Hei! mietimme vihkimisen jarjestamista jossain euroopassa, ehka Italiassa tai Islannissa... Osaako kukaan neuvoa mista saisi jarjestelyissa neuvoa? Mista saa etsittya sopivaa paikkaa (ei siis kirkkoa) ja vihkija henkiloa? En tieda naista jutuista mitaan kun hääsuunnitelmat ovat ihan uusia :)
Siviilivihkiminen Ulkomailla??
10
6800
Vastaukset
- Lykkyä
Pohjoismaissa se ei ole niin iso ongelma, sillä avioliittolait Pohjoismaissa ovat samankaltaisia ja lisäksi suoraan rekisteröitävissä Suomessa. Sen sijaan Pohjoismaiden ulkopuolella naimisiin pitää mennä kyseisen maan lakien mukaan. Ne lait vaihtelevat suuresti ja byrokratia voi olla melkoinen kuten esim. Italiassa. Prosessi voi kestää viikkoja, jopa kuukausia. Suomalaiset keskenään eivät voi suoraan mennä pätevästi naimisiin ulkomailla muuten kuin kirkollisen vihkimisen kautta. Tällaiseen vihkimiseen oikeutettuja suomalaisia pappeja on muutamia ulkomailla. mm. Espanjassa. Katso ev.lut kirkon ja oikeusministeriön kotisivuilta lisää tietoa tai esim. http://www.amoriini.com/Sivusto/articles/02_marriage/article_finnish_weddingabroad.php
- sama
tässä on vielä tuota amoriinin "hömppälinkkiä" parempi tiedon lähde http://www.naimisiin.info/haaopas/ulkomsuomi.html
- Kirkkovaltion kansalainen?
Useimmissa länsieurooppalaisissa maissa, mm. Saksa ja Ranska nimenomaan siviilivihkiminen on ainoa oikea valtion silmissä laillinen vihkiminen. Kirkossa saa käydä, mutta kirkolla ei ole vihkimislupaa. Näissä maissa kirkko ja valtio on erotettu toisistaan toisin kuin Suomessa, jossa kirkko saa tehdä toimenpiteen, jonka seuraukset ovat juridisia.
Sen sijaan avioeron tullessa kysymykseen, asiasta tekeekin päätöksen käräjäoikeus, ei kirkko. Jännää, eikö totta? - toma
Suunnittelemme naimisiinmenoa elokuussa, kohde on Amsterdam. Ainakin Rotterdamista löytyy merimieskirkko, sitäkautta varmaan saisi tietoa. Ongelmana on se että kumpikaan ei kuulu kirkkoon tai mihinkään muuhunkaan uskonnolliseen yhteisöön. Pitääkö siis liittyä ennen kuin voi mennä ulkomailla naimisiin? Hollannissa käytöntönä on siviilivihkimen mutta ainakin toisen pitää asua Hollannissa eli "häämatkailu" ei liene mahdollista..
- Lady
Muistelisin että eräät tuttavani olisivat halunneet siviilivihkimisen välimerelle suuntautuneella matkalla. Yrittivät kovasti järjestellä asiaa, mutta vihkiminen ei ollut mahdollista. Heidät sitten vihittiin kotimaassa maistraatissa ja matkasta tuli vain normaali häämatka.
- Kisu
Onnistuimme jarkkaamaan vihkimisen Italiassa toukokuulle, hurraa! Vihkiminen tapahtuu Italiaksi tulkin kaantaessa valoja.... En malta odottaa! Kiitos teille kaikille :))
- Lady
Kisu kirjoitti:
Onnistuimme jarkkaamaan vihkimisen Italiassa toukokuulle, hurraa! Vihkiminen tapahtuu Italiaksi tulkin kaantaessa valoja.... En malta odottaa! Kiitos teille kaikille :))
Kerro ihmeessä tarkemmin. Millainen viranomainen teidät tulee vihkimään? Mitä kautta saitte yhteyden häneen?
- ninni
me mennään naimisiin loppukesällä Kreikassa. varattiin paikallinen hääkoordinaattori joka auttaa esim. paperitöissä jotka on tosi monimutkaisia virallisine käännöksineen ja apostilleineen jne. ois kiva vaihtaa ajatuksia ?
- susa699
aiomme myös mennä naimisiin kreikassa, hääjärjestelyt alussa...
- pepiluis
susa699 kirjoitti:
aiomme myös mennä naimisiin kreikassa, hääjärjestelyt alussa...
Meilläkin olisi ajatuksissa mennä naimisiin jossain ulkomailla, mahdollisesti Kreikassa. Kerrotko järjestelyistä, kuten mistä lähdit liikkeelle, missä menitte naimisiin ja kaikkea muuta mahdollista. KIITOS!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569