Poikani ystävyys miehen kanssa

huolehtijaäiti

Olen hiukan huolissani 17-vuotiaasta pojastani. Hän on todella kivannäköinen nuorukainen ja kovasti tyttöjen mieleen. En ole erityisesti urkkinut hänen asioitaan, mutta olen ymmärtänyt että hänellä on ollut paljon tyttöystäviä ja on kiinnostunut tytöistä. Nyt hän on ystävystynyt hieman yli 30-vuotiaan miehen kanssa ja he viettävät paljon aikaa kahdestaan. En ymmärrä, mitä puhumista heillä on keskenään. Toivoisin, että hän olisi ikäistensä seurassa. Mitä jos pojallani on tämän miehen kanssa jotakin seksuaalista? En pysty puhumaan tästä miehelleni, hän kun pitää poikani ystävää mukavana tyyppinä. Onkohan tämä huoli järjetön?

7

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atsrivia

      Ota selvää miehen taustasta. Onko hänellä naisystävää?

    • kantaasiakas

      En tajua, miten joku voi tuollaisilla perusteilla epäillä poikaansa homoilusta??? Etköhän ole vähän liian huolehtivainen.

      • homot.jees

        Eiks homoilu ole nykyisin täysin sallittua ja hyväksyttävää?


    • Öyenssö

      Aluksi taustoittava kysymys. Missä yhtedessä poikasi on tavannut tuon miehen? Onko tietoa?

    • Epäluulon.vallassa

      Aikaisemmin ei homoista tiedetty mitään. Kun tietoa alkoi tulla, se oli epämääräistä ja pääsi riehaantumaan yli äyräiden. Nyt on suorastaan tullut tavaksi miettiä toisten seksuaalista suuntautumista. Vastenmielinen ajatus. On ikään kuin ilmassa, että seksuaalisuutensa voisi valita, ja kun on muodissa tämä homous, niin julkimo toisensa jälkeen ilmoittautuu sateenkaariporukkaan kuuluvaksi. On muka valistunutta ymmärtää ja hyväksyä. Aikaisempina aikoina ihmisillä oli oikeus henkilökohtaisiin asioihin ja yksityiselämään. Nyt sitä pitää epäillä.

      Kukaan ei enää voi olla kaksin kenenkään kaveri, siinä on heti "sellainen" sävy. Homous ei suinkaan ole hyväksytty ominaisuus, vaan siitä puhutaan epämääräiseti ja epäillään homoja rikollisuuteen taipuviksi ja riettaiksi olennoiksi vailla tunteita.
      Millaisia ovat vanhemmat, jotka epäileät lastensa ystävyyssuhteita? Mitä he kuvittelevat nuortensa tekevän? "Viettävät aika kahdestaan!" Urheilevat? Musisoivat? Pelaavat tietokonepelejä? Kysy hyvänen aika, mitä he tekevät, kutsu mies kylään.

      Mitä itse teit parhaan kaverisi kanssa 17-vuotiaana? Oliko hävettävää tuntea joku 30-vuotias?

    • Tuhka_luukku

      Sori, hinttari tuli pojastasi, ja pian tuo miehensä sinulle näytille.

    • huolehtijaäiti

      En tiedä itsekään, miksi ajattelen näin. Jostain syystä minulla vain on ollut jo pitempään sellainen tunne, että pojallani on intiimi suhde tämän miehen kanssa. Liekö se sitten sitä äidin vaistoa? Aloituksen kirjoittamisen jälkeen on tapahtunut sellainen juttu, että löysin poikani huoneesta homoseksuaalisuuteen liittyvän kirjan. Poikani on kyllä muutenkin kova lukemaan ja löytämäni kirja ei ollut tietokirja vaan kaunokirjallisuutta, mutta silti... Poika haluaisi jo muuttaa pois kotoa, ja on maininnut yhtenä mahdollisuutena tämän kaverin luo muuttamisen. Myös poikani alkoholin käyttö on lisääntynyt sen jälkeen, kun tutustui häneen. Haukun poikaa juomisesta, koska en pysty ottamaan puheeksi varsinaista huolenaihettani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe