Mitä kaikkia tunnistimia löytyy, jotka vaikuttavat jäähdytydsnesteen lämpötilaan. Itse löysin kaksi, kaksinapainen tunnistin kannen vasemmalla puolella ja toinen oikealla vesipumpun lähellä ja on yksinapainen. Tämä jälkimmäinen ilmeisesti ilmoittaa lämpötilaa mittaristoon. Mittariston lämpömittari kun näyttää vaan samaa noustuaan eli klo 59 kohtaa. Ei nouse yhtään ylemmäs vaikka OBD: mitattu lämpötila jo 99 ast. Kumpikaan flekti ei lähde pyörimään. Ainoastaan silloin pyörii molemmat flektit kun laittaa AC:n eli ilmastoinnin päälle. Onko kellään kokomusta asiasta. Syylärissä eikä letkuissakaan ole minkäänlaista kytkintä/tunnistinta flekteille jäähdytysnesteen lämpötilaan. (tämmöistä kyllä varaosaliikkeet myyvät). Pitäisikö noi kaksi edellämainittua tunnistinta uusia molemmat, ainakaan vasemmalla puolella oleva ei auttanut mitään. Termostaatissa ei näyttäisi olevan vikaa kun AC päällä lämpötila laskee OBD:ssä mutta ei sisämittarissa. Jokin relekö ei laukea jossain, mutta missä? Sulakkeet ok. Olen ilmeissäni. Ei viitsisi 1000 euron autoa viedä merkkiliikkeeseen 500 eur remonttiin. Muuten auto "klaklattaa" kuin enkeli. Ajettukin vain 170.000 km vaikka vmalli 2001. Siis Primera Wagon, 1,8 kone.
Primera Wagon flektit
4
104
Vastaukset
- oktoimii
Kone ei ole tarpeeksi kuuma ja nissanin kone on harvoin sellainen!
- ihmeissään
Eikö 99 ast. ole tarpeeksi kuuma, jotta flekti tai flektit lähtisivät pyörimään. Pelkään, että kannentiiviste menee jos antaa vaan kuumentua. Aiemmin on flekti lauennut jo viimeistään 98 asteessa.
- määluulen
Saman releen kautta luulis ohjaavan flektiä, jos kerran ilmastoinnin kans futaa?
- eiolevikaa
Ensinnäkin ei ole tarkoitus että auto omistaja menee itse katselemaan jotain lämpötiloja testerillä, se on vain korjaamon tehtävä!!
Mittariston lämpömittari on ainoa mistä on tarkoitettu lämpötilaa itse tarkkailtavan ja juuri tämän takia se on tehty sellaiseksi että se näyttää piirulleen 90 astetta tms. silloin kun moottorin lämpötila on "normaalialueella" joka voi olla vaikka 70-110 astetta. Se ei todellakaan näytä oikeaa lämpötilaa.
Eli missään ei ole mitään vikaa mutta olet mennyt säätämään sellaista mistä sinun ei pitäisi edes tietää ja nyt sitten ihmettelet turhia ja kohta olet vaihtamassa erilaisia antureita ym. jotta saisit lämpötilan laskemaan.
Ohjeena: hävitä testerit ym. kokonaan pois, aja autolla normaalisti ja mikäli jokin varoitusvalo syttyy tms. niin sitten viet auton korjaamolle korjattavaksi. Tai jos ei kannata korjata niin sitten varmaan pitää pistää paaliin ja ostamaan auto jota kannattaa korjata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta801995Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181753- 161624
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin211400Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu581307hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121273Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61272En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121264Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää101221Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291191