https://www.mustasaari.fi/ajankohtaista/tarjouspyynto-vaihtolava-auto/
Suomeksi ei voi laittaa kun halutaan ruotsinkielisille bisnestä.
Kaksikielinen Mustasaari
10
208
Vastaukset
- Kaksikielilisät---
Kaksikielilisät kumminkin kelpaa valtiolta aivan sutjakasti
- 666665544
hurrit osaa kyllä suomea muttei puhu suomalaisilta vaatii täyden ruotsin osaamisen
- Fatikooli
Yksikielisyys on rikkaus..?
- Lautasellinen
Niin on, mutta vain ruotsinkielisille.
- Oolannissa---
Yllättäen Ahvenanmaalla kaksikielisyys ei olekaan rikkaus
Onko meitä huijattu kaikki nämä vuodet
- 00728
onneks ne ei oo kaikki sellasia...mut oon kyllä huomannu että vaikka hurri puhuis sulle suomea ans olla kun tulee heimoveli paikalle ei sua enää edes huomata vaan väännetään sitä silliruottia mitä ei takuulla oikee svenski ymmärrä
- jannu67
Mikään ei yllätä täällä mini-ruotsissa..asunut mustasaaressa vuodesta 1973= liiankauan.Juttuja kyllä riittää siitä,miten nämä swenskatalandet hoitaa homman kotiin/omaksi eduksi tai sukulaistensa. Suomen kieliset olleet aina 2 luokkaa.
- miten.mahdollista
33 vuotta olet katsellut kähmintää. Ansaitsisit taiteilijaeläkkeen tms. tuollaisesta rupeamasta. Vaan tokkopa saat, joudut vain makselemaan entisten hallitsijoiden elämisestä. Missä muussa asiassa häviäjä korjaa potin?!?!??!?!
- jooseppi-
Meitin muija on aina ollut kakskielinen ja olen tarkastanut sen, kun meidät vihittiin.
Se alapään kieli on mun mielestä parempi vaikka ite se pitää yläpään kieltä määräävänä.- ihmeköstuo
Sellaisia ne siivoojat ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341708- 401638
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631390- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091134Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2761091- 701083
- 74955
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19948Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888