Oma 1.8 kone litkii 500km matkalla mittatikun min-max välin. pitäisikö huolestua?
1.8 P12 kestävyys
12
4896
Vastaukset
- Motoristi1988
Ei, kun vaan muistaa kaataa lisää öljyä, ettei moottori käy ilman voitelua.
- ertr8
Vaikuttaako kattiin?entä karstoittaako venttiileitä?
- Epänormaalia
Jos moottorissa ei ole öljyvuotoa ulos päin, eikä moottori savuta sinistä savua. Saattaisi PCV venttiili olla viallinen. Viallinen PCV venttiili on monesti usein yksi sellainen asia mikä myös lisää öljynkulutusta.
Jos moottori savuttaa sinistä savua, silloin mitä todennäköisemmin moottori on melkoisen kulunut ja remontin tarpeessa. Sininen savu 4-tahti moottorilla on aina vakavan ongelman merkki.
Sulla on autossasi epänormaalin korkea öljynkulutus.- primera77
Ei savuta. Nissan 1.8 on tunnettu öljynkulutuksesta. Päällepäin sellainen vähän öljyinen Kone. Ajettu 316tkm. Ostin 200tkm ajettuna,silloin ju söi öljyä. 2014, 260 tkm,vaihdettu tukkeutunut katti.
- primera78
Missä se PCV venttiili sijaitsee?
- reijonx
Tuolla PCV-venttiilillä ei ole mitään tekemistä. Ostat joko halpaa öljyä tai hankkiudut autosta eroon.
Lyö koneeseen stp;tä, tai vaihda öljymerkkiä. Motonetin öljy pysyy aika hyvin sisässä, valvoline erihyvin. Meillä meni pari litraa viikossa pelkässä kaup ajossa mobilia. Ei pysyn. Luin jostain siitä nelospytyn soikeudesta, vaihdoin ölppimerkkiä,(olikohan valvoline sun power), rupes pysymään. Nyt koneessa kait motonet kurat, terästettynä stp-lisäaineella, kulutus n. 1l/2500km! Yllättävän iso ero. Niin ja koneen pittää olla puhdas päältä, näkee jo kauempaa, millä kuralla kukin ajelee...
- konstaapeli-sisu
vitut, kaasu pohjaan
- abu83
itsellä 2.0 p12 270k ajetussa kotterossa öljyn kulutus samaa luokkaa.eihän se normaalia ole mutta päättänyt vaan kaadella lisää öljyä ja ajaa koslan katkeraan loppuunsa.on kyllä viimenen nissani minkä hankin
- konepajas
Paska rengastus, uudet renkaat niin taas mennään!
- Ongelmia_tulossa
Tällä öljynkulutuksella saat pakosarjan täytee öljynokea ja jossain välissä noki alkaa hehkua ja sen jälkeen pakosarja on entinen. Yksi Nissan takana, 278.000km ja noin 1.5litraa 1000km kulutuksella aiheutti itselleni ko tilanteen. En entinyt vaihtaa haljennutta pakosarjaa, auto meni kolarissa lunastukseen. Pakosarja halkesi liki keskeltä, mutta sen sai väliaikaisesti paikattua kuuman kestävällä keinometallilla.
Tästä autosta hajosi ko kilometreillä liki kaikki kulutusosat, startti, laturi, virranjakajia, vesipumppuja, vauhtipyörän käynnistyskehä, pyöränlaakerit, vetonivelet,releitä ja kahdet iskarit lukuisten pakoputkien lisäksi. Muuten hyvä auto...- Anonyymi
Kulutusosat on kulutusosia.
Oliko sinun p12 primerassa virranjakaja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 104574
- 54537
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.48503- 47437