Pohdin josko menisin klinikan kautta. Yhdellä tapaamisella siellä jo olin. Toisaalta jos nyt sitten mietin tämän epävirallisemmankin reitin läpikotaisin eli luovuttaja ja koti-inseminaatio. Onko kukaan keksinyt miten varmistua, että siittiöt eivät sisällä tauteja ja sen ettei luovuttaja ala vaatia yhteydenpitoa? Jos nämä vois taata ja luovuttajan täyspäisyyden niin silloin voisin jopa yrittää. Klinikassa vähän häiritsee se, kun sperma pestään ja siitä jotkut tutkijat epäilee johtuvan hedelmöityshoidoissa syntyneiden lasten korkeamman syöpä esiintyvyyden. Ja luomuraskaus muumimukin kautta ois enemmän oman kropan valinta, että tuleeko raskaaksi. Klinikalla taas ne lääkkeillä laittais mut ensin kiertoon ja ovulaatioon. Ja sanoivat että melkein heti pitäis IVF koklata iän puolesta. Tavallaan haluisin tässä välissä kokeilla muumimuki menetelmää, kun muutenkin haluan laihtua ennen klinikkahoitoja. Jos vaan ois takeet taudittomuudesta ja yhteydenpidottomuudesta. Voiko lakimiehen kautta ja terveyskeskuksen kautta hakea?
Luovuttajan avulla, muumimuki - turvallisuus?
4
311
Vastaukset
- jahasssl
No tilaat tutkittua tauditonta spermaa älykkäiltä miehiltä cryosilta? Sieltä tulee käsittelemätön sperma hiilihappojäässä (tai typpisäiliössä) ovellesi ja toimit ohjeiden mukaan. https://dk.cryosinternational.com/ (vaihda kieli suomeksi)
Jos sinulla on ikää, turvaudu ihmeessä klinikkaan. Kyllä heillä on inseminaatio luonnolliseenkin kiertoon mahdollista. Jos ehdottavat lääkkeellistä, silloin sinulla on jokin seikka, joka huonontaa mahdollisuudet (jos sinua on ultrattu, on huomattu esim. liian ohut kohdun limakalvo kiertoon nähden tms.).
Itselle tehty 4 inseminaatiota ja toden totta: vaikka kaikki toimi, ikä heikensi munasoluja sen verran että vasta ivf toimi. 10 munasolusta vain kahdesta tuli normaaleja alkioita ja toisesta alkoi raskaus. - Muski
Mulla siis on aina ollut täysin kaistapäinen, epäsäännöllinen kierto. Siksi tarttee kuitenkin lääkkeet klinikalla. Iän puolesta sanoivat IVF:ää.
Tuohan kuulostaa hyvältä, että postista vaan tilaa. Onkohan laillista? Ei kai siinä muu voi mennä pieleen, kuin rahan menetys, vai? - jahasssl
Jos kiertosi on epäsäännöllinen, ei se tilaaminen sitten oikein onnistu. Tai tulee olemaan tosi hankalaa (et saa niitä oikealla hetkellä). Pitkä kierto muuten tarkoittaa useimmiten sitä, ettei ovulaatiota tapahdu tai munasolun laatu on irrotessa sitten niin heikko, ettei tulosta synny. Jos on tuollainen tilanne ja sinulla on ikää, klinikkaan tosiaan suosittelen. Ja vielä lääkkeellistä apua. Syöpäriskit ja muut riskit ivf:llä tai inseminaatiolla syntyneille lapsille ovat todella pienet. Sinulla on ikäsi puolesta varmasti paljon suuremmat riskit saada vammainen lapsi, kuin että terve lapsesi sairastuisi syöpään ivf:n vuoksi.
- Muksi
Mulla on kuitenkin yksi ihan normi luomuraskaus josta vauvan sain muutama vuos sitten. Tuli heti ekasta kokeilusta, eikä ollut mitään hajua meillä, että missä vaiheessa kiertoa mennään. Jotenkin vaan tekis mieli koklata nyt tätä väylää samalla kun pudotan painoa. Vaikka ei sekään toki raskautumista auta, että painoa just pudottelee. Mutta ois sellainen olo, että antaa kropalleen mahdollisuuden tulla raskaaksi suht luomusti. Rekisteröidyin jo tonne sivuille - kiitos paljon! Täytyy nyt miettiä, että haluaako heittää rahaa kaivoon (suurella todennäköisyydellä). Mutta jos jonkun kierron saisin napattua (tässä ennen kun oon mielestäni pudottanut sopivasti painoa hoitoihin) niin yrittäisin hyödyntää sen. Oishan se ihan mahtavaa! Siellä kun on niitä pesemättömiä ICI ja pestyjä IUI niin sain sellaisen käsityksen, että ei väliä kumpaa käyttää. IUI kai parempi mahis? Kuitenkin veri vetäis enemmän niiden ei-pestyjen puoleen. Toisaalta jos pistän luovuttajan tiedot etusijalle valinnassa niin sitten ihan sama, kunhan on vipinää siittiöissä. Vai olenko ihan hakoteillä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368