Olen täällä aiemminkin kirjoitellut, kun mietin menisinkö klinikan hoitojen kautta vai tanskalaisen spermapankin. Hoidoissa miinuksena on se, että käyttäisivät hormooneja sun muita. Mieluiten koklaisin ilman, kun yhden lapsen olen kuitenkin tavallisilla menetelmillä saanut. Spermapankissa vaikeutena ajoitus, koska kiertoni on tosi epäsäännöllinen.
Elikkäs kiinnostaisi kuulla ihan kaikenlaisia tarinoita joissa joku on etsinyt ja löytänyt luovuttajan. Mistä löysitte, miten? Kuinka inseminaatio suoritetaan kotikonstein? (Yhdyntä ei ole minulle mahdollinen, koska sain lapseni isältä herpeksen enkä halua kellekään tartuttaa.)
En voi ainakaan nyt kuvitella, että tätä kautta todella lähtisin asiaa hoitamaan, vaikka vielä muutama vuosi sitten olin ihan varma, että juu juu... Nyt näen riskit niin painavina esim. taudit. Mielessä on käynyt jos jollain ystävälläni olisi joku tutun tuttu joka on rehdiksi tunnettu. Mutta onhan sekin riskaabeelia ja lisäksi en edes keksi kun yhden (ehkä kaks) kaverin jolle edes kehtaisin kertoa tästä.
Ja miten tosiaan käytännössä inseminaatio? Mistä saa ne vehkeet mitä spermapankki lähettäis (se truutti nyt lähinnä)? Ja onko tyyliin purkki vaihtaa omistajaa puistonpenkillä vai luovuttaja nauttii kupposen teetä kotonasi ja miestenlehtiä/leffoja? Miten?
Kokemuksia luovuttajan löytämisessä ja miten
2
134
Vastaukset
- apumies_
Rispektiä kun kerroit taudistasi.
Itse olen kokematon, joten kauttani homma olisi toki turvallinen, mutta itse en niinkään innostu tuosta muumimuki hommasta ja edellytän myös naiselta terveyttä.
Mutta oletkos ajatellut, että tuo sinun herpes saattaa tarttua myöskin lapseesi? Ei mikään kiva synymäpäivälahja kumminkaan. - Muski
Tietääkseni äidillä oireileva sukupuoli herpes voi alatiesynnytyksen kautta tarttua lapseen huuliherpeksenä. (Kuten minulle ollessani vauva.) Korjatkaa viisaammat! Joka tapauksessa sain lapseni isältä herpeksen jo paljon ennen kun tulin raskaaksi. Vieläpä siinä vaiheessa seurustelua, kun käytettiin kumia! Alkujärkytyksen jälkeen en ole antanut sen häiritä - on kuitenkin täysin oireeton eikä varsinaisesti mikään iso juttu. Mutta siltikin uskon, että exäni jää viimeiseksi mieheksi jonka kanssa suojatonta harrastan, koska en halua tartuttaa. p.s. lapsellani ei ole huuliherpestä, ei syntynyt alateitse
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1385104
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253376Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132684- 472358
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611791Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471729- 321577
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201546- 281520
- 191281