Luovuttajan avulla, muumimuki - turvallisuus?

Muski

Pohdin josko menisin klinikan kautta. Yhdellä tapaamisella siellä jo olin. Toisaalta jos nyt sitten mietin tämän epävirallisemmankin reitin läpikotaisin eli luovuttaja ja koti-inseminaatio. Onko kukaan keksinyt miten varmistua, että siittiöt eivät sisällä tauteja ja sen ettei luovuttaja ala vaatia yhteydenpitoa? Jos nämä vois taata ja luovuttajan täyspäisyyden niin silloin voisin jopa yrittää. Klinikassa vähän häiritsee se, kun sperma pestään ja siitä jotkut tutkijat epäilee johtuvan hedelmöityshoidoissa syntyneiden lasten korkeamman syöpä esiintyvyyden. Ja luomuraskaus muumimukin kautta ois enemmän oman kropan valinta, että tuleeko raskaaksi. Klinikalla taas ne lääkkeillä laittais mut ensin kiertoon ja ovulaatioon. Ja sanoivat että melkein heti pitäis IVF koklata iän puolesta. Tavallaan haluisin tässä välissä kokeilla muumimuki menetelmää, kun muutenkin haluan laihtua ennen klinikkahoitoja. Jos vaan ois takeet taudittomuudesta ja yhteydenpidottomuudesta. Voiko lakimiehen kautta ja terveyskeskuksen kautta hakea?

4

510

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jahasssl

No tilaat tutkittua tauditonta spermaa älykkäiltä miehiltä cryosilta? Sieltä tulee käsittelemätön sperma hiilihappojäässä (tai typpisäiliössä) ovellesi ja toimit ohjeiden mukaan. https://dk.cryosinternational.com/ (vaihda kieli suomeksi)

Jos sinulla on ikää, turvaudu ihmeessä klinikkaan. Kyllä heillä on inseminaatio luonnolliseenkin kiertoon mahdollista. Jos ehdottavat lääkkeellistä, silloin sinulla on jokin seikka, joka huonontaa mahdollisuudet (jos sinua on ultrattu, on huomattu esim. liian ohut kohdun limakalvo kiertoon nähden tms.).

Itselle tehty 4 inseminaatiota ja toden totta: vaikka kaikki toimi, ikä heikensi munasoluja sen verran että vasta ivf toimi. 10 munasolusta vain kahdesta tuli normaaleja alkioita ja toisesta alkoi raskaus.

• Muski

Mulla siis on aina ollut täysin kaistapäinen, epäsäännöllinen kierto. Siksi tarttee kuitenkin lääkkeet klinikalla. Iän puolesta sanoivat IVF:ää.

Tuohan kuulostaa hyvältä, että postista vaan tilaa. Onkohan laillista? Ei kai siinä muu voi mennä pieleen, kuin rahan menetys, vai?

• jahasssl

Jos kiertosi on epäsäännöllinen, ei se tilaaminen sitten oikein onnistu. Tai tulee olemaan tosi hankalaa (et saa niitä oikealla hetkellä). Pitkä kierto muuten tarkoittaa useimmiten sitä, ettei ovulaatiota tapahdu tai munasolun laatu on irrotessa sitten niin heikko, ettei tulosta synny. Jos on tuollainen tilanne ja sinulla on ikää, klinikkaan tosiaan suosittelen. Ja vielä lääkkeellistä apua. Syöpäriskit ja muut riskit ivf:llä tai inseminaatiolla syntyneille lapsille ovat todella pienet. Sinulla on ikäsi puolesta varmasti paljon suuremmat riskit saada vammainen lapsi, kuin että terve lapsesi sairastuisi syöpään ivf:n vuoksi.

• Muksi

Mulla on kuitenkin yksi ihan normi luomuraskaus josta vauvan sain muutama vuos sitten. Tuli heti ekasta kokeilusta, eikä ollut mitään hajua meillä, että missä vaiheessa kiertoa mennään. Jotenkin vaan tekis mieli koklata nyt tätä väylää samalla kun pudotan painoa. Vaikka ei sekään toki raskautumista auta, että painoa just pudottelee. Mutta ois sellainen olo, että antaa kropalleen mahdollisuuden tulla raskaaksi suht luomusti. Rekisteröidyin jo tonne sivuille - kiitos paljon! Täytyy nyt miettiä, että haluaako heittää rahaa kaivoon (suurella todennäköisyydellä). Mutta jos jonkun kierron saisin napattua (tässä ennen kun oon mielestäni pudottanut sopivasti painoa hoitoihin) niin yrittäisin hyödyntää sen. Oishan se ihan mahtavaa! Siellä kun on niitä pesemättömiä ICI ja pestyjä IUI niin sain sellaisen käsityksen, että ei väliä kumpaa käyttää. IUI kai parempi mahis? Kuitenkin veri vetäis enemmän niiden ei-pestyjen puoleen. Toisaalta jos pistän luovuttajan tiedot etusijalle valinnassa niin sitten ihan sama, kunhan on vipinää siittiöissä. Vai olenko ihan hakoteillä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      67
      768
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      732
    3. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      696
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      129
      649
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      67
      589
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      589
    7. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      483
    8. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      469
    9. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      468
    10. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      26
      465
    11. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      432
    12. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      0
      405
    13. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      65
      402
    14. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      30
      398
    15. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      64
      384
    16. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      58
      377
    17. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      374
    18. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      34
      364
    19. 32
      361
    20. Jää tyhjää tila

Kun ärrä loppuu. Toivottavasti ei kyhätä siihenkin kirppari. Hävettää koko keskusta.
      Ähtäri
      24
      359
    Aihe