Mikä meinki?

Matkustaja2.ssapolvessa

Reilu viikon päästä taas marmarikseen! mikä siellä on nyt fiilis? onko turisti katoa? Onko hintataso entisellään,vaikka liiran kurssi on tippunut.

21

758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihdatvarmaaforexil

      Mitä sä selität, kerrohan koska kurssi on tippunut,, nytkin näyttää 3,26 tl

      Olisko parempi että jäät kotia kun ei osata edes liiran kurssia tarkistaa, voin kertoa sinulle esim vuonna 2010 liiran kurssi on kesällä 1,85 niin kerro onko se silloin tippunut, nyt kurssi pysyt vuoden ns paikoillaan 3.2-3.3 tl

      • matkustaja2.ssapolvessa

        Anteeksi ulosantini! Olen pelkkä duunari,en akateemikko,joten tietyt sivistys sanat ja etenkin ulosanti hiukan heikkoa! Siis tosiaan tarkoitan sitä,että kun muinoin eurolla sai abottiarallaa 2 liiraa,ja nyt saa eurolla jo useamman liiran enemmän,niin saanko edelleen sen t-paidan 10liiralla,eli noin 3.lla eurolla,kun ennen maksoin 5 e. Vai onko hinnat nousseet sen mukana...että 10 liiran t-paita maksaakin nyt esim 15 liiraa? Ja kuin menen ravintolaan niin ennen maksoin 10 liiraa....mutta nyt maksankin 15 liiraa? Tyhmä olen joo...mutta kotio en jää =)


      • vaihdatvarmaaforexilla

        Valitettavasti Turkin pojat osaa myös tuon hintojen nostamisen suhteessa valuuttaan, Ruoassa ainakaan alanyassa tuon hinnan nosto ei näy niin kovasti jos vertaat sitä valuutan arvoon, tarkoitan esim nyt ruoka on halvempaa kuin vuonna 2010, vaatteissa olen näkevinäni hintojen nousua


    • matkustaja2.ssapolvessa

      Kiitti! Juu vaatteita ei nyt kauhiasti kannata kotio roudatakaan,jos esim täällä maksaa adidaksen huppari 49 e aito ja siellä 25 e kopio,joka eka pesussa kutistuu ja nukkaantuu. Toki laadukastakin vaatetta on saatu,mutta ne ostokset ei sitten ole basaarilla,vaan ihan marketissa tai vastaavassa,jossa ei tingitä. Esim muinoin nämä kympin kaupat oli suosiossani =) Se mitä aina olen turkista ostanut on laukut! Ihan ne kopiotkin! Kun ostaessa muistaa vetskarit ja saumat katsoa,niin yleensä ovat hyvin palvelleet...ja ai,että on halvalla saanut. Ja nahkalompsat...ne tarttee joka Turkin reissulla perheelle uusia...Vaikka aidosta laadukkaasta nahkasta saakin maksaa ,mutta on ne kyllä ollut hyviä ja kestäviä =) Tyttäreni osti viime reissulta aivan ihanan pehmeän nahkatakin....Pyydettiin 500 e....ja monta päivää tingattiin...(siis ei putkeen =) ) ja lopulta takki pääsi tänne Suomen kylmyyteen 90 eurolla! Mutta joo...Hyvä,jos sapuskan hinta on aisoissa pysynyt ....se nyt on välttämätön pakko. Itse kun en noista täysihoidoista piittaa,siksi,että en tahdo liiaksi jumittua hotelli alueelle,ja tuijotella kelloa. Kiitos informaatiosta!

      • vaihdatvarmaanforexilla

        lisääkin saa kysyä jos jotain tulee mieleen, alanya tosin paremmin hallussa kuin marmaris


    • oe10

      Turkissa kannatta ottaa ehdottamasti all inclusive, saa samaan hintaan kun pelkän hotellinkin eikä tarte miettiä mitä ruoka ja juoma maksaa, jos vaan ei sorru suomalaisilta matkatoimistoilta varaamaan koska ne vetää hirmusen siivun välistä. Eikä se hotellille jumita...miksi jumittas??

      • Reijo50

        Tämä on täysin totta hotellit kannattaa itse varata netistä saa huomattavasti halvemmin kuin matkatoimistoilta


    • Matkustaja2.ssapolvessa

      Juu olenkatsastellut jo li 10 vuoden ajan,että varaisin itse hotellin ,mutta piru vie kun ne lennot tuppaa maksamaan hirvittävästi Dalamaniin =( Siksi aina on tullut päädyttyä valmismatkoiohin. En edes muista monesko kerta on nyt kun parin pv.n päästä lähdetään Marmarikseen, on meillä ollut puolihoioa ,aamiaista ja ilman aterioita,kuten nytkin,ilman aterioita matkataan. Se miksi mä ajattelen että all in clusive jumituttaa hotelille on han omaa piheyttäni! Ei tule sitten mentyä muualle ulos syömään,kun hotelilla saa kuiteskin sapuskaa! Puolihoitokin on ollut toisinaan tuskaa,siksi,että tarttee sitä kelloa tuijottaa! Tyttreni oli just Turkissa Allin clusin paikassa...ja sanoi,että oli aika kökkö ,kun ateriat tarjoiltiin tiettyyn kellon aikaan! Ja mun työni jo niin aikataulutettua,että lomallani en sitä halua. Mutta hyvää lomaa teille kaikille,jotka Marmarikseen suuntaatte...on kyllä kokemisen arvoinen paikka.

    • heva

      Itse lensin istanbulin kautta dalamaniin ja lento maksoi 310e. Bekolta huone 100e/viikko ja beko myy myös all in clusivin 300e/viikko. Syödä sai milloin halusi listalta ja juoda sai mitä juomia halusi. Ei mun mielestä mikään paha. Tänävuonna sain lennon aurinkomatkoilta 290e/14pv. ja muut hinnat samat kuin viimeksi. Eikä se, että olin ottanut all in clusivin ainakaan minua jumittanut yhtään enempää hotellille kuin muulloinkaan. Oli vaan niin helppoa, kun ei tarvinnut jatkuvasti rahan kanssa pelata ja itsellä ainakin suomessa jos lähtee viikonloppuna ulos syömään ja juomaan, niin kyllähän 300e on aika pieni raha.

      • Beko7

        Mikä helvetin beko????


    • Halpaon

      LEnnot halvimmillaan Hki-Ist-Dalaman 220e,Kallis? 5 Tähden hotelli suoraan netistä 350e/henk./11 vuorokautta ta tietysti all inc. Ja hotellilla 8 alacarteravintolaa joista voi valita millon menee lounaalle tai illalliselle...eikun kävelee sisälle joten ei kyllä jumita hotellille ja jos lähtee reissuun niin saa pienen matkaeväsnyssäkän mukaan kun pyytää ja tietysi hyvinvarustettu minibaari huoneessa kuuluu hintaan....siis koko lysti 570e 11 vuorokautta ja lentokenttäkuljetus omalla tila-autolla 50e menopaluu ja meitä oli 5 henkeä....Kallis?

      • Reijo34

        Paskapuhetta 5 tähdem hotelli 11pvää allinclusivella ja vitut , laita linkkin ja päivät tuo on täyttä paskaa, ettei kyseess
        Vaan ole nämä ns 5 tähden hotellit


      • fjsuujjsd
        Reijo34 kirjoitti:

        Paskapuhetta 5 tähdem hotelli 11pvää allinclusivella ja vitut , laita linkkin ja päivät tuo on täyttä paskaa, ettei kyseess
        Vaan ole nämä ns 5 tähden hotellit

        Joo, äijä väittää tosissaan että viiden tähden hotellin täysihoitovuorokauden hinta olisi 30 euroa!!!!!!!

        Ei tule linkkiä hotellista, se on varma!!


      • HUH12

        Reijo on on vähän epäluuloinen, mutta eipä täällä ole tarvetta valehdella :) Täällä annetaan vaan vikkejä...uskomatonta!!
        www.hoteling.com tai https://www.travelrepublic.co.uk/v2/ ....kyttäät hintoja sillä ne vaihtuvat päivittäin. Parhaimmillaan ollaan oltu 19e/vrk...ja hotellin juomat ovat myös laatujuomia eikä sitä paikallista kuraa mitä huonoissa all. in hotelleissa...kannattaa ensin perehtyä asiaan ja opetella esim. hyvin kieliä että pystyy kilpailuttamaan matkansa ulkomaalaisilla sivustoilla tai sitten nöyrtyä varaamaan suomalainen kallis pakettimatka!


      • KYLL121
        fjsuujjsd kirjoitti:

        Joo, äijä väittää tosissaan että viiden tähden hotellin täysihoitovuorokauden hinta olisi 30 euroa!!!!!!!

        Ei tule linkkiä hotellista, se on varma!!

        https://www.travelrepublic.co.uk/v2/hotels/561af38a-4228-4a34-a29f-745fe6c306e5/5416823?fstr=5&fbt=5 Siinä esim. Kemerissä 5tähteä all.inc 62 puntaa eli noin 72e yö. kahdenhengenhuoneessa. Eli nuppiakohden 36e...tässä vaan yksi mutta vieläkin halvemmalla löytyy jos jaksaa vaan etsiä ja odottaa. Joten lopeta see vaahtoominen kun et tiedä asiasta!


      • reijo599
        HUH12 kirjoitti:

        Reijo on on vähän epäluuloinen, mutta eipä täällä ole tarvetta valehdella :) Täällä annetaan vaan vikkejä...uskomatonta!!
        www.hoteling.com tai https://www.travelrepublic.co.uk/v2/ ....kyttäät hintoja sillä ne vaihtuvat päivittäin. Parhaimmillaan ollaan oltu 19e/vrk...ja hotellin juomat ovat myös laatujuomia eikä sitä paikallista kuraa mitä huonoissa all. in hotelleissa...kannattaa ensin perehtyä asiaan ja opetella esim. hyvin kieliä että pystyy kilpailuttamaan matkansa ulkomaalaisilla sivustoilla tai sitten nöyrtyä varaamaan suomalainen kallis pakettimatka!

        Edelleen missä se 5 tähden hotelli on ja ne päivät ????

        Paskapuhetta, käskin antaa hotellin nimen ja päivät eipä näy, nää on just näitä kavereita leveillään olleensa 5 tähden hotellissa, todellisuudessa oltiin, 1 tähden majoituksessa aamupalalla ja hinta törkeä


    • tahdonturkkiin

      No helkkari, jäi lompsat ostamati!

    • jerkkueinari

      Kuule, menkää ihan suurella joukolla niitä halpoja lompsia hakemaan sieltä. Tulee säästöä sossun budjettiin, kun ei ole enää niin paljon hakijoita luukulla loman jälkeen.

    • LentojaonPeruttu

      Voi se meneminen olla hieman vaikea , kun tarjolla on
      pelkkiä paluulentoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe