Suomen siion

Kiitollinen

On kiitollinen mieli taivaan Jumalalle siitä että siunasi tämän Suomen lapinlähetyksen, ja sain omakohtaisesti kuulla ja kokea että Elävä Jumalansana kaksiteräisenä saarnattiin lapin vanhinten suulla, Jumala pitää huolen omistaan.

94

2115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitosJumalalle

      Näin on

      • Ei ole. Tai siis on, hyvin vahvaa Jumalan Sanaa kyllä osittain saarnattiin, mutta kun sitä ihmisoppia tuli ihan liikaa ja niin järeällä tykistöllä.

        Välillä kuului hyvän paimenen ääni, välillä sellainen ääni, joka sai lauman vielä pahemmin sekasortoiseksi, ei tosin niitä, jotka uskovat heidän jokaiseen sanaan, että joka sana tulee Pyhän Hengen valaisemana ja ilmoittamana.

        Tämän sisälähetysmatkan yhtenä tuloksena on se, että seurakuntauskoiset kiinnittyivät yhä vahvemmin siihen uskoon, jota Bethelemin miehet jakavat, ja he joilla on Raamattun Sanaan perustuva usko, ja oikea seurakuntaoppi, loittonivat yhä kauemmaksi/pois kokonaan tästä hengellisen hallituksen alamaisena olemisesta, heidän "oikeaan" uskoon nöyrtymättä.


      • erottaviako
        maolenniinpienoinen kirjoitti:

        Ei ole. Tai siis on, hyvin vahvaa Jumalan Sanaa kyllä osittain saarnattiin, mutta kun sitä ihmisoppia tuli ihan liikaa ja niin järeällä tykistöllä.

        Välillä kuului hyvän paimenen ääni, välillä sellainen ääni, joka sai lauman vielä pahemmin sekasortoiseksi, ei tosin niitä, jotka uskovat heidän jokaiseen sanaan, että joka sana tulee Pyhän Hengen valaisemana ja ilmoittamana.

        Tämän sisälähetysmatkan yhtenä tuloksena on se, että seurakuntauskoiset kiinnittyivät yhä vahvemmin siihen uskoon, jota Bethelemin miehet jakavat, ja he joilla on Raamattun Sanaan perustuva usko, ja oikea seurakuntaoppi, loittonivat yhä kauemmaksi/pois kokonaan tästä hengellisen hallituksen alamaisena olemisesta, heidän "oikeaan" uskoon nöyrtymättä.

        Nyt ollaan varmaan taas lähellä sitä keskustelua jossa kysyit syytä kahden saarnaajan "potkuihin"( jokin vastaava såna)

        Eroja:
        -
        Betlehenin miesten jakama usko
        Raamatun sanaan perustuva usko
        Oikea seurakuntaoppi

        Näistä voidaan keskustella


      • lisäys
        erottaviako kirjoitti:

        Nyt ollaan varmaan taas lähellä sitä keskustelua jossa kysyit syytä kahden saarnaajan "potkuihin"( jokin vastaava såna)

        Eroja:
        -
        Betlehenin miesten jakama usko
        Raamatun sanaan perustuva usko
        Oikea seurakuntaoppi

        Näistä voidaan keskustella

        Lisäystä
        Hengellisen hallituksen alamaisena olo
        Oikeaan uskoon nöyrtymättä


      • erottaviako kirjoitti:

        Nyt ollaan varmaan taas lähellä sitä keskustelua jossa kysyit syytä kahden saarnaajan "potkuihin"( jokin vastaava såna)

        Eroja:
        -
        Betlehenin miesten jakama usko
        Raamatun sanaan perustuva usko
        Oikea seurakuntaoppi

        Näistä voidaan keskustella

        Niin, jossain kysyin sitä, että mitä lisää Sanaan ja saarnoihin nuo Bethelemin miehet tuovat niihin saarnoihin, joita Suomen saarnaajat saarnaavat. Mielestäni lisää tuli vain ihmisoppeja.

        Mielestäni tätä nykyaikaa ei voi verrata siihen aikaan, kun apostolit kulkivat lähetysmatkoilla. He menivät saarnaamaan usein sinne ja niihin tiloihin, mistä heidät ajettiin pois (olen käynyt monilla niillä paikkakunnilla), mutta nykyiset lähetysmatkat kohdistuvat 99,9 prosenttisesti jo seurakunnassa oleviin. Ovat siis sisälähetysmatkoja nämä.


      • teuta01
        erottaviako kirjoitti:

        Nyt ollaan varmaan taas lähellä sitä keskustelua jossa kysyit syytä kahden saarnaajan "potkuihin"( jokin vastaava såna)

        Eroja:
        -
        Betlehenin miesten jakama usko
        Raamatun sanaan perustuva usko
        Oikea seurakuntaoppi

        Näistä voidaan keskustella

        Ei olla , koska se kysymys jonka joku tekee Bethelemistä , tänään, on
        väärästä paikasta , Siis nimi voi olla sama , mutta asia ei ole ,VOI;voi.
        Saarna teksti on 1Joh. 2:1-27. ja tällä hetkellä menee 14 jae. .se on ,,
        klo. 13:26... 5.7-16. ei ehdi tänäänkään puimaan kaikkia.
        .
        'Kun kotka lensi Keskitaivaalla, ja sanoi Voi, voi, voi, mitä minun silmät
        näkevät ,ja korvat kuulevat, Ei ole enää täällä paljon aikaa, eikä tule .
        voitteko vielä OLLA JUMALAN lapsia, tottakai , vaikka tuntuu pahalta ,
        kun kuuntelee samaa ,samaa , samaa, Olenko ainoa joka kuuntelee sitä
        kauhulla. Mitä tapahtuu ,kun he palaa kotiin..
        .
        Voiko siellä kukan saada muuta tyydytystä kuin siitä, että voi laskea
        niitä isoja seteleitä ,joita heillä ei ole kotona .. Ja mitä he teki täällä ,
        saivatko palkkansa Jumalalta vai sielunviholliselta. Nimittäin vain ,
        saatana maksaa palkkaa . Ja Herra antaa LAHJAKSI: kuuletko.
        .
        SEN rakas veljeni , ei mene hyvin heilläkään. Sen kaikesta havaitsee,
        voisiko joku osata jo ulkoa ,kaiken tekstin ,niin harvoista kohdista he
        ottaa saarna tekstin ,,, kun eilen oli illalla vettainen , hän puhui jo 2.
        kerran hänkin Tuhlaaja pojasta . Varmaan on PH:n vaikutus enää ,, minimaalinen. ja muut on puhunut siitäkin jo 3:mesti. hyvin menee.
        ei mitään uutta maailmassa eikä Auringon alla.
        .
        Eikä Aitasta tuoda uutta ja vanhaa. vaan vanhaa. Uusi on kuivannut.
        miksi ,? Siksi kun Joku ei usko ,vaan luulee . Ja kuitenkin Saarnaaja on Bosoy. joka on se suklaa ääninen kaveri. Joka minusta oli aluksi jopa
        hyvä. Saattaa vieläkin olla, tulevaisuudessa.
        .
        mutta ei nyt.
        .
        Se loppui n.13.50. Uskokaa...


      • erottaviako
        maolenniinpienoinen kirjoitti:

        Niin, jossain kysyin sitä, että mitä lisää Sanaan ja saarnoihin nuo Bethelemin miehet tuovat niihin saarnoihin, joita Suomen saarnaajat saarnaavat. Mielestäni lisää tuli vain ihmisoppeja.

        Mielestäni tätä nykyaikaa ei voi verrata siihen aikaan, kun apostolit kulkivat lähetysmatkoilla. He menivät saarnaamaan usein sinne ja niihin tiloihin, mistä heidät ajettiin pois (olen käynyt monilla niillä paikkakunnilla), mutta nykyiset lähetysmatkat kohdistuvat 99,9 prosenttisesti jo seurakunnassa oleviin. Ovat siis sisälähetysmatkoja nämä.

        voisitko avata tuota mitä on seurakuntauskoiset, Betlehemin miesten usko, ketkä ovat he joilla on ja joilla ei ole Raamatunsanaan perustuva usko ja seurakuntaoppi , sekä tuota hengellisen hallituksen alamaisena oloa ,sekä sitä miten ei olla sille alamaisia ja lopuksi mikä on Heidän "oikean " uskoon nöyrtymättä . nyt minusta tuntuu että tässä on ne erot (aiheet joista jatkuvasti kirjoitellaan) jotka hiertävät seurakunnassa. siksi vaivaan sinua koska nämä asiat olivat sopivasti yhdessä viestissä. tiedän että joskus on vaikeaa kaikkea kirjoittaa, mutta olen kiitollinen jos viitsit yrittää. voisikohan tämän keskustelun siirtää eri ketjuun ,kun niin poikkeaa aiheesta.


      • erottaviako kirjoitti:

        voisitko avata tuota mitä on seurakuntauskoiset, Betlehemin miesten usko, ketkä ovat he joilla on ja joilla ei ole Raamatunsanaan perustuva usko ja seurakuntaoppi , sekä tuota hengellisen hallituksen alamaisena oloa ,sekä sitä miten ei olla sille alamaisia ja lopuksi mikä on Heidän "oikean " uskoon nöyrtymättä . nyt minusta tuntuu että tässä on ne erot (aiheet joista jatkuvasti kirjoitellaan) jotka hiertävät seurakunnassa. siksi vaivaan sinua koska nämä asiat olivat sopivasti yhdessä viestissä. tiedän että joskus on vaikeaa kaikkea kirjoittaa, mutta olen kiitollinen jos viitsit yrittää. voisikohan tämän keskustelun siirtää eri ketjuun ,kun niin poikkeaa aiheesta.

        Kyllä voimme avata uuden keskustelun. Ennen kuin avaan sen, niin voisin ja voisit tutkia Raamatusta ja/tai hakusanoilla Googlesta seuraavia asioita:

        - seurakuntaoppi
        - pyhitysoppi
        - hengellinen hallitus

        Voit itsekin miettiä lisäksi sitä, mitä voi olla seurakuntausko ja oikea usko. Näihin sanoihin sisältyy niitä asioita, jotka erottavat oikeauskoisen eriseuralaisesta vääräuskoisesta.

        Avaan uuden keskustelun parin tunnin sisällä omalla nimimerkillä otsikolla "Tämänajan Bethelem".


      • erottaviako kirjoitti:

        voisitko avata tuota mitä on seurakuntauskoiset, Betlehemin miesten usko, ketkä ovat he joilla on ja joilla ei ole Raamatunsanaan perustuva usko ja seurakuntaoppi , sekä tuota hengellisen hallituksen alamaisena oloa ,sekä sitä miten ei olla sille alamaisia ja lopuksi mikä on Heidän "oikean " uskoon nöyrtymättä . nyt minusta tuntuu että tässä on ne erot (aiheet joista jatkuvasti kirjoitellaan) jotka hiertävät seurakunnassa. siksi vaivaan sinua koska nämä asiat olivat sopivasti yhdessä viestissä. tiedän että joskus on vaikeaa kaikkea kirjoittaa, mutta olen kiitollinen jos viitsit yrittää. voisikohan tämän keskustelun siirtää eri ketjuun ,kun niin poikkeaa aiheesta.

        Enpäs avaakaan uutta keskustelua, ei pitäisi luvata liikoja. Tuli hieman tärkeimpiä asioita hoidettavaksi. Olen jo muutoinkin ajatellut lopettaa täällä vierailut ja keskustelut, sillä huomaan, että armonaikani kuluu täällä hukkaan, uskon aarteen jakamisen aika vähenee.


      • Jälkeläinen
        maolenniinpienoinen kirjoitti:

        Enpäs avaakaan uutta keskustelua, ei pitäisi luvata liikoja. Tuli hieman tärkeimpiä asioita hoidettavaksi. Olen jo muutoinkin ajatellut lopettaa täällä vierailut ja keskustelut, sillä huomaan, että armonaikani kuluu täällä hukkaan, uskon aarteen jakamisen aika vähenee.

        Hei,ihminen,olet tehnyt tuikitärkeää työtä näiden vauhkoontuneiden susien keskuudessa.
        Suuri kiitos ja kumarrus sinulle,mikään ei mene hukkaan,koskaan.
        Armon aikaa sinulla on jäljellä tasan niin paljon kuin tarvitset.
        Ole hyvä ja jatka taistelua kanssani loputtomiin totuuden kanssa.
        Vain se,ainoastaan se,sinut korvaa viemään ihmiskuntaa eteenpäin huomiseen entistä entisiin koitoksiin ja todeksi huomisen näyttävän.


      • maolenniin
        Jälkeläinen kirjoitti:

        Hei,ihminen,olet tehnyt tuikitärkeää työtä näiden vauhkoontuneiden susien keskuudessa.
        Suuri kiitos ja kumarrus sinulle,mikään ei mene hukkaan,koskaan.
        Armon aikaa sinulla on jäljellä tasan niin paljon kuin tarvitset.
        Ole hyvä ja jatka taistelua kanssani loputtomiin totuuden kanssa.
        Vain se,ainoastaan se,sinut korvaa viemään ihmiskuntaa eteenpäin huomiseen entistä entisiin koitoksiin ja todeksi huomisen näyttävän.

        Hei sinä toinen oikea ihminen. Kiitos lämpimästä ja kannustavasta viestistäsi. Minua harmittaa täällä käydessäni ja kirjoittaessani se, että ilmeisesti kirjoitan toisia tuomiten, mutten kuitenkaan niin mielessäni tee, koska minulla ei todellakaan ole halua tuomita ja arvostella toista Jumalan lasta, ei ole edes oikeuskaan.

        Suomen Siionissa on niin erilaisilla uskontilalla vaeltavia matkalaisia Tiellä. Olen vasta muutaman vuoden elämästäni saanut vaeltaa elävässä uskossa, siksi pidän niin kalliina kaikkia uskonystäviä. Valitettavasti saan kokea seuroissa ollessani, että niin monet eivät koe minua uskonystäväkseni. Pienellä ymmärrykselläni olen todennut, että vahva hengellinen ylpeys vaivaa niin monia seurakuntalaisia.

        Tästä ylpeydestä ja oikeassa uskossa olemisen varmuudesta johtuu, että täälläkin saa lukea ja aistia sen. Minä haluan pysyä pienenä, koska tiedän, että mitä vähemmän oma liha saa minussa vallita, sitä enemmän saan tuntea Jumalan raukkautta ja Pyhän Hengen työtä arjessani ja sydämessäni. Jos joku sanoo, että isottelen täällä, tuomiomielellä, niin pyydän anteeksi, jokaiselta, sillä ilmeisesti oma liha on ollut liikaa sormien päässä.

        Saamme, ja meidän pitääkin, rukoilla, että se suuri Taivaallinen Parantaja voisi antaa meille kaikille enemmän lähimmäisen rakkautta aina kun olemme tavalla tai toisella lähimmäiseen yhteydessä.

        Lopuksi totean, että minun uskoni ei vaadi nöyrtymistä niille neuvoille, jotka tulevat ihmisiltä. Haluan kuulla ja olla kuuliainen vain Pyhän Hengen äänelle, ja Sanalle mitä meidän kaikkien Isä Sanassaan sanoo. Siinä on sitä lapsenuskoa, jota Hän pyytää meiltä kaikilta.

        Jääkää Jumalan rauhaan ja siunaukseen!

        ps viestini tuleekin uudella nimimerkillä, en muistanut kirjautua.


      • Komppaan
        maolenniin kirjoitti:

        Hei sinä toinen oikea ihminen. Kiitos lämpimästä ja kannustavasta viestistäsi. Minua harmittaa täällä käydessäni ja kirjoittaessani se, että ilmeisesti kirjoitan toisia tuomiten, mutten kuitenkaan niin mielessäni tee, koska minulla ei todellakaan ole halua tuomita ja arvostella toista Jumalan lasta, ei ole edes oikeuskaan.

        Suomen Siionissa on niin erilaisilla uskontilalla vaeltavia matkalaisia Tiellä. Olen vasta muutaman vuoden elämästäni saanut vaeltaa elävässä uskossa, siksi pidän niin kalliina kaikkia uskonystäviä. Valitettavasti saan kokea seuroissa ollessani, että niin monet eivät koe minua uskonystäväkseni. Pienellä ymmärrykselläni olen todennut, että vahva hengellinen ylpeys vaivaa niin monia seurakuntalaisia.

        Tästä ylpeydestä ja oikeassa uskossa olemisen varmuudesta johtuu, että täälläkin saa lukea ja aistia sen. Minä haluan pysyä pienenä, koska tiedän, että mitä vähemmän oma liha saa minussa vallita, sitä enemmän saan tuntea Jumalan raukkautta ja Pyhän Hengen työtä arjessani ja sydämessäni. Jos joku sanoo, että isottelen täällä, tuomiomielellä, niin pyydän anteeksi, jokaiselta, sillä ilmeisesti oma liha on ollut liikaa sormien päässä.

        Saamme, ja meidän pitääkin, rukoilla, että se suuri Taivaallinen Parantaja voisi antaa meille kaikille enemmän lähimmäisen rakkautta aina kun olemme tavalla tai toisella lähimmäiseen yhteydessä.

        Lopuksi totean, että minun uskoni ei vaadi nöyrtymistä niille neuvoille, jotka tulevat ihmisiltä. Haluan kuulla ja olla kuuliainen vain Pyhän Hengen äänelle, ja Sanalle mitä meidän kaikkien Isä Sanassaan sanoo. Siinä on sitä lapsenuskoa, jota Hän pyytää meiltä kaikilta.

        Jääkää Jumalan rauhaan ja siunaukseen!

        ps viestini tuleekin uudella nimimerkillä, en muistanut kirjautua.

        Yhdyn Jälkeläisen sanoihin! Hyviä kirjoituksia täyttä asiaa! Siunausta!


    • Hyvä_olla

      Onneksi on olemassa näin hieno kristillisyys. Jumalan lapsia hoidetaan elävällä sanalla. Sekä Suomen lähetysmiehet että Vanhimmat ovat uskollisesti palvelleet meitä ja uhranneet itsensä Jumalan välikappaleeksi. Kaikki tämän lähetyksen aikana saarnanneet ovat lyöneet saman naulan päälle. Se vahvistaa koko seurakuntaa, kun maailman muuttuessa ja maallistuessa on yksi mikä pysyy, iankaikkisesta iankaikkiseen, nimittäin Jumalan Sana. Se on samanlaista ollut ennen ja on tänään ja myös tästä eteenpäin. Kaupunki, joka vuorella on, ei peity milloinkaan. Monet sitä yrittävät peittää ja hävittää, mutta Jumala pitää vieläkin sen kirkkaana. Älkää päästäkö irti tästä Kristillisyydestä.

      • tosihyväolla

        On vain vahvistunut että tämä on oikea seurakunta,JUMALAN lasten! Ei pienintäkään epäilystä!


      • En päästä irti uskostani Jeesukseen Kristukseen ja Hänen Sanaansa. Amen!


    • Antaapölynlaskeutua

      Höpö höpö seuraukset tulevat näkösälle hyvin pian.

      • Hessusspessu

        Muutamia Raamatun paikkoja toivoisin otettavan tekstiksi.
        Esim. 1 kor. 12tai 14, Markus 16, Kol. 2, Matt.28;18-20. Jäikö teille mieleen näitten kohtien selityksiä. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.


      • Evankeeli

        Sen verran voin vaihtaa ajatuksia, että kun puhutaan tuosta evankeliumin viemisestä kaikkeen maailmaan raamatussa. Sillä usein perustellaan sitä, että pitää lähteä jonnekin kauas viemään evankeliumia. Näin ei kuitenkaan mielestäni raamattu opeta. Evankeliumin vieminen kuuluu ennen kaikkea lähiympäristöön. Raamattu nimittäin todistaa usessa paikassa ja muun muassa tuossa kol 2 luvussa, että evankeliumi on jo saarnattu kaikkeen maailmaan apostolien aikana.

        Kol 2:6: Joka (evankeliumi) teidän tykönne tullut on, niinkuin myös kaikkeen maailmaan, ja hedelmän kantaa, niinkuin teissäkin hamasta siitä päivästä, jona te sen kuulleet olette ja Jumalan armon totuudessa tunsitte;

        Myös roomalaiskirjeessä Paavali todistaa yksiselitteisesti evankeliumista (room 10: 16-18):

        Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
        Mutta minä sanon: eikö he sitä ole kuulleet? Heidän äänensä tosin on lähtenyt kaikkeen maailmaan ja heidän sanansa maailman ääriin
        Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta

        Jes. 49:6: Ja hän sanoi: vähä se on, ettäs olet minun palveliani, korjaamassa Jakobin sukukuntia, ja tuomassa jälleen Israelin hajoitettuja; mutta minä panin sinun myös pakanain valkeudeksi, olemaan minun autuuteni hamaan maailman ääriin

        On kovin ikävää, jos jollekin lähetystyöstä tulee epäjumala.

        Myös sana evankeliumi ymmärretään monesti väärin. Suosittelen lukemaan, mitä tunnustuskirja opettavat OIKEASTA evankeliumista. Se ei siis tarkoita pelkää sanomaa syntein anteeksiantamisesta. Oletko ikinä miettinyt, miksi Jeesus ilmestyi ainoastaan pieneen osaan maailmaa (Israelin alueelle)?


      • Hessuspessu
        Evankeeli kirjoitti:

        Sen verran voin vaihtaa ajatuksia, että kun puhutaan tuosta evankeliumin viemisestä kaikkeen maailmaan raamatussa. Sillä usein perustellaan sitä, että pitää lähteä jonnekin kauas viemään evankeliumia. Näin ei kuitenkaan mielestäni raamattu opeta. Evankeliumin vieminen kuuluu ennen kaikkea lähiympäristöön. Raamattu nimittäin todistaa usessa paikassa ja muun muassa tuossa kol 2 luvussa, että evankeliumi on jo saarnattu kaikkeen maailmaan apostolien aikana.

        Kol 2:6: Joka (evankeliumi) teidän tykönne tullut on, niinkuin myös kaikkeen maailmaan, ja hedelmän kantaa, niinkuin teissäkin hamasta siitä päivästä, jona te sen kuulleet olette ja Jumalan armon totuudessa tunsitte;

        Myös roomalaiskirjeessä Paavali todistaa yksiselitteisesti evankeliumista (room 10: 16-18):

        Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
        Mutta minä sanon: eikö he sitä ole kuulleet? Heidän äänensä tosin on lähtenyt kaikkeen maailmaan ja heidän sanansa maailman ääriin
        Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta

        Jes. 49:6: Ja hän sanoi: vähä se on, ettäs olet minun palveliani, korjaamassa Jakobin sukukuntia, ja tuomassa jälleen Israelin hajoitettuja; mutta minä panin sinun myös pakanain valkeudeksi, olemaan minun autuuteni hamaan maailman ääriin

        On kovin ikävää, jos jollekin lähetystyöstä tulee epäjumala.

        Myös sana evankeliumi ymmärretään monesti väärin. Suosittelen lukemaan, mitä tunnustuskirja opettavat OIKEASTA evankeliumista. Se ei siis tarkoita pelkää sanomaa syntein anteeksiantamisesta. Oletko ikinä miettinyt, miksi Jeesus ilmestyi ainoastaan pieneen osaan maailmaa (Israelin alueelle)?

        Kyllä itsekin koen juuri noin että oma naapurusto ja arjessa kohdattavat ihmiset ovat sitä minun lähetyskenttää. Minulle lähetystyö on tullut monesti myös epäjumalaksi. En kuitenkaan halua masentua, ja kätkeä leiviskääni, vaan Vapahtajaan turvautuen jatkan aina päivänmatkan eteenpäin.
        Aina on ollut niitäkin joita Herra on kutsunut lähtemään vaikka Siperiaan. Näistä reissuista on saatu kuulla silminnäkijä kertomuksia.

        Jeesus oli maanpäällä ollessaan tekemisissä pienen ihmisjoukon kanssa, siihen nähden että tällä hetkellä kristittyjä lasketaan olevan 2,3 miljardia. Kristittyjä on surmattu 1900 luvun alusta laskettuna noin 45 milj.
        Ehkä nämä luvut kertoo siitä että joku/ jotkut ovat ottaneet lähetyskäskyn todesta ja myös Jeesus on pitänyt silloin sanansa. Matt.28;20. Jos lähdemme omassa voimassa niin se on turhaa. Kun Jumala kutsuu niin sen kyllä huomaa ja se vielä vahvistetaa 2-3 todistajan kautta.


      • teuta01

        Niin viimeistään 6.7-16 illalla kun joku vetää viimeisen ilta saarnan.
        se on sitten 601 vuotta HUSS:in roviolla olosta. enminäökään sitä juhli .
        mutta jotakin muisteloa pitää. siitä tehdä.
        .
        se on myös se pv. jolloin 2 vuotta sitten Heikki P.luki sen kirjeen..
        jossakin liekkö Joensuussa . 6.7-16 en ole käynyt ruksalla sen koommin
        ja tuskin menen ,ellei muutu niin paljon.. .
        .
        silloin oli kulunut 599 vuotta Huss:in roviosta. Eikä kukaan puhu mitään.
        Viime vuonn aoli tasaan 600 vuotta siitä . koska se 0li 6.7-1415.
        ja nyt oli se kuussataayksi. tänä vuonna, .
        .
        En tiedä mitä siinä voisi juhlistaa , mutta muisto se olisi ainakin ,
        joka pitää kohdistaa jollekin tietylle asialle, . Voiko joku sanoa sen
        määritteen, en saa päähäni sitä nyt..


      • Poispoisjokuuluukutsumus
        teuta01 kirjoitti:

        Niin viimeistään 6.7-16 illalla kun joku vetää viimeisen ilta saarnan.
        se on sitten 601 vuotta HUSS:in roviolla olosta. enminäökään sitä juhli .
        mutta jotakin muisteloa pitää. siitä tehdä.
        .
        se on myös se pv. jolloin 2 vuotta sitten Heikki P.luki sen kirjeen..
        jossakin liekkö Joensuussa . 6.7-16 en ole käynyt ruksalla sen koommin
        ja tuskin menen ,ellei muutu niin paljon.. .
        .
        silloin oli kulunut 599 vuotta Huss:in roviosta. Eikä kukaan puhu mitään.
        Viime vuonn aoli tasaan 600 vuotta siitä . koska se 0li 6.7-1415.
        ja nyt oli se kuussataayksi. tänä vuonna, .
        .
        En tiedä mitä siinä voisi juhlistaa , mutta muisto se olisi ainakin ,
        joka pitää kohdistaa jollekin tietylle asialle, . Voiko joku sanoa sen
        määritteen, en saa päähäni sitä nyt..

        Taisi mennä luvut sekaisin tuossa kun mainitsin sen vuosiluvun, jolloin HP luki kirjeen ja lopetit seurakunnan kokouksissa käynnin. Sainoit 6.7.2016, mutta todellisuus taisi olla 6.7.2014. Et ole siis käynyt KAHTEEN vuoteen seurakunnan kokouksissa ja edelleen kirjoittelet täällä lestadiolaisten palstalla, lähde jo pois täältä kun et lestadiolaisiin kuulu, et käy heidän kokouksissaan, etkä tunnusta heidän oppiaan. Pilaat vain lestadiolaisten maineen ihmeellisillä raamatun käsityksilläsi. En usko, että enää tämän elämän aikana rukoushuoneelle menet, sillä olet jo sen verran vanha. Ei jää myöskään hyvää todistusta sinusta, niin paljon haukut ja oma kirjanoppineen viisaus paistaa kirjoituksista. Ei auta vaikka kuinka tekisit taas "parannusta" oman viisauden vaikutuksista, ellei oikeaa mielenmuutosta tapahdu ja olet taas huomenna viistastelemassa ja levittämässä oppia siitä, että hevoset pääsevät taivaaseen ja kasteessa käytettävä vesi on itsessään pyhää vettä.

        Paavalikin vielä lähettää terveisensä (hebr 10):

        24 Ja ottakaamme vaari toinen toisestamme, että me ahkeroitsemme rakkaudesta ja hyvistä töistä,
        25 EI ANTAIN YLÖN YHTEISTÄ SEURAKUNTAA, niinkuin muutamain tapa on, vaan neuvokaat teitänne keskenänne, ja sitä enemmin kuin te näette sen päivän lähestyvän.
        26 Sillä jos me ehdollamme sitte syntiä teemme, kuin me olemme totuuden tuntoon tulleet, niin ei meillä ole enään yhtään uhria syntein edestä,
        27 Vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka vastahakoiset syövä on.
        28 Jos joku Moseksen lain rikkoo, hänen pitää ilman armoa kuoleman kahden taikka kolmen todistajan kautta.
        29 Kuinka paljoa enemmän rangaistuksen te luulette sen ansainneen, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa?
        30 Sillä me tunnemme hänen, joka sanoi: minun on kosto, minä tahdon kostaa, sanoo Herra; ja taas: Herra on kansansa tuomitseva.
        31 Hirmuinen on langeta elävän Jumalan käsiin.
        32 Muistakaa siis entisiä päiviä, joina te valistetut olitte ja kärsitte monen vaivan kilvoituksen:


      • A12345A
        Evankeeli kirjoitti:

        Sen verran voin vaihtaa ajatuksia, että kun puhutaan tuosta evankeliumin viemisestä kaikkeen maailmaan raamatussa. Sillä usein perustellaan sitä, että pitää lähteä jonnekin kauas viemään evankeliumia. Näin ei kuitenkaan mielestäni raamattu opeta. Evankeliumin vieminen kuuluu ennen kaikkea lähiympäristöön. Raamattu nimittäin todistaa usessa paikassa ja muun muassa tuossa kol 2 luvussa, että evankeliumi on jo saarnattu kaikkeen maailmaan apostolien aikana.

        Kol 2:6: Joka (evankeliumi) teidän tykönne tullut on, niinkuin myös kaikkeen maailmaan, ja hedelmän kantaa, niinkuin teissäkin hamasta siitä päivästä, jona te sen kuulleet olette ja Jumalan armon totuudessa tunsitte;

        Myös roomalaiskirjeessä Paavali todistaa yksiselitteisesti evankeliumista (room 10: 16-18):

        Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
        Mutta minä sanon: eikö he sitä ole kuulleet? Heidän äänensä tosin on lähtenyt kaikkeen maailmaan ja heidän sanansa maailman ääriin
        Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta

        Jes. 49:6: Ja hän sanoi: vähä se on, ettäs olet minun palveliani, korjaamassa Jakobin sukukuntia, ja tuomassa jälleen Israelin hajoitettuja; mutta minä panin sinun myös pakanain valkeudeksi, olemaan minun autuuteni hamaan maailman ääriin

        On kovin ikävää, jos jollekin lähetystyöstä tulee epäjumala.

        Myös sana evankeliumi ymmärretään monesti väärin. Suosittelen lukemaan, mitä tunnustuskirja opettavat OIKEASTA evankeliumista. Se ei siis tarkoita pelkää sanomaa syntein anteeksiantamisesta. Oletko ikinä miettinyt, miksi Jeesus ilmestyi ainoastaan pieneen osaan maailmaa (Israelin alueelle)?

        Tuo on Raamatun raiskaamista. Jos evankeliumi olisi jäänyt ainoastaan tuolloin tunnettuun maailmaan, niin esimerkiksi pohjoismaissa ekä Amerikassa olisi uskovia.

        Tässä on malliesimerkki Raamatun sanoman väärentämisestä sellaiseksi, että nykyinen esikoisten iisaksonilainen suuntaus saataisiin näyttämään raamatulliselta.

        Toinen malliesimerkki oli HG:n saarnassa: Miksi monet muut uskovaiset ovat rohkeampia kuin tunnustamaan uskonsa kuin esikoiset. HG:n mukaan tähän voidaan soveltaa jakeita Matt. 7:22-23.

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • teuta01
        Poispoisjokuuluukutsumus kirjoitti:

        Taisi mennä luvut sekaisin tuossa kun mainitsin sen vuosiluvun, jolloin HP luki kirjeen ja lopetit seurakunnan kokouksissa käynnin. Sainoit 6.7.2016, mutta todellisuus taisi olla 6.7.2014. Et ole siis käynyt KAHTEEN vuoteen seurakunnan kokouksissa ja edelleen kirjoittelet täällä lestadiolaisten palstalla, lähde jo pois täältä kun et lestadiolaisiin kuulu, et käy heidän kokouksissaan, etkä tunnusta heidän oppiaan. Pilaat vain lestadiolaisten maineen ihmeellisillä raamatun käsityksilläsi. En usko, että enää tämän elämän aikana rukoushuoneelle menet, sillä olet jo sen verran vanha. Ei jää myöskään hyvää todistusta sinusta, niin paljon haukut ja oma kirjanoppineen viisaus paistaa kirjoituksista. Ei auta vaikka kuinka tekisit taas "parannusta" oman viisauden vaikutuksista, ellei oikeaa mielenmuutosta tapahdu ja olet taas huomenna viistastelemassa ja levittämässä oppia siitä, että hevoset pääsevät taivaaseen ja kasteessa käytettävä vesi on itsessään pyhää vettä.

        Paavalikin vielä lähettää terveisensä (hebr 10):

        24 Ja ottakaamme vaari toinen toisestamme, että me ahkeroitsemme rakkaudesta ja hyvistä töistä,
        25 EI ANTAIN YLÖN YHTEISTÄ SEURAKUNTAA, niinkuin muutamain tapa on, vaan neuvokaat teitänne keskenänne, ja sitä enemmin kuin te näette sen päivän lähestyvän.
        26 Sillä jos me ehdollamme sitte syntiä teemme, kuin me olemme totuuden tuntoon tulleet, niin ei meillä ole enään yhtään uhria syntein edestä,
        27 Vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka vastahakoiset syövä on.
        28 Jos joku Moseksen lain rikkoo, hänen pitää ilman armoa kuoleman kahden taikka kolmen todistajan kautta.
        29 Kuinka paljoa enemmän rangaistuksen te luulette sen ansainneen, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa?
        30 Sillä me tunnemme hänen, joka sanoi: minun on kosto, minä tahdon kostaa, sanoo Herra; ja taas: Herra on kansansa tuomitseva.
        31 Hirmuinen on langeta elävän Jumalan käsiin.
        32 Muistakaa siis entisiä päiviä, joina te valistetut olitte ja kärsitte monen vaivan kilvoituksen:

        NO JOS SINULLA MENI ! MINÄ SANOIN ETTÄ 601 VUOTTA ON
        6.7-16 JA KIRJOITIN MYÖS 6.7 -14. MIKSET HALUA OLLE REHELINEN
        KANSSANI , VAAN KINAAT JOSTAKIN OMASTAS LILLUKAN VARESTA .
        .
        JA KIRJOITIN ETTÄ SE OLI 599 VUOSI ARITMEETTISESTI OLET HUONO
        MATIKKA MIES, SITEN KUITENKIN KIRJOITIN että 2015 OLI 600 V.
        MUTTA EN MISSÄN NÄE SINUNKAAN ARVOVALTAA ASIAN SUHTEEN.
        .
        ET KAI LUULE ETTÄ MINÄ HUVIKSENI LASKEN AIKOJA SIIHREN JA SIIHEN VAIKKA NIIN TIETENKIN TEENKIN. VOIN SANOA ,ETTÄ OLEN
        KAI OHITTANUT JO SINUT. LUKISIT OIKEEN ,KIRJOITTAISIT OIKEEN,
        .
        VOISIMME PUHUA JA KIRJOITTAA ASIAA ,,, MUTTA EI TYHJÄÄ SAA
        PYYTÄMÄTTÄKIN, MITÄHÄN NYT KRINAAT , JA MISSÄ SIKSEN
        OLE TEHNYT SULLE MITÄÄN KUN OLET OLEVINASI JOKU..


      • 86368pyreuop543689
        teuta01 kirjoitti:

        NO JOS SINULLA MENI ! MINÄ SANOIN ETTÄ 601 VUOTTA ON
        6.7-16 JA KIRJOITIN MYÖS 6.7 -14. MIKSET HALUA OLLE REHELINEN
        KANSSANI , VAAN KINAAT JOSTAKIN OMASTAS LILLUKAN VARESTA .
        .
        JA KIRJOITIN ETTÄ SE OLI 599 VUOSI ARITMEETTISESTI OLET HUONO
        MATIKKA MIES, SITEN KUITENKIN KIRJOITIN että 2015 OLI 600 V.
        MUTTA EN MISSÄN NÄE SINUNKAAN ARVOVALTAA ASIAN SUHTEEN.
        .
        ET KAI LUULE ETTÄ MINÄ HUVIKSENI LASKEN AIKOJA SIIHREN JA SIIHEN VAIKKA NIIN TIETENKIN TEENKIN. VOIN SANOA ,ETTÄ OLEN
        KAI OHITTANUT JO SINUT. LUKISIT OIKEEN ,KIRJOITTAISIT OIKEEN,
        .
        VOISIMME PUHUA JA KIRJOITTAA ASIAA ,,, MUTTA EI TYHJÄÄ SAA
        PYYTÄMÄTTÄKIN, MITÄHÄN NYT KRINAAT , JA MISSÄ SIKSEN
        OLE TEHNYT SULLE MITÄÄN KUN OLET OLEVINASI JOKU..

        Tue kysyn miksi norkoilet täällä jos et tosiaankaan ole seuroissa käynyt kahteen vuoteen sukulaisesi kanssa pääset samaan .......


      • Ekajavika
        A12345A kirjoitti:

        Tuo on Raamatun raiskaamista. Jos evankeliumi olisi jäänyt ainoastaan tuolloin tunnettuun maailmaan, niin esimerkiksi pohjoismaissa ekä Amerikassa olisi uskovia.

        Tässä on malliesimerkki Raamatun sanoman väärentämisestä sellaiseksi, että nykyinen esikoisten iisaksonilainen suuntaus saataisiin näyttämään raamatulliselta.

        Toinen malliesimerkki oli HG:n saarnassa: Miksi monet muut uskovaiset ovat rohkeampia kuin tunnustamaan uskonsa kuin esikoiset. HG:n mukaan tähän voidaan soveltaa jakeita Matt. 7:22-23.

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        On kyllä teikäläisellä ihmeellinen logiikka se, että kun otan selvää Jumalan sanaa, niin se on raamatun raiskaamista. En ihmettele että sinunlaisesi ei seurakuntamme kokouksissa viihdy. Asiahan on ihan selvä. Ensin Jeesus käskee viemään evankeliumin kaikkeen maailmaan ja sitten paavali todistaa sen tulleen jo kaikkeen maailmaan viedyksi. Aika kummallisten lasien läpi näitä raamatun kohtia saa tutkia, jos ei niitä usko. Korjaus ensimmäiseen kirjoitukseen, paikka oli kol 1:6 eikä siis kol 2:6.

        En oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi mennä evankeliumia viemään jonnekin hevon kuuseen. Millä perusteella siellä olisi enemmän Jumalan valituita, kuin minun lähipiirissäni? Eiväthän apostolitkaan juosseet minne mieli teki, vaan henki johdatti heitä niiden luokse, jotka Jumala oli valinnut. Ettei olisi sinulla vain tuo ov:n henki, että minä sitä, minä tätä, minä johdatan uskoon. Kun meidän oppimme ydin on se, että Jumala antaa uskon valituillensa evankeliumin sanan kautta PH:n sytyttämänä, tämä ei riipu meidän tekemisestämme.


      • LiIIukanvarsi
        teuta01 kirjoitti:

        NO JOS SINULLA MENI ! MINÄ SANOIN ETTÄ 601 VUOTTA ON
        6.7-16 JA KIRJOITIN MYÖS 6.7 -14. MIKSET HALUA OLLE REHELINEN
        KANSSANI , VAAN KINAAT JOSTAKIN OMASTAS LILLUKAN VARESTA .
        .
        JA KIRJOITIN ETTÄ SE OLI 599 VUOSI ARITMEETTISESTI OLET HUONO
        MATIKKA MIES, SITEN KUITENKIN KIRJOITIN että 2015 OLI 600 V.
        MUTTA EN MISSÄN NÄE SINUNKAAN ARVOVALTAA ASIAN SUHTEEN.
        .
        ET KAI LUULE ETTÄ MINÄ HUVIKSENI LASKEN AIKOJA SIIHREN JA SIIHEN VAIKKA NIIN TIETENKIN TEENKIN. VOIN SANOA ,ETTÄ OLEN
        KAI OHITTANUT JO SINUT. LUKISIT OIKEEN ,KIRJOITTAISIT OIKEEN,
        .
        VOISIMME PUHUA JA KIRJOITTAA ASIAA ,,, MUTTA EI TYHJÄÄ SAA
        PYYTÄMÄTTÄKIN, MITÄHÄN NYT KRINAAT , JA MISSÄ SIKSEN
        OLE TEHNYT SULLE MITÄÄN KUN OLET OLEVINASI JOKU..

        No viittasin tuohon kohtaan, jossa sanoit lopettaneesi seuroissa käynnin ja Heikin lukeneen kitjeen vuonna 2016 vaikka totuus on vuonna 2014: "se on myös se pv. jolloin 2 vuotta sitten Heikki P.luki sen kirjeen..
        jossakin liekkö Joensuussa . 6.7-16 en ole käynyt ruksalla sen koommin
        ja tuskin menen ,ellei muutu niin paljon.."

        Hus viittaus olikin varmaan ihan oikein.

        Olet rikkonut minua vastaan siten, että haukut ulkopuolisena rakkaita uskon veljiäni ja opettajiani Jumalan seurakunnassa. Ei sinulla ole mitään mandaattia tehdä näin, eikä myöskään arvostella seurakunnan ulkopuolisena. Levität täällä myös vääriä oppeja ja pahennat monia. Rikot siis Kristuksen ruumista vastaan, kun vainoat uskovia, silloin rikot myös minua vastaan.

        Sanon sen vielä kerran, mene pois täältä omiesi joukkoon!


      • A12345A
        Ekajavika kirjoitti:

        On kyllä teikäläisellä ihmeellinen logiikka se, että kun otan selvää Jumalan sanaa, niin se on raamatun raiskaamista. En ihmettele että sinunlaisesi ei seurakuntamme kokouksissa viihdy. Asiahan on ihan selvä. Ensin Jeesus käskee viemään evankeliumin kaikkeen maailmaan ja sitten paavali todistaa sen tulleen jo kaikkeen maailmaan viedyksi. Aika kummallisten lasien läpi näitä raamatun kohtia saa tutkia, jos ei niitä usko. Korjaus ensimmäiseen kirjoitukseen, paikka oli kol 1:6 eikä siis kol 2:6.

        En oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi mennä evankeliumia viemään jonnekin hevon kuuseen. Millä perusteella siellä olisi enemmän Jumalan valituita, kuin minun lähipiirissäni? Eiväthän apostolitkaan juosseet minne mieli teki, vaan henki johdatti heitä niiden luokse, jotka Jumala oli valinnut. Ettei olisi sinulla vain tuo ov:n henki, että minä sitä, minä tätä, minä johdatan uskoon. Kun meidän oppimme ydin on se, että Jumala antaa uskon valituillensa evankeliumin sanan kautta PH:n sytyttämänä, tämä ei riipu meidän tekemisestämme.

        Jeesuksen antama lähetyskäsky on siis mielestäsi mitätöity noissa siteeraamissasi jakeissa?

        Matteuksen: 28:19-20.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.


      • Ekajatoka
        A12345A kirjoitti:

        Jeesuksen antama lähetyskäsky on siis mielestäsi mitätöity noissa siteeraamissasi jakeissa?

        Matteuksen: 28:19-20.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

        Ei ole mitätöity. Mutta meidän tarvitsee asiaa katsoa siltä kantilta, että evankeliumi on jo viety maan ääriin ja käskyä ei tarvitse toteuttaa siten, että sitä pitäisi viedä maailman joka kolkkaan meidän toimestamme. Lähetyskäsky tarkoittaa sitä, että evankeliumia saarnataan alkaen lähipiiristä siellä, missä PH käskee saarnata, ei missä itseä parhaiten huvittaa.


      • A12345A
        Ekajatoka kirjoitti:

        Ei ole mitätöity. Mutta meidän tarvitsee asiaa katsoa siltä kantilta, että evankeliumi on jo viety maan ääriin ja käskyä ei tarvitse toteuttaa siten, että sitä pitäisi viedä maailman joka kolkkaan meidän toimestamme. Lähetyskäsky tarkoittaa sitä, että evankeliumia saarnataan alkaen lähipiiristä siellä, missä PH käskee saarnata, ei missä itseä parhaiten huvittaa.

        Jeesuksen käskyn mukaisesti evankeliumia tulee julistaa kaikille kansoille ja lisäksi maailman loppuun saakka. Tämä sisältää sekä lähipiirin että kaikki kansat jättämättä pois kumpaakaan

        On kummallista, että näin selkeä Jumalan Sana selitetään mitättömäksi.

        Miten lähipiirissäkään voi julistaa, kun lapin mies HG saarnasi jakeiden Matt. 7:22-23. perusteella rohkean uskon tunnustamisen laittomaksi voimateoksi. Lähetyskäsky on näin ollen mitätöity totaalisesti.


        Pakko sanoa, että esikoisuudessa on nyt todella pimeä ja Raamatun vastainen oppi vallalla.


      • vohlaakaanantanut
        A12345A kirjoitti:

        Jeesuksen käskyn mukaisesti evankeliumia tulee julistaa kaikille kansoille ja lisäksi maailman loppuun saakka. Tämä sisältää sekä lähipiirin että kaikki kansat jättämättä pois kumpaakaan

        On kummallista, että näin selkeä Jumalan Sana selitetään mitättömäksi.

        Miten lähipiirissäkään voi julistaa, kun lapin mies HG saarnasi jakeiden Matt. 7:22-23. perusteella rohkean uskon tunnustamisen laittomaksi voimateoksi. Lähetyskäsky on näin ollen mitätöity totaalisesti.


        Pakko sanoa, että esikoisuudessa on nyt todella pimeä ja Raamatun vastainen oppi vallalla.

        Niin, taas tuli todistettua, että mitä vain raamatun paikkoja teille laittaa, ette edes halua ymmärtää/uskoa. Kun kerran on oman kantansa valinnut ja luottaa järkeensä kuin kallioon niin ei auta mikään. Itsehän selkeän Jumalan sanan mitättömäksi selität kun et usko, että evankeliumi on jo julistettu kaikkeen maailmaan. Olet myös ymmärtänyt taas väärin, HG varmasti tarkoitti, että jos alkaa omin voimin uskoaan ja varsinkin kuollutta uskoa tunnustamaan, niin se ei ole hyvä. Teillä on niin paljon katkeruutta ja vihaa kristityitä kohtaan, että aina on vain valittamista. Mutta itsellennehän eniten harmia teette, me muut nautimme juhlapäivistä ja armon tuntemisesta sillä välin kun vanhempi veli kyntää peltoa ja syyttelee.


      • Oikeassakovaan
        vohlaakaanantanut kirjoitti:

        Niin, taas tuli todistettua, että mitä vain raamatun paikkoja teille laittaa, ette edes halua ymmärtää/uskoa. Kun kerran on oman kantansa valinnut ja luottaa järkeensä kuin kallioon niin ei auta mikään. Itsehän selkeän Jumalan sanan mitättömäksi selität kun et usko, että evankeliumi on jo julistettu kaikkeen maailmaan. Olet myös ymmärtänyt taas väärin, HG varmasti tarkoitti, että jos alkaa omin voimin uskoaan ja varsinkin kuollutta uskoa tunnustamaan, niin se ei ole hyvä. Teillä on niin paljon katkeruutta ja vihaa kristityitä kohtaan, että aina on vain valittamista. Mutta itsellennehän eniten harmia teette, me muut nautimme juhlapäivistä ja armon tuntemisesta sillä välin kun vanhempi veli kyntää peltoa ja syyttelee.

        Mutta miten voitte olla varmoja, että kuolleen uskon väki ei ole ollut viemässä sitä evankeliumia kaikkeen maailmaan? Tai, että se on ainoiden oikeiden todistajien poissaollessa siellä ehtinyt kadota tai kuolla sukupolvien vaihtuessa. Jos julistaa itsensä ainoaksi oikeaksi, on vastuu sanan levittämisessä valtava. Oletko varma, että kuulet PHn pyynnön? Naapurit, omat lapset aspektia on ylläpidetty tässä kristillisyydessä laiskuuden, häpeän ja mielummin omia passaavan mentaliteetin vuoksi. Ei siitä kaikkialle maailmaan menostakaan tarvi mölyä pitää, jos se häiritsee.


      • Hessusspessu
        Ekajatoka kirjoitti:

        Ei ole mitätöity. Mutta meidän tarvitsee asiaa katsoa siltä kantilta, että evankeliumi on jo viety maan ääriin ja käskyä ei tarvitse toteuttaa siten, että sitä pitäisi viedä maailman joka kolkkaan meidän toimestamme. Lähetyskäsky tarkoittaa sitä, että evankeliumia saarnataan alkaen lähipiiristä siellä, missä PH käskee saarnata, ei missä itseä parhaiten huvittaa.

        Lähtikö PL Siperiaan kumppaninsa kanssa koska häntä huvitti?
        Vai onko se niin että hedelmistä puu tunnetaan. Kun Pyhähenki vaikuttaa voi matkata lähellä ja kaukana Hänen johdossaan. Kun evankeliumi on saarnattu kaikille niin sitten tulee LOPPU!


      • Ihmisentarkoitus
        Ekajavika kirjoitti:

        On kyllä teikäläisellä ihmeellinen logiikka se, että kun otan selvää Jumalan sanaa, niin se on raamatun raiskaamista. En ihmettele että sinunlaisesi ei seurakuntamme kokouksissa viihdy. Asiahan on ihan selvä. Ensin Jeesus käskee viemään evankeliumin kaikkeen maailmaan ja sitten paavali todistaa sen tulleen jo kaikkeen maailmaan viedyksi. Aika kummallisten lasien läpi näitä raamatun kohtia saa tutkia, jos ei niitä usko. Korjaus ensimmäiseen kirjoitukseen, paikka oli kol 1:6 eikä siis kol 2:6.

        En oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi mennä evankeliumia viemään jonnekin hevon kuuseen. Millä perusteella siellä olisi enemmän Jumalan valituita, kuin minun lähipiirissäni? Eiväthän apostolitkaan juosseet minne mieli teki, vaan henki johdatti heitä niiden luokse, jotka Jumala oli valinnut. Ettei olisi sinulla vain tuo ov:n henki, että minä sitä, minä tätä, minä johdatan uskoon. Kun meidän oppimme ydin on se, että Jumala antaa uskon valituillensa evankeliumin sanan kautta PH:n sytyttämänä, tämä ei riipu meidän tekemisestämme.

        Voimme kiistellä tästä asiasta että Jumala antaa valituillensa uskon.
        Silloinhan ihmisellä ei olisi mitään valintaa ja oikeutta uskoon vaan Jumala päättää.
        Minusta tässä olet niin pahassa harhaopissa kuin olla ja voit.
        Ihminen tekee valinnan,muutenhan aivan turhaan olisimme täällä.


      • Hölkynkölkyt
        Hessusspessu kirjoitti:

        Lähtikö PL Siperiaan kumppaninsa kanssa koska häntä huvitti?
        Vai onko se niin että hedelmistä puu tunnetaan. Kun Pyhähenki vaikuttaa voi matkata lähellä ja kaukana Hänen johdossaan. Kun evankeliumi on saarnattu kaikille niin sitten tulee LOPPU!

        Loppu se housuissasi.Mikä ihmeen tarve SILLÄ ihmisellä on manata loppuansa.
        Älä pelkää,Jeesus on vastassa kuolemassasi.
        Älä paisu liian täyteen täällä ettet puhkeaisi.


      • Hessusspessu
        Hölkynkölkyt kirjoitti:

        Loppu se housuissasi.Mikä ihmeen tarve SILLÄ ihmisellä on manata loppuansa.
        Älä pelkää,Jeesus on vastassa kuolemassasi.
        Älä paisu liian täyteen täällä ettet puhkeaisi.

        Mistä tässä on mielestäsi kyse? Taisit ymmärtää viestini väärin veliseni.
        Tarkoitin Jeesuksen sanoja matt.24;14 " Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."Vielä on maailma pystyssä, eli Jeesuksen antama tehtävä Seurakunnalleen on kesken.


      • Kumpiajakampi
        vohlaakaanantanut kirjoitti:

        Niin, taas tuli todistettua, että mitä vain raamatun paikkoja teille laittaa, ette edes halua ymmärtää/uskoa. Kun kerran on oman kantansa valinnut ja luottaa järkeensä kuin kallioon niin ei auta mikään. Itsehän selkeän Jumalan sanan mitättömäksi selität kun et usko, että evankeliumi on jo julistettu kaikkeen maailmaan. Olet myös ymmärtänyt taas väärin, HG varmasti tarkoitti, että jos alkaa omin voimin uskoaan ja varsinkin kuollutta uskoa tunnustamaan, niin se ei ole hyvä. Teillä on niin paljon katkeruutta ja vihaa kristityitä kohtaan, että aina on vain valittamista. Mutta itsellennehän eniten harmia teette, me muut nautimme juhlapäivistä ja armon tuntemisesta sillä välin kun vanhempi veli kyntää peltoa ja syyttelee.

        Mistäs muuten tiedät,luulet tai uskot olematta nimenomaan se vanhempi veli?


      • Jakovika
        Ekajavika kirjoitti:

        On kyllä teikäläisellä ihmeellinen logiikka se, että kun otan selvää Jumalan sanaa, niin se on raamatun raiskaamista. En ihmettele että sinunlaisesi ei seurakuntamme kokouksissa viihdy. Asiahan on ihan selvä. Ensin Jeesus käskee viemään evankeliumin kaikkeen maailmaan ja sitten paavali todistaa sen tulleen jo kaikkeen maailmaan viedyksi. Aika kummallisten lasien läpi näitä raamatun kohtia saa tutkia, jos ei niitä usko. Korjaus ensimmäiseen kirjoitukseen, paikka oli kol 1:6 eikä siis kol 2:6.

        En oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi mennä evankeliumia viemään jonnekin hevon kuuseen. Millä perusteella siellä olisi enemmän Jumalan valituita, kuin minun lähipiirissäni? Eiväthän apostolitkaan juosseet minne mieli teki, vaan henki johdatti heitä niiden luokse, jotka Jumala oli valinnut. Ettei olisi sinulla vain tuo ov:n henki, että minä sitä, minä tätä, minä johdatan uskoon. Kun meidän oppimme ydin on se, että Jumala antaa uskon valituillensa evankeliumin sanan kautta PH:n sytyttämänä, tämä ei riipu meidän tekemisestämme.

        Ilmiselvästi sinun tehtäväsi ei olekaan viedä Jumalan Sanaa kaikkialle mutta älä vie heiltä sitä mahdollisuutta jotka sen kutsumuksen saavat.


      • Hokkuspokkusoo
        Hessusspessu kirjoitti:

        Mistä tässä on mielestäsi kyse? Taisit ymmärtää viestini väärin veliseni.
        Tarkoitin Jeesuksen sanoja matt.24;14 " Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."Vielä on maailma pystyssä, eli Jeesuksen antama tehtävä Seurakunnalleen on kesken.

        Miksi tulisi loppu jos Jumalan Sana olisikin viety jokaiseen sieluun asti maan päällä.
        Joka näin äkkiseltään ajateltuna onkin täyttymätön tehtävä.


      • Sidoksissa
        Ihmisentarkoitus kirjoitti:

        Voimme kiistellä tästä asiasta että Jumala antaa valituillensa uskon.
        Silloinhan ihmisellä ei olisi mitään valintaa ja oikeutta uskoon vaan Jumala päättää.
        Minusta tässä olet niin pahassa harhaopissa kuin olla ja voit.
        Ihminen tekee valinnan,muutenhan aivan turhaan olisimme täällä.

        Siihen en osaa vastata, miksi olemme täällä, ehkä siksi koska alunperin ihmisen oli tarkoitus elää maan päällä synnittömänä, mutta ihminen lankesis syntiin. Kuitenkin se on ainakin Lutherin opin ydin ja suuri ero muihin kristittyihin oppeihin, että ihmisen ratkaisuvalta on sidottu eli ihminen ei pysty tekemään mitään oman pelastuksensa eteen, vaan kaikki tulee Jumalalta. Jopa uskon sytyttäjänä on Jumala, PH evankeliumin sanan kautta. Jos ihminen saisi itse valita, niin hän menisi kadotukseen johtuen perisynnistä. Tämän takia mm katolisten ja hellareiden oppi on väärä. Katoliset ajattelevat että ihminen voi järkeillä itsensä uskoon ja hellarit yleisesti opettavat että ihminen voi itse tehdä uskon ratkaisun. Luther käsittelee asiaa yhdessä pääteoksistaan:"sidottu ratkaisuvalta"

        Mielestäni tuosta raamatun paikasta ei voi tehdä päätelmää, että kun evankeliumi on saarnattu kaikkeen maailmaan niin tulee loppu. Ainoastaan Isä yksin tietää, milloin tulee loppu. Näin todistaa raamattu. Edes Jeesus ei ole siis voinut sanoa tarkasti, milloin loppu tulee: "Vaan siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kenkään, ei taivaan enkelitkään, vaan minun Isäni yksinänsä." (Matt. 24:36). Itse ajattelen tuosta paikasta niin, että sen jälkeen, kun evankeliumi on saarnattu kaikille kansoille tulee loppu. Eli Uuden Testamentin ajan jälkeen. Sen ajan päättymisen tietää itse Jumala.


      • A12345A
        vohlaakaanantanut kirjoitti:

        Niin, taas tuli todistettua, että mitä vain raamatun paikkoja teille laittaa, ette edes halua ymmärtää/uskoa. Kun kerran on oman kantansa valinnut ja luottaa järkeensä kuin kallioon niin ei auta mikään. Itsehän selkeän Jumalan sanan mitättömäksi selität kun et usko, että evankeliumi on jo julistettu kaikkeen maailmaan. Olet myös ymmärtänyt taas väärin, HG varmasti tarkoitti, että jos alkaa omin voimin uskoaan ja varsinkin kuollutta uskoa tunnustamaan, niin se ei ole hyvä. Teillä on niin paljon katkeruutta ja vihaa kristityitä kohtaan, että aina on vain valittamista. Mutta itsellennehän eniten harmia teette, me muut nautimme juhlapäivistä ja armon tuntemisesta sillä välin kun vanhempi veli kyntää peltoa ja syyttelee.

        Room. 10:9-10
        9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.

        Kyllä rohkea uskon tunnustaminen on elävän tunnusmerkki, minkä tuo edellä oleva Jumalan Sana todistaa. HG:n puheessaan tuomitsi rohkean uskon tunnustamisen ja piti oikeanpana häpeilevää vaikenemista.

        HG:n johtopäätös seuraa kyllä loogisesti esikoisten nykyopetuksesta, minkä mukaan kaikki muut ovat kuolleessa uskossa. Tällainen johtaa vääjäämättä selvän Jumalan Sanan väärentämiseen oman korvasyyhyn mukaiseksi.


    • Kalle334

      Liikaa oli torajyviä ja hukkakauraa mukana.
      Enkä oikein voi siunauksena pitää herättsliikkeen hajoittamistakaan.

      • teuta01

        Olet oikeassa kuten monesti ennenkin. Kuitenkin
        Ennenvanhaan oli sellainen Aurankukka ,viljan joukossa joka tappoi paljon ihmisiä. sen suuri kaveri oli Tuhkamarjapensas , se oli sellainen
        kaunis punainen kukka , johon moni mielistyi ,viimeisen kerran.
        sen siementä ei tarvinnut olla kuin vähän säkillisessä, JYVIÄ joka pilasi
        koko säkillisen, sitä pidettiin erittäin vaarallisena.
        .
        Niin kuin minä pidän LV:t koska meitä oli jo 14.700 kristittyä ,ja nyt oli
        noin 13,000 ennen tätä reissua. olen kirjoittanut, että heillä on vain , tarkoitus saada tuomarointi käyntiin vaikka ei ole lupaa mihinkään tuomarointiin, missään ,kun he ottaa omasta mallia, he saavat loput
        pumpattua ulos ,hyvinkin 10 vuoden kuluessa . JOS saavat pitää valtaa.
        .
        Meitä ,esikoisia ry. on 1605 ja vaikutus alue on 6400 tehkää paremmeksi , jos osaatte tiukkikset . Teitä ei ymmärrä vapahtajakaan.
        enkä minä, vaikka olen yrittänyt .. Teillä on kummatauti se on niin että
        ensimmäinen osuus kestää 6kk. ja toinen 1/2 vuotta. ja olette kokonaan
        sairaita , millaisia, sellaisia perisyntisiä . josta voi vain Kristus parantaa.
        jos enää HÄNKÄÄN: oletteko miettineet ,mihin te olette menossa .
        .
        Ensin kaikki menee ..kuoltuaan Paratiisiin , Sitten Kun KARITSA tulee
        viimeiselle tuomiolle ; Hän pyytää sieltä, tuomittavat . Ja Enkelit antaa
        niitä, ja niitä riittää . Lukisitte joskus Raamattua ., että saisitte tietoa.
        Jota kukaan ei sano täällä saaneensa, miksei ? Ettehän te USKO mitään muuta kuin LV:t jotka ei sitäkään tiedä.. Luulevat kyllä jotakin,. .
        .
        Vaikka olen tätä mieltä, olen myös sittenkin kristitty. Millainen sellai-nen ,jos kuolen ennen kuin Viimeinen tuomio alkaa. Menen paratiisiin. Ja jos kuolen sen jälkeen, eli elän silloin kun Enkelit tulee meitä noutamaan he tekevät ylös tempauksen , ja tekevät tuomion samoin kuin Karitsa . Tekee viimeisessä tuomiossaan. samalla kaavalla.
        .
        En paremmin sano , jos en pysty, kyllä pystyn ,ja sanonkin, kun on tarpeen ja olette huomanneet sen , ja vieläkin huomaatte. olenko
        ainoa joka näistä asioista kirjoittaa ,, ehkä olen , jos häpeätte, evan-
        keliumia , voi JEESUS hävetä teitä ilmoittaa ISÄLLEEN: Tarkoittaa
        jotakin kummallista, siitäkin kirjoitetaan UT:ssä.. Etsikää..


      • oikaisu

        Nyt on pakko oikaista sinua teuta. Käsityksesi viimeisestä tuomiosta ja taivaasta, sekä siellä tuomitsemisesta menee kaikki väärin. Ymmärräthän sen, ettei hyvä voi olla paha, eikä paha voi olla hyvä.

        Taivaassa on vain yksi tuomio, joka on sama kaikille, jotka sinne pääsevät, oikeammin sanottuna kutsu, "tulkaa minun Isäni siunatut, jne". Taivaasta ei ajeta ketään pois, sillä muutoin se ei olisi taivas. Siellä ei pidä olla mitään murheellista, ei mitää, mutta puhdas ilo, kiitos ja riemu.
        Asia on niin, että, niinkuin raamattu todistaa, siinä sieluntilassa, missä ihminen kuolee, pysyy ijänkaikkisesti.

        Syntinsä tunteva katuva ihminen on tuomittu täällä armolla ja laupeudella.
        Pesty täysin puhtaaksi Pyhällä verellä, todistuksen Sanan kautta.
        Tässä pyhyydessä ja puhtaudessa Jumalanlapsi saa kohdata viimeisenä päivänä Vapahtajansa kasvoista kasvoihin, ei ole pelkoa, ei epävarmuutta.
        Mutta voi niitä, joita tämä rauha puuttuu, tämä rauhattomuus näkyy erityisesti täällä viesteissä vihana kristittyjä, saarnaajia, sekä Jumalan seurakuntaa kohtaan.
        Varma on, että ihminen tuomitaan täällä, joko ankaralla lailla, tai armolla ja laupeudella ja tämä näkyy ihmisen silmistä ja koko olemuksesta, kumman tuomion alla ihminen vaeltaa.


      • Nähtyon
        oikaisu kirjoitti:

        Nyt on pakko oikaista sinua teuta. Käsityksesi viimeisestä tuomiosta ja taivaasta, sekä siellä tuomitsemisesta menee kaikki väärin. Ymmärräthän sen, ettei hyvä voi olla paha, eikä paha voi olla hyvä.

        Taivaassa on vain yksi tuomio, joka on sama kaikille, jotka sinne pääsevät, oikeammin sanottuna kutsu, "tulkaa minun Isäni siunatut, jne". Taivaasta ei ajeta ketään pois, sillä muutoin se ei olisi taivas. Siellä ei pidä olla mitään murheellista, ei mitää, mutta puhdas ilo, kiitos ja riemu.
        Asia on niin, että, niinkuin raamattu todistaa, siinä sieluntilassa, missä ihminen kuolee, pysyy ijänkaikkisesti.

        Syntinsä tunteva katuva ihminen on tuomittu täällä armolla ja laupeudella.
        Pesty täysin puhtaaksi Pyhällä verellä, todistuksen Sanan kautta.
        Tässä pyhyydessä ja puhtaudessa Jumalanlapsi saa kohdata viimeisenä päivänä Vapahtajansa kasvoista kasvoihin, ei ole pelkoa, ei epävarmuutta.
        Mutta voi niitä, joita tämä rauha puuttuu, tämä rauhattomuus näkyy erityisesti täällä viesteissä vihana kristittyjä, saarnaajia, sekä Jumalan seurakuntaa kohtaan.
        Varma on, että ihminen tuomitaan täällä, joko ankaralla lailla, tai armolla ja laupeudella ja tämä näkyy ihmisen silmistä ja koko olemuksesta, kumman tuomion alla ihminen vaeltaa.

        Minäkin olen yrittänyt Teutaa oikaista, mutta ei se hyödytä. Ei täällä kukaan kantaansa muuta vaikka mitä todisteita antaisi pöytään. Sellaisia itseään täynnä olevia juntturoita nämä ovat. Teutan raamatunkäsitykset ja lukemistapa muistuttaa minua lähinnä mormonismista. Hehän kastavat ihmisiä kuolleiden puolesta yhden raamatunpaikan perusteella ottamatta huomioon asiayhteyttä.


      • teuta01
        oikaisu kirjoitti:

        Nyt on pakko oikaista sinua teuta. Käsityksesi viimeisestä tuomiosta ja taivaasta, sekä siellä tuomitsemisesta menee kaikki väärin. Ymmärräthän sen, ettei hyvä voi olla paha, eikä paha voi olla hyvä.

        Taivaassa on vain yksi tuomio, joka on sama kaikille, jotka sinne pääsevät, oikeammin sanottuna kutsu, "tulkaa minun Isäni siunatut, jne". Taivaasta ei ajeta ketään pois, sillä muutoin se ei olisi taivas. Siellä ei pidä olla mitään murheellista, ei mitää, mutta puhdas ilo, kiitos ja riemu.
        Asia on niin, että, niinkuin raamattu todistaa, siinä sieluntilassa, missä ihminen kuolee, pysyy ijänkaikkisesti.

        Syntinsä tunteva katuva ihminen on tuomittu täällä armolla ja laupeudella.
        Pesty täysin puhtaaksi Pyhällä verellä, todistuksen Sanan kautta.
        Tässä pyhyydessä ja puhtaudessa Jumalanlapsi saa kohdata viimeisenä päivänä Vapahtajansa kasvoista kasvoihin, ei ole pelkoa, ei epävarmuutta.
        Mutta voi niitä, joita tämä rauha puuttuu, tämä rauhattomuus näkyy erityisesti täällä viesteissä vihana kristittyjä, saarnaajia, sekä Jumalan seurakuntaa kohtaan.
        Varma on, että ihminen tuomitaan täällä, joko ankaralla lailla, tai armolla ja laupeudella ja tämä näkyy ihmisen silmistä ja koko olemuksesta, kumman tuomion alla ihminen vaeltaa.

        On muuten sanottu ,että ei taivaassa ketään enää tuomita, kaikki
        on siihen mennessä jo tehty.
        En koskaan kiellä ketään pääsemästä Taivaaseen, koska kaikki tuomitaan ,sillä puimatantereella ,jonka Daavid osti aikanaan 600 ,
        sadalla Kulta sekelillä., ja sinn eon tuotu taivaasta se Tuomarin suuri pöytä. johon mahtuu ,ne isot kirjat jotka on lentävät .ja kun ne avattuna
        on (kirjan koko n.16 kyynärää pitkä , 12 kyynärää leveä, ja paksuu on n.
        2.Kyynärää,. NE ON IHMEELLISET KIRJAT ,
        .
        Toinen ON : ELÄMÄN KIRJA:
        JA TOINEN ON TEKOJEN KIRJA. NIISÄ ON KAIKKI PRÄNTÄTTY ALUSTA
        LOPPUUN . kun NE KIRJAT ON PÖYDÄLLÄ ,NE TÄYTTÄÄ SEN KOKONAAN . NIISSÄ ON NIMESI ALUSTA ALKAEN ,, JA KUN OLET JOUTUNUT SYNTIIN , NIMI HÄVIÄÄ KIRJASTA, JA KUN OLET TEHNYT PARANNUSTA , SYNNISTÄSI ,NIMESI ON PALANNUT, KIRJAAN. JA SITÄ
        VÄLIÄ SE PRITKAA SEN AJAN KUN ELÄT TÄÄLLÄ , MAAN PÄÄLLÄ.
        .
        EN SANO SITÄ PAREMMIN ,,, KOSKA EN OSAA , MUTTA USKO NYT KUITENKIN KAIKKI SYNNIT ANTEEKSI , JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESSÄ JA VERESSÄ, JA KUN SINÄ SEN USKOT ,SAAT SEN MYÖS OMISTAA.
        .
        JOS NYT JOKAINEN SANOO . MINÄ USKON EIKÄ USKO , HÄN ON TEHNYT ITSELLEEN HALLAA,, JOSTA MYÖS ITSE VASTAA , OTAN ESIMERKIN. JAAKOB SANOO, EI SELLAINEN MIES MITÄÄN SAA.
        JAAK.1:6-7. LUE.


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        On muuten sanottu ,että ei taivaassa ketään enää tuomita, kaikki
        on siihen mennessä jo tehty.
        En koskaan kiellä ketään pääsemästä Taivaaseen, koska kaikki tuomitaan ,sillä puimatantereella ,jonka Daavid osti aikanaan 600 ,
        sadalla Kulta sekelillä., ja sinn eon tuotu taivaasta se Tuomarin suuri pöytä. johon mahtuu ,ne isot kirjat jotka on lentävät .ja kun ne avattuna
        on (kirjan koko n.16 kyynärää pitkä , 12 kyynärää leveä, ja paksuu on n.
        2.Kyynärää,. NE ON IHMEELLISET KIRJAT ,
        .
        Toinen ON : ELÄMÄN KIRJA:
        JA TOINEN ON TEKOJEN KIRJA. NIISÄ ON KAIKKI PRÄNTÄTTY ALUSTA
        LOPPUUN . kun NE KIRJAT ON PÖYDÄLLÄ ,NE TÄYTTÄÄ SEN KOKONAAN . NIISSÄ ON NIMESI ALUSTA ALKAEN ,, JA KUN OLET JOUTUNUT SYNTIIN , NIMI HÄVIÄÄ KIRJASTA, JA KUN OLET TEHNYT PARANNUSTA , SYNNISTÄSI ,NIMESI ON PALANNUT, KIRJAAN. JA SITÄ
        VÄLIÄ SE PRITKAA SEN AJAN KUN ELÄT TÄÄLLÄ , MAAN PÄÄLLÄ.
        .
        EN SANO SITÄ PAREMMIN ,,, KOSKA EN OSAA , MUTTA USKO NYT KUITENKIN KAIKKI SYNNIT ANTEEKSI , JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESSÄ JA VERESSÄ, JA KUN SINÄ SEN USKOT ,SAAT SEN MYÖS OMISTAA.
        .
        JOS NYT JOKAINEN SANOO . MINÄ USKON EIKÄ USKO , HÄN ON TEHNYT ITSELLEEN HALLAA,, JOSTA MYÖS ITSE VASTAA , OTAN ESIMERKIN. JAAKOB SANOO, EI SELLAINEN MIES MITÄÄN SAA.
        JAAK.1:6-7. LUE.

        JÄI SANOMATTA ; ETTÄ SE KUTSU ON SIINÄ TUOMIOSSA JONKA.
        KARITSA ,TEKEE "" TULE"", ON SE TUOMIO ,JA HE SAAVAT OMISTAA
        MINUN ISÄNI VALTAKUNNAN. . .
        .
        "TUOMION ""MENE"" SAAVAT KAIKKI NE JOTKA TAI JOIDENOSOITE
        ON TULIJÄRVEEN. .
        .
        SEN JÄLKEEN EI KETÄÄN ENÄÄ TUOMITA ,VAAN KAIKKI MENEE EKELEIDEN OPASTUKSELA OIKEAAN PAIKKAAN ,,
        VIIMEINEN TUOMIO ON , TÄÄLLÄ MAAN PÄÄLLÄ. EI TAIVAASSA ,
        SINNE EI OLE PÄÄSTETTY MITÄÄN SYNTIÄ. EIKÄ PAHAA. ,,
        .
        VAAN SINNE ON KERÄTTY KAIKKI KAUNIS. KALLIS JA ARVOKAS.
        SIITÄ KIRJOITETAAN ILM.KIR. 21 LUKU JA 22,. LUKU. SEN VOITTE HELPOSRTI TARKISTAA. JOTEN KERRON JOSKUS LISÄÄ..


      • teuta01
        Nähtyon kirjoitti:

        Minäkin olen yrittänyt Teutaa oikaista, mutta ei se hyödytä. Ei täällä kukaan kantaansa muuta vaikka mitä todisteita antaisi pöytään. Sellaisia itseään täynnä olevia juntturoita nämä ovat. Teutan raamatunkäsitykset ja lukemistapa muistuttaa minua lähinnä mormonismista. Hehän kastavat ihmisiä kuolleiden puolesta yhden raamatunpaikan perusteella ottamatta huomioon asiayhteyttä.

        mIKSI SINÄ KOETAT MINUA 0IKAISTA , EN OLE KOSKAN HYVÖKSYNYT.
        MORMOONIA, MIHINKÄÄN OPPIIN . ONKO HEILLÄKIN OMA, OLEN
        LUULLUT TÄHÄNASTI , ETTÄ HE OVAT SELLASII ASIAN TÖNKIJII. KUTEN
        TIETENKIN MINÄKIN ,TÖNKIN HISTORIAA , MUTTEN KOSKAAN SILLAI.

        .
        ¨SINULLA ON VIKAA ,ITSELLÄSKIN ENEMMÄN KUN MULK. KO MULK,
        TUTKITAANPAS HIEMAN .
        MORMOONIT : Virallinennimi, myöhenpien aikojen pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko. , englan. teh curch. of Jesus Crist of latter- day saints.
        .
        Yhdysvalloissa syntynyt uskonnollinen yhteisö. Sen perustaja Josefph
        Smith. ( 1805-1844.) julkaisi Mormoonin kirjan , jonka väitti ilmestykse-ssä löytäneensäja joka sisältää profeetta Mormoonin saam<zan ilmoituksen mukaisen esityksen Amerikan asuttamisesta. . Se kertoo Jerusalemista lähteneiden siirtokuntien historiastan. Vuoteen 420 jKr.
        .
        ja tahtoo olla Raamatun täydennyksenä . Smith, perusti kirkkons a1830 ja ryhtyi lähetystyöhön , mutta sai mm. 1843. käyttöön otetun moniavioisuuden vuoksi vuoksi osakseen paheksumista,ja lynkattiin .
        .
        Useissa valtioissa koettujen vainojen jälkeen ,Mormoonit siirtyivät Birginham järven rannalle Utahiin . Sinne perustettiin SALK LAKE.
        kohonnut taloudelliseen vaurauteen. Ja tehnyt voimakasta lähetys tyätä. moni avioisuudesta luovuttiin , 1890.
        .
        Johtajana on presidentti ja jokaisella miesjäsenellä voi olla jokin pappeuden aste. Mormonit noudattavat musiikillisesti rikkaita jumALAN PAKLVELUS MUOTOIÓJA , HARRASTAVAT lÄHETYS TOIMINTAA ,MYÖS AMERIIKAN ULKOPUOLELLA . JA Sijais kasteita
        kuolleiden puolesta. .

        Kiletäytyvät , kahvista, tupakasta, ja väkijuomista , korostavat siveellistä puhtautta, . koko jäsen määrä oli 1962 n.2.Miljoonaa.
        Päätempeli ja tabernaakkeli Salt LAKE cityssä :Utahissa siellä myös Yliopisto ,kouluja ,sairaaloita .
        .
        Suomessa alkoi metodisti toimet 1946. ja yhdyskunta rekisteröitiin
        1948. seurakuntia on 20, jäseniä n.2400 (1963).
        Lehti Äänenkannattaja, (1948. ) " valkeus " ,,
        .
        Toisen ; Teoksen mukaan ,ja toinen profeetta 1801-1877. Joka väitti
        löytäneensä Kultaiaia levyjä. Joita profetta Mormon oli kirjoittanut ,
        n.300 Smiht väitti löytäneensä Reformoitua EGYPTIN KIELTÄ , SILLÄ
        jos valhe ei ole ennen valhe, niin tässä se on ,nimittäin Calvin teki
        sitä 1532-3 vuodesta ja kuolemaansa asti 1564, ei ole voinut kukaan
        sitä löytää ennen, kuin se oli tehty. Siis Höpö Höpö.
        .
        Joka kertoo omalaatuisen tarinan. Kuinka siellä liikuttiin 600 luvulla.
        kun Kritoffer Löysi maan vasta n.1483.jKr. huuthaata. sekin. Tämä toi-
        nen profeetta , Birgham Youngin. ajautui kiinteään järjestyksen lahko
        virannomaisten kanssa , etupäässä moniavioisuudesta kiistellään yhä, kauemmas Länteen. kunnes olivat isolla suolajärvellä . Jossa sen pääpaikka on vieläkin , Mormooneilla on voimakas maallikkopappeus,
        lahko pitää yllä uskon paratiisia tuhat vuotisesta valtakunnasta ja Harjoittaa vilkasta Lähetys toimea. Ei salli enää moniaviosuutta ,vaan se on kielletty ,,, 1985 oli suomessa n.3800 siinä uskossa . koko maailmassa ehkä n.3miljoonaa...
        .
        Tässä on pikkusen perusteita miksi en voi hyväksyä sinun väitettä .
        että olisin mitenkään sekaantunut siihen, tai muuhunkaan sellaiseen
        Tulen vaatimaan jakka ehdin mitä kuuluu, ja kuka käski. tuommoi-nenväite on sanonko mistä Percceestä syvältä.. ilmankos sullakin on
        kravatissa, koskaa pantti ... tarkistahan..

        Sitten tulee tämä ilta joka on kummasti korjattua ,toissapäivästä,
        saarnaa. joka on mennyt jo piloille , aivan Nimittäin Jaakob kirjoittaa kuolleesta uskosta. Ja Paavali kirjoittaa Elävästä .uskosta ..
        eikö tämä ole selvää ,miksi vielä huinitaan SUOMESSA:
        .
        Håkkan oli vaisu ,ehkä väsynyt meihin. jotka olemme kottaneet korjata mitä voidaan . Kuitdenkin tunnen myötä häpeää, joka
        on ottanut Häneen. håkkaniin. Ja luulee vielä paikkaavansa jotain
        sanon kuin entinen piika paavilla , paskoopa työ tiiätte . Ja saa
        heti paluu lipun Savoon... olisiko parasta ettei siitä enää puhuta.
        .
        Håkkan otaa uutta paikkaa, eikä ole vielä selvittänyt entistäkään.
        Tuli kivaan kohtaan , minä haluaisin kesäpaikan ,jossa voisin viettää
        vapaa aikaani. Haluaisi matkusta ulkomailla. , ja monet muut sellaset
        asiat. sitten alkaa pillitys ja saisivat saarnata sen korkeimman evankeliumkin , joka riistivat EH:OS:RB. ja monilta muulta. sekö on
        sitä korkeinta evangeliumia. hävetkää. pysykää ruotsissa. .
        .
        Älkää enää tulko meidän tielle, voitte mennä mutkille koko lopun matkaa ,koska muuten voin ylettyä . TEIHIN..
        TEOFILUS ,se antiokian viisas joka piti Neroa kurissa ensimmäisen
        vangeuden aikana ,ei saanut mitään otetta häneen toisen vangeuden aikana , miksei ,? Siksei kun Nero oli viimeisen 1/2 vuotta metsässä.
        lähellä Vankilaa , koska vapautus aikaa ei ilmoitettu Keisarillekaan. .
        .
        Kun Timoteus oli ollut kirjoittamassa HEBREALAIS kirjettä Paavalin kanssa ja mainitsevat siitä 13 Luvun jälkeen .ME...
        KIRJOITIMME TÄMÄN MINÄ SANELIN JA TIMOTEUS KIRJOITTI.
        ME OLEMME ITALIASSA...


      • töytä
        teuta01 kirjoitti:

        mIKSI SINÄ KOETAT MINUA 0IKAISTA , EN OLE KOSKAN HYVÖKSYNYT.
        MORMOONIA, MIHINKÄÄN OPPIIN . ONKO HEILLÄKIN OMA, OLEN
        LUULLUT TÄHÄNASTI , ETTÄ HE OVAT SELLASII ASIAN TÖNKIJII. KUTEN
        TIETENKIN MINÄKIN ,TÖNKIN HISTORIAA , MUTTEN KOSKAAN SILLAI.

        .
        ¨SINULLA ON VIKAA ,ITSELLÄSKIN ENEMMÄN KUN MULK. KO MULK,
        TUTKITAANPAS HIEMAN .
        MORMOONIT : Virallinennimi, myöhenpien aikojen pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko. , englan. teh curch. of Jesus Crist of latter- day saints.
        .
        Yhdysvalloissa syntynyt uskonnollinen yhteisö. Sen perustaja Josefph
        Smith. ( 1805-1844.) julkaisi Mormoonin kirjan , jonka väitti ilmestykse-ssä löytäneensäja joka sisältää profeetta Mormoonin saam<zan ilmoituksen mukaisen esityksen Amerikan asuttamisesta. . Se kertoo Jerusalemista lähteneiden siirtokuntien historiastan. Vuoteen 420 jKr.
        .
        ja tahtoo olla Raamatun täydennyksenä . Smith, perusti kirkkons a1830 ja ryhtyi lähetystyöhön , mutta sai mm. 1843. käyttöön otetun moniavioisuuden vuoksi vuoksi osakseen paheksumista,ja lynkattiin .
        .
        Useissa valtioissa koettujen vainojen jälkeen ,Mormoonit siirtyivät Birginham järven rannalle Utahiin . Sinne perustettiin SALK LAKE.
        kohonnut taloudelliseen vaurauteen. Ja tehnyt voimakasta lähetys tyätä. moni avioisuudesta luovuttiin , 1890.
        .
        Johtajana on presidentti ja jokaisella miesjäsenellä voi olla jokin pappeuden aste. Mormonit noudattavat musiikillisesti rikkaita jumALAN PAKLVELUS MUOTOIÓJA , HARRASTAVAT lÄHETYS TOIMINTAA ,MYÖS AMERIIKAN ULKOPUOLELLA . JA Sijais kasteita
        kuolleiden puolesta. .

        Kiletäytyvät , kahvista, tupakasta, ja väkijuomista , korostavat siveellistä puhtautta, . koko jäsen määrä oli 1962 n.2.Miljoonaa.
        Päätempeli ja tabernaakkeli Salt LAKE cityssä :Utahissa siellä myös Yliopisto ,kouluja ,sairaaloita .
        .
        Suomessa alkoi metodisti toimet 1946. ja yhdyskunta rekisteröitiin
        1948. seurakuntia on 20, jäseniä n.2400 (1963).
        Lehti Äänenkannattaja, (1948. ) " valkeus " ,,
        .
        Toisen ; Teoksen mukaan ,ja toinen profeetta 1801-1877. Joka väitti
        löytäneensä Kultaiaia levyjä. Joita profetta Mormon oli kirjoittanut ,
        n.300 Smiht väitti löytäneensä Reformoitua EGYPTIN KIELTÄ , SILLÄ
        jos valhe ei ole ennen valhe, niin tässä se on ,nimittäin Calvin teki
        sitä 1532-3 vuodesta ja kuolemaansa asti 1564, ei ole voinut kukaan
        sitä löytää ennen, kuin se oli tehty. Siis Höpö Höpö.
        .
        Joka kertoo omalaatuisen tarinan. Kuinka siellä liikuttiin 600 luvulla.
        kun Kritoffer Löysi maan vasta n.1483.jKr. huuthaata. sekin. Tämä toi-
        nen profeetta , Birgham Youngin. ajautui kiinteään järjestyksen lahko
        virannomaisten kanssa , etupäässä moniavioisuudesta kiistellään yhä, kauemmas Länteen. kunnes olivat isolla suolajärvellä . Jossa sen pääpaikka on vieläkin , Mormooneilla on voimakas maallikkopappeus,
        lahko pitää yllä uskon paratiisia tuhat vuotisesta valtakunnasta ja Harjoittaa vilkasta Lähetys toimea. Ei salli enää moniaviosuutta ,vaan se on kielletty ,,, 1985 oli suomessa n.3800 siinä uskossa . koko maailmassa ehkä n.3miljoonaa...
        .
        Tässä on pikkusen perusteita miksi en voi hyväksyä sinun väitettä .
        että olisin mitenkään sekaantunut siihen, tai muuhunkaan sellaiseen
        Tulen vaatimaan jakka ehdin mitä kuuluu, ja kuka käski. tuommoi-nenväite on sanonko mistä Percceestä syvältä.. ilmankos sullakin on
        kravatissa, koskaa pantti ... tarkistahan..

        Sitten tulee tämä ilta joka on kummasti korjattua ,toissapäivästä,
        saarnaa. joka on mennyt jo piloille , aivan Nimittäin Jaakob kirjoittaa kuolleesta uskosta. Ja Paavali kirjoittaa Elävästä .uskosta ..
        eikö tämä ole selvää ,miksi vielä huinitaan SUOMESSA:
        .
        Håkkan oli vaisu ,ehkä väsynyt meihin. jotka olemme kottaneet korjata mitä voidaan . Kuitdenkin tunnen myötä häpeää, joka
        on ottanut Häneen. håkkaniin. Ja luulee vielä paikkaavansa jotain
        sanon kuin entinen piika paavilla , paskoopa työ tiiätte . Ja saa
        heti paluu lipun Savoon... olisiko parasta ettei siitä enää puhuta.
        .
        Håkkan otaa uutta paikkaa, eikä ole vielä selvittänyt entistäkään.
        Tuli kivaan kohtaan , minä haluaisin kesäpaikan ,jossa voisin viettää
        vapaa aikaani. Haluaisi matkusta ulkomailla. , ja monet muut sellaset
        asiat. sitten alkaa pillitys ja saisivat saarnata sen korkeimman evankeliumkin , joka riistivat EH:OS:RB. ja monilta muulta. sekö on
        sitä korkeinta evangeliumia. hävetkää. pysykää ruotsissa. .
        .
        Älkää enää tulko meidän tielle, voitte mennä mutkille koko lopun matkaa ,koska muuten voin ylettyä . TEIHIN..
        TEOFILUS ,se antiokian viisas joka piti Neroa kurissa ensimmäisen
        vangeuden aikana ,ei saanut mitään otetta häneen toisen vangeuden aikana , miksei ,? Siksei kun Nero oli viimeisen 1/2 vuotta metsässä.
        lähellä Vankilaa , koska vapautus aikaa ei ilmoitettu Keisarillekaan. .
        .
        Kun Timoteus oli ollut kirjoittamassa HEBREALAIS kirjettä Paavalin kanssa ja mainitsevat siitä 13 Luvun jälkeen .ME...
        KIRJOITIMME TÄMÄN MINÄ SANELIN JA TIMOTEUS KIRJOITTI.
        ME OLEMME ITALIASSA...

        Noniin, rauhoitu. En ole missään vaiheessa väittänyt, että olisit mormooni tai julistaisit heidän oppiaan. Vaan väitän, että sinun raamatun tulkintasi MUISTUTTAVAT mormoonien raamatun tulkintatapaa siinä mielessä, että luet kirjaimellisesti paikan sieltä paikan täältä, etkä ole vielä saanut elävää uskoa. Tulkitset siis jokaisen raamatun paikan kirjaimellisesti. Et myöskään ymmärrä, että Jumala ei asu käsin tehdyissä temppeleissä! Mutta jos ei ole elävässä uskossa, niin näitä asioita on mahdotonta käsittää. Toivon vain, että tulisit tuntemaan tilasi ja lopettaisit tuon jumputtamisen. Totuus kun kuitenkin on, että et ole KAHTEEN VUOTEEN käynyt esikoisten seurakokouksissa ja silti täällä mustamaalaat, kritisoit ja jauhat mitä sattuu. Ala ensin käymään seuroissa, niin sitten saat minun puolestani edes vähän arvostella.


      • Oikaisunoikaisu
        oikaisu kirjoitti:

        Nyt on pakko oikaista sinua teuta. Käsityksesi viimeisestä tuomiosta ja taivaasta, sekä siellä tuomitsemisesta menee kaikki väärin. Ymmärräthän sen, ettei hyvä voi olla paha, eikä paha voi olla hyvä.

        Taivaassa on vain yksi tuomio, joka on sama kaikille, jotka sinne pääsevät, oikeammin sanottuna kutsu, "tulkaa minun Isäni siunatut, jne". Taivaasta ei ajeta ketään pois, sillä muutoin se ei olisi taivas. Siellä ei pidä olla mitään murheellista, ei mitää, mutta puhdas ilo, kiitos ja riemu.
        Asia on niin, että, niinkuin raamattu todistaa, siinä sieluntilassa, missä ihminen kuolee, pysyy ijänkaikkisesti.

        Syntinsä tunteva katuva ihminen on tuomittu täällä armolla ja laupeudella.
        Pesty täysin puhtaaksi Pyhällä verellä, todistuksen Sanan kautta.
        Tässä pyhyydessä ja puhtaudessa Jumalanlapsi saa kohdata viimeisenä päivänä Vapahtajansa kasvoista kasvoihin, ei ole pelkoa, ei epävarmuutta.
        Mutta voi niitä, joita tämä rauha puuttuu, tämä rauhattomuus näkyy erityisesti täällä viesteissä vihana kristittyjä, saarnaajia, sekä Jumalan seurakuntaa kohtaan.
        Varma on, että ihminen tuomitaan täällä, joko ankaralla lailla, tai armolla ja laupeudella ja tämä näkyy ihmisen silmistä ja koko olemuksesta, kumman tuomion alla ihminen vaeltaa.

        Taivaassa kun kokee vain riemua,iloa jne kaikkea positiivista tunnetta.
        Ihmisen kuvitellessa taivaan ihmisen ymmärryksien ja käsityksien mukaan siitä huolimatta että ruumiimme jää tänne,liekö epäselvää jollakulla tästä asiasta,on vain fantasiaa.
        Tuo pöyhkeä ja ylimielinen ihminen jolla tahtoo olla itseään suurempi ego,suuressa viisaudessaan ja harhoissaan,ajattelee ratkaisseensa arvoituksen.
        Arvoitus on salattu niin kauan kuin yksikin ihmissielu on täällä.
        Rukoile Jumalalta ohjausta ja varjelusta elämällesi ja läheisillesi.
        Kyllä se on niin että täällä on kaikilla oikeus sanoa sanottavansa,riippumatta siittä käykö seuroissa vai ei.
        He jotka korostavat tekoja niinkuin seuroissa käymistä,eivät vakuuta yhtään mitään.


    • Onhan se tietenkin niin, että lähetys on hyvä, kun se vahvistaa minun uskoani eikä haasta asioissa, jotka ovat epämiellyttäviä. Ainahan se on autuasta kuulla, että on istuttu ja uskottu ja nyt tulee jatkaa samaan samalla kaavalla.

      Nyt kuitenkin pitäisi tarkata hedelmää. Mitä kaikkea on muuttunut Esikoisuudessa käytännössä. Onko Jumalan valtakunta laajentunut, vai onko kuviteltu jumalan valtakunta kutistunut? Eli miten virma on pantu myyntikuntoon?

      • tääontätäsamaa

        Kyllä haastoi asioissa jotka olivat epämiellyttäviä. Vahvistihan kuitenkin minun uskoani. On autuasta kuulla Jumalansanaa. Minulle varmistui että sakramenttien rukoushuoneille otto on siunattu neuvo joka on hieno paluu apostoliseen ehtoolliseen. Viha vanhimpia kohtaan ei laantunut tälläkään kerralla sen saan täälläkin kirjoittelevien viesteistä lukea. Tulevaisuus näyttää kutakuinkin menevän kuten menneisyyskin. Eipä Tässä isoa parannusta Ole odotettavissa kummaltakaan suunnalta/uskolta


      • Siunattu neuvo? Jos apostoliseen seurakuntaan viitataan, niin pitäisi ensin tutustua sen ominaisuuksiin.
        APT 2: 41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        43. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.
        44. Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
        45. ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        46. Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47. kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

        Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen! Lisäsikö toimenpide seurakuntaa? Vai vähensikö? Kannattaa vilpittömästi miettiä.


      • teuta01
        tääontätäsamaa kirjoitti:

        Kyllä haastoi asioissa jotka olivat epämiellyttäviä. Vahvistihan kuitenkin minun uskoani. On autuasta kuulla Jumalansanaa. Minulle varmistui että sakramenttien rukoushuoneille otto on siunattu neuvo joka on hieno paluu apostoliseen ehtoolliseen. Viha vanhimpia kohtaan ei laantunut tälläkään kerralla sen saan täälläkin kirjoittelevien viesteistä lukea. Tulevaisuus näyttää kutakuinkin menevän kuten menneisyyskin. Eipä Tässä isoa parannusta Ole odotettavissa kummaltakaan suunnalta/uskolta

        Kirjoitit taas : samaa potaskaa. Minulle varmistui jo 1996 että he
        HE ovat huonoja ,kuin ihminen on huono, Ihminen on koko syntinen
        koko aika, ei pitäisi siinä olla puolustelua, vaan he ei korjaa mitään ,
        julkista sanaansa , missään. ? Siis en ole kuullut edes huhuja.
        .
        Kun he kaatoi mielestään sen suuren puun ,mutta jättivät omansa ,
        kasvamaan, se on kasvanut niin suureksi, että se peittää AURINGON.
        ja kansa sen alla tulee valkeaksi kuin liitu piippu . en sano paremmin.
        .
        Minä rukoilen Taivaan ISÄÄ, että he saavat tekonsa mukaan, joka on jo
        alkanut, Lukekaa ensimmäisiä vastauksia. 2016 kierroksen alusta. Ne
        kertovat korutonta sanaa , täällä separistit on kuoriutuneet osittain.
        mutta untuvikkoja he on silti..
        .
        Mikään ei ole niin kuin he koettaa, vielä paasata, Lukisivat Raamattua ,
        kun heilläkin on Agricolan 1642 painos ,, siellä jonka viimeinen lukija taisi olla Edvall. Laarsson. ja josta GJ. sanoi kun lasken tämän vahvan irti osoittaen EL:n ja kertoi eräässä kylä paikassa kaiken, tuntui todella siltäkaiken se oli 1969 kesällä ., ja minä kuuntelin hartaasti ,olinhan jo .24 v.
        .
        Olimme J.Toivosen tykönä väliajalla ,ja sukeutui kanssa puheeksi.
        tämä J: n oli Jaakko. Urhon poika. joka on jo kuollut. Nyt en muista
        vuotta .. Jarmo auta.. tai Jouko. tai Veikko . Kyllä siellä vaihtoehtoja on.
        .
        asuin jo hesassa silloin, 5:dettä vuotta . Ja toin terveisiä sieltä.
        Pääkupungista ,, En tietenkään sen kummenpia kuin normaalisti .
        oli tapana, mutta kai siitäkin nälvästiin muistini mukaan , olinhan jo
        ollut vuosia siellä, ja vakavoitunut ehkä vähän...
        .
        En koskaan ajatellut, että minusta olisi tehty mitään. Olinhan syntinen.
        ja tiesin sen itse kaikkein parhaiten , P,T:stä oli tehty Lukija heti arme-ijan jälkeen, ja luki noin 3 vuotta , kun oli, KL:llä pannut hänet puhum-aan vuorollan . Ei siitä ensin meinannut tulla mitään, ja tunsin myötä
        häpeää , koska se oli niin vaivalloista . Noin 10 minuutissa, hän pyysi
        anteeksi omia, vikojaan/syntejään sekä lopetti niihin sen saarnansa .
        .
        Siitä se sitten piteni; vuorokerralta toiseen tullessa, vielä 1964 Jouluna
        hänellä oli tuttu etunoja asento, joka oli alusta asti ollut ,sitten näin
        hänet joskus 1967 , ja hänen puhuja asentonsa oli normaali . vähän
        oudolta tuntuva , kun en ollut häntä nähnyt välillä...
        .
        Enoni kuoli n.1967 K,H:ä joka oli se, mies joka oli antanut jalkansa sodassa , jossa moni oli antanut Henkensä. Siellä Karinaisten hautaus maallakin oli n.30 sankari hautaa. Kauniissa paikassa ,,Äitini haudan
        vieressä , n.20 m päässä. Mutta kun se oli rivihauta poistettiin se n.25 v. jälkeen ,,se oli asetettu n.1958/59. ja poistettu n.1992 , saaden olla
        kuitenkin n.33 vuotta paikallaan .
        .
        Kuitenkin näin kiven vielä, 2009 käydessäni Hautausmaalla Tosin se
        oli siiretty huolto rakennuksen luo...
        .
        olen miettinyt ; minne tälläiset kivet joutuvat.? Joihin ei Hoito ylety.
        eikä omaiset ole tarpeeksi lähellä . Voihan olla että kaikki on jonkun
        asian suhteen oorninkissa. Tai ei ole. ? Haluisin tietää,, onhan Äidin
        kuolemasta jo kulunut 58 vuotta. ja muistan kaiken kuin eilisen pv.
        Siitä tulee kuluneeksi jouluna ,58 vuotta.
        .
        Kun hänet haudattiin -59tammikuunpakkasilla . Luotiin vielä Haudat umpeen ,HETI: lapioilla.Sitten oli H-SUON RUKOUSHUONE-ELLA ,muisto tilaisuus, Jossa oli paljon saatto joukkoa , n.500 henkilöä. ja luettiin yli 200 Adressia. sen urakan täytti V. Nieminen. meidän uskottu mies. kristitty. ja Saaran kasvin kumppani ..


        .

        .


      • milloinkadonnut
        vihne kirjoitti:

        Siunattu neuvo? Jos apostoliseen seurakuntaan viitataan, niin pitäisi ensin tutustua sen ominaisuuksiin.
        APT 2: 41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        43. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.
        44. Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
        45. ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        46. Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47. kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

        Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen! Lisäsikö toimenpide seurakuntaa? Vai vähensikö? Kannattaa vilpittömästi miettiä.

        No eipä sitä apostolista seurakuntaa ole viimeiseen 50 vuoteen näkynyt. Mikään kohta ei ole toteutunut. Mahtaako Jeesus sitä palatessaan löytääkkään täältä maasta.


      • Oppilaasi
        teuta01 kirjoitti:

        Kirjoitit taas : samaa potaskaa. Minulle varmistui jo 1996 että he
        HE ovat huonoja ,kuin ihminen on huono, Ihminen on koko syntinen
        koko aika, ei pitäisi siinä olla puolustelua, vaan he ei korjaa mitään ,
        julkista sanaansa , missään. ? Siis en ole kuullut edes huhuja.
        .
        Kun he kaatoi mielestään sen suuren puun ,mutta jättivät omansa ,
        kasvamaan, se on kasvanut niin suureksi, että se peittää AURINGON.
        ja kansa sen alla tulee valkeaksi kuin liitu piippu . en sano paremmin.
        .
        Minä rukoilen Taivaan ISÄÄ, että he saavat tekonsa mukaan, joka on jo
        alkanut, Lukekaa ensimmäisiä vastauksia. 2016 kierroksen alusta. Ne
        kertovat korutonta sanaa , täällä separistit on kuoriutuneet osittain.
        mutta untuvikkoja he on silti..
        .
        Mikään ei ole niin kuin he koettaa, vielä paasata, Lukisivat Raamattua ,
        kun heilläkin on Agricolan 1642 painos ,, siellä jonka viimeinen lukija taisi olla Edvall. Laarsson. ja josta GJ. sanoi kun lasken tämän vahvan irti osoittaen EL:n ja kertoi eräässä kylä paikassa kaiken, tuntui todella siltäkaiken se oli 1969 kesällä ., ja minä kuuntelin hartaasti ,olinhan jo .24 v.
        .
        Olimme J.Toivosen tykönä väliajalla ,ja sukeutui kanssa puheeksi.
        tämä J: n oli Jaakko. Urhon poika. joka on jo kuollut. Nyt en muista
        vuotta .. Jarmo auta.. tai Jouko. tai Veikko . Kyllä siellä vaihtoehtoja on.
        .
        asuin jo hesassa silloin, 5:dettä vuotta . Ja toin terveisiä sieltä.
        Pääkupungista ,, En tietenkään sen kummenpia kuin normaalisti .
        oli tapana, mutta kai siitäkin nälvästiin muistini mukaan , olinhan jo
        ollut vuosia siellä, ja vakavoitunut ehkä vähän...
        .
        En koskaan ajatellut, että minusta olisi tehty mitään. Olinhan syntinen.
        ja tiesin sen itse kaikkein parhaiten , P,T:stä oli tehty Lukija heti arme-ijan jälkeen, ja luki noin 3 vuotta , kun oli, KL:llä pannut hänet puhum-aan vuorollan . Ei siitä ensin meinannut tulla mitään, ja tunsin myötä
        häpeää , koska se oli niin vaivalloista . Noin 10 minuutissa, hän pyysi
        anteeksi omia, vikojaan/syntejään sekä lopetti niihin sen saarnansa .
        .
        Siitä se sitten piteni; vuorokerralta toiseen tullessa, vielä 1964 Jouluna
        hänellä oli tuttu etunoja asento, joka oli alusta asti ollut ,sitten näin
        hänet joskus 1967 , ja hänen puhuja asentonsa oli normaali . vähän
        oudolta tuntuva , kun en ollut häntä nähnyt välillä...
        .
        Enoni kuoli n.1967 K,H:ä joka oli se, mies joka oli antanut jalkansa sodassa , jossa moni oli antanut Henkensä. Siellä Karinaisten hautaus maallakin oli n.30 sankari hautaa. Kauniissa paikassa ,,Äitini haudan
        vieressä , n.20 m päässä. Mutta kun se oli rivihauta poistettiin se n.25 v. jälkeen ,,se oli asetettu n.1958/59. ja poistettu n.1992 , saaden olla
        kuitenkin n.33 vuotta paikallaan .
        .
        Kuitenkin näin kiven vielä, 2009 käydessäni Hautausmaalla Tosin se
        oli siiretty huolto rakennuksen luo...
        .
        olen miettinyt ; minne tälläiset kivet joutuvat.? Joihin ei Hoito ylety.
        eikä omaiset ole tarpeeksi lähellä . Voihan olla että kaikki on jonkun
        asian suhteen oorninkissa. Tai ei ole. ? Haluisin tietää,, onhan Äidin
        kuolemasta jo kulunut 58 vuotta. ja muistan kaiken kuin eilisen pv.
        Siitä tulee kuluneeksi jouluna ,58 vuotta.
        .
        Kun hänet haudattiin -59tammikuunpakkasilla . Luotiin vielä Haudat umpeen ,HETI: lapioilla.Sitten oli H-SUON RUKOUSHUONE-ELLA ,muisto tilaisuus, Jossa oli paljon saatto joukkoa , n.500 henkilöä. ja luettiin yli 200 Adressia. sen urakan täytti V. Nieminen. meidän uskottu mies. kristitty. ja Saaran kasvin kumppani ..


        .

        .

        Kiitos,kyllä tuli taas sitä ittiään,Jumalan Sanaa.
        Teuta01,ajattele itsesi rippi- tai saarnastuoliin.
        Paikka missä saarnataan ei ole olennaista ja tärkeää.
        Se että sen tekee heränneellä omallatunnolla,ON.


      • teuta01
        Oppilaasi kirjoitti:

        Kiitos,kyllä tuli taas sitä ittiään,Jumalan Sanaa.
        Teuta01,ajattele itsesi rippi- tai saarnastuoliin.
        Paikka missä saarnataan ei ole olennaista ja tärkeää.
        Se että sen tekee heränneellä omallatunnolla,ON.

        Kuka kehtaa sanoa oppilaakseni. Luulen että olen kyllä paljon pilannut .
        Mutta kaikki tuntee minut , ja tietää melkein saman kuin minä itse,,,
        Siksi tuon nyt esiin , että ei se ollut tarkoitettu Jumalan sanaksi sinullekaan
        vaan siksi että, naulapäät haluaa saada riitaa aikaiseksi ..
        .
        Jos minä en ole sinusta puhtaalla omalla tunnolla liikkeellä , haluan tietää sen
        koska sinä olet uudesti syntynyt .. Vai oletko ? Minä olen jo 1962 ja olen sitä koettanut hoitaa JEESUKSEN KRISTUKSEN KASSA Sen jälkeen niin usein kuin se on ollut mahdollista , viimeksi sanoi että ,minun tulee julistaa se 28 ihmisen aikana , ok kyllä mutta yksityiskohdista taisit olla eri meiltä , vaatimuksen kanssa et pötki sinäkään pitkälle ..mitä tulee RIPPIIN halua tietää , onko lv:t
        tehneet koskaan Rippiä ,koska mikään ei kerro siitä. Tai sen kestävyydestä..


    • siionin.siementä

      Antoipa Teuta taas Isän kädestä riekkujille! Eipä paremmin voi sanoakaan...

      • ctj

        Säälittää tuo teuta ja ne, ketkä ei näe, minkälaisesta ihmisestä on kysymys. Eivät näe, että siinä vanhus, joka liian kauan rimpuillut vastaan ja näyttää ymmärrys sumentunut, mutta sinä jolla voisi olla vielä ymmärrys, on hyvä ajatella vastuuta myös näistä jo sekaisin menneistä ihmisistä, jotka ei voi itseään enää auttaa, ettei ainakaan ruoki sitä


      • Oppilaasi
        ctj kirjoitti:

        Säälittää tuo teuta ja ne, ketkä ei näe, minkälaisesta ihmisestä on kysymys. Eivät näe, että siinä vanhus, joka liian kauan rimpuillut vastaan ja näyttää ymmärrys sumentunut, mutta sinä jolla voisi olla vielä ymmärrys, on hyvä ajatella vastuuta myös näistä jo sekaisin menneistä ihmisistä, jotka ei voi itseään enää auttaa, ettei ainakaan ruoki sitä

        Kyllähän tuo Teuta on ihan omaa luokkaansa selvityksissään,onhan hän paljon elävää elämään nähnyt ja kokenut.
        Myönnettävä onkin että hiukka on tullut leukailtua hänelle.
        Hänen herkkähipiäisyyttään koetellut olen.Mutta annetaan olla jatkossa rauhassa,vanhan ihmisen.
        Toisaalta välillä tykkään lukea hänen omia elämän kokemuksiaan mutta sitten kun alkaa tulla lukuja menneestä historiasta niin tökkää.
        Ja hei Teuta,elävässä uskossa en taida olla tuntemuksistani päätellen.
        Joten nöyrimmästi anteeksi pilkkani joita en ole vakavalla naamalla ja totisella mielellä kirjoittanut vaan hieman ilkikurisesti kepeydessäni.


    • varisialainenvariseus

      Aloittaja kiittää jumalaa mutta riekkuu tällä palstalla syntiä tehden. Eikö kaikki neuvot olekaan kalliit? Vanhimmat kielsi voimakkaasti kirjoittamasta ja lukemasta näitä kirjoituksia. Taidat olla lapinmiesten saarnojen pilkkaaja? Vanhimmat ei ole vielä suomesta lähteneet kun jo täällä riekut ja rietastelet. Tee parannus vielä kun on aikaa.

      • Kiitollinen

        Mitä riekkumista mahdat tarkoittaa?


      • teuta01
        Kiitollinen kirjoitti:

        Mitä riekkumista mahdat tarkoittaa?

        Sitä varmaan kun: sanoit etä lv:t antaa jumalan sanaa ,jota minä epäilen.
        koska te kaikki uskotte lv:t ja LLL:n, ja pidätte niitä pikkujumalinanne se on
        epäjumalan palvelua ,ollut aina ja vieläkin on , niin että s etuomitaan Ensimmäisen käskyn MITÄ SE ON SANOILLA: ? ? ? ? voitko lukea vai kirjoitanko
        senkin tänne , kaikkien luettavaksi. . .
        .
        Aloittajalle : Vaikka sinun idolisi olisi miten taitavia ,, ei he totuutta voi estää
        kuin siltä joka heihin uskoo. minä en heihin usko , olen kymmenen vuotta nyt
        kailottanut , että he tekisivät parannusta ,,EH. OS. RB erotuksista. mitä olet
        lukenut ,että he olisi tehneet EI MITÄÄN: VAAAN MÄÄRÄVÄT SITÄ JA TÄTÄ
        PITKIN JA POIKIN ,SAKRAMENTTI MENI RUMAKSI JO MONTA VUOTTA SITTEN
        PITÄÄKÖ SEKIN PASKANTAA .ENPAREMMIN SANO ..LAHKOLAISET . .
        .
        JA KUINKA MONTA MUUTA ASIAA ,OLEN TUONUT JULKI ,JA MONTAKO EHDIN
        VIELÄ ENNENKUIN ISÄ OTTAA MINUT POIS. mINÄ SAIN LISÄAIKAA JOSKUS 1997. JOS HISKIA SAI 15 VUOTTA ,ON MINUN AIKA JO OHITTANUT SEN, JA
        VIELÄ EI KUKAAN TIEDÄ, KOSKA tulee noutaja , mutta joka tapauksessa sekin
        tulee vielä, tänä tai ensivuonna. Jos tänä vuonna olden saanut 19 v.JOS ensi-vuonna täyttyy 20 v.
        .
        HERRA tietää mutta ei sano. Meidän on vain tyytyminen, siihen mitä hän on ajatellut meidän tähtemme. Ja tehnyt ,meidän vuoksi koska olemme pieniä , ja voimamme on vähäistä. Ei luulisi että kannattaa jakaa ...
        Sitä joka paikkaan, Vapahtajamme JEESUS KRISTUS sanoo: Usko minuun niin
        sinä pelastut ,,, eikä mainitse lv:t ,eikä LLL:n missään sanassa . miettikää oli-
        ko siinä kaikki , ei varmasti ollut , HERRAMME antaa meille, mitä me tarvitsem-me,. ja siunaa meitä jotka meitä siunaa , ja kiroaa niitä jotka meitä kiroaa,...


      • teujum
        teuta01 kirjoitti:

        Sitä varmaan kun: sanoit etä lv:t antaa jumalan sanaa ,jota minä epäilen.
        koska te kaikki uskotte lv:t ja LLL:n, ja pidätte niitä pikkujumalinanne se on
        epäjumalan palvelua ,ollut aina ja vieläkin on , niin että s etuomitaan Ensimmäisen käskyn MITÄ SE ON SANOILLA: ? ? ? ? voitko lukea vai kirjoitanko
        senkin tänne , kaikkien luettavaksi. . .
        .
        Aloittajalle : Vaikka sinun idolisi olisi miten taitavia ,, ei he totuutta voi estää
        kuin siltä joka heihin uskoo. minä en heihin usko , olen kymmenen vuotta nyt
        kailottanut , että he tekisivät parannusta ,,EH. OS. RB erotuksista. mitä olet
        lukenut ,että he olisi tehneet EI MITÄÄN: VAAAN MÄÄRÄVÄT SITÄ JA TÄTÄ
        PITKIN JA POIKIN ,SAKRAMENTTI MENI RUMAKSI JO MONTA VUOTTA SITTEN
        PITÄÄKÖ SEKIN PASKANTAA .ENPAREMMIN SANO ..LAHKOLAISET . .
        .
        JA KUINKA MONTA MUUTA ASIAA ,OLEN TUONUT JULKI ,JA MONTAKO EHDIN
        VIELÄ ENNENKUIN ISÄ OTTAA MINUT POIS. mINÄ SAIN LISÄAIKAA JOSKUS 1997. JOS HISKIA SAI 15 VUOTTA ,ON MINUN AIKA JO OHITTANUT SEN, JA
        VIELÄ EI KUKAAN TIEDÄ, KOSKA tulee noutaja , mutta joka tapauksessa sekin
        tulee vielä, tänä tai ensivuonna. Jos tänä vuonna olden saanut 19 v.JOS ensi-vuonna täyttyy 20 v.
        .
        HERRA tietää mutta ei sano. Meidän on vain tyytyminen, siihen mitä hän on ajatellut meidän tähtemme. Ja tehnyt ,meidän vuoksi koska olemme pieniä , ja voimamme on vähäistä. Ei luulisi että kannattaa jakaa ...
        Sitä joka paikkaan, Vapahtajamme JEESUS KRISTUS sanoo: Usko minuun niin
        sinä pelastut ,,, eikä mainitse lv:t ,eikä LLL:n missään sanassa . miettikää oli-
        ko siinä kaikki , ei varmasti ollut , HERRAMME antaa meille, mitä me tarvitsem-me,. ja siunaa meitä jotka meitä siunaa , ja kiroaa niitä jotka meitä kiroaa,...

        Jos kuoltuasi siteraan kirjoituksiasi, onko se sinua Jumalana pitämistä. Siksi kysyn ,koska,tällä lokiikalla väität näin Lv.n ja LLL.n siteerakusia ym.


    • riekotriekkuu

      Sitä riekkumista kun luet ja jopa kirjoitat tänne täysin vanhinten ohjeita vastaan. Vanhimmat varoitti vakavasti näitten palstojen lukemisesta saatikka tänne kirjoittamisesta.......samalla vielä puhut Jumalasta. Riekkuminen : käyttäytyä vallattomasti/villisti/huonosti.

      • teuta01

        USKON minä HÈRRAAN , mutta en lv:t ja tiukkaa tekee LLL:n uskominenkin
        ainakin välillä , hän oli SARKASTINEN henkilö, joka oli hänen vika. saarnoja jäi paljon ,kun hänet laitettiin kirjoittamaan ,saarnansa etukäteen aina. .
        .
        siitä sitten kerättiin ,kirjaksi n.50 saarnaa vuodessa. nykyisin kokoelma on n.
        450. saarnaa. on alennettu sarjan hintaa (se maksaa nyt n.50e) uusi hieno
        painos . kun minä aikanaan ostin ,sen kaksi osaisen maksoi se n.150 mk n, 1964
        mitä rahalla olisi muuta saanut n.75 litraa bensa 2 vuosikertaa TM-maailmaa .
        n. 15,000 nallekarkkia. tai tuhat tikkaria. Mopedi maksoi 1960 n.75.000 mk.
        eli raha on ollut aina hupaa, kulutus on ylittänyt tulon .jolloin oli seuraus Inflaa-
        tio, ja taas korotettiin ansoita joka johti isonpaan inflaatioon ....
        .
        ja saa ta na nauraa partaansa nurkan takana . niin pitää hänelläkin olemaan
        jotain sellaista , että viihtyy, valitettavasti hän on aina tehnyt ihmisille pilaa.
        Ja vieläkin tekee . Olenko jotakin osannut Raottaa sitä ovea josta aloin 10 v.
        sitten,. sanokaa vaan kyllä mä kestän " HERRA on minun paimeneni ei minulta
        mitään puutu." Sanoo DAAVITKIN ,joka oli syntiin joutunut , ja se ei ollut mikään
        esimerkki kenellekkään ,MUTTA : Hänen katumus oli ESIMERKILLINEN ja sai
        synnit anteeksi kaikki .. sanoo Naatan. Se profeetta.


    • jeepeekö

      Missä on kirjoitettu, ettei hevoset muka pääse taivaaseen, poipois? Itsekin siteeraat paavalia, että ottakaa vaarin toinen toisistanne, mutta olet karkoittamassa teutavaaria palstalta ja uskostansa. Häpeä, vanhuksella riekut ja ilkut.

      • teuta01

        NO ,JOHAN ON EN OLE TOTTUNUT SAMAAN MITÄÄN LAHKJAKSI .
        mUTTA HYVÄLTÄ TUNTUU. KUN JOKU SANOO PUOLESTANI JOTAIN NÄTTIÄ. SELLAINEN ASIA ETTÄ TÄÄLLÄ ON KAIKKI SAMALLA VIIVALLA
        .
        TARKOITAN SITÄ , ETTÄ EI LV:T OSAA ANTAA JUMALALLE ARVOA,
        NIIN PALJON HE VEISÄÄ SITÄ IHMIS OPPIA ,ETTÄ EMME SAISI MENNÄ
        PALSTALLE , MEITÄ EI SELLAINEN KIELTO ,TULE NOTERATUKSI SILLÄ
        .
        jOS jUMALA ON MÄÄRITTÄNYT SYNNIT , MITÄ NÄMÄ IHMISEN TEKEMÄT SAARNAAJAT OVAT TEHNEET. HE LUULEE VIELÄKIN ETTÄ
        SE ON JOTAKIN. IHMISEN MÄÄRITE EI OLE MITÄÄN. MUTTA JUMALAN
        MÄÄRITE ON SYNTI AINA. JA SEN ME USKOMME. YMMÄRRÄTEKÖ,
        .
        KUN JUMALA SANOI , JA ANTOI TAULUT MOOSEKSELLE. ON KULUNUT
        AIKAA 3463 VUOTTA, JA SYNTI ON SYNTIÄ EDELLEEN , NYT PITÄÄ .
        TEILLE ANTA PYYHKEITÄ , VIELÄPÄ SIITÄ , MITEN TE NÄETTE ASIAT
        TOLLAIN , EIKÖ MENE KAALIIN ,ETTÄ PAHA SAA PALKKANSA VIELÄ
        .
        JA KUKA SEN OLIKAAN SANONUT , ETTÄ lv:t OLISI LAINKAAN OIKEASSA , VAAN LUULOSSSA . 0LEN MOITTINUT TEITÄ KYLLÄ.
        MUTTA OLETTE SEN ANSAINNUT, TOISEKSI TEILLÄ ON HUONO
        ITSE TUNTO. SIKSI OLEN MYÖS SANONUT ,ETTÄ TE VOISITTE.
        PARANTUA JOS JOSKUS KORJAISITTE ASIOITA muistakaa 1998 V.
        .
        VUOSI TEITTE SELLAISTA PAHAA, ETTÄ SITÄ EI OLLUT KOSKAAN
        VIELÄ TEHTY. EI TÄÄLLÄ TÄMÖÄ ETSIKKO AJAN ALUSTA TÄHÄN
        ASTI, OLETTEKO KORJANNET MITÄÄN. TULEN JATKAMAAN NIIN KAUAN KUIN SAAN SIIHEN VOIMAA. USKOKAA SE. JOS JOTAIN VIELÄ PUUTTUU , KORJATAAN.


      • hurmahönkä

        Haha, älä nyt viitsi naurattaa. Taivaaseen päästään ainoastaan uskon kautta. Montako hevosta sinulla on uskon sisarena/veljenä tällä hetkellä? Minä en rieku, enkä ilku. Ajan vain tämän hurmahengen pois täältä pahentamasta muita kristityitä. Parhaassa tapauksessa hän tulee huomaamaan kadotetun tilansa ja alkaa etsiä sitä hengellistä Jumalan valtakuntaa. Muuten hän jatkaa täällä katkerana vuodattamista siksi, että hänen suosikki saarnamiehensä on laitettu sivuun väärän opin takia. Eihän täällä muutkaan seurakunnan ulkopuoliset käy seurakunnan jäseniä haukkumassa. Ulkopuolella on koirat ja velhot.


      • jeepeekö

        Kysyin raamatunkohtaa, kerrotko se oi kaikkitietävä?


      • voetokkiinsa
        jeepeekö kirjoitti:

        Kysyin raamatunkohtaa, kerrotko se oi kaikkitietävä?

        No luuletko että raamatussa luetellaan kaikki, jotka eivät taivaaseen pääse. Samalla logiikalla saan ottaa autoni mukaan taivaaseen. Siis myönnän kyllä, että raamatussa ei lue: "hevoset eivät pääse taivaassen". Siinä ei tosin mielestäni mitään ihmeellistä ole. Mutta jos eläimet pääsisivät taivaaseen, silloinhan vanhan testamentin jumalan palveluksessa olisi jatkuvasti tehty murhia kun eläimiä uhrattiin. Haluaisin ennemminkin nähdä sen paikan, jonka mukaan hevoset pääsevät taivaaseen, ennen kuin uskon. Ainoastaan ihmisen sieraimiin on Jumala puhaltanut elävän hengen, joka palaa kuoleman jälkeen Jumalan luokse. Tämä on tätä perus saivartelua: "näytä jokaiseen sanamuotoon raamatun paikka, sitten vasta uskon". Toisaalta, ei minua haittaa vaikka itse uskoisit eläinten pääsevän taivaaseen, mutta älä muille ala sellaista soopaa syöttämään.


      • teuta01
        hurmahönkä kirjoitti:

        Haha, älä nyt viitsi naurattaa. Taivaaseen päästään ainoastaan uskon kautta. Montako hevosta sinulla on uskon sisarena/veljenä tällä hetkellä? Minä en rieku, enkä ilku. Ajan vain tämän hurmahengen pois täältä pahentamasta muita kristityitä. Parhaassa tapauksessa hän tulee huomaamaan kadotetun tilansa ja alkaa etsiä sitä hengellistä Jumalan valtakuntaa. Muuten hän jatkaa täällä katkerana vuodattamista siksi, että hänen suosikki saarnamiehensä on laitettu sivuun väärän opin takia. Eihän täällä muutkaan seurakunnan ulkopuoliset käy seurakunnan jäseniä haukkumassa. Ulkopuolella on koirat ja velhot.

        Ja ketä tarkoitat hurmahengellä , Jos saan kysyä . lv:t on minusta .
        sellaisia , ja kaikki ne jotka heihin uskoo . Kaikki on mennyt suteen mitä
        täälläkin on 2 v,, aikana pamistu oletteko huomanneet mitään ei ole saatu
        korjatuksi ,samaan jäi kuin viimeksi lähtivät OLUSTA . oli rikkonainen raha
        kassi matkassa , eli laskemaan saiturina Rahaa, jota he pitää palkkana,
        Lahjana, tai vastaavana. Lähetys toimi on vähän muuta LUKEKAA ,MUILLA
        SIITÄ TIETOA ,, ei minullakaan ole , mutta oletan että toisilla olisi TOTUUS
        LÄHELLÄ.. ja että sitä voisi konkretisoiden tutkia.


    • teuta01

      "ALOITTAJA"

      .
      Et kai ole ihan tosissasi, ensiksi Steremissit , sanoo taivaan jumala.
      ja heillä on 30 kpl muitakin jumalia. Miksi on opeteltu tämä rooli.
      onhan siellä muitakin ,mutta en näe mitään korjaus paikkaa tässä.
      .
      Joka kerta kun kuulen tuon lauseen , odotan korjausta siihen. ei tule
      ei vieläkään ,, vaan aina vaan menee ohi. ohi ,ohi. oletteko te samaa
      mieltä kanssani . vai pitääkö minun vieläkin odottaa .,
      .
      kolmanneksi , ehkä Samojedit oli lähempänä sitä LIAANIA joka
      lähtee ISRAELISTA Pohjoiseen , siellä lopussa ei tarvis talsia niin
      'pitkälti vaaka tasoa . joista .toiset meni lähden poikki ruotsiin.
      ja saivat kielen GERMANIASTA. se on SAKSAN savoo. ruotsi.
      en paremmin sano.

      • Hähhöh

        Mitä ihmeen liaania Teuta?


    • HYVÄLLÄMIELIN

      Vihne

      Kyllä tämä seurakunta kasvaa ja kovaa vauhtia.Toisille ei kelpaa ja toisille kelpaa.
      Näissäkin seuroissa on monta ihmistä saanut uskon omalle kohdalleen.
      Toisille saarnat ovat kauhistukseksi ja toisille vahvistukseksi.
      Näin elävä Jumalan sana vaikuttaa.

    • Uskowa

      Teutan kirjoitukset asiaa. Kirjoitusvirheitä jonkin verran, mutta ei anneta sen häiritä.
      Hyvä Teuta jatka samaan tapaan. Sinulla on elävä usko sydämessäsi ja ihania muistoja elämästä.

      • Jatka.samaan.malliin

        Jos mekin selviäisimme vain kirjoitusvirheitä tekemällä, ei mitään hätää olisikaan, suuremmat virheet monella teutan arvostelijalla ja karkoittajalla on itsellään uskonsa kanssa.


      • teuta01

        Niin,: Kiitos Taivaan ISÄ; sinulle jos jotakin olen saanut aikaiseksi, ja jonkun luokse päässyt kirjoituksellani, minä olen koettanut pysyä totuudessa niin
        paljon kuin se on mahdollista... Tietenkin joskus lipsuu , mutta 10 vuotta on
        myös pitkä aika, ja minä olen koettanut huonouttani tuoda esiin, koska sitä
        minä olen, muutakin kun kirjoitus virheitä ,.
        .
        Karkoittaja on sielunvihollinen, joka koettaa saada otetta , kuten kaksi vuotta sitten, kun olin jättänyt autoni vävypojan pihaan ja jatkoimme ilmastidulla siitä
        oli kuuma kesä päivä Heinä kuun alkua 2014, olimme n.4 tuntia reissulla ..
        kun palasimme menin autooni -99 Corsa eko . startta ,ei lähde käyntiin katson
        bensa mittaria, ei näytä mitään , tullessa oli 1/4 tankkia vielä .
        .
        No hain ruohonleikkuri bensaa ,koska se oli samaa , kokeilin ,sama tulos ei
        käynnisty ja mittari ei liikkunut yhtään . laskin vapaalla tuomi pehkoosta pois
        sama tulos .,. ei käynnisty . Siihen tuli naapuri ,ja sanoi täällä oli sinä aikana .
        yksi iso räjähdys ,ja meni häneltä 6 sulaketta ,vävy meni katsomaan omiaan
        5 sulaketta oli mennyt , Sitten katsoimme auton paikan missä se oli ollut ,,,
        .
        Siinä oli selvästi möyrimisen jälkiä joka hukkui tuomeen, Siellä oli tehty keväällä
        Maakaapeli vedot ,ja muuntaja oli n.25 m päässä , (vanhat linjat oli poistettu )
        joten jäimme miettimään mikä teki ne maasalamat jotka nyt oli asialla olleet
        soitimme Vattenvalliin , he ilmoitti että kyllä siellä on ollut maasalamaa ja automaatti , on vaihtanut releen , siksi siellä ei ole käynyt huoltoauto vielä .
        .
        No, palkkasin vävyn tuomaan minut kotiin 36 km, mietimme tilannetta, tulimme
        tulokseen ,että pääpiirikortti ,on sykähtänyt siltä kohtaa kun, se koskee bensapumppua ja mittaria (bensa mittaria.). Tiedustelimme piirikortin hintaa n.1400e, auto oli 1000e arvoinen ,,näkemiin .
        .
        Nyt on tullut mieleen että sellainen Corsa jossa on moottori sökö,. voisi saada tästä . moottorin , siinä oli n.187.000 km ajettu .hyvin toimiva muuten ,,Tai
        että joku myisi minulle sellaisen moottori vikaisen halvala ... Renkas kertoja on.
        vaihtoehdot ,olisi siinä. ,,, jos löytyy niin muita vikoja ei saisi olla runsaasti .


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        Niin,: Kiitos Taivaan ISÄ; sinulle jos jotakin olen saanut aikaiseksi, ja jonkun luokse päässyt kirjoituksellani, minä olen koettanut pysyä totuudessa niin
        paljon kuin se on mahdollista... Tietenkin joskus lipsuu , mutta 10 vuotta on
        myös pitkä aika, ja minä olen koettanut huonouttani tuoda esiin, koska sitä
        minä olen, muutakin kun kirjoitus virheitä ,.
        .
        Karkoittaja on sielunvihollinen, joka koettaa saada otetta , kuten kaksi vuotta sitten, kun olin jättänyt autoni vävypojan pihaan ja jatkoimme ilmastidulla siitä
        oli kuuma kesä päivä Heinä kuun alkua 2014, olimme n.4 tuntia reissulla ..
        kun palasimme menin autooni -99 Corsa eko . startta ,ei lähde käyntiin katson
        bensa mittaria, ei näytä mitään , tullessa oli 1/4 tankkia vielä .
        .
        No hain ruohonleikkuri bensaa ,koska se oli samaa , kokeilin ,sama tulos ei
        käynnisty ja mittari ei liikkunut yhtään . laskin vapaalla tuomi pehkoosta pois
        sama tulos .,. ei käynnisty . Siihen tuli naapuri ,ja sanoi täällä oli sinä aikana .
        yksi iso räjähdys ,ja meni häneltä 6 sulaketta ,vävy meni katsomaan omiaan
        5 sulaketta oli mennyt , Sitten katsoimme auton paikan missä se oli ollut ,,,
        .
        Siinä oli selvästi möyrimisen jälkiä joka hukkui tuomeen, Siellä oli tehty keväällä
        Maakaapeli vedot ,ja muuntaja oli n.25 m päässä , (vanhat linjat oli poistettu )
        joten jäimme miettimään mikä teki ne maasalamat jotka nyt oli asialla olleet
        soitimme Vattenvalliin , he ilmoitti että kyllä siellä on ollut maasalamaa ja automaatti , on vaihtanut releen , siksi siellä ei ole käynyt huoltoauto vielä .
        .
        No, palkkasin vävyn tuomaan minut kotiin 36 km, mietimme tilannetta, tulimme
        tulokseen ,että pääpiirikortti ,on sykähtänyt siltä kohtaa kun, se koskee bensapumppua ja mittaria (bensa mittaria.). Tiedustelimme piirikortin hintaa n.1400e, auto oli 1000e arvoinen ,,näkemiin .
        .
        Nyt on tullut mieleen että sellainen Corsa jossa on moottori sökö,. voisi saada tästä . moottorin , siinä oli n.187.000 km ajettu .hyvin toimiva muuten ,,Tai
        että joku myisi minulle sellaisen moottori vikaisen halvala ... Renkas kertoja on.
        vaihtoehdot ,olisi siinä. ,,, jos löytyy niin muita vikoja ei saisi olla runsaasti .

        Unhotin ,sanoa että pidän tapahtunutta ,saa ta nan aikaan saantona , sillä siihen aikaan panettelin paljon sielun vihollista .,. kerron siksi että en usko HERRAN tehneen sitä minulle.Joka olen kyllä paha mutta nöyrä.Ja anonut syntini anteeksi
        Ja koska en ole pakana ,enkä koskaan ollut , olen 1945 asti ollut kristityn kodin
        lapsi , kuin mini muu sellainen sain tosiherätyksen 1962 helmikuussa .


    • Pitkäänmukanaollut

      Parhaaat saarnat lähiviikkoina on pitänyt Teuta. Kiitos Taivaanisälle.

      • teuta01

        Onkohan kukaan muistanut että he poltti Hussin ,601 vuotta sitten 6.7-1415.


    • mikäsonsyy

      No ei teillä sitten kummosia saarnaajia ole jos teuta on niistäparas!

      • Sallimunnauraa

        Juu Teuta vaan eriseuran laivaan kapteeniksi, niin kyllä tietää mihin se laiva päätyy. Varokaa vain karikkoja matkalla. En paremmin sano, jos niinkään hyvin.


      • teuta01

        Ei ole niin ,enkä minäkään ole mitään ,, en ole koskaan pyrkinyt mihinkään virkan .
        niin en nytkään, mitä ne sivullisten sanat ,voisi oikeestaan mitään pahentaa , jos olisin 30 vuotias olisi se ehkä ollut jotenkin mahdollista , toiseksi minä olin silloin ,.
        .
        Kovin syntinen , ja siksi en voinut kuvitellakaan, eikä minusta ollutkaan siihen. Tunsi
        itseni, paremmin, kuin muut, se aika olisi ollut ,,P-T :n aika ja minun ja suruttoman elämässä ,ei tainnut olla mitään eroa, kuitenkin seuraajani ,siellä SS. oli oikea mies.
        ja hänestä tehtiin saarnaaja. .
        .
        Jospa nyt katsotaan taakse , olen paljon tutkinut sen aikana ( 40 v.) ja jonkin laisesti pannut talteen. ja nyt kun ole 70 v. olen ehtoo puolella, eikä minusta enää ole , niin
        kuin mihinkään ,, Kyllä teidän on hankittava nuoremmat, Minä tunnen edelleen itseni
        ja tunnen monesti , itseni heikoksi, ja tuhka säkkiin sopivaksi, .


    • siioiniin.sovinto

      Kahdelle viimeiselle kirjoittajalle haluan sanoa, että joka itsensä ylentää, se alennetaa. Eihän teuta ole laivoista puhunut mitään, joskus maininnu Rooverista, karikkoja on kaikkien teillä, ja teutaa matkimalla syyllistyy itserakkauden ja panettelun synteihin. En paremmin sano, jos niinkään.

    • mottija.arkki

      Voetokkiinsa, kerropa raamatunkohta, jossa sanotaan Jumalan puhaltelevan ihmisten nokkaan. Vaatihan Jumala Abrahamia uhraamaan poikansa, miksei ditten elikoita. En usko, että hyviä hevosia uhrattiinkaan. Mikä murha eläinuhri olisi, jos sitten pääsee taivaaseen? Jos et tykkää, että olisit hevosen kanssa taivaassa, kai hevosellakin sais olla oma mielipiden sun suhteen. Otettiinhan elukoita nooan arkkiinkin, jos ei paikkaa taivaassa, miksi otettiin arkkiin? Lajin säilymisestä ei olis ollu huolta, koska olis voinu lajit luoda halutessaan uudestaan. Siis hevoset pääsevät taivaaseen, mot.

      • teuta01

        Hyvä päättely kyky : sinulla "motti ja Arkki "olen monesti miettinyt tätä asiaa
        Tulen yhä uudestaan siihen tulokseen, Että HERRALTA ei puutunut mielikuvi-tusta, vaan sitä hänellä oli /on vieläkin ..
        .
        Jos ne mitat pitää siitä Jerusalemista kutinsa , On sen ympäryysmitta niin iso
        että kun laitetaan 3 porttia / sivu tulee porttien väli n.766 km. Muurin ympärys
        mitta on n.9192 km (siis jos jos Stadionin mitta = n.192 m,, mutta jos se on se kultainen mitta Pariisissa joka on talletettu siellä keskus pankin holviin ,ja joka
        pituus n.300 mm Niin se Jerusalemi pienenee oleellisesti ,.
        .
        Sivu onkin vain 3,6 km/sivu= tulee ympärys mitaksi 14.4km /12 porttia = 1,2 km väli suurin,piirtein sabatinmatka,Mahtuuko siihen kaikki . Nyt kysyn teiltä , pal-jonko tietokoneen bitti veikään tilaa ,eikö niitä mahdukin lusikalliseen, muutama miljoona ,,jopa pikkulusikalliseen. tämä ehkä tuntuu jossittelulta,
        .
        mutta tuo ylenpi vaihto ehto ,on aika suuri ,, 2300x2300 =5.290.000neliökm.
        kun kuutioidaan siitä tulee niin suuri luku ,etten taida osata sitä suoraan kirjoittaan. 12,167,000,000,Kuutio km. valtavaluku ,,koska yksi .
        kuutio km = 1,000,000 m3 sen tilavuus olisi noin triljoonia kuutio metrejä , eli
        V = 12.167, 000,000,000, 000.. Luku luetaan 12,167triljoonaa. kuutiometriä.


    • EiNyt

      Elävä poronhoito-ohje saarnattiin. Tokat halalleen.

      • teuta01

        Ei tiedä senkään käskyn antaja , Ruudinkeksijälle, no ei tokkiinsa,
        lv:t tokat on jo pieniä , ne on penentyneetkuinpyy maailman lopun
        edellä, Ei ole siellä enää kuin rippeet jäljellä , ja selässä lukee Norrbottenin voima.
        lihakset pullistelee hihassa, ja kohta mahassa, Siksi kun mahassa on heidän Jumala
        en sano paremmin.


    • suoramax

      Tuo hurmahönkä on kyllä nimimerkkinsä veroinen, vertaa teutaakin velhoihin ja koiriin. Totista lähimmäisenrakkautta, en paremmin sano...

    • saahalvemmallakin

      laitappas teuta sen autosi rekkari niin katon millä hinnall asaa ulkomailta sen sökön osan!

    • matikka.nero

      Kylläpä taas teutalle leukaillaan kaikesta. Antaisitte vanhan, hienon miehen tulla autuaaksi uskossaan. Toisaalta hän on osoittanut olevansa huumorintajuinen pappa, joka tuskin kaikesta keljuilusta henkeensä vetäisee. Minä ainakin tykkään lukea hänen muitelujaan. Olt7inpa mitä mieltä tahansa, numerot ja matematiikan hän hallitsee. Jatkahan teuta, olet rukouksissamme!

      • Leviläinen

        Kylläpä taas teutalle leukaillaan kaikesta. Antaisitte vanhan, hienon miehen tulla autuaaksi uskossaan. Toisaalta hän on osoittanut olevansa huumorintajuinen pappa, joka tuskin kaikesta keljuilusta henkeensä vetäisee. Minä ainakin tykkään lukea hänen muitelujaan. Olt7inpa mitä mieltä tahansa, numerot ja matematiikan hän hallitsee. Jatkahan teuta, olet rukouksissamme!

        Mitäpä nyt Teuvoa moittimaan? Vuosikymmenen olen hänen sekavia juttujaan lukenut, makeat naurut saanut useimmiten, mutta Teu on uskossaan uskollinen ja vakaumukseensa luottava. Älkäät häntä kivittäkö, hän on suola tässä sekavassa esikoislaestadiolaisuudessa jota "lapinmaalta" hämmennetään.


    • sydämenuskolla

      Mikä on vaikeaa . Siion tarkoittaa Jerusalemia . Orjat on siinailla haagar. Jeesus täytti lain joten lepää siinä täytetyssä ristintyössä ja elä armosta muitakin armahtaen . On kuulkaa kauheeta kun rakkaus puuttuu sillä silloin ei oo mitään muuta kuin lakia ja sääntöjä . Omavanhurskaus haisee kuten Jeesus ja apostolitkin totesivat kuukautisrätille vanha hapatus vaikeaksi kalkitut seinät ulkokullatut . Luuleeko joku menevänsä taivaaseen jollain omalla ansiolla tai teoillaan . Kyllä kuulkaa yksin Jeesuksen teko pelastaa sielun kaikkein suurimmaltakin huoralta ja juopolta kuten Jeesus sanoi fariseuksille että huorat ja juopot on ennen teitä taivaassa . Syntisten ystävä Jeesus kuulkaa tutkii sydämet eikä sun ulkonäköä tai vaatteitas tai ruokias .

    • galataliskirjeet

      UUUSI LIITTO JEESUKSEN VERESSÄ OOTTE KUULKAA PUDONNUT POIS ARMOSTA . OOTTE LAHKO . ARMOTON LAHKO HAAGARSIINAILLA. Silpokaa itsenne oikeen .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1817
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      232
      1464
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      254
      1018
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      915
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      795
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      745
    7. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      62
      731
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      27
      707
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      699
    10. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      694
    Aihe