Olen mestari pesemään hellan.
Onko sulla jokin hyvä taito?
162
1387
Vastaukset
- kun.toimeen.tartutaan
En viitsi tehdä luetteloa.
Kaikissa yhtä hyvä? Ei yksi ylitse muiden? Kiitos kun et listannut, olis tullut alemmuudenkompleksi :)
- Taidanjättääväliin
Metrin pitkän uunin tiskaaminen tiskiharjalla on aikas työläs hommeli, jatkovarrellakin. Saisipa ton leivinuunin tiskikoneeseen mutta pitäisi purkaa koko muuri :)
Taidanjättääväliin kirjoitti:
Metrin pitkän uunin tiskaaminen tiskiharjalla on aikas työläs hommeli, jatkovarrellakin. Saisipa ton leivinuunin tiskikoneeseen mutta pitäisi purkaa koko muuri :)
No joo, vaikeampi homma :) Aika ihanaa kun sulla on tuollainen. Tuleeko käytettyä?
Uunia minäkään en saa puhtaaksi, hellan päällysosaa vaan.- kun.toimeen.tartun
Nop siinä se on ollut 69 vuotta ja toimii kuin höyryveturi, tääl mökillä. Välillä pitää houkutella, että lähtee vetämään. Kiipeän katolle ja huudan savupiippuun, tulkaapa nyt savut sieltä ylös eikä mökin sisälle. Tulee käytettyä lämmön lähteenä, kylminä hetkinä ja hellaa veden lämmitykseen.
Taidanjättääväliin kirjoitti:
Hannun ja Kertun sadussa annetaan ohjeet .
- huipputaidoton
olla taitamatta mitään.
Vaatimattomuudessa hyvä? Tytär on hyvää syömään munkkia nuolaisematta sokerit välillä suunpielistä. Mä onnistuin kerran, mutta oli se kidutusta.
- expimot
hmp.f kirjoitti:
Vaatimattomuudessa hyvä? Tytär on hyvää syömään munkkia nuolaisematta sokerit välillä suunpielistä. Mä onnistuin kerran, mutta oli se kidutusta.
Mun poika on hyvä liikuttamaan korviaan ilman käsiä tai muuta ulkopuolista apua.
En ole kyllä vuosiin nähnyt hänen tekevän sitä, mutta varmasti osaa vieläkin.
On kai vähän kuin pyörällä ajaminen, kerran kun opettelee niin aina osaa. - Räpsäytän-silmiäni
Mä en pysty ajaa polkupyörää ilman satulaa. Pystyiskö nainen :D
expimot kirjoitti:
Mun poika on hyvä liikuttamaan korviaan ilman käsiä tai muuta ulkopuolista apua.
En ole kyllä vuosiin nähnyt hänen tekevän sitä, mutta varmasti osaa vieläkin.
On kai vähän kuin pyörällä ajaminen, kerran kun opettelee niin aina osaa.Mahtava taito! Mun pojan sormet on kumia, se osaa näyttää keskaria silleen että taivuttaa kaikki muut sormet ihan alas. Se sojottaa koko komeudessaan kuin ET:n sormi. En ikinä muista komentaa ettei noin, ihasteltua vaan.
Räpsäytän-silmiäni kirjoitti:
Mä en pysty ajaa polkupyörää ilman satulaa. Pystyiskö nainen :D
Jostain syystä tuo on enemmän miesten unelma kuin naisten. En ole koskaan kuullut että joku olisi toteuttanut sitä. Mua kyllä vähän puistattaa ajatuskin tuollaisesta kylmästä kyydistä... täytyis asettaa joku rajoitin, pehmustin ja lämmitin. Ehkä sitten. Ei. Ei sittenkään. Tuolla kaiken kansan keskellä? Ei millään, ei ole mun juttuni.
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Jostain syystä tuo on enemmän miesten unelma kuin naisten. En ole koskaan kuullut että joku olisi toteuttanut sitä. Mua kyllä vähän puistattaa ajatuskin tuollaisesta kylmästä kyydistä... täytyis asettaa joku rajoitin, pehmustin ja lämmitin. Ehkä sitten. Ei. Ei sittenkään. Tuolla kaiken kansan keskellä? Ei millään, ei ole mun juttuni.
Mistä ihmeen lämmikkeistä ja pehmusteista sinä puhut. Kuka käskee ilman housuja ajamaan niin että palelee? Minkälainen mielikuvitus sinulla on?
Kyllä vaan minulta varmaan onnistuisi vieläkin ilman satulaa ajaminen. Eihän sitä pentuna satulalle yletyttykään, kun ajaa vinttastiin aikuisten pyörillä. Isompana sitten ajettiin monesti niinkin, että istuttiin tarakalla ajaessa.
Nyt kun mietin, niin seisaallaan minä poljin töistä tullessa aina tuon meidän lyhyen jyrkän mäenkin. Tottahan se seisaallaan ajaminen onnistuisi tasamaallakin.
- 60plusplusplus
Olen hyvä sängyssä!
- Kuorsaamaton
Niin minäkin, mutta se vaatii pillerin. Imovanea tai vastaavaa.
Kuorsaamaton kirjoitti:
Niin minäkin, mutta se vaatii pillerin. Imovanea tai vastaavaa.
Hehe :)) Hanki kotieläinkavereita, mä laitan illalla käden koiran turkkiin, ja kissa kipee jalkojen päälle, ja se on krooh. Yleensä.
- Heikunkeikku
Niin sinä kuin kukaan muukaan ei usko, mitä tänään ajattelin, kun hellaa pesin.
Siksi minua nyt naurattaakin, että kuinka taivahan talikynttilä teit juuri nyt tänään tuollaisen aloituksen.
Olet joskus ties koska kirjoittanut, että kiinnität huomiota hellan puhtauteen ja sinulla on aina puhdas hellanpäällys.
No joo, nyt meen asiaan. Pesin siis hellan puti puhtaaksi ja siitäkin vielä vähä puhtaammaksi. Kun työ oli tehty ajattelin itsekseni, että kyllä nyt "hmp.f":kin katsois että johan on siisti hella.
Uskotko, että ajattelin noin???
Olis parasta uskoa, sillä aivan toden totta sinä tulit mieleen.
.
"Onko sulla jokin hyvä taito?"
Pääni puhki oon nyt miettinyt omia taitojani ja täytyy sanoa, että ei tule mieleen asiaa, jossa olisin huippuluokan taitavuusyksilö.
Voisinko mainita semmosen, että mulla on taito kirjoittaa kaunokirjoituksella peilikuvana (siis väärinpäin). Ihan nopeasti kirjoitan, vaikken nyt sentäs pikakirjoituksena.
Toisena asiana voisin mainita, että halutessani olen aika hyvä manipuloimaan ihmisiä (lähinnä lapsia). :)Et oo tosissas! Siis tuo on vaan ilohuudahdus, totta kai sä ajattelet mua kun hellaa siivoot :))
Vautsi, mä en edes tiennyt että joku osaa kirjoittaa takaperin. Vähän kuin koodikieltä. Tuossa lastenmanipuloinnissa saattaisin ottaa sulta kurssin jos asuisit lähempänä :)
- AluksiMuistelin
Pesen mielelläni ikkunoita.
Osaan edustaa erilaisissa ympyröissä ja tilanteissa useammalla kielellä.
Saan ihmiset puhaltamaan yhteiseen hiileen.
Ajattelen loogisesti ja pystyn organisoimaan erilaisia kuvioita ja tekijöitä.
Arvostan ihmisiä, hallitsen erilaisia etikettejä, enkä hämmenny julkisuudessa, enkä aristele vallanpitäjiä tai suuriakaan johtajia.
Osaan tiivistää asioita ja laittaa niitä kirjalliseen asuun.
Osaan johtaa ja tulen toimeen eri ikäisten ihmisten kanssa.
Osaan kuvata ja kirjoittaa, myös muutamilla vierailla kielillä.
Olen teknisesti, kielellisesti ja matemaattisesti lahjakas.
Matkaillessa saan ihmiset auttamaan ja/tai opastamaan erittäin mielellään.
Pärjään kaikenlaisten ja kaiken ikäisten ihmisten kanssa sukupuolesta tai asemasta riippumatta.
Olen hyvä uimari ja voin uida kilometritolkulla.
Opin helposti uutta.
Kuuloni on edelleen erittäin hyvä. Samoin makuaisti.
Olen kiinnostunut kaikista asioista ja yleensä ennakkoluuloton.
Ehkä tämä riittää aluksi. :D- Heikunkeikku
"AluksiMuistelin"
Oletko mies vai nainen?
(kuhan muuten vaan kyselen) :) - OliIhanMukavaa
Nainen! Yllätys, yllätys. ;)
(Ja pohdin ihan oikeasti.). :D - Ole-n-hyvä
Minä olen melkein hyvä uskomaan tuon kaiken litanian. Mutta sitten loppui uskoni kesken kaiken.
Kyllä mulla tuli vähän uskonpuutetta heti ekasta lauseesta. Mutta kun luin eteenpäin, sait mut vakuuttuneeksi :)) On sulla lahjoja! Joulupukillakin on vähemmän :)
Miten sä peset ne ikkunat? Mun jää aina raidallisiksi, ja se musertaa jo heti alkuun. Sitkeesti mä yritän joka vuosi. Muistaakseni..... no joka toinen ainakin.- KivaaJaKirkastuu
Hauskin tapa oli pestä 1-kerroksisen rivitalon ikkunat ulkopuolelta aina välillä kesäisin vesisateessa uimapuku päällä.
Nykyisin on sopivan pituisesta Sinituotteen varresta ja kolmiopoikkileikkauksella sinifroteepyyhkeellä varustetusta välineestä ja leveähköstä lastasta paljon apua. Sitä ihan viimeistä pikkutahraa en kauaa hankaile, vaan pyyhin ikkunaa viimeiseksi kuivalla pyyhkeellä.
Maisema kirkastuu nopeasti. Välillä pesen vain sisä- ja ulkopinnat, välillä avaan ikkunat ja pesen myös välitasot. Runtattuja sanomalehden sivuja en ole enää pitkiin aikoihin käyttänyt.
PS: Alapa itse listata omia vahvuuksiasi, niin varmaan yllätyt. Luulen niitä olevan paljon enemmän kuin äkkiseltään arvaisitkaan!
Itse olen joutunut ajattelemaan omia vahvuuksiani, kun työpaikkoja on kadonnut altani ja olen joutunut tekemään erilaisia hakemuksia. - MoninisiaTehtäviä
PS: Olen toiminut joskus joulupukkinakin.
- moniammattilainen
KivaaJaKirkastuu kirjoitti:
Hauskin tapa oli pestä 1-kerroksisen rivitalon ikkunat ulkopuolelta aina välillä kesäisin vesisateessa uimapuku päällä.
Nykyisin on sopivan pituisesta Sinituotteen varresta ja kolmiopoikkileikkauksella sinifroteepyyhkeellä varustetusta välineestä ja leveähköstä lastasta paljon apua. Sitä ihan viimeistä pikkutahraa en kauaa hankaile, vaan pyyhin ikkunaa viimeiseksi kuivalla pyyhkeellä.
Maisema kirkastuu nopeasti. Välillä pesen vain sisä- ja ulkopinnat, välillä avaan ikkunat ja pesen myös välitasot. Runtattuja sanomalehden sivuja en ole enää pitkiin aikoihin käyttänyt.
PS: Alapa itse listata omia vahvuuksiasi, niin varmaan yllätyt. Luulen niitä olevan paljon enemmän kuin äkkiseltään arvaisitkaan!
Itse olen joutunut ajattelemaan omia vahvuuksiani, kun työpaikkoja on kadonnut altani ja olen joutunut tekemään erilaisia hakemuksia.Sinituote on onnistunut aivopesemään suomalaiset niin, etteivät he enää tiedäkään, että on myös ammattilaisten välineitä siivoukseen ja ikkunapesuun - eikä jää raitoja!
- IkkunatPuhtaiksi
Mistä niitä saa ostaa?
- moniammattilainen
Riippuu missä asut, onko Alan kauppoja lähellä? Mutta lähes kaikilla heillä on myös verkkokauppa myyntiä. Ikkunapesuihin Ettore tuotteet. Kestää elin.iän kotitalouksissa. Kääntää vain kumin muutaman vuoden kuluttua.
- expimot
Olen hyvä bongaamaan näyttelijöitä eri ulkomaisissa tv-sarjoissa, eli höystän ohjelman katsomista kommenteilla missä muualla tuokin näyttelijä on esiintynyt.
Joskus käyn vielä netistä tarkistamassa ja väsytän kuulijaa lisää todistamalla olleeni oikeassa.Tuo on tosi hieno taito, kateelliseksi tulen. Pahempi on tämä mun versio - "tuo on se näyttelijä! Nimi on... siis se näytteli siinä leffassa... 90-luvun draama, kyl sä tiedät! Naimisissa sen kanssa... sano nyt...."
Piti tyttärelle saada päähän yhden laulajan nimen, koordinaatteina oli Vain elämää, laulaa ballaadeja, kolmekymppinen jäbä, blondi. Tiedäthän säkin ketä mä tarkoitan? Juha Tapiota. Mutta taatusti on ollut joskus kolmekymppinen. Ja varmaan ollut blondikin.- ArvostaJaMieti
Ja erinomainen muisti on ilmiselvästi myös vahvuuksiasi,
- eppu2
Osaan vallan mainiosti aamulla lötkötellä peiton alla, ilman kiireen kierää.
Oppiva silmä ja niitten muistikuvien mukaan toimivat kädet.
Kateus senkun yltyy. Mitä varten mä rupesin kiusaamaan itteäni tällä ketjulla? :)
Kun on paljon erinäisiä hommia tehnyt, se toimii varmasti just noin.
- reppuriika
Ihan huippyhyvä en taida olla missään, mutta omaan taitoja ja elämänkokemusta laaja-alaisesti. Näin kai on hyväkin, ettei mieli ylpisty. Sanotaan kestovertohyvä monessa asiassa.
- VihreäPeukutus
hmp.f kirjoitti:
Tuo on hienoa, ja kun itsensä kanssa pärjää, on jo aika pitkällä :)
Yes, yeeees, totta puhut. Toi punanen hyökkäs päälle, kun yritin petkuttaa vihreää.
hmp.f....teit kivan aloituksen.
Älä masennu, mutta sitähän et teekään, noin positiivinen luonne.
Aluksi ajattelin, että osaan kaiken, koska mihinkään en tarvinnut apua siis ennen... mutta, mutta?
Onko pakko olla rehellinen? Mieluusti vastaisin totuuden mukaan vain eppu2 sanoin, paitsi en lötkötele aamulla sängyssä vaan täällä lueskelen teidän illan juttuja aamuisin ja kaikki kirjoitukset luen aamukahvini keralla.
Nuorena "osasin" kaiken ja teinkin. Purin jopa sen kuuluisan pölynimurin ja todellakin piilotin sen, koska ei siitä enää toimivaa tullut, mutta osasin purkaa, joten ainakin 5 pointsia minulle. Tästä toisesta menee ne toiset 5 pointsia, koska "putsasin" lapseni leivänpaahtimen ja suihkutin sen vedellä!? Ääliö!
Kyllä paahdin toimii, mutta vain, kun painan itse jatkuvasti painiketta alas, siis se ylös nostaja ei toimi. Tämä on suurin haasteeni ollut jo 5-vuotta, että joskus minä ratkaisen tuonkin ongelman?
Taisi mennä minun osaaminen pahasti miinuksen puolelle, eikä sitä varppina nosta sekään osaamiseni, kun parkkipaikkoja arvuuteltiin (meidän perhe) Espoossa, että mistä olisi hyvä paikka Hesassa? Miksi minä sain aina kuulla, että on parempi, kun sinä jätät auton kotiin? Kyllä minä sen huomasin, kun keskustelu päätyi jotenkin "maireasti", että kysytäämpä äidiltä?
Nyt siirtelen noita tehtäviä mielessäni aina huomiseen, vaikka osaankin tehdä hyvin sen hellan- ja uunin pesun, niin rajansa kaikella. Nyt on tullut liikaa asioita, joita en hallitse, enkä haluakkaan hallita, kuten tämä tietotekniikan ihmeet.Kristiina23 kirjoitti:
hmp.f....teit kivan aloituksen.
Älä masennu, mutta sitähän et teekään, noin positiivinen luonne.
Aluksi ajattelin, että osaan kaiken, koska mihinkään en tarvinnut apua siis ennen... mutta, mutta?
Onko pakko olla rehellinen? Mieluusti vastaisin totuuden mukaan vain eppu2 sanoin, paitsi en lötkötele aamulla sängyssä vaan täällä lueskelen teidän illan juttuja aamuisin ja kaikki kirjoitukset luen aamukahvini keralla.
Nuorena "osasin" kaiken ja teinkin. Purin jopa sen kuuluisan pölynimurin ja todellakin piilotin sen, koska ei siitä enää toimivaa tullut, mutta osasin purkaa, joten ainakin 5 pointsia minulle. Tästä toisesta menee ne toiset 5 pointsia, koska "putsasin" lapseni leivänpaahtimen ja suihkutin sen vedellä!? Ääliö!
Kyllä paahdin toimii, mutta vain, kun painan itse jatkuvasti painiketta alas, siis se ylös nostaja ei toimi. Tämä on suurin haasteeni ollut jo 5-vuotta, että joskus minä ratkaisen tuonkin ongelman?
Taisi mennä minun osaaminen pahasti miinuksen puolelle, eikä sitä varppina nosta sekään osaamiseni, kun parkkipaikkoja arvuuteltiin (meidän perhe) Espoossa, että mistä olisi hyvä paikka Hesassa? Miksi minä sain aina kuulla, että on parempi, kun sinä jätät auton kotiin? Kyllä minä sen huomasin, kun keskustelu päätyi jotenkin "maireasti", että kysytäämpä äidiltä?
Nyt siirtelen noita tehtäviä mielessäni aina huomiseen, vaikka osaankin tehdä hyvin sen hellan- ja uunin pesun, niin rajansa kaikella. Nyt on tullut liikaa asioita, joita en hallitse, enkä haluakkaan hallita, kuten tämä tietotekniikan ihmeet.:)) onko sulla kikkarat hiukset? Jos peset sähkövempaimia vedellä, meinaan ;)
- liesi
Niin minäkin, pesen sen joka käyttökerran jälkeen.
- TeräväPääJa
Keraaminen on helpompi pestä. Se pitää ja kannattaa pyyhkiä aina jäähdyttyään heti puhtaaksi. Kahvallinen partakoneenterä on hyvä apuväline, joita saa joidenkin liesimallien mukana vakiovarusteena.
Olen tosi näppärä täyttämään lääkedosetteja ja syöttämään aamuin illoin jopa seitsemän tablettia vastahakoiselle hoidettavalle.
Hellan peseminen ei suju niin näppärästi.Harjoitus tekee mestarin.
Siksi mullakin tuo hellanpesu on lähellä sydäntä, löysin nimittäin mansikoita 10€/laatikko. Syötiin niin että napa raikui, ja lopuista piti tehdä hilloa. Ei mun tarvinnut kuoria vaahtoja pois, ne löysi tiensä kannen alta ihan itse :/ en muista mitä keksin tehdä sillä aikaa, jotain tärkeetä se oli.hmp.f kirjoitti:
Harjoitus tekee mestarin.
Siksi mullakin tuo hellanpesu on lähellä sydäntä, löysin nimittäin mansikoita 10€/laatikko. Syötiin niin että napa raikui, ja lopuista piti tehdä hilloa. Ei mun tarvinnut kuoria vaahtoja pois, ne löysi tiensä kannen alta ihan itse :/ en muista mitä keksin tehdä sillä aikaa, jotain tärkeetä se oli.Taitolaji saada seitsemän tablettia mahtumaan dosetin pikkulokeroon. Oikea järjestys on tärkeää, muuten ei mahdu pääliläpyskä kiinni.
Paljonkohan siinä laatikossa oli mansikoita, täällä maksavat 30€/laatikko.
Hellan ääressä odottaminen on tylsää ja heti kun käännät selkäsi, alkaa tapahtua. Tuttu juttu.Ancelina kirjoitti:
Taitolaji saada seitsemän tablettia mahtumaan dosetin pikkulokeroon. Oikea järjestys on tärkeää, muuten ei mahdu pääliläpyskä kiinni.
Paljonkohan siinä laatikossa oli mansikoita, täällä maksavat 30€/laatikko.
Hellan ääressä odottaminen on tylsää ja heti kun käännät selkäsi, alkaa tapahtua. Tuttu juttu.Se oli se perinteinen 5kg laatikko. Eestiläisiä, olivat ennen Juhannusta just tuota 30€luokkaa. Kun sattuu oikeaan aikaan oikeaan paikkaan...
hmp.f kirjoitti:
Se oli se perinteinen 5kg laatikko. Eestiläisiä, olivat ennen Juhannusta just tuota 30€luokkaa. Kun sattuu oikeaan aikaan oikeaan paikkaan...
Ahaa, no sitten ymmärrän hinnan.
Ostan mansikat oman pitäjän mansikanviljelijältä, maksavat enemmän, mutta laatu on ensiluokkaista.
- Panomies__29
Naiset on pitäneet minua hyvänä panomiehenä. Olen kuullut tämän miltei viikottain ja useilta naisilta, kerran jopa nuorelta neiti nunnalta.
Paha juttu tässä on vain se, että,en pysty jakamaan tätä onnen miespuolisille kavereilleni. Joskus pubissa he kullä mielellään kuuntelevat kokemuksiani, luottamuksellisesti.- kyllästyttää.jo
Aina joku panomies paikalla paskaa jauhamassa.
- se-köyhän-mielikuvitus
Älkäämme romuttako epäonnistuneiden miesten hyvää mielikuvitusta. Se kantaa eteenpäin. Ainoa huvitus, mielikuvitus.....
- KierrätysPanomiehiäPYH
Ja miksiköhän niitä naisia on Panomiehelle kertynyt niin paljon?
Olisikohan syynä se, ettei kukaan ole välittänyt ryhtyä opastamaan ja pitämään miehestä kiinni pitempään. Hyvää rakastajaa haluaa pitää pitempään lähellään ja itsestään kummia kuvittelevat voi ihan mielellään laittaa samantien kierrätykseen. Oot sitten jättänyt kyyneleitä perässäsi, vai? Onhan se intohimo parhaimmillaan myös kaunis asia.
- 1eero
Osaan järjestää oloni mukavaksi tällä hetkellä veneessä sateen ropistessa asettaa tiettyjä vaatimuksia, noin muuten omasta mielestäni ei yleen jää sormi suuhun. Ompelus työt ei oikein luonnista, täytekakun osaan tekasta ja nuorempana osasin juhlia.
Olen vankasti sitä mieltä, että tuollainen taito on tosi tarpeellinen, ja syrjäyttää kaikki masikset ja depikset.
Työssäni olen hyvä ja kokenut........vaikka itse sanonkin :D
- OlisiKivaKuulla
Mitä teet työksesi?
hmp.f kirjoitti:
Onko se kutsumus vai pelkkä duuni?
Vaikea sanoa mikä se silloin oli kun kolkyt vuotta sitten alalle lähdin. Mulla oli silloin kaksi vaihtoehtoa ja molemmat samaan suuntaan. Mualima on muuttunut niistä päivistä paljon ja kutsmus ei elätä. Joten ei ole sädekehää pään päällä :).
- de-meter
Ei taida olla. Sitä hyvää taitoa. Nuorempana olin hyvä ottamaan vastaan uusia tehtäviä, oppimaan uutta, enää en ole. Turhalta ja työläältä uuden oppiminen tuntuu...
Mutta perunan kuoriminen sujuu. Sen olen huomannut, kun nuorten kanssa olen sitä tehnyt...)):)) näin pasta-nuudeli aikaan tahtoo meilläkin olla noin, että perunat syödään vaikka kuorineen. Onko sitten ihme että nyrpistää nenäänsä sille.
- henrjii
Olen hyväntahtoinen hölmö, ole aina luullut että ihmiset haluavat toisilleen pelkkää hyvää
- JoskusPettyy
Olemme sitten sukulaissieluja. En halua luopua uskostani, vaan kohtaan pettymyksiäkin mieluummin aina välillä.
- Priorisoija
Olen mestari rentoutumaan,tehtyäni aina ensin sutjakkaasti tarvittavat hommat.Siihen rentoutumiseen ,on se sitten lekottelua tai kuntoilua,jää ruhtinaallisesti aikaa näin 68 vuotiaana .
Sitten pääsetkin ansaitulle lomalle :) Ehkä tuo on just se mikä multa puuttuu rentoutumisen suhteen! En osaa suunnitella oikein mitään, ja jahkailen vaikka kuinka pitkään ennen kuin pääsen alkuun.
- Aaah_uuuh_oih
Olen nainen. Olen luonnonlahjakkuus nettisekstaamaan tuntemattomankin kanssa. Ja tutummankin toisella ja kolmannella ja neljännellä...nettitapaamiskerralla. Jo eka kerralla se mies, joka viekotteli minut kanssaan opettelemaan, huusi kuin palosireeni ja voihki pyörtyvänsä. Vaativa laji. Eläytymistä, empatiaa, kontaktia, kohtaamista, heittäytymistä vaatii upea nettiseksi. Teatteriakin se on, pääroolin esittämistä täysin palkein.
He, jotka eivät osaa, vähättelevät nettiseksiä.- IhanaaOnLäheisenKaa
Ei kiinnosta pätkääkään, ellei rakkaani itse halua sellaista matkoilla ollessaan. Se on täysin yksityistä, eikä siinä tarvitse kiljua.
Olemme oppineet rakastelemaan pahemmin metelöimättä, aluksi lasten vuoksi ja sitten hallitsimme kuviot muutenkin. Posketkin välillä punoittavat, kun pintaverisuonetkin kiihtyvät pumppaamaan vauhdikkaasti, kun oikea kokovartalo-orgasmi vyöryy päälle.
Jos on rakas, ihana, läheinen kumppani, sitä ei voi netissä ja mielikuvituksella korvata. Ovat ihan eri luokan juttuja. Jälkimmäisellä voi yrittää korvata täydellisen puutteen. - Aaah_uuuh_oih
IhanaaOnLäheisenKaa kirjoitti:
Ei kiinnosta pätkääkään, ellei rakkaani itse halua sellaista matkoilla ollessaan. Se on täysin yksityistä, eikä siinä tarvitse kiljua.
Olemme oppineet rakastelemaan pahemmin metelöimättä, aluksi lasten vuoksi ja sitten hallitsimme kuviot muutenkin. Posketkin välillä punoittavat, kun pintaverisuonetkin kiihtyvät pumppaamaan vauhdikkaasti, kun oikea kokovartalo-orgasmi vyöryy päälle.
Jos on rakas, ihana, läheinen kumppani, sitä ei voi netissä ja mielikuvituksella korvata. Ovat ihan eri luokan juttuja. Jälkimmäisellä voi yrittää korvata täydellisen puutteen.Et varmasti myöskään katso teatteriesityksiä tay elokuvia? Elät elämää etkä käytä mielikuvistusta.
Samasta syystä kuin elokuvat ja teatteriesitykset myös nettiseksi laajentaa ihmistuntemusta. Nettiseksi ei ole pelkkää seksiä, se ei pysy pelkkänä seksinä. Väittäisin, että nettiseksissä pääsee toista ihmistä hyvin lähelle ja syvälle hänen persoonaansa. Se on ainutlaatuinen kohtaaminen. Siis upea ilmainen kahden ihmisen kohtaaminen, joka johtaa nettiseksiin. - Aaah_uuuh_oih
IhanaaOnLäheisenKaa kirjoitti:
Jos on rakas, ihana, läheinen kumppani, sitä ei voi netissä ja mielikuvituksella korvata. Ovat ihan eri luokan juttuja. Jälkimmäisellä voi yrittää korvata täydellisen puutteen.Taisit vastata väärään ketjuun?
Siis tässä ketjussa keskustellaan taidoista. Ei keskustella siitä kiinnostaako sinua tämä taito.
Minulla on taito nettisekstata. Aaah_uuuh_oih kirjoitti:
Taisit vastata väärään ketjuun?
Siis tässä ketjussa keskustellaan taidoista. Ei keskustella siitä kiinnostaako sinua tämä taito.
Minulla on taito nettisekstata.Just oikein tajusit tämän ketjun. Kyllä varmaan kaikissa asioissa harjaantuu huippuhyväksi kun on tarpeeksi kiinnostusta :)
Letunpaistossa, taikina on nyt tekeytymässä. Luomuvehnäjauhoja sekä luomuohraa, pun. maito, voisulaa sekaan ja voita paistamiseen, suola.
Tässä mä oon haka! ja monessa muussakin, mutta vaatimattomuus luonteessani estää kehuskelemasta, tälläkertaa. :-)- namista
tuleeko luomumunaakin mukaan.
Tulee, tulee! Miten nyt unohdin mainita vapaankananmunat! Munien luomusta en tiedä, pääasia ettei ole kurjuudessa munittuja.
Mitä, laitatko voisulaa lettutaikinaan? Tuleeko sellaisia pitsireunaisia.... :P slurps.
Kurjuudessa munittuja suomalaisa munia ei taida ollakaan enää. Eikö kaikki ole nykyisin vähintään lattiakanoja. (hyvä Suomi)
- sipeliini
On niitä pilvin pimein, taito tehdä tarinoita,
tuottaa tuoretta tekelettä, tehdä taidetta totisesti,
runot rustaan rupatellen, ruokin rakkaat rakkaudella.- sipeliini
hmp.f kirjoitti:
Näköjään osaat runoillen tarinoida :) hienosti toikin tuli.
Kiitos! mielipuuhiani onkin runojen "rustaus", koululaisena koulun erilaisissa tilaisuuksissa opettajani pisti minut aina lukemaan runoja, mielelläni niitä esitinkin, nykyisin kirjoittelen omaksi ilokseni, pöytälaatikko alkaa olla täynnä ja joskus niitä lipsahtelee ihan julkisille jorinoille.
- ent.siivoojaparka
Laiskottelu ja nukkuminen ovat minun ehdottomia bravuureitani.
Tänä aamuna tosin heräsin jo puoli kuudelta. En ymmärrä mikä minun yleensä niin hyvät uneni katkaisikin niin lyhyeen, kissatkin vielä nukkuivat. Tavallisesti nukun puolille päivin melkein tauotta riippumatta siitä, mihin aikaan olen mennyt nukkumaan. Päiväunia ei sitten tarvinnut narrailla kuitenkaan.
Laiskuuteni pelastaa minut hellan pesulta, ainakaan kovin usein. Mikro meinaa likaantua sitäkin enemmän, mutta nekin on nykyisin jo verrattain halpoja. Ostan uuden, kun entinen likaantuu liikaa.
Rahtimuulin taipumuksia minulla yllättäin näyttää myös olevan. Kolmena päivänä rahdannut likan muuttolaatikoita ja säkkejä, kun hän ei itse pysty kantamaan mitään ja halusi "vähän jo jotain" uuteen asuntoonsa, että pääsee elämisen alkuun siellä ennenkuin kaverit joutavat viikolla vetäisemään "isoimmat ja painavimmat" peräkärryllä.
Se "vähän jotain" tarkoittikin kaikkea, mitä vain mitenkään sai tojotan takaluukkuun mahtumaan kerrallaan. Melkein 60 kertaa kiipesin raput neljänteen kerrokseen ja kannoin alas het niin painavia laatikoita; astioita, kirjoja, mitä niissä lie ollut, mutta eniten vahvisti hauiksia ja pohkeita ne, missä luki päällä punaisissa lapuissa Akta (ei kai niissä lie dynamiittia ollut?). Sitten vielä "oi ja voi, vielä kun saisi tuon kuuden hengen ruokapöydän, tuon hyllykön ja ... Luulisi hänen nyt niillä jo "vähän alkuun pääsevän".
Näkyisi sitä vielä tässä iässä ihmeen paljon jaksavan, kunhan vain saisi laiskottelultaan ajoiksi. Kotona kun ei "jaksa" edes siivota eikä tiskata. Mutta eihän minun silloin voisi sanoakaan olevan hyvä edes laiskottelemaan, jos sellaisia tekisin. Jostainhan minun on pidettävä kiinni missä olen hyvä, muita parempi.No joo, tuo siivoaminen saattaa ehkä olla vähän sellainen statuskin, että näyttää muille kuinka elämä on hallinnassa ja muuta... Ainakin mulle tulee ihan hirveä siivoamisvimma jos tiedän että joku tulee kylään. Ja sitten viheltelen, että minähän olen hyvä ja tarkka emäntä, aina näin siistiä! Että kyllä mä ainakin pidän sitä hyveenä että on oma itsensä kaiken aikaa, eikä esitä mitään roolia muiden silmälumeksi.
60 kertaa. Jätitkö mitään itse muuttokuormaan? :))
- Epätäydellisenhyvä
Osaan pestä muutakin kuin hellan. Koti on ehkä vähän liiankin siisti, ainakin sukulaisten mielestä. Sitten on sellainen "hyvä taito", jonkin sortin erityissellainen, jolle täytyy nyt kaivaa hauta ja unohtaa se. Tie nousi pystyyn, jatkoa ei näy ...
Tuo kuulostaa surulliselta. Auttaako ruttaus?
Se on mukavaa pitää huushollia puhtaana, mä tosin olen vähän antanut periksi siinä. Ei riitä aika. Ehkä vielä joskus. Sun sukulaiset on vain kateellisia :)- Vainemälää
Mitä on "ruttaus"?
- Kiitskuitenkinaatoksesta
Hehetystä. Meillä päin ruttaus tarkoittaa vähän samaa kuin esim. auton mälläys, kasaan tai lyttyyn saattaminen. - Rutistaminen ja halaaminen tuntuisi varmasti hyvältä, mutta niitä asioita eivät auttaisi yhtän yhtää.
Kiitskuitenkinaatoksesta kirjoitti:
Hehetystä. Meillä päin ruttaus tarkoittaa vähän samaa kuin esim. auton mälläys, kasaan tai lyttyyn saattaminen. - Rutistaminen ja halaaminen tuntuisi varmasti hyvältä, mutta niitä asioita eivät auttaisi yhtän yhtää.
Niin katos nääs, se on tullut siitä kun yleensä mun paistinpannu heiluu. En silittele, enkä mä noin perinteisesti kovin romanttinen ole. Niin sitten jos kerta halaan, niin se pitää olla ruttausmainen. Ainakin näyttää siltä. Tai maine menee :)
- Hellimällä
Oletko sinä siis mieäs? Tai en makaan mikään romanttinen tyyppi ole, mutta silittää osaan silti. Sekä silitysraudalla että muutenkin. Ja halia ja hiveltää.
- ent.siivoojaparka
Kiitskuitenkinaatoksesta kirjoitti:
Kyllä minustakin ihmisen ruttaaminen rumalta kulostaa. Paljain käsin tuskin kukaan pystyy aikuista ihmistä fyysisesti ruttaamaan. Johan siinä veri lentäisi.
Henkisesti rutattuja kyllä maailmassa lienee paljonkin. Hellimällä kirjoitti:
Oletko sinä siis mieäs? Tai en makaan mikään romanttinen tyyppi ole, mutta silittää osaan silti. Sekä silitysraudalla että muutenkin. Ja halia ja hiveltää.
Sanoinhan että paistinpannulla heilun? Onko se miehekästä?
- Heh-heh-heee
Joo-o, nykypäivänä.
Heh-heh-heee kirjoitti:
Joo-o, nykypäivänä.
Ai niinku mikä vuosimalli? Nuoremmat miehet kokkaavat kyllä, mutta enemmän wokkipannussa. Se on kevyt, ja niin kupera ettei tunnu missään :)
- kai_mulla_sitte_on
Naiset ovat minua kyllä kehuneet.
- baras.gaigista
Olenn maaailman parras kaikesssa erigoissesti oikeinkirjoituksseessa ja walehtelusa. gumassakaan ei ole woitajaa löytyny
Oiken näkeminen on myös Taito.
Eräs emäntä katsoi uli lahden ja ihmetteli kuka pesee lasta mutta tarkemmin nähden Manu pesi omia munia ja sitä.Olen tosi hyvä menemään ja tulemaan, nytkin just tulin ja kohta taas menen...
hiireni vain voihkii ja valittaa, ostan uuden...
hiiretön elämä on niin, niin hidasta.Nähden taitoja taakse päin. Nämä ottaa päähän, koska niitä nään unissa hyvin paljon. Hitsatessa moottorin osia ex titan hyvin vaikeaa-- sitten tuli esille hits-koneissa suuria eroja. Inkonel materiaali oli minulle hyvä myös monet muut.
Suomalaisuus--- toiselta osastolta kaverit kysyivät kuinka Suomessa, oli pieni tanko ja laakeri-- suomessa ei saatu pois laakeria, he näyttivät kylmävety ja ulos ja Vasara se siitä--välillä kupari--- näin ilman sanoja--suomalaisuus--Olin ilman sanoja.Rosaliiin, hiiri on niin ala-arvostettu! Vaikka se viekin koko käden (voi saada jännetupentulehduksen) niin eipä oikein ilmankaan voi elää. Varsinkin jos on pöytäkone.
xx9 kirjoitti:
Nähden taitoja taakse päin. Nämä ottaa päähän, koska niitä nään unissa hyvin paljon. Hitsatessa moottorin osia ex titan hyvin vaikeaa-- sitten tuli esille hits-koneissa suuria eroja. Inkonel materiaali oli minulle hyvä myös monet muut.
Suomalaisuus--- toiselta osastolta kaverit kysyivät kuinka Suomessa, oli pieni tanko ja laakeri-- suomessa ei saatu pois laakeria, he näyttivät kylmävety ja ulos ja Vasara se siitä--välillä kupari--- näin ilman sanoja--suomalaisuus--Olin ilman sanoja.Millä vempaimella titaania hitsataan? TIG:illäkö?
Hatunnosto, xx9, sä oot tainnut olla huippuhitsari, yksi maan parhaimmista. Noin kalliiden aineiden kanssa vehtaaminen ei anneta kuin parhaille. Kumarrus sinnepäin!- EnTarvii
hmp.f kirjoitti:
Rosaliiin, hiiri on niin ala-arvostettu! Vaikka se viekin koko käden (voi saada jännetupentulehduksen) niin eipä oikein ilmankaan voi elää. Varsinkin jos on pöytäkone.
En ole vuosikymmeniin enää hiirtä käyttänyt. En piirtelee sellaisia kuvia ietokoneella että tarvitsisin. TouchPad riittää minulle ja tulen IPadin ja kännykän kanssa tietysti toimeen ilman sitäkin.
hmp.f kirjoitti:
Millä vempaimella titaania hitsataan? TIG:illäkö?
Hatunnosto, xx9, sä oot tainnut olla huippuhitsari, yksi maan parhaimmista. Noin kalliiden aineiden kanssa vehtaaminen ei anneta kuin parhaille. Kumarrus sinnepäin!Suomessa oli lähes puku päällä töissä ainakin Valkoinen paita ja kravatti, myös huono palkka.
Lentokone teollisuus alkoi 1986-2005 sitä ennen oli erilaista hitsausta.
Vanha tehdas toimii vaikka täällä ei ole Ruotsalais omistusta tehtaissa-lähimmän omistaa Suomalainen .Tig tietenkin ja kokeet eri metalleihin oli joka toinen vuosi.
Täytyy näin jälkeen päin sanoa hyvin rasittavaa henkisesti--- oliko kaikki piirustuksein mukaista. Vielä tänään unissa tulee työt esille.xx9 kirjoitti:
Tig tietenkin ja kokeet eri metalleihin oli joka toinen vuosi.
Täytyy näin jälkeen päin sanoa hyvin rasittavaa henkisesti--- oliko kaikki piirustuksein mukaista. Vielä tänään unissa tulee työt esille.Oli varmaan rasittavaa. Kuin pääsykoe omaan duuniin joka toinen vuosi. Kenkää vaan jos ei läpäise.
Mun ensimmäinen ammattini oli asentaja-koneistaja. Koulussa, ja vielä verstaan lattialla puhuttiin paljon siitä että kunpa tulisi niin hienot saumat että pääsis laivahitsaukseen. Jotkut oppi heti muutamasta kerrasta miten metalli käyttäytyy, sekä hallitsemaan käden. Toiset ei ikinä. Sitä joko on tai ei. Eipä minusta laivahommiin olisi ollut kuitenkaan, liian raskasta työtä naiselle, näin ainakin sanottiin. Ei edes tajuttu unelmoida lentokone-hitsaamisesta. Sen täytyy alan korkeinta huippua. Sitä ylemmäksi ei pääse.
Muut tytöt mietti sukkahoususaumoja, mä mietin hitsaussaumoja.- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Oli varmaan rasittavaa. Kuin pääsykoe omaan duuniin joka toinen vuosi. Kenkää vaan jos ei läpäise.
Mun ensimmäinen ammattini oli asentaja-koneistaja. Koulussa, ja vielä verstaan lattialla puhuttiin paljon siitä että kunpa tulisi niin hienot saumat että pääsis laivahitsaukseen. Jotkut oppi heti muutamasta kerrasta miten metalli käyttäytyy, sekä hallitsemaan käden. Toiset ei ikinä. Sitä joko on tai ei. Eipä minusta laivahommiin olisi ollut kuitenkaan, liian raskasta työtä naiselle, näin ainakin sanottiin. Ei edes tajuttu unelmoida lentokone-hitsaamisesta. Sen täytyy alan korkeinta huippua. Sitä ylemmäksi ei pääse.
Muut tytöt mietti sukkahoususaumoja, mä mietin hitsaussaumoja.Saumallisia sukkahousuja?
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Saumallisia sukkahousuja?
Eikö sellaisia ole? En mä oikeasti tiedä mitä ne tytöt mietti, kunhan heitin. Jotain naisellista varmaan kuitenkin. Pysyin niihin aikoihin kaukana sellaista.
- kikkararasti
Osaan kirjoittaa kynillä samanaikaisesti molemmilla käsillä - tosin vain samaa tekstiä. Ei suurta apua kun kopiokoneet on jo keksitty.
- just.heti
xx9 kirjoitti:
Suomalaisen Unelma on olla on olla apina!!!!
Mees ensin pesee suus saippualla ja hyppää uuniin.
Kikkararasti, enpä ole kuullutkaan koskaan tuollaisestakaan taidosta! Tai kaksikätisyydestä kyllä kuullut, mutta en elävästä kopiokoneesta :)
- jepuli.s
Olen oppinut laiskottelemaan hyvällä omallatunnolla. Siinä on taito joka olisi pitänyt omaksua aikaisemmin.
Tuo on niin totta! Mä laiskottelen kaksi kertaa vuodessa hyvällä omallatunnolla (muulloin huonolla sellaisella), hellepäivinä rannalla ja jouluna.
Osaan nuohota meidän leivinuunin :)
- kylmätotuus
Minähän mestaroin lähes kaikkialla, kuten tiedetään.
Olen haka ratkomaan kimurantteja ristikoita.
Punaisen Pelikaanin tehtäviä pähkäillessä aika kuluu kuin siivillä.- Varma-osaaja
Osaan keittää kahvin kun herään liian aikaisin kuten nyt. Painan joko yhtä nänniä eli nappia, kone jauhaa paput ja pulp pulp sieltä alkaa saapua hyvää aamukahvia. Jos teen suotimella, painan kahta nän...nappia.
- kylmätotuus
hmp.f kirjoitti:
Tuo pitää varmaan muistin terävänä. Oletko sudokuja koskaan kokeillut?
Olen sudokujakin ratkonut, mutta ne eivät oikein nappaa.
Enemmän minua kiehtovat sanalliset tehtävät, joissa ei ole nippelitietoa. Sokkokryptot ja piilosanat ovat myös mielenkiintoisia ratkottavia.
Nekin ratkaisen alta aikayksikön tietenkin.
Vähemmän mairitteleva taitokin minulla on.
Onnistun rikkomaan kodinkoneita.
Tänäänkin sain imurin unohtamaan varsinaisen tehtävänsä kesken siivouksen.
Moottori kyllä pörisi, mutta imuteho hävisi tipotiehensä. Luultavasti se päätti lähteä kesälomalle tai eläkkeelle.
Minun tuurillani seuraavaksi hajoaa pakastin, jota nyt niin kipeästi tarvitsisin, kun marjojen pakastusaika on käsillä.
Ja eihän kaksi voi mennä ilman kolmatta, eihän?
Mikä se kolmas on?
Tietysti tämä vanha tietokonerähjä. Ettei vaan suodatin ollut tukossa, tai letku? Kai niilläkin on elinaikansa :/ hyvä imuri ei edes ole mikään helppo ostos. Pitää olla tarpeeksi pitkä johto ja putki, ja tehojakin tosiaan saa olla. Ei noista aina tiedä ennen kuin värkki on jo käytössä, sitten vasta huomaa että ei ollut ihan niin hyvä.
...se vaan kun en kelpaa, nuohoamaan tekemääni piippua ja uunia.
- eppu2
Pesen keraamisen lieden kivipesuaineella.
Hajuton, myrkytön, fosfaatiton, biohajoava.
Hyvin lähtee, voi pestä mitä vaan.
Ostanut joskus rautakaupasta nimellä Universal Stone. Vihreä pyöreä purkki. Ollut joskus Tokmannillakin nimellä Onneksi on.Aika hyvä nimi pesuaineella :))
Mä pesen hellan karhunkielellä ja ruokasooda, ensin vähän vettä jotta lika liottuu, sitten sooda. Jotta ne metallirenkaat tulisi puhtaiksi, hinkkaan karhunkielen veitsellä edestakaisin :) Tehokasta. Periksi ei anneta ennen kuin kiiltää.- OikeaVeitsikö
Millainen on karhunkielen veitsi?
OikeaVeitsikö kirjoitti:
Millainen on karhunkielen veitsi?
Oisko pitänyt olla "karhunkieltä veitsellä"? Kyllä mä periaatteessa noi päätteet osaan, mutta lennossa tulee usein väärin.
- HyväIdeaNoudatan
Loistoidea, en olisi itse keksinyt.
- tahtoo.tietää
hmp.f kirjoitti:
Aika hyvä nimi pesuaineella :))
Mä pesen hellan karhunkielellä ja ruokasooda, ensin vähän vettä jotta lika liottuu, sitten sooda. Jotta ne metallirenkaat tulisi puhtaiksi, hinkkaan karhunkielen veitsellä edestakaisin :) Tehokasta. Periksi ei anneta ennen kuin kiiltää.Nyt tuli uusi termi karhunkieli. Mikä tai mitä se on?
- eppu2
tahtoo.tietää kirjoitti:
Nyt tuli uusi termi karhunkieli. Mikä tai mitä se on?
Se on karkea pesusieni. Ostin itse juuri sellaisia sieniä paketin, jossa toisella puolen sientä on karhunkielisieni.
- tööttt
Ei yhtään mitään hyvää - edes välttävää taitoa
- Bessie oli oikeassa kun yhdessä jutussa iski päin pläsiä
- vajaakuntoisten osa vaan on semmoinen että on ihan turhaakin turhempi tunne ja toive olla enää olla edes elossa. Lähinnä olen onnellinen minäkin kaikista saamistani potkuista - tietää ja tuntee, mit on olla monissa liemissä
elävänä keitetty - silleen tuskainen olo - tuntee vain olevansa kaikkien kyylääjien kyttäämä helppo nakki - vailla ihmisoikeuksia ja - arvoa.Töötttelis, oisko sun vahva puoli sitten nöyränä oleminen. Se on sellainen kaunis taito, joka terveenä porskuttava ihminen ei välttämättä osaa.
Tosin tuossa on varmaan tosi huonokin puoli.
- yökyök
Omistin kerran pienen kolmen apinan patsaan. Pronssinen metallivalu, ajansaatossa katosi - en kuule, en näe, enkä jatkossa puhu koskaan mitään
- sekö olisi ihanne - yhteiskuntaa edustava malli Suomessakin`?
Koskaan ei pärjännyt alueelleen tunkeutuville joukoille - edes yhdessäkään asiassa - keneltä mielestänne pitäisi armoa vielä anella
- manalan katalain kanojen maailmassa?- Mistäpuhut
Että mitä?
- tööttt
No vaikkapa mieti mitä rotan mentäviä aukkoja maailmassa yleensä on olemassa - niitten vahvuudet, heikkoudet, uhkat ja mahdollisuudet
tai kaikki niiittenkin taidot - ? tööt---omistan patsaita italialaista mormoria--- tietenkin valettu formissa , monia ovat kauniita---puutarhassa.
Kuinka nolla kysymykseen on paljon vastauksia--- koska kansa on NOLLA.
- kysy.vä
Miksi sinä käyt tällä palstalla?
Puhun hyvin arvoin suomea ja Te suomalaiset luulette olevan jotain mutta olette nollia maailmassa tänään.
- henrjii
nopeat kädet, olen harrastanut nyrkkeilyä, joku apina ei kerkee nollaa sanomaan kun jo lätty värisee
- eppu2
Hyvä Henrjii, nyt luin kommenttisi ja hekotus tuli ilmoille.
- Missämättää
Mitä nauramista siinä on jos joku lätkii toisia naamaan edes kuuntelematta?
Kuulunette siihen samaan potulaan joka naureskelee töllössä näytettäville kotivideoille, joissa tapahtuu ja sattuu - oikeasti. Mitä nauramista siinä on että ihmisiä, monta kertaa lapsiakin, sattuu? Oli se pienempi tai isompi sattumus eli haveri. - eppu2
Missämättää kirjoitti:
Mitä nauramista siinä on jos joku lätkii toisia naamaan edes kuuntelematta?
Kuulunette siihen samaan potulaan joka naureskelee töllössä näytettäville kotivideoille, joissa tapahtuu ja sattuu - oikeasti. Mitä nauramista siinä on että ihmisiä, monta kertaa lapsiakin, sattuu? Oli se pienempi tai isompi sattumus eli haveri.Kommentin pointti ei ollut lätkimisessä.
Ihan muusta oli kyse.
Joten älä tee hätiköityjä päätöksiä, millainen joku on. - Hätiköijäonjokumuu
Vaan missä? Voinet selvittää jos se on jossain muualla kun selvällä Suomen kielellä on sanottu. Jos on harrastanut nyrkkeilyä ja "lätty värisee" niin mitä muuta se voi tarkottaa?
- eppu2
Hätiköijäonjokumuu kirjoitti:
Vaan missä? Voinet selvittää jos se on jossain muualla kun selvällä Suomen kielellä on sanottu. Jos on harrastanut nyrkkeilyä ja "lätty värisee" niin mitä muuta se voi tarkottaa?
Se oli sanoissa ´joku apina ei kerkee nollaa sanoon´´ lätyn värinä oli sivuseikka, eikä värinä ole synonyymi lätkimiselle.
Ps. en katsele kotivideoita. eppu2 kirjoitti:
Se oli sanoissa ´joku apina ei kerkee nollaa sanoon´´ lätyn värinä oli sivuseikka, eikä värinä ole synonyymi lätkimiselle.
Ps. en katsele kotivideoita.Juuri näin, eikä mua ainakaan haittaa vaikka lätty lätisee kirjoituksissa, ei tässä kukaan oikeasti saanut turpiinsa. Se ei olisi enää naurattanut.
Kotivideoita en pidä minäkään kovin hauskana, ainakaan jos jotakuta oikeasti sattuu.- Olenerimieltä
Apinat ja nollat eivät muuta nyrkkeilysankarin ajatusta yhtään miksikään ja "lätty värisee" tarkoittaa no. että turpiin annetaan.
En minäkään kotivideoita katsele, mutta olen nähnyt sen verran jossain mutkassa, että en osaa kaikkia sattumuksia hauskoina pitää. Oletan kuitenkin, että joku niin tekee; vahingonilo on paras ilo. Sairasta jos nauraa sille, että toisia sattuu.
Ihan yhtä kipeetä kuin jos tinttaa toista niin että lätty värisee. Olenerimieltä kirjoitti:
Apinat ja nollat eivät muuta nyrkkeilysankarin ajatusta yhtään miksikään ja "lätty värisee" tarkoittaa no. että turpiin annetaan.
En minäkään kotivideoita katsele, mutta olen nähnyt sen verran jossain mutkassa, että en osaa kaikkia sattumuksia hauskoina pitää. Oletan kuitenkin, että joku niin tekee; vahingonilo on paras ilo. Sairasta jos nauraa sille, että toisia sattuu.
Ihan yhtä kipeetä kuin jos tinttaa toista niin että lätty värisee.Noin periaatteessa olen sun kanssa samaa mieltä, kaikki duudsonit ja kotivideot on tehnyt että toisen toilailuille on kivaa nauraa, miettimättä miltä kohteelta tuntuu.
Niin kuin eppu2 jos sulle sanoi, se ei ollut se pääpointti että jokin lätisee. Sä joko ymmärrät vitsin tai sitten et. Nähtävästi et. Tulee enemmän mieleen että haluat tehdä tikusta asiaa.- Enkäoletosikko
Eiku ma en ymmärtänyt "vitsiä". Todellakaan. Mun mielestä se oli 'vitsi', huono ja ehkä puujalkasellainen jos se sellaiseksi oli tarkoitettu.
- eppu2
Enkäoletosikko kirjoitti:
Eiku ma en ymmärtänyt "vitsiä". Todellakaan. Mun mielestä se oli 'vitsi', huono ja ehkä puujalkasellainen jos se sellaiseksi oli tarkoitettu.
Jos ei ymmärrä vitsiä, miten voi sanoa, että on huono?
- Puujalkainen
No eix vitsi ole huono jos siitä ei ymmärrä että se on vitsi?
- eppu2
Puujalkainen kirjoitti:
No eix vitsi ole huono jos siitä ei ymmärrä että se on vitsi?
Mutta jos joku toinen ymmärtää heti saman vitsin, mitä toinen ei.
- Tilannekomiikkaa
Tai on ymmärtävinään. Ja sitten on myös asioita, jotka naurattavat vaikka vitsiä ei olekaan.
On myös Taito tuntea Suomi-apinaa vuosien matkalla tulee tuntemus otti kuitenkin aikaa yli 40 vuotta, näin totuus varmaan samoin monella muulla.
- entinenmiäs
On. Olen mestari hukkaamaan tavaroita. Tämän tästä esim. pihahommissa tarvitsisin jotain työkalua mutta sitä ei löydy sieltä, missä sen kuuluisi olla. No, kyseinen "taito" ei kylläkään ole kovin hyvä taito, mitä aloituksessa kyseltiin.
- entinenmiäs
hmp.f kirjoitti:
Jos se on joku vihje että löhöile välillä :)
Sehän kolahtaa vaan omaan nilkkaan, jos löhöileen aletaan. Esim. ruohon leikkuu, jos jätät väliin, niin entistä kovempi duuni. No, ruohonleikkuria en sentään ole vielä onnistunut hukkaamaan;)
entinenmiäs kirjoitti:
Sehän kolahtaa vaan omaan nilkkaan, jos löhöileen aletaan. Esim. ruohon leikkuu, jos jätät väliin, niin entistä kovempi duuni. No, ruohonleikkuria en sentään ole vielä onnistunut hukkaamaan;)
Nojoo, mutta esim. rikkaruohot on hyvät nyppästä tukasta kun on vähän isompi. Sitäpaitsi talvi korjaa ne kumminkin :)
Nurtsin joutuukin nyt leikkaamaan kaksi kertaa viikossa jos siistin pihan haluaa :/ Mitähän mannaa sieltä taivaalta on satanut.
Yksi huippu oli kun toiselta osastolta tuli kaverit kysymään, kuinka on osaaminen Suomessa. Oli osa moottoria pieni putki ja siinä laakeri--- sitä ei saatu pois suomessa.
Kone oli suomen johtajan siihen aikaan. Putki kylmään ja sitten pupari ja Vasara--aika noin 20 sekuntia siinä asia. Tunsin hölmyyttä en enää koska tiedän hölmyys suomessa jatkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648223Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592572- 76928
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 25826
- 55823
- 64812
- 12810
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713