1.8 P12 kestävyys

dgfg87

Oma 1.8 kone litkii 500km matkalla mittatikun min-max välin. pitäisikö huolestua?

12

4896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Motoristi1988

      Ei, kun vaan muistaa kaataa lisää öljyä, ettei moottori käy ilman voitelua.

    • ertr8

      Vaikuttaako kattiin?entä karstoittaako venttiileitä?

    • Epänormaalia

      Jos moottorissa ei ole öljyvuotoa ulos päin, eikä moottori savuta sinistä savua. Saattaisi PCV venttiili olla viallinen. Viallinen PCV venttiili on monesti usein yksi sellainen asia mikä myös lisää öljynkulutusta.

      Jos moottori savuttaa sinistä savua, silloin mitä todennäköisemmin moottori on melkoisen kulunut ja remontin tarpeessa. Sininen savu 4-tahti moottorilla on aina vakavan ongelman merkki.

      Sulla on autossasi epänormaalin korkea öljynkulutus.

      • primera77

        Ei savuta. Nissan 1.8 on tunnettu öljynkulutuksesta. Päällepäin sellainen vähän öljyinen Kone. Ajettu 316tkm. Ostin 200tkm ajettuna,silloin ju söi öljyä. 2014, 260 tkm,vaihdettu tukkeutunut katti.


      • primera78

        Missä se PCV venttiili sijaitsee?


      • reijonx

        Tuolla PCV-venttiilillä ei ole mitään tekemistä. Ostat joko halpaa öljyä tai hankkiudut autosta eroon.


      • Lyö koneeseen stp;tä, tai vaihda öljymerkkiä. Motonetin öljy pysyy aika hyvin sisässä, valvoline erihyvin. Meillä meni pari litraa viikossa pelkässä kaup ajossa mobilia. Ei pysyn. Luin jostain siitä nelospytyn soikeudesta, vaihdoin ölppimerkkiä,(olikohan valvoline sun power), rupes pysymään. Nyt koneessa kait motonet kurat, terästettynä stp-lisäaineella, kulutus n. 1l/2500km! Yllättävän iso ero. Niin ja koneen pittää olla puhdas päältä, näkee jo kauempaa, millä kuralla kukin ajelee...


    • konstaapeli-sisu

      vitut, kaasu pohjaan

    • abu83

      itsellä 2.0 p12 270k ajetussa kotterossa öljyn kulutus samaa luokkaa.eihän se normaalia ole mutta päättänyt vaan kaadella lisää öljyä ja ajaa koslan katkeraan loppuunsa.on kyllä viimenen nissani minkä hankin

    • konepajas

      Paska rengastus, uudet renkaat niin taas mennään!

    • Ongelmia_tulossa

      Tällä öljynkulutuksella saat pakosarjan täytee öljynokea ja jossain välissä noki alkaa hehkua ja sen jälkeen pakosarja on entinen. Yksi Nissan takana, 278.000km ja noin 1.5litraa 1000km kulutuksella aiheutti itselleni ko tilanteen. En entinyt vaihtaa haljennutta pakosarjaa, auto meni kolarissa lunastukseen. Pakosarja halkesi liki keskeltä, mutta sen sai väliaikaisesti paikattua kuuman kestävällä keinometallilla.
      Tästä autosta hajosi ko kilometreillä liki kaikki kulutusosat, startti, laturi, virranjakajia, vesipumppuja, vauhtipyörän käynnistyskehä, pyöränlaakerit, vetonivelet,releitä ja kahdet iskarit lukuisten pakoputkien lisäksi. Muuten hyvä auto...

      • Anonyymi

        Kulutusosat on kulutusosia.
        Oliko sinun p12 primerassa virranjakaja?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe