No, mikä on kun ei leikkurit pärise ,onhan sentään sunnuntai.
Tällä kulmalla ainakin työttömät ,eläkeläiset ,paperimiehet ja muuten vain hullut leikkaa melkeinpä kesät, talvet nurmikoitaan,sunnuntaisin.Ensin keväällä viskotaan sammalsyöppöä,sitten kalkkia ja lopuksi, joka vitun sunnuntai leikataan sitä vitun nurmea.Oletteko kuulleet, että nykyään sammalta ostetaan jo pihoihin.
Kiitos hiljaisesta hetkestä.
Nurmikon ajelu sunnuntaisin
45
1177
Vastaukset
- brigsbartton
Kohta alkaa..kun kankkunen helpotaa..
toinen keijo menossa.. - mammut
Toivottavasti tukehdut siihen bissukkaasi.
- Eitalvellla
On se kummallista, kuInka kaikki häiritsee joitakin ihmisiä. Minä leikkaan nurmikkoni silloin kun on tarpeen, kun minulla on aikaa siihen ja kun keli antaa myöten. Jos jotain tämä häiritsee, ei voi mitään. En kuitenkaan leikkaa nurmikkoa silloin kuin se ei kasva esim. talvella. Sammal ei kestä kulutusta samalla tavoin kuin nurmikko. Aloittajan kannattaa miettiä asuinpaikan vaihtoa esim. keskelle metsää. Siellä sinulle on sammalta eikä naapurit häiritse.
- mammut
Ilmeisestikin sinun vapaa-aika on vain sunnuntaisin 12-16.Kyllä on kummallinen työ.
En tiedä aloittelijoista ,onhan tätä tarinaa tällä paikkakunnalla seurattu yli 20vuotta.
Muista pyhittää lepopäiväsi.
Ehkä joku sunnuntai-aamu ennen sarastusta ,heräät ja huomaat että ,kusta on sulla päässä - Eitalvellla
mammut kirjoitti:
Ilmeisestikin sinun vapaa-aika on vain sunnuntaisin 12-16.Kyllä on kummallinen työ.
En tiedä aloittelijoista ,onhan tätä tarinaa tällä paikkakunnalla seurattu yli 20vuotta.
Muista pyhittää lepopäiväsi.
Ehkä joku sunnuntai-aamu ennen sarastusta ,heräät ja huomaat että ,kusta on sulla päässäTeen vapaa-aikanani muutakin. Kuten kirjoitin, nurmikko leikataan silloin kun on tarve, keliä ja aikaa. En katso kalenterista milloin nurmikkoni leikkaan. Mikä sua siinä ahdistaa, jos joku naapuri leikkaa nurmikkonsa sunnuntaina päivällä? Oletko äänille jotenkin yliherkkä? Anna ihmisten elää rauhassa, silloin kun elävät suht. normaalia elämää. Tuo "muista pyhittää lepopäivää" on nyky-yhteiskunnassa aika korni heitto.
Tuohon kusipäisyyteeni yritin kysyä noilta läheisiltäni mielipidettä. He eivät olleet samaa mieltä kanssasi.
Onko niin, että tuntematonta, erimieltä kanssasi olevaa on mielestäsi helppo nimitellä kusipääksi täällä somessa? Kun nähtävästi näin on, käytät sitten tilaisuutta hyväksi. On todella järkevää lainata raamatusta sanontaa ja samassa kommentissa haukkua toista keskustelijaa. Siinä sitä on kristillisyyttä kerrakseen.
Tuo Juicen Musta aurinko nouseee on todella mahtava sanoitukseltaa, joten sitä ei kannata sinun vääntelemällä sanoitusta raiskata noin typerästi. - mammut
Taitaa taas samal kasvaa omasta perseetäsi.
Laitetaan taas poppikoneet soimaan, ja jos oikeen oikeeati
haluat tarinoida niin ajattele myös ,että elämä ei ole ikusta.
Jos joskus asut jossain vitun asutus alueella ja sun omat kakarat tulee
käymään vaikka sunnuntaina.niin joku vitun pelle taas ajaa jollan ,aiwan vitun wanhalla päältäajeltavalla jossa ääntä riittää .Aiwan ymmärrys tosi kaukaa ???? - Eitalvella
En ole vielä nähnyt persettä, josta sammal kasvaisi, en omaani enkä muiden. Oletko sinä.
Kuulehan nyt, asun taajamassa omakotitalossa ja omat aikuiset lapseni käyvät meidän vanhempien luona kylässä viikonloppuisin. Ei meidän yhdessä oloa häiritse naapurin ruohon leikkuu. Viihdymme niin hyvin yhdessä niin sisällä ja ulkotiloissa, että meillä on kyllä sen verran mielenkiintoista puuhaa, ettei muiden elämä meitä häiritse.
Sinulla taitaa olla pieni asennevamma naapuruston suhteen. No, Useinhan yksi naapuri on hankala valitukseen ja kyttäilyineen. Onneksi meidän naapurustossa asuu fiksua porukkaa, joista jokainen taitaa leikata ruohoa myös sunnuntaisin, jos siihen tarve ja tämä on mielestäni ihan ok. Onneksi tuollaisia turhasta valittaja ei ole pesiytynyt meidän naapurustoomme. - someton
Kyllä elämä opettaa.Voin kertoa että sinä ja minä kasvetaan, myös
ihmisenä ja ajatuksella että otetaan , kanssa ihmiset huomioon.
Oiken vitun hyviä nurtsin leikkuu kelejä.Toivotavasi nää vitun kirjoitttelut antaa sulle joskus ajatuksen milloin ja miksi siellä pienellä plantasillasi ajelet sitä pientä plänttiäsi varsinkin sunnuntaisin???Mun ei tarvii ,voin - Eitalvella
someton kirjoitti:
Kyllä elämä opettaa.Voin kertoa että sinä ja minä kasvetaan, myös
ihmisenä ja ajatuksella että otetaan , kanssa ihmiset huomioon.
Oiken vitun hyviä nurtsin leikkuu kelejä.Toivotavasi nää vitun kirjoitttelut antaa sulle joskus ajatuksen milloin ja miksi siellä pienellä plantasillasi ajelet sitä pientä plänttiäsi varsinkin sunnuntaisin???Mun ei tarvii ,voinTämä on mielenkiintoista, aina lauantai ja sunnuntaivastaisena yönä saan vastauksen tältä someton tai mammat nimimerkiltä. Taitaa nämä ihmiset olla näitä joka viikonlopun bilettäjiä. Jatkakaa. Minä menen nyt lekkaamaan nurmikkoni.
- niiinpäniin
Itse olen ainakin töissä niin, että se sunnuntai on ainoa päivä milloin sen nurmikon kerkeää leikkaamaan.
Ei sitä arki/lauantai-iltaisin viitsi harrastusten/muiden hommien jälkeen, kymmenen aikoihin illalla leikkaamaan, koska siitähän sitä valitusta vasta tulisikin?
Joten siksi itse leikkaan sunnuntaisin, kurjaa jos et osaa ajatella, että ehkä kaikki eivät elä samanlaisissa aikatauluissa kun sinä? ja tuskin olen ainoa, jolla asiat näin on.. Eiköhän joillakin ole elämässä muutakin ajateltavaa ja koettavaa, kuin joko nurmikon leikkauksesta, joka keväisistä koiranjätöksistä tai väärin parkkeeraamisesta, keskustan liiallinen melu.. (ym. mitä näitä nyt on?)valittaminen..
Niin se vaan on, että jotkut tekevät työtä niin, että voi leikata sen nurmikon arkena, mutta joidenkin täytyy tehdä töitä silloin kun Sinä (mahdollisesti) et..mutta niin se maailma vissiin pyörii?
Että annetaan kaikkien tehdä asiat omalla ajallaan? tuskin tämäkään nyt oikeasti elämääsi vaikuttaa?
Kivaa ja aurinkoista loppukesää! - jonteere
aina pyrin sunnuntaisin ruputtaan, pakana kun olen
- hölmölästä
Mä olen kristitty ja leikkaan nurmikkoni sunnuntaisin. Raamattu ei mainitse yhdessäkään kohtaa sunnuntaita lepopäiväksi. Ihmiset vaan huviksseen 1973 päätti,että tehääs sunnuntaista se viikon seitsemäs päivä. Jos se sua häiritsee,niin ei ole mun ongelma. Taidankin leikata sen ekstra pitkään ja tarkasti tulevina sunnuntaina. Jotain pärisevää keksin kyllä talvisunnuntaillekin. Hehhehe.
- näinmeillä
Pitääkö sitä mennä asumaan sellaiseen paikkaan missä ollaan melkein talon nurkka toisen nurkassa kiinni? Meillä täällä sen verran isot tontit, että eipä juuri kuulu kuin lähimmän naapurin leikkurin ääni. Minua ei häiritse vaikka naapuri sunnuntaina tempasee leikkurin käyntiin. Olen sen hänelle sanonutkin.
- Ouninpohjan_Ohrana
150-200 metriä pitää olla omakotitalojen väli. Muuten se on rivitalossa asumista, jos välimatka on lyhempi.
- näinmeillä
Juuri näin!!
- BukkakeKaipolassa
Näin on mutta miten aihe liittyy Bolsuun joka on varastanut TAAS JÄLLEEN nimimerkkini? Etkös sä asunut jossain Palomäessä mitä kuulin Auvossa yks ilta? Kerrostalosi oli kuulemma saanut purkutuomion ja harkitsit muuttoa Halliin halvemman asunnon toivossa! Koskas kommunisti on omistanut mitään omakotitaloa muuten?
- Saaren.Jallu
KAASUA!!!
- Kaikkimukaan
Ensi sunnuntaina mahdollisimman moni pihanomistaja voisi käynnistää ruohonleikkurit klo 10.00 ja pikku hiljaa koko päivän ajella nurmikkoa. Meilläkin kaksi leikkuria ja kaksi trimmeriä laitetaan huutamaan koko päiväksi, ajellaan sitten nurmi vaikka useampaan kertaan. Siinähän sitten nämä turhan narisija saavat taas aihetta narinalleen.
- mammut
Mää odottelen pärinää Vittu ketään ei lähde mukaan.
Ainakaan itseään arvostava työtä tekevä mies. Jumalan vulva
- Jörgellö
Ihmiset rakentaa omakotitaloja vieri viereen tosi säälittävää.
- Järkevääseon
Tuleehan se veronmaksajille halvemmaksi, kun ei tarvitse kunnallistekniikkaa rakennella kilometritolkulla jokaista mökkiä varten erikseen. Eikä kerätä kakaroita koulutaksilla ympäri kyliä.
- Jörgellö
Kuka puhui kilometreistä pöljä naapuri
- Turhannarisijalle
Aloittajalle tiedoksi. Huomenna pärisee useassa paikassa ja kauan.
- Päristään
Sietää ? Kovinkaan moni ei siedä toisten elämää / tapoja . Miksi ?
- nurmikotkasvuun
Nimimerkki Turhannarisijalle tiedoksi. Korviesi välissä taitaa päristä eniten.!
- Turhannarisijalle
Hyvä, että siellä jotain tapahtuu, päinvastoin kuin sinulla.
- mammut
Mullahan on velipojalla interwebissä sivusto, josta saa maksua vastaan
tilata erillaisia nurmileikkuden ääniä.Aika edullisiakin.Trimmerin äänet on tosin hiukan kalliimpia.Käydään pientä korvausta vasten asentamassa paikkaan kuin paikkaan(äänentoisto),jotta kaikki saavat nauttia samoista asioista.Huom, meillä ei ole sunnuntai lisää.(www.musta-aurinko nousee.com) - someton
Toivottavasti tämäkin kirjoittelu on ymmärretty vittuiluna,mitä se todellakin on.
Isolla Veellä.Joskus varmaakin ehkä ymmärrätte" isossa ikkunassa",mitä tarkoitan.
T. mammut ja someton.Hyvää kesän jatkoa kaikille.Laitetaan poppikoneet soimaan,laitetaan taas. (Sydänmaa) - Ajettuon
Ajettu on. Vielä pitää mennä trimmaamaan.
- eikuulunaapurille
Kyllähän tilanne on se, että jokainen saa ajella nurmikkoaan minäpäivänä hyvänsä.
- mammut
Var5sinkin suday Otyan asaa
- ylläytyshullu
Vittu jeesus tulee ja aamu kello vajaa 5 miksi ei pärise
- Eitalvella
Etkö tunne kelloa? Kirjoituksesi ajankohta oli paremminkin vähän yli 2 kuin vajaa 5. Olisiko alkoholilla osuutta asiaan?
- Kaikkimukaan
On taas viime yönä muutama aivopieru päässyt palstalle. Ei se ihme, että v:tuttaa sunnuntaipäivän pärinä, jos sitä aamuyöhön kukkuu lauantain ja sunnuntain välisenä yönä ja sitten pitää persus homeessa nukkua koko sunnuntai todennäköisesti kankkusta potien.
- korjaussarjakylmässä
Kello soimaan aamulla nurmikoo ajaan..kasilta??? OISKO HYVÄ?
- mammut
Kiitos ,aika hyvä ,otan osaa jos, ja sitten jaat osan elämään perheellesi.Sunnuntai aamu/iltapäivät ,joskin kakarat haittaa elämää.Enkä tarkoita Twitteriin jakamista
jostain vitun ruohonleikkuusta ,saati Fäsäriin näitä urotekojasi.Vittu .Kasdee hankii elämä.
- sometommom
Kiitos ,luonnolle että nurmen kasvu hidastuu ,Jää peitää ,toivoten nurmikonkasvun
taas ,pitkäksi aikaa , onhan päivä vielä huomennakin,onhan päivä vielä huomenakin
siis söitkö huumenakin, täh - NurmiNipa
Tänään pärähtää taas. Nurmikko matalaksi ennen töihin menoa..
- Aatusetä
Nurmi on ajettu mutta talo ja ajaja ovat pöljän vanhahtaneita joten jätä nurmi perhosille teet elämässäsi ensinmäisen hyvän teon muille.
- puuhatarhamies
Olis neljään asti aikaa siistiä naapurin rouvan puutarhaa. Pitäisköhän ihan koneella ajella?
- mopelius
Mutta onneksi mopopojat/tytöt pärryttää illasta aamuun viikon päivästä toiseen....
- Nuoruuteenkuuluusekin
mopelius kirjoitti:
Mutta onneksi mopopojat/tytöt pärryttää illasta aamuun viikon päivästä toiseen....
Voi sitä nuoruuden vapautta ja riemua kesäisin. Pääsikö sinulta oma teini-ikä unohtumaan?
- Mcgulloch
Naapurissa jotkut juhlat, ei muuta ku leikkuri käyntiin. 😁
- someton
Kiitos kaikille jotka otitte osaa tähän aiwan paskaan keskusteluun. Syksy saapuu ,talvi tulee ,kevät vielä odottelee,nurmien kasvamistakin.Pidetään toisistamme huoltakin .Kiitos
- Konesahuri
Moottorisaha laulaa huomenna , kaatui puu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4688432Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1195800Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2544738Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli564589Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s624089Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603920SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1673722- 901688
- 921171
- 42837