Mitä et osaa?

OpetellaankoOpitaanko

Mitä et osaa?
Mikä on sinulle ylivoimaista tai mahdottoman vaikeaa?

Onko jotain, mitä sinun on mielestäsi mahdotonta oppia?

55

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

      En osaa teurastaa eläimiä. En ees kaloja.
      Olisi ylivoimaisen mahdotonta mennä töihin teurastamoon.

      • kamalatyömaa

        Minä olin yhden kesän teurastamolla töissä.
        Joka päivä sain maksaa ja kärsiä.


    • Vahinko.vaan

      En osaa olla sopuli lauma, niin kuin täällä monet.

    • VähänOpinJoskus

      En osaa laulaa, enkä oikein tunne enää nuottejakaan.

    • eppu2

      On paljonkin asioita mitä en osaa. Paljon on myös asioita joita osaan.
      Oppia voi melkeimpä mitä vaan.
      Kaikki on kiinni siitä, minkä oppimiseen on halua ja motivaatiota.

    • Eiriidahaluistenystävä

      En osaa riidellä viittä minuuttia pidempään.Mielestäni se on niin turhaa.Sanon mielipiteeni ja piste.Sanon myös vastapuolelle ,että sinä olet sitä mieltä ja minä tätä,turha jatkaa riitaa.Maailma on täynnä erilaisia mielipiteitä asioista.
      Riitaa haastavat ,kiukuttelevat ihmiset ei tykkää tästä.

      • ent.siivoojaparka

        Osaan minä riidellä, väitellä, jankuttaa .... vaikka kuinka pitkälle, jos vain toinen jaksaa, ei sitä yksin viitsi vaikka joskus tosin riitelen itsenikin kanssa. Mutta ilkeä en osaa olla, yritän vasta harjoitella.


    • Osaamaton

      Ihmissuhteet ovat kyllä ihan hiivatin vaikea laji. Ainakin tällaiselle totuuden torvelolle. Ne sattuvat enemmän kuin laki sallii ja tohtii tunnustaa.

      • Kuokkija54v

        Näin on.
        Miehen kanssa sujuu kyllä hyvin, samoin lasten ja jopa heidän puolisoidensa kanssa.
        Mutta sitten, kouluaikainen bestis kuoli eikä muita lapsuudenkavereita oikein asu lähimailla. Työkavereita oli töissä ollessa, mutta nyt työttömänä ei ole ketään, kun en oikein osaa ystävystyä tässä aikuisiässä.


      • K-itkijäinen

        Aivan päinvastoin. Kaiken maailman ihmisten, vieraitten, puolituttujen, tuttujen ja tuntemattomien kanssa ei ole mitään ongelmaa. Lähimmät ovat vaikeimmat, hankalat, ristiriitaiset, toimimattomat ...

        Miten niille ihmisille joille pitäisi voida sanoa ja puhua kaikki maailman asiat niin kuin ne omasta mielestä ovat, ei voi sanoa juuri yhtään mitään. Herkkähipiäistä, nättinokkaista porukkaa. Totuuden torvelo ei sovi sellaiseen ollenkaan.


      • Kuokkija54v
        K-itkijäinen kirjoitti:

        Aivan päinvastoin. Kaiken maailman ihmisten, vieraitten, puolituttujen, tuttujen ja tuntemattomien kanssa ei ole mitään ongelmaa. Lähimmät ovat vaikeimmat, hankalat, ristiriitaiset, toimimattomat ...

        Miten niille ihmisille joille pitäisi voida sanoa ja puhua kaikki maailman asiat niin kuin ne omasta mielestä ovat, ei voi sanoa juuri yhtään mitään. Herkkähipiäistä, nättinokkaista porukkaa. Totuuden torvelo ei sovi sellaiseen ollenkaan.

        Noinhan se menee. On kokemusta viime vuosituhannelta. Äitini katsoi oikeudekseen sanoa mitä "sylki suuhun toi". Vanhoja piti kunnioittaa, mutta hän ei kunnioittanut muiden tunteita tai muutakaan. Jos sanoi takaisin, sai kuulla olevansa ilkeä. Itse ei ollut kai mielestään ilkeä, vaikka morkkasi sanoilla milloin ketäkin/mitäkin. Jos kommentoin jotakin/jotakuta myönteisesti, hän morkkasi viimeistään seuraavana päivänä. Takana oli fyysistä ja henkistä sairautta, kai.
        Olen yrittänyt ottaa opiksi siten, ettei lähimpiä pidä määrättömästi käyttää likasankona vaan hakea apua jostakin ennenkuin seinät kaatuvat päälle.


      • Perintöjajatkumo

        Helpottaa aika paljon, välillä, kun alkaa ymmärtämään ja tajuamaan että äitikin on oman elämänhistoriansa summa. Aivan kuten minä, sinä ja Hentun Liisakin.


      • Anonyymi

        Lapsena serkun kanssa riideltiin, sen jälkeen ei kenekään kanssa , en pidä riitelystä enkä tiitelevistä ihmisistä .. ja pienenä jo opetettiin että riitelyllä ei koskaan saada mitään aikaiseksi
        Ei ole ollut naapurin kanssa riitoja eikä työkavereiden kanssa liioin . Joten riidan haluinen ihminben kertoo itsestään aika tavalla kun hänellä on usein halu loukata toisia ihmisiä .
        Sellaisilla ihmisillä on usein ongelmia ja runsaasti .


    • Ihan.panematon.yhtälö

      En osaa panna
      En osaa panna rahaa pankkiin
      En osaa panna kiljua käymään
      En osaa kiljua
      En osaa panna olutta, tuoppeineen
      En osaa panna pistettä perään
      En osaa panna milloin mitäkin

    • Laastarin leikkaaminen suoraan. Ei onnistu ilman kynää ja viivoitinta, aina menee vinoon.

      • äijä-

        -olen järkyttynyt!....kuule, tee kuin minä, ostin niitä valmiita sellaisia...niitäkin on!
        -itte en osaa soittaa pianoa!.. kitaraa jotenkin, mut olis ollut kiva osata esim. vetää jotain bassokuvioo ja SAMALLA pystyä laulamaan...ymmärrän aivojen sähköimpulssien estävän tämän taidon, jalkapallossa tosin olen loistava!...


      • äijä- kirjoitti:

        -olen järkyttynyt!....kuule, tee kuin minä, ostin niitä valmiita sellaisia...niitäkin on!
        -itte en osaa soittaa pianoa!.. kitaraa jotenkin, mut olis ollut kiva osata esim. vetää jotain bassokuvioo ja SAMALLA pystyä laulamaan...ymmärrän aivojen sähköimpulssien estävän tämän taidon, jalkapallossa tosin olen loistava!...

        Sitä sensitiv-laastaria ei saa paloina. Pitäähän sen olla hellää hipiälle.

        Jos osaisit samalla soittaa ja laulaa, sun nimimerkkisi olis muija- hähhäh :)) Olet kuitenkin sitä sukupolvea, joka osaa sitoa nappulakengät ite? Ei mitään tarranauhavärkkiä?


    • staka

      En osaa enkä jaksa enkä edes viitsi kaivella vanhoja. Ainakaan vanhoja papereita, vaikka niitä on nurkat (muuttolaatikot) täynnä ja pitäisi wanhat mapit sun muut läjät selvittää ja pistää suurin osa näistä elämäntaipaleen muistoista roskiin. Äyts.

      Itsekin ihmettelen miksi ei innosta mokomaan toimeen tarttuminen.

      • skorento

        Älä huoli! Minullakin yhä varmaan 50 muuttolaatikkoa purkamatta ullakolla. Ja saavat olla, kerran en ole mitään sieltä kaivannut. Jälkeläisten huoli, kunhan minusta aika jättää.


    • Olen aivan varma, etten koskaan oppisi enää mitään sirkustemppuja.
      Suvussa on sirkustelijoita, joita aina ihailen, yksipyöräisellä ajo on mahdotonta, keilat ja pallot... ainoa asia, jota osaisin olisi klownina tallustelu, punainen pyöreä nenä ja muu klownin maski naamassa ja lierilakki päässä, olisi jopa hauskaa, töpötellä ja höpötellä.

    • entinenmiäs

      En osaa C# kieltä, ei tahdo mennä enää vanhaan kaaliin.

      • Sävelasteikkoko

        Puhutko soittamisesta?


      • entinenmiäs
        Sävelasteikkoko kirjoitti:

        Puhutko soittamisesta?

        En, vaan ohjelmoinnista. Olen tekemässä, tai ainakin yrittämässä, sovellusta Windows tabletille. Tökkii vaan pahemman kerran. C# (luetaan c sharp) on siis ohjelmointikieli, jolla tehdään tietokoneohjelmia.


      • Musaavaimuuta

        No mitä sinä sillä tietsikkatoosaohjelmalla teet?


      • entinenmiäs

        Tallennan siihen ruokareseptejä. Ruoan laitto ja leipomukset on pakollinen paha vaikka lopputulos olisikin suussasulavaa, mutta hyvä, ettei perunoidenkin keittämiseen tarvii ohjetta;) Ja esim. ainesmäärät selviää helposti, oli annosmäärä mikä tahansa.
        No joo, monen asian summa: todellinen tarve, tarjolla olevat valmiit ohjelmat ei täytä toiveita, oman luovuuden tarve, mielenkiinto ohjelmointiin.
        Ja kun olen jääräpäinen hämäläinen härkä, kerran jotain päättänyt, niin periksi ei anneta, mennään vaikka läpi harmaan kiven. Kuten pihahommissa. Päätin, että tuo pari vuotta sitten kaatamani suuren kuusen kanto pitää saada pois. Sen kanssa on jokunenkin hikipisara vuodatettu, vielä on paikoillaan mutta vielä se siitä lähtee. Sama pätee ohjelmointiharrastukseen, vielä ne ongelmat selätetään ja jonain päivänä tehdään se parempi mustikkapiirakka tabletin ja itse tehdyn sovelluksen avustamana.


      • Nelinjatnäääs

        No kiwat jatkot sulle. Ma pidän tämän toosan ja leipomishommelit visusti erillään toisistaan. Tosin leipominen vähenee ja vähenee kun ei voi enää syödä kaikkea mitä voisi leipoa.


      • Syötäväonkuitenkin
        Nelinjatnäääs kirjoitti:

        No kiwat jatkot sulle. Ma pidän tämän toosan ja leipomishommelit visusti erillään toisistaan. Tosin leipominen vähenee ja vähenee kun ei voi enää syödä kaikkea mitä voisi leipoa.

        Olen ahkera leipomaan ja kokkaamaan ja tämä tablettitoosa on hyvä leipomiskaveri. Sain tähän sellaisen reseptiohjelman ja enää ei tarvitse etsiskellä juuri sitä oikeaa lehtileikettä lukemattomien muiden joukosta.


      • Makustellen

        Ehkä ruuanlaittoon ei niiin hirveän paljon reseptejä tartte olla, leipomiseen ehkä enemmänkin. Leipominen on näet kemiaa, ainesosien määrät tärkeitä onnistumisen kannalta, ruuanlaitto on enemmän 'taidetta', jossa ainesten määrän ratkaisee paljolti makuaisti.


      • Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

        En, vaan ohjelmoinnista. Olen tekemässä, tai ainakin yrittämässä, sovellusta Windows tabletille. Tökkii vaan pahemman kerran. C# (luetaan c sharp) on siis ohjelmointikieli, jolla tehdään tietokoneohjelmia.

        Kompuutteri on yhtä yksinkertainen kuin käyttäjnsä. Voita ennkkoluulo ja koe onnistumisen ilo.


    • Osaamaton

      En osaa soittaa pianoa, nyyh, enkä tosin mitään muutakaan soitinta.Olisi ihanaa osata.

    • Kaikki on hallussa mitä elämäni aikana olen oppinut, vielä ehdin oppia, näilläkin kyllä tulee toimeen. Jokapäivä tulee uutta tietoa. Jos en osaa soittaa mitään soitinta, se on merkki siitä etten ole halunnut tarpeeksi. Laulaminen kiinnostaa enemmän ja siinä aion vielä parantaa tahtia.

    • yksinäinen.impotentti

      En osaa naida.

    • vhimsff

      En osaa nöyristellä paskiaisten edessä - en tosin paljon muutakaan.

    • En osaa sanoa ei...silloinkaan kun pyydetään tekemään jotakin mitä en osaa.

      • Olevainhyvä

        Ei kannata olla niiin kiltti. Tulee vain hyväksikäytetyksi.


      • Anonyymi

        Luulen että tuo on monella ihmisellä ongelmana ettei osaa sanoa ei.
        Siihenkin ehkä voisi oppia , itselläni on ollut sama ongelma, muista kun töissä oli ollut kahdeksan tuntia ja pomo kysyi että voisinko tehdä vielä iltavuoronkin kun joku oli tullut sairaaksi niin olisin halunnut sanoa ei, vaan en sanonut. Sitten kun näitä kysymyksiä alkoi tulla usein, niin opin sanomaan ei, ilman selityksiä ja tulos oli pomon hapan naama .
        Joten kun liiaksi käytetään hyväksi niin oppii sanomaan ei , vaikka ihme kyllä siitäkin tuntee syyllisyyden tunnetta .


    • Vasen käsi basso....

    • Anonyymi

      Ihmiset sanovat että olen ruma enkä osaa mittään

    • Anonyymi

      Lentämään

    • Anonyymi

      EN osaa ranskaa,
      enkä muitakaa vieraita kieliä,
      kieli ei yksinkertasesti suostu sanomaan kummallisen mongerruksen kuulosia sanoa,
      kauheeta ihan kauheeta,
      eikä niitä osaa lausua oikein kun kirjaimetki lausutaan aivan eritavoin kuin suomessa
      Y onki i ym aivan hullua,

      • Anonyymi

        Y ei ole i vaan konsonantti espanjassa
        H ei ole kirjain ollenkaan vaan äännesymboli


    • Anonyymi

      ei suomalainen osaa kieliä

      jag äääär elskar dei

      ich liibe dih

      ailaaw juuuu,

      kuten huoaatte
      suomalainen kirjoittaa niin kuin se sanoo,

      kuinka suomalainen osaisi oikeesti muita kieliä kuin suomenkieltä,
      sitäki vain kirjoitusvirheitten kera,

      • Anonyymi

        Kielenkäyttösi perusteella sinulla ei ole sydämen sivistystä, etkä taatusti ole Sosialidemokraatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielenkäyttösi perusteella sinulla ei ole sydämen sivistystä, etkä taatusti ole Sosialidemokraatti.

        kuinka niin,
        tuohan on totta ja ihan oikeeta suomenkieltä,
        etkö kunnioita maata jossa asut, siis suomen kieltä, ?????

        onko sinun vaikea hyväksyä totuus,
        vai menetkö espamjaan riehumaan ja kiletämään heidän ijänikuisen ranan sanomista , kuinka heidän sinun mielestä pitäisi esittää sana rakas, jos sana kiero ei sinulle kelpaa, vaikka se on epansajassa suurta rakkautta osittava sana,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuinka niin,
        tuohan on totta ja ihan oikeeta suomenkieltä,
        etkö kunnioita maata jossa asut, siis suomen kieltä, ?????

        onko sinun vaikea hyväksyä totuus,
        vai menetkö espamjaan riehumaan ja kiletämään heidän ijänikuisen ranan sanomista , kuinka heidän sinun mielestä pitäisi esittää sana rakas, jos sana kiero ei sinulle kelpaa, vaikka se on epansajassa suurta rakkautta osittava sana,

        Suomalaisuus on mitätöntä kansainvälisesti ajateltuna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisuus on mitätöntä kansainvälisesti ajateltuna

        no kerroppa miksi suomessa ei saisia sanoa suomalaista sanaa NEEKERI asian yhteydessä jossa esm kerrotaan kenen kanssa asiaa pitää selvittää ???????????????
        neekeri on peri vanha suomalainen sana ilmaisemaan ruskea ihoisesta henkilöstä jos keskustellaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no kerroppa miksi suomessa ei saisia sanoa suomalaista sanaa NEEKERI asian yhteydessä jossa esm kerrotaan kenen kanssa asiaa pitää selvittää ???????????????
        neekeri on peri vanha suomalainen sana ilmaisemaan ruskea ihoisesta henkilöstä jos keskustellaan,

        niimpä
        sanan käyttökielto on puhtaasti RASISMIA suomalaisia kohtaan jos suomalainen ei saa käyttää omaa suomen kiletään niin kuin se on vuosi satoja suomessa puhuttua kieltä ollu
        ja pitäisi olla,


    • Anonyymi

      Kyllähän meillä lentokoneita korjataan ja viikatteita terotetaan mutta mobilepay. Se on mysteeri

    • Anonyymi

      Kännykällä räplääminen vaikeaa :(

      Der Alte

    • Anonyymi

      Matematiikassa olen ehkä keskimääräistä heikompi. Osaan tietysti päässälaskua.
      Jos jotain keskiarvoa parempaa, osaan kirjallisesti ilmaista itseäni mitenkuten.

    • Anonyymi

      Kahdeksan vuotta vanha aloitus.

    • Anonyymi

      Mä en ossaa mittää,

      mutt tulen hyvin toimeen,
      aina olen tullu
      eikä kukaan koskaa ole valittanu
      etten osaa mittää,
      päinvastoin kaikki luulee ett mää osaan kaiken
      ja oon täydellinen, heh heh heheee,

      niinhän mää olenkiiiii,,,,,, täydellinen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    • Anonyymi

      Ihmisten osaamattomuus taitaa olla enempi sellainen huono itsetunto -juttu. Kaikki osaavat jotain ja jos tulee toimeen omassa elämässään, niiin silloinhan osaa aivan tarpeeksi.

      Ja toisekseen tämän ikäluokan immeiset ovat kasvatetut olemaan vaatimattomia, omia osaamisia ei voi eikä saa kehuskella. Onneksi nykyihmiset ovat tietoisempia.

    • Anonyymi

      JOOOO,
      minäkää en osaa mitään, ooooon ihan tavallinen tollua,
      mutta olen tehny kaikkea mahdollista elämäni aikana,
      taidetta, kymmenien vuosien työelämän ammatti taidolla,
      - harrastanu vaate ompelua valtavat määrät itteni ja läheisten iloksi
      ja hyödyksi,
      suurpeheen kasvatus, kodin hoito, lapset koulutettu maailmalle, lapsenlapsia viikonloppuisin hoitanu ja paaponu keskimäärin kymmenen vuotta yliki ,
      harrastanu sitä sun tätä kaikkea mahdollista,
      matkailua myös maailmalla,
      enkä ole tämän kummempi, vanhus, melkein jo avuton, , kohta kuolenki vanhuuteen, sata vuotta jo häämöttää muutaman vuoden kuluttua, jos sitä ennen en kuole,

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe