkakuskit jäällä TV sarja sekoittanut päät. Moni "oppilaani" on siirtynyt rekka hommiin, mutta palannut takaisin jakeluajoon. Ei ollut niin siistiä hommaa kuin odotin.

        No älä ota ikävää kunniaa omille hartioillesi täysin,sillä nykyinen kuljettajakoulutus ammattikouluissa panostaa juuri yhdistelmäkuljettajan ammattiin johtavaa koulutusta . Ymmärrän hyvin tällaisen koulutustavoitteen saavuttamista jos kerta oikein opiskellaan alaa ammattikoulussa. Jos taas työelämässä hieno saavutettu lopputulos ammattikoulussa ei saa mitään järkevää vastinetta todellisessa työelämässä niin mielestäni jotain on todella pielessä. Pelkkiä nöyryyttäviä surkealla työehdoilla töitä rekka puolella. (yrittäjä siirtää pahan olonsa kuskile).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No älä ota ikävää kunniaa omille hartioillesi täysin,sillä nykyinen kuljettajakoulutus ammattikouluissa panostaa juuri yhdistelmäkuljettajan ammattiin johtavaa koulutusta . Ymmärrän hyvin tällaisen koulutustavoitteen saavuttamista jos kerta oikein opiskellaan alaa ammattikoulussa. Jos taas työelämässä hieno saavutettu lopputulos ammattikoulussa ei saa mitään järkevää vastinetta todellisessa työelämässä niin mielestäni jotain on todella pielessä. Pelkkiä nöyryyttäviä surkealla työehdoilla töitä rekka puolella. (yrittäjä siirtää pahan olonsa kuskile).

        Olisi hyvä pohtia asiaa siltä kantilta kuka on rekkamies nykymaailmassa? Onko rekkamies sellainen ihminen joka ajaa yhdistelmäajoneuvolla tavaroita S ja K kauppoihin ja menee illaksi kotiin syömään ja nukkumaan mamman viereen? Vanhanajan käsite rekkamies ei oikein vastaa sitä mitä työ oli 1950-70 luvuilla jolloin Suomesta kuljetettiin kananmunia Iraniin ja Irakiin ja ne matkat olivat todellisia seikkailuita kielitaidottomille suomalaisille.
        Lapset huusivat tien varressa Malboro, Malboro ja jos tupakkaa ei heitetty heille, niin viimeinen auto rekkaletkassa sai kunnon kivityksen .Näin on oma isoisäni kertonut omakohtaisista kokemuksista. Vuonna 2023 rekkamiesten hommat laadukkaissa yrityksissä jos joku jää esim. eläkkeelle menee sisäpiiri tietona ja ei tule koskaan julkiseen hakuun, joten vaikea on löytää hyvää työpaikkaa alalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hyvä pohtia asiaa siltä kantilta kuka on rekkamies nykymaailmassa? Onko rekkamies sellainen ihminen joka ajaa yhdistelmäajoneuvolla tavaroita S ja K kauppoihin ja menee illaksi kotiin syömään ja nukkumaan mamman viereen? Vanhanajan käsite rekkamies ei oikein vastaa sitä mitä työ oli 1950-70 luvuilla jolloin Suomesta kuljetettiin kananmunia Iraniin ja Irakiin ja ne matkat olivat todellisia seikkailuita kielitaidottomille suomalaisille.
        Lapset huusivat tien varressa Malboro, Malboro ja jos tupakkaa ei heitetty heille, niin viimeinen auto rekkaletkassa sai kunnon kivityksen .Näin on oma isoisäni kertonut omakohtaisista kokemuksista. Vuonna 2023 rekkamiesten hommat laadukkaissa yrityksissä jos joku jää esim. eläkkeelle menee sisäpiiri tietona ja ei tule koskaan julkiseen hakuun, joten vaikea on löytää hyvää työpaikkaa alalta.

        Ajelen koneenosia tampereelta ajoalueena koko suomi, hanko-tornio välillä, hyvä homma ajokkina puoliperävaunu MB Actros ja hytissä joutuu yöpymään aika usein, välillä on pelkkää päiväkeikkaa ja yllensä ajan viikon ja toinen viikko vapaa paitsi päivuorossa lyhyemmät keikat jollon normi ma-pe
        Aikaisemmin ajoin 8 vuotta täysperävaunu yhdistelmää kauppajakelussa ja oli kova homma, ajoalue oli 100 km säteellä ja käsin lastaus purku 30 paikkaa päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajelen koneenosia tampereelta ajoalueena koko suomi, hanko-tornio välillä, hyvä homma ajokkina puoliperävaunu MB Actros ja hytissä joutuu yöpymään aika usein, välillä on pelkkää päiväkeikkaa ja yllensä ajan viikon ja toinen viikko vapaa paitsi päivuorossa lyhyemmät keikat jollon normi ma-pe
        Aikaisemmin ajoin 8 vuotta täysperävaunu yhdistelmää kauppajakelussa ja oli kova homma, ajoalue oli 100 km säteellä ja käsin lastaus purku 30 paikkaa päivä.

        Oikein hyvä esimerkki ja kirjoitus siitä ,mitä yhdistelmäkuljettajan työ nykypäivänä voi olla.
        Esimerkiksi juuri uudellamaalla,Tampere,Turku, Oulu ja Kuopio aloitteleville E -kortin omaaville on juuri tarjolla näitä edellä mainittuja 30 paikkaa kauppajakelussa hommia, siis todella raskasta jakelutyötä yhdistelmäajoneuvolla jossa pitää olla fyysinen kunto hyvä ja habaa löytyy. Niin jotkut ihmiset tekee tätäkin työtä antaumuksella ja arvostavat sitä ettei illalla tarvitse lähteä salille. Työ ja treeni samalla. Pitää olla hyvää tuuria jos onnistuu löytämään letkeän "rekkamiehen" työn jos ei omaa hyviä verkostoja, sillä tosiaan ne hyvät tämän alan duunit menee ihan siellä alan puskaradiossa ihan huomaamatta hyville kavereille ja ABC baarien lähes yhtä hyville hyvänpäivän tutuille ihan pullakahvin voimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein hyvä esimerkki ja kirjoitus siitä ,mitä yhdistelmäkuljettajan työ nykypäivänä voi olla.
        Esimerkiksi juuri uudellamaalla,Tampere,Turku, Oulu ja Kuopio aloitteleville E -kortin omaaville on juuri tarjolla näitä edellä mainittuja 30 paikkaa kauppajakelussa hommia, siis todella raskasta jakelutyötä yhdistelmäajoneuvolla jossa pitää olla fyysinen kunto hyvä ja habaa löytyy. Niin jotkut ihmiset tekee tätäkin työtä antaumuksella ja arvostavat sitä ettei illalla tarvitse lähteä salille. Työ ja treeni samalla. Pitää olla hyvää tuuria jos onnistuu löytämään letkeän "rekkamiehen" työn jos ei omaa hyviä verkostoja, sillä tosiaan ne hyvät tämän alan duunit menee ihan siellä alan puskaradiossa ihan huomaamatta hyville kavereille ja ABC baarien lähes yhtä hyville hyvänpäivän tutuille ihan pullakahvin voimalla.

        Hyvä kirjoitus. Onko Teliautolla työpäivän rupeama jakaa 3-alkselisella yksi 13 000 kg kuorma vai jakaa 2 -akselisella autolla 2 x 8000 kg asiakkaille. klo 6 -16 välillä.
        Niin aamulla aikaisin klo 4 tai 5 työhön....... viimeistään klo 15 kotia kohden.
        Rekkamiehen työt on mitä on , voi olla tosi hyvä tai sitten ei. perusjakelutyössä kuski kumminkin pysyy hyvin leivän sivussa kiinni ja perheelle jää hyvin aikaa. Perheelle vietetty aika pienten lastensa kanssa ...... niin sitä ei voi rahassa mitata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on muinais-suomalaisen kirjoitus kaivettu esiin. No ihan hyvä niin,keskustellaan asian tiimoilta asiallisesti vuonna 2023. Kirjoituksen aloittaja oli ajanut jakeluajoa 10 vuotta . Todennäköisesti hänellä oli jo vakaa ja hyvä työpaikka. Perhe perustettu, ehkä farmari Volvo puuttui vielä pihalta ja kultainen noutaja koira, mutta muuten elämä on jo hyvällä mallilla ja ikää 30 vuotta ja risat.Keski-ikää lähestytään ja mukavuus elämässä alkaa saada voiton. Ei haluta tehdä töitä enää 15 tuntia vuorokaudessa. Jos asut pääkaupunkiseudulla ja etsit rekkakuskin hommia, niin tarjolla on tarjolla silkkaa "paskaa" alueen sisäisiä kuljetuksia , lyhyitä siirtoja lähes uusilla mutta tuhotuilla autoilla(kaikki mikä ei ole omaa ,niin paskaksi vaan) on nykyajan asenne kuskeilla. Ajoa ei juuri mitään, pelkkää repimistä rullakoiden ja lavojen kanssa. Palkka ihan sama kuin jakeluajossa. Kaikki todelliset " rekkakuski hommat on maakunnissa" pohjanmaa on kova sana. Ulkomaanliikennettä ei käytännössä ole rekkahommissa. Eli fiksu mies pysyy jakeluhommissa ja pitää silmät auki ja vaihtaa tarvittaessa työnantajaa . Jakeluhommissa fiksu kuski tekee helposti 45-50 000 eur vuosiansion kohtuullisilla ylitöillä.

        Jos löydät ensin firman joka maksaa ylityöt rahana seuraavaan tiliin ja vielä prosenteilla. Jos korvataan tunti tunnista vapaana. Käteen jää työn ilo ja vapaita joilla et tee mitään. Sillä vapaapäivällä kun eo voi maksaa asuntolainaa tai hk:n sinistä.

        Mitä tohon puukenkä hommaan tulee. Ne on hermolepoa verrattuna kappaletavaran jakeluajoon. Kappaletavara yhdistelmällä tai kaksi akselisellakin on vaivalloisempia. Alan töitä mitä löytyy. Hyvänä puolena on että hommia nyt löytyy jollain tapaa. Ei mitään kuski pulaa ole. Mutta ei tilanne ole yhtä musta kuin nyt vaikka raksa puolella.


    • Anonyymi

      Kannata lakialoitetta kahden sähkömittarin sallimiseksi samassa taloudessa. Yksi mittaisi pörssisähköä sen ollessa halpaa ja toinen sopimussähköä sen ollessa halvempaa.
      Nykyinen laki kieltää kahden mittarin käytön!!
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12663

      • Anonyymi

        Jälleen täysin asiaton kirjoitus edellä ja pyydän poistamaan sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen täysin asiaton kirjoitus edellä ja pyydän poistamaan sen.

        Jos valvonta toimii niin lakialoite kirjoitus pitää poistaa asiattomana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos valvonta toimii niin lakialoite kirjoitus pitää poistaa asiattomana

        Mikä on valvonta tällä sivustolla jos täysin asiottomia kirjoituksia ei osata poistaa?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7939
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2061
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2000
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      960
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe